NYT meni hermo !!

TaikisN

Pakko tulla palstalle purkautumaan ja vetämään henkeä, ennenkuin sappinesteisiin tukehtuu !

Nimittäin, tilanne on sellainen että eilisen myräkän jäljiltä naapurin metsikön KAIKKI lehdet lensivät just mun pihamaalleni :=( .Monta tuntia jo harvoinut sitä sotkua. Pitäiskö laittaa siivouslasku naapuriin, vai tilaanko kuormurin kuskaamaan kuorman lehtiä naapurin pihalle, saatesanoin : "kiittäen lainasta, ytävällisin terveisin naapuri.". On se niin väärin, niin väärin, että minä, ylityöllistetty selkävaivainen, joudun raapimaan riskien naapurien hyötyjätteet ja vielä hävittämään ne johonkin. :D

Jopa helpotti kun sai avautua. Josko tästä taas kohta lähtisi haravahommiin........ :))

54

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epistä, kertakaikkisen epistä.

Ajattele positiivisesti. Olisihan se voinut olla avaruusromuakin joka pihallesi mätkähti. Tosin se hyvä puoli siinäkin olisi ollut, että eipä olisi enää pihaa jota joutuisi naapurin lehtipuiden jäljiltä haravoimaan.

Ällöpositiivisuuden puuskassa kirjoitettu. Latojan huomautus.

• No just ! Ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin, näkökanta- ja asennekysymys, näköjäs :) Enempi positiivinen ajatukseni kulkee niitä ratoja, että olis saanut se avaruusromu mätkähtää naapurin metsään. Olis tullut harvennushakkuu kertarysäyksellä. Mutta mun tuurillani tietenkin sammaleet ja muu metsän aluskasvillisuus olisi siinä rytäkässä sinkoillut pihalleni.

• Pörrääjä

Pystyt sit jotenkin kuittelemaan miten meille myrskyssä kävi kun tontin kolmella sivulla on yht.n. 30ha koivikkoa :/ no ei muuta kun lehtipuhallin laulamaan että saa palautettua naapurin omaisuuden.

• Pörrääjä

kuittelemaan ei ole kuittailemaan vaan kuvittelemaan.

• No HUH. Voisiko tähän sovitella positiivista ajatusta... (AnaLyyzin yltiöpositiivisuus tarttui) Ole onnellinen ettei sillä neljännellä sivulla ollut koivikkoa :))

Lähteekö sillä lehtipuhaltimella myöskin märät lehdet märältä nurmikolta? Ei ole tullut moista härveliä vielä hankittua, ihan käsivoimin olen haravoinut näihin päiviin saakka.

• idea.

Mikä tsäkä.
      Tee niistä komposti ja hyödynnä. Ilmaista multaa satoi pihallesi.
      Tai myyt eteenpäin.

• Jostain syystä en nyt osaa ollenkaan innostua hyvästä tuuristani :))

Mutta, pakkohan ne on tuonne kompostiin lykätä, tuskin kukaan täällä maalla osaa arvostaa haravoituja lehtiä niin paljon että ostaisi niitä kompostoitavaksi. En ainakaan ole kuullut kenenkään kyselevän syksyisiä lehtiä.

• idea.
        TaikisN kirjoitti:

Jostain syystä en nyt osaa ollenkaan innostua hyvästä tuuristani :))

Mutta, pakkohan ne on tuonne kompostiin lykätä, tuskin kukaan täällä maalla osaa arvostaa haravoituja lehtiä niin paljon että ostaisi niitä kompostoitavaksi. En ainakaan ole kuullut kenenkään kyselevän syksyisiä lehtiä.

Tee multaa. Myy ensi kesänä kun markkinat vetävät:)

• idea.
        idea. kirjoitti:

Multaa kesäasukkaille kesäkukkia varten 9.90 eur/kg.

• idea. kirjoitti:

Multaa kesäasukkaille kesäkukkia varten 9.90 eur/kg.

Juu, luomumultaa, lähellä tuotettua :)) Taidan myydä naapurille mullat keväällä...

• ostaja.
        idea. kirjoitti:

Varma markkinarako, josta helppo laajentaa vaikka kissanhiekka kauppiaaksi

• Nam porkkanata:)
        ostaja. kirjoitti:

Varma markkinarako, josta helppo laajentaa vaikka kissanhiekka kauppiaaksi

Minä käytän kissanmultaa. Samalle astialle saa istuttaa kevään ensi siemenet ja on lannoitekin valmiina:)

• Miksi haravoida, tuhlata aikaansa ja menettää hermonsa? Onko lehtien haravointi elämäsi tarkoitus?;) Minä en haravoi lehtiä enkä ruohonleikkuutähteitä koskaan! Minulla on alle silppuava leikkuri, jolla on kätsy surauttaa yli varsisseiden lehtien jossainvaiheessa syksyä. Kaikki sen jälkeen tulleet lehdet saa sitten luvan tuuli kuskata naapurin puolelelle tai sitten jäävät odottamaan kevään ensimmäistä ruohonleikkuuta.

• Lehtien karkoitus on mun elämäni tarkoitus :)

Siis jos olisit nähnyt pihani aamulla, et ihmettelisi haravointivimmaani. Se ei todellakaan ollut mitään normaalia syksyn lehtien varinaa, vaan lehdet olivat töyräinä porraspielissä ja jokapaikassa :D On minulla keräävä ruohonleikkuri jolla aattelin päästellä nurmikkopaikat, mutta kun tätä hemmetin piha-aluetta on nurmikon lisäksi vielä iso hiekkapohjainen tie-ja parkkialue joka on pakko putsata haravan kanssa. Se on näitä maalla asumisen varjopuolia :)

• exnikki

-Ei se naapurisi varmaankaan niistä lehdistä sinua laskuta. ,-)

• Se tästä nyt vielä puuttuisi :))

• annikoo..

Piti ehdottaa sulle sitä puhallusjuttua.....joku olikin jo ehdottanut...Jokunen aamu sitten heräsin siihen pörräykseen mikä niistä härveleistä lähtee....lehtiä ei ollut tippunut juuri lainkaan....ovat vieläkin puussa suurin osa....

• Täälläki oli vielä eiliseen saakka suurin osa lehdistä paikoillaan. Ei ole enää, metsät puhdistuivat keratuuletuksella. Oli aikamoinen myrsky muutaman tunnin. Haravoiminen on toisaalta ihan kivaa puuhaa, saa olla ulkona ja miettiä niitä näitä. Mutta jos urakka näyttää liian suurelta voimiin nähden, nautinto katoaa. Onneksi tuli pimeää niin ei nää sotkuja. :) Täytyy toivoa että huomenna tulee uusi tuulinen päivä, mutta tuulisi toiseen suuntaan :D

• Melkein kaiholla muistelen edellisen asuinpaikkamme jokasyksyistä lehtikarnevaalia. Kasa oli lopuksi melkoisen komea, pari kuutiota peräkärryyn poljettuna ja tampattuna. Vaan enpä uskalla hiiskahtaa asiasta, koska luulen, että löytyy jotain korvaavaa tekemistä, ei välttämättä niin hauskaa.

Haravointi on hyvää liikuntaa, kun sitä ei ota liian vakavasti. Sen verran kerralla, ettei tule rakkoja käsiin.

• Juu kyllä siinä kroppa saa lihas- ja kestävyyskuntoharjoittelua kun muutaman tunnin päivässä käy haravoimassa. Pitäis vain osata ottaa rennosti, eikä yrittää tehdä kaikkea nyt just ja heti, se on ainakin mulla pahana tapana.Ja nyt kun lehdet tippui kerralla, muuto ssiististä epäsiistiin pihaan oli niin nopea ettei silmä ehtinyt tottua :)
        Haravointi on myös palkitsevaa työtä, kun siinä näkee niin selkeästi kättensä työn tuloksen.

• Väsää lehdistä iso kasa seppeleitä ja sit naulaa ne kaikki naapurisi seinään kiinni. Toivottavasti naapurilla on iso talo.

• Napurilla on tiilitalo, menee porakonehommiksi....:))

• TaikisN kirjoitti:

Napurilla on tiilitalo, menee porakonehommiksi....:))

Eeehheeh. Siitä vain alat kyttäämään, koska makuuhuoneen ikkunat sammuvat.

• Korvauksia voit vaatia ainoastaan myrskyn aiheuttajalta, et metsän omistajalta, koska syyllinen oli tuo tuuli....siitä vaan etsimään sitä tahoa, joka myrskyn lähetti sinne.;)
      Täällä oli samanlainen myräkkä, aamulla oli maantiet lehtiä, havunneuloja, oksia täynnä.:) Meitäkin suosi tuo tuuli, eikä puhaltanut koivunlehtiä pihanurmikolle päin, vaan pelloille.

• Käykös ne lehdet lannotteesta siellä pellolla?

• tuputuu kirjoitti:

Käykös ne lehdet lannotteesta siellä pellolla?

Käy käy...ne ovat oikein hyvää kariketta ja maanparannusainesta.;)
        Sinne ne maatuu sitten joskus aikanaan..

Mutta, ei taaskaan lähtenyt vastaukseni...toimiiko yhteys edes muilla?

• Välil pätkii.....
        Satumainen.Nainen kirjoitti:

Käy käy...ne ovat oikein hyvää kariketta ja maanparannusainesta.;)
        Sinne ne maatuu sitten joskus aikanaan..

Mutta, ei taaskaan lähtenyt vastaukseni...toimiiko yhteys edes muilla?

Mulla on ihan hyvä yhteys;)

• Tuota noin.......kukahan sen myrskyn tänne lähetti. Ettei vaan ollut itse Pekka Pouta :)) Lasku sinne siis.

• ;o))),,, laiskuus on hyvä lahja kun sen osaa oikein käyttää ;o))),,, en takuuvarmasti haravoi näitä syksyn lehtiä ruohikon päältä. Saavat olla just siinä minne tuuli ne vie,,, ei ainakaan jääpolte tapa ruohikkoa,,, jättää ruohikolle mahdollisuuden ens keväänkin kasvuun,,,

Tässä siitä jääpoltteesta:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jääpolte

• Sulla on sit ensikeväänä vaan suurempi homma raapia ne pois kasvavan nurmikon tieltä...aja keräävällä leikkurilla, lähtee lehdet samalla ja loput sit keväällä, mitä jää vielä puihin..meillä oli nuo syreenit sellaisia ja on vieläkin, että aivan vihreänä ovat vielä talven tullessa, ei kerkiä niitä haravoimaankaan.:)

• Mä jätin myös ennen syksyn lehdet nurmikolle höystöksi, mutta kyllästyin lopulta siihen hirvittävään työhön jonka jouduin keväällä sitten tekemään, kun raavin niitä puoleksi märänneitä lehtiä pois että nurmi pääsi vihertämään. Nyt siistin syksyisin sen minkä ehdin ennen lumen tuloa.

Joinakin vuosina lehdet ovat pudonneet vasta lumille, se onkin vhän epätodellisen näköistä.

• No en ole koskaan kerääjällä niitä ottanu pois,,, siinä on biosilppuri mahdollisuus, ja olen jättäny ne lannoitteeksi ruohikolle,,, ihan saman teen ens keväänä, biosilppuri päälle, ja eikun lehdet höysteeksi ;o))),,,
      Se leikkurin keruupussi on kun uus, siis en ole koskaan sitä käyttäny,,, enkä vieläkään ota käyttöön,,,
      Naapurin pihassa on julmetun komea ruskaloistossaan oleva pihlaja,,, pakko huomenna ottaa siitä kuva,,, se on todella upea,,, kaikki punaisensävyt lehdissä,,, näkyy mun pihaan heidän kuusiaitansa yli, mut menen pihaan ja otan kuvia,,, en muista koskaan nähneeni niin upeaa ruskapuuta,,,

• Täältä lähti ruska kertaheitolla myrskyn seurauksena. Nyt se makaa tuolla maassa...ja osa kompostissa :))

• TaikisN kirjoitti:

Täältä lähti ruska kertaheitolla myrskyn seurauksena. Nyt se makaa tuolla maassa...ja osa kompostissa :))

:o(((,,, empä kävässy siellä jossain tänään olleskaan,,, se on siellä se ruskapuu,,, eihän vaan o siitäkin lehdet lähteny, ja runko jääny,,,

Auto oli kyllä aamulla kun ois lehtikompostista tuotu pihaan,,, kostea auto, ja märät lehdet, niin siinähän ne lehdet oli koristeen ;0))),,,

• minä,

Minusta täysin turhaa hommaa haravointi, sinnehän ne lehdet maatuu :)

• Niinno........on se kyllä aika hassua kun oikein alkaa ajattelemaan. Raaputella nyt ensin luonnan tarjoamat höystöt pois ja sitten kylvää apulantaa että nurmi kasvaa. Sitten kun nurmikko yrittää kasvaa niin eikun leikkurilla matalaksi. Ollan me ihmiset aika hölmöläisiä :))

• 'sappirakko'

Eikös tissi-ihmiset hoida kaiken puhumalla. Puhu pihasi puhtaaksi. Dee dee.

• Hahhaa, MELkein kaiken nainen voi hoitaa puhumalla, mutta niin paljoa minustakaan ei puhetta tule että kokonaisen metsän lehdet saisin papatuksellani marssimaan takaisin sinne mistä tulivat.
        Jaa mutta..i.....voisinhan tietty yrittää ympäripuhua jonkun salskean uroon haravahommiin, päiväkahvipalkalla ;)

• laiha haravamies
        TaikisN kirjoitti:

Hahhaa, MELkein kaiken nainen voi hoitaa puhumalla, mutta niin paljoa minustakaan ei puhetta tule että kokonaisen metsän lehdet saisin papatuksellani marssimaan takaisin sinne mistä tulivat.
        Jaa mutta..i.....voisinhan tietty yrittää ympäripuhua jonkun salskean uroon haravahommiin, päiväkahvipalkalla ;)

Minä en suostu. Päiväpalkalla. Sen pitää olla iltapäiväkahvipalkka ja rullapullaa:) Nou mani. Jos joisin kahvia koko päivän, jäisi nurmikko nuohoamatta.

• 'sappirakko'
        TaikisN kirjoitti:

Hahhaa, MELkein kaiken nainen voi hoitaa puhumalla, mutta niin paljoa minustakaan ei puhetta tule että kokonaisen metsän lehdet saisin papatuksellani marssimaan takaisin sinne mistä tulivat.

Tiedän, että sulla on sykolokin taitoja. Minä puolestani olen aika salskea.

• TaikisN kirjoitti:

Ja mä tartteisin jonkun nöyrän, notkeaselkäsen, ja kiltin miehen laittamaan 150 kpl kukkasipuleita penkkeihin,,, Ois siinä mulla kärräämistäkin, ja penkkien muokkaamista, pitäs laittaa penkkien pohjalle harso, ettei rikkaruohot tule läpi,,,
        Ei vaan taida olla vapaaehtosia,,, mut mitä jos yrittäs pakottaa jonkun ;o))),,,
        Juu, kaffeeta ois tarjolla ihan kuin paljon tekijän vatta kestää,,, ja nisuakin saa, kera biskettien,,,

• laiha haravamies kirjoitti:

Minä en suostu. Päiväpalkalla. Sen pitää olla iltapäiväkahvipalkka ja rullapullaa:) Nou mani. Jos joisin kahvia koko päivän, jäisi nurmikko nuohoamatta.

No voi harmi, iltapäiväkahvi kuulostaa vähän liian anteliaalta :DD

• TaikisN
        'sappirakko' kirjoitti:

Tiedän, että sulla on sykolokin taitoja. Minä puolestani olen aika salskea.

Jihaaa....tuletko siis pihatalkoisiin :) Koska harvanavarresta näyttää hyvin herkästi irtoavan rakot kämmensyrjiin, annan lainaksi patakintaani.;)

• mokka-mari kirjoitti:

Ja mä tartteisin jonkun nöyrän, notkeaselkäsen, ja kiltin miehen laittamaan 150 kpl kukkasipuleita penkkeihin,,, Ois siinä mulla kärräämistäkin, ja penkkien muokkaamista, pitäs laittaa penkkien pohjalle harso, ettei rikkaruohot tule läpi,,,
        Ei vaan taida olla vapaaehtosia,,, mut mitä jos yrittäs pakottaa jonkun ;o))),,,
        Juu, kaffeeta ois tarjolla ihan kuin paljon tekijän vatta kestää,,, ja nisuakin saa, kera biskettien,,,

Kovin harvalta näyttää vapaaehtoisten rivistö... Jospa tehtävälistasi oli liian moninainen, olen ollut huomaavinani vuosien saatossa ettämiehet mielellään tekevät vain yhden työn kerrallaan :))

• ;)))
        TaikisN kirjoitti:

Kovin harvalta näyttää vapaaehtoisten rivistö... Jospa tehtävälistasi oli liian moninainen, olen ollut huomaavinani vuosien saatossa ettämiehet mielellään tekevät vain yhden työn kerrallaan :))

No no no no. Vai että yhden työn ja senkin juosten luraisten.
        Minulla monisekamiehellä (saattaisi luulla monisekoiseksi) on aina meneillään useita asioita yhtä aikaa. Pystyn syömään, lukemaan, kuuntelemaan radiota ja seuraamaan telkkaria samalla istuimella ja tarvittaessa vastaan puhelimeenkin.
        Ulkotöissä on käytössä kolme haravaa ja kolme kottokärryä. Se kyllä täytyy myöntää, että hyviä haravoijia ja kottokärryn kuskeja on vaikea löytää:))) Mikäli pihalta löytyy sopivan kokoinen kivi, päällystän sen sametilla. Siinä on mukava istua ja katsoa kuinka useat työt sujuvat:)

• Noh, joko sait haravoitteerattua? :D Oi, minusta olis ihanaa, jos olis oma piha ja haravointihommelia. Voipi olla, että pääsen toteuttamaan puuhastelua viikonloppuna yökyläillessä sukulaisten luona. :)

• Ala tulla tännepäin, haravahommia riittää :) Elisen päivän satoi joten se päivä meni rakkoja parannellessa. Tänään pääsin just töistä ja kohta hierojalle, pihamaa saa nyt olla vielä hetken rauhassa. Toissapäivänä sain suurimman osan myrskyn jäljistä raivattua,mutta yllättäen näyttää taas siltä ettei pihaa olisi ikinä haravoitu. :p

Niinpä suostun lahjoittamaan Sinulle täysin ilmaiseksi ainutlaatuisen tilaisuuden päästä toteuttamaan haaveesi haravahommeleista. Tarjoan jopa haravoimasi lehdet kaupantekijäisiksi :DD Roskasäkkejä myös myytävänä, edullisesti...

• mummo ruotsista

voi voi sinua oletko ajatellut että luonto puut kasvattaa. muuta asvaltti kaupunkiin niin ei lehdet häiritse.hyvää perjantain jatkoa

• Mitä muuten lukee ruotsalaisen maitopurkin pohjassa? Avataan toisesta päästä.

Mukavaa perjantain jatketta myös sinulle. :)

• pappa paraguasta

täälä heiluu palmu tai miä ite tai kaik heiluu ei varise palmu puu täne vaan asunto.

• Mufa Maariahaminast
        pz.n kirjoitti:

Mitä muuten lukee ruotsalaisen maitopurkin pohjassa? Avataan toisesta päästä.

Mukavaa perjantain jatketta myös sinulle. :)

Mistä tuntee ruotsalaisen mummon?
        Sillä on huivin solmut nenän alla :D

Hyvää viikonloppua Jag Häär Inte Kut Viilariden (viilatkaa hyvä viikonloppu).

• Kmhrhmh....Ju-ju-juu, JOOOSkus on tosiaankin pyörähtänyt mielessä että sehän taitaa olla luonto joka puut kasvattaa. Hyvä että vahvistit teorian todeksi ;) Varmaan osaat vahvistaa myös onko se luonto joka ajaa tikanpojan puhun?

toivotan erittäin ja oikein hyvää perjantain jatkoa ruotsin mummolle. *niijaa*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      75
      2853
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      57
      2796
    3. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      17
      2633
    4. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2072
    5. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      52
      2046
    6. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      277
      2015
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1301
    8. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      42
      1160
    9. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      2
      1100
    10. Aamun Trump

"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.
      Maailman menoa
      96
      1009
    Aihe