http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/ala-ryppyile-naille-mummoille-saivat-taekwondossa-mustat-vyot/art-1288417019736.html
Kertooko tuo tosiaan kovista mummoista, vai lajista itsessään? Missään muussa kamppailulajissa mummot ei kaiketi pääse huipulle asti.
Taekwondo mummolaji?
10
492
Vastaukset
- McPuni
Sikäli kun en ole vallan väärin ymmärtänyt, harvemmassa lajissa esimerkiksi suurmestaritason väki on sellaista nuorta ja notkeeta parikymppistä porukkaa ;)
- Kysymyksiä:
1. Mitä se mielestäsi kertoo taekwondosta, että myös ikäihmiset (joiden fyysisestä kunnosta ja liikunnallisesta taustasta emme tiedä mitään) voivat saada siinä mustan vyön?
2. Tiedätkö edes, mitä musta vyö taekwondossa merkitsee?- :D
Vastaus kysymykseen 2: Linkin antaja ei varmasti tiedä mustan vyön merkitystä, kun puhuu 1. danista taekwondon "huippuna". 1. danistahan on vielä pitkä matka jopa alimpaan opettaja-arvoon, puhumattakaan sellaisesta tasosta jota voi oikeasti sanoa jo huipuksi...
- McPuni
Edellisestä ei käy ilmi, kenelle kysymys on osoitettu, mutta vastaan silti.
Molempiin kohtiin sama vastaus; klausuulilla "tai jos seuran, liiton tai maan etu sitä vaatii" ei asiaan liene paljoa lisättävää.
Mitä mieltä herra Ben Evansin kehitysvammaisille Taekwon-do:n opettamisesta? Minusta todella hienoa pieneerityötä enkä näkisi sitä minään mustan vyön halveeraamisena jos hänen "special needs TKD" saisi lisääkin näkyvyyttä.
Mutta herra Kysymyksiäsille esittäisin kysymyksen. Mitä musta vyö Taekwon-do:ssa tarkoittaa?- "Kysymyksiä:"
Taekwondo ei ole mitenkään yhtenäinen laji, jolla on yhtenäinen vyöjärjestelmä, joten mustan vyön merkitys vaihtelee. Yleisesti ottaen se tarkoittaa kuitenkin sitä, että osaa suorittaa lajin perustekniikat kohtalaisen sujuvasti. Vyökokeessa voidaan tapauskohtaisesti ottaa kokelaan henkilökohtaiset ominaisuudet huomioon - jos siis oma fysiikka ei mahdollista jonkun liikkeen oikeaa suoritusta, joissain tapauksissa riittää, että tietää yksityiskohtaisesti miten liike suoritetaan ja pystyy opettamaan taidon eteenpäin muille.
- McPuni
Ainiin, piti se hauska juttu lisätä loppuun, mutta meinasi unohtua.
Nuori kuvittelee olevansa tekniikoidensa olevan nopeita ylivoimaisen fysiikkansa, täydellisen tekniikkansa ja erinomaisen ajoituksensa takia.
Vanhan tekniikat ovat nopeasti perillä, koska hän lähtee aikaisemmin liikkeelle.- hsiscdjvsfsfhsh
Taekwondossa on hyviä tekniikoita, mutta suosiossa olevat ottelutavat ovat nössöjä. Ihme hippaleikki.
Ei se laji tai tyylisuunta vaan se ottelija/harjoittaja.
On olemassa myös heikkoja nyrkkeilijöitä ja painijoita.
Martial art = esim. taekwondo: oikeat tekniikat, liikesarjat yms.
Martial sport = esim. nyrkkeily: voittaminen vaikka jollain räkäheijareilla.
Taekwondossa Ei käytetä käsiä juurikaan mikä saattaa vähentää lajin uskottavuutta kamppailumerkityksessä.
Riippuu siitä miten treenaat onko se mummolaji. Jos treenaat kuin mummo niin kyllä varmaan on mummolaji.
- ffffffffff
Pitää nyt ehkä mainita artikkelista sekin, että käsittääkseni tuolla Aasian puolella suoritetaan 1. danin mustia vöitä taekwondossa huomattavasti nopeammin mitä täällä Suomessa. Ainakin Koreassa musta vyö on mahdollista suorittaa noin vuoden harjoittelun jälkeen, mitenkä lienee Kiinassa...? En tiedä.
Nimenomaan, riippuu treenaajasta ja asenteesta mikä on mummolaji ja mikä ei. - 17+9
"Kertooko tuo tosiaan kovista mummoista, vai lajista itsessään? Missään muussa kamppailulajissa mummot ei kaiketi pääse huipulle asti."
Myönsin äsken 82-vuotiaalle mummolleni mustan vyön vapaaottelussa. Kertooko se mummoni tasosta vai vapaaottelusta itsessään? Mitä se kertoo vapaaottelusta? Onko se ihan p#ska laji, kun rollaattoria käyttävä mummokin voi saada mustan vyön, vai muuttuuko hyvä laji huonoksi jos joku antaa siinä vöitä heppoisin perustein? - Hupaisa aloitus
Heh heh, aloittaja paljasti viestillään vain oman tietämättömyytensä. Kukkiwon (WTF) taekwondossa kaikki värivöiset on aloittelijoita ja mustan vyön suorittaminen merkitsee pelkästään sitä, että aloittelijasta tulee oppilas. Jos mustan vyön saavuttaneet mummot kuvittelee päässeensä huipulle, ne on tullut huiputetuiksi... Mutta eiköhän ne tiedä, mitä niiden vyö merkitsee, toisin kuin tämä aloittaja jolla on kova tarve päästä aukomaan päätään vaikka tietoa asioista ei ole nimeksikään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391