Taas traaginen tapaus

vcgftd

10

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikävää...

      Pyöräilijä on aina se suojattomampi osapuoli. Pitää vain muistaa, että suurin osa autoilijoista ihan yksinkertaisesti ei näe. Eikä kuule.

      • Pyörällä ja autolla

        Sulta jäi yksi asia mainitsematta tuosta autoilijoista ja se on se että osa autoilijoista ei yksinkertaisesti välitä vaan tullaan isomman oikeudella.


      • biker hell

        Siksipä pyöräilijän kannattaa varautua yllättäviin ovenavauksiin jms jättämällä riittävä välimatka pysäköityihin autoihin. Jos auto joutuu pyöräilijän ohittamaan, joutuu se yleensä kuitenkin koukkaamaan viereisen kaistan kautta.


    • pyörällä päästään

      TLL
      9 §
      >>>Ajoneuvon paikka ajoradalla
      Ajoneuvoa on ajoradalla kuljetettava muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen niin lähellä ajoradan oikeaa reunaa kuin turvallisuutta vaarantamatta on mahdollista. Tämä säännös ei koske ajoa yksisuuntaisella ajoradalla.>>>

      Lainlaatija on hienosti ajatellut asian ja mahdollistanut sen ettei pyöräiljän tarvitse ajaa lähellä pysäköityjä autoja. Omaa harkintaa saa käyttää.
      Ei siis ole laitonta pitää pidempää sivuetäisyyttä pysäköityihin autoihin verrattuna tilanteeseen, jossa ei ole pysäköityjä autoja.
      Siitä valittavalle voi esittää tuon onnettomuuden ja samalla 9. pykälän.
      Kännyn kirjanmerkkeihin tuo uutinen ja kalenteriin kopio tuosta pykälästä.

      • Omainen.

        Erittäin lohduttavaa. Kiitos.

        Toivottavasti kukaan läheisesi ei joudu onnettomuuteen.


      • pyörällä päästään
        Omainen. kirjoitti:

        Erittäin lohduttavaa. Kiitos.

        Toivottavasti kukaan läheisesi ei joudu onnettomuuteen.

        Anteeksi.
        En syyllistänyt pyöräilijää.
        Esitin ettei mahdollisimman oikealla ajamista tarvitse orjallisesti noudattaa.

        Surunvalitteluni


    • kgvrsa

      Epäilläänkö bussinkuljettajaa liikenteen vaarantamisesta? Ehkä pitäisi. Laissa on pykäliä tilannenopeudesta ja yllättäviin tilanteisiin varautumisesta.

      • Hieno ajatus tosiaan

        On yllättäviä tilanteita ja ja sitten on todella yllättäviä tilanteita. Oletko todella sitä mieltä, että bussin kuljettajan pitää ajaessaan ottaa huomioon, että vastakkaista kaistaa vastaan tuleva pyöräilijä voi yht'äkkiä, muutamassa sekunnissa sinkoutua bussin alle? Jotta saisi pysähtymään tuollaisessa tilanteessa, pitäisi ajaa 10 km tunnissa. Miten luulet bussiliikenteen sujuvan jos bussit ajavat vakituisesti tuota nopeutta teillä, joilla tulee pyöräilijöitä vastaan?


      • kjgxlk
        Hieno ajatus tosiaan kirjoitti:

        On yllättäviä tilanteita ja ja sitten on todella yllättäviä tilanteita. Oletko todella sitä mieltä, että bussin kuljettajan pitää ajaessaan ottaa huomioon, että vastakkaista kaistaa vastaan tuleva pyöräilijä voi yht'äkkiä, muutamassa sekunnissa sinkoutua bussin alle? Jotta saisi pysähtymään tuollaisessa tilanteessa, pitäisi ajaa 10 km tunnissa. Miten luulet bussiliikenteen sujuvan jos bussit ajavat vakituisesti tuota nopeutta teillä, joilla tulee pyöräilijöitä vastaan?

        Jutussa lukee: "Tämän jälkeen mies sinkoutui ajosuunnastaan samaan aikaan tulleen bussin keulaan ja jäi sen alle."
        Ymmärrän tuon niin, että bussi kulki samaan ajosuuntaan pyöräilijän kanssa, ei siis tullut vastakkaisesta suunnasta.


      • Hieno ajatus tosiaan
        kjgxlk kirjoitti:

        Jutussa lukee: "Tämän jälkeen mies sinkoutui ajosuunnastaan samaan aikaan tulleen bussin keulaan ja jäi sen alle."
        Ymmärrän tuon niin, että bussi kulki samaan ajosuuntaan pyöräilijän kanssa, ei siis tullut vastakkaisesta suunnasta.

        Hesarin alkuperäisessä jutussa ja jossain toisessakin nettiuutisessa oli virhe.

        Bussi tuli vastaan, ei samaan ajosuuntaan pyöräilijän kanssa.

        Mm. Iltalehden uutinen on oikein: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011092814472401_uu.shtml


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe