Päälle tallennetun tiedoston palautus Excelissä

Ekselisti

Koi !!

Onnistuuko excelissä päälle tallennetun tiedoston palautus ja miten?
Käytössä on 2007 Office-ohjelmat ja n. kaksi viikkoa vanha tiedosto pitäisi palauttaa alkuperäiseen tilaan.

Kone on Acer Aspire ja Vista-käyttis.

11

3812

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

Ihan helppoahan tuo on, palautat vain varmuuskopiosta sen tiedoston, siinä on sekin hyvä puoli, että sulla on sitten molemmat, se päälletallennettu ja alkuperäinen.

• excelisti

en tiedä onko mulla varmuuskopiota tehtynä. mutta mistä saan selville onko koneellani varmuuskopiota em. tiedostosta?

Mutta koneellani on ainakin EAsus data recovery -ohjelma, saanko tällä palautettua aiemman version?

• Poppia ikä kaikki

Joo, valitset sen vanhemman versionumeron tiedostostasi. Ei kai kukaan mitään tärkeätä touhua ilman versionumerointia? Ja kuten makkifinni kertoi niin vanhemmasta varmuuskopiosta on helppo palauttaa vanhempi versio.

• vcxcxvxcvfsd

En tiedä onko mahdollista, mutta minulle on ainakin sanottu, että wordissa (saattoi olla myös excel) pystyy palauttamaan aiemman tiedon vaikka on tallennettu päälle. Tämä todettiin siinä yhteydessä kun painotettiin, että jokaiselle asiakkaalle tulee aloittaa dokumentti uudelta pohjalta, koska päälle tallennus ei poista alkuperäisiä tietoja, vaan ne jää dokumenttiin. En tiedä sitten kuinka hyvin tämä henkilö oli kartalla asioista, mutta kuvittelisin, että varsin hyvin.

Ei kuitenkaan käyty läpi, että kuinka haastavaa/helppoa tämä palauttaminen on, joten en tiedä kuinka se tehdään.

Macfinn vain vittuilee sinulle, hän ei osaa muuta.

• kumma tyyppi

Onko varmuuskopioiden tekemisen suosittelu sinusta vittuilua ?
        Sullapa on oudot käsitykset.

• surun murtama

Ei ole 2007:aa käytössä, mutta luulisin, että on sama kuin 2003:ssa.
      Ota Ohje ja kirjoita hakuun "jäljitä muutokset" ilman hipsuja. Avautuvasta ikkunasta valitse Muutosten hyväksyminen tai hylkääminen ja siitä sitten etiäppäin...
      Huomaa tämä 2003:ssa.

• WV

Voi yrittää tällä ohjelmalla mutta 2 viikkoa on käyttöjärjestelmän kannalta pitkä aika.

Recuva on ilmainen ohjelma, jolla voit palauttaa vahingossa poistettuja tiedostoja kovalevyltä ja muilta massamuisteilta.

Tämä koskee myös tiedostoja, jotka ovat poistettu roskakorista. Recuva osaa myös hakea kuvia ja muita tiedostoja ulkoisista laitteista, esim digikameroista ja mp3-soittimista. Se osaa myös palauttaa tiedostot, jotka on menetetty bugien, kaatumisien ja virusten takia.

http://www.download.fi/tyopoyta/tiedostojen_palautus/recuva.cfm

• z7)o1zT0

Mutta sekään ei osaa palauttaa päälle kirjoitettua tiedostoa. Siitä tässä nimittäin oli kyse. Siihen auttaa vain varmuuskopio.

• WV

Koska olen työskennellyt muilla käyttöjärjestelmillä niin en ole hirveästi vihkiytynyt Windowsiin mutta muistan lukeneeni, että koska Windows käsittelee tiedostoja yhtäaikaa sekä pitkällä että lyhyellä nimellä (generoitu numerosarja) niin päällekirjoitettaessa muistaakseni lyhyt nimi ei ole sama kuin edellisellä kerralla vaikka pitkä nimi on sama (voin olla väärässäkin)

Short vs. Long Names
      http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa365247(v=vs.85).aspx#short_vs._long_names

Ja oletan alla olevan ohjelmiston käyttävän samaa asiaa hyväkseen tai sitten ei eli voin olla väärässäkin.

XLS Regenerator
      http://download.cnet.com/XLS-Regenerator/3000-10743_4-10387550.html

Price: Free to try (Save-disabled); $49.99 to buy
      Eli vapaa kokeilu mutta Exel-talukon tallentaminen estetty.

Operating system: Windows 98/Me/2000/XP/NT

How do I Recover an Overwritten Excel File?
      http://www.ehow.com/how_6875139_do-recover-overwritten-excel-file_.html

Sama Google-suomeksi
      http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.ehow.com/how_6875139_do-recover-overwritten-excel-file_.html&ei=BPSGTsKGA4aAhQfHyIDnDA&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=4&ved=0CEAQ7gEwAzgK&prev=/search?q=Help to recover over written excel file&start=10&hl=fi&sa=N&prmd=imvnsfd

• surun murtama

XLS Regenerator
        Operating system: Windows 98/Me/2000/XP/NT

Kysyjällä on Vista

• WV

Ei tuo ole välttämättä mikään este sillä olen asentanut omaan Vistaani XP-ohjelmia ja monet niistä ovat toimineet Vistassa (noin 40 %) joten aina kannattaa kokeilla.

Mutta on huomioitava, että kun uusi tiedostoversio syntyy, niin käyttis merkkaa VTOC:iin (volume table of contex = taltion kirjanpitotaulu), että kysyinen levyalue on vapaasti käytettävissä, joten kun aikaa on jo kulunut 2 viikkoa niin sinulla on ehkä vain 50 % mahdollisuudet siihen että se löytyy vielä levyltä.

Recuvalla olen selaamalla löytänyt joskus toisi vanhoja dokuja mutta tämä vain sillä edellytyksellä, ettei levykapasiteeti ole tiukoilla sillä mitä vähemmän on levytilaa sitä hanakammin käyttis kirjoittaa ko. levytilan päälle.

Recuvalla pelkkä selaaminen (ei etsiminen) : kun tulee Tervetuloa-näyttö paina "Peruuta"-nappia ja oikealla ylhäällä on valint-kenttä (suurennuslasi), josta voi valita esim. asiakirjat tai vaikkapa antaa sen olla ihan tyhjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe