Miten ehdottaa seksiä miehelle?

crystal_bunny

Useasti olen kuullut, että miehetkin tykkäisivät kun nainen tekee kerrankin alotteen ja saman olen kuullut mieheni suusta. Ongelmani kuitenkin on etten oikein tiedä miten sitä pitäisi ehdottaa tai tehdä aloite..

En itse tykkää mistään kiertelystä, vaan mieluummin sanon suoraan kuten "pannaanko?" tai jotain vastaavaa. Pitääköhän mies mua jotenkin epäromanttisena tai tökerönä, jos ehdotan noin suoraan? Mieleni tekisi välillä vain vaivihkaa työntää käteni miehen housuihin, mutta silloin tuntuu, että olisin liian hyökkäävä..

Olen vähän ujomman puoleinen ja punastun helposti jo silloinkin kun mieheni haluaa seksiä. En ole muistaakseni koskaan kieltäynyt seksistä ja musta tuntuis loukkaantuneelta, jos itse aloitteen tehtyäni mies torjuisi minut. Ollaan kuitenkin oltu yhdessä melkein 4v. ja tuntuu etten vieläkään ole tottunut seksiin tai edes ajatukseen siitä vaan se jotenkin "hävettää".

15

5032

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfg

Rupeat hivellemään sen kullia.

• ei keksi parempaa

eiks se, että sanot sille suoraan asian. Tai niinkun olen kuullut pariskunnilta, että ne jopa lähettää toisilleen viestin asiasta kännykällä.

SIt jotku kuulema leikkii sellasta, että on sovitut säännöt. SEvoi olla vaikka niin, että on nilkkakoru ja sitä käytetään kun on "SEN" aika. Sit vaan tökätään toista olkapäähän tai käsivarten ja kiinitetään toisen katse nilkkaan. Eri väreillä eri asioita ja silleesti....

• Tunturihotelli

Viime viikolla Lapissa eräässä hiihtokeskuksessa ravintolassa nainen tuli hakemaan tanssimaan. Tanssimme muutaman tanssin ja lähdimme kämpille. Joimme pari lasillista punaviiniä, jonka jälkeen nainen sanoi minulle. Rakastellaanko. No, kalu oli pystyssä tietysti heti ja sessio oli hyvä ja pitkä.
      On täysin luonnollista, että nainen sanoo miehelle, jos haluttaa.

• justiina*

Täysin luonnollista tuossa tilanteessa. Parisuhteessa, jossa on kaikenlaista mukana, täytyy olla hienovaraisempi. Seksissä kulminoituu koko suhde, se on erittäin herkkä aihe. Puolin ja toisin. Ihan pieni väärinkäsityskin saattaa kaivella kuukausikaupalla.

Entinen miestuttavani (25v ex-liittoni jälkeen) sanoi minulle lähes aina kun tapasimme "haluaisin seksiä, haluaisitko sinä sitä nyt". Se sai himoni lässähtämään kerta kerran jälkeen pahemmin.

Nykyisen miesystäväni kanssa pussaillaan, halaillaan, kosketellaan toisia. Yleensä se johtaa "puhumatta" seksiin.

• Nainen +40
        justiina* kirjoitti:

Täysin luonnollista tuossa tilanteessa. Parisuhteessa, jossa on kaikenlaista mukana, täytyy olla hienovaraisempi. Seksissä kulminoituu koko suhde, se on erittäin herkkä aihe. Puolin ja toisin. Ihan pieni väärinkäsityskin saattaa kaivella kuukausikaupalla.

Entinen miestuttavani (25v ex-liittoni jälkeen) sanoi minulle lähes aina kun tapasimme "haluaisin seksiä, haluaisitko sinä sitä nyt". Se sai himoni lässähtämään kerta kerran jälkeen pahemmin.

Nykyisen miesystäväni kanssa pussaillaan, halaillaan, kosketellaan toisia. Yleensä se johtaa "puhumatta" seksiin.

Kyllä minullakin menisi halut samantien, jos joku sanoisi, että pannaanko tai rakastellaanko. Kiihottavampaa on jos toinen alkaa hivelemään ja suutelemaan ilman mitään sanoja. En pidä siitäkään jos rakastelun aikana aletaan sanomaan jotakin.

• tälleen jotenkin

Sano vaan suoraan et mennäänkö sänkyyn harrastamaan seksiä. Ei kai sitä sen kummemin tai mitenkään muuten voi sanoo. Voit myös avittaa sanomaasi suutelemalla tai halailemalla ja sit otat vaan kädestä kii ja talutat sänkyyn.

• 12 + 16

Seksin ehdottamisen miehelle ei oikeastaan ole mitään ehdotonta ja yleispätevää mallia, silä se riippuu miehestä, suhteesta yleensä ja tietysti myös miehen sen hetkisistä fiiliksistä ja mielialasta.

Joskus tekee mieli kuumaa pikapanoa - pikaseksiä ( akti tai vaikkapa nainen tarjoaa suuseksiä tai hyväilee mihen huippuun käsin ), tai pitkän kaavan mukan rauhassa nautiskellen tai jotakin siltä väliltä tai ei lainkaan.

Asia on myös ajoituskysmys. Jos mies on jo itsessään virittynt seksiin ja seksi liikku mielessä,hänenkin tekee mieli, niin aivan suora seksuaalinen lähestymien, se seksuaalisempi suutelu, kevyt etumuksen viipyilevä hyväily jne. iskee juuri kohdilleen tai sitten suoran - epäsuora ehdotus tyyliin "hei, mulla on vahvat seksifiilikset, alkaisi tehdä mieli" tai jotakin vastaavaa.

Mies voi olla omista fiilikstään riippuen heti valmis ja käydä kuumana tai tarvitsee enempi aikaa halun kypsyttelyyn tai mikäli painiskelee joidenkin työhuoliensa tai vastaavien kanssa, niin ajoitus ei ehkä toimi.

Vastoin usein esitetyjä väittämiä, ei mieskään ole mikään "heti ja aina valmis seksikone". Erektiokaan ei itsessään vielä kero halun ja kihotuksen todellista intensiivisytä mielen, hengen ja aivojen tasolla. Monelle ehkä ylättävää, niin todella nautinnoliseen seksiin mieskin voi tarvita aikaa ja lämittelyä erektiostanin hulimattä.

Mies nautii seksistä lyhystä, kihkeästä ja kimaisesta pikaseksistä-pikapanosta aina oikein pitkään kavan ja kaikkea siltä väliltä. Kaikki riippuu kulloisistakin fliksistä. Toisaalta mieheen on kuin sisäänrakennettu tarve aina silloin tällöin tai useinkin pikaseksiin, joka vapautta seksuaalista latausta ja energiaa ja voi tuottaa ylättävänin suurta nautintoa myös henkisesti. Tämän lisäksi herkistelevä pitkä kaava on supernautinnollista. Toisinaan voi olla "rohkea" kiimainen fiilis joloin tekisi mieli kokeilla uusia ja rohkeita jutuja ja toisinaan taas ihan "perusseksiä" rauhassa nautiskellen.

Parisuhtessa olisi tärkeää voia keskusella avoimesti seksistä, mieltymyksistäan ja toiveistaan ja vaikka jokin asia ei siinä elämänvaiheessa innostaisikaan, niin tavallaan jätää sille ovi auki, "ehkä joskus siitäkin innostun, kuka tietää" tyyliin. Se välttää pystyttämästä liikaa erilaisia kieltomerkejä seksuaalisuden ylle.

Rentous, avoimuus ilman turhia tabuja ja uteliaisuus ja kokeilunhalu vievät eteenpäin ja rakentavat parisuhteen seksualisuutta. Mutta kuten tuossa joku edellä jo maintsi, niin parisuhteessa seksuaalisuus voi ola erityisenkin herkkä alue ja peilaa koko suhdetta ja kaikki muu suhteessa oleva tai puuttuva hejastuu siihen. Se on melko pitkälle parisuhteen peili.

Tilanne on erilainen vaikkapa Tunturihotellin tanssiaisssa jossa jo valmiiksi vahvan seksuaalisesti latautunutta henkilöä jajo mielessään valmiita seksuaaliseen ohtaamiseen kohtaa toisensa ja huomaavat synkkaavansa hyvin yhteen ja asiat etenevät seksuaalisesti latautuneina. Jo ensiosketus tanssilattiala on lievää esleikkiä jossa yhteinen lataus on jaettu sanattomasti, mutta madollinen "lupaus" tulevasta on vahvasti aistittavissa ja asiat etenevät progresiivisesti.

Joillakin jo heti suhteen alusta kaikki on hyvin avointa ja tabutonta henkisesti ja keskustelun tasolla, hyvin ja luonnostaan yhteen virittyvä soittimet ja yhteisen seksuaalisuuden eläminen ja toteuttaminenkin hyvin luontevaa, jossa kumpikin hyväksyy itsensä ja toisen haluineen ja mieltymyksineen.

• 12 + 16

Ai niin, unohtui pieni lisäys. Sopivalla hetekellä suora ehdotus voi osua napakymppiin, filiksistä riippuen. Jos mies on itse jo valmiiksi hieman kiimaisissa fiiliksissä niin "pannaanko" tai "mua panettaa" ehdotus voi osua suoraan "suoneen" ;-) "

"Mua panettaa" versio voi olla tehokkaampi, varsinkin jos se on ilmaistu ei vaativalla tavalla, kiiman soitus, sillä se kertoo miehelle naisen fiiliksistä ilman ehdotonta "vatimusa".

Vaikka epäsuoran - suora ehdotus ei innostaisi välttömästi, niin se saattaa tehdä tehtävänsä miehen mielessä ja hän onkin valmis vaikapa jo vartin tai tunnin kuluttua.

Ehdotus ei kuitenkaan saisi olla liian vaativa, ehkä pikemminkin tyyliin "olen valmis, olen kuumana, odotan jos innostut."

Tietty mitä stressittömämmäksi parisuheen arjen saa rakenettua, rennon yhteiselon, hyvän arkisuhteen, avoimen dialogin, sitä enempi se antaa tilaa seksuaalislle virittymiselle.

• Kivaa oli

Oltiin ihastuksen kanssa mun luona ja höpistiin sohvalla kaikkea. Sitten oli hetki hiljaisuutta ja sanoin: "Otettaisko vaatteet pois ja mentäiskö pussaileen?" Se katsoi mua TODELLA ilahtuneen näköisenä: "Ai sänkyyn?" "Joo!" - ja sitten mentiin. Niin helppoa se oli!

• armas Isokyrpänen

Mä tuun sun luo, niin voit harjoitella hommaa, sanot vaikka mulle, ett: pane mua takaa, ja heti, ja mä tietty panen.. jookos?

• Irmeli Ihanainen

Todella brutaalia ja tökeröä on tuon "armaksen" töksäyttely.
        Tuskin tollaselle ainakaan yhtään fiiksumpi nainen antaa muuta kun poistumiskehoituksen, jos on vahingossa tietämättömyyttään kammariinsa päästänyt!

• helppoo on

En ymmärrä miten tuo nyt voisi olla vaikeaa?? siis täh?
      Ihmeellisiä suhteita teillä.
      ja sitäpaitsi eihän sitä välttämättä tartte sanoa. Jos vaikka kattoo miehen kainalossa telkkaria niin alkaa vaan silitellä ja pussailla.
      ei oo vaikeeta.

• Nainen 34

"Paneminen" on mielestäni teinien termi.
      Jos rakastamani mies kysyisi minulta tällä tyylillä, että "mennäänkö harrastamaan seksiä?", niin ajattelisin helposti, että hän voisi kysyä samoin joltakin toiselta naiselta, koska se on suorin ja samalla turvallisin tapa ilmaista halukkuus. Jos nainen vastaa kielteisesti, niin siinä säilyy sekä kysyjän, että naisen itsetunto.
      Eli, jos "crystal_bunny", rakastat kumppaniasi, niin käytä mielikuvitustasi ja laita persoonallisuutesi peliin.

• Mies 33v.

Itse olen villinä, jos vaimo ehdottelee. Ja sitähän hän kainostelematta tekeekin toisinaan.

Rutista miestäsi ja halaa pitkään. Katso viekoittelevasti silmiin. Kyllä hän silloin tajuaa, että mitä olet vailla.

• suomalainen nainen26

No itse olen suhteessa herätellyt mieheni milenkiintoani mm. seuraavilla tavoilla:

- aloittanut aiheeseen virittäytymisen esim. kotimatkalla vaikka ruokakaupasta lisäilemään yleiseen keskusteluun pikkutuhmia kommentteja..

- makoillessa sohvalla, saatan silitellä ensi rintakehää, jonka jälkeen käsi vaeltaa housun etumukselle, johon käsi jää "lepäilemään", tämä usein jo aiheutta jotain liikehdintää housunlahkeessa, ja sitä myöten johtaa muuhunkin toimintaan ;D...

- tullessani suihkusta kävelen miehen lähettyville, ja otan kylpytakit ym. pois päältä, ja pukeudun hänen silmien edessään, esitellessä samalla itseäni ensin ilman rihman kiertämää. Mies saa osallistua, jos haluaa, usein en saa pukeudeuttua, vaan vaan vaatteet lähtevätkin pois päältä..

- joskus lähestyn miestä takaapäin, ja nuuhkaisen kaulaa, ja kujertelen korvaan miten hyvältä hän tuoksuu, ja "perus-kiehnään" hänen vartaloaan vasten...

- viikonloppuaamuna pyydän päästä mieheni kainaloon ja syliin. Ohjaan ympärilleni kiertyvät kädet rinnoilleni, joskus jalkojen väliin, ja tungen peppuni kiinni hänen etumukseensa...

Joo, onhan näitä juttuja ja keinoa, mutta nämä on niin ihmissidonnaisia, että mikä toimii toisella, ei välttämättä toimi toisella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      45
      5851
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      48
      5356
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3728
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3675
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      96
      3376
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3136
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2894
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      58