Subaru diesel

kumma juttu

Mihinkäs täältä on hävinnyt keskustelu Subarun dieseleiden porsineista laakeroinneista. Ketju oli täällä vielä torstaina

110

18745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuka poisti jutun?

      Samaa ihmettelen minäkin. Juttu vaikutti ihan asialliselta, ja olisin toivonut lisätietoja, kun itselläkin on samanlainen peli.

    • Huijaustako viesti?

      Onko eka vuoden malli kyseessä? eli kohta varmaan jo uusittu paremmilla laakereilla vai miten? Meneekö takuuseen muunnos/korjaus?
      Aika ihme sinänsä kun subaru testannut konetta ensin ja ei päästäisi noin isoa onhelmaa tuotanton eli onko kyseessä nyt vaan HUIJAUS VIESTI????
      Itsellä 2011 diesel ja toimii nyt uudelleen ohjelmoitunakin...

    • kivicci

      Käsittelikö keskusteluketju yksistään dieseleiden laakerointia? Vai oliko ketjussa keskusteltu muistakin asioista kuin laakerivaurioista?

      Keskusteluhaulla Subaru alueelta löytyy viestejä, joissa on mainittu laakerivauriosta. Hakusanaksi voi laittaa vaikkapa laakeri tai diesel.

    • Last Subaru for ever

      Itsellä parasta aikaa Subaru 2008 diesel pajalla hajonneen runkolaakeri 5 vuoksi, oli leikannut kiinni ja pyörähtänyt mukana, tiedossa 4000 € remontti kun laakerit uusitaan ja 8000 € jos puolimoottori, pitäkää huoli että kaikki huoltoleimat löytyy tai maahantuoja vetää maton alta!
      2008 mallisissa on ilmeisesti tyyppivikana runkolaakeri 5 hajoaminen josta maahantuoja on tiedottanut jälleenmyyjiäkin tiedotteellaan, eivät tietenkään myönnä sitä(maahantuoja). Ikävä juttu, olin subaruun kiintynyt mutta nyt merkki vaihtuu ihan vaan maahantuojan kylmän asiaan suhtautumisen vuoksi kustannuksiin osallistumisista. Subarussahan on 15000 km välein huolto ja meikäläisellä venähti 2x20000 km jolloin yksi huolto jäi välistä, ei tästä voi johtua laakerivaurio mutta ei leimaa, ei euroja.
      Anyway hyvä auto muuten mutta liian iso ykkösvaihde jolloin liikkeelle lähtö vaikeaa, sekä vaihdelaatikko jäykkä eli vaihteita raskas laittaa päälle.

      • Last Subaru for ever

        Niin vielä lisätäkseni infona että autollani ajettu 110 000 km ja selvennykseksi että ajoin kahdesti tuon 5000 km enemmän kuin vaadittu 15 000 km huoltoväli.
        Ovat kuulemma korjanneet laakerityypin 2009 diesel malleista eteenpäin mutta who knows?


      • Odotan välityksiä

        Takuuseen pitäs kyllä mennä. Ihan normi ongelma ihmisen tekemässä koneessa. vaihdevälit on ihmeen pitkiä ja useasti helpottas ajoa kun oliis noin yleensäkkin autoissa lyhkäsempi ykkönen ja pakki samalla . Itse peruuttelen kärryjen kanssa usein ja joka autossa on ollut minusta liian pitkä pakki myös. Olis ehkä parfklkipaika kolhujakin ihmisillä vähemmän kun ei auton ihan niin vauhdilla liikuisi pakilla.


      • forren omistaja

        Onko kyseessä Legacy vai Forester?


      • ent.subaun omist.
        Last Subaru for ever kirjoitti:

        Niin vielä lisätäkseni infona että autollani ajettu 110 000 km ja selvennykseksi että ajoin kahdesti tuon 5000 km enemmän kuin vaadittu 15 000 km huoltoväli.
        Ovat kuulemma korjanneet laakerityypin 2009 diesel malleista eteenpäin mutta who knows?

        Samoja murheita täällä. Viides runkolaakeri sökönä 66tuhatta ajettuna.
        varsinainen takuu 3v.oli päättynyt,Maahantuojalta ei mitään tiedoitusta,että moottorin osalta takuuta ilmenneen tyyppivian takia on jatkettu 6vuoteen asti. 60t.vaihdoin itse öljyt ja suodattimen(hain nämä merkkiliikkeestä subarun suosittamaa öljyä,joista kuitti).Tämän perusteella maahantuoja ensin eväsi kaikki korvaukset. Korjaamolta kuitenkin painostettiin maahantuojaa. lähettivät öljynäytteen maahantuoj. pyynnöstä analysoitavaksi. testin tulos,öljy vaihdettu vaurion jälkeen,eikä heidän mukaan ollut sellaista öljyä mitä ilmoitettiin (vaikka avaamottomista tehtaan kannuista laitettu) eväys edelleen. Yli 3kk. korjaamolta painostivat maahantuojaa,lopulta maahantuoja suostui korvaamaan puolimoottorin, Työkustannukset ,öljyt tiivsteet, ja muut oheisjutut 2700e itse korvattavaksi. Nyt asia on pertiaatteessa kuluttajasuoja-asiamiehellä. sinne vain muutkin valittamaan.
        Viides subaru jää ostamatta..


      • ei tiiä
        ent.subaun omist. kirjoitti:

        Samoja murheita täällä. Viides runkolaakeri sökönä 66tuhatta ajettuna.
        varsinainen takuu 3v.oli päättynyt,Maahantuojalta ei mitään tiedoitusta,että moottorin osalta takuuta ilmenneen tyyppivian takia on jatkettu 6vuoteen asti. 60t.vaihdoin itse öljyt ja suodattimen(hain nämä merkkiliikkeestä subarun suosittamaa öljyä,joista kuitti).Tämän perusteella maahantuoja ensin eväsi kaikki korvaukset. Korjaamolta kuitenkin painostettiin maahantuojaa. lähettivät öljynäytteen maahantuoj. pyynnöstä analysoitavaksi. testin tulos,öljy vaihdettu vaurion jälkeen,eikä heidän mukaan ollut sellaista öljyä mitä ilmoitettiin (vaikka avaamottomista tehtaan kannuista laitettu) eväys edelleen. Yli 3kk. korjaamolta painostivat maahantuojaa,lopulta maahantuoja suostui korvaamaan puolimoottorin, Työkustannukset ,öljyt tiivsteet, ja muut oheisjutut 2700e itse korvattavaksi. Nyt asia on pertiaatteessa kuluttajasuoja-asiamiehellä. sinne vain muutkin valittamaan.
        Viides subaru jää ostamatta..

        "Viides runkolaakeri sökönä"

        Tyhmä kysymys,mutta millä lailla viides?


      • FuckSubaru
        Last Subaru for ever kirjoitti:

        Niin vielä lisätäkseni infona että autollani ajettu 110 000 km ja selvennykseksi että ajoin kahdesti tuon 5000 km enemmän kuin vaadittu 15 000 km huoltoväli.
        Ovat kuulemma korjanneet laakerityypin 2009 diesel malleista eteenpäin mutta who knows?

        Eivät ole. Meillä 2009 Ridge Forrester ja sama vika jatkuu........


      • Nytkestää

        Kuuleman ja kokemuksen mukaan 2008-2010 huhtikuuhun asti sama vika kaikissa. Itelläni on 2008 forester ja siitä porsi laakeri. Autoliike maksoi koneenvaihdon, josta itelleni jäi maksettavaksi 1500 €. Kokeiltiin kolmea eri konetta joissa todettiin sama vika ja lopuksi päädyttiin 2013 vuoden koneeseen.


    • Miksi ette...

      ...noudata noita huoltovälejä? Ei ne huvikseen suunnittelijat laita 15 000 välejä. Suomen oloissa 15 000 väli ehdottamasti parempi kuin esim. VAG konsernin long life 25 000 tai jotain, mutta paljon liian paljon. Jos on jo kaksi 5000 ylitystä, niin sehän vastaa 60% yhtä huoltoa ja ajotavoista riippuen rasittaa konetta varmasti...ja niitä suunnitteluvirheitä ja "maanantaikappaleita" on yhtä helppo todistaa kuin vanhan Neuvostoliiton duuman rehellisyyttä...toisin on asia sitten kuin maahantuoja julkaisee virallisen takaisinkutsukampanjan vioista, jollaista ei ole virallisesti esim. tästä "laakeri hässäkästä" tullut...mutu-tietoa ja juttuja kyllä liikkuu...

      NM. Diesel Subbe, hullot tasan 15 000 välein ja toimii kun ajatus...

      • Seriffi poista ketju

        15tkm tai 19tkm on aivan sama juttu kun on nykyaikaist öljyt ja materialit kyseessä. Subarun laakerit kuului alkusarjan ongelmiin ja voidaan sanoa että vuosiin ei ole enää sitä ongelkmaa ollut. Suomen moottoreista vain muutama joten aihe on aika köyhä ellei sillä ole joku tarkoitusperä ?

        2009 ja eteenpäin on laakerointi ok.


      • Seriffi poista ketju kirjoitti:

        15tkm tai 19tkm on aivan sama juttu kun on nykyaikaist öljyt ja materialit kyseessä. Subarun laakerit kuului alkusarjan ongelmiin ja voidaan sanoa että vuosiin ei ole enää sitä ongelkmaa ollut. Suomen moottoreista vain muutama joten aihe on aika köyhä ellei sillä ole joku tarkoitusperä ?

        2009 ja eteenpäin on laakerointi ok.

        Vai ei vuosiin enää ole ongelmaa ollut? Viime elokuussa hajosi Subary Legacy turbodielistäni ( 7/2008) kuuluisa vitoslaakeri, ajokilometrejä 60.000 ja ikää tasan 3 vuotta. Auto oli ostettu puoli vuotta aikaisemmin 53.000 km käytettynä leasing-autona, jossa myyjäliikkeen mukaan oli "täydellinen huoltokirja". Vaan eipä ollutkaan. Edellinen huolto oli tehty 27.000 km:n kohdalla.

        Myyjän laskuun tehtiin huolto. Mutta huoltoväli oli mennyt pitkäksi, joten maahantuoja kieltäytyi korjauksesta ja kiisti, että kyseessä olisi valmistusvirhe. Korjauksen kustannusarvio oli 14.000 € ! Asia meni myyjäliikkeen ja maahantuojan juristien hoitamaksi riitelyksi maksajasta. Sitä kesti 8 kuukautta, jonka ajan ajelin myyjäliikkeen korvausautolla. Lopputulos ei ole vielä tiedossa.

        Moottorista on tehty tavarantarkastajainsinöörin tarkka raportti, jota en ole vielä saanut itselleni.

        Olihan melkoinen ruljanssi hoitaa asiaa! Omia yhteydenottojani myyjään, myyjän juristiin, neljään autoa tutkineeseen korjaamoon, maahantuojaan ja kuluttajaneuvojaan kertyi kymmenittäin.

        Nyt auto toimii hienosti. Kaikki runkolaakerit ja kytkin on vaihdettu. Auto on vaimon käytössä ja hänkin alkaa rauhoittua pikkuhiljaa. Mutta itselläni on Outback turbodiesel 10/2008. Se on toiminut hienosti, mutta sielussa kaivertaa epäily että entä jos senkin kanssa alkaa sama ruljanssi!

        Lecgacybn tavarantarkastuksen katselmuksessa oli juristien lisäksi maahantuojan edustaja, joka kertoi, että laakerin malli muutettiin vasta 2/2009. Myös sen varaosanumero muuttui. Tehtaalla oli herätty valmistusvian poistamiseen, mutta kuinkahan paljon viallisia laakereita on mahdettu ehtiä asentaa?

        Harmi, että valmistaja/maahantuoja eivät pelaa asiakkaisiin päin avoimin kortein. Valmistusvika on kiistetty maahantuojan juristin laatimassa paperissa myyjäliikkeen juristille jälimmäisen kertoman mukaan. Vastuuntuntoiset maahantuojat olisivat kutsuneet jokaisen ennen 2/2009 valmistetun Subarun laakereitten vaihtoon. Ei olisi ihan halpa operaatio purkaa jokainen kone! Mutta ehkä maahantuoja on laskenut, että juristin avulla saadaan suuri osa auton omistajista itse maksamaan tehtaan valmistustusvirheet?

        Kannattaako maahatuojan ottaa itselleen huono maine? Se se on kuitenkin valinnut.


      • Tapsam

        Paljonko oot ajanut ,itte oon ajanut 400000 tuhatta kahyelen 3 moottoria lohko halki kampiakseli poikki


    • c k34ä

      ei nykyaikaisil öljyil tuollainen viiden tuhannen kilsan ero hajota laakereita.lähinnä sen eron huomais sit siel parin sadan tuhannen jälkeen.Mut ei sinne asti nuo 08 laakeri vikaiset selviä,tuohan on pitkälle menny.

    • syy???

      tieto lisää tuskaa

    • suuuuubaru

      No mikä nyt on ongelmasi?

      Tässähän tämä juttu on ja vastauksiakin on tullut joten kaikki hyvin eikös vaan .

    • Last Subaru for ever

      No niin, hain juuri Diesel Outbackini takaisin moottorin laakerikorjauksesta, eli runkolaakeri 5 leikannut kiinni, kaikki laakerit uusittiin ja lasku 4300 €, maahantuojalta ei euroakaan korjaukseen, sanoivat että mulla 2009 mallin auto jossa uudentyyppinen runkolaakeri (rek 2008 syksyllä), pyysin saada nähtäväksi paperin tai ilmoittamaan valmistenumeron mistä lähtien laakerimuutos tehty, maahantuoja ei kommentoi, kyllä on kivaa nämä kasvottomat markkinavoimat. Eli 2008 mallisten dieselien omistajat, odotettavissa voimakasta vastatuulta!!!!

      Haluaisin lausua kiitokseni Subarun maahantuojalle Nordic Motorille jossa on täysin selkärangatonta porukkaa eikä voida myöntää mitään kyseisen vuosimallin ongelmista, kiitokset siitä syystä että minulla on kunnia olla kuulumatta työyhteisöönne!

      PS: Olen aina tiennyt että elämähän on pääsääntöisesti vaikeaa mutta onneksi väliin mahtuu pieniä valonpilkahduksia! On nimittäin tämän homman kanssa ollut vitutuskäyrä aika huipussaan!


      Päätän osaltani keskustelun tällä palstalla tähän.

    • hhhhshh

      Moni mussuttaa täällä, kun Subarun diisseleitä haukutaan, vaikka kyseessä on aikapommi. Entä jos Subben myyntivoluumit olisivat myydyimpien luokkaa, niin kohta olisi juttua kuningaskuluttajassa. Olisi kiva saada reklamaatioluvut dieselin osalta. Ehdotankin, että laitatte vikapesät kiertoon mahdollisimman nopeasti. Subarun maine ei vielä ole totaalisesti tuhottu, kiitos toimivien bensamallien...

      • Kestää ne

        Pahoja vikojaako? En ole kuulluutvolevan kellään olisiko nyt kaikki jo alkusarjalaiset korjattu ja loputvkestää ihan normalisti.


      • ostatko kiertopalkin

        Kuinka niin aikapommi? nehän kestää hei! Miten noin negatiivinen asenne ? onko oma ford fiesta ruostunut puhki?
        Joku mättäää kun noin haukkuu ja aiheetta kaikenlisäksi.
        Joku heikko laakeri oli alkukoneissa vuosia sitten ja nyt on asiat ok. Onhan noilla vanhoillakin jo ajettu paljon ja huolettomasti. Kiertoon laittamisen ohje on sinulta erittäin vastuuton sanominen HÄPEÄ!


    • kylmänä kait

      Noinhan sitä puhuttiin kun bensaboxeri tuli markkinoille,missä ovat nyt narisijat?

      • Kyllä kestää

        Diesel Subben moottorin takuu on 6 vuotta kertoivat merkkikorjaamolla.


      • "forre"

    • Subaru 2 D

      Mistähän syystä takuuta on jouduttu jatkamaan???? Oiskohan koneita paukahdellu takuuajan umpeutumisen jälkeen ????

      • Takuu??

        Parempi 6 vuotta kuin 3. Takuuaika ei ole kirjaimellisesti vain se mitä luvataan.
        Esim asiakasystävällisellä merkillä kuten Toyota takuuaika on myös pidempi kuin 3 vuotta.
        Ps. Ei kai takuuta pidennetä sen takia jos valmistaja ei luota tuotteeseensa?!?


      • ....................
        Takuu?? kirjoitti:

        Parempi 6 vuotta kuin 3. Takuuaika ei ole kirjaimellisesti vain se mitä luvataan.
        Esim asiakasystävällisellä merkillä kuten Toyota takuuaika on myös pidempi kuin 3 vuotta.
        Ps. Ei kai takuuta pidennetä sen takia jos valmistaja ei luota tuotteeseensa?!?

        Mene vähän off-topikiksi mutta omakohtaisten kokemusten perusteella en voi yhtyä Toyotan takuun ylistämiseen.

        Toyotan takuu ei toimi edes sen 3 vuoden sisällä. Jos takuuaikana tulee jotain pientä, helposti, halvalla ja nopeasti korjattavaa vikaa, sellaiset korjataan. Mutta jos tulee jotain kinkkisempää moottoriongelmaa, niin asiakas jäteään ihan oman onnensa nojaan. Valehdellaan tehdyn yhtä sun toista ja kerrotaan että vika on korjattu vaikka ei ole. Toyota merkkiliikkeillä tuntuu yrittäjiensä näkemyksen mukaan olevan oiekus valita asiakkaansa. Toyota merkkiliikkeissä luvattuja korjaustoimenpiteitä (joille on varattu korjausaika) jätetään tekemättä.

        Nämä siis omakohtaisia kokemuksia. Toyota mainostaa huoltopuolen osaamista, mutta tosiasiallisesti osaaminen on hyvin heikkoa. Kokemus useammasta Toyota-huollosta. Toyotan huollossa ei osata paikallistaa edes moottorista kuuluvia vikojen ääniä.

        Toyota huolloissa on kahden luokan asiakkaita. On raha kourassa asioivia ja takuuseen korjauttavia. Ensimmäistä ryhmää palvellaan ja jälkimmäistä ei.


    • totuuus

      Takuuta pidennetty, koska kukaan ei uskalla muuten Subben dieseliä ostaa.

    • fORRE

      Hö.
      Tottakai uskaLAA.

    • .ö,lhu

      mistähän tuon koneen 6v takuun vois kirjaimellisesti lukea??Jos myyjän puheita,jättäisin omaan arvoon

    • Olisipa automaatti

      Subarun diiseli vm. 2010 ajettu 87 000km loistopeli. Kulutus matka-ajossa alle 6l/100km, ( 5,2 - 5,8) vaikka jo talvirenkaat. Lähtee kuin hauki kaislikosta ohituksiin. Paras diiseli mitä minulla on ollut ja näillä ajoilla on ollut, 2kpl.Nissan, Pösö. Ei murheita, kun vain hiukkassuodatin pelittää. Vaihdettu takuussa.

      • megattsonni

        Syy miksi se laakeri niistä kilahtaa on että välitykset ovat pitkät ja ajetaan liian pienillä kierroksilla. Värinät rikkovat se laakerin ,vähän niinkuin niissä kuuluisissa vag- vehkeissä meni samasta syystä kaksoismassakytkimiä vuoteen 2005 asti.

        Hiukkassuotimen taas tukkii kylmänä käyvä moottori. jos ajetaan lyhyitä matkoja ja kierrosten puute ylipitkillä välityksillä.
        Takapönttö tuottaa kondesioveden ja noen takia herkästi koksia joka tukkii suodattimen.


      • SubaruDiesel
        megattsonni kirjoitti:

        Syy miksi se laakeri niistä kilahtaa on että välitykset ovat pitkät ja ajetaan liian pienillä kierroksilla. Värinät rikkovat se laakerin ,vähän niinkuin niissä kuuluisissa vag- vehkeissä meni samasta syystä kaksoismassakytkimiä vuoteen 2005 asti.

        Hiukkassuotimen taas tukkii kylmänä käyvä moottori. jos ajetaan lyhyitä matkoja ja kierrosten puute ylipitkillä välityksillä.
        Takapönttö tuottaa kondesioveden ja noen takia herkästi koksia joka tukkii suodattimen.

        Siinäpä varsinainen asiantuntija :D
        Mitenkä takapöntössä oleva vesi vaikuttaa heti turbon jälkeen olevaan suodattimeen!
        Lisäksi kylmällä ilmalla DPF toimii hyvin (talvella ei ongelmia), mutta ongelmia tulee vasta lämpösellä kelillä kesällä. Kesällä selviää onko vika/ominaisuus poistunut... Viime kesänä teki polttoa 50km välein. Ajetaan esim maantielllä 100km/h 100km niin kerkiää tekemään tuossa yhden täydellisen polton ja aloittamaan toista.

        Laakeri vikaan järkeen käyvin diagnoosi mitä olen kuullut on ollut tehtaalla robotti levittänyt öljypohjan tiivitettä liikaa väärään kohtaan ja tukkii öljykanavan.


      • Megatssonni
        SubaruDiesel kirjoitti:

        Siinäpä varsinainen asiantuntija :D
        Mitenkä takapöntössä oleva vesi vaikuttaa heti turbon jälkeen olevaan suodattimeen!
        Lisäksi kylmällä ilmalla DPF toimii hyvin (talvella ei ongelmia), mutta ongelmia tulee vasta lämpösellä kelillä kesällä. Kesällä selviää onko vika/ominaisuus poistunut... Viime kesänä teki polttoa 50km välein. Ajetaan esim maantielllä 100km/h 100km niin kerkiää tekemään tuossa yhden täydellisen polton ja aloittamaan toista.

        Laakeri vikaan järkeen käyvin diagnoosi mitä olen kuullut on ollut tehtaalla robotti levittänyt öljypohjan tiivitettä liikaa väärään kohtaan ja tukkii öljykanavan.

        Pitänee tarkentaa. Vastapaine pakoputkessa on se tärkein arvo jolla polttotarvetta mitataan. Takapönttö on se paikka jonne kondenssivesi kertyy. Kun kone käy kylmänä ja ajot lyhyitä takapönttö voi jopa pask...aantua dieselvesinokihyhmästä.
        Ja vali huutaa että hiukkassuodatin tukossa ja alkaa tekee lisäpolttoja.
        Kylmä on avainsana .


    • Fakta

      Subarun 2.0l Dieselin 5 runkolaakeri vaurioituu, koska moottorissa valmistajan itsensäkin havaitsema suunnittelu/valmistusvirhe. Rakennetta on tästä syystä muutettu tuotannosta 3/2009 alkaen. Valmistaja on tiedottanut asiasta Suomessa toimivaa edustajaa. Tiedotteen mukaan ennen 3/2009 valmistetuille moottoreille myönnetään 6v/200 000km jatkotakuu. Tämän vapaaehtoisen takuun edellytyksenä valmistaja vaatii täydellistä huoltokirjaa. Kuluttajasuojaa koskevan lainsäädännön mukaan tällaista ei tosin voi edellyttää. Kun kyseessä on selkeästi valmistusvirhe, vastuu asiassa on viimekädessä valmistajalla!

      • hupsheijaa

        Joopa joo:
        Ai että huoltoja ei tarvitse tehdä??
        Just taas näitä,200000km takuu ilman huoltoja.


    • Fakta

      Vaikkei valmistajan suosittelemaa huolto-ohjelmaa olisikaan noudatettu pilkulleen, on valmistajalla vastuu valmistusvirheen aiheuttamasta vahingosta. Yksinkertaisimmille selvennyksen vuoksi tämä ei tarkoita sitä, että huoltaminen voitaisiin laiminlyödä kokonaan, vaan sen vaikutus arvioidaan tapauskohtaisesti.

      • hupsheijaa

        Totta toinenpuoli.
        Tuossa vain edellisessä itkuvirressä,missä vaadittiin yli 100000 ajon jälkeen maahantuojaa vastuuseen,kun oli jättänyt 60.000 huollon väliin ja muutama mennyt pitkäksi oli sellainen vaatimus joka ei toteudu,ei edes raastuvassa.
        Kyse selvästä käyttövirheestä.
        Jos öljyillä ajetaan 20000 huoltovälin ollessa 15000 niin takuuajan jälkeen turha itkeä.
        Veikkaanpa että maahantuojat ovat hyvinkin tietoisia vastuistaan.


    • Valmistajan suositus

      Samalla moottoriöljyllä 150kw 2.0D BMW:n öljyn vaihtovälin on valmistajan suosituksen mukaan 35 000km, jota kuluttava ajotapa voi alentaa, Subarun 100kw 2.0D öljyn vaihtoväli ajotavasta riippumatta on aina 15 000km ja KIAssa, näistä tehottomattomimmassa moottorissa suositus on 7500km? voisi helposti kuvitella, että viritysasteeltaan alhaisimmilla moottoreilla olisi valmistajan näkemyksenkin mukaan myös harvempi öljyn vaihtovälitarve? Liekö kyse jostain ihan muusta

      • Valmistajan suositus

        Kuka ajaa 30000 samoilla öljyillä?
        Volkkarin ja Bemun koneita hajonnut vino pino takuuajan 100000 rajoilla.
        Jostain kumman syystä kyseisten merkkien huoltoneuvojat vaihtavat öljyt 15000 välein.
        Saavat tietysti halvemmalla,mutta.


    • susususubababaruuuuu

      onko monessa diesel subarussa ilmennyt hiukkas-suodatin ongelmia? jos on niin milaisessa ajossa ongelmat ilmenneet ja millaisia ongelmat ovat olleet? mistä tietää että poltto on käynnistynyt? hetkellisen kulutuksen mittarista vai mistä? isellä legasy -10 diisseli.

    • Ajamisen iloa

      Miljoonat BMW:n omistajat ympäri maailmaa ajavat samoilla öljyllä yli 30000km

      • hei...l ja v..

        Tuskin niitä on miljoonaa edes myyty,mutta miljoonia pitää olla taskussa jos meinaa ajaa 30000 aina öljyillä.


    • 17+12

      Joutavien puheita noi laakeriongelmat.Jos ongelmaa on,on huollossa puutteita.Esimerkiksi öljysuodattimen vaihtotyö.Suodatin on ylösalaisin.Ja suodattimen ympärille mahtuu jos jonkinlaista likaa.Tietäähän se mihin lika tippuu kun öljysuodattimen avaa.Moottoriin.Eli paineilmalla ekana hiekat sun muut pois suodattimen ympäriltä.Tuo suodattimen aluslevy on kuin tassi.Kerää kaikkea likaa.
      Öljyt vaihdetaan kun öljy mustaa.En tiiä miksi öljytikku on mustaksi maalattu.Hioin tikun pään kiiltäväksi jottaa öljyn väri näkyy paremmin.
      Asensin viikonloppuna vetokoukun Foresteriin.Johdot oli kätevsti tavaratilassa heti saatavilla(liitin).Helppo asentaa koukku jos joku kanssa ite laittaa.
      Vaihteistoöljyn valintaan kannattaa kiinnittää huomiota.Suosittelen 6-vaihteiseen manuaalilootaan saksalaista Liqui Moly täyssynteettistä gl-5 hypidivaihteistoöljyä,sen notkeuden vuoksi.Notkeampaa kuin mikään muu 75w90.
      Subaru kestää kunhan huoltaa oikein.

      • laakeroija

        Juuri kahdeksan kuukauden ajan viikoittain Legacy TD 2008 laakeriongelmien korjauksen vastuutahojen kanssa taistelleena ja lukuisien asiantuntijatahojen kanssa keskustelleena tiedän, että Subarun laakeriongelma on todellinen. Sen vuoksi maahantuoja oli pakotettu jatkamaan moottorin takuutakin.


    • Subarun kaa

      Subaru diesel vuosimallia 2011 moottori pitää outoa ääntä kylmänä, rapinaa aina kaasuttaessa taasen häviää auton lämmetessä. Onko kyse juuri tulevasta laakeri viasta vai jokin hihna löysänä? Toivon älykkäitä arvauksia/arvauksia.
      Delta takuu voimassa ;)

      • 14+15

        Käyntiääni on tosiaan sellasta rapisevaa.Varsinkin kun lisää kaasua ajossa.Mutta ainakin tämä minun -11 Subaruni rapina on aivan normaalia.Katsos kun dieseliä kuluu kylmänä enemmän antaa ruiskupumppu suurempia prikkejä löpöä.Käynti muistuttaa enempi perinteisiä dieseleitä.Kun moottori lämpiää löpöprikit pienenevät.Tulee tuplaprikkejä.Miniprikit eivät pidä juurikaan ääntä.Eli huolleti voit olla jos samasta puhe.
        Kampiakselin tai laakerin saa rikki jos laittaa täydet kierrokset,iso vaihde päälle ja sitte nostaa äkisti kytkimen ylös.Massiivinen vääntö rikkoo tödennäköisesti ainakin jotain.Oletko nähny, miten nuoriso kilvan lähtee valoista.Siinä on leikki kaukana.Ja laakerit sikkuralla.


      • Subarun kaa
        14+15 kirjoitti:

        Käyntiääni on tosiaan sellasta rapisevaa.Varsinkin kun lisää kaasua ajossa.Mutta ainakin tämä minun -11 Subaruni rapina on aivan normaalia.Katsos kun dieseliä kuluu kylmänä enemmän antaa ruiskupumppu suurempia prikkejä löpöä.Käynti muistuttaa enempi perinteisiä dieseleitä.Kun moottori lämpiää löpöprikit pienenevät.Tulee tuplaprikkejä.Miniprikit eivät pidä juurikaan ääntä.Eli huolleti voit olla jos samasta puhe.
        Kampiakselin tai laakerin saa rikki jos laittaa täydet kierrokset,iso vaihde päälle ja sitte nostaa äkisti kytkimen ylös.Massiivinen vääntö rikkoo tödennäköisesti ainakin jotain.Oletko nähny, miten nuoriso kilvan lähtee valoista.Siinä on leikki kaukana.Ja laakerit sikkuralla.

        Kiitos tiedosta 14 15. Voiko rapinan ääntä pienentää, joska kaverillani on myös samanlainen Subaru Forester Diesel 2011 ja hänen auton kylmäkäynnistyksen jälkeinen ääni/rapina on paljon pienempi kuin minun. Autoni kilometrejä on sata ja kaverilla puolet vähemmän, vaikuttaako?


      • forre
        Subarun kaa kirjoitti:

        Kiitos tiedosta 14 15. Voiko rapinan ääntä pienentää, joska kaverillani on myös samanlainen Subaru Forester Diesel 2011 ja hänen auton kylmäkäynnistyksen jälkeinen ääni/rapina on paljon pienempi kuin minun. Autoni kilometrejä on sata ja kaverilla puolet vähemmän, vaikuttaako?

        Rapinaa voi tulla monesta syystä.14 15 tarkoittanee pelkästään yhteispaineruiskun ääniä?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Yhteispaineruiskutus


    • Porin insinööri

      Näin on !
      Minulla tuli Kadetista kampiakseli kyljestä ulos vuonna 1984.

    • subbaru

      Omasta kokemuksesta vois mainita moottorin äänen olevan pehmyttä niinku iso vanha kompura kun on kunnossa. Kulumista tai laakeri vikaa karkea hieman koliseva
      ääni ,kyllä se pyörii vaikka vitoslaakeri olisi jumissa .Meillä oli varmaan voitelu pettäny laakerista ja leikkanu liuskat kampeen kiinni jolloin ne pienet ulokeet ei pitäny laakeria paikallaan jolloin se rupesi pyöriin ulko koolilla,jolloin isoneva välys katkkaisi kiertokagen laipiosta poikki ,mutta kone kävi kauheesti kolisten.
      Monet mainineet päittäis välyksen kasvun kampi linjassa,tyhjä käynnillä hieman kolinaa kytkintä painettaessa hiljenee ,Kuunelkaa ja kokeilkaa jos ennalta ehkäistäis
      kalliita kone remontteja n.9te.

    • fore1

      Ongelma on koneen kasauksessa käytetty liima joka tukkii öljykanavan. Laakerit eivät saa voitelua. Ongelma on 2008 vuosimallin dieseleissä. Melkeinpä kaikissa. Oma on just pajalla ja saa uuden koneen.

      • Ittam-ira

        Minkä verran oli ajettu?Meneekö takuuna? Meillä nimittäin ajettu 150000tkm.
        Olisi luullut jo Boksahtavan.


      • 12+13
        Ittam-ira kirjoitti:

        Minkä verran oli ajettu?Meneekö takuuna? Meillä nimittäin ajettu 150000tkm.
        Olisi luullut jo Boksahtavan.

        Tässä videon Subarussa on jokin pahasti pielessä.Kuunnelkaa..

        http://www.youtube.com/watch?v=8vIOooOFGfg


        Oma Subaruni käy 46000km jälkeen vielä pehmeästi kuin kehräävä kissa.Öljyt vaihdan 7500km välein.Kerran öljyä kului litran kahdessa päivässä.Syynä vääränlainen öljysuodatin mikä paineessa alkoi vuotaa.Öljysuodatin on ehdottomasti oltava juuri Subaru diesel-malliin.Näillä eväillä pärjää.


      • Kuiva kamaa
        12+13 kirjoitti:

        Tässä videon Subarussa on jokin pahasti pielessä.Kuunnelkaa..

        http://www.youtube.com/watch?v=8vIOooOFGfg


        Oma Subaruni käy 46000km jälkeen vielä pehmeästi kuin kehräävä kissa.Öljyt vaihdan 7500km välein.Kerran öljyä kului litran kahdessa päivässä.Syynä vääränlainen öljysuodatin mikä paineessa alkoi vuotaa.Öljysuodatin on ehdottomasti oltava juuri Subaru diesel-malliin.Näillä eväillä pärjää.

        1L kaksitahtiöljyä tankkiin voidi auttaa tuohon ääneen.


      • fore1
        Ittam-ira kirjoitti:

        Minkä verran oli ajettu?Meneekö takuuna? Meillä nimittäin ajettu 150000tkm.
        Olisi luullut jo Boksahtavan.

        Menee takuuseen. Koko kone vaihdetaan. Auton yli 3 vuotta vanha ja 135 000 mittarissa. Osa 2008 moottoreista lauennut jo 30 000km ajon jälkeen. Osassa ei ongelmaa jos voitelu toimii. Omassa ilmeisesti voidellut mutta huonosti koska hajosi vasta nyt.


      • fore1
        fore1 kirjoitti:

        Menee takuuseen. Koko kone vaihdetaan. Auton yli 3 vuotta vanha ja 135 000 mittarissa. Osa 2008 moottoreista lauennut jo 30 000km ajon jälkeen. Osassa ei ongelmaa jos voitelu toimii. Omassa ilmeisesti voidellut mutta huonosti koska hajosi vasta nyt.

        2009 tuo minun olikin.


    • surupupu olutbäkki

      taas yksi koliseva boxer diesel.
      vajaat 95 tkm - 2008.
      öljyn seasta ei löytynyt metallia joten kone menee purkuun
      toivottavasti olis se tyyppivikalaakeri ettei menis kaikki omaan piikkiin.
      kaksi öljynvaihto huoltoa tehty ite takuun päätyttyä,koittavat evätä lisätakuun sillä verukkeella että olen itse vaihtanut samoja öljyjä kuin merkkikorjaamotkin.
      lisätakuun ehdoista ei tiedoiteta ennen kuin on kone paskana.
      korjaamo pyysi kuitteja käytetyistä huoltotarpeista,mitä öljyä / suodatinta on käytetty.

      • Öljyreiä ja silikoni

        Montakohan on noita koneita suomessa joissa on ne kaksi vikaa? Ne kannattaisi metsästää filsaukseen ja sen jälkeen kovaa ajoa 500tkm . Muistakseni öljyreikä puuttui ja silikooni tukki öljykanavaa ei muita harmeja tainnut olla ? Pitäs ostaa semmoinen vikamalli halvalla käyttöön itselle bensan seuraksi.


      • hups sentään
        Öljyreiä ja silikoni kirjoitti:

        Montakohan on noita koneita suomessa joissa on ne kaksi vikaa? Ne kannattaisi metsästää filsaukseen ja sen jälkeen kovaa ajoa 500tkm . Muistakseni öljyreikä puuttui ja silikooni tukki öljykanavaa ei muita harmeja tainnut olla ? Pitäs ostaa semmoinen vikamalli halvalla käyttöön itselle bensan seuraksi.

        Juuri noin,noille 2008 malleille on takuutakin jatkettu 200000 kilometriin.
        Saksassa kaikilla uusilla Subaruilla 150000 takuu,Austraaliassa rajoittamaton 3 vuotta.
        Ainakin tehdas luottaa..


    • surupupu olutbäkki

      toimitin tänään maahantuojan pyynnöstä kolarikorjaamo sorsalle ostokuitit öljyistä ja suodattimista ja sun muista huolto tarpeista.
      kaksi tuntia myöhemmin tuli soitto että tulee uus mylly takuuseen.
      maksettavaksi jää mulle jotain nesteitä ja puhdistustöitä eli ei juuri mitään verrattuna alkuperäiseen ei korvata mitään vastaukseen.
      suosittelen lämpimästi viemään vaikka kauenpaakin auton saamaan laatuhuoltoa sorsalta.
      ensimmäinen kiitettävän arvosanan saava huoltopaikka tälle merkille.
      harva huoltamo infoaa asiakasta niinkuin sovitaan,kiitos antti saukkolalle.
      ensimmäinen paikka missä asiakas on etusijalla,metrossa kädet olis nostettu pystyyn tossa ekas vaihees viimeistään mikäli olis edes uskallettu kysyä lisätakuun piikkiin saatikka kun olin vielä tehnyt kaksi viimeistä huoltoa itse.
      säästäkää kuitit,minä en säästänyt.
      järjettömän suuri kiitos kuuluu tarvikekolmiolle jossa jaksettiin etsiä minun ostohistoriaani ja lopputulos on hyvä.
      älkööt vaipuko masennukseen,boxeri kolisee vain kerran:-}

      • öljyt vaihtoon

        Kyllä on subarulla leikkimistä, toista se on skoda miehellä kun vaihtaa öljyt sillon kun jaksaa ja antaa mennä. Kolinaa ei kuulu muualta kuin peräkontista jossa tyhjät pullot heiluu niin kuin mummolla hampaat tuulessa.


    • aro009

      Foresteri diesseli vm 2010 (Marraskuu). Suodatinongelmia jatkuu vaikka tekisi kuinka monta burnouttia. Sama vika muillako?

      • Boxdie

        Mulla loppu ongelmat hiukkassuodattimen kanssa kun poistivat moottorista määräaikaishuollossa lisäämänsä liian öljyn.


      • Joupa_joo
        Boxdie kirjoitti:

        Mulla loppu ongelmat hiukkassuodattimen kanssa kun poistivat moottorista määräaikaishuollossa lisäämänsä liian öljyn.

        Joo, Forre Diesel 2009. Kaikki nykimiset loppuivat jo ajat sitten. Syy: merkkihuollossa ylitäytetään öljy. Nyt en vie enää ko. huoltoon ja täytän öljyn vain mittatikun merkin puoleen väliin. Toiminut jo 30 tuhatta kilometriä nykimättä.


    • ihme kun et tee oike

      Vie se takuu huoltoon jotta pääset eroon asiasta ! takuuhan ne hoitaa !

    • Nokka eteenpäin

      Tässähän se on ! Diesel on upea kone.

    • subbe

      Täällä taas yksi koliseva boxerdiesel lähdössä Sorsalle Riihimäkeen tutkittavaksi. Ihan ensimmäisiä Suomeen tuotuja ja mittarissa 195 000 km. Juuri ja juuri pitäisi lisatakuun piikkiin mennä, jos vika osoittautuu siksi, miksi arvellaan.

    • Rudolf Boxer

      Ei liene monta niitä alkusarjan dieseliä suomessa ? Ihan vaan ettei kannata loppuelämää uhrata mainostamaan aika tavanomaista uuden koneen tarinaa. Maailma muuttuu anton chigurhseni.

      Muutaman uudemman dieselin omistajan kanssa sanaa vaihdettu ja tykkäävät kovasti. Itse ajan turbo bensalla ja kauan.

      Rudolfin kanssa saman suuntaiset sylinterit.

      • hdgfhdfg

        Ei liene monta ? Väitätkö, ettei autoja muka myyty Suomessa 2008 kuin muutamia kappaleita ? Voi äly ja väläys sentään !


      • 8+18
        hdgfhdfg kirjoitti:

        Ei liene monta ? Väitätkö, ettei autoja muka myyty Suomessa 2008 kuin muutamia kappaleita ? Voi äly ja väläys sentään !

        Nykydieseleihin pätee muutama totuus.

        Hiukkassuodatin on hankalatoiminen jos ajaa jatkuvasti lyhyitä matkoja.Tätä ei monikaan tullut arvanneeksi tällaista autoa aikoinaan ostaessa.
        Toinen ongelma muodostuu väärästä moottoriöljyn käytöstä tai paremminkin liian pitkistä vaihtoväleistä.Tässä joku vuosi takaperin moni autonvalmistaja pidensi dieseleiden öljynvaihtoväliä.Autosta tuli houkuttelevampi kun huoltokulut tällä tavalla "laskivat".Liiaksi nokettunut öljy toimii kuten keskipakoisöljysuodatin.Akselin keskelle muodostuu kumimainen pikikerros.Aivan samalla tavalla kampiakselin ympärille alkaa ajan mittaa muodostua pikikerros.Piki estää puolestaan kampilaakereiden toiminnan.
        Nämä ongelmat pätevät jokaiseen nykydieseliin,merkistä riippumatta.


      • Rudolf Boxer
        hdgfhdfg kirjoitti:

        Ei liene monta ? Väitätkö, ettei autoja muka myyty Suomessa 2008 kuin muutamia kappaleita ? Voi äly ja väläys sentään !

        No onko maailmasi loppu jos myytiin vaikkapa 388kpl joissa oli se öljyreikä poraamatta ja silikoni ruutta väärin säädetty ?

        onko se maailmasi ikuisesti mustaksi maalava asia joka ei lähde kulumallakaan vaan 40v kuluttua yhä itket että 388kpl konetta joista muutama alkoi kolista ja kaikki on pielessä miksi elän !

        Voi sinun kanssa äly ja väläys on pojulla mittasuhteet elämässä pielessä.

        Itse ajan subarulla vaikka vikaa olisi tulossa ja oikein odotan että turbo jytkähtäisi niin saisin paremman enempi ilmaa punnaavan turbon alle!

        Hei ! ei näm'ä niin kamalia asioit aole tehdas takuu toimii jos on asiansa hoitanut ja eikun mäntää makuulla tupaan.


      • hhfghf
        Rudolf Boxer kirjoitti:

        No onko maailmasi loppu jos myytiin vaikkapa 388kpl joissa oli se öljyreikä poraamatta ja silikoni ruutta väärin säädetty ?

        onko se maailmasi ikuisesti mustaksi maalava asia joka ei lähde kulumallakaan vaan 40v kuluttua yhä itket että 388kpl konetta joista muutama alkoi kolista ja kaikki on pielessä miksi elän !

        Voi sinun kanssa äly ja väläys on pojulla mittasuhteet elämässä pielessä.

        Itse ajan subarulla vaikka vikaa olisi tulossa ja oikein odotan että turbo jytkähtäisi niin saisin paremman enempi ilmaa punnaavan turbon alle!

        Hei ! ei näm'ä niin kamalia asioit aole tehdas takuu toimii jos on asiansa hoitanut ja eikun mäntää makuulla tupaan.

        Ammattisi taitaa olla selittelijä, joka tykkää kuunnella omia juttujaan.


    • subbe

      Vuoden 2008 rekisteröintitilastoa ei löytynyt, mutta vuonna 2009 on suomeen ensirekisteröity vajaa 600 diesel subarua. Määrä lienee jonkin verran pienempi vuonna 2008 mutta kyllä joka tapauksessa puhutaan useammasta sadasta boxerdieselistä. Onhan se moneen muuhun malliin verrattuna vähän, mutta kuitenkin aika merkittävä määrä, jos jokainen 2008 vuosimallinen voi lähtökohtaisesti olla viallinen.

      Ja niin, se legendaarinen vitoslaakerihan se sitten oli autostani kosahtanut. Ilokseni aamulla tuli soitto, että lisätakuun piikkiin menee koko homma ja auton saan kuukauden sisällä takaisin ajoon.

      Ja ei, en menetä uskoani Subaruun tämän takia. Neljäs Subaru tässä taloudessa menossa ja kyllä seuraavakin Subaru tulee olemaan.

    • subkalle

      Itselläni Foresteri -09 diesel (valm.10/-08),maahantuojalta takasivat että Forestereita ei ole valmistettu vanhemmalla vaurioherkällä moottorilla.Onko kellään tietoa onko Forestereista mennyt runkolaakereita?

    • subbe

      Puolimoottori vaihdettu ja matka jatkuu taas. Ei voi muuta sanoa, kuin että ISO KIITOS Kolarikorjaamo Sorsan väelle nopeasta toiminnasta ja todellisesta asiakaspalveluasenteesta.

      • Fantastic tico

        Subarun takuu toimii upeasti. Ketjun aloottaja lienee jpo saanut takuut että subaru on fantastinen auto joka toimii!


    • PuSe

      Tuo ongelma on jos auto on valmistettu 4/2009 tai aikaisemmin. Valmistusnumero kertoo ajankohdan. Suurimmalla osalla 09 rekisteröidyistä autoista on tuo moottorin vitoslaakerin kiinnileikkautumistaipumus.

      • Subbari_09

        No, jos se taipumus on, niin eikös se pitäisi korjata takuuna ja kutsua masiina maaahantuojan toimesta korjattavaksi? Olen ajanut nyt n. 110 tkm 2009 Forre Dieseölillä. Ei ole vielä kiinni leikannut. Nytkö se sitten kiinni leikkaa tulevilla kilometreillä? Äkkiseltään kuvittelisi, että vamistusviat havaitaan jo ensimmäisten vuosien aikana?

        Itse olen kuullut, että tällä palstalla markkinoitu vika on muutamassa 2008 ja 2009 vuosimallin yksilössä. Ei suinkaan kaikissa. Lisäksi osasyynä konerikkoihin voi olla merkkihuoltojen harrastama öljyn ylitäyttö?


      • Yx vaan

        Miten se numero sen kertoo? Huoltokirjassani onse numero, mutta se ei mielestäni kerro ajankohtaa. Vai pitääkö jollain vikakoodinlukijlla katsoa?


    • seuraavakin subaru

      Alkaa olemaan jo kaikki paljon ajettuja yksilöitä joten ongelmat on jo poistuneet siitä pienestä erästä joka oli. Ne viathan juuri huomattiin alkuaikoina.
      Hyvin toimii diesel.

    • subbe

      Kyllä sitä vikaa on ilmennyt jo vanhenevissa paljon ajetuissakin, niinkuin nyt tuo omani (vm. 2008 ja 195000 km). Osassa voitelu on toiminut vajaasti mutta kuitenkin niin paljon, että saattaa siis mennä pitkäänkin, ennenkuin laakeri leikkaa kiinni. Suurin osa noista kuitenkin on hajonnut noin 50 - 100 tuhannen kilometrin kohdalla.

      Ja tuo laakerivikahan on siis mahdollinen kaikissa niissä Diesel-Subaruissa, joissa on se "vanhanmallinen" laakeri, eli vähän mallista riippuen ainakin kaikki 2008 vuotiset ja osa 2009 vuotisista.

    • PuSe

      "No, jos se taipumus on, niin eikös se pitäisi korjata takuuna ja kutsua masiina maaahantuojan toimesta korjattavaksi? "

      Niinpä. Minä en ole Subarun asioiden vastaava maahantuojan organisaatiossa joten en osaa sanoa tuohon juuta enkä jaata. Olen vain tavis diesel-Subarun omistaja.
      Kyllähän maahantuoja näitä laittelee koko ajan takuuna kuntoon. Se miksei kutsu korjaukseen lienee heidän oma päätöksensä.

    • Hirvestäjä1

      Oma Forre sai just uuden sydämen. Muuten viaton auto hajos kertalla. Auto otettu käyttöön 11/2008 ja ajettu oli 180tkm, niin kampi poikki. Syynä oli ilmeisesti huokoinen kampi. Meni osien puolelta pidennettyn takuuseen, työn piti itse maksaa...mutta ompa siinä nyt uusi puolimoottori, eikä tarvi pelätä edes sitä liukulaakeria. Rantakare Keravalta hoiti asiaa hienosti. Nyt auto pysyy ajossani kauan ja jää luultavasti kakkosautoksi kun uuden saman merkkisen aika tulee.

      • huolto?

        Olisiko mahdollista että vaihteiston huono öljy saisi aikaan laakereiden ja kampiakselin väsymisen?
        Huono vaihteistoöljy on palannutta karstaista mössöä.Ainakin minulle oli järkytys nähdä muutaman tuhatta kilometriä ajettu vaihteiston ensiöljy.
        Subarun huoltokirjaan oli kauniisti merkitty:"luovutushuolto tehty"?


      • Höpö höpö
        huolto? kirjoitti:

        Olisiko mahdollista että vaihteiston huono öljy saisi aikaan laakereiden ja kampiakselin väsymisen?
        Huono vaihteistoöljy on palannutta karstaista mössöä.Ainakin minulle oli järkytys nähdä muutaman tuhatta kilometriä ajettu vaihteiston ensiöljy.
        Subarun huoltokirjaan oli kauniisti merkitty:"luovutushuolto tehty"?

        Kummastahan öljystä puhutte, vaihteston vai moottorin?
        Ja vaihteistoöljykö kampiakselin laakereita voitelee ???


      • Subbari_09
        huolto? kirjoitti:

        Olisiko mahdollista että vaihteiston huono öljy saisi aikaan laakereiden ja kampiakselin väsymisen?
        Huono vaihteistoöljy on palannutta karstaista mössöä.Ainakin minulle oli järkytys nähdä muutaman tuhatta kilometriä ajettu vaihteiston ensiöljy.
        Subarun huoltokirjaan oli kauniisti merkitty:"luovutushuolto tehty"?

        Ei vaihteistoöljy, mutta moottoriöljy pitää olla C2 tai C3 luokituksella Ja lisäksi sitä ei saa ylitäyttää. Tyypillisesti disel-kone hajoaa kolmesta syystä: Väärä öljy, ylitäyttö tai sitten samoilla öljyillä ajetaan vaikkapa 20 tkm.


    • forre

      Ei ole mahdollista.

      • Vaihde vai maksa

        Jaa että laatikko öljy särkee kampiakselin? Minusta tuntuu että ennemmin maksalaatikossa käytetty kultasula öljy särkee kammen ennenkuin vaihdelaatikko.


    • Hirvestäjä1

      Juu, ei vaihteistoöljy vaikuta kampeen...ja nekin on vaihdettu huoltokirjan mukaan merkkiliikkeessä. Moottoriöljy pitää olla tosiaan C2 tai mieluummin C3 ja Castrol Edge on parasta hiukkassuodattimelle sekä turbolle.

    • makkeri10

      No niin. Nyt leipoi meikkiksen 2/2009 diesel forre. Auto Oulussa pajalla ja viesti että jotain pahempaa on mennyt. Ensviikolla auto tulossa kotikonnuille avattavaksi. Maahantuoja pesi heti kättelyssä kätensä puutteellisen huoltokirjan takia... :(

    • kysyn vaan

      Jos sinä myisit jonkun tekemäsi tuotteen niin, että tätä ja tuota huolto-ohjelmaa on noudatettava, jotta takuu säilyisi, ja asiakas ei näin kuitenkaan tee, niin korjaisitko sellaisen tekemäsi tuotteen takuuseen?

    • makkeri10

      En tietenkään, varsinkin kun tuon tyyppivian aiheuttaa itsetehty öljynvaihto. :)

    • 2008 d tähtäimessä

      No tämä on harmin paikka.

      Ajattelin, että huomenna kävisin 2008 diesel outbackin hakeen, mutta taitaa jäädä ostamatta tämä yksilö. Harmillista asiassa on, että vastaavia hyvän nelivedon ja korkeamman maavaran omaavia farmarimallisia autoja on tuossa hintaluokassa heikosti tarjolla.

      Se taitaisi olla sitten 2010 foresteri. Hinta nousee. Täytyy myös harkita tuota vanhemman outbackin bensaversioo, jos jättäisi auton kakkosautoksi vähemmille kilometreille hankalaan maastoon.

    • eka3

      Onko hehkuvikaisia tavattu. Hehkun sydän irtoaa prässäksestä ja aiheuttaa oikosulun. Selvä valmistusvirhe.

      • hehkulamppu ? mikä?

        Kuka tekee hehkut? kenen hehkuja subaru käyttää? onko oma tehdas ?


      • subbe kuski
        hehkulamppu ? mikä? kirjoitti:

        Kuka tekee hehkut? kenen hehkuja subaru käyttää? onko oma tehdas ?

        Kerron ja kyselen vähän Subaru legacusta 2.0 diesel joka on vm-09. Ostin 2kk Sitte legacyn jolla on ajettu 110tkm tuli 120tkm täytee ja vein auton määräaikais huoltoon joka on isompi huolto Tossa kohin, kaikki nesteet öljyt suotimet vaihtoon, meni viikko siitä autoon syttyi moottori häiriö valo, ajon vakautus järjestelmä lakkaa toimimasta j cruise myös, auto ei anna tehoja ja kierrokset ei nouse yli 1500, moottori alko käydä kuin traktorissa eikä uskalla käynnistää enää, mikähän mahtaa olla vikana?? Meneekö koko kone uusiin puihin? Toivottavastimenee takuihin,
        Auto urheilu kallista Tää Subaru on jo neljäs auto vuojen sisällä, ensin levis 05vm oleva seatti, sitten ostin 06vm dodgen joka levisi myös osan korjauksista autoliike tuli vastaan, sitten siirryin japsiin ostin 04vm Toyota avensiksen joka hirtti kiinni kesken loma reissun, ja ennen lomaa auto kävi huollossa missä vaihettii kaikki nesteet ja öljyt, no sitten satsasin ja ajattelin laittaa uudempaa autoa ja nyt kävi näin mitä kerroin subarusta aikaisemmin, :|
        Loppuu huumori jo autojen kanssa


    • ei mulla muuta

      Kaikki autot on vain ihmisen tekemiä. Subarutkin vaikkain keltaisten ihmisten ja Homer Simpsonkin on keltainen. Asiaan, kyllä noissa alkusarjan subaruissa oli nuo kolme silikoni tippoja,egr dpf ,ja hehku propleemaa ja ne kannattaa hoitaa pois ja ajaa 600tk . Eli kone avaus on isompi juttu ja egr ja dpf nyt kannattaa ohjelmaoida ja tyhjentää pois heti kätelyssä ja hekut vaihdattaa uusiin niin se 600tkm on helppo tavoite.

    • legacy2011

      Missä kaikissa Subarun diesel malleissa/ koneissa nuo viat esiintyvät. Legacyä kattelen ja mietin kuinka uusi pitää ostaa 2011? Mites bensakoneet?

    • uuutelias

      Paljon olen lukenut valitusta boxeridieselien ongelmista. Onko niin että kannattaa pysyä bensakoneissa? En ole ostamassa, mutta kunhan kyselen. Itsellä vm-95 legay 2.0 4wd bensa ja hyvin pelannut 40tkm mitä olen auton omistanut. Mittarissa 260tkm kilsaa.

    • Menee_näitä_vieläkin

      VM2010 Legacy diesel 180t km, nakutuksen tyylistä kolinaa moottorista, ääni kovempaa kun kytkintä painaa. Auto pajalle ja tuomiona runkolaakerivika. Kaipaa uuden puolimoottorin. Samalla menee uusintaan kytkin, painelaakeri ja kaksoimassavauhtipyörä. Kilometrit menisi alle laajennetun takuun (200t km), mutta 6 vuotta on tullut täyteen jo. Remontin hinta lienee lähes sama kuin auton arvo silloin kun kunnossa. Niin ja huollettu aina merkkikorjaamolla ja käytetty oikeita öljyjä. Taitaa olla viinapäivä.

      • SaksalainenParasKaikessa

        Sun kannattaa ostaa tästä eteenpäin täydellinen Saksalainen. Niissä ei ole koskaan mitään vikoja.....


      • ParasKaikista

        Kyllä niissä on, mutta vain yksittäis tapauksia.....


      • Forforre
        ParasKaikista kirjoitti:

        Kyllä niissä on, mutta vain yksittäis tapauksia.....

        Kaikki on niin muka yksittäistapauksina.
        Tosiasiassa tarkoittaa joka yksilöä jossain vaiheessa.
        Subarujen myyntiin alkaa olla aika yksittäistapauksina.
        Tällä menolla poistuu kokonaan Suomen markkinoilta.
        Tullaan myymään tulevaisuudessa vain Pohjois-Amerikassa missä polttoaineen kulutuksella ja päästöillä ei niin ole merkitystä.


      • skodaikuinenriesa
        Forforre kirjoitti:

        Kaikki on niin muka yksittäistapauksina.
        Tosiasiassa tarkoittaa joka yksilöä jossain vaiheessa.
        Subarujen myyntiin alkaa olla aika yksittäistapauksina.
        Tällä menolla poistuu kokonaan Suomen markkinoilta.
        Tullaan myymään tulevaisuudessa vain Pohjois-Amerikassa missä polttoaineen kulutuksella ja päästöillä ei niin ole merkitystä.

        Forforre on väärän tiedon pauloissa ties mistä syystä?
        Kulutus on samaa kuin muillakin. Testattua ja koettua.
        Päästöt on samaa tasoa kuin muissakin.
        Yksittäis tapauksia myynti ? niitähän ostavat varakkaammat laatutietoiset ihmiset ja köyhemmät ostelee innoissaan käytetyt.
        Miksi noita vanhoja alkusarjan poistuneita vikoja hehkutetaan kuin kiveen hakattuina ikuisina?

        No onhan se skoda todella vaikea ja vaarallinen ajaa kun takamoottorinen karka nimismiehen kiharoista metsää melkein kaikilta ja ne kannentiivisteet niitä palaa usein skodissa . Koska syyläri on edessä ja moottori takan ja letkuihin kertyy ilmaa ja kiehunta on valmis. Skoda on huono auto ja ruostuukin helpolla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5106
    2. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

      tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1828
    4. Anja ja Janne

      Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1507
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

      Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1457
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

      Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1204
    7. Elämäni rakkaus

      Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1203
    8. Entä jos sinäkin?

      Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1046
    9. On vaikea uskoa

      Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1025
    10. Mikä sinussa on parasta

      Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      974
    Aihe