Olen lukenut muutaman keskustelun täältä ja nyt tuonkin esiin kysymyksiä kaikille yksinäisille. Ehkä kysymysten miettiminen ja tänne vastaaminen laittaa meidät miettimään ja sitä kautta ymmärtämään hiukan omaa olotilaa ja kuinka löytää ratkaisua siihen. Oke tästä lähtee:
1. Mitä tunnet kun olet yksin?
2. Kuinka kauan tunne on jatkunut/kuinka kauan olet ollut yksin?
3. Miten olet yrittänyt lievittää yksinäisyyttäsi?
4. Onko sinulla ystäviä?
5. Mikä on yksinäisyytesi takana? Onko se ulkonäköpaineet? kavereiden puute? itsetunto-ongelmat? Ujous? Jokin muu, mikä?
6. Mitä etsit toisista ihmisistä?
Siinäpä noita... vastaanpa itse ensin:
1. ahdistusta, pelkoa
2. Muutaman vuoden
3. Muutaman kerran yritin organisoida pientä iltamaa parin vanhan ystävän kanssa mutta suunnitelmat on aina kaatunu. Yritän keskittyä kouluun ja muihin vastaaviin asioihin ettei ajatukset keskity liikaa omaan itseen. Kirjoittelen myös tällaislle palstoille siinä hatarassa toiveessa, että joku näkisi minussa jotain tutustumisen arvoista.
4. Kaksi ystävää, joista vain yhden kanssa olen vakituisesti puheissa
5. Ongelmia on niin luonteessa kuin kavereiden puutteessa. Yksinäisenä sutena kun en ole mitään ystäväkatrasta kerännyt. Ujous on myös osa ongelmaa.
6. Myönnän, että kun ajatukset keskittyvät sosiaaliseen elämiseen niin naisseura on suuresti mielessä. Johtunee ehkä siitä että seurustelusuhteita on vyön alla nolla, joten olen myös utelias kokemaan millaista se on olla niin läheinen jonkun kanssa. Valitettavasti minunkaltaisia hissukoita ja kokemattomia erakoita ei naiset kiinnosta vaan jahdataan sitä "täydellistä" miestä ja mikäs siinä kun valita parhaat päältä kun jokaista naista kohden on kymmenen alfaurosta valmiina yrittämään.
Mitä yksinäinen etsii?
39
1172
Vastaukset
- rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
En paljoa mitään, yksinäisyyden tiedostamisen varmaan.
Pari vuotta kohta kun hyvän ystävän kanssa loppu yhteydenpito.
Netissä, ja kuluttamalla aikaa esim. kehonrakennukseen.
4. Onko sinulla ystäviä?
Nope.
5. Mikä on yksinäisyytesi takana? Onko se ulkonäköpaineet? kavereiden puute? itsetunto-ongelmat? Ujous? Jokin muu, mikä?
Varmaan se etten käytä huumeita.
Ihmistä.Paremmin ei kukaan voi vastata viimeiseen kysymseen.. Tosi hyvin sanotti! Yleensä vaan luen näitä, mut toi komentti piristi mua niin paljon, että päätin ihan kirjottaa.
Toisaalta rauhaa, mut usein myös ihan sairasta tylsyyttä ja kaipaan sitä, että saisi nauraa jonkun samalla aaltopituudella olevan kanssa ihmisille ja hauskoille jutuille.
Pikkupenskasta saakka oon viettänyt aikaa mieluummin yksin, mutta hankalaksi yksinäisyys alkoi käydä vasta ehkä puoli vuota sitten. Silloin masennus pahentui kun oli hoitamatta enkä nähnyt elämässä mitään iloa.
Olemalla "kavereiden" kanssa
4. Onko sinulla ystäviä?
On kaukana.
Masennus, sekä sen myötä aloin harkita ketä haluan oikeasti elämääni. Vaihtoehtoja jäi hyvin vähän, kun tajusin miten paljon tunsin "feikkejä" ihmisiä vaikka oon aina yrittänyt välttää sellasten seuraa. Kavereiden puute on myös se syy, parhaat ystävät asuu välimatkan päässä ja täällä sillä ainoalla kaverillani on töitä ja muitakin ystäviä. Ihmisiä on vaikea löytää, ainakin sellasia ketkä olis samalla tasolla ajatusmaailmassa/huumorintajussa ja yleensäkin elämässä. Pienessä kaupungissa yksinäisen elämä on kuraa, kaikki tuntee toisensa, kaikilla on omat piirit eikä missään ole mitään tekemistä. Yksin jos kehtaa lähteä johonkin niin kaikki tuijottaa kun epämuodostunutta.
En erityisesti muuta kuin seuraa vaan.. En tykkää siitä, jos joku laittaa minusta liian kovat odotukset ja sitten en täytäkään niitä. En siis myöskään laita muista ihmisistä mitään odotuksia, avoimesti vaan kuuntelen ja yritän ymmärtää. Sitä samaa toivoisin muiltakin ihmisiltä. En halua sääliä, vaan ymmärrystä ja kaverin.- sp
Suurimman osan ajasta käytän palkkatyötä, tv:tä, nettiä ja pelejä todellisuuspakoon. Usein tunnen häpeää siitä millaiseksi olen tullut.
Jotain 5 vuotta.
Harrastan paljon todellisuuspakoa, mutta se ei ole oikein hyvä keino, koska sillä on pahoja sivuvaikutuksia. Silloin tällöin olen yrittänyt etsiä lisää kavereita.
4. Onko sinulla ystäviä?
Toisella paikkakunnalla.
Olen introvertti ja minulla on vähän huono kuulo. Nämä yhdessä ovat koko elämäni ajan johtaneet sosiaalisten tilanteiden välttämiseen ja sitä kautta itsetunto-ongelmiin.
Haluan kasvaa ihmisenä, jotta olisin onnellisempi ja pärjäisin elämässä siinäkin tapauksessa, jos sattuisi tapahtumaan jotain mullistavaa, kuten paha lama. Käsitykseni mukaan jokaisen ihmisen omat sukulaiset, ystävät ja tuttavat (pienemmässä määrin myös televisio, kirjat yms.) muodostavat ikään kuin tiimin, joka auttaa tätä ihmistä kasvamaan. Hyvä tiimi auttaa kasvamaan nopeammin kuin huono tiimi. Mielestäni tiimin vaikutus on jopa niin suuri, että ihmisen kyky kasvaa itsenäisesti on niin mitätön, ettei sillä ole mitään merkitystä. Kannattaa siis kerätä hyvä tiimi. Myös minulla olisi paljon annettavaa muille. - kukkanen.,
- Kyllästyttää, tunnen olevani ei-toivottu ja ylimääräinen. Surullisuus on kans yks tunne.
- Yli vuoden. About vuosi ja 4 kk.
- Laihduttaa, etsiä kavereita. Nähnyt netistäkin pari tyyppiä. Syönyt epäterveellisesti.
4. Onko sinulla ystäviä?
- Ei. On pari tyyppiä kelle voin mesessä jutella. Ei muuta.
- Koulun lopettaminen ja masennus. Myös ehkä arkuus ja epävarmuus.
- Elämää. Mun mielestä yksin ei ole elämää. Sosiaalisuus on mulle niin iso onnellisuuden osa. - 11+16
Yleensä nautin yksinäisyydestä koska työ on jatkuvaa esillä ja ihmisten kanssa olemista.
Neljä vuotta on siitä kun erosin viimeisimmästä parisuhteesta.
Kun tulee toisen ihmisen kaipuu niin juttelen koiralleni :-)
4. Onko sinulla ystäviä?
Kaksi läheistä, tosin toinen heistä asuu kaukana. Tuttavia paljon.
En jaksa vapaa-ajalla olla sosiaalinen. Minusta on ihanaa tulla kotiin, vaihtaa verkkarit jalkaan ja vain löhötä. Parisuhdetta en enää uskalla edes toivoa koska ylipainoinen ja ruma ei kelpaa kenellekään. Olen haudannut haaveen yhteisestä tulevaisuudesta jonkun kanssa
? En ymmärtänyt kysymystä.- sp
Se tarkoittaa sitä, että mitä toivot saavasi ihmisiltä, joihin tutustut. Jos kärsit yksinäisyydestä, niin varmaankin sinua vaivaa jonkin asian puuttuminen elämästäsi.
- näin mie
Voi sanoa että minulla aivan samat vastaukset kun 11 16 paitsi että parisuhdetta en edes halua. Saisin sen kyllä mutta tykkään omasta rauhasta liian paljon että ottaisin jonkun nurkkiini asumaan ja olemaan.
- poopppooppooopppoooo
En tiedä koskeeko tämä minua mutta osallistun kuitenkin.
No kun tunnen olevani yksin olen hieman masentunut, mikään ei tunnu miltään eikä elämällä ole mitään arvoa ja tunnen elämäni hyödyttömäksi.
No muutan asian näin että missä olen yksinäinen ja vastaus on suurimmaksi osaksi kotona ja ammattikoulussa ( jota käyn jo 2 kerran.) eli siellä missä ei ole mitään ystäviä lähellä.
Kuluttamalla turhanpäiväistä aikaa netissä, tv:tä katsellessa.
4. Onko sinulla ystäviä?
On kaukana sellase 200-300 kilsan päässä.... kulutan joskus aikaa heille soittelemalla tai mesettämällä kun ei taho muuten nähdä.
-Taitaa hieman ulkonäköpainetta,itsetunto - ongelmaa, ujoutta ja osittain asuinpaikan "syytä."
Noh hmmh... miten sen nyt sanoisin.... Hyvää keskustelu seuraa ja ystävällistä ihmistä joka pystyy hyväksymään ystävällisiä ihmisiä. Sellasta mukavaa ihmistä jonka kanssa odotan tulevani toimeen... Ehkä mieluummin jotain ystävää/ kaveri tai vaikka hengailu seuraa. Sellasta mukavaa ihmistä vai miten sen nyt selittäis? Olipa se mies tai nainen. - hhhjhjuhknnm
Mä oon niin yksinäinen ja epätoivonen (myönnän sen ihan suoraan), että olisin jopa valmis tapaamaan teidät kaikki jotka tässä keskustelussa "ilmoittauduitte".
- _M26v
Surullisuutta, epätoivoa, itseinhoa ja väsymystä.
Viimeiset 6 vuotta olen ollut todella yksin.
En oikein mitenkään. Kai hukutan yksinäisyyttäni uppoamalla elokuvien ja kirjojen maailmaan.
4. Onko sinulla ystäviä?
En tiedä? Eivät ainakaan pidä yhteyttä jos sellaisia on.
Ujous ja itsetunto-ongelmat. Huomaan, että en osaa solmia läheisia suhteita kehenkään ihmiseen. Minulla on ainoastaan ns. hyvänpäivän tuttuja.
Ystäviä ja elämänkumppania. - Perussettiä
Alakuloa ja tyhjyyttä.
Koko elämän.
Olen suunnitellut lemmikin hankkimista (koira etusijalla). Juttelen tuntemattomille kun siltä tuntuu.
4. Onko sinulla ystäviä?
Muutama ihminen joita näkee harvakseltaan, kun asuvat todella kaukana ja ovat työnarkomaaneja. Kavereita on, mutta en niitä ystäviksi laske. Ystävyydellä ja kaveruudella kun on melkoinen ero.
5. Mikä on yksinäisyytesi takana?
Olen liian erilainen sisäisesti. Harva hyväksyy minut sellaisena kuin oikeasti olen. Kouluissa ja työyhteisöissä minua on aina kiusattu tai yritetty kiusata, koska ihmiset pelkäävät liian voimakasta persoonaani. En yritä mielistellä ketään ja se ei miellytä osaa porukasta.
Itse olen hyväksynyt itseni jo aikoja sitten ja tiedän kuka olen ja minne olen menossa. Samanhenkisiä ja luotettavia saman reitin kulkijoita on vähän.
Läheisyyttä, sympatiaa, kumppanuutta, keskustelua ja hiljaista yhdessä oloa, yhdessä tekemistä, seksiä - aabee860
Lähinnä kelpaamattomuuden tunnetta ja yleistä tylsistymistä. Tuntuu että elämä menee hukkaan kun päivät valuvat menemään samanlaisina. Yksin on vähän ikävä lähteä mitään tekemään, niin vapaa-aika tulee enimmäkseen vietettyä kotona.
Varmaan kohta tulee 10 vuotta täyteen.
Joskus hakeudun ihmisten pariin eri tapahtumiin yms. Ei kyllä yleensä lievitä yksinäisyyttä millään lailla, vaan joukossa tuntee itsensä entistä ulkopuolisemmaksi. Muutamien nettituttujen kanssa tulee myös juteltua, mutta sekin on huono korvike oikealle läsnäololle.
4. Onko sinulla ystäviä?
Viimeksi joskus peruskouluaikoina oli sellaisia joita voisin kutsua ystäviksi. Sen jälkeen lähinnä joukko epämääräisiä hyvänpäiväntuttuja.
Varmaan jonkin verran noita kaikkia, ujous tosin on nyt iän myötä enimmäkseen kadonnut.
Ihan normaalia yhdessäoloa. Kaipaan ympärilleni aitoja ihmisiä jotka hyväksyisivät minut kaikista vioistani ja epävarmuuksistani huolimatta. Vaikea sellaisia tosin on löytää, kun ihmiset tuntuvat vaativan niin paljon kavereiltaan ja seurustelukumppaniltaan. Jos minun täytyisi jatkuvasti vetää jotain roolia että sopisin joukkoon, niin luultavasti tuntisin itseni edelleen yksinäiseksi. - HF
En ole erityisen sosiaalinen ihminen, joten useimmiten oloni on alright. Joskus kuintenkin tunnen itseni ulkopuoliseksi, katselen elämää kuin ohjelmaa telkkarista, itse mihinkään osallistumatta. Toisaalta haluaisin kuulua joukkoon ja olla yksi monista, toisaalta halveksun ihmisiä, jotka eivät kykene omaan itsenäiseen ajatteluun ja tekevät mitä tahansa saadakseen huomiota.
Varmaan koko elämäni. Olen näkymätön ihminen, teen oman osuuteni ilman että minuun kiinnitetään huomiota, eikä se oikeastaan haittaa.
En pysty siihen. Olen kuka olen.
4. Onko sinulla ystäviä?
Joitakin, en pidä usein yhteyttä. Ja toisin päin. Selviän pienellä annoksella sosiaalisuutta pitkän aikaa.
Olen varsin hyvännäköinen (kiitos vanhempieni) ja minulla on kuivahko huumorintaju, en osaa sanoa onko itsetunnossani puutteita: en kuitenkaan koe itseäni ujoksi tai pelokkaaksi sosiaalisissa tilanteissa. Olen vain auttamattomasti pihalla, todennäköisesti vika on korvien välissä eikä sille pystytä koskaan mitään tekemään. Suurin osa asioista, joista ihmiset esimerkiksi töissä vaahtoavat ovat minulle täysin yhdentekeviä, minulla on vähän kylmähermoisen mainetta työpaikalla, mutta se johtuu ainoastaan siitä että en välitä.
Että saisin olla oma itseni, teeskentelemättä mitään. Omasta mielestäni olen kuitenkin loppujen lopuksi ihan hyvä tyyppi, hauskakin, jos vain saan siihen mahdollisuuden. Se olisi valtava helpotus huomata ettei olekaan yksin. - 343434346
- Viihdyn yksin ja voisin olla vaikka mikä "hullu" itsekseni, mutta ikävä kyllä olen saanut. vittumaisia stalkkereita osakseni
- Yksin olen asunut monta vuotta.
- En mitenkään. En kärsi siitä.
- Muutamia kavereita. Itse olen laittanut välit poikki monta kertaa sellaisten kanssa, jotka osoittatuvat petollisiksi ja muuten typeriksi enkä kadu.
- En ole löytänyt ketään samanhenkistä. Sitä on niin yksin vaikka olisi monta ihmistä paikalla..... Jos ei vaan henkisellä tasolla natsaa, on yksin.
- Etsin syvällistä ihmistä, joka tykkää keskustella ihan kaikesta. Sellainen joka on oma itsensä ja jolla on oikeat elämänarvot ja elämäntyyli. Mielellään toista "erakkoa" siis sellaista, jolla ei ole miljardia "ystävää" ja joka laukkaa ties missä ja lörpöttelee kaikki henkilökohtaisetkin asiat tutuntutuille...... - JohnDoe82
Hiljaisuutta ja rauhaa. Joskus välillä ahistusta kun alkaa enemmän ajattelemaan ja miettimään omaa yksinäisyyttä.
Jollain tavalla yksin olen ollut koko elämäni. Kouluaikoina oli kavereita koulussa mutta koulun jälkeen vietin aikaa omissa oloissa. Kun koulut oli käyty, koulukaveritkin jäi.
Töissä kun käy niin ei tule ajateltua yksinäisyyttä. Illat menee sittet leffojen ja netin parissa.
4. Onko sinulla ystäviä?
Yksi. Kaukana.
Olen ollut ujo ja arka ihan pienestä asti. Ala-asteella kärsin koulukiusaamisesta ja siitä paheni itsetunto-ongelmat. Näiden takia en esim. opiskeluaikoina lähtenyt mihinkään illanviettoihin vaan mieluummin vietin yksin aikaa omissa oloissa. Töihin kun pääsin niin ujous on pikkuhiljaa alkanut hävitä, mutta jotenkin tuntuu että kun ikää on näin paljon, niin senkin takia uusiin ihmisiin tutustuminen on vaikeaa.
Ystävää, kaveria. Ihan normaalia yhdessäoloa. Seuraa matkoille, leffaan, kahville. - yksin kotona
4. Onko sinulla ystäviä?
1. Tunnen että olen tarpeeton. Muiden mielestä olis aivan sama olenko kuollut vai en.
2. Kolme vuotta olen tuntenut olevani täysin yksin. Yksin olen ollut 6 vuotta kun lopetin seurustelun.
3. Olen käynyt konserteissa, festareilla, tapahtumissa.
4. Ei ole ystäviä. Tammikussa yksin mun kaveri teki itsarin yllättäen. Sen kanssa kävin joskus baareissa ja juttelin puhelimessa. Se oli entinen luokkakaveri.
5. Ei ole siis kavereita. ei ulkonäkökään ole mikään hyvä. Naiset ei varsinkaan edes puhu mulle. En ole puhunut moneen vuoteen kenekään naisen kanssa silleen muutamaa sanaa enempää. En ole ujo ainakaan.
6. Sellasta kaveria, mielellään nais ystävää kenen kaa vois mennä kattoo konserttii tai jäkis matsii, baariin, laivalle, juttukamuu, sellasta joka haluaa tutustua ensin ja antaa mielipiteen vasta sitten kun on tutustunut et joko tykkää tai huolimatta siitä minkä näköinen on. ihmiset ovat suvaitsemattomia. - Mies n. 50 v.
Yleensä viihdyn yksin loistavastai. Olen erakkoluonne. Kun olen töissä, suorastaan nautin yksin olemisesta kotona. Työni muuten ihmisten kanssa jatkuvaa vuorovaikutusta, mikä rasittaa minua. Tällä hetkellä olen työtön, joten ajoittain tunnen itseni yksinäiseksi ja kaipaisin jonkun seuraa. Tunne ei kuitenkaan ole häiriöksi asti.
Olen ollut ilman hyvää ystävää n. 13 v. Paras ja ainoa ystäväni kuoli tuolloin. Lukuun ottamatta häntä olen ollut ilman hyvää ystävää koko elämäni (n. 50 v.) Tosin minulle oli erittäin läheinen opiskeluystävä parikymmentä vuotta sitten, mutta ystävyytemme hiipui, enkä ole nähnyt häntä enää vuosiin. Meillä oli silloin aikoinaan todella hauskaa keskenemmäe. Suhde oli hyvin intesnsiivinen.
Kuuntelen musiikia ja surffaan netissä. Katson joskus harvoin myös telkkaria ja luen. Minulla on pari fuckbyddya, joita tapailen harvakseni. Käyn myös ulkona viikonloppuisin (yksin)
4. Onko sinulla ystäviä?
Lue vastaus 3. Nyt on yksi kaveri, jota voin pitää jonkiliasena ystävänä. Käymme joskus ulkona ja lähettelemme tekstareita harvakseen. En ole koskaan seurustellut.
Olen mielestäni vähintään "kivan" näköinen. Treeneen punttisalilla ja minulla on hyvä vartalo. Näytän ikäsistäni huomattavasti nuoremmalta, ja ihmiset arvaavat poikkeuksetta ikäni 5-10 vuotta alakanttiin. Joten ulkonäössäni ei ainakaan omasta mielestäni ole mitään vikaa. Sitä on usien jopa kehuttu.
No eikö kaikkien yksinäisten yksinäisyyden syynä ole kavereiden puute? Tosin, voihanb ihminen potea kosmista yksinäisyyttä, eli tuntea itsensä yksinäiskei ihmisjoukossakin ystävien ympäröimänä.
Varmaan itsetuntoni on huono. Ainakin se oli sitä nuorena, koska tulen alkoholistiperheestä.
Seuraa ja ystävyyden tunnetta. - walking alone
Olen muuttanut omaan kämppään 200 km:n päässä kotipaikkakunnastani ja parhaasta kaveristani. Viihdyn yksin, mutta välillä tunnen itseni säälittäväksi ja mietin, onko minussa jotain vikaa kun en välillä edes kaipaa muita ihmisiä. Ehkä se, että viihdyn yksin, johtuu siitä että melkein kaikki ovat niin pinnallisia.
Yksinäiseksi olen tuntenut itseni jonkun kolme vuotta. Konkreettisesti olen viikot ollut yksin pari kuukautta eli sen ajan mitä olen yrittänyt opiskella uudessa koulussani.
Vietän aikaa koneella jutellen ainoalle ystävälleni. Haaveilen koiran hankkimisesta.
4. Onko sinulla ystäviä?
Hyvänpäiväntuttuja koulusta, yksi hyvä ystävä ja yksi johon sinnikkäästi pidän yhteyttä vaikka hän ei koskaan soita minulle. Perheeni on minulle tärkeimmät ihmiset maailmassa.
Olen ujo, tai ainakin hiljainen joten harva ihminen kiinnostuu minusta alkuunkaan. Pidin itseäni ihan kauniina joskus, mutta sitten kun sain pakit yhdeltä pojalta eikä kukaan ikinä ihastu minuun, en enää voi luottaa itseeni. Lisäksi en tunne yhteenkuuluvuutta kauhean äänekkäiden ja suosittujen ihmisten kanssa, jollaisia useimmat ovat, en saa ystäviä. En osaa muodostaa terveitä ihmissuhteita. Minua on kiusattu aiemmin koulussa monta vuotta, joten vieläkin minusta tuntuu siltä, ettei kukaan oikeasti halua viettää aikaa kanssani.
Rauhallista ja vähän samanhenkistä ihmistä kuin minä. Seurustelukumppania, koska en ole ikinä seurustellut ja kaipaan hellyyttä joltakin.
Eniten kaipaan ihmistä, joka ymmärtää ja suvaitsee minut tällaisena. Jouduin ennen aina esittämään jotain muuta, ja nyt kun haluan olla oma itseni, ihmiset eivät kiinnostu minusta. Olen nuori, ja koska en tykkää kännätä ja bilettää moni pitää minua tylsänä. Kumpa joku vain ymmärtäisi, että olen ihan tutustumisen arvoinen ihminen. - Ikuisesti Yksin
Surua, suru on ensisijainen tunne. Tuntuu että elämä menee ihan hukkaan.
Olen ollut yksin kymmenen vuotta, vaimo lähti ja jäin yksin.
Olen käynyt konserteissa ja joissakin tapahtumissa. On ollut treffiprofiili ja tavannut muutamaa.
4. Onko sinulla ystäviä?
Ei ole.
Yksinäisyyteeni on monen asian summa. En ole kovin sosiaalinen, nuorempana olen muuttanut niin usein ettei pitkäaikaisia ystäviä tullut, monia kokemuksia koulukiusaamisesta ja siitä johtuvaa luottamuspulaa toisiin. Ystävystyn hitaasti, olen varmaan liian varovainen.
Luottamusta ja hyväksyntää, yhdessä tekemistä. Seurusteluseiraa. - öloiuytfcx
Ahdistusta, masentuneisuutta, kelpaamattomuutta, tylsyyttä..
Muutaman vuoden
Juttelemalla muiden ihmisten kanssa netissä, kun en irl puhu kenenkään kanssa
4. Onko sinulla ystäviä?
Ei yhtään
Oon kai ihan liian epäsosiaalinen, ujo ja kyvytön luomaan kontakteja toisiin ihmisiin vaikka haluaisin. Itsetuntokin on tän takia ihan paskana.
Ihan vaan juttuseuraa - Alone, no lonely
Huomasin jakavani kaikkien kokemukset itsestä ja yksinäisyyden kokemuksesta.
Vahvimpina tajunnassa suru, joka aiheuttaa ahdistusta.
En yksinkertaisesti jaksa etsiä sopivanoloisia ihmisiä, eivätkä he minua.
En tiedä, mitä odottaa ja pitäisikö edes tehdä niin. Ihminen on ihmiselle susi. Se on jo havaittu ja todeksi koettu. - Zizi---------
- Surua, ahdistusta, pelkoa ja tyhjää oloa
- Suurimman osan elämästä on ollu yksinäinen olo mut on tää ollu taas ainaki vuoden..
- Netissä olemalla ja puhumalla jos mahd. ja ihan vaan musalla ja ulkoilulla.
4. Onko sinulla ystäviä?
- Vähä siltä tuntuu ettei ole. Oon kyllä suhteessa mut sekin aika katkonainen ja epävakaa..
- Kavereiden puute, itsetunto ja ujous varsinkin..
- Ystävyyttä, luottamusta, kumppanuutta jos ketään ei ole. - YJHRTYJRYJ
VOI, MIKSI SYNNYIMME TÄNNE KÄRSIMÄÄN, ONNEKSI MYÖS KUOLEMME.
- ommekas yksin
1. Mitä tunnet kun olet yksin? Saan olla rauhassa ja tehdä mitä haluan!
2. Kuinka kauan tunne on jatkunut/kuinka kauan olet ollut yksin? kuukauden
3. Miten olet yrittänyt lievittää yksinäisyyttäsi? Opiskelen
4. Onko sinulla ystäviä? on yks
Avioero
6. Mitä etsit toisista ihmisistä
En ole vielä etsinyt - Lonewolff
Toisaalta tunnen itseni levolliseksi ja rauhalliseksi. Toisaalta tunnen kelvottomuutta, ahdistusta ja tylsistymistä. Epävarmuutta ja pelkoa.
7-8 vuotta, eli oikeastaan siitä lähtien kun lukioaikainen pieni kaveripiiri hajosi. Välillä oli parempiakin jaksoja, mutta tällä hetkellä menee heikosti.
Olen yrittänyt tavata paria jäljellä olevaa kaveria ajoittain. Yhden nettiyhteisön kautta tuli tavattua porukkaa muutamaan otteeseen, mutta homma kuivui kokoon. Tyttöystävä on ollut hakusessa jo pitkään, mutta ei sekään tunnu luonnistuvan - kontakteja tulee harvoin, ja lopputulos on aina ollut kielteinen. Viime aikoina parisuhde on alkanut tuntua asialta, joka saattaisi olla enemmän vahingoksi kuin hyödyksi. En uskalla ottaa sitä riskiä, että minut rikotaan vieläkin pahemmin. Taitaa sama päteä kavereihinkin.
Pari vuotta takaperin minulla oli masennuslääkitys käytössä mutta lopetin sen, koska en kokenut sen auttavan. Sama tarina psykologin kanssa juttelemisella. Olin jo varannut tälle syksylle lääkäriajan lääkityksen uudelleen aloittamiseksi, mutta peruin sen. Varmaan pitäisi harkita taas ajan varaamista, kun ajatukset kiertävät välillä melko tuhoisaa kehää.
4. Onko sinulla ystäviä?
Kavereita pari kappaletta, muutama nettituttu joiden kanssa jauhaa joskus paskaa mesessä. Kunnon ystäviä tai ns. sielunkumppaneita, joiden kanssa voisi puhua lähes mistä tahansa ilman pelkoa ja häpeän tunteita, ei ole.
Tätä olen pohdiskellut jonkin verran, juuret ovat luultavasti lapsuudessa ja perhepiirissä. Jonkinlaista luonne/persoonallisuushäiriötäkään en vielä pudottaisi pois laskuista. Myöhemmin peruskoulussa alkanut koulukiusaaminen ja ulkonäköpaineet tekivät hallaa aiheuttaen itsetuntokriisin, josta en ole vieläkään yli 10 vuoden jälkeen tainnut päästä ylitse. Tästä johtuen minulla on lähes aina "suojat päällä", ja tutustuminen on hankalaa. Suurin osa taitaa luovuttaa, ennen kuin saa tietää, millainen oikeasti olen. Ymmärtääkseni ihmiset pitävät minua ylpeänä, vihaisena ja torjuvana - todellisuudessa minua vain pelottaa. Yksinäisyys itsessään tuntuu olevan ongelma kaverien löytämisessä - yksinäisellä ei ole juurikaan mitään mielenkiintoista elämässä. Koska olen myös hieman ujo ja hiljainen, joten minut mielletään tylsäksi. Alkoholi tai muutkaan päihteet eivät jaksa kiinnostaa, enkä katso/omista TV:tä, joten siltä osin yhteiset tekijät ovat harvinaisempia.
Ymmärrystä, luottamusta, hyvää oloa. Ajatuksia. Ehkä rakkautta.- AnotherLoneWolf
Lonewolff näin vastauksissani paljon tuttuja asioita erityisesti kysymykseen viisi. Olen itse aina uskonut että suojamuurini jota pidän yllä antaa minusta kylmän ja ylpeän kuvan ja tämän takia ihmiset eivät halua tutustua kun arvelevat ettei kylmän ulkokuoren takana ole mitään tutustumisen arvoista. Olen myös itse ujo ja hiljainen, koska arkisiin asioihin ei niin usein ole mitään sanottavaa.
Ryyppyreissut baariinkaan minkään porukan kanssa eivät koskaan innostaneet, koska olen nähnyt alkoholin käytön vaikutuksia kotona kaikkein negatiivisimmillaan. Lisäksi en koskaan halua menettää kontrollia itsestäni, joten alkoholin nauttiminen on minulle vain sosiaalinen akti eikä se koskaan antanut minulle mitään rentoutunutta tai hyvää tunnetta. Ehkä päinvastoin muutun vain entistä hiljaisemmaksi. Vähän lisäilyjä tuohon eiliseen pitkään sepustukseeni... taitaa mennä jo ketjun aihealueen ulkopuolelle, mutta menkööt kun kerran tuli kirjoitettua.
Kaikkein pahimpia ihmiskontakteja ovat ”puolitutut”… esim. työpaikan/koulun ihmiset. Niitä ei osaa moikata luontevasti ja jutella asioista. Kyseisiä tyyppejä kuitenkin näkee lähes päivittäin, joten kohtaamiset muuttuvat todella oudoiksi, kiusallisiksi ja kömpelöiksi. Hiljalleen tilanne luisuu kohti molemminpuolista välttelyä. Täysin tuntemattomien kanssa minulla ei ole yhtä paljoa ongelmia, koska tiedän lähes varmasti, etten tule olemaan heidän kanssaan tekemisissä enää koskaan uudelleen. Se on jotenkin helpottavaa, koska voin jättää itsestäni hyvän kuvan päästämättä ketään oikeasti lähelle. Todella ristiriitaista, koska haluaisin kuitenkin jotain syvällisempää sosiaalista kontaktia. Kuitenkin se haavoittuvuuden riski pelottaa minua niin paljon, että sulkeudun ympäröivältä maailmalta. Ihmiset luistavat ohitseni kuin vesi ankan selästä.
Yksi asia, johon olen törmännyt elämässäni monta kertaa, on jäytävä ulkopuolisuuden tunne. Aivan kuin olisin täysin eri maailmasta kuin muut ihmiset, täysin pihalla sen suhteen miten asiat toimivat ja miten ne tulisi hoitaa. Olen kriittinen kaikkea sellaista kohtaan, mitä ihmiset tekevät sosiaalisen paineen alaisena tai tottumuksen/perinteen voimasta.
En kaipaa suurta kaveripiiriä. jonka kanssa pitäisi sumplia koko vapaa-aikansa ehtiäkseen tavata kaikkia edes joskus. Tykkään rauhallisemmasta ja yksinkertaisesta elämästä. Muutama samanhenkinen ihminen, joiden kanssa voisi puhua ja pohtia asioita, käydä ulkona kävelemässä tai istuskelemassa jossain tunnelmoimassa tjms. Aikataulutettu ”toimintaelämä” ei paljoa vähempää voisi kiinnostaa.- AnotherLoneWolf
lonewolff kirjoitti:
Vähän lisäilyjä tuohon eiliseen pitkään sepustukseeni... taitaa mennä jo ketjun aihealueen ulkopuolelle, mutta menkööt kun kerran tuli kirjoitettua.
Kaikkein pahimpia ihmiskontakteja ovat ”puolitutut”… esim. työpaikan/koulun ihmiset. Niitä ei osaa moikata luontevasti ja jutella asioista. Kyseisiä tyyppejä kuitenkin näkee lähes päivittäin, joten kohtaamiset muuttuvat todella oudoiksi, kiusallisiksi ja kömpelöiksi. Hiljalleen tilanne luisuu kohti molemminpuolista välttelyä. Täysin tuntemattomien kanssa minulla ei ole yhtä paljoa ongelmia, koska tiedän lähes varmasti, etten tule olemaan heidän kanssaan tekemisissä enää koskaan uudelleen. Se on jotenkin helpottavaa, koska voin jättää itsestäni hyvän kuvan päästämättä ketään oikeasti lähelle. Todella ristiriitaista, koska haluaisin kuitenkin jotain syvällisempää sosiaalista kontaktia. Kuitenkin se haavoittuvuuden riski pelottaa minua niin paljon, että sulkeudun ympäröivältä maailmalta. Ihmiset luistavat ohitseni kuin vesi ankan selästä.
Yksi asia, johon olen törmännyt elämässäni monta kertaa, on jäytävä ulkopuolisuuden tunne. Aivan kuin olisin täysin eri maailmasta kuin muut ihmiset, täysin pihalla sen suhteen miten asiat toimivat ja miten ne tulisi hoitaa. Olen kriittinen kaikkea sellaista kohtaan, mitä ihmiset tekevät sosiaalisen paineen alaisena tai tottumuksen/perinteen voimasta.
En kaipaa suurta kaveripiiriä. jonka kanssa pitäisi sumplia koko vapaa-aikansa ehtiäkseen tavata kaikkia edes joskus. Tykkään rauhallisemmasta ja yksinkertaisesta elämästä. Muutama samanhenkinen ihminen, joiden kanssa voisi puhua ja pohtia asioita, käydä ulkona kävelemässä tai istuskelemassa jossain tunnelmoimassa tjms. Aikataulutettu ”toimintaelämä” ei paljoa vähempää voisi kiinnostaa.Olen itsekin huomannut tuntevani olevani ulkopuolinen, aivan kuin näkisin asiat eri tavalla kuin muut. Ajattelen liian syvällisiä että ne voisi tuoda tavallisessa keskustelussa esiin ja teen asioita normien vastaisesti. En puhu arkisista asioista ja en edes kysele ihmisten kuulumisia, koska tiedän että vastaus on aina se mitäänsanomaton "Ihan hyvää".
En seuraa trendejä tai muotia. En katsele tositeeveetä enkä todellakaan katso jotain salkkareita. Monta kertaa olen ajatellut myös että pieni kokoontuminen pienellä joukolla esim. pokeri-iltaan kuulostaa paljon paremmalta kuin hurmaava joukkohumala läheisessä juottolassa.
Minulla on yksi ystävä, joka on samanlainen yksinäinen susi kuin minä ja jolle voin puhua lähestulkoon kaikesta. Näen häntä vain valitettavasti harvakseltaan. Harvasta löytyy sellaisia ihmisiä joiden kanssa voi... mitenkäs se sanonta menikään: "Istua penkille viereen sanomatta sanaakaan, lähteä hetken päästä pois ja todeta käyneensä elämänsä parhaan keskustelun".
- sorkkaherra
1. Epätoivoa ja masennusta. Viihdyn omissa oloissa ihan hyvin mutta tämä menee liian pitkälle.
2. Kesällä alkoi, on ollut varmasti ennenkin
3. Yleensä kuuntelen musiikkia tai käyn vaikka kävelyllä
4. On 2 ystävää exä. Ensimmäisen kanssa olemme kuin kaksi marjaa mutta hän ei kerkiä oikein minnekään nykyisin. Toinen "ystävä" on täysidiootti jota siedän yksinäisyyden takia. Onneksi exälle voin kertoa oikeastaan mitä vain muttei kasvokkain ole juteltu puoleen vuoteen ja välittää minusta varmaan yhtä paljon kun lehmänpaskasta, ei voi tietää
5. Yksinkertaisesti sanottuna minulla on tunteen ja järjen ristiriita eli sydän sanoo: Lähde ulos ihmisten seuraan! mutta järki sanoo: Et lähde! Älä puhu kellekkään! Satutat vain itsesi. Mitä vittua voin tehdä? En mene edes itsetunto- ja mielenterveysongelmiin koska niitähän riittää, tuossahan se on pääpiirteittäin.
6. Juttu- tai vaikka ryyppyseuraa. Ihan vaan semmosta toveruutta tai sitten tyttöystävää - hcsdjcusy
Onpas täällä paljon ihanan oloisia ihmisiä vastausten takana. Iso osa vastauksistanne kuulostaa niin tutuilta.. Missähän teihin törmäisi muuallakin kuin täällä virtuaalimaailmassa? Ei todennäköisesti missään, sillä useimmat taitavat kuluttaa aikansa koulun ja työpaikan lisäksi enimmäkseen kotona. Ja jos kohdattaisiinkin saataisiinko mitään järkevää suustamme ja 'oikeaa' persoonaamme näkyviin..
- tka23290
Ketjun aloittaja täällä moi. Mahtava nähdä että kysymykseni ovat saaneet aikaan positiivista reaktiota (tarkoittaen asiallisia vastauksia). En tiedä oikeastaan miksi tein tämän kyselyn. Halusinko tarjota ihmisille jotain ajateltavaa vai jonkun paikan johon samanmieliset voivat tarjota ajatuksiaan ja kokemuksiaan?
Kerronpa tarkemmin itsestäni sen verran, että olen 21-vuotias AMK-opiskelija Jyväskylästä. Jos täältä joku haluaa viestitellä, vaihtaa ajatuksia tai lähteä vaikka kahville niin viestitelkää ja katsotaan miten paljon yhteistä meillä on.
[email protected] - safklkg
1. lähinnä ahdistusta, surua ja tietty tylsyyttä jonka yritän hukuttaa yleensä piirtämiseen ja musiikin kuunteluun sekä opiskeluun mikä ei kyllä tunnu kiinnostavan enää yhtään :<
2. about 1,5 vuotta, sitä ennen mulla oli aika paljonkin kavereita mut sit tilanne käänty ihan päälaelleen ko muutin kauemmas mun kavereista, en tosiaankaan omasta tahdostani
3. olen yrittänyt etsiä kavereita ja tutustua ihmisiin mut enää en jaksa yrittää pyytää ketään mihinkään ko on tullu niin paljon kielteisiä vastauksia ja kaikkee
4. pari kaveria joiden kans oon koulussa mutta muuten ei ketään jos nettikavereita ei lasketa
5. no olen vähän ujo mutta en mielestäni mitenkään inhottava tai ilkeä tai kovin rumakaan niin en tiedä :c nykyään en jaksa koulun lisäks käyä oikeen missään kun yksin tuntuu tyhmältä lähtee minnekkään ulos ja kai se vaan pahentaa tilannetta mutta tuntuu et en enää jaksa ees yrittää
6. ihan vaan juttuseuraa, kavereita, olishan se kiva saaha poikaystäväkin mut se ei nyt oo päällimmäisenä mielessä :3 - odiflo
4. Onko sinulla ystäviä?
1. Mulla yksinäisyys vaimentaa tunteet siten, että en oikein tunne iloa mistään tai koskaan mutta paha olo kuitenkin on jatkuvasti. En halua olla näin totinen, ihan kuin elämä olisi jatkuvaa hampaat irvessä olemista, että miten selviän kaikesta ja ennen kaikkea, miten löydän tien ulos elämään jossa on tarkoitus.
2. n. 10 vuotta, siitä kun viimeksi oli kavereita, sen jälkeen vain tuttuja.
3. Olen opiskellut sitä sun tätä ja opettellut uusia asioita. Tosin yksinäisyyden mukana tullut sosiaalisten tilanteiden pelko tai muiden ihmisten pelko estää niin monia asioita.
4. Ei ole, tai ehkä 1. Mielestäni ystävä on sellainen jonka kanssa voi jakaa asioita ja näyttää tunteensa tarvitsematta hävetä itseään ja pelkäämättä, että toinen tuomitsee ja hylkää. Toki mulla on kirjeystävä, jonka kanssa olen jakanut paljonkin asioita, joita en muiden kanssa ole, mutta kun en ole koskaan häntä tavannut enkä viettänyt aikaa hänen kanssaan, niin se ei kuitenkaan tunnu sitten ihan oikealta ystävyydeltä.
5. Monien asioiden vaikutus ja kasautuminen. Nuorena alkaneet itsetunto-ongelmat ja ujous tietysti ja pitkään jatkunut vuorovaikutuksen puuttuminen, tai ei suoranainen puuttuminen vaan rajallinen vuorovaikutus, muiden ihmisten kanssa. Huonot kokemukset kuitenkin varjostavat ja estävät muiden löytämisen ja pitävät yksinäisyydessä kiinni, en osaa tunnistaa ketkä olisivat luotettavia ihmisiä enkä uskalla tutustua. Tuo on se iso este, miten uskaltaisin luottaa muihin??
6. Ystäviä olisi mukava löytää, luotettavia sellaisia. Eniten kuitenkin haluan löytää tyttöystävän, mieluiten rauhallisen, ehkä myös ujon, sen ihmisen johon rakastuisin täysin ja jonka kanssa voisin yhdessä rakentaa elämää, mutta näyttää että rakkaus on jotain joka tapahtuu vain muille ihmisille. Tähän mennessä olen huomannut, että en ole päällisin puolin kiinnostava useimpien naisten mielestä ja ujona en ole koskaan onnistunut enkä varmaan uskaltanutkaan tuoda itsestäni esille luonteenpiirteitä jonka perusteella joku minusta voisi kiinnostua ja tykätä. Sen vuoksi edelleenkin mielessäni mietin, että "kelpaankohan edes, (en?)". - Kissa paras ystävä
1. Yksinäisyyttä.Ahdistava tunne,kun ei ole ketään kelle puhuisi ihan tavallisia asioita ja miksei murheitaankin.
2. 26 vuotta
3. Empä juuri mitenkään.
4. Yksi kaukainen kirjeystävä.
5. Väkivallan kokeminen edesmenneessä avioliitossa.
6. Kuuntelijaa ja ihmisä joka osaa olla empaattinen.Ystävää jolle voisi puhua
kaikesta "maan ja taivaan välillä ".Joka ei kertoilisi minun juttujani
eteenpäin.
Tai vain ystävää joka olisi siinä lähellä. - ms.ketku
En ole varsinaisesti yksinäinen, koska minulla on joitakin rakkaita ystäviä, mutta vastaan nyt kuitenkin, koska uusiin ihmisiin tutustuminen tuottaa minulle usein ongelmia ja koen myös yksinäisyyden tunteita välillä.
-Usein on ihan hyväkin olo, mutta joskus tunnen itseni jotenkin syrjäytyneeksi ja kynnys sosiaaliseen kanssakäymiseen tuntemattomien ihmisten kanssa kasvaa mitä enemmän olen yksin.
-Tunne on jatkunut jostain varhaismurrosikäisestä asti, se alkoi varmaan siitä kun minua kiusattiin paljon koulussa ja tunsin itseni ulkopuoliseksi ja erilaiseksi kuin muut. Onnekseni en kuitenkaan ole milloinkaan ollut aivan yksin, vaan minulla on noin kymmenisen läheistä ystävää ja kasapäin tuttuja, joiden kanssa tulee muutama sananen vaihdettua silloin tällöin. Muutan tosin piakoin toiselle paikkakunnalle, josta en tunne kuin pari ihmistä ennestään niin saa nähdä miten käy.
-Ylensyöminen ja todellisuuspakoilu (kirjat ja kirjoittaminen, internet muut harrastukset). Meditoiminen. Olen käynyt myös terapiassa pariin otteeseen.
4. Onko sinulla ystäviä?
- Onnekseni on tiivis naisporukka pari muuta kaveria ja he ovat yksi elämäni tärkeimmistä asioista.
-En ole kovin yksinäinen verrattuna moniin, jotka täällä palstoilla ovat kirjoitelleet ja toivon todella, että hetkin saavat ystäviä vielä elämäänsä (koskaan ei ole liian myöhäistä). On ollut myös surullista katsoa veljeäni, jolla ei ole milloinkaan ollut ystäviä osittain aspergerinsa vuoksi ja hän on kuitenkin yli parikymppinen.
Itse olen huomannut, että olen saanut parhaiten ystäviä kun olen yrittänyt olla mahdollisimman avoin ja kiinnostunut ympäristöstäni ja usein hymyillytkin jos joku ottaa minuun esim. katsekontaktia. En myöskään valikoi seuraani, vaan jos minulle tulee juttelemaan joku "pultsarikin" niin pysähdyn edes kuuntelemaan mitä sanottavaa hänellä on. Ajattelen, että muut ihmiset ovat peilejä, joilla voin oppia omastakin käytöksestäni ja yritän ajatella heidän olevan (ainakin tietyllä tasolla) samanlaisia kuin minäkin ja yritän ottaa heidät avosydämin vastaan.
Joskus tunnen kuitenkin olevani täydellisen estynyt kanssakäymiseen vaikka haluaisin - ahdistun ja alan hikoilla, enkä saa sanaakaan suustani. Silloin tunnen itseni yleensä jotenkin alempiarvoiseksi tai yksinkertaisesti ihminen tuntuu "vieraalta" joka ei milloinkaan voisi ymmärtää minua. Ulkopuolisuus on ehkä voimakkain tunnelukkoni.
Myös keskusteleminen ihmisten kanssa hermostuttaa usein ja otan liikaakin paineita siitä mitä sanon seuraavaksi pitääkseni keskustelun hengissä.
En varsinaisesti etsi mitään, haluan vain vuorovaikuttaa heidän kanssaan ja jakaa yhteisiä kokemuksia :) Sitoutuminen ja ystävystyminen tapahtuu sitten aivan luonnostaan, jos jonkun kanssa tulee hyvin toimeen.- ms.ketku
Ai niin, pitikin sanoa vielä, että suurin osa ystävistäni on jollain lailla sosiaalisesti enemmän tai vähemmän estyneitä, ujoja tai mielenterveysongelmaisia.
Heidän kanssaan olen kokenut tulevani parhaiten toimeen ja ystävyys on ollut myös kestävää laatua.
Sanoihan sen jo Kurt Cobainkin, että "Geeks unite!"
- ihanaelämä546
Pahimmillaan masennusta, ahdistusta, kuvotusta, itseinhoa? Joskus pidän siitä, että saan olla yksin.
Minulla oli ehkä viimeksi oikeita ystäviä ylä-asteella. (nyt olen 21) Pystyn koulussa muodostamaan jonkinlaisia kaverisuhteita, mutta erakoidun vapaa-ajalla.
Etsimällä kavereita netistä, terapialla, alkoholilla, liikunnalla..
4. Onko sinulla ystäviä?
On muutamia, jotka asuvat kaukana, ja joita tapaan harvoin. Sen lisäksi poikaystävä,joka ei ole koskaan kotona.
paska lapsuus --> masennus, sosiaaliset pelot
Ymmärrystä, hyväksyntää, läsnäoloa - so what
Ahdistusta ja että en kelpaa mihinkään.
Varsinaisesti en ole ihan yksin koska minulla on mies, tällä hetkellä olen kuitenkin työtön ja se saa minut tuntemaan oloni erittäin yksinäiseksi. Mieheni käy töissä. Asun kaukana kaikesta, täällä ei ole ketään jota pyytää vaikka lenkille. Onneksi on sentään kaksi kissakaveria :)
Käsitöillä, netissä pyörimisellä, lukemisella, toiveikkaana joka päivä etsinyt töitä..
4. Onko sinulla ystäviä?
Eipä juuri.. yksi hyvä kaveripariskunta ja muutama joihin tulee harvoin pidettyä yhteyttä. Muutama yksittäinen kaveri joiden kanssa joskus soitellaan.
5. Mikä on yksinäisyytesi takana? Onko se ulkonäköpaineet? kavereiden
puute? itsetunto-ongelmat? Ujous? Jokin muu, mikä?
Kavereiden puute joka johtuu varmaan siitä että olen aika vahva persoona..
Minua kiusattiin koko kouluajan ja se on jättänyt jälkensä.
Ja kaikilla tuntuu olevan paljon muita kavereita ja menoja.
Huumorintajua, luotettavuutta ja että minut hyväksyttäisiin sellaisena kuin olen. Tuon esille omat mielipiteeni asioista ja kaikki eivät pidä siitä. On minulle sentään joskus sanottu että olen ihana ihminen ja se tuntui sanoinkuvaamattoman hyvälle. Olen myös kuullut kritiikkiä siitä että olen kovaääninen ja jyrkkä mielipiteissäni. Varsinkin humalassa :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022132Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121959Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501405Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821059Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56965Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39818- 56789
- 75760
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734