Paavo parka, kovan onnen lapsi

kapu-vaari

Aamun presidenttigallupeja silmäillessä luontevasti nousee mieleen tuo Runebergin runosta tutun Saarijärven Paavon luonnehdinta. Saarijärven Paavo ei tosin menettänyt uskoaan, kun sanoi ”koettelee, vaan eipä hylkää Herra”. Väyrysen Paavon usko lienee jo heikommissa kantimissa, sillä hänen herransa – kepulaiset – näkyvät hänet hyljänneen hänen kolmannessa yrityksessään päästä presidentiksi, kuten hylkäsivät kahdella edelliselläkin kerralla ja vielä tylymmin viime eduskuntavaaleissa.

Molempien iltapäivälehtien (Ilta-Sanomat ja Iltalehti) Väyrysen kannatus on vain 6 %, siis hiemán vajaat puolet keskustan viimeksi mitatusta kannatuksesta.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/10/1400671/iltapaivalehtien-presidenttigallupeissa-huima-kannatusero-niiniston-kohdalla

Väyrynen pitää häntiä yhdessä Pekka Haaviston kanssa. Yllättävän suuri heitto on lehdillä Niinistön kannatuksessa, Ilta-Sanomilla p1räti 62 %, mutta Iltalehdellä ”vain” 49 %, ylivoimaa tosin sekin. Niinistön presidenttiys on tietenkin jo varmaa, mutta mielenkiintoista on nähdä, kuka pääsee hänelle toisella kierroksella häviämään. Väyrynen ja Haavisto varmasti välttyvät siltä kohtalolta, mutta onko se nyt 9 – 11 % kannatuksen saava Soini vai 7 – 9 % kannatuksessa keikkuva Lipponen.

Ei muuten näy saavan Lipponen eikä Soinikaan kannatusta kaikilta heidän puolueitaan eduskuntavaaleissa äänestäneiltä. Mutta ei heiltä ole valunut Väyrysellekään, Niinistö ne imuroi.

No, gallupit ovat gallupeja, mutta hyvin paljon luetettavampia ja tulevaa oikeammin ennustavia nuo gallupit ovat kuin tällä palstalla esitetyt, joissa Väyryselle on saatu huimia kannatuslukemia. Niitä ovat tuottaneet palstan kepulaisten kaltaiset huu-haat ja piruuttaan Väyrystä kannattaneet, kuten minäkin taisin tehdä ja jopa ilmoittautua Väyrysen tukiryhmään, kun silloin vielä oli pieni pelko siitä, että keskusta saattaisi saada ehdokkaakseen jonkun sellaisen, jolla olisi paremmat mahdollisuudet kuin Väyrysellä. Mutta nyt voi jo olla asian suhteen huoleton.

Huoleton poika tässä on muutenkin, tällaisena erittäin kauniina ja kuulana, tänne Suomen eteläiselle palmurannikolle lämmintä päivääkin enteilevänä syysaamuna. Jo aamuvarhaisella kävin pienellä lenkillä, ja sinne lähtiessäni nappasin taas kotipihallani valokuvan naapuritalojen yli näkyvistä ruskan kultaamista keskuspuiston puista. Tämän myötä toivottelen hyvät huomenet, ja itse ehkä kohta lähdenkin ajelemaan Länsi-Uudellemaalle ja Varsinais-Suomen laidalle jälkikasvuani tervehtimään, joten en ehkä tänään juuri ehdi vastailla mahdollisiin vastineisiin, mutta jos matkani poikieni mahdollisen ohjelman vuoksi myöhentyy huomiseen, jossain välissä varmasti käyn palstallakin.

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/313060_10150338809084182_758244181_8002635_1981126500_n.jpg

66

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nootti-Paavo

      Ei kai kukaan täysijärkinen äänestäisi Väyrystä, tosin tietysti syrjäseuduilla on muutama Väyrysen kannattaja. Mutta Väyrynen oli parasta mitä keskustalla oli esittää ja sen vähyys ei ainakaan kaupunkilaisia yllättänyt.

      • Kapt evp

        Minä, erittäin järkevänä ja politiikan iltapäivälehtisöhläämisen taakse näkevänä sekä asioita kokonaisuuksina ymmärtävänä, ihmisiä työseni arvioineena äänestän taatusti Väyrystä.
        Ulkopolitiikassa hän on kokeneempi kuin muut ehdokkaat yhteensä.


      • kapu-vaari
        Kapt evp kirjoitti:

        Minä, erittäin järkevänä ja politiikan iltapäivälehtisöhläämisen taakse näkevänä sekä asioita kokonaisuuksina ymmärtävänä, ihmisiä työseni arvioineena äänestän taatusti Väyrystä.
        Ulkopolitiikassa hän on kokeneempi kuin muut ehdokkaat yhteensä.

        Niinhän sinä, sairaassa mielikuvituksessasi ihmisiä arvioineena ja johtaneena sen saman sairaan mielikuvituksesi kantamana näet Väyrysen kuten kaiken muunkin – mm. minut – todellisuudelle päinvastaisena, joten tietenkin äänestät Väyrystä, jonka viisaammat ja vakavammin otettavat kepulaiset – sellaisiakin on – ovat nähneet sellaisena kuin hän todella on ja ovat hänet hyljänneet.

        Minä sen sijaan oikeasti sotaväessäkin palvelleena ja sielläkin kuten myöhemmin siviilissä varsin vaativissa ja arvostetuissa tehtävissä hyvin monenlaisten ihmisten kanssa toimineena ja heitä myös mm. arvioineena ja tuloksellisesti johtaneena en voisi piruuttanikaan alentua niin paljon, että Väyrystä äänestäisin. Isänmaan petturiksi silloin itseni kokisin, ja läheiseni arvelisivat minun menettäneen järkeni ja hoitaisivat minut sellaiseen paikkaan, jonne sinut olisi jo ajat sitten hoidettu, jos sinulla sinusta vähänkin välittäviä läheisiä olisi.

        Joo, rajattuhan tämä asuintilani on, kun siinä on seinät ja katto ja tonttikin on vain tuhatkunta neliötä, mutta tila avartuu heti, kun astun ulos; 50 metrin päässä olen Helsingin keskuspuistossa – puisto kaartuu noiden kuvassa näkyvien talojen takaa oikealle sivukadun taakse aivan kotini päätyyn – ja kun hyppään autooni, niin varttitunnin päästä olen Stadin keskustassa tai toiseen suuntaan ajaen Helsinki-Vantaan lentokentällä. Sieltä lähtien maailmani on usein avartunut lisää, viimeisen kahdeksan vuoden aikana yli 30 kertaa eri puolille maailmaa, viimeksi Yhdysvaltojen länsiosiin, jossa todella oli myös avaraa aukeutta, vaikka siellä liikuimme myös suurkaupungeissa kuten San Franciscossa, Los Angelesissa (18 milj. asukasta), San Diegossa ja Las Vegasissa. Koko senkin ajan sinä avarsit maailmaasi istumalla koneellasi kepusaitilla höperehtimässä.


      • Kapt evp
        kapu-vaari kirjoitti:

        Niinhän sinä, sairaassa mielikuvituksessasi ihmisiä arvioineena ja johtaneena sen saman sairaan mielikuvituksesi kantamana näet Väyrysen kuten kaiken muunkin – mm. minut – todellisuudelle päinvastaisena, joten tietenkin äänestät Väyrystä, jonka viisaammat ja vakavammin otettavat kepulaiset – sellaisiakin on – ovat nähneet sellaisena kuin hän todella on ja ovat hänet hyljänneet.

        Minä sen sijaan oikeasti sotaväessäkin palvelleena ja sielläkin kuten myöhemmin siviilissä varsin vaativissa ja arvostetuissa tehtävissä hyvin monenlaisten ihmisten kanssa toimineena ja heitä myös mm. arvioineena ja tuloksellisesti johtaneena en voisi piruuttanikaan alentua niin paljon, että Väyrystä äänestäisin. Isänmaan petturiksi silloin itseni kokisin, ja läheiseni arvelisivat minun menettäneen järkeni ja hoitaisivat minut sellaiseen paikkaan, jonne sinut olisi jo ajat sitten hoidettu, jos sinulla sinusta vähänkin välittäviä läheisiä olisi.

        Joo, rajattuhan tämä asuintilani on, kun siinä on seinät ja katto ja tonttikin on vain tuhatkunta neliötä, mutta tila avartuu heti, kun astun ulos; 50 metrin päässä olen Helsingin keskuspuistossa – puisto kaartuu noiden kuvassa näkyvien talojen takaa oikealle sivukadun taakse aivan kotini päätyyn – ja kun hyppään autooni, niin varttitunnin päästä olen Stadin keskustassa tai toiseen suuntaan ajaen Helsinki-Vantaan lentokentällä. Sieltä lähtien maailmani on usein avartunut lisää, viimeisen kahdeksan vuoden aikana yli 30 kertaa eri puolille maailmaa, viimeksi Yhdysvaltojen länsiosiin, jossa todella oli myös avaraa aukeutta, vaikka siellä liikuimme myös suurkaupungeissa kuten San Franciscossa, Los Angelesissa (18 milj. asukasta), San Diegossa ja Las Vegasissa. Koko senkin ajan sinä avarsit maailmaasi istumalla koneellasi kepusaitilla höperehtimässä.

        Kenellä ehdokkaalla on mittavin kokemus presidentin perusosaamisessa, ulkopolitiikassa.
        Kuka kertoo selkeimmin kantansa asioihin.
        Minusta olet täysin kyvytön ymmärtämään koko asiaa.
        Niinistöllä ei ole yhtään mitään sanottavaa, yrittää vain näytellä täysin muuta kuin onkaan.
        Minulla on varma tieto Salosta, epämiellyttävästä ja kopeasta ihmisestä.
        Ei minun tarvitse toisille kertoa omia asioitani, elän siitä huolimatta erittäin täyspainoista elämää.
        Entäs itse, istunet koneella huomattavasti minua tiiviimmin.
        Voin ihan hyvällä syyllä sanoa itseäni hyväksi yleisjohtajaksi koska kymmenissä harjoituksissa eri aselajien ja puolustushaarojen joukot ilmoittautuivat minulle aikoinaan alistuksiksi, joko kokonaan tai tehtävänsä puitteissa, mutta ethän Sinä sitä ymmärrä.


      • kaksikko on jo...
        Kapt evp kirjoitti:

        Kenellä ehdokkaalla on mittavin kokemus presidentin perusosaamisessa, ulkopolitiikassa.
        Kuka kertoo selkeimmin kantansa asioihin.
        Minusta olet täysin kyvytön ymmärtämään koko asiaa.
        Niinistöllä ei ole yhtään mitään sanottavaa, yrittää vain näytellä täysin muuta kuin onkaan.
        Minulla on varma tieto Salosta, epämiellyttävästä ja kopeasta ihmisestä.
        Ei minun tarvitse toisille kertoa omia asioitani, elän siitä huolimatta erittäin täyspainoista elämää.
        Entäs itse, istunet koneella huomattavasti minua tiiviimmin.
        Voin ihan hyvällä syyllä sanoa itseäni hyväksi yleisjohtajaksi koska kymmenissä harjoituksissa eri aselajien ja puolustushaarojen joukot ilmoittautuivat minulle aikoinaan alistuksiksi, joko kokonaan tai tehtävänsä puitteissa, mutta ethän Sinä sitä ymmärrä.

        Täällä on varma tieto, ettei Paavolla ( Paavoilla) ole mitään asiaa kärkeen.

        Minulla on varma tunne, että voittajakaksikko on jo olemassa. Sitä ei muuta enää mikään, ei varsinkaan Paavo(t.)


      • kapu-vaari
        Kapt evp kirjoitti:

        Kenellä ehdokkaalla on mittavin kokemus presidentin perusosaamisessa, ulkopolitiikassa.
        Kuka kertoo selkeimmin kantansa asioihin.
        Minusta olet täysin kyvytön ymmärtämään koko asiaa.
        Niinistöllä ei ole yhtään mitään sanottavaa, yrittää vain näytellä täysin muuta kuin onkaan.
        Minulla on varma tieto Salosta, epämiellyttävästä ja kopeasta ihmisestä.
        Ei minun tarvitse toisille kertoa omia asioitani, elän siitä huolimatta erittäin täyspainoista elämää.
        Entäs itse, istunet koneella huomattavasti minua tiiviimmin.
        Voin ihan hyvällä syyllä sanoa itseäni hyväksi yleisjohtajaksi koska kymmenissä harjoituksissa eri aselajien ja puolustushaarojen joukot ilmoittautuivat minulle aikoinaan alistuksiksi, joko kokonaan tai tehtävänsä puitteissa, mutta ethän Sinä sitä ymmärrä.

        Paavo Väyrysen ulkopoliittinen kokemus on maailmasta, jota ei enää ole. Siinä maailmassa hän ”pätevöityi” Kekkosen ja Vladimirovin opastuksessa, mutta huonoin tuloksin silloinkin: ei saanut Karjalaista presidentiksi, kun Vladimirov ei suostunut Väyrysen pyyntöön, että Neuvostoliitto tekisi ulkomaankaupallemme vaikeuksia, joita Karjalainen pääsisi selvittämään ja tie presidentiksi aukeaisi sitä kautta. Tuo Väyrysen ”ulkopoliittinen kokemus” on suuri rasite hänelle, monien muiden henkilöstä johtuvien rasitteiden lisäksi, ja sen näkyy suurin osa kepulaisistakin ymmärtävän.

        Äläkä sinä reppana yritä esiintyä suurena sotilasjohtajana, sillä ainakin jokainen varusmiespalveluksen suorittanut tietää, että yliluutnantti ei ole voinut sellaisia kokemuksia saada. Ei niitä saanut kapteenikaan, mestarikurssin johtajuus oli kai urallani korkeinta, ja kyllä siinäkin piti paljolti noudattaa koulun johtajan käskyjä, ja häntäkin käskyttivät ylemmät esikunnat. Vahvennetun komppanian päällikkönä toimin tosin jo RUK:n loppusodassa ja sen päätösparaatissa koulun johtaja eversti Hannila kutsui minut rivin eteen kiitettäväksi. Luultavasti tuolloin sinetöin sen, että minusta tuli kiväärilinjan priimus, ja sainhan todistukseeni myös sopivuusmerkinnän jääkärikomppanian päälliköksi. Sotaväestä eläkkeelle jäädessäni sa-sijoituksekseni määrättiin Päämajan esikuntakomppanian päällikkyys, majurin arvoa edellyttävä tehtävä, mutta onneksi en sellaiseen tehtävään koskaan joutunut, en edes kertausharjoituksiin, kun Valio piti minua niin tärkeänä, että nimellisvarasi minut.

        Sotaväen johtajuudet ovat hyvin rajoitteisia, kun niissä toimitaan aina kaavan mukaan ja suuntaviivat ja käskyt johtajille annetaan aina ylemmistä esikunnista. Aivan toista luokkaa itsenäisyydessään ja vastuullisuudessaan oli tehtäväni suurfirman isännöitsijänä. Oli kymmeniä omia alaisia ja vielä enemmän töissäni sopimuksilla toimivia ulkopuolisia, ja itse joutui laatimaan budjettinsa – tietysti se piti hyväksyttää ylimmällä johdolla – ja toiminnan piti pysyä sen puitteissa. Vähäisintä ei ollut vastuu alaisista, heidän työmotivaatiosta ja tuloksellisesta käytöstä. Vaikka työehtosopimukset antoivatkin alaisteni palkoille yleiset raamit, palkkaneuvottelut heidän kanssansa olivat jatkuvia ja palkankorotusesitysten tekeminen tietenkin edellytti tarkka ja perusteltua henkilöarviointia. Yhtäkään tekemääni palkankorotusesitystä ei tyrmännyt ylin johto, joille ne piti esittää hyväksyttäviksi. Yhteistoimintani talon eri osastojen, teknisten osaajien ja talouspäättäjien kesken oli päivittäistä. Toimialallani oli enimmillään yli 50 ulkopuolista sopimusta, joita ajoittain kilpailutettiin, ja sekin tapahtui johdollani. Lisäksi oli aina useita ulkopuolisten firmojen työntekijöitä – rakennus- ja korjausmiehiä ym – ja heidän työnsä valvonta oli jatkuvaa. Isännöitsijän vastuulla oli myös koko yli viisisatapäisen henkilöstön työtilat kalusteineen ja sitä kautta myös heidän työviihtyvyytensä. Ja hyvin paljon muuta, aivan toisessa mitassa ja vaativuudessa kuin sotaväessä koskaan. Maksettiinhan minulle tosin parempaa palkkaakin kuin mitä sain sotaväessä koskaan, vaikkakin viimeisten vuosieni palkkani monine lisineen oli korkein mahdollinen toimiupseeripalkka.

        Vielä totean, että ei kai täällä juuri kukaan uskone sinun olleen koskaan minkäänlainen sotilas, joten et tuolla lapsellisella höperehtimiselläsi sotaväkeä häpäise, joten jatka toki vaan tuota roolileikkiäsi, jos se on itsetunnollesi välttämätöntä, jotta jotenkuten jaksat hengissä kitua – elämäksihän tuollaista jatkuvaa kepusaitilla oloa ei voi sanoa – mutta sairastahan tuollainen on, hyvin sairasta.

        Taas jouduin puhumaan itsestäni osoittaakseni, millaiselle miehelle sinä reppana yrität lapsellista fuulaasi syöttää.


      • KAIKKI äänestämään
        Kapt evp kirjoitti:

        Minä, erittäin järkevänä ja politiikan iltapäivälehtisöhläämisen taakse näkevänä sekä asioita kokonaisuuksina ymmärtävänä, ihmisiä työseni arvioineena äänestän taatusti Väyrystä.
        Ulkopolitiikassa hän on kokeneempi kuin muut ehdokkaat yhteensä.

        PARASTA valintaa PAAVO VÄYRYSTÄ presidentiksi !


        Suuriosa kansasta äänestää Paavo Väyrystä, aidosti pätevä tehtävään, kaikkien tuntema PAAVO VÄYRYNEN ehdottomasti paras valinta suomen kannalta !


      • Cåntrålmån

        Tästä cåntrålmån tykkää:

        "Väyrynen pitää häntiä yhdessä Pekka Haaviston kanssa."


      • Kapt evp
        kapu-vaari kirjoitti:

        Paavo Väyrysen ulkopoliittinen kokemus on maailmasta, jota ei enää ole. Siinä maailmassa hän ”pätevöityi” Kekkosen ja Vladimirovin opastuksessa, mutta huonoin tuloksin silloinkin: ei saanut Karjalaista presidentiksi, kun Vladimirov ei suostunut Väyrysen pyyntöön, että Neuvostoliitto tekisi ulkomaankaupallemme vaikeuksia, joita Karjalainen pääsisi selvittämään ja tie presidentiksi aukeaisi sitä kautta. Tuo Väyrysen ”ulkopoliittinen kokemus” on suuri rasite hänelle, monien muiden henkilöstä johtuvien rasitteiden lisäksi, ja sen näkyy suurin osa kepulaisistakin ymmärtävän.

        Äläkä sinä reppana yritä esiintyä suurena sotilasjohtajana, sillä ainakin jokainen varusmiespalveluksen suorittanut tietää, että yliluutnantti ei ole voinut sellaisia kokemuksia saada. Ei niitä saanut kapteenikaan, mestarikurssin johtajuus oli kai urallani korkeinta, ja kyllä siinäkin piti paljolti noudattaa koulun johtajan käskyjä, ja häntäkin käskyttivät ylemmät esikunnat. Vahvennetun komppanian päällikkönä toimin tosin jo RUK:n loppusodassa ja sen päätösparaatissa koulun johtaja eversti Hannila kutsui minut rivin eteen kiitettäväksi. Luultavasti tuolloin sinetöin sen, että minusta tuli kiväärilinjan priimus, ja sainhan todistukseeni myös sopivuusmerkinnän jääkärikomppanian päälliköksi. Sotaväestä eläkkeelle jäädessäni sa-sijoituksekseni määrättiin Päämajan esikuntakomppanian päällikkyys, majurin arvoa edellyttävä tehtävä, mutta onneksi en sellaiseen tehtävään koskaan joutunut, en edes kertausharjoituksiin, kun Valio piti minua niin tärkeänä, että nimellisvarasi minut.

        Sotaväen johtajuudet ovat hyvin rajoitteisia, kun niissä toimitaan aina kaavan mukaan ja suuntaviivat ja käskyt johtajille annetaan aina ylemmistä esikunnista. Aivan toista luokkaa itsenäisyydessään ja vastuullisuudessaan oli tehtäväni suurfirman isännöitsijänä. Oli kymmeniä omia alaisia ja vielä enemmän töissäni sopimuksilla toimivia ulkopuolisia, ja itse joutui laatimaan budjettinsa – tietysti se piti hyväksyttää ylimmällä johdolla – ja toiminnan piti pysyä sen puitteissa. Vähäisintä ei ollut vastuu alaisista, heidän työmotivaatiosta ja tuloksellisesta käytöstä. Vaikka työehtosopimukset antoivatkin alaisteni palkoille yleiset raamit, palkkaneuvottelut heidän kanssansa olivat jatkuvia ja palkankorotusesitysten tekeminen tietenkin edellytti tarkka ja perusteltua henkilöarviointia. Yhtäkään tekemääni palkankorotusesitystä ei tyrmännyt ylin johto, joille ne piti esittää hyväksyttäviksi. Yhteistoimintani talon eri osastojen, teknisten osaajien ja talouspäättäjien kesken oli päivittäistä. Toimialallani oli enimmillään yli 50 ulkopuolista sopimusta, joita ajoittain kilpailutettiin, ja sekin tapahtui johdollani. Lisäksi oli aina useita ulkopuolisten firmojen työntekijöitä – rakennus- ja korjausmiehiä ym – ja heidän työnsä valvonta oli jatkuvaa. Isännöitsijän vastuulla oli myös koko yli viisisatapäisen henkilöstön työtilat kalusteineen ja sitä kautta myös heidän työviihtyvyytensä. Ja hyvin paljon muuta, aivan toisessa mitassa ja vaativuudessa kuin sotaväessä koskaan. Maksettiinhan minulle tosin parempaa palkkaakin kuin mitä sain sotaväessä koskaan, vaikkakin viimeisten vuosieni palkkani monine lisineen oli korkein mahdollinen toimiupseeripalkka.

        Vielä totean, että ei kai täällä juuri kukaan uskone sinun olleen koskaan minkäänlainen sotilas, joten et tuolla lapsellisella höperehtimiselläsi sotaväkeä häpäise, joten jatka toki vaan tuota roolileikkiäsi, jos se on itsetunnollesi välttämätöntä, jotta jotenkuten jaksat hengissä kitua – elämäksihän tuollaista jatkuvaa kepusaitilla oloa ei voi sanoa – mutta sairastahan tuollainen on, hyvin sairasta.

        Taas jouduin puhumaan itsestäni osoittaakseni, millaiselle miehelle sinä reppana yrität lapsellista fuulaasi syöttää.

        Puhuessasi täysin kaavamaisesta johtamisesta väessä, osoitat täydellisen tietämättömyytesi todellisuudesta.
        Ihmisten ja tilanteiden kirjo on siellä ihan eri luokkaa kuin siviilityöpaikoilla, haasteet ovat sen mukaiset.
        Motivoimaanhan sinä et missään oloissa pysty koska sosiaaliset taitosi ovat täysin "nollalinjalla". Sen olet itse täällä monen monta kertaa osoittanut.
        Et ole aikoihin pystynyt tarkastelemaan itseäsi objektiivisesti. Sille hirnutaan täällä täyttä kurkkua. Siitä tulee arvoisa evp-veli vähän vaivautunut olo vaikkakin joskus on vaimonkin hämmästykseksi päässyt jopa naurun pyskähdys.
        Viimeksi tämänaamuiselle valokuvallesi.

        P.S. Voisithan esittää kysymyksen: Kumpaa meistä pidetään sotilaana, joka osaa ja pystyy?


      • Ymmärrä kapi
        kapu-vaari kirjoitti:

        Paavo Väyrysen ulkopoliittinen kokemus on maailmasta, jota ei enää ole. Siinä maailmassa hän ”pätevöityi” Kekkosen ja Vladimirovin opastuksessa, mutta huonoin tuloksin silloinkin: ei saanut Karjalaista presidentiksi, kun Vladimirov ei suostunut Väyrysen pyyntöön, että Neuvostoliitto tekisi ulkomaankaupallemme vaikeuksia, joita Karjalainen pääsisi selvittämään ja tie presidentiksi aukeaisi sitä kautta. Tuo Väyrysen ”ulkopoliittinen kokemus” on suuri rasite hänelle, monien muiden henkilöstä johtuvien rasitteiden lisäksi, ja sen näkyy suurin osa kepulaisistakin ymmärtävän.

        Äläkä sinä reppana yritä esiintyä suurena sotilasjohtajana, sillä ainakin jokainen varusmiespalveluksen suorittanut tietää, että yliluutnantti ei ole voinut sellaisia kokemuksia saada. Ei niitä saanut kapteenikaan, mestarikurssin johtajuus oli kai urallani korkeinta, ja kyllä siinäkin piti paljolti noudattaa koulun johtajan käskyjä, ja häntäkin käskyttivät ylemmät esikunnat. Vahvennetun komppanian päällikkönä toimin tosin jo RUK:n loppusodassa ja sen päätösparaatissa koulun johtaja eversti Hannila kutsui minut rivin eteen kiitettäväksi. Luultavasti tuolloin sinetöin sen, että minusta tuli kiväärilinjan priimus, ja sainhan todistukseeni myös sopivuusmerkinnän jääkärikomppanian päälliköksi. Sotaväestä eläkkeelle jäädessäni sa-sijoituksekseni määrättiin Päämajan esikuntakomppanian päällikkyys, majurin arvoa edellyttävä tehtävä, mutta onneksi en sellaiseen tehtävään koskaan joutunut, en edes kertausharjoituksiin, kun Valio piti minua niin tärkeänä, että nimellisvarasi minut.

        Sotaväen johtajuudet ovat hyvin rajoitteisia, kun niissä toimitaan aina kaavan mukaan ja suuntaviivat ja käskyt johtajille annetaan aina ylemmistä esikunnista. Aivan toista luokkaa itsenäisyydessään ja vastuullisuudessaan oli tehtäväni suurfirman isännöitsijänä. Oli kymmeniä omia alaisia ja vielä enemmän töissäni sopimuksilla toimivia ulkopuolisia, ja itse joutui laatimaan budjettinsa – tietysti se piti hyväksyttää ylimmällä johdolla – ja toiminnan piti pysyä sen puitteissa. Vähäisintä ei ollut vastuu alaisista, heidän työmotivaatiosta ja tuloksellisesta käytöstä. Vaikka työehtosopimukset antoivatkin alaisteni palkoille yleiset raamit, palkkaneuvottelut heidän kanssansa olivat jatkuvia ja palkankorotusesitysten tekeminen tietenkin edellytti tarkka ja perusteltua henkilöarviointia. Yhtäkään tekemääni palkankorotusesitystä ei tyrmännyt ylin johto, joille ne piti esittää hyväksyttäviksi. Yhteistoimintani talon eri osastojen, teknisten osaajien ja talouspäättäjien kesken oli päivittäistä. Toimialallani oli enimmillään yli 50 ulkopuolista sopimusta, joita ajoittain kilpailutettiin, ja sekin tapahtui johdollani. Lisäksi oli aina useita ulkopuolisten firmojen työntekijöitä – rakennus- ja korjausmiehiä ym – ja heidän työnsä valvonta oli jatkuvaa. Isännöitsijän vastuulla oli myös koko yli viisisatapäisen henkilöstön työtilat kalusteineen ja sitä kautta myös heidän työviihtyvyytensä. Ja hyvin paljon muuta, aivan toisessa mitassa ja vaativuudessa kuin sotaväessä koskaan. Maksettiinhan minulle tosin parempaa palkkaakin kuin mitä sain sotaväessä koskaan, vaikkakin viimeisten vuosieni palkkani monine lisineen oli korkein mahdollinen toimiupseeripalkka.

        Vielä totean, että ei kai täällä juuri kukaan uskone sinun olleen koskaan minkäänlainen sotilas, joten et tuolla lapsellisella höperehtimiselläsi sotaväkeä häpäise, joten jatka toki vaan tuota roolileikkiäsi, jos se on itsetunnollesi välttämätöntä, jotta jotenkuten jaksat hengissä kitua – elämäksihän tuollaista jatkuvaa kepusaitilla oloa ei voi sanoa – mutta sairastahan tuollainen on, hyvin sairasta.

        Taas jouduin puhumaan itsestäni osoittaakseni, millaiselle miehelle sinä reppana yrität lapsellista fuulaasi syöttää.

        että höppänä on sotaväen vihaaja kun raakattiin kutsunnoissa tai muuten sinulle helevatin kateellinen.Vain sotaväkeä ja sinua halveeratakseen yrittää uskotella että hänkin oli toimiupseeri. Ei siihen kukaan usko, paitti höppänä itse alkanee jo uskoa, niin kauan hän on rooliaan leikkinyt..


      • kapu-vaari
        Kapt evp kirjoitti:

        Puhuessasi täysin kaavamaisesta johtamisesta väessä, osoitat täydellisen tietämättömyytesi todellisuudesta.
        Ihmisten ja tilanteiden kirjo on siellä ihan eri luokkaa kuin siviilityöpaikoilla, haasteet ovat sen mukaiset.
        Motivoimaanhan sinä et missään oloissa pysty koska sosiaaliset taitosi ovat täysin "nollalinjalla". Sen olet itse täällä monen monta kertaa osoittanut.
        Et ole aikoihin pystynyt tarkastelemaan itseäsi objektiivisesti. Sille hirnutaan täällä täyttä kurkkua. Siitä tulee arvoisa evp-veli vähän vaivautunut olo vaikkakin joskus on vaimonkin hämmästykseksi päässyt jopa naurun pyskähdys.
        Viimeksi tämänaamuiselle valokuvallesi.

        P.S. Voisithan esittää kysymyksen: Kumpaa meistä pidetään sotilaana, joka osaa ja pystyy?

        No, leikitään sitten niin, et6tä sinä olisit todella ollut sotilas. Jos olit jopa minua parempi, niin miksi sitten minä ylenin nopeammin ja ylemmäs ja pääsin niihin helppoihin esikuntahommiinkiin, joissa ei tarvitse muuta kuin papereita siirrellä, niinhän sanot? Olivatko kaikki esimieheni tyhmiä, kun he pitivät minua parempana sotilaana, kuin esimiehesi sinua? Jaa – nuolemallahan minä etenin, minä kun olen niin innokas nuolemaan, kepua ja kepulaisiakin täällä. Kysymykseesi vastaan toteamalla, että minua pidettiin sotilaana, joka osaa ja pystyy, sinua ei ilmeisesti sellaisena pidetty.

        Usko pois, että ne siviilityöt voivat olla vielä vaativampia ja vastuullisempia kuin sotilastyöt, minulla on niistäkin pitkä kokemus, sinulla ei ilmeisesti ollenkaan. Niissä vaaditaan ihmissuhdetaitoja, monenlaista osaamista, todellista vastuuta ja odotetaan rahalla mitattavaa tulosta, mutta myös maksetaan paremmin, jos sitä tulosta tulee eikä tule valituksia eri tahoilta. Miksi et antanut suuria johtajankykyjäsi siviilielämän käyttöön? Hukkaanhan kykysi menevät tällä kepusaitilla, kun et kepun kannatustakaan ole niillä pystynyt kohottamaan.

        Vai hämmästeli vaimosi naurunpyrskähdyksiäsi. Jos sinulla oikeasti olisi vaimo, suurempi hämmästelyn aihe hänellä olisi siitä, että mies aamusta iltaan joka päivä ja usein öisinkin istuu vain koneellaan kepusaitille satuilemassa, mutta onneksi sitä vaimoa sinulla ei ole, ei kukaan nainen kovin kauan sellaista miestä sietäisi. Se vaimosi on samanlaista satuilua kuin sotilasurasikin ja samanlaista mielikuvituksen tuotetta, jota satuilet kepusta ja sen erinomaisuudesta.


      • Kapt evp
        kapu-vaari kirjoitti:

        No, leikitään sitten niin, et6tä sinä olisit todella ollut sotilas. Jos olit jopa minua parempi, niin miksi sitten minä ylenin nopeammin ja ylemmäs ja pääsin niihin helppoihin esikuntahommiinkiin, joissa ei tarvitse muuta kuin papereita siirrellä, niinhän sanot? Olivatko kaikki esimieheni tyhmiä, kun he pitivät minua parempana sotilaana, kuin esimiehesi sinua? Jaa – nuolemallahan minä etenin, minä kun olen niin innokas nuolemaan, kepua ja kepulaisiakin täällä. Kysymykseesi vastaan toteamalla, että minua pidettiin sotilaana, joka osaa ja pystyy, sinua ei ilmeisesti sellaisena pidetty.

        Usko pois, että ne siviilityöt voivat olla vielä vaativampia ja vastuullisempia kuin sotilastyöt, minulla on niistäkin pitkä kokemus, sinulla ei ilmeisesti ollenkaan. Niissä vaaditaan ihmissuhdetaitoja, monenlaista osaamista, todellista vastuuta ja odotetaan rahalla mitattavaa tulosta, mutta myös maksetaan paremmin, jos sitä tulosta tulee eikä tule valituksia eri tahoilta. Miksi et antanut suuria johtajankykyjäsi siviilielämän käyttöön? Hukkaanhan kykysi menevät tällä kepusaitilla, kun et kepun kannatustakaan ole niillä pystynyt kohottamaan.

        Vai hämmästeli vaimosi naurunpyrskähdyksiäsi. Jos sinulla oikeasti olisi vaimo, suurempi hämmästelyn aihe hänellä olisi siitä, että mies aamusta iltaan joka päivä ja usein öisinkin istuu vain koneellaan kepusaitille satuilemassa, mutta onneksi sitä vaimoa sinulla ei ole, ei kukaan nainen kovin kauan sellaista miestä sietäisi. Se vaimosi on samanlaista satuilua kuin sotilasurasikin ja samanlaista mielikuvituksen tuotetta, jota satuilet kepusta ja sen erinomaisuudesta.

        Onhan Halonenkin presidentti vaikka tuskin on kyvykkäimpien suomalaisten joukossa.
        Elämä, ylennyksineenkin kohtelee eri tavalla, tilanteista riippuen. Kun itse ylenit, olivat nuoleminen ja toisten äkseeraus oleellisia.
        Pahimmillaan johtaminen siviilissä on uhkailua, tulos tai ulos. Siinä ei ihmissuhdetaitoja tarvita. Väessä kaikkien osatekijöiden on pelattava yhteen.
        Etkös tosiaankaan tajua, ettet osaa kuunnella ja ymmärtää muita. Et Sinä kovin hääppöinen sälli ole. Itsetunnoltasi vajavainen maalaispappa, joka luulee olevansa suurkaupunkilainen. Sielusi pienuus on myös havaittu.


      • Kepueversti evp
        Kapt evp kirjoitti:

        Minä, erittäin järkevänä ja politiikan iltapäivälehtisöhläämisen taakse näkevänä sekä asioita kokonaisuuksina ymmärtävänä, ihmisiä työseni arvioineena äänestän taatusti Väyrystä.
        Ulkopolitiikassa hän on kokeneempi kuin muut ehdokkaat yhteensä.

        Heh-heh sinua "yleisjohtajaa", ei kovin korkealle arvostettu jos yliluutnanttina jouduit pihalle;-))))) Varsinainen sotilaisyhtymän kokonaisjohtaja;-))))
        Lämmittääkö sinulla varmasti kaikki kamiinat??


      • Olehan höpöttämättä
        Kapt evp kirjoitti:

        Kenellä ehdokkaalla on mittavin kokemus presidentin perusosaamisessa, ulkopolitiikassa.
        Kuka kertoo selkeimmin kantansa asioihin.
        Minusta olet täysin kyvytön ymmärtämään koko asiaa.
        Niinistöllä ei ole yhtään mitään sanottavaa, yrittää vain näytellä täysin muuta kuin onkaan.
        Minulla on varma tieto Salosta, epämiellyttävästä ja kopeasta ihmisestä.
        Ei minun tarvitse toisille kertoa omia asioitani, elän siitä huolimatta erittäin täyspainoista elämää.
        Entäs itse, istunet koneella huomattavasti minua tiiviimmin.
        Voin ihan hyvällä syyllä sanoa itseäni hyväksi yleisjohtajaksi koska kymmenissä harjoituksissa eri aselajien ja puolustushaarojen joukot ilmoittautuivat minulle aikoinaan alistuksiksi, joko kokonaan tai tehtävänsä puitteissa, mutta ethän Sinä sitä ymmärrä.

        Upgreidaat itseäsi niin paljon, että vähäinenkin uskottavuus menee. Kuvaamiasi harjoituksia johtaa normaalisti maanpuolustuskorkeakoulun käynyt upseeri - ei toimiupseeri, joka mielikuvitusmaailmassasi olet. Onkin todennäköistä, että käymäsi "kymmenet harjoitukset" olet käynyt hiekkalaatikolla, muovisotilailla.


    • Kapt evp

      Ei ole ihmisen hyvä asua fyysisesti noinkin rajatussa tilassa. Henkinen tila näyttää yhä supistuvan.
      Kaikkinainen ihmisen rumuus luontoon verrattuna tulee kuvasta räikeästi esille; valkoinen luonnoton tiili vs puiden sävyt.
      Täällä perspektiivi tuossakin asiassa on tasapainoisempi, kaikki on sopusoinnussa, ihmisetkin.

    • keskustassa paljon

      typeryksiä, eivät huomaa omaa parastaan, !

      EI N U O L A S T A E N N E N K U I N T I P A H TA A !

      K O K O O M U S on suomen perruri puolue kuka äänestää kokoomus EI K U K A A N , niinistö on melko tuntematon persoona kansalle, ei todellakaan OIKEASTI suosittu, suomi tahtoo muutosta , joten aidosti pätevä on Paavo Väyrynen,!

    • Paavo parka tosiaan

      Suosikkisi Suomen seuraavaksi presidentiksi?
      6% (593 ääntä)
      Paavo Lipponen

      31% (3203 ääntä)
      Sauli Niinistö

      15% (1574 ääntä)
      Timo Soini

      40% (4067 ääntä)
      Paavo Väyrynen

      8% (840 ääntä)
      Eva Biaudet tai Pekka Haavisto tai joku muu

      • kapu-vaari

        Minulta siis kysyt suosikkiani? Kuulun siihen kansan hyvin suureen enemmistöön, joten suosikkini kyllä on Sauli Niinistö, vaikka myös Paavo Lipposta arvostan ja häntä aikoinaan äänestelinkin kun hänen politiikkaansa kannatin.

        Paljon yhteistä noissa kahdessa on, muutakin, kuin että heillä kummallakin on itseään kolmisenkymmentä vuotta nuoremmat oikein fiksut ja näpsäkän näköisetkin vaimot. Sekin siis todistaa, että eivät siis voi olla mitättömiä miehiä;))


      • galluppeja on

      • viralliset..
        galluppeja on kirjoitti:

        Kai viittaat US- galluppiin jota ei suuri media noteeraa eikä uutisissa lueta.

        Tuossa tuorein virallisempi gallup joka noteerattiin valtakunnan uutisissa.
        Ja uskottavampi ja näyttää oikeasti missä mennään:

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011100114492752_uu.shtml

        Lisää oikeita galluppeja: Niinistölle jopa 62% suosio. Molemmat Paavot tulevat jälkijunassa maitojunalla käytännössä....tai resiinalla, eikä asiaa kärkeen, ei kummallakaan

        http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=63583:il-mittasi-sauli-niinistoelle-49-ja-is-62-prosentin-kannatuksen&catid=1:politiikka&Itemid=30


      • ,

        olipa TYPERYKSEN viesti


      • ...hi
        kapu-vaari kirjoitti:

        Minulta siis kysyt suosikkiani? Kuulun siihen kansan hyvin suureen enemmistöön, joten suosikkini kyllä on Sauli Niinistö, vaikka myös Paavo Lipposta arvostan ja häntä aikoinaan äänestelinkin kun hänen politiikkaansa kannatin.

        Paljon yhteistä noissa kahdessa on, muutakin, kuin että heillä kummallakin on itseään kolmisenkymmentä vuotta nuoremmat oikein fiksut ja näpsäkän näköisetkin vaimot. Sekin siis todistaa, että eivät siis voi olla mitättömiä miehiä;))

        typeryys huipussaan


      • öööö heh

        kepu-vaari on tosi tyhmä, typeryyden huippu hih.


      • soini siedettävä
        galluppeja on kirjoitti:

        Kai viittaat US- galluppiin jota ei suuri media noteeraa eikä uutisissa lueta.

        Tuossa tuorein virallisempi gallup joka noteerattiin valtakunnan uutisissa.
        Ja uskottavampi ja näyttää oikeasti missä mennään:

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011100114492752_uu.shtml

        pelkkää MANIPULAATIOTA, ei menen kansaan täydestä,
        niinistön mainonta on aivan turhaa, ja huippu kieroa, totuus on toinen kansan keskuudessa


      • suosikki..
        viralliset.. kirjoitti:

        Lisää oikeita galluppeja: Niinistölle jopa 62% suosio. Molemmat Paavot tulevat jälkijunassa maitojunalla käytännössä....tai resiinalla, eikä asiaa kärkeen, ei kummallakaan

        http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=63583:il-mittasi-sauli-niinistoelle-49-ja-is-62-prosentin-kannatuksen&catid=1:politiikka&Itemid=30

        Galluppeja piisaa. asiantuntijan mukaan uusimpien ero selittyy laskutavasta. Toinen antaa alle 50% Niinistölle, toinen 62%... Aika näyttää mutta on kiistatonta että Niinistö on ja pysyy muita edellä.

        http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/10/1400719/asiantuntija-presidenttigallupien-ristiriidoissa-ei-ongelmaa


      • kapu-vaari

        Oikein näet saamieni vastausten luonteen ja syyt, joiden vuoksi sellaisia tulee. Mutta eihän keneltäkään voida vaatia enempää kuin mihin hänen kykynsä riittävät. Toisaalta olisi kyllä asianomaisen kannalta viisasta piilottaa tuollainen kyvyttömyytensä, sillä ”jos tyhmä vain suunsa suljetuks saa, hän hiljaista viisasta muistuttaa”.

        En minä sitä aamuista kuvaa varta vasten naapuritaloista napannut, vaan otin sen tältä länsi-lounaiselta pihaltani tarkoituksenani näyttää niiden yli näkyvää keskuspuiston komeaa ruskaa. Sinne kun jo paistoi aamuaurinko, omalle pihalleni se alkaa paistaa aamupäivällä ja paistaa aina auringonlaskuun saakka, näin syksyllä kyllä laskeva aurinko jää hieman naapuritalon taakse ja laskee jo noiden kuvassa näkyvien puiden taakse.

        Älähän nyt, ystävä hyvä, lopeta kirjoitteluasi ainakaan noiden reppanoiden vuoksi, jotka patomiaan homoilumieltymyksiään yrittävät avuttomasti purkaa sinuun kuten minuunkin, kun tietävät varmasti meidät heteroiksi. Siitä on meillä molemmilla vahvaa näyttöä. Sitä, että nuo reppanat poistattelevat avauksiasi, voit aiheellisesti pitää osoituksena siitä, että avauksesi on osunut kohdalleen ja tehnyt kipeää. Sitä tosin täytyy ihmetellä, että ylläpito noiden törkyreppanoiden poistopyyntöihin suostuu.


      • Näin on

        Sauli Niinistö, järkevä mies.
        Soinia tarvitaan puolueessa.


    • Koita ymmärtää

      Kyllä siinä sekoavat ennestäänkin mieletään heikot ressukat, kun niiden kepu on kuolinkouristuksissa. Silloin niistä tulee tekokapteeneja ja Väykyn kannattajia. Myös tukahdettuina olleet homoilumieltymykset pääsee valloilleen. Kun niillä raukoilla ei ole mahdollisuutta halujaan toteuttaa, ei Ullavan cowboytkaan heidän kanssaan alkaisi, niin sitten heikko mieli nyrjähtää lopullisestija tätyy purkaa turhautumistaan noin. Säälikäämme me normaalit noita raukkoja.

    • Sille ei tietystikään voi mitään, jos paras vaihtoehto jää valitsematta. Maailma ei tunnetusti ole oikeudenmukainen, eivätkä ihmiset suinkaan tee rationaalisia valintoja. Kaukana siitä.Suurin osa maailman ongelmista aiheutunee juuri siitä syystä, että ihminen on tyhmä.

      • kapu-vaari

        Sinäkö siis oletat olevasi paljon viisaampi kuin kaikki ne 94 % suomalaisista, jotka eivät pidä Väyrystä sopivana presidentiksi? Vaikka oletkin ehdottomasti tietorikkaimmasta ja muutenkin fiksuimmasta päästä palstan kepulaisista, niin eivät kai ihan tyhmiä ole myöskään ne runsaat puolet kepulaisista, jotka liioin eivät pidä Väyrystä presidentiksi sopivana.

        Niin, vaikka rehellisesti kehaisin tuossa fiksuuttasi, niin se minulle ei ole auennut, miksi kannatat kepua, kun mielipiteesi, poliittiset näkemyksesi ja toivomasi politiikka tavoitteineen on hyvin jyrkässä ristiriidassa kepun todellisen olemuksen ja sen politiikan ja tavoitteiden kanssa.


      • kapu-vaari kirjoitti:

        Sinäkö siis oletat olevasi paljon viisaampi kuin kaikki ne 94 % suomalaisista, jotka eivät pidä Väyrystä sopivana presidentiksi? Vaikka oletkin ehdottomasti tietorikkaimmasta ja muutenkin fiksuimmasta päästä palstan kepulaisista, niin eivät kai ihan tyhmiä ole myöskään ne runsaat puolet kepulaisista, jotka liioin eivät pidä Väyrystä presidentiksi sopivana.

        Niin, vaikka rehellisesti kehaisin tuossa fiksuuttasi, niin se minulle ei ole auennut, miksi kannatat kepua, kun mielipiteesi, poliittiset näkemyksesi ja toivomasi politiikka tavoitteineen on hyvin jyrkässä ristiriidassa kepun todellisen olemuksen ja sen politiikan ja tavoitteiden kanssa.

        Muistaakseni en ole yksilöinyt tyhmyyttä sen enempää kuin viisauttakaan mitenkään. Maailman ongelmien olemassaoloon en kumminkaan ole keksinyt parempaakaan selitystä kuin tyhmyys. Sen myönnän kyllä, että esittämäni syy ongelmiin tuntuu rationaaliselta.


      • typrys,,,,
        kapu-vaari kirjoitti:

        Sinäkö siis oletat olevasi paljon viisaampi kuin kaikki ne 94 % suomalaisista, jotka eivät pidä Väyrystä sopivana presidentiksi? Vaikka oletkin ehdottomasti tietorikkaimmasta ja muutenkin fiksuimmasta päästä palstan kepulaisista, niin eivät kai ihan tyhmiä ole myöskään ne runsaat puolet kepulaisista, jotka liioin eivät pidä Väyrystä presidentiksi sopivana.

        Niin, vaikka rehellisesti kehaisin tuossa fiksuuttasi, niin se minulle ei ole auennut, miksi kannatat kepua, kun mielipiteesi, poliittiset näkemyksesi ja toivomasi politiikka tavoitteineen on hyvin jyrkässä ristiriidassa kepun todellisen olemuksen ja sen politiikan ja tavoitteiden kanssa.

        kepu-vaari on harvinaisen TYHMÄ, panaan se omaan arvoonsa !


      • väyrysLOINEN

        Saahan sitä tyhmäkin olla, kunhan ei ole talikkokommunisti..


    • media ON kokomuksen

      palkkalistoilla, mainonta on myös sen mukaista, ei mene täydestä ainoaakaan tervejärkiseen kansalaiseen !


      Seppo Ilmarinen on harvinaisen älykäs, saman huomannu suurin osa kansasta , mutta vaalit ei välttämättä ole REHELLISET, on tosi TÖRKEÄÄ etukäteen mainostaa niinistöä voittajaksi, se on suuriman osan kansaa loukaava mainonta !!
      Niinistö tulee puhtaasti kieroilla toimenpiteillä voittamaan JOS kansa ei pidä silmiään auki ja käytä tervettä omaa järkeä !

    • Olennaisin uutinen noissa iltapäivälehtien oresidenttigallupeissa on, että kaikki ehdokkaat ovat vihdoin irtaantuneet yhden, kahden prosenttiyksikön tasolta eli ovat selkeässä nousussa. Heidän kannatuksensa tulee jatkumaan ja Niinistön kannatus romahtaa.

      Tämänhetkinen arvioni on, että vaalien ensimmäisellä kierroksella Soinin, Lipposen ja Väyrysen kannatusosuudet tulevat olemaan 14-18 prosenttiyksikön tasolla. Mahdollisesti juuri tuossa nimijärjestyksessä. Soini joka tapauksessa on varmin nimi toiselle kierrokselle Niinistöä vastaan.

      Haavistonkin kannatukseen tullee lisää pari prosenttiyksikköä Niinistön nykyisiltä kannattajilta ja epätietoisilta. Biaudetin kannatus nousee vain hieman. Hän on selkeästi ruotsinkielisten ehdokas, eikä menesty pääkilpailijaansa Haavistoa vastaan.

      Niinistön kannatus jää 30-35 prosenttiyksikön tuntumaan. Niinistön jättikannatus on edellisten presidentinvaalien perua, jolloin meillä oli nousukausi ja EU Suomessa suosionsa huipulla. Nyt saamme kuulla päivittäin uutisia joukkoirtisanomisista, Kreikan avustamisesta, EU:n sisäisestä hajoamisesta ja vastaavista asioista, jotka kytkeytyvät kokoomukseen. Se ei voi olla heijastumatta Niinistön suosioon, vaikka tämä on yrittänytkin jo pitempään tehdä irtiottoa kokoomuksen johtoon ja johto Niinistöstä.

      • kapu-vaari

        Olennaista minunkin mielestäni on, että myös noiden eräiden muiden ehdokkaiden kannatus on hieman noussut – antaahan se heille intoa jatkaa, tuskin kuitenkaan uskoa voitosta – mutta vielä olennaisempaa on, että Niinistön ylivoima näkyy vain kestävän. Hyvinkin hän saattaa sitä vielä ennen vaaleja menettää, mutta varmaan menee ykkössijalta vaaleihin, ehkäpä juuri tuollaisella 35-40 % kannatuksella, joka takaa hänelle voiton loppupelissä.

        Tämä vaikeutuva aika EU:n kautta tulevine uhkineen ei ole eduksi Niinistölle eikä EU-myönteiseksi profiloituneelle Lipposellekaan, mutta ei se nosta Väyrystä vaan Soinia, joka päässee toisella kierroksella Niinistön vastaehdokkaaksi, mutta häviää sen varmasti ja kirkkaasti, kun pois tippuneita ehdokkaita ekakierroksella äänestäneistä varmasti suurin osa silloin äänestää mieluummin Niinistöä kuin Soinia.


    • ! ?

      Media on kokoomuksen palkkalistoilla joten mainonta on sen mukaista, vaaleista EI tule rehellisiä, jos on rehelliset vaalit niin Paavo Väyrynen tai Timo Soini on seuraava presidentti.

    • Heinäkengät

      Paavo Suomi tour pysähtyi viikolla Kanta-Hämeen laitumilla.
      Kokonaista 8 fania oli kuulemassa.

      • The Väyrynen

        Yllättävän paljon, kun ottaa huomioon sen, että kyseessä on The Väyrynen.


    • korpinrääkäisy

      Sattumakorppina, jonka ylennyksen, sain kun kirjoittelin komppanian kirjurina
      kaunilla käsialallani sotilaspassit, olen seurannut "upseerien henkien taistoa."

      Mikäs siinä, Kapu - vaari on kyllä erinomainen kirjoittaja. Vastapeluri hörhö saa kyllä ansionsa mukaan sanansäilää. Eikä aihetta, tämä Kepulaisena, omasta mielestään merkittävänä vaikuttajana esiintyvä hörheltäjä, voi kyllä pistää tililleen muutaman prosentin Kepun alamäestä.

      Minulle on jäänyt sellainen käsitys, että armeijan upseerit ovat yleensä oikeistolaisia ja myös aika paljon yksisilmäisiä, yhteiskunnasta irtautuneita lahkolaisia. Sitä käsitystäni ei pelasta Kapu-vaarin kohdalla laajasti rönsyilevät kirjoittelunsa. Luulisi, että upseerit osaavat tiivistää asiansa muussakin kuin simputtaessaan "maahan, ylös!" Keskittymällä asiaan ja tiivistämällä kirjoittamansa, asiatkin menevät paremmin perille.

      Muutoinkin koko sivut ovat, noin yleisesti ottaen, kuin murrosikäisten lapsellista räkätystä.

      • kapu-vaari

        Joo, olen kai aika puhelias, ja täällä puheripuli saa usein vallan. Kirjoitin kyllä sotakouluissanikin joskus hyvin pitkiä aineita, ja ne, jota kahdessa tunnissa saivat aikaiseksi vain sivun tekstiä sanoivat minun saavan niistä kymppejä siksi, että arvostelijat eivät ole jaksaneet niitä loppuun asti lukea. Eiväthän nuo palstan kepulitkaan kerro jaksavansa lukea kirjoituksiani, mutta silti he pystyvät ne tarkkaan arvioimaan;))

        Kyllä minä osaan tiivistääkin, sitä tosiaan vaadittiin esikunnissa kirjoittamissani asiakirjoissa ja sotilaskäskyissä – sadat päiväkäskytkin olen kirjoittanut, vaikka aina ne joku korkeampi upseeri allekirjoitti – ja kyllä samaa vaadittiin myös suuren firman isännöitsijältä, joka myös joutui paljon kirjallisestikin ohjeistamaan. Onhan täälläkin maksimipituus, jonka järjestelmä hyväksyy, ja joskus se on minulle liian lyhyt, kun on niin paljon tärkeää sanottavaa, kun tuo keskustapolitiikka antaa sille aihetta.

        En minä millään voi oikein uskoa, että tuo tarkoittamasi hörhö olisi koskaan ollut toimiupseeri tai mikään muukaan sotilas. Palvelin Kuudessa eri joukossa monissa eri tehtävissä kentältä huollon kautta esikuntiin ja sotakoulun opettajaksi koukaten, 3,5 vuotta kolmessa eri rauhanturvaoperaatiossakin, nekä koskaan missään törmännyt tuo kaltaiseen epeliin. No, korpivaruskunnista minulla ei juuri kokemuksia ole, olisiko mahdollista, että jokin sellainen olisi tuollaisellekin suojatyöpaikan joskus tarjonnut.

        Komppanian kirjurin virka on tärkeä virka, ja jos kirjuri hoiti tehtävänsä oikein hyvin, hänellä oli myös vaikutusvaltaa niin, että aikanaan me alikessut pidimme komppaniamme korpraali-kirjuria komppanian arvojärjestyksessä kolmantena, päällikön ja komppanian vääpelin jälkeen, paljon pelottavampana kuin kenttäkouluttajiamme. Ehkäpä jo tuolloin minäkin aloin ajatella, että kynän käyttäminen on sotaväessä vaikuttavampaa kuin sanan käyttäminen kentällä, ja aloin hakeutua esikuntiin päin;))


      • Näin on nähtävä

        Kotitekoinen kapteeni ja Pili-Kalle Controlman on tehneet täällä hyvää työtä. Ne on vaikuttaneet eniten kepun kannatuksen laskuun täällä ja ajaneet pois palstalla aikaisemmin olleet eräät asiallisemmat kepulaiset. Joten voimia heille jatkaa työtä joka vielä on kesken.


    • Oikea upseeri

      Jaa, että hönö on kirjoittanut satoja päiväkäskyjä, et kai sekoita asiaa päiväpeittojen pinkkaukseen rättivarastolla....?
      Olen taistellut monilla tantereilla, mutta laistasi hönöä aliupseeri evp:tä en ole ennen tavannut......;)

    • ylättävän paljon 6%

      Kuusi prosenttia Väyryselle on yllättävän paljon, jopa moni kepuloinen äänestää Väyrystä vastaan.

      • Mitäs minä sanoin!

        Paavohan on siitä hyvä mies, että hän on aina oikeassa sekä kaikkeen löy-
        tyy mielipide, mutta vasta päätöstenteon jälkeen.


      • kaiiki äänestämään
        Mitäs minä sanoin! kirjoitti:

        Paavohan on siitä hyvä mies, että hän on aina oikeassa sekä kaikkeen löy-
        tyy mielipide, mutta vasta päätöstenteon jälkeen.

        Paavo Väyrystä !

        I D I O O T T I ,,, on " mitäs minä sanoin " kaikenlaisia kutaleita maa päällään kantaa,

        PAAVO VÄYRYNEN on paljon parempi kuin niinistö tai lipponen koskaan, molemmat tyhmiä kuten kaikki tiedämme !
        Paavo Väyrynen oli jo LUKIOSSA harvinaisen LAHJAKSA, huippu hyvillä arvosanoilla tuli ylioppilaaksi !
        Sitä samaa EI voi sanoa niinistöstä EIKÄ lipposesta, molemmat VÄHEMMÄN lahjakkaita, sen näkee toteutuneesta politiikasta , molemmat TYHMÄT oli johdossa kun suomi vietiin emuun vastoin kansan tahtoa !!
        NYT kelpaa niinistölle Paavo Väyrysen politiikka puhuu samoja asioita OMANA KEKSINTÖNÄÄN, ei voi kuin nauraa,,, kopiointi on tosi naurettava yritys lumota kansa EI MENE täydestä.
        Niinistö on kaikenlisäksi RUMA kuin hirviö, kattokaa naamaa viittittekö katella presidenttinä sitä, mä en, Paavo Väyrynen ja Vuokko rouva on todella UPEA pari presidentiksi, eikä Paavo Väyrysen tarvi kopioida kenenkää ajatuksia han osaa ajatella omilla aivoillaan !!!!


      • missä terve järki
        kaiiki äänestämään kirjoitti:

        Paavo Väyrystä !

        I D I O O T T I ,,, on " mitäs minä sanoin " kaikenlaisia kutaleita maa päällään kantaa,

        PAAVO VÄYRYNEN on paljon parempi kuin niinistö tai lipponen koskaan, molemmat tyhmiä kuten kaikki tiedämme !
        Paavo Väyrynen oli jo LUKIOSSA harvinaisen LAHJAKSA, huippu hyvillä arvosanoilla tuli ylioppilaaksi !
        Sitä samaa EI voi sanoa niinistöstä EIKÄ lipposesta, molemmat VÄHEMMÄN lahjakkaita, sen näkee toteutuneesta politiikasta , molemmat TYHMÄT oli johdossa kun suomi vietiin emuun vastoin kansan tahtoa !!
        NYT kelpaa niinistölle Paavo Väyrysen politiikka puhuu samoja asioita OMANA KEKSINTÖNÄÄN, ei voi kuin nauraa,,, kopiointi on tosi naurettava yritys lumota kansa EI MENE täydestä.
        Niinistö on kaikenlisäksi RUMA kuin hirviö, kattokaa naamaa viittittekö katella presidenttinä sitä, mä en, Paavo Väyrynen ja Vuokko rouva on todella UPEA pari presidentiksi, eikä Paavo Väyrysen tarvi kopioida kenenkää ajatuksia han osaa ajatella omilla aivoillaan !!!!

        Et taida tajuta, että tuot enemmän hallaa kuin suosiota samalla jauhamisellasi?

        Kun "käsialan tunnistaa" kaikki. Epäilen että itse Paavo V ei tykkää postauksistasi. Ja jos kannatat puoluetta olet sille häpeä, oli se mikä tahansa.


    • Uusi-Ukki, se vanha.

      Kyllä minuakin nauratti, kun putki-paavo lähti kyselemään Eu-pressan virkaa ja palasi letkuissa lentokoneen lattialla retkeltään. Herra paratkoon noita punikkeja????

    • kapu-vaari

      Päivän reissussa Länsi-Uudellamaalla ja Varsinais-Suomessa oltuani vasta äsken ehdin silmäillä päivän Hesarin. Lehdessä on kahden sivun juttu Paavo Väyrysen kampanjoinnista, jonka aikana hän ilmoittaa käyvänsä jokaisessa Suomen pitäjässä ja kaupungissa. Melkoinen urakka! Kova on into, pyrky ja uskokin miehellä. Hän sanoo tuollaisen reissaamisen olevan hänelle pakollista, kun haluaa päästä puhumaan suoraan ihmisille, sillä media ei anna hänelle tarpeeksi julkisuuta. Vai ei anna – nytkin Hesari antoi kaksi sivua!

      Jutussa Väyrynen sanoo oman julkikuvansa ja todellisen persoonansa olevan kaukana toisistaan. Vai niin. On siis peilin vika, jos naama näyttää vinolta. Jutussa todetaan: ”Uran karvaat pettymykset ovat yhä muiden syytä. Hän esimerkiksi muistuttaa, että vuoden 1994 presidentinvaalissa hänet pudotettiin toiselta kierrokselta mediapelillä”. Miksi ihmeessä media olisi ruvennut vainoamaan häntä? Kyllä hän itse omalla käytöksellään, omilla teoillaan ja puheillaan on tarjonnut medialle herkkupaloja ja media on jakanut niitä kansalle ja kansa ei ole niiden mausta pitänyt.

      Jutussa todetaan myös: ”Omien virheiden myöntäminen on hänelle edelleenkin vaikeaa. Hän liikuttuu omista sanoistaan eikä piilottele vallanhaluaan, ansioitaan ja uskoa mahdollisuuksiinsa”. Kun häneltä kysytään, että ”entä jos sinua ei valitakaan tasavallan presidentiksi”, Paavo vastaa nopeasti ”minä en spekuloin epätodennäköisillä tilanteilla”. Onko Paavo sittenkin huumormies? Vai onko hän vain niin totaalisen ulkona todellisuudesta?

      Mistähän Paavo saa rahat tuollaiseen kampanjointiin, joka matkakilometreissäkin on niin mittava, että auton bensa- ja muut kulut ovat melkoinen summa, ja sen lisäksi tulevat Paavon jakamat aineistot ja tarjoamat kestitykset kokouspaikoilla. Kun tällä palstalla on eräitä Paavon intomielisiä kannattajia, niin olisi mielenkiintoista tietää, millaisin summin he ehdokastaan avittavat? Kun he eivät matkustelekaan eikä heillä ole muita harrastuksia kuin tämä kepupalsta, niin minne muualle he suuret rahansa käyttäisivät, ovathan he sentään varakkaita keskustaporvareita;))

      • Kapt evp

        Kehottaisin tutustumaan Hesariin tarkemmin.
        Premi-sivulla Väyrynen kuvattiin mahdollisimman epäedullisesta kulmasta, ikäänkuin alistuneena.
        Lipposen leveästä turpavärkista oli puolen sivun kokoinen kuva, hieman hymyä muistuttavan irvistyksen kera.
        Niinistöä lehti markkinoi pikkuhiljaa maireana ja muka viisaana. Sitä hän ei kuitenkaan vielä ole osoittanut. Väyrynen sensijaan jo EMU:n aikoihin ymmärsi tismalleen minne ollaan menossa.
        Auton sivukuvan valitsemisella annettiin kuva vauraasta miehestä, ei siis kansan Punto-tyypistä, kuten Niinistö aikoinaan valehteli.
        Olen tukenut Väyrystä ja tulen tukemaan lisää jatkossa. Summat pidän omana tietonani, huomattavia ne kuitenkin ovat.
        Otaksun Sinun ymmärtävän presidentinvaalikampanjan vaativan rahaa kaikilta. Voisit selvitellä meille Niinistön ja Lipposen varainhankintaa, minä lupaan tarkkaan kertoa Väyrysen vastaavat asiat.
        Kerrohan muuten minkä merkittävän virheen Väyrynen on tehnyt jota hän ei ole myöntänyt. Tuo maininta oli muuten toimittajan omaa arvelua.


      • On totuuden aika
        Kapt evp kirjoitti:

        Kehottaisin tutustumaan Hesariin tarkemmin.
        Premi-sivulla Väyrynen kuvattiin mahdollisimman epäedullisesta kulmasta, ikäänkuin alistuneena.
        Lipposen leveästä turpavärkista oli puolen sivun kokoinen kuva, hieman hymyä muistuttavan irvistyksen kera.
        Niinistöä lehti markkinoi pikkuhiljaa maireana ja muka viisaana. Sitä hän ei kuitenkaan vielä ole osoittanut. Väyrynen sensijaan jo EMU:n aikoihin ymmärsi tismalleen minne ollaan menossa.
        Auton sivukuvan valitsemisella annettiin kuva vauraasta miehestä, ei siis kansan Punto-tyypistä, kuten Niinistö aikoinaan valehteli.
        Olen tukenut Väyrystä ja tulen tukemaan lisää jatkossa. Summat pidän omana tietonani, huomattavia ne kuitenkin ovat.
        Otaksun Sinun ymmärtävän presidentinvaalikampanjan vaativan rahaa kaikilta. Voisit selvitellä meille Niinistön ja Lipposen varainhankintaa, minä lupaan tarkkaan kertoa Väyrysen vastaavat asiat.
        Kerrohan muuten minkä merkittävän virheen Väyrynen on tehnyt jota hän ei ole myöntänyt. Tuo maininta oli muuten toimittajan omaa arvelua.

        Tossa vähän faktaa

        http://liberalismi.net/wiki/Paavo_Väyrynen


      • Hyvä kysymys

        Mistä tosiaan Väykky saa rahat kampanjaansa? Ei sillä enää edes kansanedustajan palkkaa ole. Kepun kassa on tyhjä,eikä sieltä Väykylle heruisi mania, vaikka siellä jotain oisikin. Varmaan on jotain vilunkipeliä, selviää aikanaan oikeudessa.
        Vai että palstan kepulaisilta. Hyvä vitsi. Tyhjätaskuilta joilla on vain tuulenhuuhtoma p.rse. Niin kun tuolla jo maksajana uhonneella itsetekoisella kapteenillakin.


      • kapu-vaari
        On totuuden aika kirjoitti:

        Tossa vähän faktaa

        http://liberalismi.net/wiki/Paavo_Väyrynen

        Onpa todella hyvä esitys Väyrysestä ja hänen ansioistaan! Siinä on paneuduttu asiaan sen arvon ansaitsevalla tavalla. Hienoa!


      • kapu-vaari
        Hyvä kysymys kirjoitti:

        Mistä tosiaan Väykky saa rahat kampanjaansa? Ei sillä enää edes kansanedustajan palkkaa ole. Kepun kassa on tyhjä,eikä sieltä Väykylle heruisi mania, vaikka siellä jotain oisikin. Varmaan on jotain vilunkipeliä, selviää aikanaan oikeudessa.
        Vai että palstan kepulaisilta. Hyvä vitsi. Tyhjätaskuilta joilla on vain tuulenhuuhtoma p.rse. Niin kun tuolla jo maksajana uhonneella itsetekoisella kapteenillakin.

        Ottamatta kantaa siihen, saako Väyrynen rahoituksensa arvelemallasi tavalla vai ei, huomautan, että myös minulla oli hymiömerkki perässä, kun arvelin palstan kepulien häntä rahoittavan. Joo, näkyyhän tuo yksi innokas Väyrysfani ilmoittavan niin tekevänsä, mutta eipä taida suuria rahoja irrota yliluutnantin eläkkeestä, kun hän on jättänyt se suuret johtajakykynsä käyttämättä tuottoisemmissa siviilitöissä.


      • ei käänny, ei

        Eli mikään ei ole muuttunut Väyrysen suhteessa mediaan?
        Ja moinen kampanja aivan suotta, sillä on mahdotonta, että Väyrynen pääsee toiselle kierrokselle.


    • Keskustaporvari

      Tämän hetken gallupit eivät kerro vielä mitään mistään. Presidentinvaaleissa jos missä mennään fiiliksellä. Niinistölle voi käydä kuin Uosukaiselle. Jos Väyrynen vain uskaltaa tehdä selkeän irtioton puolueensa citysiivestä europolitiikassa, niin hän on vahvoilla. Tarkoitan sitä, että jos Väyrynen osaa kansantajuisesti ilmaista, millaiseen kurimukseen Lipponen ja Niinistö meidät vei verrattuna siihen vaihtoehtoon että olisimme jääneet euron ulkopuolelle, niin Väyrynen saa tosi paljon ääniä. Väyrysen osaaminen näissä asioissa on aivan omaa luokkaa. Ja hän voi todellakin sanoa olleensa aina euroa vastaan. Se lisää uskottavuutta.
      Sitä paitsi brysselinrupla voi olla vaaleihin mennessä kanttuvei.

      • kapu-vaari

        Kyllä gallupit jo suuntaa näyttävät, ja suunta ei ole hyvä Paavo Väyrysen kannalta, eikä Paavo pysty sitä suuntaa ratkaisevasti muuttamaan, vaikka kuinka ahkerasti maata kiertäisi. Hänen pitäisi pystyä muuttamaan itseään, ja se on varmaan hänelle mahdotonta, eikä hän voi muuttaa ainakaan menneisyyttään, joka tunnetaan ja muistetaan liian hyvin.

        Eurosta on ollut meille kiistatonta hyötyäkin, sen varmaan tulevat Niinistö, Lipponen ja Haavisto osoittamaan vaaliväittelyissä. Olen siitä minäkin puhunut täällä sen verran, ettei minun tarvitse nyt itseäni toistaa, enkä ole tarkoittanut euron hyödyillä edes sitä, että minulta paljon matkustelevana ovat jääneet pois aikaisemmin aina ennen matkaa tarvitut rahanvaihdot; äskeiselle Amerikan matkalleni tosin vaihdoin täällä dollareita, vaikka olisin siellä kyllä pärjännyt melko hyvin kortillakin. Jos euro romahtaa, kyllä siitä joutuvat kärsimään suuresti myös euroon kuulumattomat EU-maat ja koko läntinen maailmakin, kuten eilen illalla tv:ssa asiasta suurta huolestuneisuutta osoittanut Britannian pääministeri David Cameron sanoi.

        Paavon euro- ja Bryssel-vastaisuus ei ole edes oikein uskottavaa, kun mies oli vuosikausia hyvällä palkalla Brysselin lihapatojen ääressä.


      • Keskustaporvari
        kapu-vaari kirjoitti:

        Kyllä gallupit jo suuntaa näyttävät, ja suunta ei ole hyvä Paavo Väyrysen kannalta, eikä Paavo pysty sitä suuntaa ratkaisevasti muuttamaan, vaikka kuinka ahkerasti maata kiertäisi. Hänen pitäisi pystyä muuttamaan itseään, ja se on varmaan hänelle mahdotonta, eikä hän voi muuttaa ainakaan menneisyyttään, joka tunnetaan ja muistetaan liian hyvin.

        Eurosta on ollut meille kiistatonta hyötyäkin, sen varmaan tulevat Niinistö, Lipponen ja Haavisto osoittamaan vaaliväittelyissä. Olen siitä minäkin puhunut täällä sen verran, ettei minun tarvitse nyt itseäni toistaa, enkä ole tarkoittanut euron hyödyillä edes sitä, että minulta paljon matkustelevana ovat jääneet pois aikaisemmin aina ennen matkaa tarvitut rahanvaihdot; äskeiselle Amerikan matkalleni tosin vaihdoin täällä dollareita, vaikka olisin siellä kyllä pärjännyt melko hyvin kortillakin. Jos euro romahtaa, kyllä siitä joutuvat kärsimään suuresti myös euroon kuulumattomat EU-maat ja koko läntinen maailmakin, kuten eilen illalla tv:ssa asiasta suurta huolestuneisuutta osoittanut Britannian pääministeri David Cameron sanoi.

        Paavon euro- ja Bryssel-vastaisuus ei ole edes oikein uskottavaa, kun mies oli vuosikausia hyvällä palkalla Brysselin lihapatojen ääressä.

        "Eurosta on ollut meille kiistatonta hyötyäkin, sen varmaan tulevat Niinistö, Lipponen ja Haavisto osoittamaan vaaliväittelyissä."

        Eivät tule osoittamaan! Minäkin osaisin laittaa heille luun kurkkuun tässä asiassa. Faktat kun ovat euroa vastaan. Kaikki euron kannattajien väitteet ovat helposti osoitettavissa hölynpölyksi. Usein kuulee väitettävän, että devalvaatiot loppuivat euron ansiosta. Mutta nehän loppuivat jo ennen EU-jäsenyyttä, kun luovuttiin kiinteän kurssin rahapolitiikasta, ja markan arvo muihin valuuttoihin alkoi määräytyä markkinoilla. Korkojen lasku on toinen väittämä, jolla euroa yritetään puolustaa. Mutta tuolta voit katsoa, pitääkö väite paikkansa.
        http://rahajatalous.files.wordpress.com/2011/01/helibor.png
        Euron ansioksi on usein laitettu myös alhainen inflaatio, ja vertailukohta haettu jostain 70-luvun säännöstely-Suomesta, vaikka oikea vertailukohta on markka-aika vuodesta 93 vuoteen 99.
        http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_hinnat.html

        Millä siis euroa kannattavat ehdokkaat puolustautuvat Väyrystä vastaan? Eivät millään!

        Eivätkä tällaiset uutiset ainakaan Lipposen laariin sada.
        http://www.taloussanomat.fi/politiikka/2011/10/03/lahteet-suomi-saamassa-vakuudet-joita-kukaan-muu-ei-halua/201114129/12

        Ja kuten edellä sanoin, jotain dramaattisempaakin voi tapahtua, joka laittaa gallupit uusiksi.
        http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2011/10/03/ekonomisti-nain-eurokriisi-kay-kohti-vaajaamatonta/201114121/12


    • Lipponen on porvari

      Ihmetyttää toisenkin Paavon sdp-ehdokkuus. Kuinka sdp voi valita ehdokkaan, jonka aikana Suomi meni enemmän oikealle kuin koskaan ja joka on aina ajanut vain
      hyvätuloisten etua. Lipposelle on ollut tärkeintä päästä itse esille ja kaveerata EK:n johtajien kanssa ja olla esillä Euroopan silmäätekevien kanssa kuin todella ajaa Suomen ja suomalaisten etua ja hyvinvointia ja välittää pienituloisista ja ennen kaikkea työläisistä, joiden puolue sdp alun alkaen oli. Lipponen ja rouvansa ovat läpeensä porvareita ja edusvat aivan väärää puoluetta.
      Oli selvää, että Lipponen jätti sdp:n silloin, kun jäsenet huomasivat, missä mennään ja olivat tyytymättömiä ja halusivat muutosta. Hän ei sietänyt häviötä ja jäänyt ottamaan vastuuta ajamastaan politiikasta. Oli myös päivän selvää, että hän jäi odottamaan presidentivaaleja. Linnassa olisi mukava pörhistellä ja tavata 'hyviä kavereitä, niitä, joiden kanssa oltiin päättämässä 'Euroopan ytimessä' Suomen asioista. Kuka vielä tosissaan äänestää Lipposta mihinkään?

      • 77##77

        Oikeassa olet. Lipponen on Lipponen. Sdp:n tappion vauhdittaja.


    • Jyvät akanoista

      Väyrynen voittaisi toisella kierroksella Niinistön.

      Silloin ei voi enää yrittää olla kiiltokuvapoika mummojen mieleen taikka sporttinen vaan silloin on puhuttava ulko- ja turvallisuuspolitiikkaa.

      Sitä Niinistö ei hallitse. Väyrynen hallitsee.

      Sen takia paukut pannaan nyt Ninistön piirissä ja ns. Niinistön tiedotusvälineissä siihen, että Väyrynen ei pääsisi toiselle kierrokselle.

      • cityihmiset

        Ei missään nimessä kävisi noin. Jos ajatellaan populan jakaumaa niin enemmistö on kaupungeissa ja en ole vielä tavannut yhtään kaupunkilaista joka antaisi äänensä Väyryselle. Niinistön asemaa ei uhkaa mikään.


    • Anonyymi

      Väyrynen, tappioita jo useammassa sukupolvessa!

    • Anonyymi

      Ansaitsee noston!

    • Anonyymi

      Nyt Väyrystä kyrsii Rehn ja kypällä!

    • Anonyymi

      Kepun Don Quijote!

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe