Teemmekö asiat monimutkaisemmiksi kuin ne ovat? Eikö ole lopulta hyvin yksinkertaista ja usein helppoakin, kunhan muistaa elää hetkessä.
En ole valitettavasti heitä, jotka onnistuvat tässä. Olen monesti sitku-mutku -ihmisiä. Myös usein haikailen menneeseen tai tulevaan.
--------------------------------
Lopulta elämä on hyvin
yksinkertaista.
On vain tämä hetki.
Vain ajatusten moninaiset
polut ovat vaikeaselkoisia.
Vailla todellisuuden pohjaa.
Yksinkertaista.
27
78
Vastaukset
- Rattus sp.
Siis eikö elämä ole lopulta hyvin yksinkertaista jne.. Aina noita kirj.virheitä näyttää ilmaantuvan :).
No taas mennään syviin vesiin, mutta niistä minä tykkäänkin :)
Elämän helppoutta voi olla myös että hyväksyy olevan tilanteen. Useinkaan se ei ole juuri sellainen minkälainen sen haluaisi olevan mutta kun antaa olla niin on paljon helpompi itselle.
Miten sitten itse :)
En myöskään todellakaan osaa elää hyvien ajatusteni mukaan, vaan usein kapinoin vastaan.
Minä haluan ja mieluummin jo eilen.
Mutta taas on hyvä kun on tiellä parempaan.
Kun on oppimiskykyä, ja joskus jopa totuudelle avointa mieltä.- Rattus sp.
Olen huomannut sen, että menettää myös mahdollisuuksia silloin, kun ei elä hetkessä. Ajattelen aina, että sitten kun olen saanut tuon ja tuon valmiiksi.. Lopulta minua odottaa iso vuoria hoitamattomia asioita ja ei tiedä, mistä oikein aloittaisi. Usein tärkeysjärjestys menee ihan persiilleen..
Lopulta elämän suurimmat nautinnot ovat pieniä asioita, kuten sääilmiöiden tarkkaileminen tai jokin muu, mihin ei voi vaikuttaa. Rattus sp. kirjoitti:
Olen huomannut sen, että menettää myös mahdollisuuksia silloin, kun ei elä hetkessä. Ajattelen aina, että sitten kun olen saanut tuon ja tuon valmiiksi.. Lopulta minua odottaa iso vuoria hoitamattomia asioita ja ei tiedä, mistä oikein aloittaisi. Usein tärkeysjärjestys menee ihan persiilleen..
Lopulta elämän suurimmat nautinnot ovat pieniä asioita, kuten sääilmiöiden tarkkaileminen tai jokin muu, mihin ei voi vaikuttaa.Joskus vaan tuntuu että nää hetket toistaa samaa kaavaa.
Tämä hetki jonka istun tässä koneen äärellä on sama kun eilinen jne.
Tosin tänään on kotona paljon siistimpää kun eilen, ja kun katselee kynttilöitä voi olla onnellinen.- Rattus sp.
tulisilla kirjoitti:
Joskus vaan tuntuu että nää hetket toistaa samaa kaavaa.
Tämä hetki jonka istun tässä koneen äärellä on sama kun eilinen jne.
Tosin tänään on kotona paljon siistimpää kun eilen, ja kun katselee kynttilöitä voi olla onnellinen.Pitäisi omalta kohdalta lopettaa kaikkinainen empiminen ja antaa palaa :). Tehdä täysillä, nukkua hyvin.. mutta jokin aina jarruttaa.
Tiedän tunteen, että rutiinit tulevat jossakin vaiheessa tien päähän ja silloin on syytä muuttaa niitä. Niin kauan kuin rutiinit antavat itselleen jotakin, ne voi säilyttää.
Taidan mennä tästä nukkumaan. Huomenna ajattelin käydä yhdellä lempikirppareistani. Hamstraus on jatkunut, että nyt koko talveksi D-vitamiinia, kalaöljyä ja monivitamiinivalmistetta.
Tuo hivenaineista ja vitamiineista huolehtiminen juontaa siihen, kun katson äitiäni. Hän on täysillä elävä 81-vuotias - matkustelee, käy joogassa, opiskelee jne.. Luulen, että eräinä syinä ovat nuo ravinnelisät ja jooga. Rattus sp. kirjoitti:
Pitäisi omalta kohdalta lopettaa kaikkinainen empiminen ja antaa palaa :). Tehdä täysillä, nukkua hyvin.. mutta jokin aina jarruttaa.
Tiedän tunteen, että rutiinit tulevat jossakin vaiheessa tien päähän ja silloin on syytä muuttaa niitä. Niin kauan kuin rutiinit antavat itselleen jotakin, ne voi säilyttää.
Taidan mennä tästä nukkumaan. Huomenna ajattelin käydä yhdellä lempikirppareistani. Hamstraus on jatkunut, että nyt koko talveksi D-vitamiinia, kalaöljyä ja monivitamiinivalmistetta.
Tuo hivenaineista ja vitamiineista huolehtiminen juontaa siihen, kun katson äitiäni. Hän on täysillä elävä 81-vuotias - matkustelee, käy joogassa, opiskelee jne.. Luulen, että eräinä syinä ovat nuo ravinnelisät ja jooga.No useinkin sanon itselleni että nyt menet ja alat ja teet, oikein ponnekkaasti.
Sitten tulee se kysymys.
Mitä, miksi ja minne?
Siinähän seison taas ja mietin että oikeesti ei ole tarvetta mihinkään.
Tässä kaikki.
Minä en mene vielä nukkumaan kun tätä yötä pidennän että aamulla nukkuisin mahdollisimman pitkään. Huomenna alkaa taas yövuorot ja päivällä ei välttämättä nukuta niin otan sen sitten aamusta.
Koneen kyllä laitan kiinni jo ja käyn tuijottamaan jotain tallennuksista.- Rattus sp.
tulisilla kirjoitti:
No useinkin sanon itselleni että nyt menet ja alat ja teet, oikein ponnekkaasti.
Sitten tulee se kysymys.
Mitä, miksi ja minne?
Siinähän seison taas ja mietin että oikeesti ei ole tarvetta mihinkään.
Tässä kaikki.
Minä en mene vielä nukkumaan kun tätä yötä pidennän että aamulla nukkuisin mahdollisimman pitkään. Huomenna alkaa taas yövuorot ja päivällä ei välttämättä nukuta niin otan sen sitten aamusta.
Koneen kyllä laitan kiinni jo ja käyn tuijottamaan jotain tallennuksista.Yritin poistua, mutta eihän se onnistu ennen kuin tulee tauko palstalle :).
- Anjaniina.
Rattus sp. kirjoitti:
Yritin poistua, mutta eihän se onnistu ennen kuin tulee tauko palstalle :).
Hähä.....arvaas tuleeko ;)
- Rattus sp.
Anjaniina. kirjoitti:
Hähä.....arvaas tuleeko ;)
Pääsin muuten nukkumaan eli onnistui :). Nyt lähden pumppailemaan pyörän renkaisiin lisää ilmaa ja ketjuja rasvaamaan..
Mitä yksinkertaisempi ihminen, sitä yksinkertaisempana asiat näkee.
Katsotaan nyt vaikka politiikkaa: siellä jo aika iso joukko huutaa että valitaan Vahva Johtaja, ryhdytään itsenäiseksi ja riitelemään kaikkien kanssa.
Ja taloudessa: palataan vanhaan, sillä pärjätään.
Ja rikoksissa: kun löydetään joku epäilty, rankaistaan iltalehden huutoäänestyksen perusteella vähintään elinkautisella ja mieluiten kuolemalla.
Jne jne loputtomiin...
Mutta olkoon, muuten olen sitä mieltä että koululaitostamme kehuvat Pisa-tulokset ovat alusta loppuun valhetta. Kyllä sieltä pitäisi tulla huomattavasti tuota parempaa ajattelua niillä kehuilla.- Rattus sp.
Suosikki mietelauseeni meni jotenkin näin. Asiat kuuluisi esittää sellaisina kuin ne ovat eli mahdollisimman selkeällä kielellä. Monimutkaisilla lauserakenteilla usein peitellään asioita.
Se, miten ajattelet tuon yksinkertaisuuden poikeaa omastani. Väitän, että oikeanlaisella yksinkertaistamisella ja kohdistamalla huomion oleelliseen, ollaan älykkyyden tiellä.
No, noista Pisan tuloksista en tiedä. Luulen, että Suomen sisällä ja eri alueilla on huomattavia eroja oppilaiden tasossa. Tavat ja myös oppiminen omaksutaan kotoa, ei koulussa. Rattus sp. kirjoitti:
Suosikki mietelauseeni meni jotenkin näin. Asiat kuuluisi esittää sellaisina kuin ne ovat eli mahdollisimman selkeällä kielellä. Monimutkaisilla lauserakenteilla usein peitellään asioita.
Se, miten ajattelet tuon yksinkertaisuuden poikeaa omastani. Väitän, että oikeanlaisella yksinkertaistamisella ja kohdistamalla huomion oleelliseen, ollaan älykkyyden tiellä.
No, noista Pisan tuloksista en tiedä. Luulen, että Suomen sisällä ja eri alueilla on huomattavia eroja oppilaiden tasossa. Tavat ja myös oppiminen omaksutaan kotoa, ei koulussa.Ehkäpä sitten eroaa. Päätöksenteossa ei ole eduksi tahkota liikaa yksityiskohtia eikä organisaatioiden johtoon juuri koskaan valita älykkäintä, nämä jäävät neuvonantajiksi ja taustoittajiksi. Pitää tietää mihin pyrkii ja ratkaista kaikki asiat sen mukaan mikä parhaiten vie kohti tavoitetta. Aika usein siinä vain käy niin että tuolla samalla yksinkertaistavalla vaistolla valittu tavoite osoittautuu vääräksi.
- Rattus sp.
yohuuhkaja kirjoitti:
Ehkäpä sitten eroaa. Päätöksenteossa ei ole eduksi tahkota liikaa yksityiskohtia eikä organisaatioiden johtoon juuri koskaan valita älykkäintä, nämä jäävät neuvonantajiksi ja taustoittajiksi. Pitää tietää mihin pyrkii ja ratkaista kaikki asiat sen mukaan mikä parhaiten vie kohti tavoitetta. Aika usein siinä vain käy niin että tuolla samalla yksinkertaistavalla vaistolla valittu tavoite osoittautuu vääräksi.
Yksinkertaistamista voi olla myös syy-seurauskaaviot. Kun monimutkaista asiaa haluta tuoda julkisuuteen, niin sitä on pakko yksinkertaistaa. Se ei tarkoita sitä, että yksinkertaistajalla ei olisi vastuuta tekemisistään. Yhä suuremman osan ihmisistä on syytä hallita monista asioista edes perusasiat hukkumatta informaatiotulvaan.
Olen huomannut monesti sen, että se joka osaa myös yksinkertaistaa, myös ymmärtää asiasta. Muilla on tapana heitellä asioita sikin sokin sinne tänne.
No, tämä on oma kantani. Rattus sp. kirjoitti:
Yksinkertaistamista voi olla myös syy-seurauskaaviot. Kun monimutkaista asiaa haluta tuoda julkisuuteen, niin sitä on pakko yksinkertaistaa. Se ei tarkoita sitä, että yksinkertaistajalla ei olisi vastuuta tekemisistään. Yhä suuremman osan ihmisistä on syytä hallita monista asioista edes perusasiat hukkumatta informaatiotulvaan.
Olen huomannut monesti sen, että se joka osaa myös yksinkertaistaa, myös ymmärtää asiasta. Muilla on tapana heitellä asioita sikin sokin sinne tänne.
No, tämä on oma kantani.Nooo, enemmän kannatan kuitenkin tuota ajatusta että strategian kirkkaus ratkaisee.
Todellisuus ei koskaan ole minkään mallin mukainen ja mallien mukaan toimiminen vie ennemmin tai myöhemmin ojaan, aina pitää katsoa enemmän eteensä kuin malleihin.
Mikä tekee elämästä vaikean.
Ahneus, kateus, halu olla kukkona tai kanana tunkiolla (narsistinen halu olla ihailtu).
Harhakuva oman elämän tärkeydestä tässä luomakunnassa ja kuvitelmasta elämänjatkumisesta ikuisuuteen..
Siihen kun lisätään jatkuva tyytymättömyys nykytilaan ja jatkuva rimpuilu paremman elämän eteen, niin siinä sitä sotkuja elämään tulee.
Unohtuiko tuosta listasta sukupuolivietti, se, se kaiken suurimman vaikeuden tekee.- Rattus sp.
Luulen, että tuo sukupuolivietti helpottaa, kun vanhenee tarpeeksi. Sen jälkeen miettii, miksi aikoinaan toimin niin tai näin.
Luulen, että jokaisessa on tarve rakastaa ja olla rakastettu ilman narsismiakin.
Myönnän olen monesti tyytymätön nykytilaan - koirien kuolema, epävakaus työtilanteessa, oma saamattomuus jne..
- Putkivalo
Niin. Noinhan se on. Ei meillä muuta ole kuin tämä hetki, koska seuraavasta ei tiedä, ei voi olla täysin varma mitä se sisältää. On niin helppoa unelmoida jostain mitä ei ole, ja samalla unohtaa että kaikessa on myös se kääntöpuoli.
Ja menneisyyttä on turha haikailla, koska aika kultaa melkein mitä vaan.
Kuitenkin tämä sitku-mutku-"toiminto" on myös yksi joka tuo meille kehitystä. Jos ei olisi sitä tarvetta nähdä eteenpäin ja unelmoida, oltaisko vielä savanneilla juoksemassa pupuja kiinni?- Rattus sp.
Luulen, että DQ pitäisi viimeisestä vaihtoehdosta :).
Unelmoinnilla on varmasti paikkansa. Välillä tuntuu, että se ohjaa liiaksi elämää. Sitoo ihmisen pysähtyneisyyden tilaan.
Luulen, että kaikkina aikoina ihminen on unelmoinut jostakin. Ainakin tilanteissa, joissa ei ole ollut liian tiukkaa.
Ovatko omat unelmat todellakin omia unelmia? Vai onko esim. mainostaminen iskostanut ajatuksiimme ison määrän unelmankaltaisia ajatuksia?
- ...
Olet ytimessä.
Asiat ei useinkaan ole loppujenlopuksi mitenkään monimutkaisia tai hankalia. Ihmiset niistä vaikeita tekee, jostain syystä.
Mulla sellanen mielipide, että ei mulla ikinä ole ollut ongelmia flooran tai faunan kanssa. Kyllä mä pärjään vaikka lehmien tai koivujen kanssa aina. Mutta sitten kun alkaa veetuttamaan ja kaikki menee päin aanusta, aina siinä toisena osapuolena on yks elukkarotu, ihminen, yleensä monikossa.
Ihminen tästä elämisestä hankalaa on tehnyt ja tekee yksinkertaisetkin asiat niin pirun monikutkaisiksi. Mieti ny, tälleen se vaan on. Ei tarvitse olla kummonenkaan asia, joka ihan ratkaistavissa helposti ja yksinkertaisesti, mutta käytännössä, kun siihen sotkeutuu tarpeeksi ihmisiä, ei siitä tule kuin ns."sanomista".
Tuosta hetkessä elämisestä olen kyllä täysin erimieltä.
Mä elän tässä yhden ja ainoan elämäni. Tänään tekemäni ratkaisu vaikuttaa koko omaan loppuelämääni. Pitää katsoa eteenpäin. Vaikka nyt jokainen lopulta päätyy krematorion piipusta savuna ulos, sitä ennen tapahtuu ihmiselle kaikenlaista. Aina pitää tehdä valintoja. Tekee nyt minkälaisen valinnan milloinkin, se määrää eloa etiäpäin, koko loppuelon ajan. EN ole suunnitellut muuttavani Romaniaan katukerjäläiseksi ja sieltä tekeväni ulkomaan keikkoja suomeen. Kyllä mä täällä olen ajatellut asua noin muuten kyllä.
Liika hektisyys, ajassa ja tilanteessa eläminen on mun mieletä todella huolestuttavaa. Hitto Ihminen, kaiken pahan alku ja juuri, tuhoaa tässä ja nyt koko maapallon, muutamissa sadoissa vuosissa. Just sen takia, että ihmisen elinikä rajalllinen, eikä kukaan ajattele kuin omaa nykyhetkistä tilannettaan tai mahdollisesti omana elinaikanaan tapahtuvia asioita.
Kuka keksi, että tehdään ydinvoimala tsernobyliin, tai kuka keksi rakentaa maapallon suurimman risteilylaiva titanikin, joka nyt vaan sattui uppoamaan?
Ihminen, joka nyt sotkee yksinkertaisetkin asiat, nyt alkaa maapallon sotkeminen olemaan finaalissa. Onneksi on luotaimia Marssissa >:/
=DW=- Rattus sp.
Tuossa olen täysin samaa mieltä, että ihmisen aivoitukset ovat ainoa monimutkainen asia tällä maapallolla. Ehkä tuolla hetkessä elämisellä tarkoitan lähinnä sitä, että olen enemmän teoreetikko ja en osaa irrottautua ajatuksista hetkessä ja keskittyä toimimiseen.
Olisi muuten väärin, että ihmiset menisivät vielä avaruuteenkin sotkemaan.
- Anjaniina.
Moni tekee.
Minä taidan olla sellanen halki, poikki ja pinoon ihminen.
Monimutkainenkin asia on helppo kun käyttää ns Okkamin partaveitsee.
Eli leikkaa asiasta vain olennaisen esille. Ja toimii sen mukaan.
Mä jään joskus suu auki kuunteleen ihmisten teorioita jostain jutusta...
Jokaisen hetken eläminen on taas sit ihan eri asia.
On selvä et varsinkin puolet elämästään nähneenä pitäs alkaa arvostaan niitä hetkiä joita on. Nauttia niistä, sillä kaikki on ainutkertaista.- Rattus sp.
Kuitenkin mieli askartelee jo seuraavan matkan suhteen, vaikka ulkona on upea ilma ja polkupyörän ketjut odottavat rasvausta :).
On helpompaa tarttua hetkeen matkoilla, kun mennä koko päiväksi pyöräilemään tuonne lähiympäristöön. Aina tulee mieleen muka tärkeämpää tekemistä.
Katsoo taivaalle.. toteaa olevan aurinkoista ja tuulista.. ajattelee, että olisin veneellä nauttimassa, jos sellainen olisi.. kuitenkin se tuuli ja aurinko on siinä hetkessä :)..
- Anjaniina.
Tämä hetki on se joka merkitsee
aika joskus jonkun palkitsee
Mihin katosi kaikki ne hetket
joita emme noteeraanneet
Kaikki se on itseltä pois
kääntäisitkö kelloa jos vois?- Rattus sp.
Pidin runostasi. Kääntäisin kelloa tällä tietämyksellä. Nyt pyöräilemään ja nauttimaan auringonpaisteesta :).
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei143130Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1231349- 911234
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2571092Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi531062Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk64987Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253871- 41862
- 84821
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48778