90-luvun alussa asennettuun Eberle merkkiseen lattialämmitykseen tuli sellainen vika että kun seinässä olevaan termostaattisäätimeen laitettu lämpötila saavutetaan eli lämpö on vaikkapa 22 astetta niin tuossa seinätermostaatissa alkaa mahdoton naksutus pois, päälle, pois, päälle eli laite ei osaa päättää katkaistaankö lämpö vai ei. Ja tämä tapahtuu aina kun lämpötila on saavutettu. Jos lukemaa nostaa niin naksutus loppuu taas kunnes säädetty lämpötila saavutetaan. Lämmitystä ei siis pitemmän päälle voi pitää päällä koska tuota jatkuvaa naksutusta ei kestä kuunnella. Missähän tuossa systeemissä on oikein vika? Onko se mahdollisesti siinä valuun sisään laitetussa anturissa vai itse siinä seinätermostaatissa?
Lattialämmitys vialla
12
9304
Vastaukset
- asialinjalla!
Eberlen "perus"vika...muistaakseni siellä on jonkinlainen säätöruuvi josta saa tilanteen väliaikaisesti rauhoittumaan (jossakin vehkeessä se on,en vaan muista merkkiä...ikä tekee tehtävänsä), mutta säätimen vaihto on jokatapauksessa edessä.
Niin, se valussa oleva anturi tulee termostaatin mukana ja on syytä myös vaihtaa koska uusi termostaatti ei välttämättä "lue" vanhaa anturia oikein.- opjep
moi vaan
kokemusta löytyy ja voisin sanoa että vaihtoon menee ja anturi on pakko vaihtaa itse vaihdon Ebele termariin ja samalla anturin ja nyt taas pelittää ainakin 10v. - opjep
opjep kirjoitti:
moi vaan
kokemusta löytyy ja voisin sanoa että vaihtoon menee ja anturi on pakko vaihtaa itse vaihdon Ebele termariin ja samalla anturin ja nyt taas pelittää ainakin 10v.Sori Merkki on EBECO
- opjep
Vaihda se EBECO termariin ja antura myös jos kaapeli on ehjä,sen vastuksen voi mitata yleismittarilla ja SÄHKÖT POIS!!!!!!
- s-asentaja
termostaatin anturi rikki, kannattaa vaihtaa koko hoito uusiksi anturin arvot termostaattikohtaisia. muista että asennuksen saa suorittaa vain aasennusoikeudet omaava sänköasentaja.
- nainen vaan.
Itse vaihdoin anturin ja termarin, helppo juttu. Varman päälle voi irrotettaessa merkitä johdon paikat paperille. Koulutukseni on valtiotieteiden maisteri. Säästyneellä satasella ostin sähköalan kirjallisuutta, sillä ensi kesänä sähköistän kesämökkini Ypäjällä , ihan yksin. Näin naapurissa. Ettei sähkäri-setä ihan hermostuisi,niin kerron, että sähkäri isäni opetti jo pienenä ollessani perusasiat sähkötöistä, vaikka nainen olenkin.
- oikkosulkku
Provoat varmaan... Mut jos et, niin onnea valitsemallasi tiellä.
Älä vaan vie lapsia tai muita viattomia, ja pahaa aavistamattomia mökillesi enää...
Pyydä iskältä jeesiä jos on hankaluuksia...
- sähkösirkku
Meinas palaa sairaala turus. Vuoden aikana palanut sikaloita,navetoita,1 kanala ja 1 saha. Ne on luvallistan sähköasentajien tekemiä. Mites oikkosulkku selität tämän??
- lattialämmitys??
Suurin syy sähkölaitteiden sytyttämiin tulipaloihin on niiden huollon laiminlyönti tai laitteiston väärinkäyttö, ei asennusvirheet.
Esim. Turun sairaalapalo olisi voitu estää seuraamalla keskuksien kuormituksia ja liitoksien lämpötiloja...mutta kun siitä on vaivaa ja nuo lämpökamerat maksaa niin paljon.
Karjasuojissa taas käyttöolosuhteet ovat sitäluokkaa, että pienikin vika saattaa aiheuttaa suuren vahingon. Kuitenkin nämä isännät kutsuvat korjaajan paikalle vasta sitten kun mikään "poppakonsti" tai puutikku kontaktorin välissä ei enää saa laitteita toimimaan ja sittenkin saisi korjata vain sen mikä on välttämätöntä...ei ne rotanraadot siellä keskuksessa mitään haittaa!
Sahapaloja tuskin kannattaa edes kommentoida... - Kyllä maalla on muka
lattialämmitys?? kirjoitti:
Suurin syy sähkölaitteiden sytyttämiin tulipaloihin on niiden huollon laiminlyönti tai laitteiston väärinkäyttö, ei asennusvirheet.
Esim. Turun sairaalapalo olisi voitu estää seuraamalla keskuksien kuormituksia ja liitoksien lämpötiloja...mutta kun siitä on vaivaa ja nuo lämpökamerat maksaa niin paljon.
Karjasuojissa taas käyttöolosuhteet ovat sitäluokkaa, että pienikin vika saattaa aiheuttaa suuren vahingon. Kuitenkin nämä isännät kutsuvat korjaajan paikalle vasta sitten kun mikään "poppakonsti" tai puutikku kontaktorin välissä ei enää saa laitteita toimimaan ja sittenkin saisi korjata vain sen mikä on välttämätöntä...ei ne rotanraadot siellä keskuksessa mitään haittaa!
Sahapaloja tuskin kannattaa edes kommentoida...näinhän se , isännät tekevät itse sähkötyöt ja kyselevät neuvoja puhelimitse vanhoilta linjasäkäreiltä kun eivät itse enää osaa.
Kyllä maalla on mukavaa - susisepe
lattialämmitys?? kirjoitti:
Sahapaloja tuskin kannattaa edes kommentoida...Minkälaisia lämpökameroita minun uuteen talooni pitää asentaa valvomaan sähköfirman tekemiä asennuksia?
- karjakko.
Ei nykyajan navetoissa mitään rottia löydy. Ovat steriilimpiä kuin monen vessat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662288Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381883Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241578Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711550Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.881296Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841204Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1111125Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120- 77949
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942