virtsaamattomuus

miimu19

Olen 19-vuotias tyttö ja syyskuun alussa rakkoni ei toiminut.. Olin töissä ja tuli kamala pissahätä ja ramppasin vessassa koko ajan. Mitään ei tullut.. Menin illalla päivystykseen jossa vain katetroivat ja laittoivat osastolle. Osastolla ollessani hoitajat katetroivat minua. Lääkärin kierolla kysyin että eikö tähän ole muuta apua koska voin kotiutua. Lääkäri totesi että uroteraputti tulisi tapaamaan minua ja opettaisi katetroimaan. Opettelin katetroimaan ja kotiuduin kun olin vuorokauden selvinnyt itse katetroinnista. Mitään syytä että miksi rakkoni ei toimi ei tutkittu ja ei tutkita... Todella kummallista. Nyt kun olen muutanut pitäiskö mennä arvauskeskukseen kyselemään että joudunko tosiaan katetroimaan loppuelämäni ja miksi syytä ei tutkita.

Toinen ongelma on että nyt kun katetroin on vaikea saada katetria ulos. Tuntuu että jää kiinni virtsaputkeen ja sattuu todella paljon ja verta tulee katetriin joka katetroinnin yhteydessä, Olen tietoisesti välttänyt nyt juomista ja nesteitä että ei tarvisi useasti katetroida ja siitä tulee lisähaittaa... Kuivun ja pissatulehdus todennäköinen... Nyt viime su loppu antibiootti ja uskon että taas tulehdus...

En tiedä mitä enään tehdä. Voinko päästä terveyskeskus päivystykseen vai joudunko tosiaan odottamaan pääsyä yleislääkärille.. Tiedän että vaiva on urologinen mutta tarvitsen lähetteen sinne. Ja varaa yksityiseen opiskelija ei ole.

Onko kohtalo tovereita tai muita jotka katetroivat itseään ? Olisi kivaa löytää vertaistukea.

p.s Anteeksi pitkä ja sekava teksti.. Vaikea saada unta kun alavatsa kipeä ja rakkossa tuntuu kirvelyä :( ja olen sen verran ujo ja pelkään että menen turhaan lääkäriin kun olen saannut paljon ilkeitä vastauksia lääkäreiltä. Osastolla olevakin lääkäri oli töykeä olin siis 4 päivää katetroitavana osastolla kunnes neljäntenä päivänä tuli uroterapautti ja olin vielä 2 yötä kun ekana iltana ei onnistunut itse katetrointi.. vietin 6 yötä sairaalassa tämän takia ja mitään kontrolleja tai tutkimuksia ei määrätty.... Sain vain lapun että saan terveyskeskuksesta katetrit...

2

573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • llllllllllll

      Nyt sun pitää ottaa yhteys sairaalan potilasasiamieheen (löytyy sairaala nettisivuilta). Sut on jätetty tosi yksin asian kanssa.

      Soita terveyskeskukseen ja sano, ettei sinua ole neuvottu mitenkään. Sano, että haluat lähetteen keskussairaalaan urologiselle osastolle, jotta vaivan syy selviään.

      Nyt ei ole aihetta minkäänlaiseen häpeään. Huolimattomat lääkärit saisivat hävetä, koska he jättivät tutkimukset kesken!

    • miimu19

      Tänään soitin terveyskeskukseen eikä hoitaja puhelimessa osannut sanoa oikein mitään... Antoi terveyskeskus lääkärille ajan ensi kuun alkuun... Kiva odottaa tässä se 4 viikkoa.. Maanantaina pitää soittaa varmaan potilasasiamiehelle sitten.. Elämä on tuskaa tällä hetkellä ! Katetroidessani katetria on todella vaikea saada pois ja se tekee erittäin kipeää että itkettää :(

      Ärsyttää kun olen perusterve nuori nainen ja mistä tälläinen vaiva tuli ja mikä tämän aiheutti ! Toivottavasti pääsen pian tutkimuksiin !

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      149
      6371
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3848
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe