Kertokaas asiasta enemmän tietävät;
voiko erikoistilintarkastuksen teettää täytenä yllätyksenä, kun omistaa nimeltä mainitsemattomasta yrityksestä rutkasti yli osakeyhtiölain vaatiman 10% ?
Vai pitääkö asialle ensin saada ylimääräisen yhtiökokouksen päätös? Voinko itse päättää tekijä yrityksen?
Erikoistilintarkastus (erityistarkastus)
3
1864
Vastaukset
- K H T
Yhtiökokous kutsuttava paikalle, eli ilmoitus hallitukselle, että vaadit erityistilintarkastusta. Jos hallitus suostuu heti suorittamaan tarkastuksen, mitään kommervenkkejä ei tarvita.
Sitten myös vaadit, että firma maksaa tarkastuksen, jos sieltä ei löydykkään vikaa sitten sinä maksat.. - --------
Asia on käsiteltävä yhtiökokouksessa ja Aluehallintovirasto pyytää vielä hallitukselta lausunnon joten ei sitä mitenkään salassa voi tehdä, ja miksi pitäisi?
Jos epäilet että vaatimuksesi jälkeen kirjanpito menee saunan uuniin niin tee rikosilmoitus epäilyksistäsi poliisille, toki jos tulee vesiperä niin olet itse syytteessä.
Pienemmässä yrityksessä on syytä huomioida että tarkastuskustannukset tulevat yhtiön kannettavaksi ja saa olla todella törkeä (ja oikeuden tuomion saava) temppu että menisi esim. hallituksen tai toimarin maksettavaksi.
Lue osakeyhtiölakia.- Maksumies .
Prosessin alullepania maksaa tarkastuksen, tämä on nykyinen käytäntö, jos todetaan väärinkäytöksiä, saa rahat takaisin...ehkä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232