Onkohan tämä ihan normaalia, että on 49v, tekee fyysistä ulkotyötä alle 30h/vko ja työ tuntuu liian raskaalta eikä jaksaisi.
Mitään todettuja sairauksia ei ole, mutta hiukan on ylipainoa.
Oletteko yhtä vetreitä edelleen, kuin aina ennenkin? Iästäkö tämä johtuu?
Fyysinen jaksaminen
34
159
Vastaukset
- ...
Ikä.
Kone alkaa hyytymään kaikilla vuosien kertyessä. Ei siinä mitään outoa ole.
Sitä pitäisi ihmisen hankkia ammatti, mitä jaksaa tehdä. En tiedä, moniko rakennusmies tai rekkakuski on ikinä tehnyt normaalisti töitä vanhuuseläkeikään asti. Tuskin monikaan. Ammatin tai duunin vaihtaminen on se ratkaisu, pitää tehdä sitä mihin kykenee.
Hah. Mä ite aloin opiskelemaan nelikymppisenä, kun tiesi, että vanhoissa hommissa ei välttämättä kauaa jaksaisi. Samaa alaa, mutta eri hommia. Tais olla paha virhe, nyt entisiä duunikavereita jo sairaseläkkeellä. Juttelin just yhden vanhan tutun kanssa.Se oli tehnyt saman virheen. Oli vähän rampautunut töissä ja vaihtanut alaa, kouluja ja silleen. Kehno tsägä, alalla ei töitä, kortistoon.
Ja nämät iloiset sairaseläkeläiset keskittyvät harrastuksiin ja sauvakävelemiseen. Tai juopoteluun.
On tavallaan kaks erilaista ihmisryhmää, jotkut tekee töitä päästäkseen eläkkeelle, toiset tekee töitä elääkseen ja ihan työn tekemisen takia, jos pystyvät.
=DW=- (N)
Minä en nelikymppisenä vielä tiennyt, vaan vasta nyt tämän vuoden aikana olen alkanut tietämään. Kysymys on juurikin rakennustyöstä.
Mistä sinä tiesit? - ...
(N) kirjoitti:
Minä en nelikymppisenä vielä tiennyt, vaan vasta nyt tämän vuoden aikana olen alkanut tietämään. Kysymys on juurikin rakennustyöstä.
Mistä sinä tiesit?Arvaus.
Kyllähän voi kuulostaa naurettavalta, mutta paperilappusten kanssa värkkäillessä tahtoo tulla kaikenlaista vaivaa. Hah, pikapuoliin melkoisen paljon rampoja, joilla terveys mennyt tietokoneen ääressä istuessa. Jäätyneitä olkapäitä, hiirikyynärpäitä, jännetuppitulehduksia, näitä riittää.
Mä kyllä teen edelleen tavallaan samoja hommia, mutta jätin pois ns. tuotannolliset duunit. Ollut alalla nyt jo kolkyt vuotta, tiedän ja tunnen porukoita, vaikka tavallaan pienet porukat onkin. Hitto, mä tällä hetkellä tiedän tasan yhden tyypin, joka ikinä on päässyt vanhuuseläkkeelle niistä hommista, suurin osa kylläkin vaihtanut alaa, jaksamisen takia.
Monissa hommissa se vika, että niissä tehdään vaan sitä yhtä ja samaa. Sen pitäisi työnkuvan muuttua ihmisen mukaan. Eli nuorena jaksaa kantaa tiiliä, sitten vanhemmiten siirryttävä enenpi suunnittelu ja työnjohto osastolle. Ja siinähän se onkelma, että vaikka kuinka olet kokenut ja osaava tiilenkantaja, sulla ei ole etenemis mahdollisuuksia. Etenkään nykyaikana. Se vaan on niin, että joku ostaa jonkun tiilenkantoduunarin tiiliä kantamaan, se se on se amatti. Noin niinkuin suomeksi sanottuna.
Äh, ala tutkaileen. Maailma täynnä tekemättömiä töitä. Katteleppas, kyllä susta vielä moneen on, kunhan siitä hommasta on mihinkään. Meinaan siis just sitä, pitääpi ajatella niin, että kun kerran töitä pitää tehdä, pitää tehdä niitä töitä, mitkä sujuu ja mitkä kiinnostaa, on niitä olemassa.
Jaa, mitenkö freelancerina tienaa, Kyseles teolta, sehän surfaa netissä vielä enenpi kuin mä, se taitaa osata laskuttaa enenpi kuin mä, kun kerran vapaa-aikaa enenpi :DDDD
=DW= ... kirjoitti:
Arvaus.
Kyllähän voi kuulostaa naurettavalta, mutta paperilappusten kanssa värkkäillessä tahtoo tulla kaikenlaista vaivaa. Hah, pikapuoliin melkoisen paljon rampoja, joilla terveys mennyt tietokoneen ääressä istuessa. Jäätyneitä olkapäitä, hiirikyynärpäitä, jännetuppitulehduksia, näitä riittää.
Mä kyllä teen edelleen tavallaan samoja hommia, mutta jätin pois ns. tuotannolliset duunit. Ollut alalla nyt jo kolkyt vuotta, tiedän ja tunnen porukoita, vaikka tavallaan pienet porukat onkin. Hitto, mä tällä hetkellä tiedän tasan yhden tyypin, joka ikinä on päässyt vanhuuseläkkeelle niistä hommista, suurin osa kylläkin vaihtanut alaa, jaksamisen takia.
Monissa hommissa se vika, että niissä tehdään vaan sitä yhtä ja samaa. Sen pitäisi työnkuvan muuttua ihmisen mukaan. Eli nuorena jaksaa kantaa tiiliä, sitten vanhemmiten siirryttävä enenpi suunnittelu ja työnjohto osastolle. Ja siinähän se onkelma, että vaikka kuinka olet kokenut ja osaava tiilenkantaja, sulla ei ole etenemis mahdollisuuksia. Etenkään nykyaikana. Se vaan on niin, että joku ostaa jonkun tiilenkantoduunarin tiiliä kantamaan, se se on se amatti. Noin niinkuin suomeksi sanottuna.
Äh, ala tutkaileen. Maailma täynnä tekemättömiä töitä. Katteleppas, kyllä susta vielä moneen on, kunhan siitä hommasta on mihinkään. Meinaan siis just sitä, pitääpi ajatella niin, että kun kerran töitä pitää tehdä, pitää tehdä niitä töitä, mitkä sujuu ja mitkä kiinnostaa, on niitä olemassa.
Jaa, mitenkö freelancerina tienaa, Kyseles teolta, sehän surfaa netissä vielä enenpi kuin mä, se taitaa osata laskuttaa enenpi kuin mä, kun kerran vapaa-aikaa enenpi :DDDD
=DW=Ei se ole kaksista täällä ja nyt ostavat niin vähän juttuja, että pakko mennä työkkäriin kyselemään ansiotöitä. Sieltä kyllä luvattiin apua, onneksi syntymävuodeteni johdosta, mutta mitä on tarjolla, siitä ei vielä ole tietoa.
- Anjaniina.
Ei ikä ole este.
Voin sanoo tämän huolettomin mielin, sillä kykenen parempaan kuin 30 vuotta sitten.
Monesti näkee ihmisiä 70-80 lenkillä ja kaikki on heill kunnossa.Ei liikapainoo vaan terästä ja jännettä.
Ihminen joka jaksaa huolehtia itsestään, menee pitkälle- (N)
Miten tuo on mahdollista, että 30v sitten jaksoit vähemmän?
- Anjaniina.
(N) kirjoitti:
Miten tuo on mahdollista, että 30v sitten jaksoit vähemmän?
Vuosien vieriessä, raskaissa hommissa, lihakset kasvavat ;))
Nuorena, en jaksanut kun en ollut päivääkään tehnyt raskaita hommia.
Siitä se sit alkoi, patikoimisen muodossa...
Ei se ole lihaksista kiinni, paljonko jaksaa, vaan niiden harjoittamisesta.
Jos liikunta on säännölistä, pysyt melkoisen hyvässä kunnossa siihen kunnes kuolet.
- RIMMIR
Oletko varmasti tarkistuttanut sydämesi toiminnan? Oireethan naisen sydänviasta eivät ole samat kuin miehillä.
Ja vain pieni neuvo, sinun ei ole pakko tehdä 50 tunnin työmäärää alle 30 tunnissa. Hellitä tahtia, miehillä se on luonnostaan verissä että otetaan paussia useammin ja jos ei yhtenäpäivänä kaikkea kerkeä niin se työ jätetään toiselle päivälle. Valmista tulee kuitenkin.- (N)
Tuo on vielä vähän vaiheessa.Kävin nimittäin EEG:ssä (sitä kai tarkoitit) ensimmäisen kerran elämässäni enkä vielä tiedä, mitä siinä näkyy.
Tuo on totta, että en pidä pausseja normaalina ja niitähän joudun kuitenkin pitämään. Oletko itse mies vai mistä tiedät, että miehet käyttäytyvät noin luonnostaan? - (N)
(N) kirjoitti:
Tuo on vielä vähän vaiheessa.Kävin nimittäin EEG:ssä (sitä kai tarkoitit) ensimmäisen kerran elämässäni enkä vielä tiedä, mitä siinä näkyy.
Tuo on totta, että en pidä pausseja normaalina ja niitähän joudun kuitenkin pitämään. Oletko itse mies vai mistä tiedät, että miehet käyttäytyvät noin luonnostaan?Siis EKG:ssä kävin.
- RIMMIR
(N) kirjoitti:
Tuo on totta, että en pidä pausseja normaalina ja niitähän joudun kuitenkin pitämään. Oletko itse mies vai mistä tiedät, että miehet käyttäytyvät noin luonnostaan?Olen aina ollut miesvaltaisissa töissä ulkomailla suomalaisena naisena. Ja meidän ikäpolven suomalaisiin naisiin on iskostettu juuri tuo helvetillinen pätemisen tarve.
Johtajat/omistajat tekevät pitkiä päiviä, mutta työtoverit lintsaavat niin paljon kuin mahdollista. Kahvipaussit 15min venyvät 30 minuuttisiksi, ruokatuntia aloitetaan usein 10 minuuttia ennen tai lopetetaan samanverran jälkeen, puhutaan yksityisiä puheluita työaikana, käydään tupakalla joka puolentunnin päästä. ym, ym. Puhun 31 vuoden työelämässä olon syvällä rintaäänellä. - (N)
RIMMIR kirjoitti:
Olen aina ollut miesvaltaisissa töissä ulkomailla suomalaisena naisena. Ja meidän ikäpolven suomalaisiin naisiin on iskostettu juuri tuo helvetillinen pätemisen tarve.
Johtajat/omistajat tekevät pitkiä päiviä, mutta työtoverit lintsaavat niin paljon kuin mahdollista. Kahvipaussit 15min venyvät 30 minuuttisiksi, ruokatuntia aloitetaan usein 10 minuuttia ennen tai lopetetaan samanverran jälkeen, puhutaan yksityisiä puheluita työaikana, käydään tupakalla joka puolentunnin päästä. ym, ym. Puhun 31 vuoden työelämässä olon syvällä rintaäänellä.Tuossa oli väärinkäsitys. En ole millään muotoa pätemisentarpeinen, vaan tarkoitin, että eihän se ole normaalia JOUTUA pitämään pausseja siksi, kun ei tunne jaksavansa. Normaalia sen sijaan olisi pitää pausseja ennaltaehkäisevästi eli että jaksaisi jatkossakin.
Millaista työnjohtokulttuuria olet ulkomailla nähnyt?
Minä olen nähnyt Suomessa mm. sellaista, että pomo ei puhu viikkoon mitään, kun loukkaantuu työntekijöiden myöhästymisestä. Toinen taas rähjää, että pistä vähän vauhtia siihen hommaan. Kolmas kehottaa katsomaan silmillä eikä silmänrei'illä jne.
Jos yrittäisi kiinnittää huomiota hiilihydraattien määrään ja laatuun.
Itse aloin laskea hiilihydraatteja ja vähensin niitä ja lisäsin proteiinien ja rasvojen määrää, olo piristyi. Suomeksi sanottuna, sokeriset juotavat, vaalea pullaleipä ja makaroonit ja peruna minimiin. Lihaa, juustoa kananmunia vihanneksia ja juureksia lisää. Terveisin ns. hyväkarppaaja.- (N)
Tuokin on totta, että haen piristystä raskaisiin työpäiviin erilaisista herkuista, kuten nytkin olisi omenaviineriä tarjolla perheen kondiittorin paistamana...
Eväänä on lähinnä leipomotuotteita ja välissä vihannesosuutta täyttämässä pari tomaattiviipaletta. (N) kirjoitti:
Tuokin on totta, että haen piristystä raskaisiin työpäiviin erilaisista herkuista, kuten nytkin olisi omenaviineriä tarjolla perheen kondiittorin paistamana...
Eväänä on lähinnä leipomotuotteita ja välissä vihannesosuutta täyttämässä pari tomaattiviipaletta.Jos kokeilet vain muutaman päivän olla vähällä hiilihydraatteja, huomaat piristyksen. Noi leipomotuotteet voi korvata itse tehdyillä leivonnaisilla. Kerma ja maitorahka ja rasva on sallittua ja munalla kermalla ja maitorahkalla voi taikoa ihania leivonnaisia mantelijauhoja tai fiberhuskilla tai psylliumilla. Niitä käytetään vehnäjauhojen sijasta. Karppaus info sivulla on roppakaupalla reseptejä.
Kaappi on aluksi ihan outoja pussukoita ja raakatarvikkeita täynnä ja ohjeiden lukemista, mutta parissa kuukaudessa oppii laittamaan ruuat ihan uudella tavalla. Kaikki ruoka pitää tehdä itse. Aamulla kuudelta heti paistamaan kesäkurpitsaa. Onneksi meilläpäin on nyt karppinen leipä, joten leipää ei tarvitse itse leipoa.
Jotenkin vaan on nyt tottunut ja tää on mulla jo elämäntapa. Nytkin on uunissa ihana aurajuusto-punajuuri laatikko kermalla hyöstettynä. Nyt olen kuitenkin oppinut käyttämään noita harvinaisempiakin vihanneksia. Toinen lempparini on munakoiso-pinaatti-sipuli paistos kermalla haudutettu...
Ja makean himo on kadonnut. Jätskin korvike on kerma rahka mansikoilla. Ja uusia sokerin korvikkeita on tullut, sokron, sokeriton sokeri.Tummaa suklaata voi syödä silloin tällöin kohtuu annoksia.
Tää ei oo dietti tää hyväkarppaus vaan elämäntapa.miljoona kirjoitti:
Jos kokeilet vain muutaman päivän olla vähällä hiilihydraatteja, huomaat piristyksen. Noi leipomotuotteet voi korvata itse tehdyillä leivonnaisilla. Kerma ja maitorahka ja rasva on sallittua ja munalla kermalla ja maitorahkalla voi taikoa ihania leivonnaisia mantelijauhoja tai fiberhuskilla tai psylliumilla. Niitä käytetään vehnäjauhojen sijasta. Karppaus info sivulla on roppakaupalla reseptejä.
Kaappi on aluksi ihan outoja pussukoita ja raakatarvikkeita täynnä ja ohjeiden lukemista, mutta parissa kuukaudessa oppii laittamaan ruuat ihan uudella tavalla. Kaikki ruoka pitää tehdä itse. Aamulla kuudelta heti paistamaan kesäkurpitsaa. Onneksi meilläpäin on nyt karppinen leipä, joten leipää ei tarvitse itse leipoa.
Jotenkin vaan on nyt tottunut ja tää on mulla jo elämäntapa. Nytkin on uunissa ihana aurajuusto-punajuuri laatikko kermalla hyöstettynä. Nyt olen kuitenkin oppinut käyttämään noita harvinaisempiakin vihanneksia. Toinen lempparini on munakoiso-pinaatti-sipuli paistos kermalla haudutettu...
Ja makean himo on kadonnut. Jätskin korvike on kerma rahka mansikoilla. Ja uusia sokerin korvikkeita on tullut, sokron, sokeriton sokeri.Tummaa suklaata voi syödä silloin tällöin kohtuu annoksia.
Tää ei oo dietti tää hyväkarppaus vaan elämäntapa.Sen sokerittoman sokerin nimi on Sukrin.
Työ alkaa siinä vaiheessa tuntua raskaalle, kun sillä ei enää saavuta mitään.
Ja rapistuminen alkaa 45:n jälkeen, ja pahenee vaan, kun ylittyy viiskymmentä.
Miehen elämä on käytännössä ohi seitenkymppisenä, sen jälkeen ei ole muuta kun suuret puheet.
Sen voin sanoa, että kaukana ollaan jo kolmikymppisestä..- Anjaniina.
Jokainen voi puhua vain omasta puolestaan.
Säännöllinen lihasten harjoittaminen ainakin on pitänyt minut kunnossa.
Sen tajusin kaikkein parhaiten kun siskoani luotsasin pe.
Tajusin kuinka valtava lihasvoima minulla on verrattuna ihmiseen, jonka voimat hiipuu niin, et 10 min kävelemässä aiheuttaa huimausta ja voimattomuutta.
Jessus, ero on aivan käsittämätön Anjaniina. kirjoitti:
Jokainen voi puhua vain omasta puolestaan.
Säännöllinen lihasten harjoittaminen ainakin on pitänyt minut kunnossa.
Sen tajusin kaikkein parhaiten kun siskoani luotsasin pe.
Tajusin kuinka valtava lihasvoima minulla on verrattuna ihmiseen, jonka voimat hiipuu niin, et 10 min kävelemässä aiheuttaa huimausta ja voimattomuutta.
Jessus, ero on aivan käsittämätönTottakai jokainen puhuu omasta puolestaan.
Kymppikilsan kävely on pikkujuttu, vaikka en kävelyä harrasta, mutta muuten vaan joutuu.
Kun mennään äärirajoille, niin kun ikä kaksinkertaistuu kolmestakympistä, niin raja putoaa puoleen, mikä on hyvä pitää mielessä.
Muuten voi sydän tiltata.
Ei liikunta pahasta ole, paljon paremmin kunnossa pysyy, kun sitä harrastaa.
Edelleen olen sitä mieltä, että miehen elämä on käytännössä ohi seitenkymppisenä, minunkin. Ja sinne ei ole kun neljätoista vuotta.- Anjaniina.
k-kotton kirjoitti:
Tottakai jokainen puhuu omasta puolestaan.
Kymppikilsan kävely on pikkujuttu, vaikka en kävelyä harrasta, mutta muuten vaan joutuu.
Kun mennään äärirajoille, niin kun ikä kaksinkertaistuu kolmestakympistä, niin raja putoaa puoleen, mikä on hyvä pitää mielessä.
Muuten voi sydän tiltata.
Ei liikunta pahasta ole, paljon paremmin kunnossa pysyy, kun sitä harrastaa.
Edelleen olen sitä mieltä, että miehen elämä on käytännössä ohi seitenkymppisenä, minunkin. Ja sinne ei ole kun neljätoista vuotta.Noup, ei todellakaan pidä paikkansa.
Uskon fysioterapeuttiani, joka sanoi, ettei nivelet kulu koskaan liiasta liikuttamisesta, ne kuluu paikoillaan olosta.
Siin on mies joka viel 60nä juokse maratoonin tuosta vaan.
Mutta nyt on erotettava liian raskas fyysinen työ ja sitten omaehtoinen liikunta.
Jossain vaiheessa ikääntyvä ihminen ri jaksa enää nostella 200 kpl 50 kg säkkiä joka päivä, mut jos se haluaa liikkua 5-40 km päivässä, pitää se vaan kuntoo yllä.
Liian raskas on liian raskasta, mut liikunta on hyvästä, vaiks se olis salitreeniäki.
Liian moni ikääntyvä sanoo tekosyyks ettei ikääntyvä voi ja jaksa, ei pidä paikkaansa.
Mul on naisystävä joka aloitti voimaharjoittelun 49:nä ja alkaa pikkuhiljaa lähestyyn naisten kärkee Suomen Vahvimmassa ;))) - ...
Komppikitaraa.
Jeps, alle viidenkympin alkaa oireileen, viiskymppisenä jo on vaivoja, siitä etiäpäin on sitten mitä on, pelkkää alamäkeä :>/
Toisaalta, vaikka kolmikymppisenä olikin elämän parasta aikaa, vanhemmiten on jotenkin elämä selkeämpää, toivon.
Eturauhanen on kunnossa vielä, joku asia on ihan ok kuitenkin.
Tää on sellanen juttu, mä olen aina ottanut tavakseni puhua eturauhasesta kaikissa tilanteissa, mieluusti kahvipöydässä tms. Sitä on niin kurkkuaan myötä täynnä valkovuotoja, epäsäännöllisiä kuukautisia, kuukautiskipuja ja kaikkia naisten tauteja. Mä mieluusti kerron eturajhasestani kaikille paikalla oleville naisille. Kosto elää ja kuolee sitten viimeistään eturauhassyöpään.
=DW= Anjaniina. kirjoitti:
Noup, ei todellakaan pidä paikkansa.
Uskon fysioterapeuttiani, joka sanoi, ettei nivelet kulu koskaan liiasta liikuttamisesta, ne kuluu paikoillaan olosta.
Mutta nyt on erotettava liian raskas fyysinen työ ja sitten omaehtoinen liikunta.
Jossain vaiheessa ikääntyvä ihminen ri jaksa enää nostella 200 kpl 50 kg säkkiä joka päivä, mut jos se haluaa liikkua 5-40 km päivässä, pitää se vaan kuntoo yllä.
Liian raskas on liian raskasta, mut liikunta on hyvästä, vaiks se olis salitreeniäki.
Liian moni ikääntyvä sanoo tekosyyks ettei ikääntyvä voi ja jaksa, ei pidä paikkaansa.
Mul on naisystävä joka aloitti voimaharjoittelun 49:nä ja alkaa pikkuhiljaa lähestyyn naisten kärkee Suomen Vahvimmassa ;)))Nyt on niin paljon erillaiset ajatusmaailmat.
Aloituksessa puhuttiin työn raskaudesta.
Voi ne miehet naisten edessä pörhistellä, miten on kuuskymppisenä vielä nuoruuden voimissa, mutta miesten kesken on jutut vähän toiset.
Huom, vein viime viikolla rakennuslupahakemuksen, rakennuksen pinta-ala tulee olemaan 300 neliötä, ja meinaan sen tuossa muiden hommien sivussa tehdä. Ihan simppeli juttu kylläkin.
Että onko meillä sama mittakaava.... kirjoitti:
Komppikitaraa.
Jeps, alle viidenkympin alkaa oireileen, viiskymppisenä jo on vaivoja, siitä etiäpäin on sitten mitä on, pelkkää alamäkeä :>/
Toisaalta, vaikka kolmikymppisenä olikin elämän parasta aikaa, vanhemmiten on jotenkin elämä selkeämpää, toivon.
Eturauhanen on kunnossa vielä, joku asia on ihan ok kuitenkin.
Tää on sellanen juttu, mä olen aina ottanut tavakseni puhua eturauhasesta kaikissa tilanteissa, mieluusti kahvipöydässä tms. Sitä on niin kurkkuaan myötä täynnä valkovuotoja, epäsäännöllisiä kuukautisia, kuukautiskipuja ja kaikkia naisten tauteja. Mä mieluusti kerron eturajhasestani kaikille paikalla oleville naisille. Kosto elää ja kuolee sitten viimeistään eturauhassyöpään.
=DW=Kai se olis hyvä sekin tarkistaa, kunnollisesta lääkärintarkastuksesta on tarkalleen sanottuna 22 vuotta.
- (N)
k-kotton kirjoitti:
Nyt on niin paljon erillaiset ajatusmaailmat.
Voi ne miehet naisten edessä pörhistellä, miten on kuuskymppisenä vielä nuoruuden voimissa, mutta miesten kesken on jutut vähän toiset.
Huom, vein viime viikolla rakennuslupahakemuksen, rakennuksen pinta-ala tulee olemaan 300 neliötä, ja meinaan sen tuossa muiden hommien sivussa tehdä. Ihan simppeli juttu kylläkin.
Että onko meillä sama mittakaava.Hui. Tämä se onkin vaikea osuus, kun vapaa-aikana ei enää edes halua lähteä ulos, kun täytyy kerätä voimia seuraavaa viikkoa varten eli onpas sinulla suuret suunnitelmat ikäiseksesi.
- (N)
Anjaniina. kirjoitti:
Noup, ei todellakaan pidä paikkansa.
Mul on naisystävä joka aloitti voimaharjoittelun 49:nä ja alkaa pikkuhiljaa lähestyyn naisten kärkee Suomen Vahvimmassa ;)))Joudutko käymään fysioterapeutilla vai käytkö ennaltaehkäisevästi?
- Anjaniina.
k-kotton kirjoitti:
Nyt on niin paljon erillaiset ajatusmaailmat.
Että onko meillä sama mittakaava.300 neliöö ei ole pikkujuttu.
Jos meinaat tehdä sen muun ohessa, varaa 2 vuotta aikaa.
Mut joo, kyse oli työstä.
Mitkä ne mahto olla käsinostojen rajat?
En muista, sen muistan, et ne on naurettavan pienet.
Nyt kun meen maanantaina töihin, odottaa sie heti ekana 10 X 25kg nostoo ja 10 X 20kg nostoo ;))) ehkä muutama 40 kg siinä ohessa.
Mä luulen et ne on aikas pajon enemmän kuin mitä naisen rajat on noin normaalisti ;)
Lihasvoimaa on kahdenlast, sellast joka on hankittu salilla ja protskuilla.
Räjähtävä voima mut kestää max 20 min...sit on se sitkee voima, joka on hankittu jokapäiväses työs.
Sellanen kuivankälpäkkä metsuri jonka voima riittää moneks tunniks, koska on hankittu jokapäiväses työs ilman lisäaineita, se on sitä sitkeetä voimaa ja tällanen kaveri hakkaa mennen tullen protskuvoiman ;))) - Anjaniina.
(N) kirjoitti:
Joudutko käymään fysioterapeutilla vai käytkö ennaltaehkäisevästi?
Mul on niska -selkä oireyhtymä joka kiukuttelee silloin tällöin.Hieronta ja infrapuna (vai oliko se ultravioletti nykyisn) auttaa pitämään sen kurissa aina muutaman vuoden, sit se uusii.
Väliin menee kiputablettii, varsinkin jos se pääsee meneen tenniskyynärpääksi ja johtaa siitä sit niskan ja selän... - (N)
Anjaniina. kirjoitti:
Mul on niska -selkä oireyhtymä joka kiukuttelee silloin tällöin.Hieronta ja infrapuna (vai oliko se ultravioletti nykyisn) auttaa pitämään sen kurissa aina muutaman vuoden, sit se uusii.
Väliin menee kiputablettii, varsinkin jos se pääsee meneen tenniskyynärpääksi ja johtaa siitä sit niskan ja selän...Onko sinulla emännänniska?
- Anjaniina.
(N) kirjoitti:
Onko sinulla emännänniska?
Eeee?
Mikä sellane on?
Mull on lapaluun alta tuleva jänne joskus niksahtanut pois paikoiltaan ja se aiheuttaa ny sit niska ja hartiakipua.
Juu, vois ollakin, kun aikoinaan heiteltiin rekasta 50 kg säkkejä ja sit jouduin ruokkiin koko ison karjan yksin.
Se oli raakaa hommaa, et sai meneen oikeeseen aikaan tuorerehun, heinän, mineraalit ja sokerin. Sellaselle 100 päiselle karjalle.
Eli vois olla. Kaupunkilaistyttönä se oli raakaa puuhaa ;) Anjaniina. kirjoitti:
300 neliöö ei ole pikkujuttu.
Jos meinaat tehdä sen muun ohessa, varaa 2 vuotta aikaa.
Mut joo, kyse oli työstä.
Mitkä ne mahto olla käsinostojen rajat?
En muista, sen muistan, et ne on naurettavan pienet.
Nyt kun meen maanantaina töihin, odottaa sie heti ekana 10 X 25kg nostoo ja 10 X 20kg nostoo ;))) ehkä muutama 40 kg siinä ohessa.
Mä luulen et ne on aikas pajon enemmän kuin mitä naisen rajat on noin normaalisti ;)
Lihasvoimaa on kahdenlast, sellast joka on hankittu salilla ja protskuilla.
Räjähtävä voima mut kestää max 20 min...sit on se sitkee voima, joka on hankittu jokapäiväses työs.
Sellanen kuivankälpäkkä metsuri jonka voima riittää moneks tunniks, koska on hankittu jokapäiväses työs ilman lisäaineita, se on sitä sitkeetä voimaa ja tällanen kaveri hakkaa mennen tullen protskuvoiman ;)))Minä annan periksi, on ne nuo painot tosi suuria....naisille. Mulle ne käy etusormen harjoituksesta, enkä leuhki yhtään.
Voi voi on ne mittakaavat erillaiset.(N) kirjoitti:
Hui. Tämä se onkin vaikea osuus, kun vapaa-aikana ei enää edes halua lähteä ulos, kun täytyy kerätä voimia seuraavaa viikkoa varten eli onpas sinulla suuret suunnitelmat ikäiseksesi.
No minä tiedän, mihin pystyin kolmikymppisenä, ja tiedän, mihin pystyn nyt,
Tämä nyt on niitä viimeisiä rypistyksiä... Tai jos eläkepäivillä vielä sellaisen lutiaitan tuohon pihaan.- Anjaniina.
k-kotton kirjoitti:
Minä annan periksi, on ne nuo painot tosi suuria....naisille. Mulle ne käy etusormen harjoituksesta, enkä leuhki yhtään.
Voi voi on ne mittakaavat erillaiset.Juu, on ihan kunnioitettavaa jos joku nostaa 40 kiloo etusormella, ilman konevoimaa ;)
En voi mitenkään kilpailla sellasen kans...
Mut ehkei ole tarviskaan.Noi ny vaan on sitä mitä joskus joutuu tekeen töissä.
Kai niihin vois vaatii konevoimaa, mut minkälaista?
Juh, voi olla mittakaavat erinlaisii, viitsikö avata millai? - (N)
Anjaniina. kirjoitti:
Eeee?
Mikä sellane on?
Mull on lapaluun alta tuleva jänne joskus niksahtanut pois paikoiltaan ja se aiheuttaa ny sit niska ja hartiakipua.
Juu, vois ollakin, kun aikoinaan heiteltiin rekasta 50 kg säkkejä ja sit jouduin ruokkiin koko ison karjan yksin.
Se oli raakaa hommaa, et sai meneen oikeeseen aikaan tuorerehun, heinän, mineraalit ja sokerin. Sellaselle 100 päiselle karjalle.
Eli vois olla. Kaupunkilaistyttönä se oli raakaa puuhaa ;)Fysioterapeuttisi varmaan osaa selittää. Se on toiselta nimeltään emännänkyttyrä ja siinä lihakset jotenkin kerääntyvät tuonne yläselkään.
- Anjaniina.
(N) kirjoitti:
Fysioterapeuttisi varmaan osaa selittää. Se on toiselta nimeltään emännänkyttyrä ja siinä lihakset jotenkin kerääntyvät tuonne yläselkään.
Jaha, pitääpä kysellä.
Mä kyl luulen et toi alkoi silloinkun lihakset ei olleet valmiina ihan niin raakaan toimintaan kuin mitä piti.
Mut mielenkiintoista, pitääpä kysyä.
Mut mun lihakset on enemmänkin keskittyneet jalkoihin ja käsiin, lihaskalvon tulehduksiakin on ollut muutama ;)))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1001829
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa681797- 1361655
- 971401
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo321328MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil3141233- 581175
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1301082Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2711031Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta
Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa446923