Lyrica ahdistukseen?????????

Lyrppis1

Käyttääkö joku Lyricaa ahdistukseen. Millä annoksella on auttanut ja säilyykö teho pitkänajan käyttöön.

41

23244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • euforiat

      Mulle alotettiin just tänään lyrica.
      2x 75mg per päivä.
      Ainakin tänään on auttanut ihan törkeen hyvin :))
      Toivottavasti teho kestäää!

    • Marqu

      Pelastan elämäsi kertomalla että ei todellakaan auta pitkässä juoksussa sillä lyrica on huumaava aine mihin nousee toleranssi ihan kuin mihinkä tahansa huumeeseen, Itse olen vasta 20v nuori mies mutta kokemus puhuu puolestaan sillä olen kovassa bentsodiatsepiini koukussa ollut parit kerrat ja se ei ole mitään verrattavissa lyrican vieroitus oireisiin vaikka olin pari päivää ottamatta (annokseni oli 2x150 mg päivässä) Yksi tuttavani joka oli käyttänyt subutexia sanoi että lyrican viekkarit ovat verrastettavissa siihen... Ihan skitsofreeninen olo tulee kun on ottamatta, siis ihan epä inhimillistä... Ja hulluinta on se että lyricassa ei ole edes kolmion merkkiä!!!! Sillä saa pään nimittäin niinkin tukkoon jos esim ihminen joka ei ole ennen ikinä syönyt lyricaa ottaisi 150 mg kapselin, olisi kuin kännissä n. parin tunnin kapselin oton jälkeen ja euforinen olo! ja itsellä on emotionaalisuus alkanut kadota kun annokseni nostettiin 3x150mg että nyt kun haluan vähentää sitä en tiedä miten helvetissä sitä uskaltaa alkaa tiputtamaan ja kun muutenkin tuo paniikkihäiriö kiusaa jatkuvasti... Mutta jos vain jotain muuta lääkettä olet valmis kokeilemaan niin ehdottomasti! Onnea matkaan :)

      • Anonyymi

        Hyvä kama iye lysn moin 300mg loko levy.m


      • Anonyymi

        Siinä 20v kertoo ""kovista"" koukuista,olisko mummolta pölliny yhden 5mg diapamin ja kertoilee kauhutarinoita !


      • Anonyymi

        Olet epätavallisen herkkä lääkkeille !


      • Anonyymi

        No jo vain,tyyppi on kirjoituksensa aikaan 20v ja käyttänyt vaikka ja mitä jo
        penikkana,täyttä shaissea !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä 20v kertoo ""kovista"" koukuista,olisko mummolta pölliny yhden 5mg diapamin ja kertoilee kauhutarinoita !

        Oli tosi naurettava juttu "kovalla jätkällä" !


      • Anonyymi

        Mene metsään puita halaamaan !


      • Anonyymi

        Luonnon masennuslääke - https://tonzes.com/deprfi.htm Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.


    • kalliss

      Mulla auttoi 75mgx2, mutta siihen taisi tottua.. nostettiin sitten 150mg x2 ja sekin sitten helpotti oloa hetkeksi, mutta tuntui siltä, että sitten siihenkin tottui... Lopettaminen kannattaa tehdä hitaasti, koska vieroitusoireita tulee (ainakin mulle). Nyt olen ollut ilman Lyricaa yli puoli vuotta, koska se on niin kallis ja en näe sitä pitkäaikaisena vaihtoehtona.. ihan mieletöntä rahastusta toisten ihmisten sairauksilla.

    • hmm.

      Ahdistukseen auttaa armour thyroid (kilpirauhaslääke). Sekä madotushoidot, mm. chili- ja kirsikkaviiniä teelusikallinen-ruokalusikallinen illassa.

      • hmmmmmmm

        Vanha juttu joo, mutta laittaa että onkohan hmm:llä paljonkin matoja ja mistä se on ne itseensä nuollut.


    • Manu Rhe

      Käytin aavesärkyyn 3 kertaa 300mg kolmesti vuorokaudessa,ei vaikuttanut mielialaan millään lailla.Kipu heikkeni vähäsen.Paino nousi 20kg puolessa vuodessa,heitin pois.Kipua tuli vähäsen enempi,mutta paino putos ennalleen ja olen pärjännyt depolanilla ja cympaltalla.

      • Justjust

        Mulla lyrica ei tehnyt mitään vaikutusta. Tosin ei ne muutkaan kymmenet lääkkeet oo tehny mitään.. Paskaa paskaa..


    • häiriöinen

      Olen käyttänyt Lyricaa 600mgx1 jo muutaman vuoden ja toimii todella hyvin ahdistukseen. Huomaan kyllä jos lyricat ovat ottamatta ne päivät selvästi ahdistuineempia. Joku täällä varmaan nyt heti sanoo, että joo lyrica viekkareita, mutta tiedä sitten niistä. Varmasti jonkinlaisia lopetusoireita siitä tulee, mutta niin tulee useista lääkkeistä. Itse lopetin aikoinaini cymbaltaa ja siitä tuli kovat "vieroitusoireet", mutta en siltikään jättäisi sitä toiselle suosittelematta tai suosittelisikaan. Koska jokainen meistä on yksilö ja lääkkeet toimivat jokaisella meistä eri tavalla. Tiedän kyllä useita ihmisiä jotka syövät lyricaa ahdistukseen. Itselläni on ahdistuneisuushäiriö dg. ja siihen on todella kovasti auttanut.

      Lyrican etu on tietenkin se, että sitä voi turvallisemmin käyttää pitkäaisessa käytössä kuin bentsoja. En tiedä tuosta toleranssin kasvusta, mutta virallisesti sellaista ei kai pitäisi tapahtua? itselläni sellaista ei ole tapahtunut. Lähinnä kyse on ollut ahdistuksen pahentumisesta ja sitä myötä sairauden pahentumisesta. Sen voi helposti sekoittaa siihen, että lääkkeen teho loppuu tai siihen tulee toleranssi tms.

      Sen olen kuullut, että monilla Lyrica on lisännyt ruokahalua kovasti, jota myötä paino on noussut. Kannattaa miettiä edut ja haitat kumpia sitten on enemmän se kai valinnan ratkaisee. Lyrican hyöty selviää sinulle varmasti vain kokeilemalla. Voi olla, että on tosi hyvä lääke tai sitten täysin turha.

      Lyricalla ei kyllä ole mitään päihdyttävää vaikutusta. Itse otan 600mg kerralla, enkä todellakaan tulee mitenkään sekavaksi tms.

      • shittiä

        Turvallisemmin kuin bentsoja? Etsi Youtubesta lyrica viekkarivideoita enkuks ja lue ihmisten kokemuksia täällä...!


      • Anonyymi

        Ker

        Kerralla loko levy 300mg johan keinuu eikä vituta mikään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ker

        Kerralla loko levy 300mg johan keinuu eikä vituta mikään

        Hyvä lääke mutta tolet nousee äkkiä. Mulle määrätty 3x150mg päivässä.kuukauden jälkeen ei enää toiminu. Nyt syön vähintään 3x300mg päivässä. Joskus menny pari levyä 300mg ni voin sanoo että olo oli ku ois ollu ruotsin laivalla😂😂 ei ahista eikä satu käteen jossa on hermokipuja


    • kksssa

      mulla on ahdistusta ja mielenterveystoimistosta ne on antamassa mulle masennuslääkkeitä koska ne muka auttaa ahdistukseen seuraavan kerran aionkin kysyä olisiko lyrica mahdollinen lääke koska olen sitä aiemmin syönyt ja se on auttanut hyvin paljon kuin taas nuo masennuslääkkeet niistä tulee enemmän vain haittavaikutuksia kuin apua joten mielestäni lyricaa voi ahdistukseen saada ja pitäisi saada

      • malrey

        Itse käytän yleiseen ahdisutuneisuushäiriöön 150mgx2pv. ja on todellakin auttanut eikä minulla ainakaan ole noussut tolenranssi kun samana on pysynyt jo yli vuoden, aluksi kun se aloitettiin 75mgx2pv niin haittavaikustuksia tuli mutta niinhän yleisesti kaikista lääkkeistä tulee ja kaikkiin lääkkeisiin jää koukkuun, mielialalääkkeistä bentsoihin mutta kaikissa on erinlaiset vieroitusoireet ja kaikki on yksilöitä eli mikä sopii toiselle voi toiselle olla "myrkkyä" Lyrica alkaa vaikuttamaan 45minuutista ja max vaikutus on siinä 2tunnissa. Kyseisen lääkkeen avulla olen pystynyt lopettamaan mielialalääkkeet, monet kokeiltu ja kaikki turrutti ilon ym.t tunteet ja ei auttanut masennukseen/ahdistukseen mitenkään. Rivatril on myös käytössä 2mgx2pv. mutta kun lyrica määrättiin niin en tarvitse enään kuin max. 2mg pv. niin paniikkihäiriö ja sos. tilnteiden pelko pysyy aisoissa eli itselleni nämä lääkkeet ovat pelastus, pystyn käyttäytymään ihmisen ilmoilla normisti ilman häiriötekiöitä ym.ta. Ja nykyään lyicassa on kolmio kun joku sanoi ettei ole ;)


      • pregabalin

        Älkää puhuko paskaa. kaikki lääkkeet ja varsinkin keskushermostoon vaikuttavat toimivat ihmisillä eri tavalla. toiselle huono toiselle pirun hyvä. lääkettä kannattaa ottaa jos sitä todella tarvitsee. tollaset konstit kuin ulkoilu yms.. on tietysti ok,mut jos on sairastunut vaikeaaa masennukseen ei pääse edes sängystä ylös. jos tulee riippuvaiseksi mutta lääke autta hyvin kumpi on sitten parempi,huono olo koko ajan vai lääke johon tulee riippuvaiseksi. se on jokaisen punnittava. lyrica auttaa hyvin ahdistus häiriöön. piste.


      • Anonyymi

        ÄLÄ OTA SSRI-MYRKKYJÄ JOITA SINULLE IHAN VARMASTI TARJOTAAN !


      • Anonyymi
        pregabalin kirjoitti:

        Älkää puhuko paskaa. kaikki lääkkeet ja varsinkin keskushermostoon vaikuttavat toimivat ihmisillä eri tavalla. toiselle huono toiselle pirun hyvä. lääkettä kannattaa ottaa jos sitä todella tarvitsee. tollaset konstit kuin ulkoilu yms.. on tietysti ok,mut jos on sairastunut vaikeaaa masennukseen ei pääse edes sängystä ylös. jos tulee riippuvaiseksi mutta lääke autta hyvin kumpi on sitten parempi,huono olo koko ajan vai lääke johon tulee riippuvaiseksi. se on jokaisen punnittava. lyrica auttaa hyvin ahdistus häiriöön. piste.

        KOMPPAAN 100 PROS


      • Anonyymi
        malrey kirjoitti:

        Itse käytän yleiseen ahdisutuneisuushäiriöön 150mgx2pv. ja on todellakin auttanut eikä minulla ainakaan ole noussut tolenranssi kun samana on pysynyt jo yli vuoden, aluksi kun se aloitettiin 75mgx2pv niin haittavaikustuksia tuli mutta niinhän yleisesti kaikista lääkkeistä tulee ja kaikkiin lääkkeisiin jää koukkuun, mielialalääkkeistä bentsoihin mutta kaikissa on erinlaiset vieroitusoireet ja kaikki on yksilöitä eli mikä sopii toiselle voi toiselle olla "myrkkyä" Lyrica alkaa vaikuttamaan 45minuutista ja max vaikutus on siinä 2tunnissa. Kyseisen lääkkeen avulla olen pystynyt lopettamaan mielialalääkkeet, monet kokeiltu ja kaikki turrutti ilon ym.t tunteet ja ei auttanut masennukseen/ahdistukseen mitenkään. Rivatril on myös käytössä 2mgx2pv. mutta kun lyrica määrättiin niin en tarvitse enään kuin max. 2mg pv. niin paniikkihäiriö ja sos. tilnteiden pelko pysyy aisoissa eli itselleni nämä lääkkeet ovat pelastus, pystyn käyttäytymään ihmisen ilmoilla normisti ilman häiriötekiöitä ym.ta. Ja nykyään lyicassa on kolmio kun joku sanoi ettei ole ;)

        Allekirjoitan tämän malreyn jutun täysin,minulla 3×75mg lyrica sekä opamox
        4×15mg vrk,näillä säilyy toimintakyky eikä ole
        milläänlailla sekava muidenkaan mielestä vaan
        ahdistus,paniikki,sostilpelko poissa sekä itsevarma olo !
        Olen täysin alkoton ollut jo vuosikausia,aiemmin vain "ns normikäyttöä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄLÄ OTA SSRI-MYRKKYJÄ JOITA SINULLE IHAN VARMASTI TARJOTAAN !

        SSRI on minulle ollut se kaikkein huonoin vaihtoehto,pelkät vittumaiset sivuvaikutukset
        siinä kaikki noista ssri myrkyistä !


      • Anonyymi

        Yrittävät tukkia sulle ssri-paskaa joka on todella
        vihonviimeinen myrkky !


    • Bmalrey

      Itse käytän yleiseen ahdisutuneisuushäiriöön 150mgx2pv. ja on todellakin auttanut eikä minulla ainakaan ole noussut tolenranssi kun samana on pysynyt jo yli vuoden, aluksi kun se aloitettiin 75mgx2pv niin haittavaikustuksia tuli mutta niinhän yleisesti kaikista lääkkeistä tulee ja kaikkiin lääkkeisiin jää koukkuun, mielialalääkkeistä bentsoihin mutta kaikissa on erinlaiset vieroitusoireet ja kaikki on yksilöitä eli mikä sopii toiselle voi toiselle olla "myrkkyä" Lyrica alkaa vaikuttamaan 45minuutista ja max vaikutus on siinä 2tunnissa. Kyseisen lääkkeen avulla olen pystynyt lopettamaan mielialalääkkeet, monet kokeiltu ja kaikki turrutti ilon ym.t tunteet ja ei auttanut masennukseen/ahdistukseen mitenkään. Rivatril on myös käytössä 2mgx2pv. mutta kun lyrica määrättiin niin en tarvitse enään kuin max. 2mg pv. niin paniikkihäiriö ja sos. tilnteiden pelko pysyy aisoissa eli itselleni nämä lääkkeet ovat pelastus, pystyn käyttäytymään ihmisen ilmoilla normisti ilman häiriötekiöitä ym.ta. Ja nykyään lyicassa on kolmio kun joku sanoi ettei ole ;)

      • Hermosärkyinen

        Olen ollut joskus masennuskierteessä vuosia. Mitkään masennuslääkkeet eivät toimineet minulle, ongelma oli persoonassani.
        Minulla tuli kuitenkin niskan seudulle hermokipu, johon ei auttaneet särkylääkkeet, ei burana, panacod, tramal eikä sellaiset mutta lopuksi lyrica auttoi. Kipu oli sitkeä ja kävin myös fysioterapiassa hieronnassa, josta ei ollut apua kuin 2 tuntia kerrallaan. Lyricaa käytin muistaakseni 2x300/vrk. Oli parasta aikaa henkisesti ja nautin olostani. Jaksoin olla pirtea ja tehdä asioita sekä olla positiivinen.

        Kun kuitenkin lääke oli kallista ( yht 250€/2,5kk ja Fysio 250€) niin päätin hiivuttaa lääkityksen, koska kipu oli poissa. Jälkeenpäin ajatellen lopetus oli liian nopea ( muistaaakseni viikossa) Tuli mekoinen masennusmonttu, jonka ymmärsin vasta kun olo alkoi isestään parantumaan jonkin ajan kuluttua. Itselle ei tullut mitään vieroitusoireita montun lisäksi.

        Nyt kirjoittaessani niskasta lähtevää kipua ja lopulta lääkäri määräsi 2x150mg Lyricaa. taas sama juttu: kipuja vielä on aamuisin, jotka menevät ohi. Koko viimevuoden lopun on vituttanut kaikki ja nyt lääkkeen myötä pystyn olemaan mukava ihminen ja tykätä jopa joistain facebook päivityksistä.

        Koska yleensä naille foorumeille kirjoittavat ne, joilla lääkkeet eivät ole toimineet ja aiheuttanut kaikkea ikävää, päätin kertoa omat positiiviset kokemukseni.

        Tosiaan, vahingossa löytyin lääke joka toimii ahdistukseen ja saa jaksamaan, vaikka hain lääkettä vain hermosärkyyn.


    • Katso_tämä
    • F41.2

      Oon käyttänyt Lyricaa annoksella 300mg x 2 pari vuota. Lopulta kyllästyin koko rohtoon ja jätin sen kerralla pois. Mitään viekkareita ei tullut. Toisaalta en jäänyt sellasia odottelemaankaan. Nyt mulla menee Aurorix 300 mg x 1 aamuisin ja ahdistus ja debis eivät vaivaa...Aurorix ei näytä ainakaan huonontavan sex-toimintoja. Paremminkin päinvastoin..'

    • Eienääikinä

      Vittumainen lääke. Auttaa kyllä ahdistukseen mutta lopettaminen yhtä helvettiä. Vaikuttaa GABA reseptoreihin ja lääkekrapula on taattu. Alkoholimainen lääke nappi muodossa.

    • valkoinenskorpioni

      Harmi kun kaikenmaailman itkupillit saa kirjoitella sekakäyttökokemuksiaan täällä !

    • dddnilkka

      Lyrica auttaa suurilla annoksilla psyykeeseen. Mulla 1000mg kahdesti. Aamulla ja illalla. Juttua ollut niin nostetaan muutamalla sadalla milligrammalla, jotta saadaan hyvä vaikutus. Kallis lääke on.

      • Anonyymi

        Kukaan lääkäri ei määrää noin suurta annosta. Paljon hölynpölyä puhuvia täällä, vai sekoitatko gabapentiiniin..


    • Anonyymi

      Älä vain ota. Vieroittuminen voi olla tosi vaikeaa. Nimimerkillä kokemusta on. Katso Areenasta MOT: Onnettomuuspilleri - 20.1.2014 | MOT | yle.fi

    • Anonyymi

      Kyllä käytän Lyricaa ja on tehonnut.Olen jo kymmenen vuotta syöny ja se auttaa jaksamaan

    • Anonyymi

      Ei se mitään tuollaista aiheuta ihan hullua puhua.Ei sitä niin paljon saa ottaa että keinuu.En keinunut minäkään ja auttaa myös hermosärkyyn siihen alunpitäen määrättiinki.Minusta se auttaa jaksamaan tehdä jotain eikä vain harmitella sen oireita.Miksi se nyt yhen äkin pitäis lopettaa.Lääkäri on sen vaivaan määränny ja näin on,ite olen syöny niitä jo kymmenisen vuotta.Ihan ok. lääke.Myöskin epilepsiaan hyvä.

      • Anonyymi

        Minulla on jo pitkälti Lyrica-taustaa. Joskus 8 vuotta sitten lääkäri kirjoitti reseptin 25mg:n annoksesta. Ja kun sitä sitten otin ohjeen mukaan yhden, niin kävelin töissä suurin piirtein päin seiniä. No, toisaalta oli ihan kiva olo. Ja krooninen kipu katosi. Mutta sitten kävi niin, että kun töissä luin näytöltä tekstiä, niin se kohta, johon kohdistin katseeni katosi. Eli minulla oli sellainen käänteinen putkinäkö, näin reunat mutta en keskustaa. Säikähdin tietenkin kauheasti ja lopetin lääkkeen käytön. Mutta suunnilleen vuoden kuluttua kun en kipujen kanssa pärjännyt söin ne jäljellä olevat tabletit. Ja näkövaivaa ei enää tullut. Ajattelin sitten, että jos pyytäisi isompaa annostusta. Valitin lääkärille sitä kipuani ja hän yllättäen kirjoitti minulle heti 2X300mg:n reseptin. Sanoi, että ota yksi tai kaksi tarpeen mukaan. No minäpä kokeilin ottaa heti 2. Ja kylläpä maailma tuntui valkenevan. Enää ei tullut kävellessä sitä haparointia, ja olo oli jotenkin tosi skarppi ja kaikin puolin miellyttävä. Siitä alkoi Lyrica-taipaleeni. Mutta sitten tuntui, että muisti pätki. Ja luin, että Lyricasta saattaa johtua. Kesälomalla päätin sitten lopettaa ko. tropin. Ja voi helkkari sitä viikkoa kun olin ilman. Mitään niin kauheaa ja ahdistavaa oloa en ole koskaan kokenut. Tajusin, että ei onnistu nyt lopetus ja otin yhden 300-millisen. Ja hetkessä oli ahdistus poissa. Että on kyllä melkoinen aine. Nyt minulla on sitten käytössä myös Tramadol (joka nyt varsinkin nostaa mielialaa). Sumplin nyt niin, että otan sitä neljänä päivänä viikossa ison annoksen ja noina päivinä Lyrica 150mg yhden iltaisin. Ja päivinä, joina en Tramalia ota, syön Lyricaa sitten yli reseptimäärän, eli 3-4 150mg. Pyysin lääkäriltä lievemmän Lyrican jokin aika sitten, ei enää 300mg.. Mutta näillä nyt mennään. Tuohon Tramaliinkin tulee harmillisesti toleranssi, mutta kun kolmekin päivää on ottamatta, niin tole on kadonnut. Nyt minulla kivut pysyvät pois ja mielialakin on sellainen ihan - ellei nyt hirmu korkealla - niin ainakin huomattavasti parempi kuin ilman lääkkeitä. Joskus on käynyt mielessä Lyrican lopetus asteittain. Mutta katsotaan nyt...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on jo pitkälti Lyrica-taustaa. Joskus 8 vuotta sitten lääkäri kirjoitti reseptin 25mg:n annoksesta. Ja kun sitä sitten otin ohjeen mukaan yhden, niin kävelin töissä suurin piirtein päin seiniä. No, toisaalta oli ihan kiva olo. Ja krooninen kipu katosi. Mutta sitten kävi niin, että kun töissä luin näytöltä tekstiä, niin se kohta, johon kohdistin katseeni katosi. Eli minulla oli sellainen käänteinen putkinäkö, näin reunat mutta en keskustaa. Säikähdin tietenkin kauheasti ja lopetin lääkkeen käytön. Mutta suunnilleen vuoden kuluttua kun en kipujen kanssa pärjännyt söin ne jäljellä olevat tabletit. Ja näkövaivaa ei enää tullut. Ajattelin sitten, että jos pyytäisi isompaa annostusta. Valitin lääkärille sitä kipuani ja hän yllättäen kirjoitti minulle heti 2X300mg:n reseptin. Sanoi, että ota yksi tai kaksi tarpeen mukaan. No minäpä kokeilin ottaa heti 2. Ja kylläpä maailma tuntui valkenevan. Enää ei tullut kävellessä sitä haparointia, ja olo oli jotenkin tosi skarppi ja kaikin puolin miellyttävä. Siitä alkoi Lyrica-taipaleeni. Mutta sitten tuntui, että muisti pätki. Ja luin, että Lyricasta saattaa johtua. Kesälomalla päätin sitten lopettaa ko. tropin. Ja voi helkkari sitä viikkoa kun olin ilman. Mitään niin kauheaa ja ahdistavaa oloa en ole koskaan kokenut. Tajusin, että ei onnistu nyt lopetus ja otin yhden 300-millisen. Ja hetkessä oli ahdistus poissa. Että on kyllä melkoinen aine. Nyt minulla on sitten käytössä myös Tramadol (joka nyt varsinkin nostaa mielialaa). Sumplin nyt niin, että otan sitä neljänä päivänä viikossa ison annoksen ja noina päivinä Lyrica 150mg yhden iltaisin. Ja päivinä, joina en Tramalia ota, syön Lyricaa sitten yli reseptimäärän, eli 3-4 150mg. Pyysin lääkäriltä lievemmän Lyrican jokin aika sitten, ei enää 300mg.. Mutta näillä nyt mennään. Tuohon Tramaliinkin tulee harmillisesti toleranssi, mutta kun kolmekin päivää on ottamatta, niin tole on kadonnut. Nyt minulla kivut pysyvät pois ja mielialakin on sellainen ihan - ellei nyt hirmu korkealla - niin ainakin huomattavasti parempi kuin ilman lääkkeitä. Joskus on käynyt mielessä Lyrican lopetus asteittain. Mutta katsotaan nyt...

        Itse olen aloittamassa lyricataivaltani, olen siirtänyt aloitusta koska sivuoireita joita on paljon mainittu pelottavat. Aloitettiin kuitenkin ihan pienimmällä 25mg annostuksella ( joka ei tietty tuntunut missään) hitaasti nostaen. Eilen otin 50mgx2 ja olo tuntui kumman kevyeltä, tänään nostan annoksen suoraan 2x 75mg, minkäänlaisia sivuoireita minulla ei ole ollut. Löytyiskö vihdoin lääke joka auttaisi tähän kamalan ahdistukseen ja sosiaalisiin pelkoihini? Se olisi suoranainen ihme yli kahden vuoden lääkekokeilujen jälkeen! Kaiken maailman mielialalääkkeet ja neuroleptit on kokeiltu, minuun niillä ei koskaan ole ollut mitään vaikutusta, muuta kuin huonoja! Todella kamaliakin kokemuksia on ollut, kamalin on ollut skitsofrenialääke risperidon! Noita sitten määrätään ahdistushäiriöön, no ehkä nekin jollekin sopivat, vaikka niille skitsoille! Minua on auttanut ainoastaan opamox, kun se 20v. käytön jälkeen lopetettiin kuin seinään, oli elämä lievästi sanoen helvettiä ja on ollu kaikkien näitten lääke kokeilujen kanssa jossa toivo uuden lääkkeen aloittaessa aina nousee, että jospa tämä auttaisi! No, ei ole tähän mennessä auttanut mikään! Nyt menee opamox 15mg X3, sain näitä vihdoin, kun Alkoa alkoi mennä aivan liikaa. Nyt sitten tämä Lyrica, kieltämättä olen aika innoissani, mutta en vielä uskalla iloita, kun olen niin monta kertaa pettynyt, myöhemmin tänään olen viisaampi. Sitä olen tässä ihmetellyt, että kaikki täällä puhuvat vain lääkkeen lopettamisesta, miksi ihmeessä, jos on toimiva lääke? Kai ne hyödyt voittavat haitat, ainakin minusta. Bentsoissa on aina se vaara, että vaihtuu lääkäri joka on sitä mieltä, että niitä ei nyt vaan määrätä (kokemusta on) tämän lyrican kohdalla asiasta en tiedä,voisiko joku kertoa? Huumeena kai tätäkin monet pitävät. Tämän pitkän vuodatuksen jään toivekkaana odottamaan tätä päivää!


    • Anonyymi

      Itsellä nostettiin juuri 3x150mg kyllä auttaa jonkunverran ei niin hyvin kun bentsot mitä söin 8vuotta mutta selviytyy näillä arjen askareista ihan hyvin suosittelen👍🏻

    • Anonyymi

      Itte aloitin 2x 75mg, tällä hetkellä 2x 150mg ja on potkinut jo yli vuoden tällä laakilla. Kävin kahteen kertaan hullunlääkkeet A:sta Ö:hön läpi, kun kolmas kierros oli startata, sanoin lääkärille et "tietäisin itse mikä auttaisi sillä, olen aiemmin käyttänyt kadulta ostettuna lyricaa". Lyrica kyllä toimii ahdistuneisuuteen vaikka tolet nousisikin, ahdistus ei näytä päätään enää. Toimii muuten paniikkihäiriöön myös, kohtaukset loppuu ku seinään. Bentsoja en suosittelisi kenellekään, tai no ehkä vanhuksille voi olla hyväkin tuoppi.

      Yli 20v kokemus eri MT ongelmista ja eri persoonallisuushäiriöistä. Kaikki katosi tällä lääkityksellä. Lyricalla huono maine narkkien takia, nielevät niin et hengitys salpaa. Paras ja ainoa toimiva lääke, ainakin minulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1286
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      73
      753
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      742
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      734
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      60
      730
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      727
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      665
    Aihe