Tyttötyrni näytti tehneen sivuvesoja n. ½m päähän emotaimesta. Voiko vielä näin syksyllä ne kaivaa maasta uudeksi pistokkaaksi, vai odotanko kevättä?
Tyrnin pistokkaat
4
4825
Vastaukset
- terhityttö
Olisin ilahtunut, jos joku olisi viitsinyt vastata.
- kyllä voit
Voit istuttaa , nyt on vielä hyvä istutusaika, maa on sopivan kosteaa näin syksyllä.
- 4rose
Niin kauan kuin maa on sulaa, voi istuttaa.
Ja ne on muuten juurivesoja, eikä pistokkaita, joita sinne emopensaan lähistölle ilmaantuu.
Pistokas on se, joka leikataan oksasta ja pannaan vaikka vesilasiin kasvattamaan itselleen juuret... Pelargoneja yms yms lisätään siten. Toki tyrnistäkin voi koettaa pistokaslisäystä, mutta veikkaan, että tarvii kasvihuoneolosuhteet sumutuslaitteistoineen.
Juurivesoista lisääminen on huomattavasti helpompaa, kuten nimikin jo sanoo, hänellähän on jo juuret valmiina. Eli irroitetaan vaan terävällä lapioniskulla poikanen emostaan (siis napanuora eli juuri poikki), ja kas, siinä meillä on valmiina pieni pensaanpoikanen istutettavaksi uuteen paikkaan.
Kannattaa muuten suojella rusakoilta ekat talvet, näyttää olevan niille aivan herkkua.
- naapuri2
Ei kommentti vaan lisäkysymys: Onko tämä juurivesojen tekeminen tyrnillä miten tavallista? Ja satutteko tietämään miten lähekkäin tyrnin "tytöt" ja "pojat" pitää olla? Naapurilla tyrnejä, jos minä hankkisin niin voisivat (?) tehdä yhteistyötä pölytyksessään. Tämmösiä sitä ihminen miettii marraskuussa ensi
kesää odotellessaan. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566848
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264058- 453326
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1323114- 512896
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262286- 432206
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722003Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt521958- 291816