Kertokaahan vinkkejä tulevalle sylikummille, jotta selviytyisin kunnialla vauvan ristiäisistä :). Kaikki neuvot ja ohjeet ovat tervetulleita! Esim. miten pukeutua, mitä lahjaksi, kestääkö kastetilaisuus yleensä kauan (tuleeko edessä olemaan urheilusuoritus :D). Apua apua!!
VINKKEJÄ SYLIKUMMILLE
5
606
Vastaukset
- yli-innokas??
Voi elämä. Jos omistat maalaisjärjen, nyt voisi olla hyvä aika käyttää sitä. Ei se ristiäistilaisuus nyt mikään linnanjuhlat ole, vaan ihan yhdet perusjuhlat muiden joukossa. Siistit vaatteet ja vaikka kummilusikka lahjaksi. Mukulaa koitat pidellä niin ettei tipu. Siinä se.
- Tässö jotainnn
Ei kelpaa jos on innokas ja suhtautuu kummiuteensa kuin se olisi valtava juttu, eikä kelpaa jos ei ole innokas eikä pidä kummin tehtäväänsä järin suurena asiana. Mikähän teille immeisille kelpaisi?
Minusta on ihanaa että aloittaja on innoissaan tehtävästään :) Pukeudu oikeasti suht kevyesti, ne vauvat on uskomattomia lämpöpattereita. Lahjaksi voit hankkia joko minkä tahansa itselle mieluisen "kummituotteen" (kummilusikka, ristiriipus, kummisormus, kuvakehys, muistorasia...) tai jotain ihan muuta (säästölipas, rukouskirja, lastenraamattu, lorukirja...) TAI yksi hyvä vaihtoehto on kysäistä kummilapsen vanhemmilta: joissain perheissä on esim. voimakas kummilusikka-perinne, jota voit halutessasi noudattaa, mutta lahja on aina lahja eli saat ostaa mitä haluat tai olla ostamatta. Jos kummeja on enemmän, varmista, ettei lapsi saa kolmea kummilusikkaa :) Vaikka mitäpä haittaa siitäkään olisi.
Itse kastetoimitus ei kauaa kestä, mut sen verran että ehtii hiki tulla. Jos vauvoista on vain vähän kokemusta, pyörittele vauvaa sylissä pari minuuttia ennen tilaisuutta, muuten saatat löytää itsesi pitämästä vauvaa hyvin epämukavasta ja epävarmasta asennosta jota et osaa kesken toimituksen korjata :D Muista, että kaikki vauvat itkee jonkun verran, joten ei mitään suorituspaineita sen suhteen - tutin voi varata käden ulottuville jos vauva sellaista käyttää ja se perheelle sopii.
- lleii
Ei kestä kovin kauaa, ei mun kummilapsen kohalla ainakaan. Kyllähän se jonkun verran painaa, ja meillä oli molemmilla TODELLA kuuma, koska heinäkuun helteet ja olimme ikkunan edessä auringossa. Päällä itellä oli mekko, ja lahjaksi vein kummilusikan. Ei oo mikään kovin ihmeellinen juttu, kyllä tällänen 17v pärjäsi, pärjäät sinäkin. :) tosin mun kummipoika oli hiljaaa ja rauhassa koko ajan... Eri asia oisko ollu ku se olis huutanu ja kiemurrellu... :D
- kate^^
Kastajaisissa on yleensä aina kuuma, kun pienessä tilassa on paljon ihmisiä ja sulla vielä lapsi sylissä lämmittämässä, joten pukeudu mukaviin ja kevyisiin vaatteisiin. Pukeudu sellaisiin vaatteisiin, joissa on helppo ja rento olla.
Toinen vinkki on, että sitä lasta voi rohkeasti hytkyttää ja käännellä, jos se meinaa itkeä. Eli ei tarvitse turhaan pitää selällään koko toimitusta, vaan voi kääntää vaikka mahalleen ja hytkyttää. Jos meinaa olla mahavaivaa ja itkeä, niin yleensä tää auttaa.
Sitten sellanen stoori, että yksissä kastajaisissa lapsi paskansi kummin päälle vaipan välistä ja toisissa oksensi/puklasi kunnolla! Joten ota vaihtovaatetta mukaan! :D ))) - 14-v kummi
No onko kaste ortodoksinen, luterilainen vai jonkun muun uskoinen?Esim meillä orotodokseilla ne jutut on monesti pitkä aikaisia, mutta tietty riippuu siitä onko se pitkällä vai lyhyellä kaavalla jne:) Itse viime kesänä olin lyhyen mallin (kestiköhän 45 minuuttia) kastejuhlassa sylikummina, ja kyllä meillä ainakin sai lapsen äiti tulla pitämään lasta kun en saanut itse sitä hiljenemään eikä toinenkaan kummi sitä hiljaiseksi saanut.Ja kun meille annettiin kynttilät käteen (kummeille siis!) niin silloin lapsi annettiin äidille. Itselläni oli haaleahko roosakohan se mekon väri nyt olisi... Eli perus mekko, siskon vanha rippi mekko:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391