Minulla on, aina ollut epäsäännölliset kuukautiset. Pahimillaan tulee 1-2krt. vuodessa. Lasta on yritetty 4vuotta. Painoni on noussut tuona aikana melko paljon. Yrityksen alussa olin normaalipainoinen. Tiedän , että laidutus auttaa raskauttamaan, todella yritän laihduttaa! Mutta mietityttää auttaako se minun tapauksessa, koska kuukautiset ovat normaalipainoisenakin ihan samanlaiset. Kannattaisiko hakeutua hoitoihin vai ensin laihduttaa?Olen nuori, joten iän ei pitäisi olla esteenä, sekä tutkimuksissa ei ole löytynyt vielä vikaa.
pitkä odotus
1
174
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestä, joka askarruttaa monia nuoria naisia. Mitä tehdä kun kuukautiset tulevat vain muutaman kerran vuodessa? Tavallisin syy tähän tilanteeseen on hormonitoiminnan häiriö. Sen seurauksena ensin ovulaatiota ei tapahdu ja sitten kuukautisetkin jäävät pois.
Mainitsit, että tutkimuksissa ei löytynyt vikaa. Onkohan kaikki tarpeelliset tutkimukset tehty? Hormonihäiriötä voidaan selvittää verikokeissa ja usein se näkyy myös muutoksina munasarjoissa ultraäänitutkimuksessa. Näiden perusteella lääkäri voi suunnitella sinulle oikeanlaisen hoidon.
Neuvon sinua ottamaan uudelleen yhteyttä lääkäriin joko terveyskeskuksen, gynekologin tai lapsettomuusklinikan kautta, miehen tutkimista unohtamatta. Hyvä uutinen on, että melko yksinkertaisella ja edullisella lääkityksellä ovulaatio voidaan palauttaa ja raskaus pääsee alkamaan. Kuulostaa nimittäin siltä, että pontevakaan laihduttaminen ei ratkaise kaikkea kohdallasi.
Mahdollisuutesi lapsen saamiseen on oikein hyvä.
Syysterveisin
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 235138
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34587- 1031352
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361330Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike19971viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168865En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61813- 37779