Kissaa hankkimassa, miten on pärjäämisen laita?

2KattiaHankkimassa

Terve, olen jo pitkään haaveillut kissasta, oikeastaan koko lapsuuteni ajan. Nyt olen muuttanut omaan yksiöön ja kissa/kissojen ottamien saattaisi olla mahdollista. Ihanteellinen tapaus olisi varmaan saada joltakin 2 aikuista sisäkissaa, jotka ovat tottuneet toistensa seuraan, etteivät pitkästy työpäivien aikana.

Olen luonnostani erittäin eläinrakas ihminen ja tiedän kissojen hoitoon liittyvät velvoitteet ja olen valmis sitoutumaan niihin mirrien koko eliniän ajaksi.

Yksi ongelma kuitenkin vaivaa minua; kissojen jättäminen kotiin viikonlopun ajaksi. Tyttöystäväni asuu toisella puolella Suomea, ja käyn vierailemassa hänen luonaan 1-2 viikonloppuna kuukaudessa. Osaatteko sanoa, onko kissoille stressaavaa olla 1-2 viikonloppua kuukaudessa yksin kotona? (Tai no kaksin tässä tapauksessa). Tietysti hankkisin jonkun, joka kävisi päivittäin ruokkimassa kissat ja katsomassa että niillä on kaikki hyvin.

3

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan OK

      ei ole ongelmaa, jos hommaat oikeasti jonkun joka voi käydä kissojen seurana päivittäin ja ruokkimassa ja laatikon siivouksessa. Todella hienoa että olet valmis hommaamaan 2 jo aikuista kissaa, niitä löytyy todella paljon! :) etkä heti ensimmäisenä mieti että pentuja on saatava. Kannattaa tehdä ilmoitus jonnekkin (apula/lemmikkipalsta) on paras paikka jonne voi laittaa ilmoituksen.. sinun kannattaa mainita ilmoituksessa, että etsit nimenomaan sellaisia kissoja mitkä viihtyy hyvin yksin, että eivät sitten osoita mieltään ja tee pahojaan kun olet esim töissä. onnea kisujen etsimiseen!

    • fffssd

      Ihan ok!:) Etenkin kun kyse on juuri aikuisista kissoista! Minustakin sinulle on todella hieno asenne ja juuri tuollaisten ihmisten tulisi eläimiä ottaakin.... Kissat pärjäävät kaksistaan hyvin muutaman päivän, kun saavat ruokaa ja juomaa... Niin ja hiekkalaatikon tyhjentäjän!

    • joo..

      Kissoillehan onkin yleisesti ottaen omat lajitoverit ihmisseuraa tärkeämmässä asemassa (lukuunottamatta niitä tapauksia eivät satu sietämään ketään muita kissoja), eli siinä mielessä varmasti aivan hyvin viihtyvät kaksistaan viikonlopun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe