Sopisiko?

BanzzQu

Hei! Sopiiko fretti minulle ja elämäntyyliini? (HUOM olen 5 luokkalainen!!) Itselläni on jo kyllä hamsteri mutta ajattelin suostutella vanhempani frettiin. Herään kuudelta aamulla ja tulen kotiin noin klo 16.30,mutta jos saisin fretin niin ehkä pääsisin kotiin aikaisemmin. Olisi mukavaa jos joku auttaisi sillä olen jo etsinyt netistä tietoa niistä. Vastatkaa pian kiitos!! :)

12

188

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JokuJostainTÄH

      No siiis.... en ny ihan ymmärtäny tota juttuu, miten niin pääsisit aikasemmin kotiin? Siis menisit sie vaa niiku opelle sanoo, että "Miulla on fretti kotona ja miu pittää lähtee aikasemmin"? Miusta tuntuu, että sellanen ei onnistu.

      Frettii kannattaa harkita pitkään ja se ei todellakaan ole kuin hamsteri.
      Luin jostain myös, että fretti ei sovellu 0-10v lasten kanssa.

      Itse olen harkinnut frettii pitkään, mutta luultavasti haaveeniUNELMANI kaatuu siihen, että kämppääni ei voi tuoda lemmikkejä. :(

    • BanzzQu

      No siis se kotiin pääsy tarkoitti että pääsen KOULUN jälkeen kotiin enkä kesken tunnin ja sitäpaitsi olen vastuullinen lemmikin omistaja1

    • Sedä

      Aikataulu tuskin on se suurin syy jota fretin kanssa tulee miettiä. Sinänsä ei ole merkitystä monelta tulet kotiin kun sitä ei kuitenkaan tarvitse säännöllisesti käyttää ulkona kuten vaikka koiraa. Häkkieläinhän se kuitenkaan ei ole, vaan tarvitset sille oman huoneen tai frettiturvallisen asunnon. Enemmän huolestuttaisi nuori ikäsi, fretti ei kuitenkaan ole mikään ihan helppo otus vaan vanhempiesi täytyisi olla myös täysillä mukana ja suostua moniin kuluihin ja elämään fretin varsin jännittävän hajun kanssa. Heidän täytyy huolehtia fretistä myös jos siihen kyllästyt, ja loppupeleissä huolehtia että se koulutetaan kunnolla. Hamsteri ei myöskään fretin kanssa ole mikään paras yhdistelmä. Se stressaa fretinhajua, fretti stressaa hamsterinhajua, ja hamsterin häkin on oltava todella luoksepääsemättömässä paikassa, ja siitä on siitä huolimatta huolehdittava kunnolla. Huomaathan että koulu tuosta vaan vaikeutuu, päivät pitenee, ja myöhemmin saattaa alkaa kiinnostamaan jokin muukin kuin se lemmikki. Tiedän että tällainen kommentti ärsyttää, koska itsestäni tuli murrosiässä vaan vastuullisempi ja aloin oikeastaan edes kiinnostumaan eläimistä. Tutustu paljon fretteihin ja käy messuilla ja vastaavilla juttelemassa kasvattajien kanssa. Puhu vanhemmillesi mutta älä suutu jos he eivät suostu, fretti kun ei ole lemmikki helpoimmasta päästä.

    • BanzzQu

      Kiitos vastauksista!

      • pallero-poika

        hei muuten minulla itselläni on Uros puolinen fretti nimeltään pallero :DD se tulee nimimerkiinkin xDD

        Olen itse 6 lk lainen ja olen tyttö vaikka tuossa lukee poika se kylläkin viittaa palleroon :DD mut so...

        Asun turusa (melkein) eli jos kiinnostaa ja asut lähistöllä voit tulla tutustuu Fretti elämään


    • millie.m

      Hmmm.... en suosittele ottamaan hamsteria ja frettiä yhtäaikaa, koska fretti on saalistaja ja hamsteri saalis. Hamsterisi kuolisi pelkkään fretin hajun tuottamaan stressiin hyvin nopeasti. Jos nyt ensin eläåt elämää hamsterin kanssa ja sitten sen kuoltua pohdit uudestaan oletko sinä ja perheesi valmis ottamaan fretin. Fretti ei nimittäin ole yhden perheen jäsenene lemmikki vaan koko perheen lemmikki.

    • Fretti vai kani

      AUTTAKAA..... En tiedä kannattaako miettiä kania vai frettiä. Mun huone on melko pieni mutta talomme on frettiturvallinen ja suuri....Tai ainakin luulisin XD. Meillä on myös koira pahentaako se asiaa? Tiedättekö hyviä frettikauppoja yms? Nyt kynä tassuun ja äkkiä vastailemaan!

      • Sedä

        Jos vaihtoehdot on fretti ja kani, niin kannattaa googletella ja miettiä vielä aaaika pitkään mitä haluaa, koska eroavat eläiminä aika pitkältiyhtä paljon kuin yö ja päivä ;) Kaikki riippuu ihan sitä mitä lemmikiltäsi haluat. Sekä kanit että fretit kannattaa ostaa kasvattajalta, ei kaupasta.


    • A

      Käypä lukemassa vs-frettien, tampereen seudun ja pk-frettien foorumeita :) Rekisteröityminen on ilmaista ja sieltä saat todella paljon tietoa freteistä! Kysellä saa ja pitääkin, foorumeilla on paljon näätä-ihmisiä ja kasvattajatkin vastailevat kysymyksiin.

    • B

      Riippuu koirasta, että tuleeko fretin kanssa toimeen. Metsästyskoiran kanssa sanoisin iso eiei. Mutta älä ainakaan ota kania ja frettiä samaan aikaan. Ennenkin on päätyny pupuja fretin ruoaksi; jopa "ammattilaisten" valvonnassa (esim. yöllä fretti päässyt omasta häkistään eri huoneessa häkissä olleen kanin kimppuun). Jos aiot pelkästään huoneessasi lemmikkiä pitää, niin ota kani tai pari. Fretin olisi hyvä kuitenkin olla perheen päivittäisessä elämässä mukana ja saada seurata touhua koko talossa/asunnossa kuten koiran tai kissan.

      • Sedä

        Myös kanin, varsinkin yksittäisen, olisi hyvä saada olla vapaana koko asunnossa. Uteliaita, seurallisia ja kissaan tai koiraan verrattavia nekin.


    • Kukahan?

      Miten sun pikkuveli? Kun fretin pitäisi olla vapaana...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe