Tyttöystävälleni syntyi terve tyttölapsi mutta synnytys olikin kuukautta aikaisemmin kuin piti?
Nyt heräsikin epäilys että onko lapsi varmasti minun. Lääkärin kanssa en voi keskustella koska olen ulkomailla komennuksella. Onko normaalia tai kuinka yleistä että lapsi syntyy jo 8 kuukauden kuluttua?
Missä vaiheessa tehdään isyystesti jossa varmistuu olenko lapsen isä?
Jos lapsi onkin nyt oikeasti syntynyt 9 kuukauden odotuksen jälkeen niin laskurin mukaan minä en voi olla isä koska olin tuohon aikaan eri paikkakunnalla kk:n
synnytys kuukautta aikasemmin
16
2775
Vastaukset
- ...sh...
Lapset eivät kalenteriin tuijota, saattavat syntyä muutama viikko lasketun ajan jälkeen tai vaikkapa useita kuukausia ennen laskettua aikaa....
Millä raskausviikoilla vauva syntyi? Itse synnytin liki 1,5 vuotta sitten viikoilla 36 2 terveen, yli 3 kiloa painavan vauvan.
Eli ihan on normaalia. Ja yleistä.
DNA-testi voidaan tehdä vaikka heti.- normipainoinen silti
ei täysiaikaisena kuitenkaan. Täysiaikainen on 37-42rvk
- tyttö syntyi 13.9.20
Mulla oma lapsi syntyi viikoilla 39 5 mutta vauva voi tulla melkeimpä koska vaan sen kertoo sekin että ite oon syntyny viikoilla 35 ja isosisko viikolla 36 ja pikkusisko viikolla 34 :) Ja DNA testin voi tehdä vaikka samantien jos asia vaivaa :)
- nyt pelottaa
En minä tiedä noista viikoista mutta tällä viikolla se syntyi. Lapsen laskettu aika piti olla tasan kuukauden päästä mutta tulikin yllättäen jo nyt ulos. Painoa oli 2kg ja sata grammaa.
Täytyy kai odottaa sitä isyystestiä ennen kuin saan varmuuden. Tuntuu kyllä pahalta nyt kun joutuu epäilemään moisia juttuja mutta näinhän se on että Suomalainen ei usko ennen kuin näkee.
Vähän ihmetyttää noi laskurit jos ne eivät kuitenkaan pidä paikkansa, moni kuitenkin luottaa niihin ja laskee tulevat sen mukaan. Niin minä ainakin tein ja tuskin olen ainoa.
Kiitos kuitenkin lohdutuksen sanoista ja toivotaan että epäilykseni oli harhaa ?- .............
Noin pienikokoinen vauva on syntynyt mitä todennäköisimmin ennen aikojaan, ellei sitten ole ollut jotain häikkää, esim. istukka ei ole toiminut kunnolla tms.
Lapset syntyvät kun syntyvät, laskureista piittaamatta. Ajattelehan, vauvoja syntyy jopa viikoilla 25, pieniä n. 500 gr:a.....(toki aiemmillakin viikoilla mutta henkiinjääminen on sitten niin ja näin, hoitoja ei aloiteta kuin tiet.viikkojen jälkeen)
Ja toiset ne viihtyvät aina viikoilla 42...
Laskuri on viite, sillä voidaan laskea (ellei sitten ole tulleet ns. valekuukautiset) viimeisistä kuukautisista n. laskettu aika jne., ei niihin nyt sokeasti tule tuijottaa. Ja vauvat eivät tosiaan niistä piittaa;)) - kdhofhOL
Eli lapsenne syntyi keskosena. Harvoin täysiaikainen on noin pieni. Mitäs kuule jos keskittyisit tukemaan tyttöystävääsi keskosenne hoidossa jotenkin sieltä muualta, etkä pilaisi väliänne tuollaisilla epäilyksillä.
Itsellä kaksi ennen aikaista synnytystä viikoilla 36 ja painoa vauvoilla on ollut tuon verran. Molemmat joutuivat olemaan keskolassa jonkin aikaa kasvamassa.
Joko teidän vauva on päässyt kotiin keskoisuudesta huolimatta? - jfyough
Kätilö arvioi lapsen lasketunajan ultrassa, koon ja kasvun perusteella. Tämä laskettuaika kirjataan neuvolakorttiin jos se poikkeaa tulevan äidin ja neuvolatädin arviosta yli viikon... mistähän laskureista puhut? jos lapsen äiti on käynyt ultrassa ni sieltä saa melko tarkan tiedon siitä että koska lapsi on täysaikainen... jos luonto sitten päättää että synnytys on aikaisemmin tai myöhemmin niin siihen ei kovin paljoa pysty vaikuttamaan...
"Vähän ihmetyttää noi laskurit jos ne eivät kuitenkaan pidä paikkansa, moni kuitenkin luottaa niihin ja laskee tulevat sen mukaan."----> vähän hymyilyttää koko lausahdus, ei näitä saa ennalta määrättynä ajankohtana.... - Kysy nii auttaa!!!
Aika varmasti harhaa on. Ja noin pieni lapsi on aika varmasti ennenaikainen. Itse synnytin täysi aikaisena pienen lapsen ja silti lapsi painoi 2850 g syntyessään.
Kysy! Ja onhan se synnytys kertomus jossa raskausviikot näkyvät. Sano että haluat lukea sen.
- pieni vauva
Jos lapsi painoi syntyessään vain 2,1kg niin raskaus tuskin on kestänyt 9kk. Tuo kuukauden etuajassa syntyminen tuntuu hyvinkin todennäköiseltä kun lapsella on painoakin noin vähän. Uskon vahvasti, että olet isä.
- åöpä
No harvoin ajallaan syntynyt vauva painaa vain noin vähän ja tosiaan vauvat eivät kalentereja katsele, ne syntyvät kun syntyvät. Oletkos ajatellut kysäistä asiaa tyttöystävältäsi? tosin saatat saada nokkaasi.
- ultrat!
Jos tyttöystäväsi on käynyt raskausajan ultraäänitutkimuksissa: niskapoimu-ultrassa ja rakenneultrassa, on tapaus selvä.
Etenkin tuossa ensimmäisessä niskapoimu-ultrassa, joka tehdään n. viikolla 12 (?? Minulle tehtiin silloin) fiksataan laskettua aikaa vastaamaan sikiön kokoa, mikäli laskettu aika ja ja sikiön koko eroavat toisistaan 5 (??) päivää.
Jos tyttöystäväsi kävi tuossa ultrassa, eikä laskettua aikaa muutettu, se on selvä merkki siitä, että lapsi syntyi keskosena ja sinä olet lapsen isä. Ei sikiö voi viikolla 12 huijata kehitystään KUUKAUTTA suuntaan tai toiseen, kun jo VIIDESTÄ PÄIVÄSTÄ muutetaan arvioitua synnytysaikaa ...
Samoin on rakenneultra, joka tehdään n. viikolla 20. Rakenneultrassa käydään sikiö elin elimeltä läpi ja katsotaan, että kaikki on paikallaan. Kyllä silloin oltaisiin jo neuvolassa älähdetty, mikäli sikiön koko ja kehitysaste poikkeaisivat kuukaudella. Minun ultrakuvissani ainakin lukee tutkittujen mittojen ja elinten vierellä, mitä viikkoa sikiö keskimääräisesti vastaa.
Tämän saat vaikka ovelasti selville siten, että käyt kurkkaamassa neuvolapapereita tai mikäli teille annettiin ultraäänitutkimuksista kuvia mukaan, käyt ne kuvat ja niiden tekstit lävitse.
Isäksi tulo voi herättää kummallisia ajatuksia ja pelkoja. Minusta tuntuu, että tahdot oikeen kaivamalla kaivaa, että keksisit jonkin syyn livistää tilanteesta. Kerää itsesi, mies! Teetä vaikka se DNA -testi, jos et muuten saa mielenrauhaa. Sillä kyllä tulet verisesti loukkaamaan lapsen äitiä. - ???
Siis eikai kukaan tosiaan luule, että lapset syntyy laskettunapäivänä? Nehän voi syntyä ihan millon vaan joko ennen tai jälkeen lasketun ajan!! Ja jos menee liian pitkälle yli, niin synnytys käynnistetään.
- 16+16
Niin niin, oikea ongelmahan tässä taitaakin olla ettet oikeasti ole valmis isäksi ja ottamaan vastuuta, siksi mieli keksii kaikenlaisia ulospääsykeinoja....
- et oo tosissas?!?
"Lapsen laskettu aika piti olla tasan kuukauden päästä mutta tulikin yllättäen jo nyt ulos."
Siis anteeksi nyt, mutta oletko sä ihan tyhmä??
Kk:n päästä olisi laskettuaika jolloin raskaus olisi kestänyt 9 kk. Silloin olisit isä? Mutta nyt kun raskaus kestikin vain sen 8 kk ja lapsi tuli keskosena,epäilet että oletko lapsen isä?
Mä en koskaan oo näin tyhmää kirjoitusta täällä vielä nähnyt.
Tyttäystäväsi tarvitsee kyllä rutkasi tukea keskosen kanssa ETTÄ noin tyhmän poikaystävän kanssa.
Piste. Ei muuta sanottavaa. - fghfdshfg
Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa.Luuletko oikeasti että vauvat tuijottavat kalenteria koska tulla ulos, hei haloo! Tän täytyy olla provo. Ei nykyajan yhteiskunnassa kukaan voi olla noin tyhmä???? Missä olet ollut yläasteen biologian tunnit???
- --------------------
Oletkohan aikuinen ollenkaan? Kyllä biologiset faktat raskaudesta ja synnytyksestä pitäisi tietää ennen isäksi tuloa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657