IF vakuutusyhtiö, en suosittele!!

EnSuositteleIfiä

En suosittele IF vakuutusyhtiötä kenellekkään! Älä missään nimessä vakuuta mitään omaisuuttasi ifiin!
Vakuutusmaksut kalliita ja mahdollisen vahingon sattuessa korvaukset (jos maksavat ollenkaan) todella minimaaliset!
Asiakaspalveluun soitettaessa saa jonottaa todella pitkään oli aika mikä hyvänsä, ja asiakaspalvelu on todella surkeaa laatua!
Mainostavat televisiossa että olisi muka hyvä vakuutusyhtiö.. PAH!!!

EN MISSÄÄN NIMESSÄ SUOSITTELE IFIÄ KENELLEKKÄÄN!!!!
Vain ja ainoastaan huonoja kokemuksia, niin minulla kuin kaikilla muillakin kenen kanssa olen kyseisestä yhtiöstä keskustellut!

Laitetaan vielä hakusanoja että googlettajat ym. löytää:
-Kokemuksia if vakuutusyhtiöstä, if vakuutusyhtiö, huono vakuutus, kallis vakuutus, if kokemuksia, if vakuutukset, vakuutusyhtiö kokemuksia, if asiakaspalvelu, if hinnat .................

Kai sitä saa kokemuksiaan muiden kanssa jakaa..
Joten kertokaa tekin mielipiteenne kyseisestä firmasta!

118

6858

Vastaukset

  • Katsopa itseäsi peiliin. Ifin puhelinpalvelu on tutkitusti alan paras.

    • "Katsopa itseäsi peiliin. Ifin puhelinpalvelu on tutkitusti alan paras."

      totta,
      se tosiaan on tehokas, "minätään" en olisi sanut oikeuksiani, jos en olisi todella osannut itse vaatia,
      niin alussa pistettiin nurkkaan ja annettiin ymmärtää suunnileen seuraavaa,
      "turha vaatia tai pyytää mitään", "muuten ei saa mitään muuta kuin oikeudenkäynnin kautta".

      Mutta onneksi tajusivat,
      että puhelimen toisessa päässä oli myös alansa osaava.

      miin tapau oli kun iF........ liikennevakuutuksen omaava hnkilö ajoi päin autoamme.


    • ei todellaka o


  • Helen667 taidat itse työskennellä kyseisessä puhelinpalvelussa............

    • Veikkaan myös näin. Juuri aloittamassa aivan selkeässä asiassa oikeustaistelun IF:ä vastaan. Erikoislääkärit totesivat tapaturman aiheuttaneen jalan vian, IF ilmoittaa : RAPPEUMASAIRAUS:

      Nyt jalka leikattu, ei pienintäkään kulumaa, rappeumasta nyt puhumattakaan. Mitä ilmoitti IF: aletaan selvitellä, kuluu aikaa arviolta 3kk....
      Jos noin kauan kuluu aikaa selvitykseen, niin mahtaa olla useampi tyytymätön asiakas sillä firmalla..........


    • IF: perseestä kirjoitti:

      Veikkaan myös näin. Juuri aloittamassa aivan selkeässä asiassa oikeustaistelun IF:ä vastaan. Erikoislääkärit totesivat tapaturman aiheuttaneen jalan vian, IF ilmoittaa : RAPPEUMASAIRAUS:

      Nyt jalka leikattu, ei pienintäkään kulumaa, rappeumasta nyt puhumattakaan. Mitä ilmoitti IF: aletaan selvitellä, kuluu aikaa arviolta 3kk....
      Jos noin kauan kuluu aikaa selvitykseen, niin mahtaa olla useampi tyytymätön asiakas sillä firmalla..........

      JOS TIPUT KERROSTALON KATOLTA NIIN IF MUUTTAA SEN KROONISEKSI PUTOAMISESKI TAI TYÖLIIKE TAI VAPAA AIKA LIIKE ILMIÖKSI JOTA EI KORVATA.
      LUULISI MAASTA LÖYTYVÄT JOKU SELVÄJÄRKINENKIN FIRMAN JOHTOON.


    • IFEIHIFFAA kirjoitti:

      JOS TIPUT KERROSTALON KATOLTA NIIN IF MUUTTAA SEN KROONISEKSI PUTOAMISESKI TAI TYÖLIIKE TAI VAPAA AIKA LIIKE ILMIÖKSI JOTA EI KORVATA.
      LUULISI MAASTA LÖYTYVÄT JOKU SELVÄJÄRKINENKIN FIRMAN JOHTOON.

      ajatelkaa asiaa ilman kiukkua,miksi tavallinen ihminen jolla ei ole yhteiskunnallista asemaa eikä juristeja taustalla.miksi otamme esim. tapaturmavakuutuksen ??? ensiavun ja hoidon saamme julkisen terveydenhhuollon kautta poliklinikkamaksu ja se on siinnä.
      mitä sitten tulee pysyvänhaitan aiheuttamaan työkyvyttömyyteen
      olen 100% varma siitä että nykyisiin ei korvauksia makseta siitä vaan meidät siirretään ns. sosiaalihuollon hoitoon siis siihen 20 miljardin budjettiin jolla hoidetaan kaikki tämäntyyppiset asiat
      vähävaraiset eläkeläisen asumistuet,toimentulotuet,ja tietysti
      nämä vakuutusyhtiön kielteisen päätöksen saaneiden ihmisten
      murheita ja toimeentuloa helpottaen.vakuutusyhtiöt ovat ministeriöiden suojeluksessa kuten esim. tapaturmavakuutukset
      ovat kokonaisuudessa sosiaali-ja terveysministeriön laatiman
      korvaustulkinnan mukaisia johonka vakuutusyhtiöt nojautuvat
      korvauspäätöksiä tehdessään.mitenkä sitten nämä ministeriön
      linjaukset toimivat,no tietysti vakuutusyhtiöiden edun mukaisesti
      SUOSITTELEN käyttäkää maalaisjärkeä vakuutuksia tehdessänne
      NÄITÄ kaupan olevien vakuutuksien tarkoituskaan ei ole lisätä
      asiakkaiden turvallisuutta vaan osakkaiden sairasta ahneutta
      tyydyttämään


  • Kaikki on suhteellista, mutta vakuutusssopimuskin on neuvoteltavissa. Esimerkiksi ns. laajaa oikeusturvakuutusta ei saa kaikilta vakuutusyhtiöiltä (sen saa esim .Ifiltä). Ai mitä ?

    Eli jos hävitessään oikeusjutun, niin vakuutusyhtiö maksaa myös kaikki asianajokulut (miinus omavastuut)

    Ai niin Ifin vastuuvakuutus taitaa korvata myös Venäjällä tapahtuneet "törttöilyt". Osa vakuutusyhtiöistä ei korvaa "törttöilyjä kuin pohjoismaissa".

    • If ollut mulla ainakin hintansa väärti. Mulla hajos läppäri, joka oli reilun vuoden vanha. Siitä meni yhtäkkiä näytönohjain ja sen vaihto olis maksanu uuden koneen verran. Takuu tietenkin just loppunut.

      Soitin vakuutusyhtiöön ja ne sano, että laaja kotivakuutus korvaa tietenkin, koska odottamaton vika. Laitoin korvaushakemuksen ja rahat oli tilillä reilun viikon päästä hakumuksesta. Ja mikä parasta, sain korvauksena enemmän, mitä olin maksanu. Siitä ei menny vielä mitään ikävähennyksiä.

      Ton lisäksi mulla on pari kertaa jääny auto tielle ja oon joutunu hinaan sen. Kulut on korvattu ihan mukisematta.

      Ja mikä parasta Ifissä, niin noi kaikki hakemukset ja päätökset voi hoitaa sähkösesti ilman mitään jonotusta puhelinpalveluihin. Mun mielestä toi on aika tärkeä, kun se vielä toimiikin.

      Vielä lisäyksenä, en ole Ifissä töissä, kun joku niin kumminkin väittää. On ihan mun omat kokemukset. oon kilpailuttanut pari kertaa kaikki yleisimmät yhtiöt ja täytyy sanoo, että en saanu mitään merkittävää hinnan alennusta muista.

      Yleensä noi huonot kokemukset johtuu siitä että yritetään kusettaa huonoilla todisteilla korvauksia ja eihän ne tietenkään sillon maksa. Ei ne nyt huvikseen maksele ihmisten tyhmyydestä ja tietämättömyydestä.


    • super_moto kirjoitti:

      If ollut mulla ainakin hintansa väärti. Mulla hajos läppäri, joka oli reilun vuoden vanha. Siitä meni yhtäkkiä näytönohjain ja sen vaihto olis maksanu uuden koneen verran. Takuu tietenkin just loppunut.

      Soitin vakuutusyhtiöön ja ne sano, että laaja kotivakuutus korvaa tietenkin, koska odottamaton vika. Laitoin korvaushakemuksen ja rahat oli tilillä reilun viikon päästä hakumuksesta. Ja mikä parasta, sain korvauksena enemmän, mitä olin maksanu. Siitä ei menny vielä mitään ikävähennyksiä.

      Ton lisäksi mulla on pari kertaa jääny auto tielle ja oon joutunu hinaan sen. Kulut on korvattu ihan mukisematta.

      Ja mikä parasta Ifissä, niin noi kaikki hakemukset ja päätökset voi hoitaa sähkösesti ilman mitään jonotusta puhelinpalveluihin. Mun mielestä toi on aika tärkeä, kun se vielä toimiikin.

      Vielä lisäyksenä, en ole Ifissä töissä, kun joku niin kumminkin väittää. On ihan mun omat kokemukset. oon kilpailuttanut pari kertaa kaikki yleisimmät yhtiöt ja täytyy sanoo, että en saanu mitään merkittävää hinnan alennusta muista.

      Yleensä noi huonot kokemukset johtuu siitä että yritetään kusettaa huonoilla todisteilla korvauksia ja eihän ne tietenkään sillon maksa. Ei ne nyt huvikseen maksele ihmisten tyhmyydestä ja tietämättömyydestä.

      kyl ne aika vedättäjii o uhri


    • lempix kirjoitti:

      kyl ne aika vedättäjii o uhri

      Voisitko opetella ensin kirjoittamaan suomea ja lukisit ihmisten kertomukset kuten oikeesti ovat, sillä näistä sinun kommenteista ei kukaan ota mitään tolkkua!

      Terveisin nuori nainen, ``entinen paarnoorilainen´´ :D


    • Nuori nainen kirjoitti:

      Voisitko opetella ensin kirjoittamaan suomea ja lukisit ihmisten kertomukset kuten oikeesti ovat, sillä näistä sinun kommenteista ei kukaan ota mitään tolkkua!

      Terveisin nuori nainen, ``entinen paarnoorilainen´´ :D

      opettele ite


    • Nuori nainen kirjoitti:

      Voisitko opetella ensin kirjoittamaan suomea ja lukisit ihmisten kertomukset kuten oikeesti ovat, sillä näistä sinun kommenteista ei kukaan ota mitään tolkkua!

      Terveisin nuori nainen, ``entinen paarnoorilainen´´ :D

      en puhu sul


    • Nuori nainen kirjoitti:

      Voisitko opetella ensin kirjoittamaan suomea ja lukisit ihmisten kertomukset kuten oikeesti ovat, sillä näistä sinun kommenteista ei kukaan ota mitään tolkkua!

      Terveisin nuori nainen, ``entinen paarnoorilainen´´ :D

      ei ota sunkaan kommareista


    • Vakuutusyhtiöitä ja tapauksia on erilaisia. Kokemusta kaiksta yhtiöistä aikaisemman työni johdosta. Itselläni nyt If:n autovakuutus. Lainasin autoa venäjän avustusmatkalle.
      Porukka oli ajanut pimeässä tielä olevan kiveen. Kardaani (neliveto) pakoputki jouduttiin
      uusimaan.If maksoi kulut mukisematta ilman kolminkertaista tai viisinkertaista omavastuuta joka muuten on vakuutusyhtiöillä jotka suostuvat antamaan vakuutuksen
      venäjän matkoille. Toisen kerran ambulanssi kolhaisi vähän parkissa olevaan autooni.
      If korvasi maalauksen yläkantttiin. Nopeata ja ystävällistä palvelua.


    • Nuori nainen kirjoitti:

      Voisitko opetella ensin kirjoittamaan suomea ja lukisit ihmisten kertomukset kuten oikeesti ovat, sillä näistä sinun kommenteista ei kukaan ota mitään tolkkua!

      Terveisin nuori nainen, ``entinen paarnoorilainen´´ :D

      Ihan hyvin tuon ymmärtää mitä kaveri on kirjoitettu.Hyvin ymmärtää.


  • Juu, irtaimiston laaja turvataso ja kaskon hinauspalveluturva löytyvät monesta muustakin yhtiöstä kyllä. :)

    Ja sähköiset lomakkeet taitaa olla myöskin monella käytössä, IF:n lisäksi ainakin Trygillä.

  • ILMARINEN ON vieläkin paskempi. Pahimpia kusettajia saa hakea.
    En sijoittaisi osakkeisiin enkä ota vakuutusta siitä firmasta.
    Märäntyköön koko paska.

    Vakuutuksista ei ole mitään hyötyä. Ei miltään firmalta.

  • Pieni vertailu eläinvakuutusten osalta kun on kahdessa eri yhtiössä eikä enää kannata vaihtaa. Tapiola mainostaa ns. suorakorvauspalvelua, joka toimii käytännössä arkisin päivällä (kuka vie koiraa päivällä lääkäriin?) siten että lekuri lähettää laskun faksilla Tapiolaan ja käsittelevät sen heti. Vastausta siihen korvaavatko vai ei saattaa joutua odottamaan 10-40 minuuttia, joka aika siis odotetaan lekurin odotustilassa. Täysi vitsi enkä koskaan jää odottelemaan tätä päätöstä vaan laitan paperit sisään myöhemmin. Tapiolan viimeisin korvauskäsittely kesti kolme kuukautta.

    Ifillä ei ole mitään suorakorvauksia, mutta heiltä korvauspäätös on tullut joko saman päivän tai viimeistään seuraavan arkipäivän aikana ja rahat tilillä siitä parin päivän sisällä. If muutti vakuutusehtoja vuosi takaperin joten enää eroja näiden kahden firman välillä ei juurikaan ole.

    Ja näitä korvaustapahtumia on useita vuodessa (viime vuonna yhteensä kuusi) ja elukoitakin aika monta.

  • en minäkään suosittele jos käy vahinko niin käsketään myymään talo pois

  • Surkea yhtiö. Halusin vaihtaa autovakuutuksen edullisempaan.

    Toimin näin: Menin if:n sivuille laskin itselleni omilla tiedoilla uuden vakuutuksen ja ostin sen. Viikon päästä sain käteeni vakuutuskirjan. Katsoin kirjassa ollutta vakuutusmaksun määrää ja kummastuin, kun vaikutti ostaessa edullisemmalta. Tarkastin sähköpostistani vakuutuksen ostovahvistuksen ja kappas jostain oli tullut ostovahvistuksen hyväksymisen jälkeen hintaa hieman alle 100e lisää. Harvemmin netistä ostettu tavara/asia muuttaa hintaa, siitä mitä on tilausvahvistuksessa sovittu. Tämä ei ole mielestäni reilua kaupankäyntiä.

    Saman tyyppinen tapaus oli, kun kävin kyselemässä veneeseeni vakuutuksia ifin toimistossa. Pyysin tarjouksen paperille käteen, jotta voin vielä harkita asiaa. Päätin seuraavana päivänä ostaa venevakuutuksen ja tein sen netistä. Taas hinta eri... If-vahinkovakuutusyhtiöllä huono matematiikan osaaminen kenties??

    Ok, netistä saa ifiltä nettialennuksen kun ostaa vakuutuksen, mutta sen suuruus ei selitä näitä hintaeroja kummassakaan näistä tapauksistani. Pyysin selitystä tästä ifin virkailijalta mutta hänen laskin ei taittunut näihin laskutoimituksiin.

    Taidan vaihtaa vakuutusyhtiötä....

    • katso http://autovakuutus.info/ sivuilta yhtiöiden sivut, joissa voit tehdä vertailevia vakuutuslaskelmia. Jokaisella vakuutusyhtiöllä on tietysti omat kotkotuksensa ja bonusjuttunsa. Monesti myös jos ottaa muitakin vakuutuksia samasta yhtiöstä, niin voi saada vakuutuksen halvemmalla tai jopa erikois alennuksia. Kannattaa siis tarjoiluttaa ja tingata vaikka pyyhe kaupanpäälle ;)


  • If:ssä toimii vakuutukset ja korvaukset todella hyvin joten suosittelen lämmöllä
    if-vakuutusyhtiötä

    • paskin mitä voi olla


    • ei toimi


  • "Saman tyyppinen tapaus oli, kun kävin kyselemässä veneeseeni vakuutuksia ifin toimistossa. Pyysin tarjouksen paperille käteen, jotta voin vielä harkita asiaa. Päätin seuraavana päivänä ostaa venevakuutuksen ja tein sen netistä. Taas hinta eri... If-vahinkovakuutusyhtiöllä huono matematiikan osaaminen kenties??"
    Edustaja on voinut antaa sinulle jonkun alennuksen ja netistä olet saanut jonkun toisen alennuksen, nettihinta on nettihinta ja edustajalta saa eri alennukset. Kannattaa aina suosia Ifin myyntipisteitä, antavat paljon helpommin alennuksia kuin konttorit.

    "Toimin näin: Menin if:n sivuille laskin itselleni omilla tiedoilla uuden vakuutuksen ja ostin sen. Viikon päästä sain käteeni vakuutuskirjan. Katsoin kirjassa ollutta vakuutusmaksun määrää ja kummastuin, kun vaikutti ostaessa edullisemmalta. "
    Vanha vakuutusyhtiösi on voinut antaa sinulle eri bonukset kuin millä olet itse laskenut, näin käy usein ja netissä tätä et pysty tarkistamaan, edustaja tarkistaa tämän vakuutuksia tehdessään eli ei kannata siellä netissä näitä tehdä. Konttorit eivät hoida jos olet netissä tehnyt jotain ja tuleekin ongelma.

    Kannattaa aina harkita tarkkaan kun netissä tekee, että sitten ei todellakaan myyntipisteissä auteta tippaakaan koska olet saanut itsepalvelualennuksen niin on turha itkeä myyntipisteessä miksi meni eri tavalla tai miten voi rekisteröidä tai hakea bonukset tai mitä vaan.

  • Konttori on ifissä se viimenen paikka, josta vakuutukset kannattaa ostaa. Myönsivät if:llä suoraan konttorissakin tämän, että kannattaa asioida netin kautta niin saa vakuutukseen alennuksen. Hinta uudelle vakuutukselle tiskillä oli muun muassa veneelleni kalliimpi kuin, mitä netissä tehtynä eikä hintaa selittänyt 10% nettiale. Ero oli suurempi, siinä ei paljoa bonukset, vakuutusten keskittäminen ja pitkäaikainen asiakkuus paina tiskillä asioidessa...

    Mielenkiintoista kaupankäyntiä, törkeää ja harhaanjohtavaa sanoisin. Ei missään muussa kaupassa päde tällaiset tekaistut säännöt, että ostat tuotteen tietyllä hintaa ja kun paketti tulee kotiin, niin lasku onkin suurempi. Tästä ei edes ilmoitettu! Ei tässä kukaan ole if:n myyntipisteeseen menossa itkemään, kun tämä on suoranainen petos. Seuraava myyntipiste, jossa käyn on toisen yhtiön vakuutustiski.

    Ifin korvausten maksuissa ei sen sijaan ole moitteen sanaa, mutta eipä noita korvauksia ole tullut pyydeltyäkään kuin kerran.

  • Jepjep myyntipisteistä saakin jopa 20% alennuksen. Venevakuutuksen hintaan saattaa vaikuttaa tarvittavat tiedot, turvat jne. Ja juu konttorista ei kannata ostaa, harvemmin käyttävät alennuksia ellei ole pakko.

    Vaikea sanoa tapauksestasi sen enempää kun ei tiedä mitä sinulle on konttorissa laskettu ja mitä olet netissä itse laskenut.

    • Konttoreissa sinua palvelevat kiltit ja ystävälliset konttoristit, joilla ei ole valtaa/osaamista/mahdollisuutta tehdä juuri muuta, kuin naputtaa sinun tietosi päätteelle. Pääte kertoo hinnan piste.

      Kun keskustelet edustajan kanssa ja pyydät "tarjouksen", hinta on jotain aivan muuta. Jopa puhelinpalvelussa pystyy "keskustelemaan" hinnoista, konttorin tiskillä ei.


  • if brainwashed....

  • en suosittele kusettaa

  • hyvä kerranki sanoit naula kantaa mäki ifii vastuusee koitan jätti maksamati korvaust vaik todettu aivovamma ja tasapainovaurio sellane ääliön vakuutus joka mut telo

  • kiitos olet samal linjal kun mä kohta alan taistelee oikeuksistani

    • Suosittelen, ei kuseta. Kokemusta on. Palstan äksyilijät voisivat jossain välissä lukea vakuutusehtonsa. Niihin korvaukset nimittäin perustuvat kaikilla vakuutusyhtiöillä. Eivät siihen, mitä analfabeetikot itse tykönänsä kuvittelevat.


    • eri mieltä kirjoitti:

      Suosittelen, ei kuseta. Kokemusta on. Palstan äksyilijät voisivat jossain välissä lukea vakuutusehtonsa. Niihin korvaukset nimittäin perustuvat kaikilla vakuutusyhtiöillä. Eivät siihen, mitä analfabeetikot itse tykönänsä kuvittelevat.

      Tämähän se ongelma yleensä on. Otetaan vakuutus pelkän nimen (kotivakuutus, kasko...) perusteella, eikä lueta vakuutusehtoja. Sitten kun tömähtää omalla kohdalla, ollaan ihmeissään, kun yhtiö korvaa vakuutusehtojen mukaan. Minkä ehtojen, mitä ne ovat, kuka niitä lukee? Epäreilua, kummin-kaiman-veljenpojan-kaverillakin vakuutus korvasi ihan mitä vaan, miksi ei minulla? Ja sitten itketään täällä, miten X tai Y tai Z on täysin p--ka yhtiö. Hoh-hoijaa.


  • Omat kokemukset ihan myönteisiä IF:n korvauspalvelusta. Netissä hakemus sisään ja seuraavana päivänä pyytävät esim kuitin e-maililla. Kun kuitti lähetetty, niin päätös tehty seuraavana päivänä. Nopeaa ja vaivatonta. Vuosikausiin ei ole tarvinnut lähettää esim särkynyttä/vahingoittunutta tuotetta mihinkään, saati asioida jonkun vahinkoarvioijan kanssa.

  • Firmassa oli varkuas tapaus missä vietiin tavaraa 11000.- €, IF EI KORVANNUT YHTÄÄN SENTTIÄ, vaikka olivat itse tarkistaneet varasto ja myymälä tilat, kun varkaus taphtui sanoivat, että lukot eivät olleet oikean malliset, VAIKKA ITSE olivat todenneet kaiken olevan kunnossa.

    Tuossa yllä näkee palkattujen SUOSITTELIJOIDEN puheita, eli IF on tämän maan vaarallisein vakuutusyhtiö, koska TEKEE VAIN ja AINOASTAAN tulosta omistajilleen.

    ÄLÄ IKINÄ LUOTA IF YHTIÖÖN TAI NIIHIN JOTKA SUOSITTELEVAT..

  • Itse olin kolarissa, ja vastapuolen liikennevakuutus oli Ifissä. Sain parasta hoitoa, pyörän hintaa korkeamman korvauksen, ansionmenetyksen kesätöistä ja muut oheiskulut täysin vaivatta. Päätökset tuli nopeasti, eikä ollut epätietoista oloa. Palvelu hoitui niin hyvin, että on siitä asti ollut kaikki vakuutukset kyseisessä yhtiössä. Kotivakuutus on korvannut läppärin ja kännykän. Vähän mietitytti omavastuun nousu, mutta niin se oli näköjään noussut muissakin yhtiöissä. Lisäksi auton vakuutukset on vähän kalliimpia, mutta niin on turvatasokin. Suosittelen. Itsellä ei ole ollut laajimmat turvat, mutta ne on riittäneet mainiosti.

    • Mitään ongelmaahan ei voi olla eikä sairaskulujesi maksu johdu Ifin "hyvyydestä" vaan ihan siitä, että laki velvoittaa syyllisen osapuolen liikennevakuutuksen korvaavaksi osapuoleksi.


  • Itse olen viihtynyt IF:ssä. Kilpailutin aikoinaan vakuutukseni ja sieltä sain edullisimman tarjouksen ja peräti vakuutuksen laajuus oli suurempi kuin muissa yhtiöissä. Kaikenlisäksi saan kaikista vakuutuksistani vieläpä S-bonusta :)

  • IF:in puhelinpalvelu on täysin ala-arvoista, ja heidän antamansa vastaukset perustuvat täysin käsittelijän omaan fiilikseen. Yhtenäistä ohjeistusta heillä ei näytä olevan.

    Selvittelin vakuutuksen kattavuutta Ulkoministeriö sota-alueeksi luokittelemalle alueelle, ja kysyin, toteutuuko heidän 14 päivän varoitusaika mahdollisen aseellisen selkkauksen sattuessa (alue ei oikeasti ole sotatilassa). Soitimme yhteensä varmasti 10 puhelua, joista noin joka toisella virkailija sanoi, ettei alue ole sotatilassa ja 14 päivän ajan he korvaisivat myös aseellisista selkkauksista aiheutuneet vahingot, ja joka toinen virkailija sanoi alueen olevan jo sotatilassa eikä tuota 14 päivän varoaikaa näin ollen sovelleta. Soittelupäivän viimeinen virkailija konsultoi kahta muuta virkailijaa ja lupasi toimittaa meille seuraavana päivänä todistuksen siitä, ettei alue ole heidän mielestään sotatilassa, ja tein matkavalmisteluja. Kun sain todistuksen, sen sisältö oli täysin päinvastainen, eli siinä sanottiin alueen olevan sodassa!

    Lopputulema tässä oli sellainen, jota olin alunperin odottanut, mutta en voi käsittää kuinka kamalan surkeaa palvelua saimme! Kukaan virkailijoista ei tiennyt mistä puhuu, ja kun kysyin perusteluja sotatilassa olevien maiden määrittelylle, sain kuulla seuraavanlaisia selityksiä: "yleissivistys", "ulkoministeriön matkustustiedote", "ei ainakaan ulkoministeriön matkustustiedote".

    Itse aijon seuraavaksi muuttaa vakuutukseni yhtiöön, jonka sivuilta löytyy selkeästi määriteltyinä sotatilassa olevat maat, joihin matkustamista kyseisen yhtiön vakuutus ei aseellisten selkkausten varalta kata.

  • Minulla vain hyviä kokemuksia IFistä. Vastaavat puhelimeen heti. Ystävällinen asiakaspalvu. Vakuutus hinnaltaan lähes sama kuin Pohjolan. Otan tässä huomioon bonukset, jotka saa S - etukortilla. Tehyn alennuksen.

    • Halikon prismassa ollut kaksikko on huumorintajutonta. Ei ihme, jos ei vakuutuksia saa myydyksi. Tuote-esittelijät on synkkiä ja huumorintajuttomia. Iloisella naamalla myisi paremmin.


    • Pas ja si kirjoitti:

      Halikon prismassa ollut kaksikko on huumorintajutonta. Ei ihme, jos ei vakuutuksia saa myydyksi. Tuote-esittelijät on synkkiä ja huumorintajuttomia. Iloisella naamalla myisi paremmin.

      Halikon Prisman kaksikko oli varmaan Salon konttorista, siellä ei hymyillä eikä palvella!!!!!


  • Minulle sattui työtapaturma, koska välineistö oli puutteellinen. Painava potilas oli nostovaiheessa kaatumassa ja tämän kaatumisen estämisen tuloksena olkapäästäni repesi kiertäjäkalvosin kahdesta kohtaa. Röntgenlääkäri totesi, että vamma on tullut tapaturmaisesti kyseisessä tilanteessa.

    If vakuutusyhtiön oman lääkärin mukaan minulla on ollut jo pitkään olkapäävaivoja ja potilaan nosto on aiheuttanut kyseisen vamman pitkään kestäneen olkapääsairauden vuoksi.

    Olen samaa mieltä, en suosittele tätä kusettajavakuutusyhtiötä kenellekään, eikä sitä voi edes vakuutusyhtiöksi kutsua. Kieron bisneksen nimissä perustettu yhtiö jonta tavoitteena on vain lihottaa omaa tiliään ja osakkaiden lompakoita.

    ARVOISA IF. MINUN PUOLESTANI VOITTE HAISTAA PITKÄN VlTUN. MEIDÄN TAPATURMA-, KOTI- JA AUTOVAKUUTUKSET LÄHTI NYT TOISEEN VAKUUTUSYHTIÖÖN. VlTUN KUSlPÄÄT!

  • Musta on aika naurettavaa, että yhtiön omat työntekijät käy jauhamassa savea näillä palstoilla, että saadaan mitätöityä ikävät kokemukset. Eikö yritystoiminnalla ole enää mitään moraalia?

    Vakuutusyhtiö junailee näyttäviä kulissitapauksia, joita käytetään maineen rakentamisessa. Muuten sitten korvaukset jää milloin minkäkin pienenpienen yksityiskohdan takia maksamatta. Lukekaapa huviksenne korvausehdot ja tutustukaa yhtiöiden omien lääkäreiden ja juristien erittäin kattavaan "ei tarvitse maksaa" strategioihin.

    Vakuutusyhtiöiden yritystoiminnan luonne ja rakenne perustuu lain asettaman pakon hyväksikäyttöön. Kun vakuutukset on monissa asioissa pakollisia, niin hyväksikäytölle löytyy aina harjoittajansa. Ja kun vakuutusyhtiöiden toiminta on rahasta riippuvainen, kuten yrityksillä yleensä, niin siihen yhtälöön vahinkojen korvaaminen mahtuu heikosti. Siksi vakuutusyhtiö tarvitsee näyttäviä ja jopa liikuttavia kulissitapauksia, jotta ihmisille saadaan istutettua ajatus, kuinka hyvin vakuutusyhtiö korvaa. Todellisuus, eli ne tuhannet vihaa aiheuttavat tapaukset, kertoo ihan muuta, mutta siitä vaietaan, tai niitä peitellään. Parhain tapa, mihin itsekin olen törmännyt, on huonoista kokemuksista kertovien ihmisten tekeminen naurunalaisiksi valittajiksi, jotka ovat kaikenlisäksi tyhmiä, koska eivät ole hoitaneet jotain oikein, tai eivät ole muuten ymmärtäneet vakuutusasiaa.

    Tämäkin asia menee siihen "Suomalainen on lammas, joka ei osaa vaatia, eikä pitää puoliaan, vaan nöyrtyy" kategoriaan.

  • En todellakaan suosittelisi edes PAHIMMALLE VIHA MIEHELLENNIKÄÄN VAKUUTUS YHTIÖTÄ IF !!!!!

    Poikani oli kolarissa.
    Todettu keskivaikea aivovamma.

    IF:TOIMINTA TODELLA ALA-ARVOISTA!!!!!!

    IF:n toimita ko.korvaus asioissa todella HUONOA.

    Koittavat ns:pestä kätensä pois korvauksien osalta.

    Ei vastaa ollenkaan tämän päivän TV:mainontaa milläänlailla vaan mielestäni mainos on tosi NAURETTAVAN NEKATIIVINEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • juuri mullekin kävi kolaris paskat ei millää maksais vaik syy toises


    • minulla lievä otan osaa paskoja ei maksaneet mullekka


  • E-Lausunto Tays:sista jo kohta vuosi sitten.

    Kantsiikos olla IF vakuutus yhtiössä
    Päätöstä ei ole tullut vielä tähän
    päivään mennessä.????

    Mitä mainos lupaa ?????

    • MAINOS; hah....

      Se lentolaukku. Tod.näk jokainen täyspäinen tietää, kuka korvaa ruumassa rikki menneet matkalauku`??
      Ei IF eikä mikään muukaan vak.yhtiö, vaan lentoyhtiö. Täysin idioottimainen mainos siis SEKIN!!!!
      Hauskaa mainostaa asioita,jotka kyllä aina korvataan, mutta ei vak.yhtiön toimesta.


  • Kehotan välttämään ainakin matkavakuutuksia tässä yhtiössä mikäli on ollut mitään esim. sairaalahoitoa vaativaa ongelmaa koskaan elämässä. Kaivavat vanhat asiat terveyshistoriasta ja ketjuttavat siitä matkalla ilmenneen sairauden siten, että voivat kieltäytyä korvaamasta kuluja. Kun valitti päätöksessä olleista selkeistä virheistä, niin muuttivat selitystään (merkittävästi) siten, että mahtuu valituksen raameihin.

    Keskustelin aiheesta myös erään virkamiehen kanssa, joka on työnsä puolesta tekemisissä matkoilla pulaan joutuneiden ihmisten kanssa, ja hän niin ikään totesi Ifin olevan huonolla tavalla edustettuna ongelmatapauksissa. "Aina If..."

    Eivät tietenkään myöskään suostu täsmentämään vakuutuskirjaa siltä osin, että voisivat jo etukäteen rajata mahdollisia tapauksia missä korvauksia ei makseta. Miksi tekisivätkään näin... sehän vie mahdollisuuksia huijata asiakkaita.

    Toiminta vaikuttaa vähintäänkin arveluttavalta, joten kaikki vakuutukset lähtivät Ifistä. Vakuutusyhtiö tuottaa kovaa voittoa, mutta tuotto kerätään siitä että vakuutuskorvauksista pyristellään eroon.

    Vähintäänkin heille, jotka olette vakuutusta ottaessanne toimittaneet mitään muuta kuin tyhjän paperin terveysselvityksessä, kehoitan olemaan yhtiöön yhteydessä ja kokeilemaan saada vakuutuskirjaa missä ennakkoon on kerrottu missä tapauksissa vakuutuskorvauksia ei makseta. Jos ette tätä saa, kannattaa vaihtaa yhtiötä. Muussa tapauksessa matkustatte omalla riskillä.

    Luin vakuutusehdot ihan ja tasan tarkkaan ennen vakuutuksen ottamista. En vain odottanut, että vedättävät niin pahasti. Koko perheemme kärsi henkisiä ja taloudellisia tappioita, ja yhtiön edustajien käytös oli koko ajan kylmää ja välinpitämätöntä. Vastaavia kommentteja on tuttavapiirissä ko. yhtiöstä kuullut myös muilta vakuutusalueilta, kuten liikennevakuutuksista. En suosittele.

  • Löysin tänne googlella ja ajattelin kirjoittaa oman kokemukseni..

    Olin syyttömänä osapuolena kolarissa ja if lupasi korvata autoni.
    Eivät maksaneet lähellekkään käypää hintaa.

    Halvin vastaavan merkkinen ja mallinen auto enemmän ajettuna ja vähän vanhempana nettiautossa hintaan 30.000eur.
    Mielestäni autoni käypä arvo olisi ollut 35.000.
    Maksoivat 25.000e.

    Kyllä jurppii!! Pahat puheet tuosta yhtiöstä ovat täysin aiheellisia!
    Ei ihme jos pystyvät kilpailemaan halvoilla hinnoilla, kun säästävät sitten korvauksissa!!!!!

    Hävisin sitten 10.000e.
    Aion toki viedä asian käräjille......

    • "Aion toki viedä asian käräjille...... "

      ...ja häviät lisää rahaa, onnea vaan. Ihan kiva, että elätät juristeja.

      Mutta otetaan nyt tässä kuitenkin hieman alkeita näistä asioista:

      "Vakuutusehdoissa on määritelty, että käyvällä arvolla tarkoitetaan käteishintaa, joka vahinkohetken markkinatilanteessa on moottoriajoneuvosta yleisesti saatavissa pidettäessä sitä myytävänä tarkoituksenmukaisella tavalla."

      Siis käypä arvo on sinun ulosmyyntihintasi, ei se hinta jolla voisit ostaa samanlaisen tilalle. Kun jobbari ostaa sinulta auton 25.000 eurolla, hän yrittää kaupitella sitä eteenpäin 30.000-35.000:lla. Tästä se ero syntyy.

      "Koska käypä arvo määritetään käteishinnan perusteella, eivät vastaavien ajoneuvojen osalta esitetyt liikkeiden hintapyynnöt taikka ulosmyyntihinnat sellaisenaan ole osoituksia ajoneuvon käyvästä arvosta."

      Koska vastapuolen liikennevakuutus on korvaajana, ei eri yhtiöiden vakuutuksissa ole eroja. Vakuutusehdot ovat laissa. Kaikki yhtiöt katsovat hinnat samasta Grey-Henin pitämästä tilastosta, joka perustuu todellisiin toteutuneisiin kauppoihin. Ei hintapyyntöihin.


    • Haloota! kirjoitti:

      "Aion toki viedä asian käräjille...... "

      ...ja häviät lisää rahaa, onnea vaan. Ihan kiva, että elätät juristeja.

      Mutta otetaan nyt tässä kuitenkin hieman alkeita näistä asioista:

      "Vakuutusehdoissa on määritelty, että käyvällä arvolla tarkoitetaan käteishintaa, joka vahinkohetken markkinatilanteessa on moottoriajoneuvosta yleisesti saatavissa pidettäessä sitä myytävänä tarkoituksenmukaisella tavalla."

      Siis käypä arvo on sinun ulosmyyntihintasi, ei se hinta jolla voisit ostaa samanlaisen tilalle. Kun jobbari ostaa sinulta auton 25.000 eurolla, hän yrittää kaupitella sitä eteenpäin 30.000-35.000:lla. Tästä se ero syntyy.

      "Koska käypä arvo määritetään käteishinnan perusteella, eivät vastaavien ajoneuvojen osalta esitetyt liikkeiden hintapyynnöt taikka ulosmyyntihinnat sellaisenaan ole osoituksia ajoneuvon käyvästä arvosta."

      Koska vastapuolen liikennevakuutus on korvaajana, ei eri yhtiöiden vakuutuksissa ole eroja. Vakuutusehdot ovat laissa. Kaikki yhtiöt katsovat hinnat samasta Grey-Henin pitämästä tilastosta, joka perustuu todellisiin toteutuneisiin kauppoihin. Ei hintapyyntöihin.

      Vakuutusyhtiö Turva taas tarhosi minulle enemmän kuin ostohinnan. Autosta ei millään ennen kolarihetkeä olisi voinut saada ostohintaa enää, kun kilometrejä ja kolhuja oli yhteisellä taipaleellamme jo kertynyt sekä ikää. Sain hyvän summan, vaikka en antanut lunastukseen.


  • Ifistä ei mitään hyvää sanottavaa! Kirjoitan juuri nyt äitini puolesta joka ei kädettömänä toi oikein kirjoitella ... Mutta siis! Äitini oli tulossa kaupasta, astui bussiin ruokakassin kanssa ja oli menossa istumaan ystävänsä viereen. Ennen kuin hän pääsi istumaan niin bussi lähti todella nopealla vauhdilla liikkeelle jonka seurauksena äitini meinasi kaatua lattialle, joten refleksinä nosti nopeasti ruokakassin penkille että saa pidettyään itsensä pystyssä. Eli bussikuski lähti matkaan ennen kuin äitini oli istumassa! Äitini tunsi kipua ja valitteli kättään ystävälleen. Hänellä oli onneks vapaata joten antoi käden pari päivää levätä ja toivoisi että kipu menee ohi. Kipu jatkui ja jatkui kunnes meni omalääkärille. Vakuutusyhtiöstä annettiin maksusitoomus käden ultrakuvaan ja tämän jälkeen vielä mangeettikuvaan, joissa todettiin olkapään ojentajajänteen pahasti poikenneen ja että leikkaus on välttämätön. Äitini laittoi taas viestin ifille että leikkaus olisi välttämätön ja odotteli sitoomusta. Hänelle varattiin aika leikkaukseen 21.5. 14.5 äitini laittoi jo ilmoituksen leikkauksesta, soitteli koko viikon ifiin mutta kukaan ei osannut sanoa sitoomuksesta mitään kuin ''kyllä se sieltä tulee''. Jopa edellisenä päivänä ennen leikkausta äitini soitti ja kyseli ja taas tuli sama vastaus. Eli ei edes kielteistä päätöstä tullut. Seuraavana päivänä leikkaukseen mentäessä ei ollut sitoomusta vielä tullut, mutta leikkaava lääkäri oli aivan sitä mieltä että kyllä se tulee koska bussiyhtiön vika. ''Aivan selvää pässinlihaa!!''. No leikkaus meni ja hirvittävät kivut tuli, onneksi leikkaus oli takana. Äitini ei nukkunut seuraavana yönä yhtään juuri näiden kipujen takia. Sitten päivällä tuli soitto vakuutusyhtiöstä; ''Me emme korvaa leikkausta''. Siitä asti taisteltu vakuutusyhtiön kanssa joka päivä vähintään tunti puhelimessa että miten ei voi olla mahdollista etteivät he korvaa leikkausta. Ifissä vaan sanotaan ''vamman syntyyn ei ole aiheuttanut ulkoinen tekijä, se on oma vika''. SIIS ANTEEKSI MUTTA MITÄ HELVETTIÄ!! Äitini tasapaino ei olisi mennyt jollei bussikuski olisi äkkinäisesti liikkeelle lähtenyt. No sitten pari päivää leikkauksen jälkeen tuli ifiltä kielteinen päätös jossa oli tilanne selitetty, miten äitini siis se oli kertonut. Hänen sanomisiaan oli muunneltu ja kirjoitettu että ruokakassi oli nostettu penkille ennen kun bussi lähti liikkeelle?!?! Sen jälkeen alkoi puhelinsota ja siellä he sanoivat että ovat tehneet virheen että ovat antaneet maksusitoomuksen infrapuna- ja mangeettikuvauksiin. Vieläkin tapellaan ja maanantaina pitäisi tulla soitto mutta ei sekään johda varmaan sen pidemmälle. Äitini joutui kelarahoille, min. 3kk työtön yms. 2 viikon päästä erääntyy leikkauksesta kustantuva 4511e lasku .... Keskiverto perheellä ei tuollaisia ole maksaa. MITÄ MIELTÄ OLETTE???

    Olen pahoillani jossai teksistä saa selkoa, en jaksa edes vaivautua lukemaan läpi, koska olen niin kiivaissa tunnelmissa.

    • ps. Lisäyksenä vielä kantoside 6vk fysioterapia. Ei mahdollisuutta voidella edes leipää itse tai avata vesipulloa tms.


    • anette3 kirjoitti:

      ps. Lisäyksenä vielä kantoside 6vk fysioterapia. Ei mahdollisuutta voidella edes leipää itse tai avata vesipulloa tms.

      ps. Valitusta ei oikeen hyödytä tehdä koska siinä menee kuukausia ^^ laskun eräpäivä parin viikon päästä ...


    • anette3 kirjoitti:

      ps. Valitusta ei oikeen hyödytä tehdä koska siinä menee kuukausia ^^ laskun eräpäivä parin viikon päästä ...

      ps. Olemme maksaneet asunto- ja autovakuutuksia vaikka kuinka monen leikkauksen edestä mutta eivät saatana anna mitään takaisin!


    • Epärehellistä ja ahnetta touhua.


    • olen pahoillani muaki kusetetaa if paskat ei maksa kipurahaa vaik kusipää ajo lensin tuulilasii ja päälleni ojaa. eka selostukses vanha vamma toka syy yhteys o mut kolari ei ollu traumatisoiva ja tän pitäs ol vakuutusyhtiö sanonko mikä tää o ja mul o koipi vääräs nyt ja hermoradat paskana joten olen tukenasi


    • kerron mielelläni sulle kolaristani ota yhteys lempilollukka@netti.fi


  • Anette, IF on vähän "vaikea" yhtiö. Mutta muut ovat menossa samaan suuntaan. Omistajat haluavat firmojen olevan rahasampoja. Eivätkä "asiakkaiden omistamat" ns. keskinäiset yhtiöt ole sen parempia.

    Tilanne on ikävä kyllä sellainen, että vahingon kärsineen henkilön ei pidä ikinä ilmoittaa tai kertoa yhtiölle ensi vaiheessa itse mitään. Ilmoitus pitää antaa ulkopuolisen, asiantuntevan henkilön kirjoitettavaksi. Vahingon kärsinyt on tunteenomaisessa tilassa, ei kerro asioita niillä termeillä, mitä vakuutusehdoissa on, käyttää "vääriä" ilmaisuja ja usein inhimillisesti jopa vähän värittää kertomustaan. Tällaisiin pieniin yksityiskohtiin vahinkokäsittelijä tarttuu, kuin haukka. Pilkku väärässä kohdassa ja tulkintariita on valmiina.

    Kun itseltäni napsahti jänne poikki, niin yksityissairaalan kirurgi kysyi vakuutusyhtiön nimeä. Hän lähetti vahinkoilmoituksen, tapahtumakuvauksen ja lääkärintodistuksen sähköisesti vakuutusyhtiöön. Laskutuslupa tuli että napsahti. Sitten pari viikkoa leikkauksen jälkeen tuli vak.yhtiöstä ystävällinen kirje, jossa pyydettiin yhteenvetoa muista kustannuksista (taksi, apteekki, tikkien poisto) ja kopioita kuiteista. Kaikki meni aivan oikein, lääkäri kyseli hyvin tarkkaan millä tavoin olin rikkonut käteni, jne. Vakuutusyhtiö sai varmasti oikeat ja rehelliset tiedot. Mutta on varma, että kirurgi kirjoitti asiat selkeämmin, kuin itse olisin yksikätisenä ne vahinkoilmoitukseen raapustellut.

  • Minulla on sairauskuluvakuutus ja oma vakuutusyhtiöni nosti vakuutusmaksujani 78 %. Ennenkuulumatonta AHNEUTTA.

    Ennen sanottiin, että autokauppias on epärehellinen ("ostaisitko tältä mieheltä auton). Minun mielestäni autokauppias on rehellisyyden perikuva verrattuna vakuutusyhtiöihin.
    /8 % vakuutusmaksun nousu perustuu kuulemma johonkin eu-direktiiviin. Jotain on vialla, kun virkavaltakaan ei puutu tuollaiseen epärehellisyyteen, vai onko kyseessä jonkinlainen rahanpesuhomma. Ottakaahan kantaa.

    • Sinulla on vapaaehtoinen vakuutus. Vakuutusyhtiö voi nostaa hintojaan vakuutuskauden vaihtuessa vaikka 100000000%. Sinulla on oikeus sanoa vakuutuksesi irti. Kukaan ei ole huijannut sinua. Olet maksanut vakuutusturvasta ja olet sen saanut. Nyt hinnat nousevat. On sinun asiasi päättää jatkatko, eli mistä kannattaa maksaa ja miten paljon.

      Toinen tapa on maksaa ja sitten ruikuttaa täällä omaa avuttomuuttaan ja surkeuttaan. Syötkö muuten itse, vai syöttääkö äitisi sinua vielä lusikalla?


  • Tämä on 100000000000 %:sti totta.

    • Kaikki vakuutusyhtiöt pyrkivät maksimoimaan tuotot. Saat helposti 100e korvauksen mutta kun tulee esim. pysyvä haitta niin alkaa veivaus..

      IF on rautaa yrityksenä ja Sammon (omistajan) osakkeita kantsuu ostaa, jakaa hyvin osinkoa.


  • Pakko yhtyä mielipiteeseen siitä että if on täysi kusetus firma! Siirsin kaikki vakuutukseni pohjolasta if:lle ison säästön takia. Lapseni rikkoivat nyt sitten perheen ipadin. Otin yhteyttä valtuutettuun huoltoon josta minulle ilmoitettiin korjauksen hinnaksi vajaat 600 euroa. Ilmoitin summan if:lle ja hämmästyksekseni ei tätä valtuutetun huollon korjausarviota hyväksytty vaan he suosittelevat jotain valtuuttamatonta tarvikeosa firmaa josta vastaavan korjauksen saisi reippaasti alle 200 euron. En ollut tyytyväinen ratkaisuun sillä en halua käyttää mitään tarvikeosia apple tuotteessani. Jos olisin halunnut halpaa rihkamaa en olisi ostanut applea alunperinkään.
    No minä tietysti kieltäydyin käyttämästä tätä sunnuntai korjaajaa ja hänen varaosiaan ja reklamoin päätöksestä if:lle.
    Heidän päätös kuitenkin piti koska korjaus on kuullemma vastaavan tasoinen ja ainakaan heille ei ole tullut vielä valituksia huoltoliikkeestä!

    Hämmästyttää kovasti miten vakuutusyhtiöni voi suositella käyttämään halpatuotanto/mahdollisia piraatti-komponentteja. Enkö ole oikeutte saamaan alkuperäisiä osia tuotteeseeni?!
    No onnekseni vaurioni oli niinkin pieni kuin ipad. En uskaltaisi kuvitellakkaan miten autojani, moottoripyörääni saati perheenjäseniäni voitaisiin korjata halpatuonti-/ väärennetyillä osilla, korjaajilla joilla ei mitään pätevyyksiä tehtävään... Varmaan käyttäisivät valelääkäriäkin kun olisi halvempi...

    Minä en henkeäni laita likoon paskan laadun ja korjauksen puolesta milloinkaan. Saati anna rahojani jatkossa moiselle yritykselle joka tämänlaista toimintaa suosii!

    Tehkää toki itse valintanne mutta jos mielipidettä kysytään en voi sanoa että tunnen oloani turvalliseksi tai tyytyväiseksi heidän asiakkaanaan. Enemminkin kusetetulta ja huijatulta.

    • hyvä hyvä


  • Jep

    IF=PASKAA

  • kusettaja on 2krt paperi ekassa ei syy yhteyttä, tokassa kolari ei traumatisoiva

  • Kilpailutin 4 vuotta sitten taloni, 3 autoa, 2 kärryä ja kelkan, Ifin tarjous oli lähes tuhat egeä kalliimpi vuositasolla kuin oman nykyisenkin vakuuttajan.

    Nyt kokeilimme auto asuntovaunu vakuutustarjousta kun oli olevinaan niin edullinenkin, ja Ifin hinta oli lähes 50% kalliimpi kuin sama vakuutus nykyisessä vakuutusyhtiössämme...

    Mutta niin kuin aina, ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa :DDD

    • Minuakin huvittaa aivan tolkuttomasti. Kaksi kertaa olen yrittänyt kilpailuttaa vakuutukseni ja joka kerta on ollut "pakko" jäädä IFin asiakkaksi. Viimeinen kilpailija lähetti jopa kohteliaan sähköpostin: "Ilmeisesti perheenne vakuutusturva on hoidettu mallikkaasti..." - ja vieläkin sitä joudutaan roikkumaan IFin asiakkaana.

      Miten tämä on mahdollista vaikka IF on "maailman huonoin ja ainakin kaksi kertaa muita kalliimpi"?

      Hyvin yksinkertaista: luin vakuutusehdot. Saisin halvemman kotivakuutuksen, tapaturmavakuutuksen, jatkuvan matkavakuutuksen, pojan henkilövakuutukset, jne, mutta ehdoiltaan huonompina. Jos pyydän vastaavia ehtoja, niin muissa yhtiöissä ollaan yleensä hiljaa...

      Se on totta, tyhmä on se joka maksaa turhasta :DDD


  • Olen vienyt vanhan asian jatkokäsittelyyn ifistä koska sain töissäni tasan 8 vuotta sitten työtapaturman jonka seurauksena joudin jäämään sitten pois töistä puolen vuoden kuluttua siitä traumasta ja on tosi ikävä kuulla if sanoo ja väittää että en ole ollut kuoleman vaarassa töissäni, vaikka M1 lähetteessä oli että on vaarallinen itselleen ja muille ja uhannut tappaa poliiseja ja muut jotka yrittävät häntä viedä hoitoon ja en ehtinyt lukemaan lähetettä kun mentiin hakemaan potilasta, mikä oli suuri virhe ja luotin siihen että kun sanottiin nimi ja osoite niin ei tullut mitään varotietoja hätäkeskuksesta, kuitenkin tilanne oli sitten siellä ihan toinen kuin oletin, että se on helppo keikka ja huomasin kuinka se katsoo pöydällä olevaa puukkoa koko ajan, työkaveri oli täysin tietämätön koko asiasta ja menikin pois sieltä ja jätti mut kahden koska hänellä oli jotain bisnespuheluja meneillään, kuitenkin se ajoi minut sieltä pois ja ymmärsin että jos en lähde niin lähtee henki sitten ja siksi lähdin pois, kävi sitten niin ikävästi että potilas ampui itsensä, vaikkei ollut sellaisia olotiloja lähetteessä ollenkaan ja sieltä pienestä kämpästä löytyi 3 asetta kaikki luvattomia ja ihmettelen että miksi se päästi minut sieltä pois, kun kaiken järjen mukaan se olisi voinut minut tappaa ja mitä väliä on sellaisella henkilöllä enää että ketä tappaa jos kerta tappaa itsensä ennekuin menee hoitoon ja se tilanne ei kuulemma ollut if vakuutusyhtiön mukaan minun kannalta hengenvaarallista, itse ihmettelen sitä että miksi se ei tappanut tai ampunut minua, vähän sama tilanne kun joutuu teloitettavaksi ja joku ampuu sitten ohi, ei ole oikein että vakuutusyhtiö sanoo sitten että mitä siitä, olet liioitellut asiaa, vaikka en voi edes koko totuutta sanoa ja vakavuutta kirjoittamalla, sen tiedän että olen jostain kumman syystä hengissä ja en tiedä mistä se johtuu, mutta sain siitä trauman joka ei ole parantunut vieläkään, koska en vieläkään tajua sitä että miksi ei mua ampunut, koska oli hänellä tilaisuus siihen ja ei ollut itsetuhoinen, vaan kuitenkin ampui ennemmin itsensä kuin minut tai virkaapupyyntönä tulleet poliisit. Nyt tuntuu siltä että if järjestelmä on se mikä niittaa sitten minut lopullisesti kuolleeksi, koska olen mielenterveyspotilas ja odotetaan että kykenen hoitamaan asiani normaalisti.

  • Oon nyt pari päivää lueskellu if:istä kommentteja ja joutunu toteamaan että prkl ku on tuttua tekstiä. Vahinkoilmotus on helppo tehdä.. Siitä eteenpäin tarvitaan kristallipalloa ja lujaa uskoa. Mainosteksti ei kyllä oo ollenkaan osuva. Nyt tapellaan korvauksista.

  • Yhtiön edustaja sanonut lääkärille että iffin homma on kerätä rahaa vakuutusmaksuilla ja pitää ne!!! Tämä on fakta.

    Todella nihkeää touhua. Maksut kyllä peritään mutta kun tulisi jotain saada takaisin, ei toimikaan vaan selkärikotkin ovat vanhaa kulumaa ja päläpälä.

  • >> vaan selkärikotkin ovat vanhaa kulumaa ja päläpälä.

    Niin muuten ovatkin. Erityisesti tapaturmavakuutusten kohdalla tulee ikäviä yllätyksiä. Jos kaadut ja kolautat olkapääsi, niin tapahtunutta vammaa verrataan "keskimääräisen normaali-ihmisen" vastaavassa tilanteessa tapahtuneeseen kolahdukseen. Jos ikääntynyt kolhii itseään, vamma on pahempi, kuin "normihenkilöllä". Tämä erotus on iän/työn/rasituksen aiheuttamaa kulumaa, sitä ei korvata. Ainoastaan "normihenkilöä" vastaavat vammat tuottavat korvauksen. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että ihmisen ikääntyessä tapaturmavakuutusten korvaukset käytännössä huononevat joka vuosi, koska kulumisen osuus kasvaa. Vakuutusyhtiö korvaa yleensä vamman hoidon täysimääräisesti, siinä vakuutus on hyvä. Mutta jos hakee korvauksia vamman aiheuttaman työkyvyttömyyden takia, niin ikä syö niitä pois koko ajan.

    Sopii lukea asiasta Finen sivuilta. Siellä löytyy perustietoa mm. tapaturmista ja vakuutuskorvauksista. Ei tarvitse sitten tyytyä "mun mielestä" -totuuksiin nettipalstoilla.

    http://www.fine.fi/index.php?item=182

    • Pitkästä aikaa oikein asiallinen ja hyvä viesti tällä foorumilla.


  • Voin kertoo että olin iffin asiakas monta vuotta.. Nyt sit kävin kokeilee muita vakuutus firmoja. Kyllä tuli ikävä iffille takas asiat aina hoituu, vakuutukset siirtyy autoihin nopeasti ja tieto menee eteenpäin muihinki asian tarvitseville. Ja muutenkin korvaukset tullu aina todella nopeasti. Nyt kokeilin pop-vakuutusta niin palo jo hermot vähän yli kuukaudessa. Takas iffiin. En suosittele kellekkään popvakuuutusta, vähän halvempi mut mikään ei toimi.

    • Jaa-a oletkos ifillä töissä?

      vanha postaus, mutta pakko vastata kun paskaa jauhaa.

      Itselläni on omat ja veljen auton vakuutukset nimissäni POPVakuutuksella ja kyllä itselläni homma toiminut mukisematta, auto jäi tien poskeen ja se sitten siihen paskottiin niin kyllä sain mukisematta korvaukset ja hinauksen.
      Myös veljeni auton kanssa ei ollut ongelmia kun se meni myös kokonaan lunastukseen, kyllä ne parissa viikossa maksoi vähän yli 2 tonnia ja lunastivat auton ilman turhaa draamaa.

      Eli sanon kyllä, että aika turhaa paskapuhetta tuokin.


    • Paskaa mainostusta kirjoitti:

      Jaa-a oletkos ifillä töissä?

      vanha postaus, mutta pakko vastata kun paskaa jauhaa.

      Itselläni on omat ja veljen auton vakuutukset nimissäni POPVakuutuksella ja kyllä itselläni homma toiminut mukisematta, auto jäi tien poskeen ja se sitten siihen paskottiin niin kyllä sain mukisematta korvaukset ja hinauksen.
      Myös veljeni auton kanssa ei ollut ongelmia kun se meni myös kokonaan lunastukseen, kyllä ne parissa viikossa maksoi vähän yli 2 tonnia ja lunastivat auton ilman turhaa draamaa.

      Eli sanon kyllä, että aika turhaa paskapuhetta tuokin.

      Unohtui mainita, että itse saa kyllä soittaa jotta saa asiat liikkumaan eteenpäin, mutta aika pieni vaiva se on ja melko pikkumainen diiva saa olla jos olettaa, että kaikki hoidetaan ilman, että itsellä tarvii edes persettä nostaa penkistä.

      Ja Piikki1:n kommentti siitä miten paloi hermo kuukaudessa POPvakuutukseen, haluaisin kyllä tietää miten vitussa voi palaa hermo kuukaudessa jos vain vakuutukset on siellä, lasku tulee maksat laskun, that's it. ,miten siinä voi ruveta vituttamaan?


  • "If...." on if; firmassa kaikki on yhtä suurta kysymysmerkkiä ja hiusten halkomista!!

    If oli myös minulle suuri pettymys! Markkinointi- ja myyntipuolen ihmiset ovat ystävällisiä ja avuliaita, mutta kun ensimmäistä kertaa joutuu soittamaan korvausasiaa saa heti kylmäkiskoista kohtelua. Vahinkoilmoituksia vastaanottavat ihmiset eivät tiedä asioista ja asennoituminen asiakkaaseen on jäätävä. Voisi kuvitella olevansa kahdessa eri firmassa..

    Lunastustapauksissa hinnat arvioidaan alakanttiin, kuten aiemmissa viesteissäkin on todettu. Jos maksaa kallista huippukaskoa, hinnat arvioidaan vielä enemmän alakanttiin jotta jää tilaa 30 % lunastusturvalle jolloin lopputulos on sama kuin peruskaskon korvauksessa. Arviot pohjautuvat mielivaltaisuuteen, ei tilastoihin vaan yksittäisten "helmien", eli massasta poikkeavien, poimimiseen nettiauton listalta vakuutusyhtiön eduksi. Asiakkaan "poiminnoilla" ei ole mitään väliä, sillä "autoliikkeiden autot ovat ylihinnoiteltuja, niihin ei voi verrata", ja yksityisten ihmisten myymät autot "eivät ikinä mene kaupaksi noilla hinnoilla". Ainoa oikea arvio on vahinkotarkastajan tekemä aliarvio. Kuitenkin saatavalla rahalla pitäisi ostaa korvaava auto samoilta markkinoilta!

    "Ole huoletta, me autamme"-mainoslause pitää paikkansa; "autamme teidät toisten vakuutusyhtiöiden asiakkaiksi"!

    • >> Kuitenkin saatavalla rahalla pitäisi ostaa korvaava auto samoilta markkinoilta! >>

      No, kun ei pitäisi. Korvaus korvaa auton arvon. Arvo on summa, jonka sinä saisit, kun lähtisit myymään autoasi. Ei se hinta, millä voisit ostaa korvaavan auton tilalle. Näiden kahden hinnan välissä on nimittäin myyjän/välittäjän voitto sekä tinkausvara. Näitä vakuutusyhtiö ei tietenkään maksa.

      Yhtiöt katsovat hintansa Grey-Henin tilastoista, joissa näkyvät Suomessa tehdyt toteutuneet kauppahinnat. Eivät hintapyynnöt, eivät nettihinnat vaan todelliset ja toteutuneet hinnat.


  • Oli monta vuotta kasko Volviassa , jonka omistus siirtyi jokin aika sitten If:lle.
    Vähäisen käytön takia pidin taukoa n. 1/2 vuotta , jolloin autossa ei ollut kaskoa.
    Kyselin sitten uudestaan saman kaskon ottamisesta ja nyt hinta olikin noussut
    n. 53 % edellisen hinnasta.
    Ilmeisesti haluavat ottaa asiakkaan säästämän rahan takaisin heti.

  • Moro
    Kyllä on sitten IF paskista paskin vakuutus yhtiö.

    2 kertaa elämässä tarvinnut sieltä korvauksia.
    Ei helevetti mitä touhua.

    Työtapaturma 3 vuotta sitten aivan selvä niin vatvoovat papereita 2 kuukautta ennen kuin pääsee edes magneettikuvauksiin. Yrittivät vielä leikkausraportin saatuaankin vedättää että polvessa on synnynnäinen vika ja vamma. Väännön ja käännön jälkeen saivat maksettua magneettikuvat ja röntgenit.

    Nyt 3 vuotta myöhemmin työnantajan vapaa-ajan vakuutuksen kanssa aivan samaa sontaa.
    3 eri kirjettä tullut että lähetätkö tämän paperin,kohta kysyyvät taas uutta paperia ja vielä eri kirjeessä kolmatta paperia.

    Asiaa vatvottu nyt taas se 2 kuukautta,eivät kerenneet tehdä maksusitoumusta magneettikuviin,meni kolme viikkoa. Käytin magneettikuvien maksuun omaa vapaa-ajan vakuutusta ja päätös tuli 2 päivässä sähköisesti.

    Nyt on ongelmia sitten kun niiden pitäs maksaa 40% palkasta korvauksena niin kyllä taas paperi kelpaa. Kuukauden ovat selvitelleet minun palkkaani,työnantajani lähetti heille palkkatietoni.
    Taisivat järkyttyä ja nyt pitää kaivella viimeisen 5 vuoden palkkoja sekä verotietoja.

    No siinähän saatana kaivelee,mulla on tilinauhat Norjasta viimeiseltä 4 vuodelta ja tulee kalliimmaksi,voi IF minkä teit vai mitä ne keksii vielä. Varmaan että ulkomaantuloja ei hyväksytä. Opiskeluajan tulot varmaan kelpaisi Ifille.

    Laitan sellaset paperit että Norjassa että näkyy 90000 euroo oli vuosi palkka.

    Se IFin mainos telkkarissa on ihan vitsi,dont you worry about thing!!

    Ei mulla ole huolta,mutta entäs sellasilla ihmisillä jotka tarvii rahansa nopeammin?

    IF

  • Meinaan vaihtaa vakuutukset ifiin. Jos joku firma on törkee niin Tapiola on!! Maksut osaavat ottaa, mutta kun pitäisi jotain korvata saa pelkkää kettuilua ja asiakassovittelusta etenkin. Sain vastauksen kun vaadin asiani uudelleenkäsiteltäväksi, kännykkäni varastettiin, kaikki tuli tyyliin väännä rautalangasta, kirjoittamiani lauseita toisteltiin, aivan kuin en niitä olisi itse tajunnut ja esimerkiksi annettiin ravintolassa kadotettuja esineitä. Minulta vietiin puhelin päiväsaikaan, aivan selkeä tapaus, ja varmasti selvinpäin, minä siis, koska en käytä alkoholia, enkä käy ravintoloissa.
    Olen tapauksesta kertonut kaikille tutuilleni, ovat pitäneet tapausta törkeänä!! Tyhjän saa pyytämättäkin. Firma vaihtuu huomenna. Moni muu vaihtaa myös. Siitäs saatte ja lisää tulee. En sano pahasti vaan hyvästi!!

  • Totta IF vakuutusyhtiö lopettaa vanhat lapsivakuutukset yksipuoleisella päätöksellä. Ennen homma hoitui jotekin nykyään saa tapella joka asiasta.Nyt kun lapsivakuutus loppuu niin vaihdan kaikki vakuutukseni muualle.40 vuotta ollut asiakkaana

  • Varmaan löytyy vastaus jostain muualtakin..... kysyn näin pikana ystäväni puolesta, etten valista väärin .)
    Onko IF:n kotivakuutuksesta mahdollisuus saada tilapäisasuntoon putkiremontin ajaksi apuja, rahallista. Tämä ystävä luottaa vaan ja on muistavinaan, että maksaa esim. hotellin :D
    En saa millään konstilla tarkistamaan asiaa. Helppo olisi käydä vaikka jossain toimipaikassa kysymässä, mutta ei...
    Jospa täällä sattuisi joku asiasta tietävä olla paikalla.
    En jaksa noita IF:n sivuja selailla ;)

    • >> putkiremontin ajaksi >>

      Kotivakuutus korvaa äkillisen vahingon aiheuttamia vahinkoja. Onko putkiremontti "äkillinen vahinko"? Siis millaisesta remontista on kyse? Miksi se remontti tehdään?

      Olipahan taas kysymys!


    • "Vakuutuksesta korvataan omassa käytössä olevan, vakuutuskirjaan
      merkityn asunnon asumiskäytön estymisestä
      syntyneitä kustannuksia, kun vakituiseen asuntoon on
      kohdistunut näiden vakuutusehtojen mukaan korvattava
      äkillinen ja ennalta arvaamaton vahinko. " Eli jos kyseessä on ihan perusremppa, joka on tod.näk ollut tiedossa jo pidempään että sellainen on tulossa, niin ei korvaa.


  • Katsokaa juttuni Iftä ja äitini asian käsittelystä, ei todellakaan anna If vakuutusyhtiöstä rehtiä kuvaa ja tämä perustuu heidän päätöksiin tai päättämättömyyden, kynemättömyyteen tekemään päätöksiä.

    If vakuutusyhtiöön ei kannata luottaa missään tapauksessa, kaikkia päätöksiä odotin ja odotin.

  • Montako minuuttia IF vakuutuskäsittelijä saisi toimia esim Gigantissa?
    5 minuuttia.
    Poistettaisiin asiakkaan vihollisena heti.

    Gigantissa ei kysellä jos et oo tyytyväinen.Palvelu pelaa. Mysö Tokmannilla.

  • En tiedä miten kotivakuutuksen korvaukset pitäisi toimia. Kovasti mainostettaan vesivahingon sattuessa korvaa väliaikaisen asumisen "remontia ajalta" mutta meille ei ainakaan olisi korvattu kun kyselimme puhelimessa. Meillä oli lievä vesivahinko missa tuli kylppäri ja vaatehuone remontti. Asuimme sitten remonti ajan kotona. Lopetimme kotivakuutuksen tarpeettomana. Niillä hinnoilla saa tulipalon sattuessa haettua käytetyt kalusteet kirpparilta.

    • ...samalla sitten lopetit todennäköisesti myös vastuuvakuutuksen ja oikeusturvavakuutuksen. Ne yleensä ovat samassa paketissa kotivakuutuksen kanssa.

      >> Niillä hinnoilla saa tulipalon sattuessa haettua käytetyt kalusteet kirpparilta. >>

      Uskon, että sinun kohdallasi näin on.


  • Ihme lafka tämä IF, asiakkaille jättää vahingot maksamatta vedoten ihmeellisiin säädöksiin ja oma tekemiinsä analyyseihin, joista paistaa porukan ammattitaidottomuus ja välinpitämättömyys. Läheltä seuraan parhaillaan vahingonkorvausjupakkaa, jossa asianosainen on täysin syytön toisen aiheuttamaan omaisuusvahinkoon. Laittakaa hyvät ihmiset kaikki vakuutuksenne Fenniaan, se on semmoinen firma josta ainakin voin kokemuksen syvällä äänellä sanoa löytyvän sekä järkeä että inhimillisyyttä.
    If laittoi pihalle sakkia ja maksaa niille vuoden palkan tekemättömästä työstä, siihen ne vakuutuskorvauksista säästyneet rahat menee...

  • En todellakaan suosittele, kaikkein kalleimman vakuutukset, asiakaspalvelu suorastaan ivallista, jos ei valehtele, niin ei tiedä mistä puhuu. Puhelimitse ei kannata hoitaa pienintäkään asiaa, vakuutusyhtiömoraali vaatii valehtelemaan ja petkuttamaan asiakasta minkä kerkiää. Eli aina sähköpostitse, tai äänite puheluista kun jossaan on yhteydessä.

    • Hei !
      Huomattu on ! Tuli tapaus, jossa koirani joutui keisarinleikkaukseen. IF:illä onkin sattumoisin juuri tuo keisarinleikkaus rajattu korvausten ulkopuolelle, eikä siis korvausta saa (päivystyksessä 1000 € "laaki").
      Nyt tutkittuani muiden yhtiöiden vakuutuksia, lähes jokainen tuon olisi korvannut, osa ekalla kerralla ja osalla ei ole edes rajattu yhteen kertaan.
      Sittempä suunta on lähteä hakemaan vakuutukset muualta ja lähtö IF:istä

      EN TODELLAKAAN SUOSITTELE IF:iä KENELLEKÄÄN !


    • >> EN TODELLAKAAN SUOSITTELE IF:iä KENELLEKÄÄN ! >>

      Enkä mitään muutakaan yhtiötä kenellekään. Poikkeuksena tosin ne asiakkaat, jotka lukevat vakuutusehdot ja jopa ymmärtävät ne.

      Sinulla oli elukkavakuutus, jonka ei ollut tarkoituskaan korvata koiran keisarinleikkausta. Sellaisen olet itse hankkinut, sellaisesta olet maksanut ja se lukee vakuutusehdoissa. Nyt kun vakuutusyhtiö toteaa, että keisarinleikkausta ei korvata, niin sinä poloinen huudat, että "huono yhtiö"!

      Sinulla ja vakuutusyhtiöllä on yhteinen sopimus. Vakuutusyhtiö toimii sopimuksen mukaisesti. Sinä ruikutat täällä. Kumpi on tässä väärässä? Kumpi on se pöljäke?

      Sitä saa mitä tilaa ja mistä maksaa.


  • Vakuutusyhtiöt on kaikki samanlaisia vedättäjiä ja "valheellisten" päätösten laatijoita. Huonoja kokemuksia on Pohjolasta, LähiTapiolasta.......korvaukstasot vedetään hatusta alle torihintojen asiakkaan tappioksi! Henkilövahinkotapauksiaa L-T yhtiökin tekee täysin virheellisiä ja faktoihin perustamattomia päätöksiä, suoranaista vääristelyä! Sanoin irti vakuutukseni L-Tapiolasta ja hintakilpailun voitti IF vakuutus. Katsotaan miten yhteistyö toimii?

    • Jotenkin minulla on sellainen tunne, että metsään menee myös IFin kanssa. Olet mitä ilmeisemmin henkilö, jota kaikki vakuutusyhtiöt aina "huijaavat". Onhan selvää, että vakuutusyhtiöt eivät osaa lukea vakuutuslakia, omia vakuutusehtojaan tai tuomioistuinten päätöksiä. Ne aina "petkuttavat" sinua ja "valehtelevat" sinulle.


  • Niin perseestä kuin olla voi IF Vakuutusyhtiö

  • Älkää ihmeessä ottako ifiltä vakuutusturvaa.Vaatii asiakkaalta vapaata pääsyä kaikkiin terveyttä koskeviin tietoihin määräämättömäksi ajaksi ja hammaslääkäritietoja 10v taaksepäin pienen hammastapaturman takia. Riitautti heti korvaushakemuksen, ettei tarvitsisi maksaa mitään. Ifillä sellaiset ehdot, ettei niitä täytä kukaan1

    • Ai ihan niinku kaikki vakuutusyhtiöt Suomessa vai? No voi nyt sentään:D

      Riitautti varmaan koska yritit kusettaa niitä mutta jäit kiinni:D "Ei oo aikasemmin ollu juuh ei"


  • Oi teidän idioottien viestejä on hauska lukea:) Laittakkaa "If" sijaan mikä tahansa muu vak.yhtö ja perään teidän valitukset, niin saman verran aikuisten ihmisten pillitysta on palstat täynnä. If ei korva... noh korvaako sitten muut? Monesti valitus kohdistuu johinkin asiaan mitä kukaan ei korvaa.
    Sitten noi rappeutumiset. Jos ne vammat ei olis tullu teille 20v ikäisenä, mut nyt tulee, niin kyse on ikään liittyvästä rappeutumasta, vaikka syy onkin tapaturma. Ei nyt hyvänen päivää 20v ikäisten akillesjänteen ym. pauku mistään tenniksen pelaamesesta...

    Kiitos teidän valitusakkojen on muilla ainakin hauskaa luettavaa:) Joskus tietty va.yhtiöt käyttäytyy kusisesti, silloinkin sitä harrastaa kaikki vak.yhtiöt ihan tasaväkisesti.

    Kukaan teistä ei oo vakuutusta ostaessa lukenu niitä ehtoja, niin ihan omaa tyhmyyttänne täällä ruikutatte!

  • Sain ifistä korvauksen kun auto paloi. Yllättäen ifi maksoi korvauksen tilille. Nyt sitten ihmettelin 15pvää myöhemmin että rahaa ei ollutkaan tullut. Summa oli kuitenkin yli 10 000 joten olin kauhuissani. Soitin ifille ja kysyin että missä rahat oli. Ilmoittivat että ovat maksaneet rahat osuuspankin tilille vaikka minulla on itsellä handelsbanken. Olivat hatusta repäisseet tilinumeron ja nyt 1800€ on summasta hukassa. Eli kuka korvaa? Kaiken kukkuraksi selvityspyynnössä ilmeni aivan selkeällä suomen kielellä tilinumero ym yhteystiedot. :) vaihdoin välittömästi vakuutukset irti toiseen vakuutusyhtiöön. Kiitti mulle riitti.

  • IF todella huijaa!

    SKV-kiinteistövälitys yritti myydä tietoja salaamalla asunnon, jossa on kosteusvaurio. Lähetettiin reklamaatio, ja SKV siirsi asian IFille noin 4 kuukautta sitten. Vieläkään asiasta ei ole tullut päätöstä! Aina vain pyydetään lisätietoja. Niitäkin on läähetetty pari kertaa, viimeisimmät yli kuukausi sitten, mutta mitään päätöstä puhumattakaan korvauksista ei ole vieläkään tullut.

  • if toimii hyvin....joskus 1990 salama iski yli 20km päähä muuntajaan ja lankoja pitkin tuli ja poltti muutaman pumpun pannuhuoneesta ja sähkömittari alkoi pyöriä vikapäin.Korvaus tuli pumpuista ja vielä työpalkat päälle kun itse vaihdoin. Ei tullut kukaan katsomaan eikä mitään kuvia tarvinut.
    Ja nyt heti v. 2017 alkajaisiksi tuulilasi meni autosta toisen aiheuttaman kinen iskemään.
    Soitto ifiin ja 2minuutin kuluttua soitti hertz että mihin haluatte vuokra-auton .
    Koodinumero lasiliikkeeseen jolla se maksu kuitattiin. Kaikki valmista alle 5 min.
    Vakuutusmaksuista hyvät alennukset muutenkin vs. muut.

  • Hei
    Asiani koskee meidän asuntoauton korjaustä hirvikolarin jälkeen. Kolari sattui vanhalla lahden tiellä (140) n. 20 km ennen Lahtea. Tapahtuma paäivä oli kun hirvikausi alkoi eli silloin 26.9.2015  (lauantai). 
    Tapahtuma hetkellä auto oli alle vuoden ikäinen (10.10.2014) ja sillä oli ajettu 13.th km.
    Tein siitä samana päivänä vahinko ilmoituksen vak. yhtiöön ja siltä oltiin minuun yhteydessä seuraavana arkipäivänä (maanantai). Asiaa silloin hoiti sellaainen kaveri kuin ?? Alitalo ja Turun konttori. Asioista sovittiin kuinka toimitaan. Ja tarkastajan sanoilla " auto korjataan kolaria edeltävään kuntoon ja kaikki vaurioituneet osat vaihdetaan uusiin"
    Auton etupää vaurioitui ja auton asunto-osan vasen kylki mihin tuli (2) kaksi vaurioata. Etuosaan seinää tuli n. 40 cm repeämä ja takapään sormen mentävä reikä. Kyseessä oli täysi kasvuinen hirvi (n. >800 kg) ja paikallinen metsästäjä kun tuli paikalle, kertoi, että olivat nähneet sen edellisenä päivänä ja opineet, että sitä ei ammuta. Oli kuulemma "kylän suurin" sonni.Poliisit lopettivat hirven.
    Auto toimitettiin Lahteen Mega Auto Oy:n pihaan (lähin merkkikorjaamo). Olin yhteydessä kyseiseen yritykseen maanantaina ja kyselin hommasta kuinka toimitaan. Ilmoitus tuli, että he eivät korjaa asunto-osaa vaan ainostaan etupään vaurion. Muut vauriot pitää korjata muualla.
    Olin tämän vuksi yhteydessä Jyväs Caravan Oy:n Jyväskylässä. Tässä vaiheessa oli selvisi, että auton vasen kylki piti vaihtaa uuteen. No sovittiin että asia hoidettaisiin heillä. Meni pari päivää ja tuli soitto, että he eivät pystykkään vaihtamaan seinää vaan se pitää lähettää tehtaalle Ruotsiin vaihdettavaksi. No näin alettiin ja sovittiin toimimaan. Kyseinen yritys oli tehtaaseen yhteydessä ja kyseli aikatauluja ja omia aikatuluja. Siinä vaiheessa oli tarkoitus lähettää auto vielä 2015 ennen joulua tehtaalle mutta se ei onnistunut Mega Auton työn vuoksi. Mutta se on eri juttu.
    Lähtö siirtyi niinkin paljon kuin helmikuu 2016 ja 16 päivä. Myöhästymisen vuoksi ennen meidän autoa oli 8 autoa tulossa tehtaalle. No me odotimme ja loppujen lopuksi auto palautettiin ??16.5.2016 satamaan Helsinkiin. No mitä autolle oli tehty. Olemme sopineet, auton seinä paikataan ns. täsmä paikkauksella ja koko kylki piti maalata, jolle tehdas antaa kirjallisen takuun.Auto tuli satamaan 16.5.2016 ja missä kunnossa. Autolle oli tehtaalla tehty täsmä paikkaus ja paikka maalaus, ei koko kylki. Tätä oli pyydetty kirjalliseti"koko kylki". No asiaa kävi tutkimassa Kabeadrian maahan tuojan toimets kolme kertaa ja ilmoitti, että autoa ei voi noin luovuttaa asikkaalle. On siinä kunnossa. Paikkamaalauksen tieltä oli poistettu reunoilta sauma kittaus ja tarrat. Eli tässä kunnossa. Asiaa pohdittiin ja päätettiin yhdessä, että tehtaalle pitää antaa mahdollisuuskorjata tehty virhe. Näin päätettiin lähettää auto takaisin tehtaalle (yhteinen päätös, löytyy s-posti).
    Samalla sovittiin, että molemmat kyljet maalataan (ensimäinen kerta)jotta niistä saadaan saman väriset. Mikko Hörkön piti saada vastaus tehtaalta mitä tämä kustantaa. No maahantuoja oli yhteydessä tehtaaseen ja sai vastauksen. Tämän jälkeen Mikko hörkkö alkoi tekemään omia päätöksiäja tialauksia.
    Eli hän ilmoitti, että autoa ei lähetetä tehtaalle vaan se laitetaan "täälläHelsingissä" kuntoon eli satamassa. Tämän kaiken kielsimme ennen kuin asia on sovittu. Sen jälkeen hän tilaa tavarantarkastuksen ja auto luovutetaan meille. No näinhän myös teki paitsi, että koskaan autoa ei meille edes yritetty luovuttaa meille. Kun oli sovittu jotain me uskoimme,että siitä pidetään kiinni vaan ei. Tavaran tarkastuksessa olimme me ja tuomari paikalla mutta tavaran tarkastajaa ei näkynyt eikä vakuutusyhtiötä. 
    Siinä odotellessa tarkastajaa tuomarini kokeili onko auton ovet kiinni, eivät ja kaikki auki. No munulla oli vara-avaimet mukana ja päätimme kokeilla homma. Laitoin avaimen virtalukkoon ??? ei mitään tapahtunut ei valoja ei mitään, akku thjä. Takapään lämmityslaitteen panelista näkee mikä tilanne akuissa on. On yritin sitä ja sama juttu taka- ja etupään akut aivan tyhjät. Tämän vuoksi kskuslukitus lauennut ja ovet auki kun ei ole virtaa akuissa.
    Odettelimme tarkastajaa reilun tunnin ja lähdimme pois. Emme saaneet ovia lukkoon muut kuin kuskin ja asunto-osan oven avaimella. Mutta apumiehen ovi jäi auki kun se toimii vain keksulukituksen kautta.
    No auto jäi sinne ja mitään ei tapahtunut. Kunnes me päätimme tehdä ehdotuksen (11 kohtaisen)Missä auto saatettaisiin kuntoon Jyväs Caravanissa. Tämä Mikko Hörkkö vahvisti ja hyväksyi paitsi, että teki taas oman muunnelman ehdotukseen. Ja tilasi (toinen kerta) työn. Tuota Hörkön ehdotusta emme koskaan hyväksyneet ja siitä hänelle myös ilmoitettin. Pitää myös huomioida se, että jos me emme olisi tehneet ehdotusta niin auto seisoisi vielä satamassa koska Hörkkö ei ehdottanut mitään tänä aikana.
    Auto vietiin 31.1.207 (8kk) JC:n lavetilla, näin sovittiin. Ja homma alkoi. Sovittiin, että auton molemmat kyljet maalataan ja me oletimme että tehdään sopi

  • Minulla on pelannut ihan hyvin-ei valittamista.

  • rosvoja kaikki vakuutusyhtiöt.

  • Älä ikinä ostaa IF Oy:stä! Ne ovat täysin hujareitä! Meillä on ollut kaikissa vakuutus paketti asioista ja ne EI MAKSAA MITÄÄN!!! Esim, omaisuuta ne vähentää omavastuu ja sitten mitä sen nykyinen hinta (jos esim. rikki puhelin joka on uutena aina halvempi) ja vähentää paljon ikävähennys ja lopuksi ei jää mitään! Sama autovakutus ja sairaus ja matkavakuutus jne.
    Siis ei ikinä osta Ifista!

  • höpöhöpö!!! Paras vakuutusyhtiö ikinä!!!

    • Huonoin vakuutusyhtiö Suomessa. Kämpässä vesivahinko, vakuutuksesta asumisen keskeytys korvaus 16€/pvä, en saa edes bensoja tuolla tilapaiskämpälle ajaessani. Huomenna vaihtuu kaikki pois iffistä. Huono palvelu, kallis, korvaukset huonot ja vahingon sattuessa tuntuu ettei ketään muuta asia kiinnosta kuin itseäni. Toistakymmentä vuotta asiakkaana se on soronoo If!


  • Olkoon alkuperäinen viesti mitä tahansa. Mutta huomioikaa kohdallanne riskit työllistyä lähellä eläkeikää. Jos sattuu työtapaturma on turha odottaa taloudellista tukea vakuutuksen osalta. Silti meiltä vielä työelämään osallistuvilta yli 60 v täyttäneiltä odotetaan vuosien jatkoa. Tämä on mielestäni vakavan keskustelun paikka.

  • Joo IFi on kaikista halvin

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.