Kokemuksia Seronilin käytöstä?

Häh?

Minulle määrättiin Seronilia masennuksen hoitoon. Hain jo lääkkeet, mutta en älynnyt enempiä kysellä lääkäriltä sivuvaikutuksista näin hoidon alussa. Eipä sillä että olisin kovin täydentävää vastausta saanutkaan. Oli harvinaisen vähäsanainen ja tympeä lääkäri.
Jokatapauksessa... Luin pakkausselosteen ja aloin pohtimaan, uskallanko aloittaa lääkityksen nyt ja lähteä viikon päästä reilun viikon mittaiselle matkalle sukulaisteni kanssa? Ajaa minun ei matkalla tarvitse, mutta tuo masennuksen mahdollinen voimistuminen ja aggressiivisuus ym. kiukuttelu (se tosin mainittiin kohdassa 18-vuotiaat tai nuoremmat, mutta ei se varmaan mahdotonta ole että vielä 20-vuotiaallekin sellaisia oireita iskisi?)
Te jotka olette kyseistä lääkettä käyttäneet tai jotka asiasta jotain tiedätte, millaisia vaikutuksia lääkkeellä oli teihin aloittaessanne käytön?

42

35804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie alotin pari viikkoa sit uudestaan tuon Seronilin, 40mg/vuorokausi.. Tähän mennessä on ollut aika väsy ja turtunut olo. Ei jaksais oikein lähteä edes ulos, välillä kiukuttaa aika pahasti mut tämmöstä aika tasasta menoa.. En vielä ehkä lähe täysin tuomitsemaan näin lyhyen käytön jälkeen. Viime keväänä sain seronilista voimaa tehä koulutöitä ja nähdä kavereita, mut olin välillä aika kiree ja kiukkunen. Et ei miulla ainakaan mitään raivokohtauksia oo tullut, oon kans 20-vuotias. Hermo menee vähän helpommin.
      En tosin osaa sit sanoa, miten paljon vahvemmin/vähemmän minun masennuksen tila vaikuttaa sinun tilaasi verrattuna, näin lääkkeiden käytössä. Outo lause, tarkotan siis että onhan se aika yksilöllistäkin.

      • ainiin ja matkapahoinvointi ainakin miulla paheni, käytiin tuossa lappeenrannassa ja sinne on muutaman tunnin ajomatka. oli autossa aika paha olo, mut en tiiä onko matkapahoinvointilääkkeet kieltolistalla kun käyttää seronilia? ei kai.. en halua pelotella, siulle näin ei välttämättä käy mut ite oon huomannut et seronilin kanssa viime keväänäkin oli matkalla vähän etova olo.


    • Mulla ei vaikuttanut seronil mitenkään,ei hyviä eikä huonoja vaikutuksia.Käytin muutaman vuoden ihan turhaan kun lääkäri käski.

    • kikoko

      Mulla ollut Seronil käytössä paniikki masennukseen parin vuoden ajan. On vähentänyt ahdistusta, mutta tuonut mukanaan myös sivuvaikutukset joita on kova väsymys, haukottelun tarve, ajoittainen puuhakkuus ja shoppailu tarve, ehkä jonkinlainen välinpitämättömyys, vilkkaat unet öisin.

      Häiritsevää on tuo väsymys ei jaksa töiden jälkeen juuri muuta tehdä kuin satunnaisesti lenkkeillä ja lähes aina maata sohvalla. Vaikka lääke on suht toimiva ottaisin mielelläni lääkkeen joka ei väsyttäisi näin paljoa. Myös läheiset valittaa että lopettaisin lääkkeen käytön ja kuinka kauan aion tätä syödä. Muutamia kiloja on painoa tullut lisää (tulee myös ilman lääkettä). Läheiset on huolissaan muutenkin elämästäni jossa ei kuulemma ole tarpeeksi sisältöä. Olen liikaa yksin eikä ole harrastuksia ja en ole tarpeeksi sosiaalinen. Koen suurta ristiriitaa siitä millainen ihminen minun odotetaan olevan ja millainen olen. Aivan kuin hamsteri juoksen pyörässä päivästä toiseen. Koen että minun täytyy täyttää vanhempieni, sisarusteni, työkavereideni ja sukulaisteni yhteiskunnan toiveita ja miellyttää heitä

      Minä olen:
      yksin, ei lapsia, hiljainen, joskus passiivinen, hoksaamaton, väsynyt, ujo, epävarma, harkitseva, luonnossa viihtyvä, tavallisen näköinen, haaveilija, pelkääjä, pienessä seurueessa viihtyvä

      Minun odotetaan olevan:
      rohkea, seurallinen, lapsia haluava, seurusteleva kihloihin menossa tai jo naimisissa, puhelias, puuhakas, innokas, hoikka, energinen, jatkuvasti uutta ohjelmaa järjestävä ja tapahtumissa kävijä, hyvännäköinen, kärsimätön, pelkäämätön, seurapiirikuningatar

      • Häh?

        Jessus, kuulosti ihan siltä kuin olisit minusta puhunut. Osun täysin yksiin noiden "minä olen" ja "minun odotetaan olevan" -kuvailujesi kanssa. Ainoa vaan, että kukaan tuttuni tai sukulaiseni ei tiedä masennuksestani saati lääkityksestäni, vielä. Kyllä ne kohta tietää kun vielä vähän hämmästelevät miksen ikinä esittele heille poikaystäviäni ja eikö olisi kiva alkaa jo perhettä perustamaan. Kaikista pahinta on kun painostavat hakemaan töitä ja jatkamaan opiskeluja, olen jo huomauttanut heidän tavastaan tuota tehdä. Puhuvat siihen sävyyn että olen vaan laiska kun en ole töissä. Minkäs teen kun samassa kaupungissa on 700 muutakin tasoistani työtöntä hakemassa samoihin töihin kuin minäkin.
        Tuo minua hieman myös huolettaa, että mitenkä välinpitämättömäksi ja sohvaperunaksi tuosta sitten saattaa tulla. Ongelmani nimittäin on nyt ilman lääkitystäkin se etten muuta tee kuin makaa sohvalla facebookkaamassa ja bloggaamassa. Koiran käytän lenkillä ja leikitän, sen jaksan hyvin, mutta jopa itseni ruokkiminen on aivan mahdotonta. Elän lähinnä raejuustolla, jogurteilla, sipsillä, karkilla, leivällä.. Ihan millä vaan mitä ei tarvitse muuta kuin kansi avata ja lappaa naamariin. Ruokahalu on kuitenkin liiankin hyvä ja tuon ruokavalion myötä on jo nyt kiloja kasaantunut melkoisesti..
        Laskutkin ja kela ym. -asiat tahtovat jäädä hoitamatta, koska tuntuu siltä että mitä väliä. Ihan sama vaikka olisinkin ilman rahaa jne. Tiedän ettei ole ihan sama, mutta tuo välinpitämättömyys on vaan niin voimakasta jo nyt. Siksi vähän alkoikin pelottamaan vastauksesi myötä että jos omallekin kohdalleni tuollaiset sivuvaikutukset osuu, niin lähteekö tämä jo ihan lapasesta. Nyt kuitenkin vielä jotenkuten saan pidettyä itseni kasassa. Eihän ne alkuvaikutukset kestä kuin "sen pari kolme viikkoa vaan", mutta sekin on jo aika pitkä aika...


    • Tsemppiä!

      Käytän annoksella 80 mg/vrk, indikaatioilla BED ja depressio. Ja olen saanut valtavasti apua, kumpaankin sairauteen. En ole aikoihin ahminut, paino on tipahtanut vuoden alusta alkaen yli 30 kg ja se tietysti on auttanut mielialaankin.

      Toki olen edelleen depressiivinen, mutta selkeästi paremmassa kunnossa kuin ennen lääkitystä.

      Annos toki nostettiin asteittain tähän nykyiseen, ihan alussa oli pari viikkoa pientä päänsärkyä ja kuvottavaa oloa, sen jälkeen ei mitään sivuvaikutuksia.

      Alussa voi tosiaan olo pahentua, itse aloittajana aloittaisin lääkeen vasta reissun jälkeen mutta itsehän sinä sen päätät. Otan lääkkeen iltaisin, minulle se sopii. Käytin alussa voimakasta B-vitamiinivalmistetta, se auttoi siihen kuvottavaan oloon.

      • Häh?

        Kiva että sulla on toiminut noin. Itseäni jännittää sen takia tuon lääkkeen käyttöönotto kun olen niin altis kaikille sivuvaikutuksille, panadol ainoa joka toimii ongelmitta :D
        Ei ne päänsäryt, pahoinvoinnit ym. niinkään haittaa, niihin on jo totuttu. Tuo masennuksen paheneminen aluksi on se minkä mielellään potisin kotona yksin, tutuissa paikoissa ja tuttujen ja turvallisten ihmisten lähellä. Sukulaisilleni en tahtoisi ainakaan vielä asiasta kertoa. Se on niin järjetön hulabaloo mikä siitä nousisi, etten jaksaisi sellaista ja mielellään nauttisin nyt tuosta matkasta kun niin harvoin niitä sukulaisiani näen.
        Päätin että aloitan lääkkeen käytön vasta reissun jälkeen niinkuin ehdotit. Mietin vaan että olisiko pitänyt lääkäriltä vielä kysellä tästä viivyttelystä, mutta ei kai? Kuitenkin yli vuosi tässä on jo pärjätty, joten tuskinpa se kaksi viikkoa kovin ratkaiseva on, varsinkin kun olen sellaisten ihmisten kanssa joista pidän ja tunnen kykeneväni kontrolloimaan itseäni silloin kun on pakko. Eipä oikeastaan ole kuin muutama ihminen (parhaat ystäväni ja tuttu sosiaalityöntekijä) joiden edessä pokka pettää ja pillitän niin kauan kunnes on pakko taas mennä ihmisten ilmoille ja pitää naama kasassa.
        Mitä vitamiinivalmistetta käytit, oliko se joku lääkärin määrämä vai mikä? Tahtoisin kuitenkin töissä käydä kun se on yksi niistä harvoista asioista joista tulee hyvä mieli ja asiat unohtuvat hetkeksi, en tahtoisi pahan olon antaa sitä estää joten täytynee varautua etukäteen jo sen selättämiseen...


      • Tsemppiä!
        Häh? kirjoitti:

        Kiva että sulla on toiminut noin. Itseäni jännittää sen takia tuon lääkkeen käyttöönotto kun olen niin altis kaikille sivuvaikutuksille, panadol ainoa joka toimii ongelmitta :D
        Ei ne päänsäryt, pahoinvoinnit ym. niinkään haittaa, niihin on jo totuttu. Tuo masennuksen paheneminen aluksi on se minkä mielellään potisin kotona yksin, tutuissa paikoissa ja tuttujen ja turvallisten ihmisten lähellä. Sukulaisilleni en tahtoisi ainakaan vielä asiasta kertoa. Se on niin järjetön hulabaloo mikä siitä nousisi, etten jaksaisi sellaista ja mielellään nauttisin nyt tuosta matkasta kun niin harvoin niitä sukulaisiani näen.
        Päätin että aloitan lääkkeen käytön vasta reissun jälkeen niinkuin ehdotit. Mietin vaan että olisiko pitänyt lääkäriltä vielä kysellä tästä viivyttelystä, mutta ei kai? Kuitenkin yli vuosi tässä on jo pärjätty, joten tuskinpa se kaksi viikkoa kovin ratkaiseva on, varsinkin kun olen sellaisten ihmisten kanssa joista pidän ja tunnen kykeneväni kontrolloimaan itseäni silloin kun on pakko. Eipä oikeastaan ole kuin muutama ihminen (parhaat ystäväni ja tuttu sosiaalityöntekijä) joiden edessä pokka pettää ja pillitän niin kauan kunnes on pakko taas mennä ihmisten ilmoille ja pitää naama kasassa.
        Mitä vitamiinivalmistetta käytit, oliko se joku lääkärin määrämä vai mikä? Tahtoisin kuitenkin töissä käydä kun se on yksi niistä harvoista asioista joista tulee hyvä mieli ja asiat unohtuvat hetkeksi, en tahtoisi pahan olon antaa sitä estää joten täytynee varautua etukäteen jo sen selättämiseen...

        Hei!

        Käytin Neurobion forte-valmistetta, vaan onhan niitä toki muitakin, lääkäri vinkkasi tuosta B-vitamiinista että voisi kokeilla.

        Mukavaa reissua!


    • 435rrerfs

      Söin jonku puol vuotta kyseistä lääkettä. En oikein huomannut sen selvästi auttavan sosiaalisten tilanteiden pelkoon enkä oikein mielialaankaan. Tuokin on niin tapauskohtaista; toisilla auttaa toisilla ei. Lopettamisesta ei tullut kovin pahoja vierotusoireita, pinna oli ehkä enemmän kireellä. Itellä auttanut eniten cipralex ja citalopram, mutta niidenkin annoksia oli koko ajan nostettava että vaikutus pysyi ja lopulta se loppui kokonaan. Onhan täs kohta jokainen SSRI-lääke käyty läpi, ei siin mitää...

    • Kylmät kädet

      Seronil sai minut sekopääksi, aivan kirjaimellisesti. Hajotin ikkunoita ja kävin jopa kyttien kimppuun.

      Nyt jälkeenpäin lääkkeen lopettamisen jälkeen olen tajunnut, että se johtui kyseisen lääkkeen synnyttämästä rankasta ahdistuksesta. Lääkkeen tunteiden turruttava vaikutus purkautui meikäläisessä todella vahvana ahdistuksena, joka sai tekemään järjettömiä tekoja.

    • no troller

      itsellä seronil pahensi oloa eikä auttanut vaikka kuinka nostettiin mutta kannattaa kokeilla kaikki ovat erilaisia :) jos ei auta niin menee uudestaan lääkäriin vaihtaa läälettä itse näin tein ja olokin alkanut parantua :)

    • bööna_

      Seronil 10mg/aamu aluksi vähän teki muo agressiivisemmaks ja kiroilin enemmän. En sit tiiä onks sil enempää mulle ollu sivuvaikutuksia, en oo huomannu. Lihonnut olen mut se varmaankin johtui ketipinorista eikä seronilista.

      Silloin ku valitin et masennus painaa päälle eikä seronil auta, mulle määrättiin 20mg seronilia/aamu. Se oli mulle liikaa ja mun itsetuhoset ajatukset lisäänty tosi paljon. Ahdistus lisäänty. Mä en tuntenu enää sellasta pelkoa itsemurhaa kohtaan, en enää muuria mun ja itsemurhan välillä ja rupesin vapisemaan ja kuumekkin nousi ilman mitään flunssaa tms. Kaikki johtu tosta liian suuresta seronil annostuksesta. Jouduin jouluna yheks yöks osastolle sen takia.

      Olin 16v. kun alotin seronil-lääkityksen.

      • Anonyymi

        Mä ite nyt 16v aloin käyttämään tätä lääkettä. Masennukseen ja paniikkion. Kuinka nopeaa lääke alkaa vaikuttamaan.. vasta alotin tosiaa ja koitan pitää pään selvänä et mikä on sivuoire ja mikä on mun miete.


    • Kylmät kädet

      Seronilin ainoa hyvä vaikutus on se, että se auttaa ennenaikaiseen laukeamiseen seksin aikana. Tosin, masturboinnissa orgasmin saaminen muuttuu vaikeaksi varsinkin suurilla vahvuuksilla.

      Itsellä Seronil vaikutti myös humalatilaan positiivisesti: känneistä tuli todella pirteitä ja pystyi juomaankin järjettömiä määriä.

      Ennätys 33-34 keskikaljaa 2 vuorokauden aikana nukkumatta.

      • 4+9

        Onpa sinulla todella surkea ennätys. Yksi ystäväni pystyi juomaan nukkumatta ollenkaan kymmeneen vuoteen 40-50 annosta päivässä sairastumatta kroonisesti mihinkään fyysiseen sairauteen. Ehkäpä myös perimällä oli osuutta asiaan.


    • Häh?

      No nyt on viikko käytetty seroniliä eikä toistaiseksi ole vielä muuta oireilua ilmaantunut kuin lakkaamaton himo salmiakkiin :D Muutoin ruokahalu romahtanut lähes olemattomaksi entiseen verrattuna (mätin siis ihan 24/7, ihan mitä vain) ja olokin tuntuu hieman pirteämmältä. Toivottavasti jatkuiskin samaan malliin...

    • asdfghgfdsasdfghiä

      ite alotin kyseisen lääkkeen käytön pari kuukautta sitten. Mielialat vaihtelee todella usein, laidasta laitaan jopa tunnin sisällä. Aluksi olen ihan normi, sitten yhtäkkiä saan kamalan itku/raivokohtauksen.. ja vähän ajan päästä tämän lääkkeen aloitettua, päässäni alkoi pyöriä todella sairaita ajatuksia.. halusin puukottaa yhden ihmisen, ja ostin jo puukonkin valmiiksi... mut sit ne meni onneks ohi...

    • Seroniliajoskussyöny

      Söin joskus Seronilia masennukseen, mutta se lopetettiin, koska se ei sopinut minulle. Oireina olivat tunne, että olen liikkeessä kokoajan, vaikka makasin esim. sängyllä. Kerrankin olin autossa ja se oli parkkeerattu. Tuntui, että auto olisi mennyt aidan läpi päiväkodin pihaan ja pelkäsin, että se auto liukuu jonkun pihalla leikkivän lapsen päälle ja se kuolisi. Toinen oire oli lisääntyneet itsemurha-ajatukset.

    • 56 +90

      Olen käytänyt moneen otteeseen, useimmiten 40 mg/vrk. Minulle ei juuri tule sivuvaikutuksia. Nyt on yhdessä toisen masennuslääkkeen kanssa 20 mg/vrk. Toimii hyvin. Lisäksi aika halpa, mikä on hyvä juttu.

      Alussa voi olla ohimenevää huonovointisuutta ja tosiaan matkapahoinvointi saattaa pahentua. Sivuvaikutuslistaan lääketehtaat joutuvat varmuuden vuoksi keräämään kaikki mahdolliset oireet, joita yksikin koehenkilö on kertonut. Pitkä lista ei tarkoita sitä, että ne kaikki tulisivat samalle potilaalle. Jos sivuvaikutukset ovat 3 viikon kuluttua vielä huomattavat, pitää mennä lääkäriin vaihtamaan lääkettä.

      Sivuvaikutukset tosiaan ovat aika yksilöllisiä. Kannattaa kuitenkin kokeilla lääkettä.

    • kokemusta löytyy

      Kardiovaskulaariset oireet tulevat joko alussa tai lääkettä lopetettaessa eikä lääkettä saa käyttää mikäli sydän-ja verenkiertoelimistön sairauksia on suvussa kuten ei myöskään neurologisten sairauksien kuten Parkinsonin sairauden yhteydessä siihen määrätyn lääkityksen yhteydessä. Eli lääkettä ei kannata aloittaa ellei ole täysin varma ettei sitä pysty myös lopettamaan tarvittaessa HETI.

    • mielipuoli3

      En suosittele mitään mielialalääkkeitä kenellekkään täyttä paskaa. Selvittäkää asianne pään sisällä ja kasvatatte näin psyykettänne. Kiitän ja kuittaan.

    • juomaton

      Heittäkää se alkoholi vittuu ni lähtee masennukset ja ahdistukset eikä lääkkeitä tarvi.

      • jaajio

      • PSSD
        jaajio kirjoitti:

        Mites toi.. Miettikää jos tulee omalle kohdalle?
        http://reichsbieber.puheenvuoro.uusisuomi.fi/113928-ssri-lääkkeen-pysyvistä-seksuaalisista-sivuvaikutuksista

        Näin se valitettavasti on, totuus on kylmäävä. SSRI:t kastroivat osan käyttäjistä pysyvästi eikä näistä vaaroista potilaille hiiskuta lääkettä määrätessä. Tyhmimmät lääkärit luulevat kyseessä olevan mielialasta johtuva ongelma, mutta tämä mahdollisuus on suljettu pois tutkimuksissa jo vuosia sitten.


      • 126126
        jaajio kirjoitti:

        Mites toi.. Miettikää jos tulee omalle kohdalle?
        http://reichsbieber.puheenvuoro.uusisuomi.fi/113928-ssri-lääkkeen-pysyvistä-seksuaalisista-sivuvaikutuksista

        EI HAITTAA YHTÄÄN! Se kuvottaa kun pitää monta kertaa päivässä katella semmosta seisovaa mutanttia. Kaikki seksiin liittyvä on kuvottavaa.

        Aikasemminki oon tehny näin, mutta nyt kävi ekan kerran sillain kun seroniilin otosta ennen ruokaa tuli hirveä närästys ja oksetus. Piti kaupassa käydä ruokaa hakemassa tämä hirveä tila päällä.... nyt ruoka lämpesi, katotaan miten käy kun syö.

        Ja muistan sen "ei ennen aamutupakkia" kommentin... olis ainaki mulla elämä pilalla jos pitäs olla jonku tollasen typerän aineen kontrolloimana. Se pysäyttää ihmisen hetkiksi monesti päivässä, jos sitä ei saa, tulee hirveä olo, joten se on aina pakko ottaa. En ole ikinä käynytkään sitä typeräteinivaihetta, hyppäsin siitä suoraan yli.

        Oksettaa... mene pois mene pois mene pois


      • 126126
        126126 kirjoitti:

        EI HAITTAA YHTÄÄN! Se kuvottaa kun pitää monta kertaa päivässä katella semmosta seisovaa mutanttia. Kaikki seksiin liittyvä on kuvottavaa.

        Aikasemminki oon tehny näin, mutta nyt kävi ekan kerran sillain kun seroniilin otosta ennen ruokaa tuli hirveä närästys ja oksetus. Piti kaupassa käydä ruokaa hakemassa tämä hirveä tila päällä.... nyt ruoka lämpesi, katotaan miten käy kun syö.

        Ja muistan sen "ei ennen aamutupakkia" kommentin... olis ainaki mulla elämä pilalla jos pitäs olla jonku tollasen typerän aineen kontrolloimana. Se pysäyttää ihmisen hetkiksi monesti päivässä, jos sitä ei saa, tulee hirveä olo, joten se on aina pakko ottaa. En ole ikinä käynytkään sitä typeräteinivaihetta, hyppäsin siitä suoraan yli.

        Oksettaa... mene pois mene pois mene pois

        Ps. ruoan ensimmäinen NIELAISU vaikutti! Seuraavat nielaisut jotenkin tuntuu vähän vaikeilta... mutta tuntuu selvästi, että ruoan avulla tästä pääsee.


      • 126126
        126126 kirjoitti:

        Ps. ruoan ensimmäinen NIELAISU vaikutti! Seuraavat nielaisut jotenkin tuntuu vähän vaikeilta... mutta tuntuu selvästi, että ruoan avulla tästä pääsee.

        Psps. EI kannata hotkia.... se sattuu.


    • jermu69

      Itelläni mulkku toimii ainakin normaalisti,ei mitään valittamista vaikka cipralexia10mg/vrk olen syönytkin. Eiköhän kaikki ole ihan ihmisestä kiinni,turhaa paskan jauhantaa "ssri:t sterilisoivat" jne jne.. Eiköhän siinä kullissa ole vikaa ollut jo aiemminkin jos ei lääkityksen aikana pelaa.

      • PSSD

        Olet huonosti informoitu. Olet sitten mies tai nainen sinuakin varmasti kiinnostaa tietää, että käyttämäsi SSRI:t voivat kastroida käyttäjänsä pitkäaikaisesti tai pysyvästi. Osalle seksuaalitoimintojen vauriot kehittyvät nopeasti käytön aloittamisen jälkeen, toisille hitaammin kuukausien ja vuosien käytön aikana. Leikit miehuudellasi, tietäen tai teitämättäsi. En todellakaan toivo, että sinulle käy huonosti, joten luethan seuraavat jutut.

        Sexual Dysfunction Enduring After Treatment Halts: Sexual-DEATH - See more at: http://wp.rxisk.org/sexual-dysfunction-enduring-after-treatment-halts-sexual-death/#sthash.l8esskrE.dpuf

        No Sex and the City
        http://wp.rxisk.org/no-sex-and-the-city/

        PSSD: If a Drug caused Blindness?
        http://wp.rxisk.org/pssd-if-a-drug-caused-blindness/

        Drugs and Sex don’t Go
        http://wp.rxisk.org/drugs-and-sex-dont-go/

        Huomaathan myös, että fluoksetiinin (SSRI) potilasohjeeseen tuli jo varoitus pysyvistä seksuaalivammoista Yhdysvalloissa! Sama koskee tunnetusti kaikkia SSRI:tä, käyttämäsi essitalopraami mukaan lukien.


    • KajaaninTyttö

      Jatkuva väsymys ja välinpitämättömyys. Makaan kokoajan ja syön. Lihonnut 30kg ja töidenkään jälkeen jaksa muuta kuin nukkua. Joskus tulee energia puuskia jotka kestää sen pari h ja sitten taas väsyttää. Paska lääke

    • Anonyymi

      Minulle määrättiin unettomuuteen Seronil😑mutta sivuoireena sairaalloinen tekeminen ja hypertekijä päivällä ja yöllä valvoja! Ja lisäksi ITSETUHOAJATUKSIA joita minulla ei ole ikinä ennen ollut! Kun kävin tupakalla parvekkeella,tuli tunne että piti hypätä parvekkeelta alas! Jos kävelin ulkona,halu oli kävellä auton alle! Eristäydyin totaalisesti ja lopetin lääkkeen! Ja niin loppui myös oireillut! Kiitos ja ei,valvon ennemmin!

    • Anonyymi

      Käytin Seronilia 60 mg päivässä monia vuosia.
      Tehosi loistavasti ja pystyin täyspainoiseen elämään, olin erittäin tyytyväinen enkä olisi lopettanut mutta sairastuin erääseen krooniseen sairauteen johon tarkoitettu lääke jota minun on pakko ottaa, ei sovi SRI-lääkkeitten kanssa otettavaksi. Siksi jousuin vaihtamaan toiseen valmisteeseen.
      Ilman lääkettä en pärjää ja olisin tappanut itseni jo vuosia sitten ilman lääkkeitä. Ahsistus ja masennus on niin valtava tuska että sen kanssa en jaksa elää. Onneksi on lääkkeitä olemassa!
      Seronilin aloitin aikoinaan 20mg päivä annoksella joka nostettiin vähitellen 60 mg koska se oli annos jolla oireet saatiin kuriin. Mitään sivuvaikutuksia ei ollut, paitsi alussa ja annosta nostettaessa muutama päivä ilkeä mahanpoltto. Ruokahalu tosin on kadonnut lähes kokonaan mutta pyrin syömään koska tiedän että on pakko. Paino pudonnut muutamia kiloja johon ei tarvetta olisi koska olen ennestään laiha.
      Olen kokopäiväisessä työssä ja pärjään hyvin. Jaksan olla sosiaalinen ja elää.
      Olen myös käynyt useita vuosia terapiassa ja varmasti silläkin on ollut osuutensa siihen että nyt jaksan paremmin. Ihmettelen aina näitä kauhukertomuksia miten kauheita kaikki lääkkeet on ja miten psykologit ja psykiatrit ovat pyöveliin verrattavissa jne. Mutta ilmeisesti hyvät kokemukset eivät päädytkään tänne. Niitä ei kukaan halua kuulla.
      Asiahan on niin että lääkkeitä ei ole pakko ottaa, apua ei ole pakko hakea. Jos parempi vaihtoehto on kärsiä sairautensa kanssa niin siihenkin on lupa. Sitten ei ole syytä valittaa. Jos sivuvaikutukset ovat pahoja, ja jos annos ei tunnu olevan riittävä tai liikaa tms. pitää saada suu auki ja sanoa se! Vaihtehtoisten valmisteitten arsenaali on melkoisen suuri, kokeilemalla useinkin löytyy itselle sopiva.

      • Anonyymi

        Osa ihmisistä pakotetaan ottamaan aineet.

        Hyvä kuitenkin, että olet ollut tyytyväinen. Sehän on tärkeintä.


      • Anonyymi

        "Asiahan on niin että lääkkeitä ei ole pakko ottaa, apua ei ole pakko hakea. Jos parempi vaihtoehto on kärsiä sairautensa kanssa niin siihenkin on lupa."

        Olet väärässä. Psyykenlääkkeet voidaan pakottaa ottamaan sekä sairaala- että avohoidossa.
        Avohoidossa lääkkeisiin pakottaminen ei ole laillista, mutta siihen pakotetaan käytännössä joskus mm. uhkaamalla tarkkailulähetteellä. Monet ihmiset elävät jatkuvasti tilanteessa, jossa heidän psyykenlääkkeiden käyttöään valvotaan, esim. tukiasunnossa, tai omassa asunnossa asuvilla säännöllisin verikokein, ja heitä uhataan jatkuvasti suljetulla osastolla elleivät suostu ottamaan lääkkeitä.

        Tämä on todellisuutta sivistys-Suomessa, "hyvinvointivaltiossa".

        On paljon ihmisiä, jotka eivät saa päättää mielestään eivätkä ruumistaan. Heillä ei myöskään käytännössä ole mahdollisuutta valittaa tilanteestaan mihinkään oikeusistuimeen, koska kun heillä on psykoosidiagnoosi, se tulkitaan käytännössä niin etteivät he ymmärrä omaa parastaan. Mitään, mitä he sanovat itsestään, voinnistaan, tahdostaan ja toiveistaan ei tarvitse ottaa vakavasti. He ovat täysin hoitohenkilökunnan armoilla. Mielivallan armoilla. Ainoa, minkä varaan he voivat laskea ja mihin he voivat vedota, on hoitohenkilökunnan ns. "kiltteys." "Kiltteys" korvaa nykyään ihmisten lailliset oikeudet.

        En ole itse kyseisessä tilanteessa, mutta olen nähnyt läheltä.


      • Anonyymi

        Sinulla on käynyt hyvä tuuri että kohdalle on osunut mukavat ammattilaiset. Jonkun toisen kohdalle osuva psykiatri taas voi olla pahimmillaan empatiakyvytön narsisti. Tai joku voi olla mukava, mutta ei osaa diagnosoida oikein ja väärän diagnoosin myötä hoito on vääränlaista. Joku taas saattaa olla jämähtänyt vanhoihin freudin oppeihin, sellaisiin joita ei nykyään edes pidetä totena.
        Ja jos on psykoottinen, voidaan toimittaa vastoin tahtoa sairaalaan. Sairaalassa taas voidaan pakkolääkitä. Lääkkeet voidaan laittaa väkisin piikillä jos ei suostu syömään niitä. Kaikkia psykiatreja ei kiinnosta tippaakaan sivuvaikutukset. Eivät välttämättä edes vakavat sellaiset. Pahimmillaan sivuvaikutuksista valittaessakin uhkaillaan piikillä jos ei suostu syömään lääkkeitään.


      • Anonyymi

        Psykiatrisella osastolla voidaan jopa rikkoa lakia vaikka se voi uskomattomalta kuulostaakin. Esimerkiksi evätä kokonaan ulkoilut kahdeksi kuukaudeksi.
        Siellä voidaan kaltoinkohdella eikä kukaan usko kun yrität asiasta kertoa, koska diagnoosina on psykoosisairaus. Sanotaan vaan että harhoissasi luulet niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on käynyt hyvä tuuri että kohdalle on osunut mukavat ammattilaiset. Jonkun toisen kohdalle osuva psykiatri taas voi olla pahimmillaan empatiakyvytön narsisti. Tai joku voi olla mukava, mutta ei osaa diagnosoida oikein ja väärän diagnoosin myötä hoito on vääränlaista. Joku taas saattaa olla jämähtänyt vanhoihin freudin oppeihin, sellaisiin joita ei nykyään edes pidetä totena.
        Ja jos on psykoottinen, voidaan toimittaa vastoin tahtoa sairaalaan. Sairaalassa taas voidaan pakkolääkitä. Lääkkeet voidaan laittaa väkisin piikillä jos ei suostu syömään niitä. Kaikkia psykiatreja ei kiinnosta tippaakaan sivuvaikutukset. Eivät välttämättä edes vakavat sellaiset. Pahimmillaan sivuvaikutuksista valittaessakin uhkaillaan piikillä jos ei suostu syömään lääkkeitään.

        "Ja jos on psykoottinen, voidaan toimittaa vastoin tahtoa sairaalaan. Sairaalassa taas voidaan pakkolääkitä. "

        Niin. Ja tosiaan siis myös avohoidossa olevaa voidaan painostaa lääkitykseen siinä määrin, että se on käytännössä pakkolääkintää. Tämä käytäntö ei ole millään tavoin laillista, mutta yleistä silti. Uhka tarkkailulähetteestä toimii tehokkaana pelotteena. Tarkkailulähetteen perusteeksi riittää pelkkä epäily psykoosista. Käytännössä näitä perusteluja ei edes valvota eikä ohjeisteta mitenkään Valviran tai muiden viranomaisten taholta. Lääkärin "mutu" on aivan riittävä.

        Näihin epäkohtiin pitäisi saada pikaisesti korjausta. Ihmiset kärsivät aivan käsittämättömästi niistä. Monilta on viety loppuiäksi perusoikeudet ja psyykkinen perusturvallisuus, joka on kaiken kuntoutumisen ja onnellisen tai edes siedettävän elämän ehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Asiahan on niin että lääkkeitä ei ole pakko ottaa, apua ei ole pakko hakea. Jos parempi vaihtoehto on kärsiä sairautensa kanssa niin siihenkin on lupa."

        Olet väärässä. Psyykenlääkkeet voidaan pakottaa ottamaan sekä sairaala- että avohoidossa.
        Avohoidossa lääkkeisiin pakottaminen ei ole laillista, mutta siihen pakotetaan käytännössä joskus mm. uhkaamalla tarkkailulähetteellä. Monet ihmiset elävät jatkuvasti tilanteessa, jossa heidän psyykenlääkkeiden käyttöään valvotaan, esim. tukiasunnossa, tai omassa asunnossa asuvilla säännöllisin verikokein, ja heitä uhataan jatkuvasti suljetulla osastolla elleivät suostu ottamaan lääkkeitä.

        Tämä on todellisuutta sivistys-Suomessa, "hyvinvointivaltiossa".

        On paljon ihmisiä, jotka eivät saa päättää mielestään eivätkä ruumistaan. Heillä ei myöskään käytännössä ole mahdollisuutta valittaa tilanteestaan mihinkään oikeusistuimeen, koska kun heillä on psykoosidiagnoosi, se tulkitaan käytännössä niin etteivät he ymmärrä omaa parastaan. Mitään, mitä he sanovat itsestään, voinnistaan, tahdostaan ja toiveistaan ei tarvitse ottaa vakavasti. He ovat täysin hoitohenkilökunnan armoilla. Mielivallan armoilla. Ainoa, minkä varaan he voivat laskea ja mihin he voivat vedota, on hoitohenkilökunnan ns. "kiltteys." "Kiltteys" korvaa nykyään ihmisten lailliset oikeudet.

        En ole itse kyseisessä tilanteessa, mutta olen nähnyt läheltä.

        Näidenkin mainitsemiesi seikkojen vuoksi on tärkeää, että psykiatrinen pakottaminen saadaan lakkautettua. Psykiatrinen pakottaminen ei kuulu vapaaseen oikeusvaltioon. Psykiatrinen pakottaminen rikkoo vastoin Suomen perustuslakia sekä kansainvälistä ihmisoikeusjulistusta. Lisäksi psykiatrinen pakottaminen ei kuulu sivistyneeseen kanssakäymiseen.


      • Anonyymi

        Sama mulla. 40mg/päivä,olen syönyt jo 20v. Ei ole ahdistusta ja hyvin harvoin meinaa alkaa masentaa, mutta se menee nopeesti ohi. Lääkäri kysyny jos vähennettäis 20mg/päivä,mut en ole suostunut. Miksi vähentäisin, kun elän melkein normi elämää😍. Mulla ei mitään moitittavaa Seronilistä.


    • Anonyymi

      Ei tehonnut ja sivuvaikutuksena meni kyky saada orgasmi. Onneksi se palautui kun lopetin lääkkeen.

    • Anonyymi

      Jos olet selvä nutcase niin tarkkailulähete voi jopa menestyä.

      Sen sijaan lähetteen kirjoittava lääkäri voi sepostaa omaansa lähetteeseen, mutta henkilö tutkitaan sairaalassa toistamiseen, ja koska tarkkailuun edellytetään selkeää psykoositasoista tilaa, ei selkeästi ja rauhallisesti kommunikoivaa ihmistä oteta sairaalaan sisään.

    • Anonyymi

      Orgasmi ei tunnu juuri miltään mutta silti on seksuaalisia haluja, hyvä lääke on

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      2019
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1301
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1194
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1175
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1097
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1051
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1015
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 11
      994
    Aihe