Jääkaappipakastimen takaosan imurointi?

pölyhiukkanen.

Suositellaan että vuosittain imuroitaisiin jääkaappipakastimen takaosa. Mutta miten yksin asuva ihminen saa jääkaappipakastimen siirrettyä paikaltaan imuroinnin ajaksi?

Imuroitteko jääkaapin takaosan vai annatteko vaan olla pölyineen päivineen?

13

7705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huoltopäällikkö X

Yleens ottaen sitä ei muisteta imuroida säännöllisesti.
      Kerran viiteen vuoteen voisi olla järkevää.
      Aina kun kaappia siirrät syntyy lattiaan jälkiä.

• Liiberi

"yksin asuva"
      Onhan niitä firmoja jotka tekee tuon palvelun maksua vastaan.

Jos sinussa on vähänkään toiminnan ihmistä niin vedät sen laitteen ulos, takana on pyörät. Vähän kun nostat kaapin ylä-osasta niin liikkuu kevyesti.
      Jotkut suojaa lattian esim. matolla mutta se on melko hankalaa kun se matto jää rullalle jos ei sitten vedä alhaalta edestä.
      Omien kokemusteni mukaan tulee parhaiten niillä pyörillä ulos ja jos parketti/laminaatti niin mitään jälkiä ei jää niistä pyöristä.

Tädilläni syttyi kaappi palamaan n.10 vuotta sitten, syy ei kai ollut se pöly mutta kun palomiehet oli nähneet "pölymaton" siellä ritilikössä niin ei ollut kauheesti kehuja tullut..

Paloriski.

• aloittaja.

Kiitos neuvosta. Kokeilin nostaa edestä, mutta jääkaappipakastin ei hievahdakaan.

• lujemmin vaan...
        aloittaja. kirjoitti:

Kiitos neuvosta. Kokeilin nostaa edestä, mutta jääkaappipakastin ei hievahdakaan.

Se voi tuntua ettei hievahda, mutta yritäpä vaan vähän kovemmin. Se nyt on varmaan pyrkinyt vähän painumaan sinne ikään kuin jumiin, ja toki sekin, ettei se vehje sittenkään niin kevyt ole!

• kiinnostunut.

Mitkähän firmat tällaista toimintaa tekevät ja onko kallis palvelu? Ilmeisesti siis käyvät siirtämässä laitteen ja imuroivat sen? Kukaan firmasta tuskin tulee maksuakaan vastaan pelkästään siirtämään laitetta jos itse sen imuroisin?

Kuuluuko tällainen toiminta jonkun tietyn ammattialueen firmoille yleensä vai onko pelkästään tällaista työtä tekeviä firmoja? Olen kyllä nähnyt kaikenlaisia lehti-ilmoituksia erinäisiä palveluksia tekevistä tyypeistä - mutta arveluttaa alkaa soittamaan kun ei tiedä millainen tyyppi sieltä tulee.

• lujemmin vaan... kirjoitti:

Se voi tuntua ettei hievahda, mutta yritäpä vaan vähän kovemmin. Se nyt on varmaan pyrkinyt vähän painumaan sinne ikään kuin jumiin, ja toki sekin, ettei se vehje sittenkään niin kevyt ole!

Pyydä naapuri avuksi jos et itse osaa tai saa liikkumaan. Ei ole iso homma kun sen osaa. Ja kun kerran näet niin ensi vuonna osaat jo itsekin.
        Yksinasuvana olen minäkin siirrellyt ja putsaillut ja aina on pölyä ollut.

• kiinnostunut. kirjoitti:

Mitkähän firmat tällaista toimintaa tekevät ja onko kallis palvelu? Ilmeisesti siis käyvät siirtämässä laitteen ja imuroivat sen? Kukaan firmasta tuskin tulee maksuakaan vastaan pelkästään siirtämään laitetta jos itse sen imuroisin?

Kuuluuko tällainen toiminta jonkun tietyn ammattialueen firmoille yleensä vai onko pelkästään tällaista työtä tekeviä firmoja? Olen kyllä nähnyt kaikenlaisia lehti-ilmoituksia erinäisiä palveluksia tekevistä tyypeistä - mutta arveluttaa alkaa soittamaan kun ei tiedä millainen tyyppi sieltä tulee.

Pyydä naapuri avuksi jos et itse osaa tai saa liikkumaan. Ei ole iso homma kun sen osaa. Ja kun kerran näet niin ensi vuonna osaat jo itsekin.
        Yksinasuvana olen minäkin siirrellyt ja putsaillut ja aina on pölyä ollut.
        Ei tuollaiseeen firmaa pidä kutsua. Laskuttaa kuitenkin 10 minuutin työstä parisataa.

• no, ei oo mun!

Uusissa kaapeissa on takana pyörät, eli kun nostaa hiukan siitä edestä saa kyllä aika vaivatta liikutettua koneen eteenpäin kolostaan. Näin oli ainakin minun entisessä asunnossa, pyörät oli takana, ja kivutta siirtyi ja kaapille tehty tilakin oli sen verran "väljä" (muutaman millin vara) että siirto onnistui ja takaisinkin sai. Muovimattoon ei jälkiä jää. Sama juttu jos on kaapistoon upotettu jääkaappi, no, siihen allehan voi vetää vaikka ruokapöydän ja siihen pinnalle joku paksumpi froteepyyhe vaikkapa naarmuuntumisen estoon, niin ei tarvitse pelätä että kaappi tippuu lattialle.

MUTTA: NYT NYKYASUNNOSSA, joku idiootti lattianasentaja on jättänyt jää-viileäkaapin alaosan alemmaksi kuin muu laminaattilattia - eli sieltäpä ei kaappia saa ulos, ja vielä se, että ei ole edes niitä pari milliä varaa jätetty kaapistoonkaan, ja heko heko, tässä jää-viileäkaapissa ei ole niitä pyöriäkään takana tai jos on, niin ei ehkä saa oikein liikkumaan sen tiukan ja ahtaan paikan takia, kynnystä siinä on varmaan kolme, neljä senttiä ja vaikka tämän vuokrakämpän laminaatti oli jo minun muuttaessani siltä täältä "kynsitty" niin en viitsi väkivallon sitä kaappia lähteä liikuttelemaan, varsinkaan kun se ei sieltä tule paitsi ehkä jonkun pumppukärryn kanssa, jos saa alle haarukat työnnettyä. Se siitä..... Ai niin, jos joku tietää näistä Helkama-jää-viileäkaapeista (joitten käyttöohjeitakaan ei ole netissä saatavina) niin ihan kiva kun kertois. Nyt ei voi kuin alhaalta edestä sen "listan" poistaa ja lattian imuroida alta.
      Juu, nyt mä en voi antaa teille edes sen Helkaman mallia, kun näyttävät nettisivuiltaan poistaneen kuvat näistä kaapeista....

• yhteenlaskun tulos

Laiskuus huipussaan, laitetaan uus lattia - jääkaapin ympärille... Onneks siellä ei ollu sentään ruokapöytää silloin =D

• näin on...
        yhteenlaskun tulos kirjoitti:

Laiskuus huipussaan, laitetaan uus lattia - jääkaapin ympärille... Onneks siellä ei ollu sentään ruokapöytää silloin =D

Älä, tämä ei ole mun kämppä enkä tiedä kuka sen on tehnyt, mutta sitä minäkin, että olis sen voinut laittaa sinne kylmälaitteen tilaksi varattuun koloonkin sen laminaatin, onhan se tuossa sähköliedenkin alla.
        En tosiaan ymmärrä, miksi sitä ei ole laitettu. Ja kuitenkin yläosassa on tilaa sen verran että sitä kautta ilma kiertää, ainakin 15 cm, vaan sivuilla niin naftisti, että jos tuon tuolta ulos saisi, niin paikalleen laittaminen olisi kyllä työn ja tuskan takana. Vaan enpä edes yritä, kun kynnys on edessä, ja vaikka siellä ne pyörätkin olisi, niin pahasti raapisi siitä kynnyksen kohdalta - yksin kun joutuisi vetämään, ellei sitten jostain niitä pumppukärryjä löytyisi....

• yläosastanostamaan j

Yritin kaikin vpoimin nostaa jääkaappia sen yläosasta, mutta ei se lähtenyt mihinkään.
      Yritin myös etsiä jääkaapin yläosasta nostavia firmoja, mutten löytänyt.
      Sitten soitin paikalliseen työttömien yhdistykseen, josta löyti jääkaapin yläosastanostaja ja asia ratkesi kertakaikkiaan.
      Vielä kun löytäisi imuroitsijan ja paikalleenlaittajan...

• ei heti palovaaraa

Meillä laitettiin lattianpäällyste myös sinne kaapin pohjalle, jonka sisällä korkea jääkaappi on, saa sitten helpommin sieltä pois. Imurin putki mahtuu myös näppärästi etupaneelin aukosta kaapin alle, eli usein imuroin sieltä pölyt ennen kuin ehtivät taakse tukkimaan lauhdutinta.
      Noin kerran vuodessa on kiskottu se irti seinästä, ensin viety suurin osa ruokatavaroista parvekkeelle kylmään. Ei siellä lauhduttimessa ole vielä koskaan pölyä ollut.

• pölyhiukkanen.

Nyt ne pölyt on imuroitu jääkaappipakastimen takaa. Tuttavamies kävi joulukahveilla ja samalla siirsi jääkaappipakastinta niin sain sen takaosan siivotuksi. :)

Hyvää uutta vuotta koko porukalle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2973
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2574
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2235
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2138
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1712
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1536
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      20
      1222
    Aihe