Mistä saatte energiaa työskentelyynne?

Toimistotöissä

Mistä saatte energiaa työskennellessänne toimistossa aamusta iltaan ja 5 päivänä viikossa?

Olen 25-vuotias nainen ja tehnyt toimistotöitä nyt jo yli 10 vuotta (perheyritys). Vastuullani on yli 2milj. euron rahanpyöritys vuodessa: palkanlaskenta, maksuliikenne, matkalaskujen ym. kulutositteiden kirjaaminen, ostolaskujen käsittely, sopimuslaskutus, myynti- ja ostoreskontra, työsuhdeasiat, työterveysasiat, perintä, vakuutusasiat, kassa- ym. tilitykset, talouden raportointi, kirjanpito, tilinpäätökset, veroasiat jne.

Päivän kohokohta saattaa olla esim. niinkin "inhottava asia" kun verottajan soitto. Se kuitenkin piristää päivää, kun muuten on rutiinia. Työskentely on 99% itsenäistä, eikä tehtäviäni kanssani pahemmin kukaan jaa, siksi ei ole oikein yhteistä työkavereiden kanssa. Olen todella usein huonovointinen ja päätä särkee, sen vuoksi olen käynyt fysioterapiassa ja saanut kunto-ohjeita, mutta melkein heti kun aloitan työskentelyn, pää- ja niskakipu iskee, istun sitten kuinka ergonomisesti tahansa. Sn vuoksi olen huonolla tuulella, enkä jaksa muuta kun koittaa hoitaa työt mahdollisimman nopeasti pois alta. Muut ei ongelmistani tiedä, mutta sen arvaan, että olen saanut maineen pessimistisestä nipottajasta (pakko aina kysellä esim. luottokorttitositteiden perään kun 12.päivä lähenee), joka ei pahemmin ole kiinnostunut muiden seurasta. En kuitenkaan ole perusluonteeltani ihan syrjäänvetäytyvä, muuna työnäni teen vapaa-ajalla lastenhoitokeikkaa, nautin lasten kanssa olemisesta ja erilaisten perheiden kohtaamisesta,

Eli voiko joku, joka tekee samantyylisiä työtä kertoa, mikä työssä motivoi? Mikä auttaa jaksamaan ja pitämään innostuneena?

Minua motivoi se, että autan perhettäni, ja tiedän hoitavani asiat kuitenkin luotettavasti ja tunnollisesti. Mukavinta on tosiaan puhelimessa puhuminen (sitä on tosin hyvin, hyvin vähän), samoin rutiinista poikkeava suunnittelu ja kehittäminen.

1

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanna_Mäkitalo

Teen samoja asioita - tosin en perheyrityksessä - vaan ihan ns. vieraalla töissä. Ja samoin, olen tehnyt tätä yli 10 vuotta. taitaa ensi keväänä tulla 13vuotta täyteen. Ja minä ammennan energiani siitä että voin kehittää itse tätä työtä kuinka haluan - työnantajan on valmis aina kouluttamaan etc. ja kuuntelee mielellään minun kehittämisehdotuksia ja monet niistä on toteutettukin. Ja näin joulun alla yksi ihaninta mitä on tehdä, on hoitaa liikelahja tilaukset. Tänäänkin olen shoppaillut www.yritysmyynti.fiskars.com sivustolla ja tilaillut yhteistyökumppanille ja asiakkaille liikelahjoja :) Mikäs sen mukavampaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe