Peugeot 308 automaattivaihteistolla

auto hakusessa

Oisko Peugeot 308 automaattivaihteistolla varustettuna kannattava ostos?
Ajo-ominaisuudet? Talvi-ominaisuudet? Kulutus?
Kävin koeistumassa ja mieleeni jäi
- keulaa hankala arvioida (oppii kyllä, kun ajelee vähän)
- 4 henkeä mahtuu kyytiin ihan kivasti
- pieni tavaratila ja hankala laajennus (kumminkin riittävä)

Kokemuksia kuuntelen!

13

4498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex ranskis

      Pösöistä sen verran automaatteina kokemusta, että kaverilla oli 206 1,4 automaatti. vaihteisto hajosi, kun mittarissa oli 96tkm. Autossa yksi aikaisempi omistaja ja merkkiliikkeen huoltokirja. Autosta pamahti hydrauliyksikkö, joka on kuulemma tyyppivika Peugeotien automaattivaihteistoille. Kustannukset sen korjaamiseksi muistaakseni 1100€ öljyn vaihto, joka oli ensiapuna korjaukseen (115€). Onneksi auto ostettu liikkeestä ja takuu maksoi korjauksesta suurimman osan.

      Myös muita vikoja autossa oli runsaasti. Auto oli kaverilla 4kk, ja sitä rempattiin yhteensä 1600€:lla, eikä se myytäessäkään ollut kunnossa: takajarrut, etupyörän laakeri, lämpömittari, takavalojen kosteus, takaluukun maalipinta irtoili (tyyppivika myös 307:ssä) ja pari muuta juttua.

      Älä siis osta Pösöä, hanki joku muu!

      • malliksi....

        "vaihteisto hajosi, kun mittarissa oli 96tkm" hyvin kestänyt pösöksi: varmaan muitakin ongelmia ollut...


    • niimpä näkyy

      Se on se japanilainen aisin laatikko. Ei ole pösön valmistama. Toyota omistaa aisin, jos et satu tietämään. Eli ei myöskään kannata ostaa automaatti toyotaa. Hanki joku muu.

      • auto hakusessa

        Toyota omistaa Aisin? Ei pidä paikkaansa. Nimittäin Toyotoissa on yhä enenemässä määrin portaaton Multidrive´-vaihteisto ja Corollassa 6-pykäläinen MultiMode-robottivaihteisto. Tuota 4-pykäläistä japskia käytetään ainaskin Suzukissa ja Mazdoissa sekä korealaisissa autoissa, kuten Kia ja Hyundai.
        Toyotalla on omat jutut.


    • tuurilla menee

      aitomaatti on hyvä uudessa autossa. Kun on takuu.
      Kun vanhassa ei ole takuuta niin korjaus on kallista.

      Mutta hajoaa ne manuaalitkin ja kytkimet !!!
      ja kallista on manuaali vaihteiston korjaus myös !! erittäin kallista !!!

      • auto hakusessa

        Erityisesti päänvaivaa aiheuttavat alimitoitetut kytkimet.


      • liian pieni

        Noi "automaatit" on melko huonoja. ei kestä talvea.
        Ja moottorit liian pieniä automaatille.


      • auto hakusessa
        liian pieni kirjoitti:

        Noi "automaatit" on melko huonoja. ei kestä talvea.
        Ja moottorit liian pieniä automaatille.

        Miten niin eivät kestä talvea?


      • oma kokemus
        auto hakusessa kirjoitti:

        Miten niin eivät kestä talvea?

        - jo kolme automaattia olen saanut rikki euro-autoista.
        Itse tuhoutuvat.

        Toimivat tuonne n. 100 000 km asti. Sitten alkaa ongelmat.
        Pidän autoa ulkona kesät talvet. ja Ne autot tosiaan hajoaa suomen talvessa.

        Tiedän että etelä-euroopassa vastaavilla ajetaan huoletta 200 000 km lukuja...
        Niinpä se syy lienee nämä ääriolosuhteet. Autoja ja laatikoita ei ole edes suunniteltu näihin pakkasiiin. Sen olen muutenkin käytännössä huomannut.
        Joten jos automaatin ostatte käyettynä, niin se voi olla jo alle 100 000 km sökö..

        uudessa ei niin haittaa kun on takuu. Mutta vaivaa tulee kun pitää tilata hinuri.


      • Anonyymi
        oma kokemus kirjoitti:

        - jo kolme automaattia olen saanut rikki euro-autoista.
        Itse tuhoutuvat.

        Toimivat tuonne n. 100 000 km asti. Sitten alkaa ongelmat.
        Pidän autoa ulkona kesät talvet. ja Ne autot tosiaan hajoaa suomen talvessa.

        Tiedän että etelä-euroopassa vastaavilla ajetaan huoletta 200 000 km lukuja...
        Niinpä se syy lienee nämä ääriolosuhteet. Autoja ja laatikoita ei ole edes suunniteltu näihin pakkasiiin. Sen olen muutenkin käytännössä huomannut.
        Joten jos automaatin ostatte käyettynä, niin se voi olla jo alle 100 000 km sökö..

        uudessa ei niin haittaa kun on takuu. Mutta vaivaa tulee kun pitää tilata hinuri.

        Omistatkohan edes ajokorttia? Voisi moderaattori puuttua näihin kirjoittajiin joilla ei ole mitään tietoa autoista. Peugeot käyttää Japanilaista Aisin automaattilaatikkoa.
        Jos sen saat rikki niin suosittelen rolaattiria ja taluttajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omistatkohan edes ajokorttia? Voisi moderaattori puuttua näihin kirjoittajiin joilla ei ole mitään tietoa autoista. Peugeot käyttää Japanilaista Aisin automaattilaatikkoa.
        Jos sen saat rikki niin suosittelen rolaattiria ja taluttajaa.

        Ainakin haulla peugeot 308 automatic gearbox problems, löytyy jonkun verrankin keskustelua, ettei se nyt ihan niin rikkoutumaton taida olla mitä nyt haluat antaa ymmärtää.


    • Anonyymi

      308 blue hdi automaattilaatikolla ja todella hyvä talviauto, eikä moitetta nyt ajettu itse 178000 km. Näppärä ja sukkela kaupungissakin ja pitkät matkat menee 3, 4l/100km. Merkkihuollossa teetetty huollot mitä tarvinnu. Eli ei ole lainkaan niin susi ku nämä väittää😉😉👍

    • Anonyymi

      Yhden kesän ajellut manuaalilla. Tuo farkku on t i l a v a. Pidin ajo-ominaisuuksista. Olisin voinut ottaa itsellekin mutta halusin hybridin ja valinta kohdistui toiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe