Oisko Peugeot 308 automaattivaihteistolla varustettuna kannattava ostos?
Ajo-ominaisuudet? Talvi-ominaisuudet? Kulutus?
Kävin koeistumassa ja mieleeni jäi
- keulaa hankala arvioida (oppii kyllä, kun ajelee vähän)
- 4 henkeä mahtuu kyytiin ihan kivasti
- pieni tavaratila ja hankala laajennus (kumminkin riittävä)
Kokemuksia kuuntelen!
Peugeot 308 automaattivaihteistolla
13
5443
Vastaukset
- ex ranskis
Pösöistä sen verran automaatteina kokemusta, että kaverilla oli 206 1,4 automaatti. vaihteisto hajosi, kun mittarissa oli 96tkm. Autossa yksi aikaisempi omistaja ja merkkiliikkeen huoltokirja. Autosta pamahti hydrauliyksikkö, joka on kuulemma tyyppivika Peugeotien automaattivaihteistoille. Kustannukset sen korjaamiseksi muistaakseni 1100€ öljyn vaihto, joka oli ensiapuna korjaukseen (115€). Onneksi auto ostettu liikkeestä ja takuu maksoi korjauksesta suurimman osan.
Myös muita vikoja autossa oli runsaasti. Auto oli kaverilla 4kk, ja sitä rempattiin yhteensä 1600€:lla, eikä se myytäessäkään ollut kunnossa: takajarrut, etupyörän laakeri, lämpömittari, takavalojen kosteus, takaluukun maalipinta irtoili (tyyppivika myös 307:ssä) ja pari muuta juttua.
Älä siis osta Pösöä, hanki joku muu!- malliksi....
"vaihteisto hajosi, kun mittarissa oli 96tkm" hyvin kestänyt pösöksi: varmaan muitakin ongelmia ollut...
- niimpä näkyy
Se on se japanilainen aisin laatikko. Ei ole pösön valmistama. Toyota omistaa aisin, jos et satu tietämään. Eli ei myöskään kannata ostaa automaatti toyotaa. Hanki joku muu.
- auto hakusessa
Toyota omistaa Aisin? Ei pidä paikkaansa. Nimittäin Toyotoissa on yhä enenemässä määrin portaaton Multidrive´-vaihteisto ja Corollassa 6-pykäläinen MultiMode-robottivaihteisto. Tuota 4-pykäläistä japskia käytetään ainaskin Suzukissa ja Mazdoissa sekä korealaisissa autoissa, kuten Kia ja Hyundai.
Toyotalla on omat jutut.
- tuurilla menee
aitomaatti on hyvä uudessa autossa. Kun on takuu.
Kun vanhassa ei ole takuuta niin korjaus on kallista.
Mutta hajoaa ne manuaalitkin ja kytkimet !!!
ja kallista on manuaali vaihteiston korjaus myös !! erittäin kallista !!!- auto hakusessa
Erityisesti päänvaivaa aiheuttavat alimitoitetut kytkimet.
- liian pieni
Noi "automaatit" on melko huonoja. ei kestä talvea.
Ja moottorit liian pieniä automaatille. - auto hakusessa
liian pieni kirjoitti:
Noi "automaatit" on melko huonoja. ei kestä talvea.
Ja moottorit liian pieniä automaatille.Miten niin eivät kestä talvea?
- oma kokemus
auto hakusessa kirjoitti:
Miten niin eivät kestä talvea?
- jo kolme automaattia olen saanut rikki euro-autoista.
Itse tuhoutuvat.
Toimivat tuonne n. 100 000 km asti. Sitten alkaa ongelmat.
Pidän autoa ulkona kesät talvet. ja Ne autot tosiaan hajoaa suomen talvessa.
Tiedän että etelä-euroopassa vastaavilla ajetaan huoletta 200 000 km lukuja...
Niinpä se syy lienee nämä ääriolosuhteet. Autoja ja laatikoita ei ole edes suunniteltu näihin pakkasiiin. Sen olen muutenkin käytännössä huomannut.
Joten jos automaatin ostatte käyettynä, niin se voi olla jo alle 100 000 km sökö..
uudessa ei niin haittaa kun on takuu. Mutta vaivaa tulee kun pitää tilata hinuri. - Anonyymi
oma kokemus kirjoitti:
- jo kolme automaattia olen saanut rikki euro-autoista.
Itse tuhoutuvat.
Toimivat tuonne n. 100 000 km asti. Sitten alkaa ongelmat.
Pidän autoa ulkona kesät talvet. ja Ne autot tosiaan hajoaa suomen talvessa.
Tiedän että etelä-euroopassa vastaavilla ajetaan huoletta 200 000 km lukuja...
Niinpä se syy lienee nämä ääriolosuhteet. Autoja ja laatikoita ei ole edes suunniteltu näihin pakkasiiin. Sen olen muutenkin käytännössä huomannut.
Joten jos automaatin ostatte käyettynä, niin se voi olla jo alle 100 000 km sökö..
uudessa ei niin haittaa kun on takuu. Mutta vaivaa tulee kun pitää tilata hinuri.Omistatkohan edes ajokorttia? Voisi moderaattori puuttua näihin kirjoittajiin joilla ei ole mitään tietoa autoista. Peugeot käyttää Japanilaista Aisin automaattilaatikkoa.
Jos sen saat rikki niin suosittelen rolaattiria ja taluttajaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omistatkohan edes ajokorttia? Voisi moderaattori puuttua näihin kirjoittajiin joilla ei ole mitään tietoa autoista. Peugeot käyttää Japanilaista Aisin automaattilaatikkoa.
Jos sen saat rikki niin suosittelen rolaattiria ja taluttajaa.Ainakin haulla peugeot 308 automatic gearbox problems, löytyy jonkun verrankin keskustelua, ettei se nyt ihan niin rikkoutumaton taida olla mitä nyt haluat antaa ymmärtää.
- Anonyymi
308 blue hdi automaattilaatikolla ja todella hyvä talviauto, eikä moitetta nyt ajettu itse 178000 km. Näppärä ja sukkela kaupungissakin ja pitkät matkat menee 3, 4l/100km. Merkkihuollossa teetetty huollot mitä tarvinnu. Eli ei ole lainkaan niin susi ku nämä väittää😉😉👍
- Anonyymi
Yhden kesän ajellut manuaalilla. Tuo farkku on t i l a v a. Pidin ajo-ominaisuuksista. Olisin voinut ottaa itsellekin mutta halusin hybridin ja valinta kohdistui toiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279