Moro,
miten minä saan tätä koodia muutettua sillä tapaa että se antaa minulle EILISEN päivämäärän?? Koodi kyllä tekee sen pienen mutkan kautta mutta olisi ihan kiva mennä suorinta tietä.
Minulla on siis työkirjassa kaksi Commandbuttonia, toisessa on koodi joka antaa tämän hetkisen päivämäärän, ja toiseen nappiin haluaisin koodin joka antaa eilisen päivän. Nämä päivämäärät aukeavat siis uusina välilehtinä ja ovat nimetty päivämäärän mukaan. Kaek toimii niinku pittää mutta tämä eilisen päivän koodi toimii tällä tapaa;
Painan nappia, se antaa tämän päivän, painan uudestaan samasta napista, se antaa eilisen päivämäärän. Mikä kohta tässä koodissa pitää poistaa että se antaa VAIN eilisen päivämäärän?? Kiitokset etukäteen!
Sub Eilinen()
ActiveWorkbook.Unprotect
Worksheets("Default").Visible = True
Dim CurrentDay As Integer
Dim NewName As String
Dim WS As Worksheet
Set WS = ActiveSheet
If IsNumeric(Right(WS.Name, 2)) Then
CurrentDay = Right(WS.Name, 2)
ElseIf IsNumeric(Right(WS.Name, 1)) Then
CurrentDay = Right(WS.Name, 1)
Else
Exit Sub
End If
CurrentDay = CurrentDay 1
NewName = Day(Date) - 1 & "." & Month(Date) & "." & Year(Date)
'NewName = Format(Date, "dd.mm.yyyy")
Dim checkWs As Worksheet
On Error Resume Next
Set checkWs = Worksheets(NewName)
If checkWs Is Nothing Then
'Copies the current sheet to the end of the workbook
Sheets("Default").Copy after:=Worksheets(Worksheets.Count)
ActiveSheet.Name = NewName
ActiveSheet.Unprotect
Range("D2") = NewName
ActiveSheet.Protect
Dim oleObj As OLEObject
Else
Set checkWs = Nothing
MsgBox "EILINEN PÄIVÄMÄÄRÄ ON LISÄTTY JO!"
End If
Worksheets("Default").Visible = False
ActiveWorkbook.Protect
End Sub
Eilisen päivämäärän metsästys jälleen!
3
165
Vastaukset 3
Sub Eilinen()
On Error Resume Next
ActiveWorkbook.Unprotect
If Worksheets(Format(Date - 1, "dd.mm.yyyy")) Is Nothing Then
Worksheets("Default").Copy After:=Worksheets(Worksheets.Count)
ActiveSheet.Name = Format(Date - 1, "dd.mm.yyyy")
Else
End If
ActiveWorkbook.Protect
End Sub
Keep EXCELing
@Kunde- Ja vieläkin sama m1e
Kiitokset! Se toimii täydellisesti!!
Voisitkos vielä sen verran opastaa että saako tuohon koodin liitettyä TOISSAPÄIVÄÄ??? Eli jos painan nappia, se avaa uuden välilehden ja antaa eilisen päivämäärän, napsautan toisen kerran, se avaa taas uuden välilehden ja antaa toissapäiväisen ???
Jos ei ole mahdollista niin laitan kaksi nappia.Option Explicit
Sub Eilinen()
Dim vastaus As String
On Error Resume Next
ActiveWorkbook.Unprotect
vastaus = MsgBox("Eilinen (Kyllä) vaiko toissapäiväinen (Ei)?", vbQuestion vbYesNo, "Uuden taulukon lisäys")
If vastaus = 6 Then
If Worksheets(Format(Date - 1, "dd.mm.yyyy")) Is Nothing Then
ActiveSheet.Name = Format(Date - 1, "dd.mm.yyyy")
Else
End If
Else
If Worksheets(Format(Date - 2, "dd.mm.yyyy")) Is Nothing Then
ActiveSheet.Name = Format(Date - 2, "dd.mm.yyyy")
Else
MsgBox "TOISSAPÄIVÄN PÄIVÄMÄÄRÄ ON LISÄTTY JO!"
End If
End If
ActiveWorkbook.Protect
End Sub
Keep EXCELing
@Kunde
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa611326Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää901017- 164927
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105864Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30853Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as25788Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201772Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks45755Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707- 27694
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu126693VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43616- 61602
Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.155601Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12585- 85548
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78530Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo187501- 55497
- 39495