Meikällä on ajankohtaista remontoida taloa ja uusia samalla vanha lämmmitysjärjestelmä.
Koska talo on aika pieni (n. 100 neliötä) ja 1970-luvulta niin vahvoilla on nyt ilp ja suora sähkölämmitys pattereilla -> kustannukset n. 3000€. Talossa on jo hyvä, varaava takka.
Millaisia ja mistä löytyisi valmiita aurinkosähkö-paketteja talooni esim. suoran sähkön tuotantoon (tai veden lämmitykseen) ja millaisella hinnalla pääsee alkuun ?.
Onko asiaan järkeä sijoittaa ja paljonko tuollainen järjestelmä tuottaisi vuodessa sähköä; arvioisin kulutukseksi ilp suora sähkö takkalämpö muu sähkö esim. 11000 kwH/vuosi. Ajattelin, että tuleeko mahd. aurinkosähköön investointini koskaan takaisin...
Kysy näin typeriä kysymyksiä, koska olen aika noviisi tämän energiamuodon suhteen.
Valmis aurinkosähkö-paketti omakotitaloon ?
lämmitysvaihtoehtoja
1
670
Vastaukset 1
- aurinkoa.,.,
Valitettavasti Suomessa ei aurinko paista silloin kun energiaa eniten tarvittaisiin (mar,jou,tam,hel), ja sen takia aurinkosähkö toimii vain kesämökeillä, ja vain niillä missä ei oleskella pitkiä aikoja talvella. Mutta katso netistä tietoa " aurinkovaraaja" haulla. Sitten voit käydä lukasemassa tietoa osoitteesta:
http://lampopumput.info/foorumi/index.php
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361760Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38576- 63548
- 30546
- 46540
- 66536
Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25520