Suositelkaa mukavaa asuinaluetta lapsiperheelle??!!

lapsia 3

Näin siinä kävi, että Tampesteriin sitten ollaan muuttamassa:)
Kuitenkin kaipaisin vinkkejä mukavista ja turvallisista (jos niitä nyt on) asuinalueista?

30

3189

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NIIIIIIIIIIIIIIIIIIN

Lamminpää,Atala,Tasanne,Olkahinen yms

Hervantaa,Tesomaa tai Nekalaa ei kannata edes harkita

• riippuu ja roikkuu

Niin ostatteko asunnon vai vuokralle,koivistonkylää ehdottaisin.

• Anonyymi

Itse asun Lamminpäässä ja tämä on helmi.

• lapsia 3

Unohtuikin mainita aloituksessa,että vuokra-asuntoa ihan aluksi etsitään:)

• 4+9

No asut missä asut, kuitenkin tunnet vain asuinalueesi.

Sinkut
      lapsiperheet
      vanhukset

Kaikilla eri kriteerit viihtyvyydelle.

Harrastukset ja vapaa-ajan vietto tavat..
      Kuljetko Julkisella omalla vai polkupyörällä tai kävellen sekin vaikuttaa...

• :):)

Tesomassa käräjätörmä :) Suosittelen :)

• Itään

Itä-Tampere hyvää ja viihtyisää lapsiperhe-aluetta, vältä Linnnainmaata.
      Leinola, Holvasti, Atala, Olkahinen,Tasanne

Keskusta-alueista mukavia Tammela, Kaleva.

Ja kaikista em. löytyy vuokra-asuntoja.

• eioyöntimojatäällä

jankalla asuttu 10 v ei ongelmia. 2 lasta .... yhteydet ja palvelut lähellä.ainut että täältä on vaikea saada vuokrattua.....tunkua tuntuu olevan.

• Yksi ylitse muiden..

Ei vaan taida olla vuokra-asuntoja. Entinen kirkkoherran asuinalue.... ;)
      Uusi päiväkotikin valmistuu juuri , kaikki palvelut alle km, 5 nysselinjaa...
      uimaranta hevostallit..... ulkoilumaastot (karhujakin n.1,5km) :D

• TRE33710

Janka/Tammela/Kaleva/Atala/Annala ehkäpä jopa Hervanta, jos turvallista haet niin mahdollisimman kauas keskustasta, ja ns ongelma lähiöistä (Tesoma,Nekala,Hervanta) Rahola vois olla ihan hyvä paikka lapsiperheelle?

• lielahti

älkää ainakaan lielahteen muuttako...

• Jos kerran

vuokralle muutatte, niin valitkaa itse nyt jokin paikka. Asukaa ja ihmetelkää, tutustukaa kaupunkiin jne. Kyllä te lopullisen ja sopivimman paikan itsellenne löydätte.

Täältä on aivan turha kysellä moista, koska vastaukset menevät ristiin. Ja aina jollakin on mielipide kustakin kaupungin osasta.
      Esim. Hervantaa haukutaan, mutta tunnen monta henkilöä, jotka asuvat siellä, eikä he mitään sitä moiti.

Itse hakien selviää parhiten.

• Kalevassa syntynyt

Vuokralle
      Todennäköisesti ette kovasti voi asuinpaikkaanne valita jos vuokralle olette menossa. Asunnoista kun on täällä pulaa!
      Sanoisin että mikään alue Tampereella ei ole "kauhea" tai kovin turvatonkaan. Ei kait lapsiperhe nyt ihan keskustaan ole muuttamassakaan? Vuokratkin on siellä tosi kovat!
      Jokaisessa talossa voi sattua ikävä naapuri lähelle, jos nyt jonkun sanoisin niin en kyllä Teräskadulle Hervantaan muuttaisi. Katselin joskus naapurista että meno oli hurjaa ja usein häädettyjen tavaroita pihalla (tästä tosi on aikaa kun sielläpäin asuin). Oma asenne kuitenkin ratkaisee aika paljon. Ole myönteinen ja anna muillekin mahdollisuus tutustua sinuun kyllä se siitä!
      Tervetuloa Tampereelle!

• se 3 äippä

Kiitos kaikile vastauksista:) Joita tullutkin jo paljon.... Tällä vko. ollaan tulossa sinnepäin katsomaan 3 eri asuntoa ja kaikki vielä eripuolilla Tamperetta:D
      Kovin usein emme haluaisi kyllä paikkaa vaihtaa kun sinne asetumme, johtuen lapsien kouluista jne.
      Emmeköhän me sitten jostain löydä mukavan asuinpaikan.:)

• 3+äiti+isi

Kalkunvuoren uudisalue, paljon lapsiperheitä ja ulkoilumaastoja.

• Linnainmaa

Itse asun linnainmaalla ja ihmettelen, miksi Linnainmaata pitäisi vältellä.

Tämähän on rauhallinen paikka lapsiperheelle ja koulut suhteellisen hyvällä etäisyydellä.

• klsödfödksflöklfsd

Kaikki paikat täällä haukutaan. Ihmiset ovat kuulleet juttuja tai nähneet epäilyttäviä tyyppejä ja se riittää perusteeksi vältellä kyseistä paikkaa.

Jos oikeasti rakentavaa keskustelua haluaa, tulisi kommentoida MIKSI ei pidä jostain paikasta.

Todellisuushan on se, että keskusta on rauhattomin alue. Hervannassa on suuri asukastiheys, joten onnettomuudet ovat siellä todennäköisempiä kuin monessa muussa kaupunginosassa.

Itse suosittelisin, että katsoo nimenomaan sitä taloa ja etenkin rappua johon on muuttamassa. Itse kaupunginosalla ei ole kovinkaan paljoa merkitystä, koska ainoastaan samassa talossa olevia ihmisiä joutuu noin yleensä kohtaamaan.

Tärkeää on tietenkin myös palveluiden läheisyys. Mitä palveluita sitten kukakin tarvitsee.

• TyttöJaKissa

Hervannan Teräskadulla on varsin mukava asua.

• Hermannia

Näitä kannattaa välttää ainakin: Tesoma, Hervanta, Nekala. En lähtisi lapsiperheenä Tesoman alueelle, vaikka saisin sieltä ilmaiseksi asunnon.

• EmmiPaasi

Hyviä on Atala, Olkahinen, Epilä.

Levotonta on keskusta, Nekala, Lielahti, Hervanta, Multisila/Peltolammi ja todella pahaksi muuttumassa oleva Linnainmaa.
      Vuokralla on tietysti hyvä sitten vaihtaa jos ei viihdy.

• vcxvcxvcx

Ei ole mikään noista levottomia, Suomessa ei ole yhtään levotonta kaupunginosaa, ainoastaan levottomia rakennuksia.

• qdqdqdqd

Ei ole levottomia rakennuksia, ainoastaan kusipäisiä asukkaita ja niiden kavareita.

• qdqdqdqd
        qdqdqdqd kirjoitti:

Ei ole levottomia rakennuksia, ainoastaan kusipäisiä asukkaita ja niiden kavareita.

kavereita

• vieraileva

Esimerkiksi Lamminpää, Vihattula, Ryydynpohja, Lielahti, Pohtola, Siivikkala... oikein mukavaa omakoti- tai rivitalosumista! Nämä seudut itse tunnen.

Ryydynpohjassa asuttu 20 vuotta lasten kanssa. Rauhallista on, ei epäilytä pimeälläkään liikkua ja antaa jälkeläisten itsekseen liikkua. Koskaan ei olla mitään "uhkaa" tai "vaaraa" koettu.

Paasikiventielle pääsee helposti = loistavat kulkuyhteydet! Täältä kulkee useampiakin bussilinjojakin; ruuhka-aikana neljä eri linjaa. Öisin kulkee yksi, joka sitten kulkee vain laajemman ja pidemmän reitin.

Lielahdessa on ala- ja yläaste aivan vieri vieren, kuitenkin erillään siten, että yläastelaiset eivät ole millään tapaa yhteydessä pienempiin päivän aikana. Ko. koulussa meidänkin lapset koko peruskouluikänsä kävivät. Samassa yhteydessä on Lielahden terveysasemakin. Kirkko on kävelymatkan etäisyydellä koulusta ja terveysasemasta. Siellä taasen yksi nuoristani harrasti partiota hyvän aikaa.

Lielahden liikekeskusta palveluiltaan loistava. Ei tarvitse kauemmas lähteä, jossei jaksa taikka halua. Sieltä saa periaatteessa kaiken tarvittavan. Ei tuntunut pahalta päästää lapsiakaan sinne, turvallista sielläkin - jos vain lapset osaavat käyttäytyä oikein liikennevaloissa ;-) Rientolassa on hyvä harrastaa.
      Uimarantojakin löytyy läheltä, samoin urheilukenttä, leikkipuistoja yms...

Tässä tuli jo aika kattava kokoelma siitä, miksi Lielahti on hyvä paikka. Voisin vielä jatkaa listaa, mutta tulisi jo niin pitkä ettei sitä jaksaisi lukea.

Huonona puolena mainitsisin vain Lielahden ja Pohtolan kerrostaloalueet. Sielläpäin joskus jotain ongelmia ollut, joista ihmiset lehdestä lukeneet, ja jotka sitten joitakin tarkemmin tietämättömiä on pelottanut ja antanut koko seudusta huonon kuvan. Harmi!

• vieraileva

ah, tosin vuokrallehan te.
        täältä päin ei välttämättä vuokralle paljoa paikkoja löydy.

• lapsia 3

Aloittaja vastaa...:) Olemme kuin olemmekin muuttamassa Lielahteen:D Tulin tänne lukemaan pitkästä aikaa ja huomasin että ketjuuni oli tullut lisää vastauksia:) Missäpäin ne ns."huonot" kerrostalo alueetoikein tarkalleen sijaitsee??
        Itse olen todella hyvilläni, että nyt löytyy kaikki tarvittavat kaupat Ja no, ei niin tarvittavat ihan vierestä:) Ja lapsilla on lyhyt koulumatka, joka meille tärkeä asia.

• cho-

Vuorekseen kovaa vauhtia rakennetaan ja itse jo asunkin. Jos jaksaa palveluja odotella ja/tai on auto käytössä, hyvin kulkee pirkkalaan/hervantaan kaupoolle. Bussi kulkee tällä hetkellä puolen tunnin välein hervantaan josta sitte monta linjaa eri suuntiin.
      Iste ainakin "maalta" muuttaneena ja koiran omistajana tykkään asua täälä. Kerkiää sitten kaupunkilaistua kaupunginosan rakentumisen tahtiin :D

• Koo

Itse asun Lielahdessa, enkä tiedä missä täällä on huonoja kerrostaloalueita. Mutta vuosi-pari sitten, kun oli jotain ammuskelua, niin se tapahtui Pohtolankadulla, Valintatalosta vähän Ylöjärvelle päin. Sellaisia matalia vanhoja kolmekerroksisia taloja ovat.

• tamperelainen vastaa

yleensä huonoina kerrostalo seutuina pidetään esim. kissanmaata, härmälää, peltolammia, hervantaa ja tesomaa.
      mutta eipä tässäkään asiassa ole mistään yleisesti todettua absoluuttista totuutta minkään kohdalla ja kukin kokee ne omalla tavallaan. mikään ei ole kiveen hakattua.

• 313 313

Eikös Peltolammi ollut poliisille vähiten tehtäviä aiheuttanut asuinalue Tampereella vuosi pari sitten?
      Todella paljon omistusasuntoja täällä joten eikös se jo kertone jotain että rauhallista on?
      Aika usein Peltolammi sotketaan ja yhdistetään Multisiltaan, turhaan, välimatkaa kuitenkin "keskustasta" keskustaan" yli kilometri...
      Asumme itse parhaalla mahdollisella paikalla, lasten koulumatka n. 200m, sekin suojaisaa kävelytietä eikä ainuttakaan tien ylitystä, takapihalla nuotiopaikka savustuspönttöineen metsän reunassa, selvää näköyhteyttä ei yhteenkään naapuritalon ikkunaan, keskustaan matkaa n. 5km, bussit suhaa koko ajan eestaas väliä, yms yms...
      Itse en välitä lähinnä
      - Hervannasta: Liian tiheään asuttu ja paljon opiskelijoita
      -Nekalasta, ainakaan pohjoispäästä, juoppoja aika lailla
      -Multisilta sama juttu
      Mutta niinkuin joku tuossa jo kertoi, itse asumalla sen oppii huomaamaan mikä on parempaa ja mikä huonompaa aluetta, ja todellakin vaikuttaa se pieni asia mihin osaan tiettyä kaupunginosaa muuttaa, ja kyllä jokaisella alueella on ne omat miinuspuoletkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4906
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3496
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2737
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      38
      1763
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1690
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16