http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194688377213/artikkeli/puheenaihe tyton puute sairastuttaa miehenalun.html
Yksinäiselle ihmiselle hyvinvointiyhteiskunta on kolkko, antiyhteisöllinen tila, jota on liian helppo alkaa vihata, ja vertaistukea joka ainoaan vihan lajiin löytyy netistä. Tähän kylmyyteen ei auta mikään muu kuin toisen ihmisen fyysinen läheisyys, seksi ja rakkaus.
Mikä on paras nuorelle miehellä sopiva neuvo elämää varten? Sen kertoo Alan Arkinin näyttelemä isoisä ahdistuneelle pojanpojalleen Little Miss Sunshine -elokuvassa: ”Nai montaa naista, poika, ei vain yhtä, vaan monia.” Ohje on härski vain, jos sen sellaiseksi haluaa ymmärtää.
Seksi, tai seksin puute on keskeinen nuorta miestä eteen päin ajava voima. Jos seksistä jää paitsi, mieli alkaa täyttyä liian helposti pakkomielteillä oman surkeutensa laajentamisesta koko ympäröivään yhteiskuntaan.
Lopuksi ei voi muuta kuin esittää vetoomuksen kaikille nuorille naisille: menkää puhumaan ja tekemään tuttavuutta ujojen, syrjään vetäytyvien hiljaisten nuorten miesten kanssa. Se pelastaa heidät, ja joissain tapauksissa myös kymmeniä muita.
Ota kantaa: Onko pohjoismaiden miehillä liian vähän tyttöystäviä?
Tytön puute sairastuttaa miehenalun
108
2925
Vastaukset
- rumilus-n
Kyllä mä olen mennyt juttelemaan ujojen ja hiljaisten nuorten miesten kanssa. Olen ajatellut, että sellainen ehkä voisi katsoa pintaa syvemmälle, ja näkisi jotain jopa tällaisessa lievästi ylipainoisessa eikä muutenkaan kovin kauniissa naisessa. Kyllä jotkut noista olisivat minua naineet, ja joskus on jopa menty naimaankin. Mutta sen pidemmälle ei kiinnostus riitä. Seksin puute ei sairastuta naista, mutta se ettei kelpaa kellekään muuta kuin panopuuksi, saattaa sairastuttaa.
- rtrtrtrtrtrtrtrtrt
Et ainakaan mulle ole tullu juttelemaan ikinä. Eikä kukaan muukaan 20-30v nainen siinä mielessä, että olisi halunnut tutustua.
- 17+16
Jos pitäisit minut kurissa ja nuhteessa voisit olla varsin hyvä minulle! Mikäli sinulle kelpaisi mies jolla on tarve sekoittaa päänsä vähintään kahtena iltana viikosta. Muuten minulla ei ole ainakaan päihde ongelmaa ja olen joskus menneisyydessä tinkinyt myös tuosta tarpeestani, arvaat varmaan minkä takia.
Haen naisista lähinnä kumppania, en niinkään panopuuta. Minulla on ihan omatkin kädet itseni tyydyttämistä varten.
PS. Missä päin vaikutat? Itse olen pk-seudulta. - ??
Annas kun arvaan. Menit puhumaan normaalipainoisille ja komeille miehille?
- aabee860
Varmaan yhteinen ahdistuksen ja vitutuksen aiheuttaja yksinäisille tuo kumppanin puute. Ei ainakaan vielä tosin ole tullut mitään väkivaltaisia ajatuksia. :P Saattaa kyllä jollekkin jo valmiiksi mieleltään häiriintyneelle olla se laukaiseva tekijä, josta sitten seuraa näitä kamaluuksia.
- tai sitten ei
Kumppanin puute ei tuhoa mielenterveyttä. Mieleltään häiriintyneet eivät kykene olemaan suhteessa. Kumppanin puute ei ole syy, vaan sivutuote.
- NaisLääketiedeHyydy
tai sitten ei kirjoitti:
Kumppanin puute ei tuhoa mielenterveyttä. Mieleltään häiriintyneet eivät kykene olemaan suhteessa. Kumppanin puute ei ole syy, vaan sivutuote.
Kun näen edes tuon lääkärikunnan orjuutustermin 'mieleltään sairastuneet eivät kykene olemaan suhteessa' näkisin mieluusti ajatuksen esittäjät teloitettuina. Mies kaipaa seksiä ja hellyyttäkin parisuhteessa, ei naisen mäkätystä, kotkotusta, määräilyä, päällepäsmäröintiä, joka asiassa sössytstä tyyliin: "mikset tee tuota ja tuota"x n jne. Naiset on aivopesty pienestä pitäen hölmöihin prinsessamalleihinsa ja heidät tulisikin ensin tuupata pskatunkiolle ja pyöritellä siellä, sitten kysyä no mitäs mieltä nyt olet asioista.
- naisen näkemys
"Tähän kylmyyteen ei auta mikään muu kuin toisen ihmisen fyysinen läheisyys, seksi ja rakkaus."
Fyysisen läheisyyden, seksin ja rakkauden saamiseen ei auta mikään muu kuin ansaita se. Sitä ei voi tilata netistä, kuten aloittaja tässä yrittää (vaikka taisikin kopioida kaiken tekstin toiselta kirjoittajalta). Edellä mainittuja asioita ei ainakaan saa uhkailemalla.
" ”Nai montaa naista, poika, ei vain yhtä, vaan monia.” Ohje on härski vain, jos sen sellaiseksi haluaa ymmärtää."
Ohje on härski eikä sitä voi miksikään muuksi sanoa eikä ymmärtää.
"Lopuksi ei voi muuta kuin esittää vetoomuksen kaikille nuorille naisille: menkää puhumaan ja tekemään tuttavuutta ujojen, syrjään vetäytyvien hiljaisten nuorten miesten kanssa. Se pelastaa heidät, ja joissain tapauksissa myös kymmeniä muita."
Miksi ihmeessä lähtisin oman henkeni uhalla pelastamaan sekopäätä, joka voi ruveta ammuskelemaan vain siksi ettei saa tyttöä treffeille? En hetkeäkään usko että oikeasti näin kävisi, mutta leikitään nyt tätä typerää ajatusleikkiä. Naiset eivät ryhdy suhteeseen tehdäkseen palveluksen miehelle. Kummankin pitää saada ja antaa jotain. Ja antamiseksi ei lasketa luotia silmien väliin. Jos miehelle täytyy kerjätä tyttöystävää netissä ja uhkailla massamurhalla jos tämä mies ei saa tyttöystävää, mitä ihmettä tällaisella miehellä olisi naiselle annettavaa?
"Seksi, tai seksin puute on keskeinen nuorta miestä eteen päin ajava voima. Jos seksistä jää paitsi, mieli alkaa täyttyä liian helposti pakkomielteillä oman surkeutensa laajentamisesta koko ympäröivään yhteiskuntaan."
Ja nämä pakkomielteet on parempi pitää kurissa, muuten yhteiskunta järjestää pakkohoitoa.
Miten ihmeessä voisi rakastaa ihmistä joka voi koska tahansa ruveta ammuskelemaan viattomia ihmisiä? Miten ihmeessä voisi rakastaa ihmistä, jonka mielestä tyttöystävän puute kelpaa syyksi ammuskelulle?- 10+15
Hyvä se on naisena sanoa, että rakkaus ja seksi pitää ansaita, kun teille ne tulee hopeatarjoittimella. Tai ainakin jälkimmäinen tulee.
- eräs yksinäinen
Naisten on kovin vaikea ymmärtää, että jos miehen ahdistus johtuu naisen puutteesta, niin ahdistus poistuu, jos kumppani löytyy. Parisuhde saa mielen terveempään suuntaan, ei huonompaan. Masentuneellakin miehellä voi olla naiselle annettavaa, mutta hän ei vain ole päässyt toteuttamaan sitä. Ja vielä lopuksi: luuletko, että yksinäisten miesten itsetunnolle tekee hyvää, kun te naiset haukutte heitä aina kelvottomiksi surkimuksiksi, joille ei haluta antaa edes mahdollisuutta?
- karpaasikivi
eräs yksinäinen kirjoitti:
Naisten on kovin vaikea ymmärtää, että jos miehen ahdistus johtuu naisen puutteesta, niin ahdistus poistuu, jos kumppani löytyy. Parisuhde saa mielen terveempään suuntaan, ei huonompaan. Masentuneellakin miehellä voi olla naiselle annettavaa, mutta hän ei vain ole päässyt toteuttamaan sitä. Ja vielä lopuksi: luuletko, että yksinäisten miesten itsetunnolle tekee hyvää, kun te naiset haukutte heitä aina kelvottomiksi surkimuksiksi, joille ei haluta antaa edes mahdollisuutta?
Ja täällä Suomessa on se vallitseva, yhteiskunnan läpäisevä näkökanta, että yksinäinen mies on itse syyllinen yksinäisyyteensä ja häntä saa (ja oikeammin pitää) ruoskia sen takia, mutta yksinäinen nainen ei ole syyllinen omaan yksinäisyyteensä. Yksinäinen mies oletetaan heti lähtökohtaisesti vialliseksi, mutta yksinäisen naisen kohdalla vika on muualla.
--------------
Yksinäinen mies = saamaton luuseri ja surkimus, jonka yksinäisyys on ansaittua ja juurikin hänestä itsestään johtuvaa.
--------------
Yksinäinen nainen = kaltoin kohdeltu ja väärin ymmärretty uhri, jonka yksinäisyys on sattumien tai muiden syytä.
-------------- - naisen näkemys
10+15 kirjoitti:
Hyvä se on naisena sanoa, että rakkaus ja seksi pitää ansaita, kun teille ne tulee hopeatarjoittimella. Tai ainakin jälkimmäinen tulee.
Tasan ei käy onnen lahjat. Vaikka ei saisi mielin määrin kaikkea haluamaansa, ei ole oikeutta vihjailla että seurauksena olisi joukkomurha.
- naisen näkemys
eräs yksinäinen kirjoitti:
On olemassa jokin syy, miksi nainen ei ole alkanut seurustella miehen kanssa. Naista ei voi syyllistää siitä eikä naista voi pakottaa tai uhkailla joukkomurhalla, jos hän ei ala seurustella sellaisen miehen kanssa, josta ei ole kiinnostunut.
Masentuneella, joukkomurhasta vihjailevalla miehellä ei ole naiselle mitään annettavaa. Ja jos ei ollut tarkoituksesi uhkailla joukkomurhalla, miksi osallistut
tähän keskusteluun?
Me naiset emme ole velvollisia antamaan miehelle mitään erikoiskohtelua siksi, että hän on yksinäinen ja masentunut. Sitä varten ovat psykiatrit ja masennuslääkkeet. - naisen näkemys
karpaasikivi kirjoitti:
Ja täällä Suomessa on se vallitseva, yhteiskunnan läpäisevä näkökanta, että yksinäinen mies on itse syyllinen yksinäisyyteensä ja häntä saa (ja oikeammin pitää) ruoskia sen takia, mutta yksinäinen nainen ei ole syyllinen omaan yksinäisyyteensä. Yksinäinen mies oletetaan heti lähtökohtaisesti vialliseksi, mutta yksinäisen naisen kohdalla vika on muualla.
--------------
Yksinäinen mies = saamaton luuseri ja surkimus, jonka yksinäisyys on ansaittua ja juurikin hänestä itsestään johtuvaa.
--------------
Yksinäinen nainen = kaltoin kohdeltu ja väärin ymmärretty uhri, jonka yksinäisyys on sattumien tai muiden syytä.
--------------Ei yksinäisyys ja yksinäisyydestä syyllistäminen oikeuta vihjailemaan että seurauksena olisi joukkomurha. Ja jos tarkoituksesi ei ollut vihjata sitä, miksi osallistut tähän keskusteluun?
- naanneli
karpaasikivi kirjoitti:
--------------
--------------
--------------Aijaa. Kyllä miehet yleisesti ottaen ajattelevat näillä tavoin yksinäisistä naisista:
Ruma
Läski
tai
Liian valikoiva
Nirso
Ei kelpaa mikään
Vaikkei nuo kuvaa totuutta kuin murto-osan verran. - niin se vain on
naisen näkemys kirjoitti:
Tasan ei käy onnen lahjat. Vaikka ei saisi mielin määrin kaikkea haluamaansa, ei ole oikeutta vihjailla että seurauksena olisi joukkomurha.
Totuutta ei saa kertoa, koska se ei miellytä sinua?
- niin se vain on
Ei yksinäisyys ja yksinäisyydestä syyllistäminen oikeuta vihjailemaan että seurauksena olisi joukkomurha. Ja jos tarkoituksesi ei ollut vihjata sitä, miksi osallistut tähän keskusteluun?
Miksi ei saisi vihjailla? Ei tässä kukaan ole uhkaillut väkivallalla eikä kannustanut toisia siihen. On vain todettu, että jos miehellä on asiat kovin huonosti, niin hän saattaa alkaa käyttäytyä ei-toivotuilla tavoilla. Jotenkin se ahdistus ja masennus purkautuu. En ihannoi enkä edes hyväksy väkivaltaa, mutta myönnän todeksi sen tosiasian, että väärissä olosuhteissa ihmisen mieli voi järkkyä.
- niin se vain on
On olemassa jokin syy, miksi nainen ei ole alkanut seurustella miehen kanssa. Naista ei voi syyllistää siitä eikä naista voi pakottaa tai uhkailla joukkomurhalla, jos hän ei ala seurustella sellaisen miehen kanssa, josta ei ole kiinnostunut.
Masentuneella, joukkomurhasta vihjailevalla miehellä ei ole naiselle mitään annettavaa. Ja jos ei ollut tarkoituksesi uhkailla joukkomurhalla, miksi osallistut
tähän keskusteluun?
Me naiset emme ole velvollisia antamaan miehelle mitään erikoiskohtelua siksi, että hän on yksinäinen ja masentunut. Sitä varten ovat psykiatrit ja masennuslääkkeet.Yksinäisyys ja kumppanin puute voi johtaa vakavaan masennukseen ja epätoivoisiin tekoihin. Tämä on faktaa, ei uhkailua. Jos masennus johtuu yksinäisyydestä, se luultavasti myös paranee hyvin helposti, jos pääsee parisuhteeseen. On typerää olettaa, että nainen joutuisi elämään pysyvästi masentuneen miehen kanssa. Vaikka naisilla ei olekaan velvollisuutta parisuhteeseen, heidän päätöksillään on silti seurauksensa.
- naisen näkemys
niin se vain on kirjoitti:
Totuutta ei saa kertoa, koska se ei miellytä sinua?
Totuus on, että ammuskelulla uhkailu on iljettävää.
- naisen näkemys
Miksi ei saisi vihjailla? Ei tässä kukaan ole uhkaillut väkivallalla eikä kannustanut toisia siihen. On vain todettu, että jos miehellä on asiat kovin huonosti, niin hän saattaa alkaa käyttäytyä ei-toivotuilla tavoilla. Jotenkin se ahdistus ja masennus purkautuu. En ihannoi enkä edes hyväksy väkivaltaa, mutta myönnän todeksi sen tosiasian, että väärissä olosuhteissa ihmisen mieli voi järkkyä.
Ei ole todettu, että tyttöystävän puute saisi miehen tekemään joukkomurhan. Sitä tässä keskustelussa yritetään kuitenkin vihjailla, vaikka se ei perustu mihinkään.
Mikä sitten on väkivallan ihannointia ja hyväksymistä, jos ei se että yrittää edistää omaa asiaansa vetoamalla joukkomurhiin? - naisen näkemys
Yksinäisyys ja kumppanin puute voi johtaa vakavaan masennukseen ja epätoivoisiin tekoihin. Tämä on faktaa, ei uhkailua. Jos masennus johtuu yksinäisyydestä, se luultavasti myös paranee hyvin helposti, jos pääsee parisuhteeseen. On typerää olettaa, että nainen joutuisi elämään pysyvästi masentuneen miehen kanssa. Vaikka naisilla ei olekaan velvollisuutta parisuhteeseen, heidän päätöksillään on silti seurauksensa.
Vaikka mikä voi johtaa vaikka mihin. Mielipuolisen murhanhimon pohjalta toimiminen on niin harvinaista, ettei koko ihmiskunnan tarvitse muuttaa käytöstään radikaalisti sen vuoksi. Tämä on faktaa.
"On typerää olettaa, että nainen joutuisi elämään pysyvästi masentuneen miehen kanssa."
On typerää olettaa, että yksikään nainen haluaisi elää miehen kanssa, jonka mielestä on täysin ymmärrettävää tehdä murhia jos ei saa naista. Itse asiassa tuollainen ajattelutapa on kammottava.
Jos mies uskoo olevansa viaton olosuhteiden uhri josta voi tulla murhaaja kuin nappia painamalla, ilman että hän itse pystyy mitenkään siihen vaikuttamaan, silloin hän antaa hyvin helposti periksi jos mielenterveys alkaa horjua. Ihmiset, joilla on tahdonvoimaa ja jotka eivät pidä itseään pelkkinä olosuhteiden uhrina, ovat kestävämpiä kun ongelmia tulee. Heillä on moraalista selkärankaa ja he eivät anna itselleen lupaa levittää omaa surkeuttaan ympäröivään maailmaan.
"Vaikka naisilla ei olekaan velvollisuutta parisuhteeseen, heidän päätöksillään on silti seurauksensa."
Nämä seuraukset (jos viittaat tällä yksinäisten miesten epätoivoisiin tekoihin) ovat miehen vastuulla. Hän on vastuussa omista teoistaan, ei kukaan muu. Naisen päätöksen ainut seuraus on se, että seurustelusuhdetta ei synny. - ..
Totuus on, että ammuskelulla uhkailu on iljettävää.
ei täällä kukaan ole uhkaillut.
- naisen näkemys
.. kirjoitti:
ei täällä kukaan ole uhkaillut.
"menkää puhumaan ja tekemään tuttavuutta ujojen, syrjään vetäytyvien hiljaisten nuorten miesten kanssa. Se pelastaa heidät, ja joissain tapauksissa myös kymmeniä muita."
- 14+15
Vaikka mikä voi johtaa vaikka mihin. Mielipuolisen murhanhimon pohjalta toimiminen on niin harvinaista, ettei koko ihmiskunnan tarvitse muuttaa käytöstään radikaalisti sen vuoksi. Tämä on faktaa.
"On typerää olettaa, että nainen joutuisi elämään pysyvästi masentuneen miehen kanssa."
On typerää olettaa, että yksikään nainen haluaisi elää miehen kanssa, jonka mielestä on täysin ymmärrettävää tehdä murhia jos ei saa naista. Itse asiassa tuollainen ajattelutapa on kammottava.
Jos mies uskoo olevansa viaton olosuhteiden uhri josta voi tulla murhaaja kuin nappia painamalla, ilman että hän itse pystyy mitenkään siihen vaikuttamaan, silloin hän antaa hyvin helposti periksi jos mielenterveys alkaa horjua. Ihmiset, joilla on tahdonvoimaa ja jotka eivät pidä itseään pelkkinä olosuhteiden uhrina, ovat kestävämpiä kun ongelmia tulee. Heillä on moraalista selkärankaa ja he eivät anna itselleen lupaa levittää omaa surkeuttaan ympäröivään maailmaan.
"Vaikka naisilla ei olekaan velvollisuutta parisuhteeseen, heidän päätöksillään on silti seurauksensa."
Nämä seuraukset (jos viittaat tällä yksinäisten miesten epätoivoisiin tekoihin) ovat miehen vastuulla. Hän on vastuussa omista teoistaan, ei kukaan muu. Naisen päätöksen ainut seuraus on se, että seurustelusuhdetta ei synny.Miehenä täytyy kertoa että on toisiakin keinoja purkaa parisuhteen puutostilasta johtuvaa turhautuneisuutta. Voin kertoa lyhyesti omasta elämästäni. Aloin juoda (olin 13v.) sen takia koska se on kivaa ja ajattelin löytäväni naisia sen kautta. Kun olin 14 aloin käyttää kannabis tuotteita koska se oli ja on kivaa enkä ollut vieläkään löytänyt naista. Tuosta ei mennyt kauaa kun koin ne ensi suudelmat ja tyttö veti käteen puolestani... Myöhemmin mukaan tulivat satunnaisesti erilaiset lääkkeet, sienet ja piristeet koska nekin olivat kivoja. Lopputulos oli pari seurustelusuhdetta joista pisin kesti 4v.
Todelliset ongelmat alkoivat kun minut pakko raitistettiin (raitistuminen oli ehtona asumiselle täällä missä asun). Koska en ole päässyt toteuttamaan itseäni lopputulos on ollut se että olen menettänyt kaiken (kaverit eikä niitä naispuolisia kavereitakaan ole ollut sen koommin).
Tarkoitukseni oli sanoa kirjoituksellani että pitäisi löytää se itselleen sopivin tapa elää koska oman kokemukseni mukaan itselle sopivan elämän lopputulos on kavereita ja naisystävä. - naisen näkemys
14+15 kirjoitti:
Miehenä täytyy kertoa että on toisiakin keinoja purkaa parisuhteen puutostilasta johtuvaa turhautuneisuutta. Voin kertoa lyhyesti omasta elämästäni. Aloin juoda (olin 13v.) sen takia koska se on kivaa ja ajattelin löytäväni naisia sen kautta. Kun olin 14 aloin käyttää kannabis tuotteita koska se oli ja on kivaa enkä ollut vieläkään löytänyt naista. Tuosta ei mennyt kauaa kun koin ne ensi suudelmat ja tyttö veti käteen puolestani... Myöhemmin mukaan tulivat satunnaisesti erilaiset lääkkeet, sienet ja piristeet koska nekin olivat kivoja. Lopputulos oli pari seurustelusuhdetta joista pisin kesti 4v.
Todelliset ongelmat alkoivat kun minut pakko raitistettiin (raitistuminen oli ehtona asumiselle täällä missä asun). Koska en ole päässyt toteuttamaan itseäni lopputulos on ollut se että olen menettänyt kaiken (kaverit eikä niitä naispuolisia kavereitakaan ole ollut sen koommin).
Tarkoitukseni oli sanoa kirjoituksellani että pitäisi löytää se itselleen sopivin tapa elää koska oman kokemukseni mukaan itselle sopivan elämän lopputulos on kavereita ja naisystävä.Jos 13-vuotias alkaa juoda, tuskin sen johtuu siitä että hän yrittää saada naisia. Silloin on kyllä jotakin muuta pahasti vialla. 13-14 -vuotias yleensä vasta haaveilee tytöistä, tytön puute ei voi mitenkään aiheuttaa noin itsetuhoista käytöstä. Se johtuu luultavasti huonoista kotioloista tai sitten silkasta typeryydestä.
"Koska en ole päässyt toteuttamaan itseäni lopputulos on ollut se että olen menettänyt kaiken (kaverit eikä niitä naispuolisia kavereitakaan ole ollut sen koommin)."
Minusta olet toteuttanut itseäsi paljonkin juomalla ja käyttämällä huumeita. Miten tämä teksti liittyy tämän keskustelun aiheeseen vai liittyykö mitenkään? - 14+15
Jos 13-vuotias alkaa juoda, tuskin sen johtuu siitä että hän yrittää saada naisia. Silloin on kyllä jotakin muuta pahasti vialla. 13-14 -vuotias yleensä vasta haaveilee tytöistä, tytön puute ei voi mitenkään aiheuttaa noin itsetuhoista käytöstä. Se johtuu luultavasti huonoista kotioloista tai sitten silkasta typeryydestä.
"Koska en ole päässyt toteuttamaan itseäni lopputulos on ollut se että olen menettänyt kaiken (kaverit eikä niitä naispuolisia kavereitakaan ole ollut sen koommin)."
Minusta olet toteuttanut itseäsi paljonkin juomalla ja käyttämällä huumeita. Miten tämä teksti liittyy tämän keskustelun aiheeseen vai liittyykö mitenkään?Siten että jos ei pääse toteuttamaan itseään niin sitä näivettyy ja joissakin tapauksissa se voi johtaa epätoivoisiin ratkaisuihin.
- naisen näkemys
14+15 kirjoitti:
Siten että jos ei pääse toteuttamaan itseään niin sitä näivettyy ja joissakin tapauksissa se voi johtaa epätoivoisiin ratkaisuihin.
Mikään ei noin vain johda epätoivoisiin ratkaisuihin, ihminen on itse vastuussa teoistaan.
Ihminen voi ja hänen pitää itse vaikuttaa käytökseensä, hän ei ole tahdoton ja voimaton uhri. - 14+15
Mikään ei noin vain johda epätoivoisiin ratkaisuihin, ihminen on itse vastuussa teoistaan.
Ihminen voi ja hänen pitää itse vaikuttaa käytökseensä, hän ei ole tahdoton ja voimaton uhri.Aina ei voi vaikuttaa vallitsevaan todellisuuteen. Ihminen voi myös olla olosuhteiden uhri esim. syrjäytyminen on harvemmin kenenkään omaehtoinen valinta. Ympäristö muovaa meitä jatkuvasti, vai voitko väittää itse olevasi täysin olosuhteiden yläpuolella?
- naisen näkemys
14+15 kirjoitti:
Aina ei voi vaikuttaa vallitsevaan todellisuuteen. Ihminen voi myös olla olosuhteiden uhri esim. syrjäytyminen on harvemmin kenenkään omaehtoinen valinta. Ympäristö muovaa meitä jatkuvasti, vai voitko väittää itse olevasi täysin olosuhteiden yläpuolella?
Kukaan ei ole olosuhteiden yläpuolella eikä kukaan ole niiden avuton uhri.
Voitko itse väittää että tyttöystävän puute tekee miehestä automaattisesti murhaajan? Siitä tässä keskustelussa oli kyse.
En kerta kaikkiaan usko, että tyttöystävän puuttuminen tekee normaalista miehestä murhaajan. Mielisairaat ovat asia erikseen, mutta heidän pelastamisensa ei ole naisen vastuulla, vaan terveydenhoidon ammattilaisten. - 14+15
Kukaan ei ole olosuhteiden yläpuolella eikä kukaan ole niiden avuton uhri.
Voitko itse väittää että tyttöystävän puute tekee miehestä automaattisesti murhaajan? Siitä tässä keskustelussa oli kyse.
En kerta kaikkiaan usko, että tyttöystävän puuttuminen tekee normaalista miehestä murhaajan. Mielisairaat ovat asia erikseen, mutta heidän pelastamisensa ei ole naisen vastuulla, vaan terveydenhoidon ammattilaisten.Olosuhteilla on mielestäni myös ne avuttomat uhrinsa. Ajatellaan esim. työttömiä, työttömyys itsessään aiheuttaa taloudellista ja sosiaalista kurjistumista kummallekin sukupuolelle. Miehillä tässä on vielä lisänä se että se rajaa miehen automaattisesti parisuhde markkinoiden ulkopuolelle.
Kaikille ei yksikertaisesti vain ole töitä. Yksilö voi vain kouluttautua (mikäli on resursseja) ja toivoa josko joku huolisi töihin. Et ilmeisesti itse ole koskaan joutunut olemaan työtön..
Toki syrjäytymistä voi syntyä muutenkin kuin työttömyyden kautta siten että yksilö ei siihen juurikaan itse pysty vaikuttamaan.
Mielestäni tässä keskustelussa on kyse siitä mikä ajaa ihmisiä näihin epätoivoisiin tekoihin. Jolloin tulisi miettiä taustalla vaikuttavia asioita, keskustelun avauksessa puhutaan vain yksikertaistaen jotta syntyisi keskustelua. - naisen näkemys
14+15 kirjoitti:
Olosuhteilla on mielestäni myös ne avuttomat uhrinsa. Ajatellaan esim. työttömiä, työttömyys itsessään aiheuttaa taloudellista ja sosiaalista kurjistumista kummallekin sukupuolelle. Miehillä tässä on vielä lisänä se että se rajaa miehen automaattisesti parisuhde markkinoiden ulkopuolelle.
Kaikille ei yksikertaisesti vain ole töitä. Yksilö voi vain kouluttautua (mikäli on resursseja) ja toivoa josko joku huolisi töihin. Et ilmeisesti itse ole koskaan joutunut olemaan työtön..
Toki syrjäytymistä voi syntyä muutenkin kuin työttömyyden kautta siten että yksilö ei siihen juurikaan itse pysty vaikuttamaan.
Mielestäni tässä keskustelussa on kyse siitä mikä ajaa ihmisiä näihin epätoivoisiin tekoihin. Jolloin tulisi miettiä taustalla vaikuttavia asioita, keskustelun avauksessa puhutaan vain yksikertaistaen jotta syntyisi keskustelua."Olosuhteilla on mielestäni myös ne avuttomat uhrinsa. Ajatellaan esim. työttömiä, työttömyys itsessään aiheuttaa taloudellista ja sosiaalista kurjistumista kummallekin sukupuolelle. "
Tuossa voi valita, etsiikö töitä tai hankkiiko lisäkoulutusta, vai alkaako ajatella että joku muu olisi velvollinen etsimään sen työpaikan ilman että itse joutuu tekemään mitään. Ja vaikka työtä ei saisi millään, voi valita purkaako ahdistusta muihin ihmisiin vai ei.
"Mielestäni tässä keskustelussa on kyse siitä mikä ajaa ihmisiä näihin epätoivoisiin tekoihin. Jolloin tulisi miettiä taustalla vaikuttavia asioita, keskustelun avauksessa puhutaan vain yksikertaistaen jotta syntyisi keskustelua. "
Keskustelussa on kyse siitä, että jotkut tuntevat tarvetta uhkailla naisia joukkomurhalla, jos naiset eivät lähde ujon ja hiljaisen miehen kanssa treffeille. Mistä tämä oikein on yksinkertaistettu versio? Jos aloituksessa ei sanota sitä mitä aloituksessa sanotaan, olisi ehdottomasti kannattanut sanoa se jotenkin toisin. - Invisible boy
tähän keskusteluun?
Me naiset emme ole velvollisia antamaan miehelle mitään erikoiskohtelua siksi, että hän on yksinäinen ja masentunut. Sitä varten ovat psykiatrit ja masennuslääkkeet.Mutta kumminkin annatte erikoiskohtelua niille, jotka ovat paremmannnäköisiä ja rahoissaan, sekä odotatte itse miehiltä ja koko vitun yhteiskunnalta erikoiskohtelua, koska olette naisia.
- lkdiigj
"Olosuhteilla on mielestäni myös ne avuttomat uhrinsa. Ajatellaan esim. työttömiä, työttömyys itsessään aiheuttaa taloudellista ja sosiaalista kurjistumista kummallekin sukupuolelle. "
Tuossa voi valita, etsiikö töitä tai hankkiiko lisäkoulutusta, vai alkaako ajatella että joku muu olisi velvollinen etsimään sen työpaikan ilman että itse joutuu tekemään mitään. Ja vaikka työtä ei saisi millään, voi valita purkaako ahdistusta muihin ihmisiin vai ei.
"Mielestäni tässä keskustelussa on kyse siitä mikä ajaa ihmisiä näihin epätoivoisiin tekoihin. Jolloin tulisi miettiä taustalla vaikuttavia asioita, keskustelun avauksessa puhutaan vain yksikertaistaen jotta syntyisi keskustelua. "
Keskustelussa on kyse siitä, että jotkut tuntevat tarvetta uhkailla naisia joukkomurhalla, jos naiset eivät lähde ujon ja hiljaisen miehen kanssa treffeille. Mistä tämä oikein on yksinkertaistettu versio? Jos aloituksessa ei sanota sitä mitä aloituksessa sanotaan, olisi ehdottomasti kannattanut sanoa se jotenkin toisin.Itse voisit vaihtaa levyä! Selostelet samaa asiaa ja moneen kertaan.
Tämä oli miehen näkökulma. - naisen näkemys
lkdiigj kirjoitti:
Itse voisit vaihtaa levyä! Selostelet samaa asiaa ja moneen kertaan.
Tämä oli miehen näkökulma.Kyllä noin tasokkas kommentointi ja älykäs perustelu nyt sai minut yhtäkkiä miettimään ja taidan tosiaan vaihtaa levyä. Nyt olenkin sitten sillä kannalla että joukkomurhilla uhkailu on ihan OK (sarkasmimerkki tähän).
- naisen näkemys
Invisible boy kirjoitti:
Mutta kumminkin annatte erikoiskohtelua niille, jotka ovat paremmannnäköisiä ja rahoissaan, sekä odotatte itse miehiltä ja koko vitun yhteiskunnalta erikoiskohtelua, koska olette naisia.
Ei ole mitään erikoiskohtelua, jos on uhkailematta naisia joukkomurhalla jos eivät mene juttelemaan hiljaisille ja ujoille miehille. On täysin normaalia ja oikeanlaista käytöstä olla uhkailematta muita, siihen jokaisella on velvollisuus.
- Invisible boy
Ei ole mitään erikoiskohtelua, jos on uhkailematta naisia joukkomurhalla jos eivät mene juttelemaan hiljaisille ja ujoille miehille. On täysin normaalia ja oikeanlaista käytöstä olla uhkailematta muita, siihen jokaisella on velvollisuus.
Tuskinpa kukaan yksinäinen on sinulle tullut uhkailemaan joukkomurhilla, mutta silti taidat suhtautua yksinäisiin syrjien, koska pidät kaikkia sellaisia potentiaalisina murhaajina.
Takuulla lepertelykertoimesi kasvaa, kun kohtaat rahakkaan alfan, vaikka et tietäisi minkälainen ihminen hän lopulta on, kuten et muuten tiedä minkälaisia ihmisiä kaikki yksinäisetkään sisimmiltään ovat, mutta he ovat kumminkin mielestäsi jonkinlaista saastaa, vain koska ovat yksin. - ghnghmhj
"menkää puhumaan ja tekemään tuttavuutta ujojen, syrjään vetäytyvien hiljaisten nuorten miesten kanssa. Se pelastaa heidät, ja joissain tapauksissa myös kymmeniä muita."
Ilmankos sitä naisseuraa ei ujot saa, kun naisilla on jo ennakkokäsitys, että hiljaiset ja ujot ovat kaikki sekopäitä. Samalla lailla niissä puheliaissa voi löytyä ammuskelijoita, yleensä se on rajoittunut vaan omaan perheeseen.
- naisen näkemys
Invisible boy kirjoitti:
Tuskinpa kukaan yksinäinen on sinulle tullut uhkailemaan joukkomurhilla, mutta silti taidat suhtautua yksinäisiin syrjien, koska pidät kaikkia sellaisia potentiaalisina murhaajina.
Takuulla lepertelykertoimesi kasvaa, kun kohtaat rahakkaan alfan, vaikka et tietäisi minkälainen ihminen hän lopulta on, kuten et muuten tiedä minkälaisia ihmisiä kaikki yksinäisetkään sisimmiltään ovat, mutta he ovat kumminkin mielestäsi jonkinlaista saastaa, vain koska ovat yksin.Kyllä tässä keskustelussa jonkin verran on joukkomurhalla uhkailtu, vaikka tuota nimeomaista sanaa on tietoisesti vältelty:
"Seksi, tai seksin puute on keskeinen nuorta miestä eteen päin ajava voima. Jos seksistä jää paitsi, mieli alkaa täyttyä liian helposti pakkomielteillä oman surkeutensa laajentamisesta koko ympäröivään yhteiskuntaan.
Lopuksi ei voi muuta kuin esittää vetoomuksen kaikille nuorille naisille: menkää puhumaan ja tekemään tuttavuutta ujojen, syrjään vetäytyvien hiljaisten nuorten miesten kanssa. Se pelastaa heidät, ja joissain tapauksissa myös kymmeniä muita."
Miten muuten tuo kymmenien pelastumisen voi ymmärtää, varsinkin kun tuo alkuperäinen teksti kirjoitettiin Norjan joukkomurhan jälkeen ja tekstissä kyseltiin, onko Pohjoismaiden miehillä liian vähän tyttöystäviä.
Muita vihjailuja:
"Yksinäisyys ja kumppanin puute voi johtaa vakavaan masennukseen ja epätoivoisiin tekoihin."
"...jos ei pääse toteuttamaan itseään niin sitä näivettyy ja joissakin tapauksissa se voi johtaa epätoivoisiin ratkaisuihin. "
Sitten vastauksena kommenttiisi:
"Tuskinpa kukaan yksinäinen on sinulle tullut uhkailemaan joukkomurhilla, mutta silti taidat suhtautua yksinäisiin syrjien, koska pidät kaikkia sellaisia potentiaalisina murhaajina."
Kopioin vastaukseksi aikaisemmin tähän keskusteluun kirjoittamiani tekstejä:
En kerta kaikkiaan usko, että tyttöystävän puuttuminen tekee normaalista miehestä murhaajan. Mielisairaat ovat asia erikseen, mutta heidän pelastamisensa ei ole naisen vastuulla, vaan terveydenhoidon ammattilaisten.
On typerää olettaa, että yksikään nainen haluaisi elää miehen kanssa, jonka mielestä on täysin ymmärrettävää tehdä murhia jos ei saa naista. Itse asiassa tuollainen ajattelutapa on kammottava. - naisen näkemys
ghnghmhj kirjoitti:
Ilmankos sitä naisseuraa ei ujot saa, kun naisilla on jo ennakkokäsitys, että hiljaiset ja ujot ovat kaikki sekopäitä. Samalla lailla niissä puheliaissa voi löytyä ammuskelijoita, yleensä se on rajoittunut vaan omaan perheeseen.
Tämä teksti oli miehen kirjoittama. Hän uskoo että yksinäisyys tekee miehistä joukkomurhaajia. Käsitys on saanut jonkin verran kannatusta täällä - miehiltä. - Invisible boy
Kyllä tässä keskustelussa jonkin verran on joukkomurhalla uhkailtu, vaikka tuota nimeomaista sanaa on tietoisesti vältelty:
"Seksi, tai seksin puute on keskeinen nuorta miestä eteen päin ajava voima. Jos seksistä jää paitsi, mieli alkaa täyttyä liian helposti pakkomielteillä oman surkeutensa laajentamisesta koko ympäröivään yhteiskuntaan.
Lopuksi ei voi muuta kuin esittää vetoomuksen kaikille nuorille naisille: menkää puhumaan ja tekemään tuttavuutta ujojen, syrjään vetäytyvien hiljaisten nuorten miesten kanssa. Se pelastaa heidät, ja joissain tapauksissa myös kymmeniä muita."
Miten muuten tuo kymmenien pelastumisen voi ymmärtää, varsinkin kun tuo alkuperäinen teksti kirjoitettiin Norjan joukkomurhan jälkeen ja tekstissä kyseltiin, onko Pohjoismaiden miehillä liian vähän tyttöystäviä.
Muita vihjailuja:
"Yksinäisyys ja kumppanin puute voi johtaa vakavaan masennukseen ja epätoivoisiin tekoihin."
"...jos ei pääse toteuttamaan itseään niin sitä näivettyy ja joissakin tapauksissa se voi johtaa epätoivoisiin ratkaisuihin. "
Sitten vastauksena kommenttiisi:
"Tuskinpa kukaan yksinäinen on sinulle tullut uhkailemaan joukkomurhilla, mutta silti taidat suhtautua yksinäisiin syrjien, koska pidät kaikkia sellaisia potentiaalisina murhaajina."
Kopioin vastaukseksi aikaisemmin tähän keskusteluun kirjoittamiani tekstejä:
En kerta kaikkiaan usko, että tyttöystävän puuttuminen tekee normaalista miehestä murhaajan. Mielisairaat ovat asia erikseen, mutta heidän pelastamisensa ei ole naisen vastuulla, vaan terveydenhoidon ammattilaisten.
On typerää olettaa, että yksikään nainen haluaisi elää miehen kanssa, jonka mielestä on täysin ymmärrettävää tehdä murhia jos ei saa naista. Itse asiassa tuollainen ajattelutapa on kammottava.Eihän Breivikillä ollut pulaa naisista. Ei hän ollut yksinäinen, jota kukaan ei huolinut, joten tuolla Norjan jutulla ei ole mitään tekemistä yksinäisyyden kanssa.
No, mikä nyt on normaali? Sellainen normaalikin voi tehdä tarpeeksi tukalaan paikkaan joutuessaan yllättäviä ratkaisuja. Elämä on oman historian summa. Kaikki, mitä koet vaikuttaa siihen, mitä nyt olet. Jos ihminen on ollut koko elämänsä ilman sitä, mistä hän unelmoi, ja mikä on kaikille muille arkipäivää, ja häntä itseään syytetään siitä mihin hän on joutunut, vaikka hän tekisi kaikkensa sen eteen, että hänet hyväksyttäisiin, mutta tulosta ei vain synny, niin toki tuollainen voi saada katkeruutta ja jopa vihan tunnetta aikaiseksi. Jos ihminen on syvällä ja hän on saanut tarpeekseen kaikesta, voi tapahtua kauheita. Mieli voi olla puhtaasti sairas, tai vuosien katkeruus, viha ja siihen päälle sylkykuppina oleminen saa vain jonkin piuhan katkeamaan. Jäkimmäinen tapaus olisi todellakin estettävissä. Ongelma on vain se, että ihmiset eivät välitä toisistaan. Tuskinpa kovin moni pitää itsestään selvänä sitä, että hän voi tappaa jonkun, jos naiset eivät kiinnostu, joten tuon takia naiset eivät voi vältellä yksinäistä ihmistä, elleivät sitten ole niitä ennakkoluuloisia. Kun kuppi tulee täyteen, silloin tulee yli. Kupin täyttymisen voisi monessa tapauksessa estää, jos ihmiset välittäisivät niistä ei niin täydellisistäkin.
En tajua, miksi naisista puhutaan ihanina, kiltteinä ja hoivaavina olentoina, kun he pystyvät olemaan täysin välinpitämättömiä sellaisia kohtaan, jotka eivät ole täysin heidän makuunsa. Paitsi, että he eivät välitä, he myöskin sylkevät päin naamaa. En toki hyväksy joukkomurhia, mutta tajuan kyllä, miten monen (negatiivisen)asian summa voi saada aikaan jotain karmeaa. Tällaisten tekojen juuret voitaisiin katkaista. Ymmärrän kyllä, mitä tuolla alkuperäisellä tekstillä tarkoitetaan. - naisen näkemys
Invisible boy kirjoitti:
Eihän Breivikillä ollut pulaa naisista. Ei hän ollut yksinäinen, jota kukaan ei huolinut, joten tuolla Norjan jutulla ei ole mitään tekemistä yksinäisyyden kanssa.
No, mikä nyt on normaali? Sellainen normaalikin voi tehdä tarpeeksi tukalaan paikkaan joutuessaan yllättäviä ratkaisuja. Elämä on oman historian summa. Kaikki, mitä koet vaikuttaa siihen, mitä nyt olet. Jos ihminen on ollut koko elämänsä ilman sitä, mistä hän unelmoi, ja mikä on kaikille muille arkipäivää, ja häntä itseään syytetään siitä mihin hän on joutunut, vaikka hän tekisi kaikkensa sen eteen, että hänet hyväksyttäisiin, mutta tulosta ei vain synny, niin toki tuollainen voi saada katkeruutta ja jopa vihan tunnetta aikaiseksi. Jos ihminen on syvällä ja hän on saanut tarpeekseen kaikesta, voi tapahtua kauheita. Mieli voi olla puhtaasti sairas, tai vuosien katkeruus, viha ja siihen päälle sylkykuppina oleminen saa vain jonkin piuhan katkeamaan. Jäkimmäinen tapaus olisi todellakin estettävissä. Ongelma on vain se, että ihmiset eivät välitä toisistaan. Tuskinpa kovin moni pitää itsestään selvänä sitä, että hän voi tappaa jonkun, jos naiset eivät kiinnostu, joten tuon takia naiset eivät voi vältellä yksinäistä ihmistä, elleivät sitten ole niitä ennakkoluuloisia. Kun kuppi tulee täyteen, silloin tulee yli. Kupin täyttymisen voisi monessa tapauksessa estää, jos ihmiset välittäisivät niistä ei niin täydellisistäkin.
En tajua, miksi naisista puhutaan ihanina, kiltteinä ja hoivaavina olentoina, kun he pystyvät olemaan täysin välinpitämättömiä sellaisia kohtaan, jotka eivät ole täysin heidän makuunsa. Paitsi, että he eivät välitä, he myöskin sylkevät päin naamaa. En toki hyväksy joukkomurhia, mutta tajuan kyllä, miten monen (negatiivisen)asian summa voi saada aikaan jotain karmeaa. Tällaisten tekojen juuret voitaisiin katkaista. Ymmärrän kyllä, mitä tuolla alkuperäisellä tekstillä tarkoitetaan."Eihän Breivikillä ollut pulaa naisista. Ei hän ollut yksinäinen, jota kukaan ei huolinut, joten tuolla Norjan jutulla ei ole mitään tekemistä yksinäisyyden kanssa."
Täsmälleen tätä olen koko ajan tässä sanonut. Yksinäinen ihminen ei automaattisesti ala tehdä joukkomurhia, vaikka sitä keskustelun aloituksessa vihjaillaan. On iljettävää, että naisia uhkaillaan joukkomurhalla jos he eivät mene juttelemaan hiljaisille ja ujoille miehille.
"En tajua, miksi naisista puhutaan ihanina, kiltteinä ja hoivaavina olentoina, kun he pystyvät olemaan täysin välinpitämättömiä sellaisia kohtaan, jotka eivät ole täysin heidän makuunsa. Paitsi, että he eivät välitä, he myöskin sylkevät päin naamaa."
Kaikki tekstisi tässä keskustelussa ovat pelkkää itsesääliä ja muiden haukkumista ja halventamista. Jos käyttäydyt samaan tapaan muuallakin kuin netissä, ei ole ihme jos saat huonoa kohtelua. Täysin ansaittua.
"En toki hyväksy joukkomurhia, mutta tajuan kyllä, miten monen (negatiivisen)asian summa voi saada aikaan jotain karmeaa."
Negatiiviset asiat eivät saa aikaan "jotain karmeaa", vaan ihmiset. Vaikka elämä olisi miten kurjaa, jokainen on vastuussa teoistaan. - naisen näkemys
Invisible boy kirjoitti:
Eihän Breivikillä ollut pulaa naisista. Ei hän ollut yksinäinen, jota kukaan ei huolinut, joten tuolla Norjan jutulla ei ole mitään tekemistä yksinäisyyden kanssa.
En tajua, miksi naisista puhutaan ihanina, kiltteinä ja hoivaavina olentoina, kun he pystyvät olemaan täysin välinpitämättömiä sellaisia kohtaan, jotka eivät ole täysin heidän makuunsa. Paitsi, että he eivät välitä, he myöskin sylkevät päin naamaa. En toki hyväksy joukkomurhia, mutta tajuan kyllä, miten monen (negatiivisen)asian summa voi saada aikaan jotain karmeaa. Tällaisten tekojen juuret voitaisiin katkaista. Ymmärrän kyllä, mitä tuolla alkuperäisellä tekstillä tarkoitetaan."Tuskinpa kovin moni pitää itsestään selvänä sitä, että hän voi tappaa jonkun, jos naiset eivät kiinnostu, joten tuon takia naiset eivät voi vältellä yksinäistä ihmistä, elleivät sitten ole niitä ennakkoluuloisia. Kun kuppi tulee täyteen, silloin tulee yli. Kupin täyttymisen voisi monessa tapauksessa estää, jos ihmiset välittäisivät niistä ei niin täydellisistäkin. "
Eli lyhyesti: Ei moni usko tappavansa jonkun naisenpuutteen takia, mutta jos nainen ei mene juttelemaan yksinäisille niin kuppi tulee täyteen. Eli menkää naiset juttelemaan yksinäisille tai muuten...!
Ja et TIETENKÄÄN tarkoita että seuruksena olisi joukkomurha tai muuta kauheutta, ei, eihän kukaan nyt täällä uhkaile väkivallalla sentään. Kupin täyttyminen tarkoitti siis vain sitä että yksinäinen mies unohtaa masentuneena katsoa alas kun kaataa aamukahvia ja sitten tulee kuppi täyteen ja menee yli. Ja pöytäliina on vaihdettava. - Invisible boy
"Eihän Breivikillä ollut pulaa naisista. Ei hän ollut yksinäinen, jota kukaan ei huolinut, joten tuolla Norjan jutulla ei ole mitään tekemistä yksinäisyyden kanssa."
Täsmälleen tätä olen koko ajan tässä sanonut. Yksinäinen ihminen ei automaattisesti ala tehdä joukkomurhia, vaikka sitä keskustelun aloituksessa vihjaillaan. On iljettävää, että naisia uhkaillaan joukkomurhalla jos he eivät mene juttelemaan hiljaisille ja ujoille miehille.
"En tajua, miksi naisista puhutaan ihanina, kiltteinä ja hoivaavina olentoina, kun he pystyvät olemaan täysin välinpitämättömiä sellaisia kohtaan, jotka eivät ole täysin heidän makuunsa. Paitsi, että he eivät välitä, he myöskin sylkevät päin naamaa."
Kaikki tekstisi tässä keskustelussa ovat pelkkää itsesääliä ja muiden haukkumista ja halventamista. Jos käyttäydyt samaan tapaan muuallakin kuin netissä, ei ole ihme jos saat huonoa kohtelua. Täysin ansaittua.
"En toki hyväksy joukkomurhia, mutta tajuan kyllä, miten monen (negatiivisen)asian summa voi saada aikaan jotain karmeaa."
Negatiiviset asiat eivät saa aikaan "jotain karmeaa", vaan ihmiset. Vaikka elämä olisi miten kurjaa, jokainen on vastuussa teoistaan.Ei yksinäiset olekaan synonyymi murhaajalle, mutta toisen ihmisen välittäminen merkitsee hyvin paljon. Paitsi, että se, ettei kukaan välitä, voi jo itsessään olla kova paikka, niin siihen kun lisätään muut ongelmat päälle, niin nuppi ei välttämättä kestä. Yksin ollessa huolet ja muut saavat suuremmat mittasuhteet, koska ne pyörivät jatkuvasti päässä. Jos ei ole ketään, joka voisi jeesata, tai edes kuunnella, niin paineet voivat kasvaa niin suuriksi, että ne purkautuvat arvaamattomasti. Jos olisi joku, joka välittäisi, niin se voisi helpottaa suunnattomasti oloa. Yksinäisyys ei itsessään aiheuta joukkomurhia, mutta yksinäisyyden ja ongelmien yhdistelmä voi olla arvaamaton.
"Kaikki tekstisi tässä keskustelussa ovat pelkkää itsesääliä ja muiden haukkumista ja halventamista. Jos käyttäydyt samaan tapaan muuallakin kuin netissä, ei ole ihme jos saat huonoa kohtelua. Täysin ansaittua."
Ei, vaan tekstini on tosiasiaa. Eikä käyttäytymisellä ole mitään merkitystä naisten kohdalla. Ulkonäkö ja fyrkan määrä esimerkiksi ovat vahvempia tekijöitä.
"Negatiiviset asiat eivät saa aikaan "jotain karmeaa", vaan ihmiset. Vaikka elämä olisi miten kurjaa, jokainen on vastuussa teoistaan"
Mutta kukaan ei mahda mitään, jos henkinen puoli hajoaa, ja voihan se hajota, jos joutuu tarpeeksi nielemään paskaa. Vastuuta on myös heillä, jotka sitä paskaa lusikoivat toisen suuhun. - naisen näkemys
Invisible boy kirjoitti:
Ei yksinäiset olekaan synonyymi murhaajalle, mutta toisen ihmisen välittäminen merkitsee hyvin paljon. Paitsi, että se, ettei kukaan välitä, voi jo itsessään olla kova paikka, niin siihen kun lisätään muut ongelmat päälle, niin nuppi ei välttämättä kestä. Yksin ollessa huolet ja muut saavat suuremmat mittasuhteet, koska ne pyörivät jatkuvasti päässä. Jos ei ole ketään, joka voisi jeesata, tai edes kuunnella, niin paineet voivat kasvaa niin suuriksi, että ne purkautuvat arvaamattomasti. Jos olisi joku, joka välittäisi, niin se voisi helpottaa suunnattomasti oloa. Yksinäisyys ei itsessään aiheuta joukkomurhia, mutta yksinäisyyden ja ongelmien yhdistelmä voi olla arvaamaton.
"Kaikki tekstisi tässä keskustelussa ovat pelkkää itsesääliä ja muiden haukkumista ja halventamista. Jos käyttäydyt samaan tapaan muuallakin kuin netissä, ei ole ihme jos saat huonoa kohtelua. Täysin ansaittua."
Ei, vaan tekstini on tosiasiaa. Eikä käyttäytymisellä ole mitään merkitystä naisten kohdalla. Ulkonäkö ja fyrkan määrä esimerkiksi ovat vahvempia tekijöitä.
"Negatiiviset asiat eivät saa aikaan "jotain karmeaa", vaan ihmiset. Vaikka elämä olisi miten kurjaa, jokainen on vastuussa teoistaan"
Mutta kukaan ei mahda mitään, jos henkinen puoli hajoaa, ja voihan se hajota, jos joutuu tarpeeksi nielemään paskaa. Vastuuta on myös heillä, jotka sitä paskaa lusikoivat toisen suuhun.Samat asiat on sanottu tässä keskustelussa monta kertaa ja olen vastannut jo monta kertaa.
"Eikä käyttäytymisellä ole mitään merkitystä naisten kohdalla. Ulkonäkö ja fyrkan määrä esimerkiksi ovat vahvempia tekijöitä."
Ihastuttavaa. Miten näin hurmaavia mielipiteitä esittävä herrasmies voi kärsiä yksinäisyydestä? - Invisible boy
"Tuskinpa kovin moni pitää itsestään selvänä sitä, että hän voi tappaa jonkun, jos naiset eivät kiinnostu, joten tuon takia naiset eivät voi vältellä yksinäistä ihmistä, elleivät sitten ole niitä ennakkoluuloisia. Kun kuppi tulee täyteen, silloin tulee yli. Kupin täyttymisen voisi monessa tapauksessa estää, jos ihmiset välittäisivät niistä ei niin täydellisistäkin. "
Eli lyhyesti: Ei moni usko tappavansa jonkun naisenpuutteen takia, mutta jos nainen ei mene juttelemaan yksinäisille niin kuppi tulee täyteen. Eli menkää naiset juttelemaan yksinäisille tai muuten...!
Ja et TIETENKÄÄN tarkoita että seuruksena olisi joukkomurha tai muuta kauheutta, ei, eihän kukaan nyt täällä uhkaile väkivallalla sentään. Kupin täyttyminen tarkoitti siis vain sitä että yksinäinen mies unohtaa masentuneena katsoa alas kun kaataa aamukahvia ja sitten tulee kuppi täyteen ja menee yli. Ja pöytäliina on vaihdettava.En tarkoittanut, että joku on jo valmiiksi päättänyt tappaa, jos naiset eivät lähesty, vaan sitä, että kun on aikansa skeidaa niellyt, niin sitä ei välttämättä pysty enää hymyilemään, ja siihen kun mätetään lisää skeidaa päälle, niin ajatukset eivät välttämättä ole kaikkein valoisimmat. Jos ei ole ketään, joka välittää, niin joutuu elämään yksin siinä maailmassa, josta on mieleen muokkautunut kuva kokemuksien perusteella. Tämänhetkinen elämä on oman historian summa, kuten sanoin. Kaikki koettu vaikuttaa mieleen. Jos on yksin, joutuu myös käsittelemään kaikkea kokemaansa yksin. Siinä kun asiat ynnääntyy sopivalla tavalla ja se viimeinen tippa laukaisee kaiken, niin silloin piuha katkeaa. Toisen lämpö kylmässä maailmassa lämmittää, eikä se kylmä maailma välttämättä pääse jäätämään mieltä.
- naisen näkemys
Invisible boy kirjoitti:
En tarkoittanut, että joku on jo valmiiksi päättänyt tappaa, jos naiset eivät lähesty, vaan sitä, että kun on aikansa skeidaa niellyt, niin sitä ei välttämättä pysty enää hymyilemään, ja siihen kun mätetään lisää skeidaa päälle, niin ajatukset eivät välttämättä ole kaikkein valoisimmat. Jos ei ole ketään, joka välittää, niin joutuu elämään yksin siinä maailmassa, josta on mieleen muokkautunut kuva kokemuksien perusteella. Tämänhetkinen elämä on oman historian summa, kuten sanoin. Kaikki koettu vaikuttaa mieleen. Jos on yksin, joutuu myös käsittelemään kaikkea kokemaansa yksin. Siinä kun asiat ynnääntyy sopivalla tavalla ja se viimeinen tippa laukaisee kaiken, niin silloin piuha katkeaa. Toisen lämpö kylmässä maailmassa lämmittää, eikä se kylmä maailma välttämättä pääse jäätämään mieltä.
Olet sanonut tämän jo monesti. Ja olen jo vastannut.
- Invisible boy
Samat asiat on sanottu tässä keskustelussa monta kertaa ja olen vastannut jo monta kertaa.
"Eikä käyttäytymisellä ole mitään merkitystä naisten kohdalla. Ulkonäkö ja fyrkan määrä esimerkiksi ovat vahvempia tekijöitä."
Ihastuttavaa. Miten näin hurmaavia mielipiteitä esittävä herrasmies voi kärsiä yksinäisyydestä?Sanottu on, mutta jollekin ei vain uppoa kalloon. Tai sitten ei vain hiffaa.
En ole sanonut olevani herrasmies, enkä sellainen olekaan. Minulla kun ei ole tapana nuolla kenenkään pyllyä saadakseni tussua. Herrasmiehet ovat katsos pimpanmetsästäjiä, jotka lepertelevät ja myötäilevät naisia, jopa feministejä, joka asiassa, minkä seurauksena he vain huonontavat miesten oloja. He ovatkin oikeastaan kyrvällä varustettuja akkoja. Mutta mitä sitä "herrasmies" pimpan eteen tekisi. Nämä ovat vain pelimiehiä, jotka käyttävät koreasti naisia hyväkseen, eikä teikäläiset tajua yhtään mitään.
Nuo ovat todellakin vahvempia tekijöitä, sehän on yleisesti tiedossa, mutta pitihän sinun kuitata, koska totuus sattuu. Että ihan rahasta. - Invisible boy
Olet sanonut tämän jo monesti. Ja olen jo vastannut.
Mutta et edelleenkään ole tajunnut.
- naisen näkemys
Invisible boy kirjoitti:
Sanottu on, mutta jollekin ei vain uppoa kalloon. Tai sitten ei vain hiffaa.
En ole sanonut olevani herrasmies, enkä sellainen olekaan. Minulla kun ei ole tapana nuolla kenenkään pyllyä saadakseni tussua. Herrasmiehet ovat katsos pimpanmetsästäjiä, jotka lepertelevät ja myötäilevät naisia, jopa feministejä, joka asiassa, minkä seurauksena he vain huonontavat miesten oloja. He ovatkin oikeastaan kyrvällä varustettuja akkoja. Mutta mitä sitä "herrasmies" pimpan eteen tekisi. Nämä ovat vain pelimiehiä, jotka käyttävät koreasti naisia hyväkseen, eikä teikäläiset tajua yhtään mitään.
Nuo ovat todellakin vahvempia tekijöitä, sehän on yleisesti tiedossa, mutta pitihän sinun kuitata, koska totuus sattuu. Että ihan rahasta.Tämäkö on taas asiallista tekstiäsi? Et nyt taidakaan oikein olla minulle sopiva keskustelukumppani.
- Invisible boy
Tämäkö on taas asiallista tekstiäsi? Et nyt taidakaan oikein olla minulle sopiva keskustelukumppani.
Onko totuuden kertominen epäasiallista?
- 14+15
"Tuskinpa kovin moni pitää itsestään selvänä sitä, että hän voi tappaa jonkun, jos naiset eivät kiinnostu, joten tuon takia naiset eivät voi vältellä yksinäistä ihmistä, elleivät sitten ole niitä ennakkoluuloisia. Kun kuppi tulee täyteen, silloin tulee yli. Kupin täyttymisen voisi monessa tapauksessa estää, jos ihmiset välittäisivät niistä ei niin täydellisistäkin. "
Ja et TIETENKÄÄN tarkoita että seuruksena olisi joukkomurha tai muuta kauheutta, ei, eihän kukaan nyt täällä uhkaile väkivallalla sentään. Kupin täyttyminen tarkoitti siis vain sitä että yksinäinen mies unohtaa masentuneena katsoa alas kun kaataa aamukahvia ja sitten tulee kuppi täyteen ja menee yli. Ja pöytäliina on vaihdettava.Naisen näkemys mitä jos lopettaisit tuon provoilun? Ei kukaan voi olla noin yksisilmäinen. Ei kukaan ole uhkaillut naisia, on vain sanottu että jos mies jää yksin niin se voi johtaa epätoivoisiin ratkaisuihin. Ei kenelläkään ole velvollisuutta pitää seuraa yksinäiselle jos ei niin tahdo tehdä. Eikä missään vaiheessa viestiketjua ole siirretty vastuuta massamurhista naisten niskaan. Mielestäni naiset voivat lähestyä niitä joihin eniten tuntevat vetoa esim. itse kestän hyvin myös torjutuksi tulemista (onnistumisprosentti minulla ehkä jotain 5% tai alle).
- kasvakaa jo
Koettakaapa ressukat miehet nyt rueta ottamaan ihan ite vastuu itestänne ja elämästänne, älkääkä vierittäkö sitä muille.
- ...argh
nohyi vittu sun kanssas, puhut naisista vaan panoina! vittu mä inhoon tuollasii miehiä
- Yksin huomennakin...
Itse oon ollu yksin kohta kaksi vuotta, vaimon pakattua kamat ja vietyä lapset mennessään, kukaan ei voi hyvällä omallatunnolla sanoa mun olleen vain kotona makoileva lusmu vaan painoin töissä niin paljon kuin vain jaksoin ja rahaahan olis talouteen saanut tulla ovista ja ikkunoista mutta kumma kun ei kotoa olisi saanut olla pois.
...mulle tuntui vain jäävän entisen perheen ongelmat ja tuossa tilanteessa alkoi psyykekkin tekemään temppujaan, joka lähinnä alkoi ilmetä tuhoisina ajatuksina ja tekoinakin itseä ja muitakin kohtaan, usein yksin ajellessa toivon törmääväni rekkaan, vaikka vaan vahingossa.
...toisaalta vuosi sitten jäin työttömäksi
...yksinäisyys tuhoaa hieman aikuisemmankin (kunnon) miehen
...mä en haluais herätä enää huomenna.- 5+9
Me ollaan kumpikin kohta MT. disgnoosiemme turvin eläkkeellä. Siis jos jotain tavallaan positiivista haluat löytää tilanteestasi. Tai ainakin minä olen kohta varmaan eläkkeellä jos ne laittavat sen skitsofrenia diagnoosin päälleni. Sen jälkeen elämä on käytännössä katsoen ohi, mutta minkäs teet.
- onneksionnetti
Kyllähän se varmasti vaikuttaa mieleen, jos ei saa läheisyyttä vuosiin, ja viimeinen / ainut naispuolinen halaaja ollut oma äiti. Minun mielestäni ihmisistä kasvaa negatiivisia ja kylmiä, koska eivät saa tarpeeksi positiivista, lämmintä, hellää läheisyyttä....
Itselleni ei ole koskaan kukaan naispuolinen tullut livenä tekemään tuttavuutta. Toisaalta taas netin välityksellä on ollut hieman parempi onni; lähestymisiä vastakkaiselta sukupuolelta tullut yli yhden käden sormien. Osa deittisivustolta, osa sosiaalisesta mediasta ja pikaviestiohjelmista. Osa johti ihan vakavempaankin.
Joitakin kertoja olen itse koettanut netissä lähestyä, mutta se ei kyllä ole toiminut vähää alustakaan. Onneksi sitten toisinpäin jostain syystä toiminut.
Tuntuhan se ihan helvetin hyvälle päästä mm. halailemaan toisen kanssa ja suukottelemaan. Sitten kun suhteet loppui, niin jäi kova läheisyyden kaipuu, valtava tuska. Siitä kuitenkin pääsi ylitse. Enää en edes muista miltä tuntui halata ja olla halattavana. Ehkä taas muutaman vuoden sisällä taas.... Onhan tässä erään henkilön kanssa oltu pitkän aikaa läheisissä väleissä netin kautta :)- naisen näkemys
En tiedä huomasitko, mutta tässä keskustelussa puhuttiin joukkomurhasta seurauksena tyttöystävän puutteeseen. Eli tämä ei ole paras paikka kerätä sympatiaa ilman läheisyyttä ja hellyyttä kärvistelevälle miehelle.
- onneksionnetti
En tiedä huomasitko, mutta tässä keskustelussa puhuttiin joukkomurhasta seurauksena tyttöystävän puutteeseen. Eli tämä ei ole paras paikka kerätä sympatiaa ilman läheisyyttä ja hellyyttä kärvistelevälle miehelle.
Niin, annoinhan oman näkemykseni myös asiasta, vaikken suoraan nyt joukkomurhista puhunutkaan, kuten eivät muutkaan tässä aiheessa.
Väärin ymmärsit, jos sympatiaa koet hakevani. Pikemmin tarkoituksena oli antaa omat sympatiani yksinäisille ihmisille. - naisen näkemys
onneksionnetti kirjoitti:
Niin, annoinhan oman näkemykseni myös asiasta, vaikken suoraan nyt joukkomurhista puhunutkaan, kuten eivät muutkaan tässä aiheessa.
Väärin ymmärsit, jos sympatiaa koet hakevani. Pikemmin tarkoituksena oli antaa omat sympatiani yksinäisille ihmisille.Jaat sympatiaa ihmisille, jotka selittävät täällä että yksinäisyys tekee miehestä massamurhaajan kuin nappia painamalla?
- hoohohohohoh
Jaat sympatiaa ihmisille, jotka selittävät täällä että yksinäisyys tekee miehestä massamurhaajan kuin nappia painamalla?
Heh, sähän olet se sama "naisen näkemystä" esittävä spämmääjä joka spämmäsi samaa asiaa käsittelevää ketjua sillon pari kuukautta sitten täällä suomi24:ssä. Taidatpa itse asiassa olla tämän viestiketjun avaaja, jotta pääsisit taas spämmäämään. On sullakin huvit.
- hohohohohohooh
Jaat sympatiaa ihmisille, jotka selittävät täällä että yksinäisyys tekee miehestä massamurhaajan kuin nappia painamalla?
Sillon tosin esiinnyit nimimerkillä "voi aikoja" kuten tuosta näkee:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10010303 - naisen näkemys
hohohohohohooh kirjoitti:
Sillon tosin esiinnyit nimimerkillä "voi aikoja" kuten tuosta näkee:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10010303Kyllä vain, osallistuin tuohon keskusteluun tuolla nimimerkillä (luultavasti, en viitsi avata linkkiäsi), en "spämmännyt". Silloin kyllästyin epäasialliseen meininkiin ja jätin sikseen. En avannut tätä keskustelua.
Onko sinulla jotain sanottavaa tähän keskusteluun liittyen vai mikä tässä oli pointtina? Seuraavaksi alat varmaan copy-pasteta tekstejäni sieltä ja vaadit selityksiä?
En näe mitään huvittavaa siinä, että ihmiset uhkailevat toisia joukkomurhalla. - Invisible boy
"Minun mielestäni ihmisistä kasvaa negatiivisia ja kylmiä, koska eivät saa tarpeeksi positiivista, lämmintä, hellää läheisyyttä...."
Mutta pelottavampaa on se, että moni ihminen, joka saa noita asioita, on kylmä ja negatiivinen muita ihmisiä, kuin omia panojaan kohtaan. Yksinäiset ovat monesti ystävällisiä, koska he kaipaavat seuraa, mutta tuon kaltaiset ihmiset, kuten tuo nimim. "naisen näkemys", ovat kylmiä ja täysin kykenemättömiä asettumaan toisen asemaan. Sitä haukutaan surutta yksinäisiä miehiä, koska he eivät ole niitä "alfoja", joita kyseinen nimimerkkikin saalistaa. Jos ihmisellä menee huonosti, miehellä varsinkin, hän on itse syypää siihen ja hänelle saa vittuilla mielin määrin. Jos naisella menee huonosti, syy on luultavasti silloinkin miehissä, ei toki naisessa itsessään, ja ymmärtäjiä löytyy. Pelimiehet iskevät kiinni tässä vaiheessa pillunkiilto silmissä ja lepertelevät tiensä naisen hyväksyntään ja samalla esim. yksinäiset saavat kuulla olevansa pohjasakkaa, koska ovat munattomia, niin sanotusti, kun eivät osaa käyttää hyväkseen hyväksikäytettävää. Sitten vähän ajan päästä itketään taas, kun miehet ovat sikoja ja heillä on vain se yksi juttu mielessä, kunnes toinen pelimies hyppää "lohduttamaan". Kaiken aikaa kumminkin yksinäiset miehet saavat kuulla olevansa sitä, mitä nämä pinnalliset paskiaiset ovat. He ovat kaiken aikaa muiden alapuolella. - naisen näkemys
Invisible boy kirjoitti:
"Minun mielestäni ihmisistä kasvaa negatiivisia ja kylmiä, koska eivät saa tarpeeksi positiivista, lämmintä, hellää läheisyyttä...."
Mutta pelottavampaa on se, että moni ihminen, joka saa noita asioita, on kylmä ja negatiivinen muita ihmisiä, kuin omia panojaan kohtaan. Yksinäiset ovat monesti ystävällisiä, koska he kaipaavat seuraa, mutta tuon kaltaiset ihmiset, kuten tuo nimim. "naisen näkemys", ovat kylmiä ja täysin kykenemättömiä asettumaan toisen asemaan. Sitä haukutaan surutta yksinäisiä miehiä, koska he eivät ole niitä "alfoja", joita kyseinen nimimerkkikin saalistaa. Jos ihmisellä menee huonosti, miehellä varsinkin, hän on itse syypää siihen ja hänelle saa vittuilla mielin määrin. Jos naisella menee huonosti, syy on luultavasti silloinkin miehissä, ei toki naisessa itsessään, ja ymmärtäjiä löytyy. Pelimiehet iskevät kiinni tässä vaiheessa pillunkiilto silmissä ja lepertelevät tiensä naisen hyväksyntään ja samalla esim. yksinäiset saavat kuulla olevansa pohjasakkaa, koska ovat munattomia, niin sanotusti, kun eivät osaa käyttää hyväkseen hyväksikäytettävää. Sitten vähän ajan päästä itketään taas, kun miehet ovat sikoja ja heillä on vain se yksi juttu mielessä, kunnes toinen pelimies hyppää "lohduttamaan". Kaiken aikaa kumminkin yksinäiset miehet saavat kuulla olevansa sitä, mitä nämä pinnalliset paskiaiset ovat. He ovat kaiken aikaa muiden alapuolella.No tässäpä tuli paljon ystävällisyyttä ja lämmintä välittämista yksinäiseltä mieheltä (tai heihin samaistuvalta).
"Yksinäiset ovat monesti ystävällisiä, koska he kaipaavat seuraa, mutta tuon kaltaiset ihmiset, kuten tuo nimim. "naisen näkemys", ovat kylmiä ja täysin kykenemättömiä asettumaan toisen asemaan. "
Olen kyllä aika ylpeä siitä, että olen täysin kykenemätön asettumaan joukkomurhalla uhkailevien ihmisten asemaan.
Jos ihminen uhkailee joukkomurhalla jos ei saa haluamaansa (tai antaa hiljaisen hyväksyntänsä kun toiset tekevät niin) hän on luonnollisesti muiden alapuolella. Kuka oikein kuvittelee, että joukkomurhalla uhkailu (eikö tämä itse asiassa ole terrorismin määritelmä?) herättäisi myötätuntoa? Pelkkää vihaa ja inhoa sillä saa aikaan. Heikommissa ehkä jopa pelkoa. - naisen näkemys
Mitä jos yrittäisit vähän rauhoittua ja kirjoittaa asiallisesti.
"Sinä näet siis kaikki yksinäiset potentiaalisina joukkomurhaajina? Tuo on ennakkoluuloa, tiedäthän?"
"Jos jonkun nupissa naksahtaa, niin se johtuu kyllä enemmän sinun kaltaistesi suhtautumisesta yksinäisiin. Sinun kaltaistesi syyttävät sormet, vittuilu, hyljeksintä ja ennakkoluulot ovat omiaan edesauttamaan sitä, että jollain mahdollisesti naksahtaa. "
Sinähän tässä näet yksinäiset potentiaalisina joukkomurhaajina, en minä. - Invisible boy
"Sinä näet siis kaikki yksinäiset potentiaalisina joukkomurhaajina? Tuo on ennakkoluuloa, tiedäthän?"
"Jos jonkun nupissa naksahtaa, niin se johtuu kyllä enemmän sinun kaltaistesi suhtautumisesta yksinäisiin. Sinun kaltaistesi syyttävät sormet, vittuilu, hyljeksintä ja ennakkoluulot ovat omiaan edesauttamaan sitä, että jollain mahdollisesti naksahtaa. "
Sinähän tässä näet yksinäiset potentiaalisina joukkomurhaajina, en minä.Mitäs epäasiallista muka olen kirjoittanut?
""Yksinäiset ovat monesti ystävällisiä, koska he kaipaavat seuraa, mutta tuon kaltaiset ihmiset, kuten tuo nimim. "naisen näkemys", ovat kylmiä ja täysin kykenemättömiä asettumaan toisen asemaan. "
Olen kyllä aika ylpeä siitä, että olen täysin kykenemätön asettumaan joukkomurhalla uhkailevien ihmisten asemaan."
Kuten huomaat, puhuin yksinäisistä, ja sinä itse puhut heistä joukkomurhalla uhkailevina ihmisinä. - ueuuuyiu
Sinähän tässä näet yksinäiset potentiaalisina joukkomurhaajina, en minä.Mikä ihme saa jonkun noin pöljäksi, että jauhaa samaa "joukkomurha"-asiaa.
Kukaan muu eo ole sitä maininnut eikä sillä uhkaillut!
Muuta hyvänen aika näkemystäsi! - naisen näkemys
ueuuuyiu kirjoitti:
Mikä ihme saa jonkun noin pöljäksi, että jauhaa samaa "joukkomurha"-asiaa.
Kukaan muu eo ole sitä maininnut eikä sillä uhkaillut!
Muuta hyvänen aika näkemystäsi!"Seksi, tai seksin puute on keskeinen nuorta miestä eteen päin ajava voima. Jos seksistä jää paitsi, mieli alkaa täyttyä liian helposti pakkomielteillä oman surkeutensa laajentamisesta koko ympäröivään yhteiskuntaan.
"Muuta hyvänen aika näkemystäsi! "
No kyllä näin älykäs kommentointi sai minut nyt katumaan ja muutan heti näkemystäni... tai en sittenkään.
Mikä ihme saa jonkun noin pöljäksi, että kirjoittaa noin ala-arvoisen kommentin keskusteluun? - naisen näkemys
Invisible boy kirjoitti:
Mitäs epäasiallista muka olen kirjoittanut?
""Yksinäiset ovat monesti ystävällisiä, koska he kaipaavat seuraa, mutta tuon kaltaiset ihmiset, kuten tuo nimim. "naisen näkemys", ovat kylmiä ja täysin kykenemättömiä asettumaan toisen asemaan. "
Olen kyllä aika ylpeä siitä, että olen täysin kykenemätön asettumaan joukkomurhalla uhkailevien ihmisten asemaan."
Kuten huomaat, puhuin yksinäisistä, ja sinä itse puhut heistä joukkomurhalla uhkailevina ihmisinä."Mitäs epäasiallista muka olen kirjoittanut?"
No tässä esimerkkejä:
"Takuulla lepertelykertoimesi kasvaa, kun kohtaat rahakkaan alfan, vaikka et tietäisi minkälainen ihminen hän lopulta on..."
"Kaiken aikaa kumminkin yksinäiset miehet saavat kuulla olevansa sitä, mitä nämä pinnalliset paskiaiset ovat. "
"mutta tuon kaltaiset ihmiset, kuten tuo nimim. "naisen näkemys", ovat kylmiä ja täysin kykenemättömiä asettumaan toisen asemaan. Sitä haukutaan surutta yksinäisiä miehiä, koska he eivät ole niitä "alfoja", joita kyseinen nimimerkkikin saalistaa."
Haukut ja halvennat sekä ei-yksinäisiä miehiä ja naisia yleisesti että minua henkilökohtaisesti. Kuvittelet tietysti että sinulla on oikeus tällaiseen käytökseen koska olet yksinäinen. Olet väärässä. Sinunlaisesi pilaavat yksinäisten ja syrjäänvetäytyvien ihmisten maineen.
"Kuten huomaat, puhuin yksinäisistä, ja sinä itse puhut heistä joukkomurhalla uhkailevina ihmisinä. "
Niin puhun. Tämän keskustelun aloituksessa uhkailtiin, että jos naiset eivät mene juttelemaan ujojen ja hiljaisten kanssa, kymmenille käy huonosti (eikö tuo muka viittaa joukkomurhaan?) ja moni on tänne kirjoittanut että yksinäisyys johtaa "epätoivoisiin tekoihin". Epätoivoisista teoista puhuminen keskustelussa, jonka aloituksessa vihjaillaan joukkomurhasta, antaa kyllä vihjeen siitä mitä kirjoittaja tarkoittaa epätoivoisilla teoilla. Mikään määrä yksinäisyyttä ja surkeutta ei oikeuta uhkailemaan muita.
Oletko edes lukenut keskustelun aloitusta? - Invisible boy
"Mitäs epäasiallista muka olen kirjoittanut?"
No tässä esimerkkejä:
"Takuulla lepertelykertoimesi kasvaa, kun kohtaat rahakkaan alfan, vaikka et tietäisi minkälainen ihminen hän lopulta on..."
"Kaiken aikaa kumminkin yksinäiset miehet saavat kuulla olevansa sitä, mitä nämä pinnalliset paskiaiset ovat. "
"mutta tuon kaltaiset ihmiset, kuten tuo nimim. "naisen näkemys", ovat kylmiä ja täysin kykenemättömiä asettumaan toisen asemaan. Sitä haukutaan surutta yksinäisiä miehiä, koska he eivät ole niitä "alfoja", joita kyseinen nimimerkkikin saalistaa."
Haukut ja halvennat sekä ei-yksinäisiä miehiä ja naisia yleisesti että minua henkilökohtaisesti. Kuvittelet tietysti että sinulla on oikeus tällaiseen käytökseen koska olet yksinäinen. Olet väärässä. Sinunlaisesi pilaavat yksinäisten ja syrjäänvetäytyvien ihmisten maineen.
"Kuten huomaat, puhuin yksinäisistä, ja sinä itse puhut heistä joukkomurhalla uhkailevina ihmisinä. "
Niin puhun. Tämän keskustelun aloituksessa uhkailtiin, että jos naiset eivät mene juttelemaan ujojen ja hiljaisten kanssa, kymmenille käy huonosti (eikö tuo muka viittaa joukkomurhaan?) ja moni on tänne kirjoittanut että yksinäisyys johtaa "epätoivoisiin tekoihin". Epätoivoisista teoista puhuminen keskustelussa, jonka aloituksessa vihjaillaan joukkomurhasta, antaa kyllä vihjeen siitä mitä kirjoittaja tarkoittaa epätoivoisilla teoilla. Mikään määrä yksinäisyyttä ja surkeutta ei oikeuta uhkailemaan muita.
Oletko edes lukenut keskustelun aloitusta?Noissa kohdissa ei ole mitään asiatonta, ne näet ovat täysin totta, ja täten en myöskään halvenna ketään. Te teette sen ihan itse.
Eihän tuo aloitus nyt täysin hatusta vedettyä ole. Ei yksinäisyys itsessään tappajaa tee, mutta jos on ongelmia, eikä kukaan välitä, se voi ajaa ihmisen syvälle, ja epätoivoinen ihminen voi tehdä hyvin epätoivoisia tekoja.
"Mikään määrä yksinäisyyttä ja surkeutta ei oikeuta uhkailemaan muita."
Mutta jos on oma kulta kainalossa ja itsellä asiat hyvin, niin se oikeuttaa välinpitämättömään käytökseen muita kohtaan? - naisen näkemys
Invisible boy kirjoitti:
Noissa kohdissa ei ole mitään asiatonta, ne näet ovat täysin totta, ja täten en myöskään halvenna ketään. Te teette sen ihan itse.
Eihän tuo aloitus nyt täysin hatusta vedettyä ole. Ei yksinäisyys itsessään tappajaa tee, mutta jos on ongelmia, eikä kukaan välitä, se voi ajaa ihmisen syvälle, ja epätoivoinen ihminen voi tehdä hyvin epätoivoisia tekoja.
"Mikään määrä yksinäisyyttä ja surkeutta ei oikeuta uhkailemaan muita."
Mutta jos on oma kulta kainalossa ja itsellä asiat hyvin, niin se oikeuttaa välinpitämättömään käytökseen muita kohtaan?Sinulla on hyvin omituinen käsitys asiallisesta keskustelusta.
"Eihän tuo aloitus nyt täysin hatusta vedettyä ole. Ei yksinäisyys itsessään tappajaa tee, mutta jos on ongelmia, eikä kukaan välitä, se voi ajaa ihmisen syvälle, ja epätoivoinen ihminen voi tehdä hyvin epätoivoisia tekoja."
On täysin hatusta vedetty väite, että naisten pitäisi pelastaa ujo mies ja samalla kymmeniä muita, koska yksinäisyys saa ihmisen tappamaan. - Invisible boy
Sinulla on hyvin omituinen käsitys asiallisesta keskustelusta.
"Eihän tuo aloitus nyt täysin hatusta vedettyä ole. Ei yksinäisyys itsessään tappajaa tee, mutta jos on ongelmia, eikä kukaan välitä, se voi ajaa ihmisen syvälle, ja epätoivoinen ihminen voi tehdä hyvin epätoivoisia tekoja."
On täysin hatusta vedetty väite, että naisten pitäisi pelastaa ujo mies ja samalla kymmeniä muita, koska yksinäisyys saa ihmisen tappamaan.Oletkos itse lukenut tuota lainaamaasi tekstiä? En ole missään sanonut, että yksinäisyys saa tappamaan ja se näkyy jo tuossa lainauksessa.
Mutta minkä takia et olisi valmis pelastamaan kymmeniä ihmisiä, vain antamalla vähän huomiota ja lämpöä toiselle? - naisen näkemys
Invisible boy kirjoitti:
Oletkos itse lukenut tuota lainaamaasi tekstiä? En ole missään sanonut, että yksinäisyys saa tappamaan ja se näkyy jo tuossa lainauksessa.
Mutta minkä takia et olisi valmis pelastamaan kymmeniä ihmisiä, vain antamalla vähän huomiota ja lämpöä toiselle?"En ole missään sanonut, että yksinäisyys saa tappamaan ja se näkyy jo tuossa lainauksessa."
Puhuin tämän keskustelun aloituksesta, en sinun kommentistasi.
"Mutta minkä takia et olisi valmis pelastamaan kymmeniä ihmisiä, vain antamalla vähän huomiota ja lämpöä toiselle? "
Huomion ja lämmön antaminen toiselle ei pelasta kymmeniä ihmisiä. Jos ihmisen mielenterveys pettää niin pahasti että seurauksena on järjetön ammuskelu, siinä ei pieni määrä lämpöä ja huomiota vaikuta. - Invisible boy
"En ole missään sanonut, että yksinäisyys saa tappamaan ja se näkyy jo tuossa lainauksessa."
Puhuin tämän keskustelun aloituksesta, en sinun kommentistasi.
"Mutta minkä takia et olisi valmis pelastamaan kymmeniä ihmisiä, vain antamalla vähän huomiota ja lämpöä toiselle? "
Huomion ja lämmön antaminen toiselle ei pelasta kymmeniä ihmisiä. Jos ihmisen mielenterveys pettää niin pahasti että seurauksena on järjetön ammuskelu, siinä ei pieni määrä lämpöä ja huomiota vaikuta."Puhuin tämän keskustelun aloituksesta, en sinun kommentistasi."
No, mikä tuo lainaus sitten on? Meinaatko, että tuo on se omituinen käsitykseni asiallisesta keskustelusta? En tajua.
Ja tuosta jälkimmäisestä jutusta huomaa, ettei todellakaan ole mennyt perille nuo viestini. Sen mielen ei pidä antaa synketä ja kylmetä, vaan juuri siksi tarvitaan sitä lämpöä ja tukea.
- Kaikkeen tottuu
Lopettakaa miehet se vitun itsesäälissä kieriskeleminen ja olkaa MIEHIÄ !!!
Voin sanoa, että olisin saanut monta naista ja kaikki ovat olleet täysiä tyhjäpäitä eli parempi, kun on yksin, olen oppinut yksin olemaan enkä tule kaipaamaankaan mitään kerran kuukaudessa alapäästä verta vuotavaa ämmää mäkättämään.
Näin on hyvä olla. - Voi tätä naisvihaa
"Lopettakaa miehet se ***** itsesäälissä kieriskeleminen ja olkaa MIEHIÄ !!!"
Aivan. Miksi sinkkunaiset ei käy tappamassa jengiä?
Mikään ihmeen olio mies on, jos on naisten vika aina se kun niillä menee huonosti?
Joko naiset ovat paikalla ja nalkuttavat ja vievät rahat tai sitten eivät ole ollenkaan paikalla ja käytettävissä.
Minkähän takia naiset yleensä hakevat avioeroa?- Invisible boy
"Miksi sinkkunaiset ei käy tappamassa jengiä?"
Sinkkuhan ei tarkoita samaa, kuin yksinäinen, ja luuletko tosiaan, etteikö sinkkunaiset saa seksiä, tai toisten läheisyyttä? Siksi toisekseen, eihän Adolf Hitlerkään ollut sinkku, tai yksinäinen ja mietipäs kuinka moni ihminen heitti henkensä hänen takiaan? Pitäisiköhän tässäkin ruveta yleistämään?
"Minkähän takia naiset yleensä hakevat avioeroa?"
Omalta ukolta on rahat loppu, tai naapurin Jussilla on enemmän.
- ,få,aåw,å,åh,åe,å
Tuskinpa se pillun saamattomuus yksinomaan noista sekopäitä teki. Eiköhän syy ole kasvatuksessa enemmänkin ollut, yms. huonoissa ihmsisuhteissa ja koulukiusaamisessa kenties. Päästänsä vavajaita yksilöitä muutenkin. Ei kaikki sinkku-miehet lähde tappamaan ihmisiä, joten turha siitä naisenpuutteesta on tehdä syypäätä tuohon. Kohta maailmasta kuolisi kaikki ihmiset, jos naisenpuute vaikuttaisi oikeasti noin.
- jkjhk
Tytön puute on kuin rahan puute. Ja rahan puute voi tiettävästi johtaa vaikka mihin hirmutekoihin.
- mies 41
Sitä etteivät saamattomat miehet löydä itselleen kumppania, kutsutaan luonnonvalinnaksi.
- 6+16
Noinhan se onkin. Mutta miksi sitä ei myönnetä ja tunnusteta yleisesti?
Sen sijaan (hyväuskoisille) miehille valehdellaan, että jokainen mies voi saada kumppanin. Jossakin vaiheessa laput kuitenkin putoaa silmiltä ja karu totuus paljastuu (ja syntyy katkeruutta ja vihaa). Eikö olisi parempi, että se tapahtuisi ennemmin, kuin vasta roimasti myöhemmin?
Miksi sitä ei voi sanoa suoraan ja alusta alkaen, että elämme oikeasti viidakon lakien mukaisesti vaikka teeskentelemmekin sivistynyttä. Eikö tämä ole aika tekopyhä systeemi?
- oksatpois25
Minä ainakin flippaan ihan justiinsa jos ei heru tytöltä!
Ei katos varmasti oo kaikki ihan kotona tän päätteen ääressä...
Pitäs päästä naiskentelemaan, halimaan ja laulamaan singstaria prkl nyt heti sassiinsa et tulis parempi fiilis!
Kaikki alle 55kg, hyväpeppuiset, pitkähiuksiset naikkoset
heti mailia:
egoboltsi äät hushmail com - valintaa
On sekin sitten yhtälailla luonnonvalintaa kun samaaton mies järjestää joukkomurhan.
- 2+18
Niin. Jos susi tappaa lampaat, niin onhan sekin tavallaan luonnonvalintaa..
- Topelius
Ensinnäkin, ihminen on sosiaalinen eläin aivan samoin kuin on koira. Jos koira ei saa kenenkään hyväksyntää, tulee se surulliseksi ja sitten se lopetetaan. Se, että mies tulee surulliseksi siitä, ettei tule sosiaalisesti hyväksytyksi, on vain luontainen tapa reagoida. Siksi voidaankin karkeasti sanoa, että jopa koulusurmat ovat ”luonnonvalintaa”. Näin siis totean teidän todenneen. Jotta saisi kavereita, sosiaalista statusta tai gimmakaverin, on sinulla oltava rutosti tuuria( hyvät geenit, vanhemmat, asuinympäristö, jne) ja sinun tulisi olla sisällä jossain sosiaalisissa piireissä. Suhteilla saadaan työt ja naiset nykymaailmassa. Jos olet sosiaalisen syrjäytymisen uhri, vaikka koulukiusattu, olet menossa kohti omaa tuhoasi. Totuus on se, että, jotta mies saisi tyttöystävän, on hänen oltava oikeissa sosiaalisissa piireissä ja omattava korkea sosiaalinen status.
Ja sitten ihmettelen, että mistä saatanasta sitä mies saa sitä kiinnostavuutta tai ominaisuutta, joka antaa naiselle paljon hyvää mieltä, jos mies ei ole ylipäätäänsä pidetty? Tottakai teillä naisilla on niin helppo puhua, kun te saatte jatkuvasti kehuja ja huomiota naisia, ja teillä on aina ollut miljoonia kavereita ja poikaystäviä. Ei ihminen voi mennä yliopistoon opiskelemaan, jos hän ei ole ensin käynyt lukiota. Tarkoitan siis sitä, että tämä eräänlainen lumipalloefekti tulee jo peruskoulusta asti, kun elämän tukevaa betoniperustaa ollaan rakentamassa. Hyvät arvosanat jo entuudestaan sysää runsaampiin onnistumisiin ja suorituksiin.
Helppohan se on teidän naisten menestyä ja olla onnellisia, kun teillä on aina ollut tukena miljoonia kavereita ja te saatte kokoajan huomiota ja seksiä miehiltä. Tiedän, että on olemassa myös naisia, jotka eivät tätä huomiota saa. Mutta koska tämä kumppanin puute on pääasiassa miesten ongelma, niin, feministit eivät siihen puutu ja eivät näe tässä tilanteessa mitään ongelmaa. Onhan se ihan perus matemaattinen fakta että jos on vaikka 900 miestä, jotka ovat sorrettuja, ja vastaavasti 2 naista, niin on todennäköisempi asia se, että runsaslukuisempana edustetusta miesjoukosta joku kilahtaa. On totta, että on olemassa suuri joukko miehiä, jotka riutuvat kumppanin ja sosiaalisen hyväksynnän puutteessa, ja on totta että siellä on se muutama tilastoluku naisia, jotka ovat samassa tilanteessa. Mutta näistäkin yleensä miehistä löytyy naisille enemmän niitä ymmärtäjiä, ja heille, jos meikkaavat, saatetaan vilauttaa virheää valoa jonkun panomiehen rinkiin pääsyyn mukaan. Syrjäytyneillä naisilla on usein mahdollisuus päätyä jonkun pelimiehen panorinkiin tai parisuhteeseen, miehen kanssa, joka antaa anteeksi joitain asioita, ja siksi, koska miehet ovat muutenkin näissä parisuhdeasioissa naisia paljon anteeksiantavampia. Siis kerro minulle, että mistä saatanasta yksinäinen mies repii niitä ominaisuuksia, joiden avulla hänellä olisi jotain annettavaa naisille, jos hän ei ole koskaan saanut ollenkaan huomiota keltään missään milloinkaan? Kerro se minulle, saatana! Helppohan se on naisena menestyä kun naisilla on aina niitä kavereita, poikaystäviä ja miljoonia seksikumppaneita elämänsä aikana. Se parisuhdeneuvojien valhe, että ensin pitää löytää onni itsestään, ennen kuin voi alkaa hyvään parisuhteeseen, onkin vain ja ainoastaan näiden naisten, joilla on ollut aina sitä vientiä, seksiä ja huomiota miehiltä, keksimä puhki kulunut fraasi. Mistä helvetistä sitä saisi voimaa ”löytää onni itsestään”, jos kukaan ei huomioi, katso tai hyväksy? Totuus onkin se, että juurikin se rakastava kumppani antaa sen voiman, jolla tuo mytologinen ”sisäinen onni” löydetään. Mutta positiivisena asiana näen, että koska tahansa voi mrs. Fortuna tulla vierailulle, koska ei tarvita kuin yksi ja ainokainen hetki, jolloin se Oikea voi tulla miehen elämään.- naisen näkemys
Ensinnäkin, ihminen ei ole aivan kuin koira.
Toiseksi, tässä yritetään vierittää vastuu aivan kaikesta muiden niskoille. Kaiken odotetaan tulevan ulkopuolelta, mutta jotain on tultava sisältäkin. Ei kannettu vesi kaivossa pysy.
Onpa taas vahva jako miehiin ja naisiin. Tämä palsta aina jaksaa masentaa.
Mitä aloitukseen tulee, en usko että seurustelukumppanin puute sinänsä tekee kenestäkään masentunutta tai ajaa ketään epätoivoisiin tekoihin. Sen sijaan henkilö, jonka muut sosiaaliset suhteet (jos nuorista on kyse niin vaikkapa vanhemmat, kaverit yms.) ovat puutteellisia ja epätyydyttäviä, niin tämä aihepiiri saattaa olla lopulta se, josta asiaa syytetään, koska parisuhdetta pidetään niin tärkeänä asiana.
Aloituksessa annettiin myös ymmärtää, että jos tällainen henkilö saisi puolison, tilanne korjaantuisi. En usko myöskään tähän. Jos henkilö ei koe olevansa kokonainen yksin vaan tarvitse (ei siis halua, vaan tarvitsee) seurustekumppanin, kuulosta se lähinnä perusturvallisuuden tunteen puuttumiselta. Toki tilanne voisi korjaantua vuosia kestävällä ja kommunikatiivisella suhteella terapialla, eli siinä mielessä suhteesta on epäilemättä apua. En kuitenkaan asettaisi sitä eriarvoiseen asemaan muihin ihmissuhteisiin verrattuna.
Ja jos seksistä on kyse, niin runkatkaa hyvät ihmiset enemmän. Varmasti oman pitkäaikaisen partnerin kanssa seksi on parasta, minähän en sitä tiedä, mutta jos se nainen tai mies on pelkkä pano, niin hyvä vibraattori tai tekovagina ajaa aivan saman asian.
Luin muuten urheasti läpi koko Invisible boyn ja naisen näkemyksen välisen keskustelun. Suokaa minulle anteeksi tarve paskaisesti kärjistää, analysoida ja tiivistää sitä hiukan. Naisen näkemystä nakertaa ennen kaikkea hänen aloittajan tekstistään tekemä vetoomus naissukupuoleen mahdollisia ongelmia korjaavana voimana sekä hänen itsensä tekemä johtopäätös tekstistä potentiaalisena uhkauksena/uhkauksen puolustuksena. Hän haluaa jonkun tuomitsevan aloittajan lähestymistavan, sekä korostaa miehen omaa vastuuta elämästään. Teksti sisältää alkuperäisviestin melko pitkälle menevää tulkintaa ja runsaasti toistoa.
Invisible boy muistuttaa häntä siitä, etteivät kaikki masentuneet yksilöt voi vaikuttaa ongelmiinsa. Hän myös yrittää ilmaista puolison olevan tärkeä elämää tukeva elementti. Teksti sisältää runsaasti yleistyksiin ja ennakkoluuloihin perustuvia asenteita naissukupuolta kohtaan, jotka kyseenalaistettaessa vaan ilmoitetaan "täysin totena."
Molempien osapuolten pointit ovat päteviä, (vastuu vs. ympäristön vaikutus, jossa myös elementtinä terveen yksilön pärjääminen parisuhteetta vs. puolison tukeva vaikutus) mutta varsinaisia pointteja ympäröivän härpäkkeen takia peruspointit jäävät vähemmälle huomiolle.
Menikö oikein?
Ai niin, ja kukaan ei ole havaitakseni ottanut kantaa siihen, onko pohjoismaisilla miehillä liian vähän tyttöystäviä. Siihen en osaa sanoa kyllä yhtään mitään.- 16+10
Olen seurannut melko aktiivisesti tätä ketjua ja myöskin jo vähän kyllästynyt tähän Invisible boyn ja naisen näkemyksen tuloksettomaan pallotteluun.
Myönnän kyllä sen, että lähdemateriaalista ei kovasti asiallisia pointteja löydä. Kyseinen kirjoitus on vahvasti asenteellinen ja osoitteleva eikä ihan loppuun asti mietitty. On siinä kuitenkin totuuden jyvänen, jos sen haluaa sieltä löytää.
Kaiken rakentavan keskustelun kuitenkin nykyisellään estää näiden kahden pääkirjoittelijan jumiutuminen tähän epäolennaiseen kiistaan siitä, miten tuo alkuperäinen uutiskirjoitus pitäisi tulkita. Tai tuomita. Kun toinen haluaisi ymmärtää ja käsitellä asioiden syy-seuraus suhteita, mutta toinen haluaa vain tuomita ja olla ymmärtämättä yhtään mitään, niin eihän siitä mitään järkevää dialogia voi syntyä. Pattitilanteessa ollaan..
Alkuperäisen kirjoituksen pahin moka oli se, että se nosti Anders Behring Breivikin, Matti Saaren ja Pekka-Eric Auvisen kaltaiset tyypit jonkinlaisiksi yleisiksi esimerkeiksi yksinäisistä ja syrjäytyneistä nuorista miehistä. Toki tekstissä kaiketi haluttiin käsitellä täysin oikeaa olemassaolevaa ongelmaa, joka on "Nuorten miesten yksinäisyys/syrjäytyminen", mutta keinot siihen olivat täysin ala-arvoiset. Näitä ammuskelijoita kun ei lainkaan yhdistänyt yksinäisyys ja syrjäytyneisyys. Päinvastoin. Kaikilla kolmella oli kavereita sekä verkossa että koulumaailmassa ja Breivik oli jopa ihailtu ja suosittu opiskelupiireissään. Nämä asiat ovat selvinneet jälkeenpäin haastateltaessa näiden miesten kanssa tekemisissä olleita henkilöitä, mutta kuitenkin eräät haluavat yhä härkäpäisesti pitää kiinni siitä stereotypiasta, että nämä ampujat olisivat olleet syrjäytyneitä. Näin on tietty helppoa demonisoida kaikki yksinäiset miehet. Havaitsenko nyt hivenen tarkoitushakuisuutta?
On erittäin epätodennäköistä, että yksinäisyys olisi saanut nämä miehet sekoamaan ja lahtaamaan ihmisiä. Kyllä näiden miesten mielenterveys oli jo entuudestaan järkkynyt ja kaikki negatiivinen kehitys on saattanut alkaa jo hyvin aikaisin lapsuudessa ja sitä tuskin olisi näiden tapausten kohdalla tyttöystävä saanut pysäytetyksi tai peruutetuksi.
Jos jokin olisi voinut vaikuttaa positiivisesti Breivikin kaltaisten miesten henkiseen kehitykseen, niin ymmärtäväiset ja huolehtivat vanhemmat sekä koko yhteiskunnan lämpimämpi ja yhteisöllisempi toimintamalli. - 16+10
16+10 kirjoitti:
Olen seurannut melko aktiivisesti tätä ketjua ja myöskin jo vähän kyllästynyt tähän Invisible boyn ja naisen näkemyksen tuloksettomaan pallotteluun.
Myönnän kyllä sen, että lähdemateriaalista ei kovasti asiallisia pointteja löydä. Kyseinen kirjoitus on vahvasti asenteellinen ja osoitteleva eikä ihan loppuun asti mietitty. On siinä kuitenkin totuuden jyvänen, jos sen haluaa sieltä löytää.
Kaiken rakentavan keskustelun kuitenkin nykyisellään estää näiden kahden pääkirjoittelijan jumiutuminen tähän epäolennaiseen kiistaan siitä, miten tuo alkuperäinen uutiskirjoitus pitäisi tulkita. Tai tuomita. Kun toinen haluaisi ymmärtää ja käsitellä asioiden syy-seuraus suhteita, mutta toinen haluaa vain tuomita ja olla ymmärtämättä yhtään mitään, niin eihän siitä mitään järkevää dialogia voi syntyä. Pattitilanteessa ollaan..
Alkuperäisen kirjoituksen pahin moka oli se, että se nosti Anders Behring Breivikin, Matti Saaren ja Pekka-Eric Auvisen kaltaiset tyypit jonkinlaisiksi yleisiksi esimerkeiksi yksinäisistä ja syrjäytyneistä nuorista miehistä. Toki tekstissä kaiketi haluttiin käsitellä täysin oikeaa olemassaolevaa ongelmaa, joka on "Nuorten miesten yksinäisyys/syrjäytyminen", mutta keinot siihen olivat täysin ala-arvoiset. Näitä ammuskelijoita kun ei lainkaan yhdistänyt yksinäisyys ja syrjäytyneisyys. Päinvastoin. Kaikilla kolmella oli kavereita sekä verkossa että koulumaailmassa ja Breivik oli jopa ihailtu ja suosittu opiskelupiireissään. Nämä asiat ovat selvinneet jälkeenpäin haastateltaessa näiden miesten kanssa tekemisissä olleita henkilöitä, mutta kuitenkin eräät haluavat yhä härkäpäisesti pitää kiinni siitä stereotypiasta, että nämä ampujat olisivat olleet syrjäytyneitä. Näin on tietty helppoa demonisoida kaikki yksinäiset miehet. Havaitsenko nyt hivenen tarkoitushakuisuutta?
On erittäin epätodennäköistä, että yksinäisyys olisi saanut nämä miehet sekoamaan ja lahtaamaan ihmisiä. Kyllä näiden miesten mielenterveys oli jo entuudestaan järkkynyt ja kaikki negatiivinen kehitys on saattanut alkaa jo hyvin aikaisin lapsuudessa ja sitä tuskin olisi näiden tapausten kohdalla tyttöystävä saanut pysäytetyksi tai peruutetuksi.
Jos jokin olisi voinut vaikuttaa positiivisesti Breivikin kaltaisten miesten henkiseen kehitykseen, niin ymmärtäväiset ja huolehtivat vanhemmat sekä koko yhteiskunnan lämpimämpi ja yhteisöllisempi toimintamalli.On aika tarkastella mikä yhteiskunnissamme mättää, eikä ulkoistaa kaikkia ongelmia kouluammuskelijoihin, jotka ovat itseasiassa vain sairauden oireita, EIVÄT todellinen sairaus.
Tästä on kyse ja tästä pitäisi puhua! - Topelius
"Aloituksessa annettiin myös ymmärtää, että jos tällainen henkilö saisi puolison, tilanne korjaantuisi. En usko myöskään tähän. Jos henkilö ei koe olevansa kokonainen yksin vaan tarvitse (ei siis halua, vaan tarvitsee) seurustekumppanin, kuulosta se lähinnä perusturvallisuuden tunteen puuttumiselta. Toki tilanne voisi korjaantua vuosia kestävällä ja kommunikatiivisella suhteella terapialla, eli siinä mielessä suhteesta on epäilemättä apua. En kuitenkaan asettaisi sitä eriarvoiseen asemaan muihin ihmissuhteisiin verrattuna."
Kyllähän se kumppani antaa juuri sen voiman, millä tämä perusturvallisuus lunastetaan. Ilman kumppania on vaikea saada mitään. Esim. sinä et voi antaa miljoonaa euroa jollekin, jos olet köyhä. Kumppani antaa ihmiselle kaiken sen mitä mies tarvitsee ollakseen autenttinen ja rakastettava ihminen.
Enkä usko oikein siihenkään, että yksinäisen ja masentuneen miehen pitäisi välttämättä mennä jonnekkin terapiaan tai alkaa uusi elämä hulluna kansalaisena. Psykiatrit kun määräävät sen diagnoosin, ja ellet ole sopeutunut elämään lääkittynä, olisi se katastrofi normaalille ihmiselle yhtäkkiä alkamaan elämään näin.
Yksinäinen mies tuskin tarvitsee mitään terapiaa, vaan just sen tyttöystävän! Kerro se minulle että miten mies saa sitä onnea, jos hän ei saa keneltäkään positiivista palautetta! Uskon että kumppanittomuus on jonkun perhetragedian synnyttämä pysyvä pahankierre. Se on kylläkin valinta, vaikka se ei olisi ollut oma syy. Siksi parisuhdettoman miehen tulisi pysäyttää tämä pahankierre ja muuttaa elämäntyyliänsä vähän normaalimpaan suuntaan, koska naisettomuus on juurikin väärän elämäntyylin luoma lopputulos. - Invisible boy
En tarkoittanut välittämisellä ja lämmöllä pelkkää seurustelusuhdetta, vaan sitä, ettei ole ylipäätään ketään, joka välittää, ja se on juuri suuri ongelma. Sellainen elämä, mikäli ei itse halua elää ilman muita, voi olla hyvin hajottavaa tarpeeksi kauan kestäessään. Mutta onhan se niin, että juuri se tyttöystävä antaa sen suurimman lämmön, koska tuollainen suhde on syvällisempi, kuin kaverisuhde ja silloin tuntee olevansa oikeasti pidetty.
Tyttöystävien määrästä. Se taitaapi riippua siitä keneltä kysyy. Sama asia kuin rahan kanssa. Ne joilla sitä on, sitä on, muttei taida kumminkaan olla koskaan tarpeeksi, ja ne joilla sitä ei ole, sitä ei ole, ja kuilu syvenee kaiken aikaa. - naisen näkemys
"Naisen näkemystä nakertaa ennen kaikkea hänen aloittajan tekstistään tekemä vetoomus naissukupuoleen mahdollisia ongelmia korjaavana voimana sekä hänen itsensä tekemä johtopäätös tekstistä potentiaalisena uhkauksena/uhkauksen puolustuksena. Hän haluaa jonkun tuomitsevan aloittajan lähestymistavan, sekä korostaa miehen omaa vastuuta elämästään. Teksti sisältää alkuperäisviestin melko pitkälle menevää tulkintaa ja runsaasti toistoa. "
Jokseenkin näin. Paitsi että en halua jonkun tuomitsevan aloittajan lähestymistapaa, vaan tuomitsen sen itse.
Pahoittelen toistoa, varmaan ärsyttävää luettavaa jos kahlaa läpi kaiken tekstin. Toisto on tarkoitettu niille jotka hyppäävät mukaan keskusteluun lukematta mitä on aiemmin sanottu.
Olen myös yrittänyt estää sen, että keskustelu menisi yksinäisten surkutteluksi ja unohdettaisiin kuinka inhottava lähtökohta keskustelun aloituksella oli. Ettei tule käsitystä että uhkailemalla saa myötätuntoa.
"Ai niin, ja kukaan ei ole havaitakseni ottanut kantaa siihen, onko pohjoismaisilla miehillä liian vähän tyttöystäviä."
Jos olisin ottanut kantaa tuohon, se olisi vaikuttanut siltä kuin aloitustekstiin voisi suhtautua vakavasti. Aloitus on roskaa alusta loppuun. Hyvin provosoivaa roskaa. - naisen näkemys
16+10 kirjoitti:
Jos jokin olisi voinut vaikuttaa positiivisesti Breivikin kaltaisten miesten henkiseen kehitykseen, niin ymmärtäväiset ja huolehtivat vanhemmat sekä koko yhteiskunnan lämpimämpi ja yhteisöllisempi toimintamalli."Kun toinen haluaisi ymmärtää ja käsitellä asioiden syy-seuraus suhteita, mutta toinen haluaa vain tuomita ja olla ymmärtämättä yhtään mitään, niin eihän siitä mitään järkevää dialogia voi syntyä. "
Enemmän tässä on kyse siitä, että syitä keksitään sen mukaan millainen oma elämäntilanne on, vaikka mitään syy-seuraussuhdetta ei ole todistettu olevan. Yksinäisyyden ja "epätoivoisten tekojen" yhteyttä pidetään itsestäänselvänä.
Minusta nykyajassa on vikana se, että kaikkea ymmärretään liikaa ja pahimpiakaan asioita ei tuomita. Mitä tekee ihmisten moraalille se, että mistään asiasta ei tuomita? Vaikka tekisi mitä, aina joku ymmärtää.
Tässä keskustelussa puolestaan on vikana se, ettei ketään häiritse että vihjaillaan joukkomurhasta. Väite on täysin tuulesta temmattu ja silti sitä käytetään aseena. Yksinäisyys ei pyhitä keinoja. - naisen näkemys
"Naisen näkemystä nakertaa ennen kaikkea hänen aloittajan tekstistään tekemä vetoomus naissukupuoleen mahdollisia ongelmia korjaavana voimana sekä hänen itsensä tekemä johtopäätös tekstistä potentiaalisena uhkauksena/uhkauksen puolustuksena. Hän haluaa jonkun tuomitsevan aloittajan lähestymistavan, sekä korostaa miehen omaa vastuuta elämästään. Teksti sisältää alkuperäisviestin melko pitkälle menevää tulkintaa ja runsaasti toistoa. "
Jokseenkin näin. Paitsi että en halua jonkun tuomitsevan aloittajan lähestymistapaa, vaan tuomitsen sen itse.
Pahoittelen toistoa, varmaan ärsyttävää luettavaa jos kahlaa läpi kaiken tekstin. Toisto on tarkoitettu niille jotka hyppäävät mukaan keskusteluun lukematta mitä on aiemmin sanottu.
Olen myös yrittänyt estää sen, että keskustelu menisi yksinäisten surkutteluksi ja unohdettaisiin kuinka inhottava lähtökohta keskustelun aloituksella oli. Ettei tule käsitystä että uhkailemalla saa myötätuntoa.
"Ai niin, ja kukaan ei ole havaitakseni ottanut kantaa siihen, onko pohjoismaisilla miehillä liian vähän tyttöystäviä."
Jos olisin ottanut kantaa tuohon, se olisi vaikuttanut siltä kuin aloitustekstiin voisi suhtautua vakavasti. Aloitus on roskaa alusta loppuun. Hyvin provosoivaa roskaa."Molempien osapuolten pointit ovat päteviä, (vastuu vs. ympäristön vaikutus, jossa myös elementtinä terveen yksilön pärjääminen parisuhteetta vs. puolison tukeva vaikutus) mutta varsinaisia pointteja ympäröivän härpäkkeen takia peruspointit jäävät vähemmälle huomiolle. "
Tähän täytyy vielä lisätä, että olen aivan tarkoituksella kiskonut keskustelua poispäin kaikesta järkevästä pohdiskelusta ihmisen henkiseen jaksamiseen ja vastuusen liittyen. Tuollaiselle asialliselle keskustelulle on aikansa ja paikkansa, mutta jos nuo pohdiskelut lisätään tämän keskustelun aloitustekstin perään, tuo aloitus alkaa saada aivan toisenlaista uskottavuutta. Siksi oikeastaan pyrinkin tekemään tästä keskustelusta mahdollisimman naurettavan, jotta aloitusteksti ei vaikuttaisi vakavasti otettavalta. Koska se ei sitä ole.
En nyt siis tarkoita tällä että peruisin mitään aiemmin sanomaani. - pohdiskelijaa...
"Kun toinen haluaisi ymmärtää ja käsitellä asioiden syy-seuraus suhteita, mutta toinen haluaa vain tuomita ja olla ymmärtämättä yhtään mitään, niin eihän siitä mitään järkevää dialogia voi syntyä. "
Enemmän tässä on kyse siitä, että syitä keksitään sen mukaan millainen oma elämäntilanne on, vaikka mitään syy-seuraussuhdetta ei ole todistettu olevan. Yksinäisyyden ja "epätoivoisten tekojen" yhteyttä pidetään itsestäänselvänä.
Minusta nykyajassa on vikana se, että kaikkea ymmärretään liikaa ja pahimpiakaan asioita ei tuomita. Mitä tekee ihmisten moraalille se, että mistään asiasta ei tuomita? Vaikka tekisi mitä, aina joku ymmärtää.
Tässä keskustelussa puolestaan on vikana se, ettei ketään häiritse että vihjaillaan joukkomurhasta. Väite on täysin tuulesta temmattu ja silti sitä käytetään aseena. Yksinäisyys ei pyhitä keinoja.Mun mielest tää lähti enemmäki liikkee siitä kiusaajie hissuttelusta, ku niitten teot ovat oikeutettuja vaikeiden kotiongelmien takia.
Mutta mitäpä naiset niistä välittäisi kun se ei kohdistu naisiin. - Kysymys!
"Molempien osapuolten pointit ovat päteviä, (vastuu vs. ympäristön vaikutus, jossa myös elementtinä terveen yksilön pärjääminen parisuhteetta vs. puolison tukeva vaikutus) mutta varsinaisia pointteja ympäröivän härpäkkeen takia peruspointit jäävät vähemmälle huomiolle. "
Tähän täytyy vielä lisätä, että olen aivan tarkoituksella kiskonut keskustelua poispäin kaikesta järkevästä pohdiskelusta ihmisen henkiseen jaksamiseen ja vastuusen liittyen. Tuollaiselle asialliselle keskustelulle on aikansa ja paikkansa, mutta jos nuo pohdiskelut lisätään tämän keskustelun aloitustekstin perään, tuo aloitus alkaa saada aivan toisenlaista uskottavuutta. Siksi oikeastaan pyrinkin tekemään tästä keskustelusta mahdollisimman naurettavan, jotta aloitusteksti ei vaikuttaisi vakavasti otettavalta. Koska se ei sitä ole.
En nyt siis tarkoita tällä että peruisin mitään aiemmin sanomaani.Miten tämä avaus kuuluu Yksinäisyys-palstalle?
Johan se on osoitettu, että nämä joukkomurhaajat eivät todellakaan olleet mitään normaaleita (yksinäisiä) miehiä. Sellainen väittämä, jonka mukaan jokaisessa mieshenkilössä piilisi yksinäisyydelle altistuessa potentiaali tällaisiin hirmutekoihin on minusta äärimmäisen loukkaava. Ja kyllä, minä tuomitsen tuon uutisartikkelin. Se on minusta hyvin epäasiallinen ja huonosti laadittu, ja minusta alkaa itse asiassa tuntumaan ettei sen kirjoittaja ole alun alkaenkaan ollut yksinäisten miesten puolella.
Vähän olisi kyllä keskustelun avaajankin puoleen kuulutettava medialukutaitoa ja omaa ajattelua, sillä hän ei selvästikään ole käynyt laittamaansa juttua ajatuksella läpi ennen kuin sen tänne laittoi. Ottanut vain kaiken siinä sanotun jotenkin itsestään selviönä.
Tai sitten kyseinen henkilö yrittää aivan tarkoituksella lietsoa ennakkoluuloja kaikkia yksinäisiä miehiä kohtaan. Mikä on yhtä tuomittavaa, kuin tuollaisen artikkelin kirjoittaminen, sillä se pistää vain pahan kiertämään...
- naattija
Kylläpä jaksatte jauhaa tyhjänpäiväistä paskaa,etenkin pari kirjoittelijaa.
- The Lonely Guy
Ite näkisin tämän hommelin niin että ei se yksinäisenä oleminen saa miestä tekemään kummia ellei ole sitten vähän mielenterveydellisesti heikoilla.
Ennemminkin se olisi niinpäin jos nainen ottaa yksinäisen miehen ja alkaa pelleillä miehen tunteilla ja esim. pettää. Sillä on varmasti suurempi vaikutus mieheen kuin se että on vaan yksin.
Luulisin että kun yksinäinen mies pääsee suhteeseen niin hän varmasti panostaakin siihen enemmän kuin mies jolle ei ole vaikeaa saada naista.
Ainakin näin voisin kuvitella kun itse yksinäisenä asiaa mietin.
Luonteen lujuudestakin se on kiinni että kuinka pitkälle pinna kestää mutta kyllä se aika kova paukku on jos yksinäinen joutuu leikkikaluksi. Varmasti ihan molemmin puolin vaikkakaan en tiedä miten yksinäinen nainen selviää.
Voihan se olla niin että naiset on sopeutuvaisempia ja eivät niin pohjalle mene kuin yksinkertaiset ja suoraan ajattelevat miehet.
Itse olen tässä jo tollasen kolmisen kymmentä vuotta yksin suurimman osan ajasta olleena sanoa että en ole kyllä muille mitään vahingollista ole ajatellut
sen takia että olen yksinäinen. Lähinnä vain itselleni jos olen ajatellut ollenkaan. Mutta se jos tunteilla pelleillään voi vaikuttaa tosiaan enemmän kuin yksin oleminen.
Ei naisten tarvitse rynnätä sinne yksinään olevien miesten sekaan nyt sen takia että voi alkaa muuten tapahtumaan kummia, vaan siksi jos siellä sattuu olemaan joku kiinnostava mies. Niinhän sen pitäisi mennä.
Kenenkään ei kyllä koskaan pitäisi toisten tunteilla pelleillä olipa nyt yksinäinen tai ei.- Topelius
"Ennemminkin se olisi niinpäin jos nainen ottaa yksinäisen miehen ja alkaa pelleillä miehen tunteilla ja esim. pettää. Sillä on varmasti suurempi vaikutus mieheen kuin se että on vaan yksin."
Niin mutta helppo se on sen miehen olla, koska hän varmasti saa jonkun toisen naisen nussittavakseen. Helppohan se on niiden miesten menestyä, joilla on ollut miljoonia seksikumppaneita, tyttöystäviä, kavereita ja muuta kannustusta ja tukea. Helppo se on sellaisen naistennaurattajan elää, kun ei ole tarvinnut koskaan muuttaa minuuttaan vaikka jonkun psyykkisen diagnoosin tai muun mielenterveyden häiriön vuoksi. Onhan se aina vain entistä vittumaisempaa olla vaikka mt- ongelmista kärsivä ja lääkkeitä syövä miehenalku kuin just joku suosittu, sosiaalinen ja menevä mies, jolla on aina ollut just jotain miljoonia seksikumppaneita, ystäviä ja muutenkin aina helppo elämä. Itse näkisin, että yksinäisenä kokemattomana miehenä se olo olisi kaikkein hirvein, mutta tietysti, koska se on mediaseksikkäämpää olla naistenmies kuin ujonpuoleinen ja kiltin oloinen mies, niin siksi näille naistennaurattajille löytyy aina naisia, jotka ovat "lohduttamassa". Joku BB:n Mikael on varmaan tullut ainakin satojen naisten jättämäksi, mutta mielestäni kärsivänä osapuolena ovat tässä yksin jääneet miehet, joilta nämä Mikaelit ja muut mieshuorat vievät heidän naisensa omaan panorinkiinsä.
"Voihan se olla niin että naiset on sopeutuvaisempia ja eivät niin pohjalle mene kuin yksinkertaiset ja suoraan ajattelevat miehet."
Niin naiset menestyvät tietenkin paremmin kuin miehet, koska he saavat aina sitä huomiota, rakkautta ja seksiä miljoonilta miehiltä, kun taas monet miehet eivät saa yhtään tätä rakkautta tai seksiä. Näin on siksi koska naiset jakavat heidän rakkautensa ja huomionsa vain näihin Mikaeleihin ja muihin mieshuoriin. Ennen timanttihäitänsä viettäneet kunnon miehet ovat nykyisin yhteiskunnan pohjasakkaa, koska eivät yhdy näihin suosittuihin kiiltokuvapoikiin ja jauha paskaa yökerhoissa. Minulta ei kylläkään saa yksikään panoeino sympatiaa, vaan enemmän olen huolissani just näistä kokonaan rakkaus- ja seksielämän ulkopuolelle jääneistä miehistä.
- The Lonely Guy
Sitäpä minä melkein tarkotinkin että luulen että mies joka on ollut yksinäinen suurimman osan elämästään osaa enemmän arvostaa suhdetta kuin se mies joka löytää joka nurkan takaa uuden naisen.
Mutta tietenkään en voi oikeestaan puhua kuin omia mielipiteitäni.
Senkin olen huomannut jos on yksinäinen mies ja yksinäinen nainen niin nainen löytää ennemmin itselleen jonkun kuin mies.
Nykypäivänä kun miehen pitää olla aikalailla tiettyyn muottiin sopiva tai sitten se ei ole kiinnostava. Aina naiset käyttävät samoja kriteerejä hakiessaan miehiä.
Mainoksista sun muista se malli aivopestään ihmisille, niin miehille kuin naisillekkin. Ja sitä sitten ihannoidaan ja suurin osa on sellaista vailla.
Mutta ne ihmiset jotka on sitä mallia suurinpiirtein vastaavia eivät olekkaan niin ruusuisia sisältäpäin ja tuntuu ainakin itestä että ne ihmiset just sen tiedostaavatkin ja helpommalla käyttäävät toisia hyväks koska tietäävät löytävänsä heti uuden pienellä vaivalla.
Yksinäinen joka pääsee suhteeseen ottaa varmasti eron raskaammin kun kukasta kukkaanliitäjät ja silloin siellä pohjalla ollessa yksinäinen saattaa olla epätoivoinen eikä tiedä mitä seuraavaksi tekee. Mutta tämä ei tosiaan nyt tarkoita sitä että kaikki on sellaisia. Edelleenkin ne on minun omia luulojani.
Mutta olen sitä mieltä tosiaan että pelkkä yksinään olo ei vielä saa ketään riehumaan hulluna vaan se ennemminkin jos yksinäisen tunteita esim käytetään hyväksi tai jotain muuta vastaavaa ikävää sattuu. - atm ukko
Muistelkaa suomalaisia elokuvia,eikös näissäkin ilman naista elävä mies ole joku mielenvikainen tai muuten eriskummallinen.
kyllä se vaan taitaa olla niin että me ilman naista olevat tullaan entistä pöljemmiksi ilman naista vaikka pohjimmiltaan monet meistä on aivan hyviä ihmisiä.mutta jos heti nuorena kollina saat sen kuvan ettet kelpaa kellekkään niin haku loppuu lyhyeen ja ruvetaan katkeroitumaan ja jopa vihaamaan naisia,
näin on tapahtunut itsellenikin.
Vaikka kaikki asiat on muuten hyvin.
Heti parikymmpisenä kun olis saanut seurustella edes vuoden niin luultavasti se kokemus olis kantanut kohti uutta naista ja yritystä olis piisannut läpi elämän.- spö9
No kuka kielsi?
- JK
KYLLÄ ON
- Topelius
Tällä palstallakin on ihan naispuoleinen vastine tälle meidän avauksen profiloimalle henkilölle:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10179570
Yleensä tämä tämmöinen ongelma koskee miehiä, koska kyllähän se niin on, että naisilla tuppaa aina olemaan ainakin se pakollinen poikaystävä. Tämä tosielämän naispuoleinen henkilö itsekin toteaa pääsääntöiseksi ongelmakseen sen kumppanin puuttteen. Jos mies kokee yksinäisyyttä, niin naisten mielestä sellainen mies ei saisi haaveillakaan tyttöystävästä, jos muut asiat ovat rempallaan, niinkuin tämänkin ketjun eräs naiskirjoittaja niin totesi. Näin on siis tottakai siksi, koska naisten mielestä "kunnon miehellä" on aina niitä kavereita, seksisuhteita ja miljoonia seksikumppaneita.
Kuten tässä ketjussakin ollaan töräytetty että tämäntyyppisen henkilön pitäisi vaan varata aika terapeutille ja alkaa popsimaan niitä lääkkeitä. Sanoppa se tämän linkkini naiselle, että et saa haikailla poikaystävästä, jollei sinulla ole entuudestaan niitä kavereita etkä ole käynyt kallonkutistajalla. Tosiasia kun on, että me yksinäiset nuoret miehet emme tarvitse mitään kallonkutistajan vastaanottoa, vaan just sen tyttöystävän! Tämä asia kun on niin vaikeaselkoinen kaikille naisille, joilla on aina ollut sitä vientiä ja miljoonia seksisuhteita.
Uskon, että kumppanin puute sairastutti juurikin tämän linkkini henkilön. Siksi katkeroituminen ja sairastuminen on enemänkin seuraus kuin syy näissä parisuhdeasioissa. Mutta sitä onkin just niin vaikea sellaisten naisten ymmärtää, joilla on aina ollut sitä vientiä. Naisten yleinen uskomus on, että sellainen mies, jolla ei ole naista, on jotenkin viallinen on vallalla näillä pariutumismarkkinoilla. Pakkohan siinä miehessä on olla jotain vikaa, jos ei ole naista saanut, eikä pyörä tietenkään näiden ihmisten mielestä pyöri toisinpäin. - 14+15
Olen huomannut että ihmisten ymmärrys toisia kohtaan kasvaa vastoinkäymisten kautta. Jos itse ei ole kokenut mitään sosiaalisia ongelmia elämänsä aikana niin on niitä myös kovin vaikea ymmärtää.
- niin ja
ruikutuksen ja itsesäälin määrä kasvaa samaan tahtiin kuin vastoinkäymisten määrä
- 14+15
niin ja kirjoitti:
ruikutuksen ja itsesäälin määrä kasvaa samaan tahtiin kuin vastoinkäymisten määrä
Niin aluksi voi käydäkin, mutta sitten kun huomaa ettei ketään kiinnosta niin sitä on mieluummin hiljaa. Ehkä ne ongelmat korjaantuvat sitten pitkällä aikavälillä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1054978Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413289Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192326Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2381442Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761217
- 731190
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311158Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059