Auttaako jo pieni Ketipinor-määrä

tasaamaan mielialaa?

Heippa kanssabipoilijat! Mitä luulette, onko jo pienellä Ketipinor-määrällä myös mielialaa tasaava vaikutus? Itse syön 25-50 mg Ketipinoria iltaisin nukahtaakseni. Mielialaa tasaavat lääkkeet minulla on erikseen (Lamictal Abilify), mutta pohdin tässä, voiko tuo Ketipinor-määrä osaltaan vaikuttaa mielialaan tasaavasti? Kokemuksia tai näkemyksiä?

7

1392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sekookopää

Minulla on 50mg Ketipinoria iltaisin unettomuuteen ja mieltä tasaamaan. En kyllä tasaajana näe juurikaan mitään tehoja tuon annoksen kanssa. Tietenkin yhdessä muiden tasaajien kanssa voi auttaa enemmän. Nyt määrättiin Lamictalia Ketipinorin rinnalle. Saa nähdä, miten nyt auttaa.

• Saan apua

Otan 75 mg iltaisin. Auttaa ehdottomasti. Pienikin vastoinkäyminen ilman lääkettä on ylipääsemätön. Kokonaan oireita ei noin pieni annos poista, mutta olen pyrkinyt hakemaan pienimmän annoksen jolla kestän huonot hetket.

• bipo1234

Mulla ei auttanu... 75mg ja silti lähti vauhti päälle. Nyt kun on 300mg niin toimii... Tosin meni kyllä monta kuukautta, että pääsi aamujumituksista eroon! Hyvä lääke muuten, hirveät vierotusoireet, kun oot yhenkin päivän syömättä! Toisaalta hyvä, eipähän tuu lopetettua itestään lääkkeitä.

• tasausta

Itsellä on 100 mg ketipinoria lamictalin rinnalla ja toimii hyvin, paitsi manian puskiessa kunnolla päälle.

• Psyk. mania

Eilen aloitin 100 mg illassa ja ei mulla ainakaan pistänyt väsyttämään. Annoksen olis tarkoitus nousta 300 mg. Nähtäväksi jää miten toimii.

• sekamuoto

Ei toimi, ainakaan jos haluaa omaa käytöstään jollain tavalla kontrolloida.
      Itselle iskee ainakin huomattavan suurempi depressio nimenomaan siitä, että olen ihan pelti kiinni ja olo on lähes vihannesmainen.
      Annostus oli 200mg, ja lopetin lääkkeen ilman lääkärin kehoitusta. En pystynyt elämään tuon lääkkeen kanssa, eivätkä ole halukkaita määräämään muuta.

• Anonyymi

Toki on ainakin epäsuorasti. Lääkehän auttaa sinua nukahtamaan eli ylläpitämään säännöllisyyttä sen suhteen, millä on vaikutusta mielialavaihteluiden pysymiseen kurissa.

Ei lääkkeiden teho ole pelkkää kemiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      73
      3121
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2854
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2405
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2246
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2063
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1577
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1420
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1408
    Aihe