Mistä sekarotuiset koiranne ovat?

seropit<3

Minua kiinnostaisi, että mistä olette hankkineet sekarotuisen koiranne?
Itse olen nyt sellaista hankkimassa, siksi haluaisin kuulla teiltä, mistä sellaisia saa ja mistä löytyisi luotettavia myyjiä/kasvattajia? (=

14

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • R-o-n-j-a

      Moi!

      Minulla on reilut 12-viikkoinen seropinarttu, jonka "löysin" lemmikkipalstat.net-sivulta (saakohan tuota osoitetta laittaa..). En usko tai ainakaan toivo, että kovin moni kasvattaa seropeja business-mielessä. Tämä minun neitonen on ainakin emän omistajan mukaan vahinkolapsi.

    • satanenkin liikaa

      Hmmm. niin, sekarotuisia - joo.
      Kunhan et osta sitä missään parkkipaikalla tai että myyjä tuo sen sinulle johonkin.
      AINA pitää päästä katsomaan MISSÄ PENTU ASUU ja elää, sekä tavata se emokoira.Käymällä pennun kotona näkee jo paljon, onko siellä kaikki koirien asiat hyvin.
      Ja tietysti joku aikuinen kaveri, mieluiten ns. rotukoiraihminen, mukana, joka osaa katsoa toisenlaisella silmällä.
      Täytyy muistaa pitää pää kylmänä, eikä ostaa säälistä.
      Täytyy myös muistaa, että ilman teitä sekarotuisten ostajat ei olisi rääkättyjä emokoiria eikä pentutehtaita.

    • satanen ON liikaa!

      Puhut ihan asiaa!!!

      Mutta älä nyt käännä kaikkea koiranostajien syyksi. Niin paljon kuin oon kuullut näitä juttuja sekarotuisten ostajista, niin pakko sanoa, että rotukoirien kasvattajat näillä ylihinnoitteluillaan myöskin tukee omalla tavallaan pentutehtailijoita!

      Ja ihan rotukoirien (paperillisten!!!) kasvattajista löytyy idiootteja. Kun kysyntää riittää pienistä koirista, niin väliäkö hällä onko emä valmis emoksi! 9kk ikänenkö on valmis pennutukseen? Ja ihan rekattu on, niinkuin koko pentue. Eikä niitäkään pentuja todellakaan mihinkään "alihintaan" myyty. Pentutehtaaksi nimittäisin kyseistä kenneliä, eikä siinä oo mitään tekemistä sekarotuisten ostajilla!!!

    • seropit<3

      Kyllä minä tiedän, mitä pitää huomioida koiraa ostaessaan, enkä kysynyt sitä... Enkä ole ostamassa koiraa mistään säälistä, koirakokemusta kyllä löytyy (:

    • laulaulal

      Moi me ostettiin pentumme (vajaat 7kk) helsingistä ihan luotettava myyjä. ei kyllä mitään kenneliä pidä nuo olivat niitten ekat ja vikat pennut.

    • Koira puuttuu

      Olen seurannut nettisivuja jo pitemmän aikaa, sillä haluaisimme ostaa sekarotuisen koiran. Tuntuu, että jotkut sivut myyvät samalla kuvalla koiraa eri puolella Suomea. Joidenkin kuvaukset ovat epämääräisiä, koiran kokoa ei esim. ole mainittu. Myös roduista ei kerrota, vaikka ainakin emo lienee tuttu. Hinnat ovat käsittämättömiä, jopa rotukoirien luokkaa. Muuta ihmeellisintä ovat vaatimukset saada nähdä koiraa myöhemmin. Samoin vaatimukset asunnosta. Annetaan ymmärtää, että ko. omistaja tietää, mikä koiralle on parasta.
      Eikö ole todistettu, että koira elää tässä hetkessä? Ei se muistele menneitä, vertaile koteja ja omistajia. Se toimii siten kuin sen oma luonne on muokkautunut. Niinhän hylätty ihmisen lapsikin oireilee, jos hoito on ollut huonoa. Toki muistijälkiä on vanhoista paikoista ja omistajista, mutta ei se anna vanhalle omistajalle oikeutta seurantaan koirasta luovuttuaan. En minäkään käy katsomassa kuinka myymäni auto tai sohva voi....

      Meillä olisi turvallinen koti pienehkölle koiralle. Kokemusta on useasta rodusta, niin sekoituksista kuin puhtaistakin. On aikaa ja taitoa kasvattaa. Ainoa, mitä emme takaa, on se ettemmekö jonain päivänä muuta kerrostaloon. Pitääkö meidän sen takia lupoua koiran ostosta vai vaihtaa koiraa siinä vaiheessa?

    • minna1111

      Moikka,
      meidän koira tuli alkukesästä Espanjasta. Siellä useampikin yhdistys välittää Suomeen katukoiria/hylättyjä löytökoiria. Halusimme koiran, joka oikeasti tarvitsee kotia eikä ole ainakaan salakuljetettu pentutehtaan tuotos. Hyvin on mennyt ja osaa jo suomea :) En tiedä mitä rotuja koirassa on eikä iästäkään ollut ihan varmuutta. Eläinlääkäri oli arvioinut noin vuoden ikäiseksi, mielestäni oli nuorempi. Lentokoneella tuli ja kentällä oltiin vastassa.

    • Seropien ystävä

      Meidän pentumme löytyi lemmikkipalstat.net/apula sivustolta, ja olivat täysin vahinkopentue. Pennun elämää "kasvattajalla" käytiin katsomassa paikanpäällä, myös emä ja isä saatiin nähdä. Kumpikin olivat erittäin hyvä luontoisia ja tottelevaisia. Pysyivät irrallaan isäntänsä/emäntänsä rinnalla jos niin vaadittiin.

      Ihan ensimmäinen ehto on, ettet kannata pentutehtailua, joten ota selvää onko pennut vahinkoja vaiko "tahallisia". Mikäli ne ovat tahallisia, mielestäni ainoa oikea syy teettää sekarotuisellaan pentuja on, että halutaan myös itselleen jälkeläinen taikka useampi. Ja jos näin tehdään, emän ja isän tulee olla hyvin hoidettuja ja ell.lääk. tarkastamia ym. ennen pennutusta.

      Älä maksa sekarouisesta sikasummaa, kun niistä nykyään pyydetään yli neljääkin sataa, ja jopa yli yhdeksääkin sataa. Älä missään nimessä osta sellaista koiraa, "kasvattajat" ovat vain rahan perään.

      Sekarotuista pentua ottaessa täytyy ottaa yhtälailla kaikki seikat huomioon kuin puhdasrotuistakin ottaessa. Onnea etsintöihin, toivottavasti löydät sopivan pennun sopivasta paikasta!

    • koiravaan

      MUL ON NAKKI KOIRA joss on ketsuppiii jajajaj sinappii :):):)

    • resgue

      minäkin suosittelen ulkomailta resgue koiran ottamista, aika hyvin ne pystyy iän määrittelemään ja pentu koosta että miten isoksi kasvaa.. olen jo 2 ottanut ja ihan täydellisiä pakkauksia! toisen toin kyllä itse matkaltani. esim elamakoirille.fi tai google elämäkoirille ry sivuilta löytyy kaikki ohjeet ja ihan kohtuulliset hinnat ja "vaatimukset" omistajilta, ei tarvitse olla omakotitaloa ja 100m2 lääniä tai muita hirveitä vaatimuksia:)

    • Loveu3

      Meillä on nyt viikon ollut koira, joka on sekarotuinen :) Siinä on sakemannia, huskya ja collieta. Se on kahden vuoden ikäinen, löytökoira, Virosta tuotu Suomeen :)
      Se on kyllä todella tarkka omasta reviiristään ja ihmispelkoinen, mutta hyvin on sen kanssa pärjätty ;)

    • Doggie^^

      Hankin koirani Auranalueelta Varsinais-Suomesta. Tämä ihana kultianen noutaja/Leonberger narttu asui siellä lapsiperheen kanssa jossa emo ja pappakoira oli kummatkin näytillä. Löysin ilmoituksen keltainen pörssi lehdestä ja lähdettiin sitten katsomaan pentuja. Koria on nyt 6v ja vielä iloinen, leikkisä, lojaali ja tottelevainen.
      Toinen koirani hankin espoosta. On sakemanni, collie sekoitus. Tällä on ollut hieman ylivilkkausongelmia mutta sehän on hoidettavissa! Tämäkin narttukoira on löydetty keltaisesta pärssistä jossa nuori pariskunta oli hankkinut pennun tietämättä että yksi heistä oli allerginen.
      Ihanat koirat kummatkin!

    • Itselleni tuli koira Virosta vuonna 2008 rescue-koirana ja kyllä on niin täydellinen tyttö! Koira oli syntynyt tarhalle ja sieltä he ystävällisesti toivat tämän pienen tyttösen Suomeen ja sitten meille kun luovutus-ikä oli täyttynyt. Itse olen sitä mieltä, että mielummin otan noita rescue-koiria, sekarotuiset vienyt sydämen kokonaan ja niissä on joku joka vetää puoleensa eritavalla kuin puhdasrotuiset. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe