Auton ovien alahelma sieltä sisäpuolelta on verrattain helposti ruostuva paikka varsinkin, jos maalipinta on rikkoutunut. Pelti sieltä ulkoapäin taittuu muutaman millin verran sisään/ylöspäin ikään kuin "taskuksi" sisäpuolen pellille, joka on painettu tähän "taskuun". Tähän saumakohtaan on usein laitettu jonkinlainen tiivistemassa, jonka alla alkanut ruoste voi edetä piilossa.
Kuinka ennalta ehkäisen tämän tiivisteaineen alla etenevän ruosteen? Ruostetta löysin yllättävän paljon ehjän näköisestä oven helmasta juuri tämän tiivistemassan alta. Kaavin tiivistemassan pois, sivelin Zinc 182:lla ja paikkamaalasin. Olisiko ollut luotettavampia keinoja?
Ennalta ehkäisy
Helemat paukkuu
1
188
Vastaukset
Irtonaisen ruosteen poiston jälkeen fosforihappo, esim 30 %, on hyvä ruosteen poistaja. Samalla se peittaa puhtaan pellin.
Hapon kanssa läträtessä kannattaa käyttää suojaimia. Hengitys, silmä, käsineet. Tupakointi on kielletty.
Jos itse laimentaa happoa niin ENSIN VESI SITTEN HAPPO muuten tulee käteen rakko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774622- 1801907
- 1241610
- 1251144
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161081- 351036
- 78933
- 52896
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78872- 4838