Kuinka pian Rogaine auttaa (+rinnalla Spiresis 100mg)?

ahdistunut kaljutar

Täällä kirjoittelee 20-vuotias harvahiuksinen neitokainen. Oma kaljuuntumiseni alkoi tämän vuoden helmikuussa. Ennen Hannukselalle menoa sain juosta viisi muuta lääkäriä (terv.keskus, työterveys, yksityisiä) ennen kuin diagnoosi varmistui. Reilussa puolessa vuodessa hiuksista on enää 1/3 jäljellä ja pahalta näyttää...

Aloitin Spiresiksen n. 2 ja ½ viikkoa sitten. Hiustenlähtö tuntuu vain kiihtyneen, minkäänlaisia hidastuksen merkkejä ei ole vielä tullut. Rinnalle otin suunnilleen samoihin aikoihin Rogainen, josta monet ovat saaneet avun naistyyppiseen hiustenlähtöön. Olen syönyt biotiinia, Priorinia ja kaikenmaailman vitamiineja jo ennen spiresistä, joten uutta lyhyttä tukkaa puskee päälaelta. Ohimot sen sijaan ovat pitkälle harventuneet.

Kysynkin teiltä nyt kanssakärsijät, miten pian _Rogaine_ on alkanut auttamaan teitä? Mahdollisesti nopeammin kuin Spiresis? Miten laitatte Rogainea päähänne, niin että se varmasti menee päänahkaan eikä jää hiuksiin? Itse suihkautan Rogainea sormille, josta hieron sen päänahkaan. Ohimoille riittää sumuttelu. En tiedä saanko lääkkeen laitettua tarpeeksi laajalle alueelle.

Kokemuksia ja vertaistukea kaivataan! Onpa ihana ollut lukea joidenkin voitokkaasta taistelusta tätä katalaa tilaa kohtaan! :)

34

6074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen täällä

      Joo, ei hidastuksen merkkejä tule vielä aikoihin. Pitää vaan jaksaa uskoa lujasti ja ottaa pillerit säännöllisesti ja levittää Rogainea sitkeästi aamuin illoin. Menee useampi kuukausi, ennen kuin mitään tuloksia on. Ei pidä menettää toivoa ja keskeyttää hoitoa, vaikka tuntuisi, että hiukset vaan lähtevät..

      Laita Rogaine suoraan päähän. Siihen aikaan, kun vielä pystyin käyttämään nestemäistä Rogainea, käytin sitä vartta, jolla sain sitä laitettua hiusten alle. Jos hieroin sormilla päänahkaan, osa aineesta meni hiuksille. Lopulta tein niin, että kallistelin päätä eri suuntiin ja annoin nesteen valua ympäri painovoiman avulla : D

      Rogaine kannattaa levittää pesun jälkeen sitten, kun hiukset ovat ehtineet kuivua. Samoin kannattaa antaa Rogainen kuivua ennen kuin kampaa hiukset. Näin se ei tahraa.

      Mutta kerropa lisää. Sinulla on siis jo uuskasvua nähtävissä? Ihan vitamiinien voimalla??? Mistä hiustenlähtösi johtui, selvisikö lääkärissä mitään?

      Jos olet noin nuori, meneekö verenpaineesi ihan olemattomiin Spiresiksellä? Eikö lääkäri ehdottanut Diane Novaa?

    • ahdistunut kaljutar

      Itsekin ihmettelin, miten uuskasvustoa on jo nähtävissä, vaikken ollut Spiresistä/Rogainea aloittanut. Ehdin syödä ennen Spiroa kaksi Priorin-kuuria, jonka jälkeen vaihdoin Evoniaan. Rinnalla menee nyt D-vitamiini, monivitaminaani ja biotiini. Liekö näistä "humpuukeista" jotain hyötyä ollut? Vaikka lyhyitä hiuksia irtoilee myös, niin aika hyvin ne ovat pysyneet päässä ja vahvoilta vaikuttavat. :)

      Hannuksela ei tarkemmin hiustenlähdön syitä eritellyt, sanoi tämän johtuvan geeneistä. Täytyykin ensi kontrollikäynnillä asiasta tarkemmin kysäistä. Mietin voisiko syynä olla hormonaalisen ehkäisyn lopettaminen, koska 6kk sen lopettamisesta hiustenlähtö alkoi pikkuhiljaa ja nyt vielä jatkuu todella rajuna.

      Verenpaineeni on pysynyt ihan hyvänä Spiresis-kuurin aikana. Ainoita haittavaikutuksia on ensimmäisen viikon aikana ollut mieletön päänsärky (nyt jo loppunut!), suun kuivuminen ja lisääntynyt hiustenlähtö. Diane Novaa lääkäri ei ehdottanut, sain e-pillereistä migreenin, jonka takia jouduin ne alunperinkin lopettamaan.

      Nimim. nainen täällä, kerro toki omia kokemuksiasi Rogainesta/Spiresiksestä, ilmeisesti itsekin käyttäjä olet? :) Mikset enää pysty käyttämään nestemäistä Rogainea, saitko siitä oireita? Äsken juuri suihkusta tultua harjasin varmasti puolet jäljellä olevista hiuksista roskikseen ja itkuhan siinä tuli. Ahdistus on kova, mutta näillä on mentävä...

    • nainen täällä

      No, olen aika moneen kertaan kerrannut kokemukseni Rogainesta/Spiresiksestä täällä, löytyy muista rihmoista. (Täällä on paljon hyvää tietoa, jos kokemukset ovatkin yksilöllisiä.)

      Lyhyesti, kokemukset olivat hyvät. Teki hyvää... verenpaineelle, mutta myös päänahka ei enää rasvoittunut, eli pesuväliä saattoi harventaa joka toisesta joka viidenteen päivään. Se oli ensimmäinen havaittava vaikutus. Sitten hiukset tuntuivat tuuheammilta. Vuoden päästä käytön aloittamisen jälkeen hiukseni olivat tuuheammat kuin koskaan elämässäni. Hiusraja hyvin hitaasti hiipi taas eteenpäin, ohimot olivat metsittyneet toki jo ennen. Kammatessa irtosi enää muutamia hiuksia, niin kuin normaalia on. Olin jo asennoitunut niin, että homma on hoidossa, jatkan R/S-linjalla loppuelämäni.

      Sitten tapahtui ilmeisesti aika tavallinen asia eli herkistyin Rogainelle noin vuoden päästä. En voinut enää käyttää, ärsytti niin paljon. Lopetin keväällä, ja nyt syksyllä alkoivat hiukset taas lähteä. Eli kuten huomaat omasta kokemuksestasikin e-pillerien kanssa, hiuksissa niin hyvä kuin paha näkyy kuukausien viipeellä.

      Nyt aloitin vaahtomaisen Rogainen, jota tilasin netistä. Ei ärsytä päänahkaa, ainakaan vielä. Luin jostain, ettei minoksidiili itsessään ärsytä, vaan jokin muu ainesosa Rogainessa. Rogaine Foam on taas vähän erilainen koostumukseltaan. Foamia on vaan vaikeampi annostella ja levittää.

      Ennen kun Rogaine alkoi ärsyttää, se alkoi kuivattaa päänahkaa liiallisesti. Hieroin Bernerin tyrniöljyhoitoa päähän aina ennen pesua, mikä saattoi lykätä herkistymistä. Mutta älä sinä pelkää käyttää Rogainea ennen kuin se oikeasti alkaa ärsyttää! Ja ehkä sinulla ei ala koskaan. Jotkut täällä ovat käyttäneet 10 vuotta.

      Minoksidiili liukenee vain alkoholiin, joka on aika rankka käsittely hiuspohjalle sekin .Älä turhaan raavi päänahkaasi, mutta sitä kosteuttavia ja hoitavia aineita voit toki kokeilla muitakin kuin tyrniöljyhoitoa. Siis sellaisia hoitoja, joita käytetään ennen pesua, koska muut estävät Rogainea imeytymästä.

      Mitä tulee Spiresikseen, mittautin juuri kaliumarvoni, joka oli noussut yhdellä desimaalilla, eli kaikki on erinomaisesti. Täytyy muistaa juoda vettä, erityisesti kesällä. Ja jos täytyy juoda ihan kauheasti, täytyy muistaa syödä välillä suolaista, jottei huuhdo kaikkea natriumia kropastaan ja keikuta natrium/kaliumtasapainoa. Spiresis kun säilyttää kaliumin elimistössä.

      Hiuksilla on sellainen kasvu/lepovaiheen vuorottelu, jonka takia hiuksiasi edelleen lähtee, vaikka S R tekevät jo hyvää työtään. On toki ikävää, että sinulla kävi näin jo tuossa iässä. Minuakin ahdisti, vaikka nuoruuteni olin jo ehtinyt elää ja iloita.

      Positiivista on, että olet saanut hoitoa jo näin varhaisvaiheessa. Voit saada kaikki takaisin. Minulla hiusraja pakeni ensin niin hssukseen, etä havahduin vasta, kun pesussa lähti isompia tukkoja. Luulen, että otsalta on osa follikkeleista ehtinyt kuolla kokonaan.

      Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu.

    • LauraM

      Mulla Rogainen vaikutukset alkavat näkyä kunnolla nyt, melkein vuoden käytön jälkeen. Otsalla hiusraja on siirtynyt lähelle entistä ja hiustenlähtö on lopulta vähentynyt! Ainakaan vielä aine ei ärsytä päänahkaa.

      Rogainen käytön ensimmäisenä kuukautena hiustenlähtö lisääntyi tosi selvästi - siinä sai kyllä purra hammasta yhteen, kun tuntui että kampaamalla lähtee tukoittain hiuksia. Eikä hiuksia voinut pitää auki ollenkaan, kun koko ajan sai nyppiä irtohiuksia vaatteista. Mutta sitten lähtö vähitellen alkoi vähetä (ehkä 2,5 kk käytön aloittamisen jälkeen) ja uusia hiuksia alkoi kasvaa. Joten paljon tsemppiä ja kärsiväliisyyttä siihen alkuvaiheen epätoivoon! Itse olen nyt tosi tyytyväinen. :)

    • ahdistunut kaljutar

      Nimim. nainen täällä, miten sinulla alkoi päänahka oirehtia, kun huomasit ettei Rogainen nestemäinen versio sovi sinulle? Itselläni välillä kutisee pää ja huomasin erityisesti ohimoilta irtoilevan hieman pieniä nahkakaistaleita.

      LauraM, milloin sinulta loppui hiustenlähtö? Onko rinnalla Spiresis?

      Uusista hiuksista ei niin väliä, kunhan nyt nämä entiset harvat haivenet saisi ensin pysymään päässä. :(

      Kuinka usein pesette päätänne? Itse yritän mahd. harvoin (1 tai 2xvko) minimoidakseni hiustenlähdön. Pää kutiaa kamalasti varsinkin salin jäljiltä, mutta rauhoittuu päänahan kuivuttua.

    • nainen täällä

      Oireet: Jatkuvaa kutinaa. Iho oli punainen. Sen huomaa kyllä ja erottaa tavallisesta kutinasta, koska se on niin sietämätöntä, ettei ainetta voi käyttää edes hampaat irvessä. Ei se rauhoitu mihinkään hien kuivuttua päänahkaan.

      Luulen kuitenkin, että sinun tapauksessasi voi olla kyse siitä, että päänahka kaipaa pesua. : D

      Ymmärrän logiikkasi pitää hiukset päässä, mutta yksi kerta viikossa on aika vähän. Kuulemma Nizoral-shampoon pitäisi auttaa myös hiustenlähtöön.

      Ei kannata vähentää urheiluakaan, koska silloinhan verisuonet päänahassakin lääjentuvat ja hiukset saavat ravintoa.

      Ongelma on se, että niin Spiresis, Rogaine kuin Nizoralkin kuivattavat. Jollain lailla pitää siis kosteuttaa. Siksi käytän hoitoainetta ennen pesua ja levitän toista hiusvarsiin pesun jälkeen.

      Ihmettelen myös edelleen, kuinka sinulla voi olla uudiskasvua ilman lääkitystä. Voisiko olla niin, että hiuksesi lähtivät jonkin sairauden, stressipiikin, hormonimyrskyn tms. takia, joka nyt on ohitse ja tilanne normalisoitumassa?

      Tai sitten ei. Varminta on jatkaa Spiresis/Rogaine-linjalla.

      • LauraM

        En käytä Spiresistä enää... Sain kyllä siihen reseptin vajaa 2 vuotta sitten ja söin 100 mg/pvä yhdeksän kuukauden ajan. Mun hiustenlähtöön Spiresis ei kuitenkaan auttanut, lisäsi vain hiustenlähtöä alussa ja teki heikottavan ja huonon olon. Lopetin sitten ja aloitin melkein saman tien Rogainen. Rogainella hiustenlähtö tasaantui ehkä 3-4 kuukaudessa ja on mielestäni nyt normaalia. Oon nyt 30 v ja pähkäillyt hiustenlähdön kanssa noin 2,5 vuotta.

        Pesen hiukset yleensä joka toinen päivä ja käytän Nizoralia 1-2 krt viikossa.


    • ahdistunut kaljutar

      Eikö uudiskasvua naistyyppisessä kaljuuntumisessa sitten tavallisesti kasva ennen lääkityksen aloittamista? Minulla oli ainakin jo vahvat tupsut päälaella ennenkuin Spirestä/Rogainesta oli tietoakaan? Tämäpä erittäin kiinnostava yksityiskohta, täytyypä ottaa Hannukselan vastaanotolla ensi kerralla puheeksi. Kaikki muut oireet kyllä täsmäävät; hiusten runsas oheneminen päälaelta, yli 5 hiusta tukistuskokeessa jnejne..

      Minulla tosiaan alkoi samoihin aikoihin hiustenlähdön kanssa kuukautisongelmat. Kierrot epäsäännöllistyivät ja pitenivät, viimeisimpien kiertojen välillä oli jo 72 päivää (norm. 30). Hannuksela sanoi kuukautishäiriöiden liittyvän naistyyppiseen kaljuuntumiseen ja tasaantuvan mahdollisesti Spiresiksellä.

      3. viikko pärähti lääkityksen kanssa käyntiin ja vieläkään ei helpotusta näy. Leikkasin ihanat pitkät hiukseni lyhyiksi eilen vuolaasti itkien. Nyt sentään hiukset näyttävät jokseenkin siedettäviltä, mutta ahdistaa tieto, että kokoajan pahemmaksi mennään. Voi alkaisipa S ja R jo tehota! :(

      LauraM: Onpa ihana kuulla, että olet saanut hiusongelmasi kuriin pelkän Rogainen voimalla ja olet sitä pystynyt käyttämään ilman ongelmia! :) Juuri tälläiset tarinat saavat minussa aikaan toivon kipinän, ehkäpä minullakin on mahdollisuus saada vielä ihana iso kiharapilveni takaisin..

      • Olisiko noin

        Jos hiuksia on lähtenyt yllättäen ja uudiskasvua on ilmestynyt ilman noita mainittuja lääkityksiä, hiustenlähdön syynä on ehkä ollut jokin muu terveydellinen häiriö joka on jo poistunut (hiukset jatkavat kasvua). Tällöin noista lääkkeistä ei ole ilmeisesti erityistä hyötyä, hiukset kasvaisi ennalleen muutenkin.


    • Asa_ _

      Hyvät leidit, ainakin itselläni Rogaine muut saman verran alkoholia sisältäneet minoksidiilivalmisteet ärsyttivät ja rikkoivat päänahkaa todella ikävästi. Kokeilin kerran tilata Bioveasta Spectral MX5 (low alcohol solution) minoksidiilia, joka on Rogainen geneerinen rinnakkaisvalmiste, mutta siinä alkoholin määrä liuoksessa on laskettu minimiin. Pään iho liuoksen käyttöalueelle lakkasi halkeilemasta saman tien vaihdosta ja olen pysynyt MX5:ssa. Maksaa Biovea.eu:ssa kotiin toimitettuna n. 40 €/6kk.

    • nainen täällä

      Ai, onko se se alkoholi, joka ärsyttää? Epäilin jo propyyliglykolia, jota on neste-R:ssä, mutta ei vaahto-R:ssä. Vai onko propyyliglykoli alkoholi? (Kutonen kemmassa...)

      Katselin taannoin Spectralin tuoteselostusta, ja muistaakseni siinä oli propyyliglykolia, jonka olen lukenut allergisoivan.

      Valaiskaa, kemistit!

    • ahdistunut kaljutar

      Hiuksia lähtee edelleenkin tupoittain, joten tuskinpa oletettu "terveydellinen häiriö" olisi vielä ohi. Onneksi uutta tukkaa puskee, sillä ilman sitä päänahka olisi paistanut läpi aikapäiviä sitten. Päälaki näyttää todella koomiselta, pieniä lyhyitä tuppoja siellä täällä. :)

      Hmm, kiitos vinkistä Asa_ _. Onneksi tällä hetkellä vielä tuo normi Rogaine passaa, mutta hyvä tietää että vaihtoehtoja löytyy. Pääni on ruvennut hilseilemään ihan toden teolla, taidanpa ottaa Nizoralin takaisin käyttöön.

    • harvaa on

      MInulla lähtee nyt neljäs Rogainekuukausi ja muutaman sentin pituista hiusta on päälaki täynnä. Päänahka paistaa silti mutta ihan mahtavaa, jos siihen tulee edes jotain "täytettä". Itken onnesta, jos Rogainen alkaa auttamaan hiusten harvenemisessa.
      Rasvoittuvuuden takia minun täytyy pestä hiukset joka päivä mutta nyt olen alkanut laittamaan hoitoainetta ihan päänahkaan asti. Tämä on vähentänyt Rogainesta johtuvaa hilseilyä ja kuivumista.
      Mistä olette saaneet noita Spiresisreseptejä? Alkaa itselläkin kiinnostamaan. Saisikohan YTHS:ältä?

    • nainen täällä

      YTHS? Olet siis aika nuori? Tuskin on verenpaine koholla? Silloin YTHS tuskin antaa. Voithan kokeilla. Ihan dermatologi antaa Spiresis-reseptin. Hannuksela näyttää monelle kirjittaneen.

      Spiresis myös vähentää hiusten rasvoittuvuutta, mistä syystä edelleen käytän Spiresistä, vaikka se ei yksinään jaksakaan pitää hiuksia päässä (minulla, enää). Voisi auttaa sinuakin.

    • ahdistunut kaljutar

      Nimim. harvaa on, joko Rogaine on saanut hiustenlähtösi kokonaan pysähtymään? Suosittelen, että marssit suoraan yksityiselle ihotautilääkärille, vaikka se tekee sen 70e/vastaanotto. Ilman Lääkärikeskuksen Hannukselaa minun hiustenlähtöäni ei vieläkään hoidettaisi oikein. Olen ollut terv.keskusjonossa Iho- ja allergiasairaalaan nyt useamman kuukauden. Hiukset olisi jo tippuneet päästä tähän mennessä...

    • harvaa on

      No, toistaiseksi ei hiuksiä lähde normaalia enempää. Tosin ei niitä minusta koskaan ole lähtenyt mitenkään hurjasti. Hiljakseltaan on päälaki ruvennut paistamaan. :/
      Asun melkeinpä toisessa päässä Suomea, että tälle Hannukselalle ei ole asiaa. Ihotautilääkäri täällä, käski käyttää Rogainea muuta ei osannut auttaa, enkä itsekään vielä tiennyt tästä Spiresiksestä.
      Olen 32 v., että en mitenkään nuori mutta opiskelen kuitenkin yliopistolla. Ei näin opiskelijana viitsisi turhasta maksaa, jos sattuu niin, että lääkäri ei ole "kuullutkaan" Spiresiksestä.

    • nainen täällä

      Googlaa Hannukselan artikkeli siitä, miten hän hoitaa hiustenlähtöä. Tulosta se. Mene sen kanssa lääkäriin. Paitsi että, jos YTHS on yhä sellainen kuin minun opiskeluaikoinani, hiukset ehtivät lähteä ennen kuin saat ajan.

    • ahdistunut kaljutar

      Heippa hei harvahiuksiset kanssasisaret! Päätinpä nyt 3kk tauon jälkeen käydä kertomassa kuulumisia...

      Spiresis teki taikansa ja hiuksia ei enää lähde muutamaa hassua enempää päivässä. Pahimpina päivinä en uskonut tätä päivää näkeväni enää, mutta näin on; hiusten lähtö on loppunut. Rogainen lopetin aikoja sitten, sillä Hannuksela sanoi kontrollikäynnillä, ettei siitä ole mitään hyötyä minulle. Hiukset ovat todella ohuet, auki niitä en enää kehtaa pitää. Silloin tällöin katsellessani vanhoja valokuvia paksusta vaaleasta hiuspehkostani meinaa itku tulla silmään. Onneksi päälaki puskee ahkerasti uutta tukkaa, joka pysyy päässä... Ei auta kuin odotella.

      Mites teillä Spiresiksen käyttäjät, onko teilläkin jäänyt kuukautiset kokonaan pois? Minulla ei ole ollut kohta 3kk kuukautisia ja raskaana en ole. Pitäisikö huolestua? Varmaan gynekologille olisi hyvä varata aika, ihan mielenrauhani takia... Kertokaa muutkin toki kuulumisianne! :)

    • -e

      ^ millasella annostuksella oot spiresistä syöny? hyvä että auttaa ees joitakin :) mulla ei tepsiny.

    • ahdistunut kaljutar

      100mg 1tbl päivässä. Millaista annostusta sinä käytit ja kuinka pitkään?

      • -e

        mulla oli sama annostus ja söin n. 9 kk:tta. aiheutti mulle vaan heikkoa oloa ja päänsärkyä eli ei valitettavasti sopinut mulle :( ja ku ei vaikuttanu suuresti hiustenlähtöönkään niin lopetin.. diane novaa oon syöny jo 2 v.


    • tähtisädetikku

      Gynellä kannattaa käydä ja pyytää poissulkemaan PCOS:n mahdollisuus. Kyseessä siis polykystiset munasarjat, jotka eivät toisilla aiheuta minkäänlaisia oireita, kun taas toisilla nimenomaan kuukautishäiriöitä, hiustenlähtöä, aknea, hirsutismia, jne.

      Oman hiustenlähtöni syyksi epäillään tällä hetkellä PCOS:ää, ja kokeilussa on juuri kolmas laatta androgeenisiä e-pillereitä. Samainen diagnoosi voisi sopia sinuunkin, jos kerran ongelmasi ovat alkaneet lopetettuasi e-pillerit, jotka luultavasti pitivät ongelmat poissa silloin kun söit niitä? Suosittelisin vaatimaan myös hormonitutkimukset.

      • tähtisädetikku

        Niin ja minunkin hiustenlähtö alkoi juuri sinun ikäisenäsi. Tällä hetkellä olen kohta täyttämässä 24, eli on täällä muitaki nuoria, et ole yksin :)


    • lohikäärme n

      Nainen olen minäkin ja minulla on vuosikausien kokemus rogainen käytöstä. Kantapään kautta olen opetellut toimivan tavan.

      Virheeet mitkä tein alussa:
      - en hieronut ainetta päänahkaan vaan jätin pinnalle kellumaan
      - käytin vaan tavallisia shampoita
      - laitoin just ennen nukkumaan menoa aineen
      - en pessyt/huuhtonut päätä välillä vaan lisäsin entisen päälle
      - hiustenlähdön pelossa varoin liikaa pesua ja aineen hieromista päähän

      Seurauksena oli hirvittävä pään kutina ja hilsehtiminen jolloin lopetin muutamaksi kuukaudeksi käytön. Siitähän tietty seurasi hiusten totaalinen irtoaminen n. 3 kk päästä. Aloitin siis joka kerta alusta koko ruljanssin. Nyt minulla on toimiva systeemi.

      Laitan pienireikäisellä nokkapullolla työntelemällä aineen lähekkäin oleviin jakauksiin koko pään alueelle. Sitten käsidesiä käsiin. Sen jälkeen hieron aineen sormenpäillä huolellisesti päänahkaan. Annan kuivaa pään ennenkuin kampaan niin ei sotke. Pesen pään kaksi kertaa viikossa nizoralilla (pidän ainakin 5 min. päässä ja muut kerrat revivogenilla huolellisesti. Jos en pese shampoolla niin hieron suihkun alla huolellisesti hiuspohjaa ja tulee se puhtaaksi niinkin.

      Minulla tulokset näkyvät 2 kuukauden päästä rogainen käytön aloittamisesta. Viikko käytön aloituksen jälkeen alkaa jättimäinen hiustenlähtö ja kestää mulla päivälleen 3 viikkoa. Sen kestää kun tietää lähdön loppuvan. Sen jälkeen ei lähde enää hiuksia vaan alkaa tuuhea kasvu.

      Kannatta tehdä toimenpiteet hellästi mutta napakasti ja huolellisesti. Nyt olen selvinnyt hilseettä jo kutinatta jo monta kuukautta.
      En erityisemmin käytä lisäravinteita mutta yritän syödä terveellisesti.

      Tsemppiä sinulle, kyllä sä vielä saat kunnolliset hiukset.

    • nainen täällä

      Miksi peset käsidesillä?

      • lohikäärme n

        Siis hieron käsiin käsidesiä että olisivat hygieeniset. Kuivatan kädet tietenkin ensin. Sekin hyöty siitä on että sormet ei ime rogainea enää kun ovat jo käsidesin imeneet. Aikaisemmista kokemuksista johtuen en halua enää päähäni mitään hiivasienen aiheuttajaa. Selkiskö nyt?


    • Näin tehdään

      Se Rogaine kyllä tappaa ne bakteerit sormrnpäistä. Rogainen kokoonpanosta johtuen siinä ei elä minkäänlainen bakteeri.

      Vähän liiottelua laittaa käsidesiä. Jos tunnet, että hyvä niin, sitten on hyvä niin.

      • lohikäärme n

        Kuules nyt näin tehdään. Sinun olis kannattanut lukee eka kirjoitukseni huolellisemmin. Siinä lopussahan nimenomaan sanoin systeemini nyt toimivan ja hilsettä ja kutinoita ei enää siksi ole!

        Mikä ihmeen tietopankki luulet olevasi kun arvostelit toisessakin ketjussa viljansyönnistä luopunutta? On kummaa vänkäystä sinulta.


    • nainen täällä

      Käsittääkseni käsidesi tappaa käsistä myös hyödylliset bakteerit, minkä jälkeen esim. hiivasieni tarttuu paremmin. Onhan käsidesi myös aika rankka aine päänahalle. Rogainekin on jo rasitus. Rasitettuun päänahkaan pöpöt tarttuvat paremmin kuin hyväkuntoiseen.

      Mutta kukin taaplaa tyylillään.

    • jesss

      Vihdoin alkaa näkyä tulokisa! 2 kuukautta olen laittanut kerran päivässä (illalla) 2 mg annoksella ja nyt vihdoin alkaa näkyä muutosta. Oma kaljuuteni oli paikallista. Vain oikealla puolella ohimon ja korvan seutuvilla. Nyt siinä missä ei ennen kasvanut kuin pari haiventa, näkyy selkeästi suht tuuheasti kasvavan ohuita uusia hiuksia. Huomaan tosin myös, että sen puolen poskan nukkakin korvan vieressä on lähtenyt kasvamaan tavallista enemmän. Ei paksummaksi mutta pitemmäksi. Eipä tuo mitään, kun sen voi nyppiä taikka sheivata. Kunhan tukka kasvaa!

    • avun saanut Nainen

      Tulokset Rogainen käytöstä alkoivat näkyä yli puolen vuoden jälkeen. Arvioisin 6-8kk. Tulokset kuitenkin sen jälkeen hyvät, ja takana onkin käyttöä jo n. 10 vuotta.

      Alkuun kuivatti pahasti hiuspohjaa ja aiheutti voimakasta kutinaa, joka kuitenkin talttui Nizoral kuurilla (apteekista) tarvittaessa. Hiljalleen kutinakin rauhoittui, enkä ole siitä kärsinyt enää vuosikausiin.

      Levitä Rogainen paketissa olevan pitkän tikkumaisen nokan kanssa, painellen lyhyitä minipainalluksia ympäri hiuspohjaa (iholle, hiusten "tyveen") ja sen jälkeen sormenpäillä ihoa hieroen koitan vielä levittää tuotetta tasaisemmin. Pesen hiukseni lähes joka aamu, joten iltalevitys meneekin vähän huolimattomammin. Aamulla pestyihin hiuksiin pyrin levittämään mahdollisimman hyvin ihoon, välttäen tuotteen valumista muualle. Annan sen "kuivua" sen aikaa, että pesen hampaat ja hoitelen naisten aamupuuhat, ja vasta sitten föönaan hiukset.

      • Ninnas..

        Moi! Miten hiusten vaalentaminen,värjäys yms...? Rogainen käytön aikana? Nuo asiat arveluttavat etten ole uskaltanut aloittaa käyttöä.


    • microsporum

      Sieni infektio!
      Ihmisen sieni infektioiden suhteen ollaan vielä ruohonjuuri- tasolla.
      Se kun elää pinnanalla, ei meinaa testeihin jäädä kiinni..samoin jos on yhtään ehtinyt hoidella esim.nizoralilla, niin ei näy senkään vertaa.
      Microsporum canis on hyvin vakava ja sitkeä lymyäjä ihmisellä, tukka juurikin harvenee sivuilta ja otsalta, muttei aiheuta suurempia rupia, läikkiä tms. Varmaankin juuri suht hyvän hygieniankin takia.

    • millunene

      Ylempi? Millä tuo sieni-infektio voidaan hoitaa? Nizoral ei siis auta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe