Ravintolisien käyttö voi lisätä kuolleisuutta

Kuolema korjaa vitam

179

7735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi järjen köyhyys

      No joo, itse syön c-vitamiinia, ja magnesiumin mukana on b-vitamiinia. B-vitamiinin puutos aiheuttaa mm. kynsitikkuja, väsymystä ja suupielten halkeamista. Mutta niin kuin nähtiin, tuossa listassa suurin osa ravintolisistä on rasvaliukoisia, joita ei kannata syödä kuin lääkärin määräyksestä. Olen ihmetellyt tätä d-vitamiini hysteriaa, ihmiset vetävät sitä kuin karkkia, ja se on rasvaliukoinen joka kertyy elimistöön. Rauta taas kerääntyy maksaan, ja aina ennen kuin aletaan rautaa popsimaan, pitää käydä verikokeissa, jossa selviää onko sitä maksassa, vaikka hemoglobiini olisi alhainenen !

      • pois vaaran vesiltä

        Itse yritän äänestää Perussuomalaisia kuten Timo Soinia Presidentiksi, että saataisiin jotakin järkeä tähän maahan, missä markkinavoimat velloo ja tekee mitä tahtoo, jopa laittaa rokottamaan kansan vaarallisilla roketteilla, mikä tapahtui sikaflunssan kohdalla.


      • hikddndkd

        Tuopa erikoista. Minä olen anemian takia joutunut syömään monta rautakuuria, muttei lääkäri ikinä ole ottanut verikokeita. Siis olen syönyt kuureja n. viisi. Ammattitaidottomuutta? Vai väärää tietoa netissä...


      • Hjg0h

        -eli kysymys raudan osalta on siinä, että pystyykö elimistö "mobilisoimaan" rautavarastoja liikenteeseen sieltä maksasta ..?


      • Jep, jep
        pois vaaran vesiltä kirjoitti:

        Itse yritän äänestää Perussuomalaisia kuten Timo Soinia Presidentiksi, että saataisiin jotakin järkeä tähän maahan, missä markkinavoimat velloo ja tekee mitä tahtoo, jopa laittaa rokottamaan kansan vaarallisilla roketteilla, mikä tapahtui sikaflunssan kohdalla.

        Presidentti se vasta saakin markkinavoimat kuriin ja ravintolisät pois turhasta käytöstä... Oletkos käynyt joskus muinoin edes kansakoulun loppuun?


      • HUOMIO !

        Syön kaikia vitamiineja ym. enkä ole huomannut kuolleisuuteni lisääntyneen !




        http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/52930/1734152.jpg


      • Tenu-Iita
        HUOMIO ! kirjoitti:

        Syön kaikia vitamiineja ym. enkä ole huomannut kuolleisuuteni lisääntyneen !




        http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/52930/1734152.jpg

        Niih,onhan 80 v ikäkauden saavuttaminenkin jo rutiinia Suomessa.Kiitos raittius-, sivistystyön.Hik,ja Alkon!


      • Järki käteen hei!
        Jep, jep kirjoitti:

        Presidentti se vasta saakin markkinavoimat kuriin ja ravintolisät pois turhasta käytöstä... Oletkos käynyt joskus muinoin edes kansakoulun loppuun?

        Ilman kansakouluakin pelkällä maalaisjärjellä ovat vanhan ajan ihmiset selvinneet ja järkeistäneet elämän TIETÄEN, että ihmisen tarvitsema elämänlääke löytyy normaaleista itse tehdyistä ruuista yhdistettynä metsästä saataviin antimiin, kuten marjat YMS.

        MIHIN helkutissa ihminen tarvitsee pillerin muotoon puristettua valheeliksiiriä? Mummivainaan opeilla elän edelleen. Olen kuusissa kymmenissä, peruskunto ja arvot normaalit. Lääkäreitä ei ole tarvinnut "vaivata" tässä elämässä muuhun kuin pariin pieneen murtumaan.


      • pua...aa..
        pois vaaran vesiltä kirjoitti:

        Itse yritän äänestää Perussuomalaisia kuten Timo Soinia Presidentiksi, että saataisiin jotakin järkeä tähän maahan, missä markkinavoimat velloo ja tekee mitä tahtoo, jopa laittaa rokottamaan kansan vaarallisilla roketteilla, mikä tapahtui sikaflunssan kohdalla.

        jos soininta tulee pressa niin alan syömään vaan kotona kasvatettua puhvelia puahaha..


      • pois vaaran vesiltä kirjoitti:

        Itse yritän äänestää Perussuomalaisia kuten Timo Soinia Presidentiksi, että saataisiin jotakin järkeä tähän maahan, missä markkinavoimat velloo ja tekee mitä tahtoo, jopa laittaa rokottamaan kansan vaarallisilla roketteilla, mikä tapahtui sikaflunssan kohdalla.

        Tuosta presidentistä ja muusta politiikkaosiosta nyt tiedä, mutta possulenssurokote on kieltämättä hyvä esimerkki massahysteriasta ja siitä miten joskus siihen vastaaminen menee alkuperäisen tarpeen edelle... Veikkaan että aika moni sairastaisi mieluummin possulenssun kuin sairastuisi narkolepsiaan. Pelottaa vaan miten moni muu asia päätetään yhtä hatarin perustein.


      • chici

      • niinpäs niin
        Järki käteen hei! kirjoitti:

        Ilman kansakouluakin pelkällä maalaisjärjellä ovat vanhan ajan ihmiset selvinneet ja järkeistäneet elämän TIETÄEN, että ihmisen tarvitsema elämänlääke löytyy normaaleista itse tehdyistä ruuista yhdistettynä metsästä saataviin antimiin, kuten marjat YMS.

        MIHIN helkutissa ihminen tarvitsee pillerin muotoon puristettua valheeliksiiriä? Mummivainaan opeilla elän edelleen. Olen kuusissa kymmenissä, peruskunto ja arvot normaalit. Lääkäreitä ei ole tarvinnut "vaivata" tässä elämässä muuhun kuin pariin pieneen murtumaan.

        Olihan nuo keripukit ja riisitaudit ennen vanhaan vitsauksena monella. Molemmat aiheutuu vitamiinin puutteesta.


      • Höpötutkimus:

        Tutkimus ei ole rehellinen. Jotka käyttävät ravintolisiä ovat valmiiksi huomanneet että kuntoa pitäisi saada paremmaksi.

        On siis todennäköistä että tämä ryhmä olisi vielä paljon huonommassa kunnossa, sekä kuolisivat vielä aikaisemmin ilman ravintolisiä.

        Ne jotka eivät ota ravintolisiä eivät koe tarvitsevansa niitä, eli ovat valmiiksi paljon paremmassa kunnossa kuin ravintolisiä popsimaan alkaneet.


      • Joopa joo joo
        pois vaaran vesiltä kirjoitti:

        Itse yritän äänestää Perussuomalaisia kuten Timo Soinia Presidentiksi, että saataisiin jotakin järkeä tähän maahan, missä markkinavoimat velloo ja tekee mitä tahtoo, jopa laittaa rokottamaan kansan vaarallisilla roketteilla, mikä tapahtui sikaflunssan kohdalla.

        Mitä tekemistä asian kanssa on perussuomalaisilla ja Soinilla???


      • iojnoiiomo
        Järki käteen hei! kirjoitti:

        Ilman kansakouluakin pelkällä maalaisjärjellä ovat vanhan ajan ihmiset selvinneet ja järkeistäneet elämän TIETÄEN, että ihmisen tarvitsema elämänlääke löytyy normaaleista itse tehdyistä ruuista yhdistettynä metsästä saataviin antimiin, kuten marjat YMS.

        MIHIN helkutissa ihminen tarvitsee pillerin muotoon puristettua valheeliksiiriä? Mummivainaan opeilla elän edelleen. Olen kuusissa kymmenissä, peruskunto ja arvot normaalit. Lääkäreitä ei ole tarvinnut "vaivata" tässä elämässä muuhun kuin pariin pieneen murtumaan.

        Vakuushuijaus: Suomi osti vakuudet Kreikalta lainaamalla sille saman verran enemmän! “vakuudet” ovat täyttä kusetusta.
        http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=8&id=1494


      • Kukkivantöllin akka
        pua...aa.. kirjoitti:

        jos soininta tulee pressa niin alan syömään vaan kotona kasvatettua puhvelia puahaha..

        PUUPÄÄÄÄ RUNKKU, syö munaa, on terveellisempää kuin puhvelinliha.


      • Wholistic Meal?
        pois vaaran vesiltä kirjoitti:

        Itse yritän äänestää Perussuomalaisia kuten Timo Soinia Presidentiksi, että saataisiin jotakin järkeä tähän maahan, missä markkinavoimat velloo ja tekee mitä tahtoo, jopa laittaa rokottamaan kansan vaarallisilla roketteilla, mikä tapahtui sikaflunssan kohdalla.

        Synteettiset ravintolisät tekevät kehosta happaman. Tämä on pääasiallinen syy mm. liikalihavuuteen, josta sitten seuraa koko liuta sairauksia.

        Tutustu emäksisyyttä lisäävien ruokien maailmaan:

        http://www.kotkansiipi.com/Page49.htm


      • aaasisyö
        pips_basciza kirjoitti:

        Tuosta presidentistä ja muusta politiikkaosiosta nyt tiedä, mutta possulenssurokote on kieltämättä hyvä esimerkki massahysteriasta ja siitä miten joskus siihen vastaaminen menee alkuperäisen tarpeen edelle... Veikkaan että aika moni sairastaisi mieluummin possulenssun kuin sairastuisi narkolepsiaan. Pelottaa vaan miten moni muu asia päätetään yhtä hatarin perustein.

        Possun ylä, mutta kuolleisuus laski rokotteella.
        jos se oiski ollu delaus vs. narkolepsia sitä kun kosaan ei tiedä.


      • åew

        " "Ravintolisät voivat lisätä kuolleisuutta" - tässä on taas aivan loistava esimerkki siitä miten asioissa oikaistaan aika surutta ja saadaan hyvät ostikot.

        tutkimuksessa käytetty data perustuu seuraavaan tutkimukseen.

        -----------------------------------------------------
        The Iowa Women's Health Study (IWHS), started in 1986, is a cohort of 41,836 postmenopausal women aged 55-69 at baseline. The primary aims of the study were to:

        1) Determine if the distribution of body fat (waist/hip) predicts incidence of chronic diseases, with the primary endpoints being total mortality, and incident cancers of the breast, endometrium, and ovaries, and

        2) Determine to what degree diet and other lifestyle factors influence risk of chronic disease.

        Questionnaires at baseline and for five follow-ups (1987, 1989, 1992, 1997, 2004) provide self-reported information on demographics, reproductive history, medical history, hormone replace therapy, dietary intake (FFQ), physical activity and other factors.

        -----------------------------------------------------

        ja sitten vähän tilastoa tutkimuskohteiden kuolemista ja sairastumisista...

        -----------------------------------------------------
        From 1986 to 2007, there have been 9,434 incident cancers: over 2,900 breast; 1,200 colon; 975 lung; 600 uterine; and 300 ovarian. There have been over 15,700 deaths, including about 4,900 from cancer and 5,900 from cardiovascular disease.
        -----------------------------------------------------

        kas kun ei kehitetty suoraan "parempaa otsikkoa", Ravintolisät aiheuttavat SYÖPÄÄ!

        [url]http://www.cancer.umn.edu/research/programs/peiowa.html[/url] "

        http://portti.iltalehti.fi/keskustelu//showthread.php?t=606480&page=2


    • "mummeli;;

      Jäitä hattuun! Mitä terveystabletteja apteekki myy? Bisnes puhuu joka taholla.

    • nyiuvhan3

      Olen syönyt paljon. Olen uskonut Tri Toloseen. Mutta tän jälkeen mietitytttää.

      • gb

        syökää kaikkia mahdollisia kaaleja,valkosipulia,salottisipulia,ja kurkumaa mausteena,nämä ovat pahinta myrkkyä syöpäsoluille!!


    • hap-pee

      Ilmakin niin saastunutta ettei enää uskalla hengittää. Ei käytetä ilmaa, ollaan hengittämättä, siihen ei kuole - tai voi kuollakin.

      • kjhgkkll

        Kun polttaa tupakkaa niin se ilma tulee filtterin kautta.


    • Ähkynen

      Lienee turhaa rahan haaskausta koko ravinto ja vitamiinilisät. Mikä merkitys sitten varsinaisella ruualla olisi. Tällainen ruuan yltäkylläisyys ja monipuolisuus. Eikö kunnon ravinto mitään auta ihmisen elämässä. Herää kysymys?

      • 19-5

        Juu mutta kun kala ei maistu, ja kalanmaksaöljyt tekee näppyjä poskiin, niin jostain on d :ta saatava... aloin vuosi sitten käyttämään d vitamiinia säännölllisesti ja mulla on väsymys ja flunssat vähentyneet... lisänä lehmänmaito allergia.. joten kalkkiakin pitää syödä.. se vaan nipsitelee vatsaa vaikka kuinka sitä mehukeiton kanssa otan.. toki oireet vähenee koko ajan


      • puun takaa..
        19-5 kirjoitti:

        Juu mutta kun kala ei maistu, ja kalanmaksaöljyt tekee näppyjä poskiin, niin jostain on d :ta saatava... aloin vuosi sitten käyttämään d vitamiinia säännölllisesti ja mulla on väsymys ja flunssat vähentyneet... lisänä lehmänmaito allergia.. joten kalkkiakin pitää syödä.. se vaan nipsitelee vatsaa vaikka kuinka sitä mehukeiton kanssa otan.. toki oireet vähenee koko ajan

        Noissa jutuissahan todettiin että d-vitamiin ja kalsium ovat turvallisia. Ja niitähän saa molempia erillisinä tabletteina. Mutta sitä mietin mikä lasketaan lisäravinteeksi, entä sitten esim pellavansiemenöljy pullosta omega3 rasvahappojen turvaamiseksi, entä erilaiset marjajauheet. Tämä tutkimus on kyllä varmasti melkoinen isku luontaistuotekaupoille. Niissähän on aika vähän elintarvikkeita, verrattuna pilleririvistöön. Monivitamiilisien haitta on se että ihmsellä ei välttämättä ole kaikkien aineiden puutosta, eli niitä saa turhaan, ja niissä on myös rasvaliukoisia aineita.


    • Loppu Propagandalle

      Voi järjen köyhyyttä.

      Eihän näille lisäaine/ravintouskovaisille kelpaa mitkään tosiasiat, ei edes tieteellinen tieto, kun se ei ole "oma kokemus"...

      • ukkeli 73v.

        Kokemusta on. Olen syönyt vitamiineja jo 20v. ja en paljon ole lääkäriä vaivannut. Nykyisen asuipaikkani terveyskeskuksessa en ole käynyt kertaakaan vaikka olen asunut lähellä jo 18v. Luulen, että nämä "tutkimukset" ovat lääketeollisuuden masinoimia.


      • Ei pelkkä statisti
        ukkeli 73v. kirjoitti:

        Kokemusta on. Olen syönyt vitamiineja jo 20v. ja en paljon ole lääkäriä vaivannut. Nykyisen asuipaikkani terveyskeskuksessa en ole käynyt kertaakaan vaikka olen asunut lähellä jo 18v. Luulen, että nämä "tutkimukset" ovat lääketeollisuuden masinoimia.

        Nämä tällaiset argumentit mitä ukkeli tässä esittää, on oikeastaan yhtä tyhjän kanssa. Ei varmasti henkilökohtaisesti, mutta populaatiota tarkastellessa kyllä. Tietysti on tapauksia "kellokäyrän" kummassakin päädyssä. Toisin sanoen, vaikka tupakoisi koko ikänsä, voi olla terve kuin pukki, mikäli puhutaan terveistä pukeista. Keskimäärin tupakoivilla on tiettyjä sairauksia kuitenkin enemmän kuin tupakoimattomilla. Tällaisilla tutkimuksilla mitataan keskimääriä, koska se on paras ja käytännössä ainoa järkevä keino tehdä yleisiä johtopäätöksiä.

        Itsensä, kaverinsa, sukulaisensa tai naapurin veljentytönkaiman ottaminen esimerkiksi ei kerro yhtään mitään muuta kuin yksittäisen tapauksen. Tutkimuksissa tarkastellaan tuhansia tai tässä tapauksessa kymmeniätuhansia yksittäistapauksia. Siitä otannasta voi jo johtopäätöksiä tehdäkin.


    • nimimerekki

      Kuolleisuus on käsittääkseni seurausta elämisestä. Täten kuolleisuus on aina 100%.

    • fhfht

      Kaikki vitskupillerit on humpuukia, ne tutkimukset jotka puoltaa ottamista, ne tutkimukset on rahoittanut vitamiinivalmisteiden tekijät ja myyjät!! Raha on se mikä puhuu tässä maailmassa! Jokaikinen kerta kun puolueeton tutkija tutkii, aina kumotaan pillerien terveyshyödyt, sama juttu monissa lääkkeissä, moni lääke ihan humpuukia!

    • lopetin syö

      Ostelin apteekista näitä vitaamiineja jonkin aikaa, sit kerran kysyin apteekkarilta et syökö hän näitä vitaamiineja ja lisiä, apteekkari nauroi ja sanoi että en todellakaan.

    • SMMR

      Useissa kirjoissa on maininta SYNTEETTISTEN ravintolisien haitoista, joten ei ole uusi juttu. Tavallisen tallaajan on vaan aika vaikea tietää missä purkissa on synteettistä ja missä ei. Esim synteettinen E-vitamiini on dl-alfatokoferoli ja luonnollinen E-vitamiini d-alfatokoferoli.Muutamista synteettisten ravintolisien merkeistä mainittakoot esim Sanasol, Multitabs ja Berocca. Keho ei pysty hyödyntämään synteettistä, vaan pitää sitä osin "vierasaineena" ja se aiheuttaa ongelmia.

      On ikävää ettei tutkimuksissa painoteta nimenomaan sanaa SYNTEETTINEN, koska se luo varjoa myös luonnollisille ravintolisille, jotka kuitenkin "tiivistettyä" ruokaa eikä mitään kemiallisia yhdisteitä.

      • Tuo on totta

        Jos ravinnosta ei saa riittävästi rakennusaineita tai ei ole mahdollista
        syödä riittävän korkealaatuista ravintoa ovat luonnolliset ravintolisät
        todellinen apu (tiivistettyä ruokaa). Synteettiset vitamiinit ovatkin sitten jo
        ihan eri asia.


      • Tiivistettyä särkeä

        "Tiivistetty ruoka" - kuulostaa ihan Herbalife kauppiaiden liirumlaarumilta jolla koitetaan peitellä että kyseessä on ravintolisä. Luonnollisuus on niissäkin todella kaukana ja koostuvat kemiallista yhdisteistä. Vai meinaatko että edustamasi pillerit ja jauheet ovat puhtaita alkuaineita, kuten silkkaa rautaa tai sinkkiä?

        Summaarum:
        Kyseessä oli tieteellinen tutkimus joten siinä ei yllättäen käytetty Herbalifen mainostermejä. Tieteellisiä termejä kylläkin.


      • Vitaministi

        Markkinoilla on tuotteita, joita ei ole valmistettu synteettisesti ja niitä voi syödä ihan huoletta. Vaatii harjaantuneisuutta osata valita oikeita tuotteita.

        Vitamiinipillereitä ei kannata ostaa 1) Apteekeista 2) Päivittäistavarakaupasta 3) luontaistuotekaupoista, sillä noista liikkeistä ostettuna ne suurimmalla todennäköisyydellä ovat synteettistä alkuperää. Parhaimmat tuotteet olen löytänyt Verkostomarkkinoinnin parista, joista on kymmenen vuoden käyttökokemus. Eikä minulla ole aikomustakaan muuttaa tuotteiden käyttöä

        Minusta tuollaiset tutkimukset on tehty harhaanjohtavasti ja sillä leimataan luonnollisten ravintolisien käyttöä. Siitä korjaa hyödyn vain ja ainoastaan lääketeollisuus. Jos et syö terveellisesti niin että turvaisit elimistösi ravinteiden saannin joudut todennäköisesti ennenpitkään käyttämään lääkkeitä ja viet rahasi lääketeollisuudelle.


      • benkku ei kenkku
        Tuo on totta kirjoitti:

        Jos ravinnosta ei saa riittävästi rakennusaineita tai ei ole mahdollista
        syödä riittävän korkealaatuista ravintoa ovat luonnolliset ravintolisät
        todellinen apu (tiivistettyä ruokaa). Synteettiset vitamiinit ovatkin sitten jo
        ihan eri asia.

        Kyllä on hyvää ja tepsii kun tyrnimarjamehua, ja mustaviini, ja vaikka ruusnmarjaa laittaa yhteen ja juo puoli kahteen mennessä. niin taatusti on luomua!


    • 0+0

      Minulla hiukset ja kynnet vahvistuivat kun aloin syödä piimaata.
      Lisäksi C-D-Magnesium-Omega ja välillä monivitamiinia.
      On taipumusta suonenvetoon joten syön Magnesiumia, se autta jonkin verran.

    • setwertertrerte

      Tämä on globaalin eliitin, illuminatin globaalia väestövähennysagendaa.

      Codex Alimentarus, kielletään vitamiinit, ihmiset kuolevat kun eivät saa vitamiineja, kuoleva syöpään ym ym.

      illuminatin kivipaasi

      Meitä on nyt 7 miljadia, he haluavat maapallon väestön vähentää 500 miljoonaan.

      http://johndenugent.com/images/georgia-guidestones-top-commandments.jpg

      Nykyisista lisäaineilla kyllästetyistä eineksistä, mikromössöistä ei todellakaan saa tarvitsemia vitamiineja ja hivenaineita.

      Tarkoitus on tappaa hyvin paljon ihmisiä.

      • korruptio___________

        Näin on, ottakaas selvää codex alimentaruksesta ja keitä siellä takana on.

        NWO Depopulation Plan, Codex Alimentarius - The Criminalization of Nutrition 1of4

        http://www.youtube.com/watch?v=MPcTsHagBdQ

        Tappotalkoot ovat jo olleet menossa hyvän aikaa ja meno vain kiihtyy, mitä paskaa ihmisille syötetään ja myrkkyja sisältäviä rokotteita injektoidaan elimistöön.

        http://www.youtube.com/watch?v=_Aae7l-GQck&feature=results_main&playnext=1&list=PLA0645187BEF86769

        esim. yksistään aspartaami on hermomyrkky ja karsinogeeni, mutta viranomaisten mielestä täysin turvallista.


      • hupsistupsis

        Jep!
        Harkittua juttua, ettei maapallo ihan räjähdä väestönkasvuun.
        Kai ne myös kehotti vanhuksia erityisesti lopettamaan
        vitamiinien popsimisen?
        Ne kun kuormittaa yhteiskuntaa kaikin tavoin.....

        Paras aika lopettaa ravintolisät, on pari vuotta ennen eläke-ikää,
        ei sit tarvi maksaa niitä =)


      • Uljas Euvostol...
        korruptio___________ kirjoitti:

        Näin on, ottakaas selvää codex alimentaruksesta ja keitä siellä takana on.

        NWO Depopulation Plan, Codex Alimentarius - The Criminalization of Nutrition 1of4

        http://www.youtube.com/watch?v=MPcTsHagBdQ

        Tappotalkoot ovat jo olleet menossa hyvän aikaa ja meno vain kiihtyy, mitä paskaa ihmisille syötetään ja myrkkyja sisältäviä rokotteita injektoidaan elimistöön.

        http://www.youtube.com/watch?v=_Aae7l-GQck&feature=results_main&playnext=1&list=PLA0645187BEF86769

        esim. yksistään aspartaami on hermomyrkky ja karsinogeeni, mutta viranomaisten mielestä täysin turvallista.

        EU on samojen tahojen suunnittelema jotka maksoivat Mengelen ihmiskokeet. PISTE.

        www.profit-over-life.org


    • Vai sillä tavalla ja minkähän lääkefirman tilaama tutkimus mahtoi olla?!! Tutkimuksessa ei myöskään näy henkilöiden päivittäisten lääkkeiden käyttömäärä saati mitä lääkkeitä käytetään. Niinikään ei kerrottu minkälaisia "yliannostuksia" lisäravinteita oli otettu.
      Asiasta on tehty juttu todella pintavetoisesti ilman minkäänlaisia tuloksia! Minä en usko moiseen tutkimukseen lainkaan.
      Johan on tiedossa että lääkefirmat yrittää lakaista maton alle koko luontaisalan ja odottakaa vaan, kohta tulee markkinoille taas jokin uusi "innovaatio" , joka vie pohjaa pois ja ihmiseltä vallan valita hoitonsa itse.
      Kerrottakoon että ns. synteettiset vitamiinit saattavat imeytyä elimistössä huonosti ja niillä ei nimensä mukaan ole orgaanista lähdettä ja vaikka D-vitamiinista puhistaan paljon niin sen käyttö on todellakin suositeltua sillä se mm. ehkäisee masennusta, on kalsiumin imeyttäjä, ehkäisee osteoporoosia, tehostaa immuunivastetta jne. ja tässä vain muutamia ominaisuuksia.
      Rasvaliukoisuudesta huolimatta D-vitamiinia voi käyttää turvallisesti suuriakin määriä, sillä elimistö käyttää sitä monin tavoin hyväkseen. Itse otan 38µg kuureina iltaisin, joka on suositeltu ottoaika, silloin se imeyttää elimistössä olevaa kalsiumia parhaiten.
      En ole kärsinyt syysflunssasta, toisin kuin monet ystäväni.
      Tässä muutama asia tärkeää muistaa:
      - Jos sinulla on lääkitys, ota lisäravinteet vasta 1-2h kuluttua lääkkeiden ottamisesta.
      - Vitamiinit ja hivenaineet aina aamuisin.
      - Mineraalit iltaisin sekä D-vitamiini.
      - Omegat ym. öljykapselit aina ruoan yhteydessä ellei toisin mainita.
      - Käytä kaikkia ylläolevia esim. kuureina ja käy vitamiini-ja hivenainetutkimuksessa, jos käyttö epäilyttää. Ei tarvitse labrakäyntiä vaan tutkimuksia tekee luotettavasti muitakin. Käy sivulla www.vainontupa.fi, josta löydät tietoa tutkimuksesta.
      Olen opiskellut luontaistuoteneuvojaksi sekä lähihoitajaksi että molempien ammattikuntien tietoa on. Ei tarvitse olla lääkäri että osaa yhdistellä asioita :)

      • ...ja vielä, pitäkää ihmiset suolistonne kunnossa sillä mm. monet vitamiinit imeytyvät vasta ohutsuolessa ja jos suolistossa jokin klikkaa niin ravintoaineet imeytyvät todella huonosti eli kulkevat vain ruoansulatus järjestelmän läpi ja siinä menee rahatkin jo hukkaan! ;)

        Monet tuntuvat pohtivan apteekkien vitamiinivalikoimia. Asia on näin:
        Apteekit tilaavat tukuista tuotteita samalla tavalla kuin Lt-kaupat ja tavalliset marketit. Apteekeissa olevat ravintolisät EIVÄT ole pelkästään synteettisiä tuotteita, mutta ongelma on siinä että henkilökuntaa ei kouluteta ravintolisien myyntiin eivätkä he osaa kertoa tuotteen käyttökohteesta tai sisällöstä juuri mitään, toisin kuin Luontaistuotekaupat!! Muistakaa että Apteekit ovat ensisijaisesti lääketehtaiden "alaisuudessa".

        Suosittelen jokaiselle ravintolisien ostajalle käyntiä Luontaistuotekauppaan, sillä valikoimissa on tuotteita, joita ei saa mm. käyttää tiettyjen lääkkeiden kanssa samaan aikaan. Kysyvä ei tieltä eksy ja turvaa samalla selustansa ;)


      • www.vainontupa.fi ( väinöntupa..) ei toimi.

        Tällä löytyy www.luomutilajarvenpaa.net.


      • Ei pelkkä statisti

        Kirjoitat että "Asiasta on tehty juttu todella pintavetoisesti ilman minkäänlaisia tuloksia! Minä en usko moiseen tutkimukseen lainkaan."

        Miten siis voit tehdä johtopäätöksen tutkimuksesta, josta et ole nähnyt mitään?

        Ja oletatko, että uutisjuttuun pitäisi liittää kaikki samat taulukot ja muu data mitä alkuperäisessä tutkimuksessakin?

        Ja vielä. Meinaatko, että tutkimuksen suorittaneet laitokset eivät osaa ottaa huomioon lääkkeiden käyttöä tai henkilöiden muita elämäntapoja? Jos olet opiskellut jossain lukiota korkeammassa oppilaitoksessa, sinun pitäisi tietää että tutkijoita ihan oikeasti opetetaan tekemään niitä tutkimuksia. Ei se ole sellaista "jäätelö aiheuttaa hukkumisia koska kesällä hukutaan eniten ja syödään jäätelökin eniten" -päättelyä, vaan ihan oikeata syy-seuraus -suhteiden hallintaa.


    • Missä tupa?

      Ei löytynyt vainontupaa!

      • Googletin ja löytyy tällä:

        www.luomutilajarvenpaa.net

        Osoite oli vaihtunut, ota rohkeasti yhteyttä! :)


    • pilleri päivässä

      Noniin, se on aivan sama mitä syö, joskus täältä on lährettävä kuitenkin. Jos joku saa muutaman vuoden enemmän kuin toinen.

    • jos on

      ns. kaikkiruokainen, eli syö lihaa, juustoja ja juo maitoa sekä syö kasviksia ja viljaa, tuskin tarvitsee mitään vitamiinilisiä! Talvella tosin voi ottaa d-vitamiinia, jos ei kesällä auringossa ole viihtynyt.

      Jos on kasvissyöjä, eikä syö mitään eläinperäisiä tuotteita, tarvitsee ainakin B12 ja D-vitamiini lisän. D3-vitamiini on eläinperäistä, mutta on olemassa myös D2-vitamiini, joka on vesiliukoinen vitamiini. Jos tahtoo hiuksia halkoa, täytyy valita oikea tuote.
      Voita ja rasvaa on vaikea vältellä... mutta on sekin mahdollista. Voi olla että ihmset helposti pitää "hulluna" mutta pitäköön. Mielestäni jokaisen lajin kenties kuuluu vieroittua siitä iänikuisesta tissistä jossain iässä. Olipa kyse sitten ihmisen tai lehmän tissi. Ei muutkaan lajit juokse imemässä toisten lajien tissejä! Aika kuvottava ajatus ylipäätään.

      Omega happoja on mm. öljyissä kuten rypsiöljyissä, jos ei syö kalaa tai ei pidä kalan mausta. Ottakaan selvää ja lukekaa pakkausselosteet.

      • vain vauvojen

        tarttee imeä äidin tissejä. Se vaihe loppuu siihen, kun lapsella alkaa hampaat kasvamaan. Ei sen ihmeellisempää. Veikkaan että moni kasvissyöjä on miljardi kertaa terveempi kuin "sekasyöjät" jotka syö milloin mitäkin lihiksiä ja sipsejä.

        Vitamiinilisien määrä on suhteellista painoon ja pituuteen. Pienillä on se etu, ettei tarvitse montaa pilleriä ottaa jne. Varsinkin jos syö paljon soijaa.


      • 2-15

        kuis paljon sitä rypsiölyä pitäis lipittää, että sais sitä d tarpeeksi... kun kala ei maistu...


      • 1-12
        vain vauvojen kirjoitti:

        tarttee imeä äidin tissejä. Se vaihe loppuu siihen, kun lapsella alkaa hampaat kasvamaan. Ei sen ihmeellisempää. Veikkaan että moni kasvissyöjä on miljardi kertaa terveempi kuin "sekasyöjät" jotka syö milloin mitäkin lihiksiä ja sipsejä.

        Vitamiinilisien määrä on suhteellista painoon ja pituuteen. Pienillä on se etu, ettei tarvitse montaa pilleriä ottaa jne. Varsinkin jos syö paljon soijaa.

        eli kasvava lapsi ei tarvitse maitoa... ?????


      • :DDDD
        2-15 kirjoitti:

        kuis paljon sitä rypsiölyä pitäis lipittää, että sais sitä d tarpeeksi... kun kala ei maistu...

        Rypsiöljyssä ei ole D-vitamiinia luonnostaan, harvoin lisättynäkään. D:tä saa helpoimmin kapseleista, kalaa pitäisi syödä muuten todella paljon. Joissain sienissä on tuota D2-vitamiinia, mutta sitäkin on vaikea saada tarpeeksi sienistä.

        Luontaiskauppaan tai apteekkiin D-nappeja ostamaan, eipä täällä Pohjolan talvessa juuri ole vaihtoehtoja.


      • heh heh
        vain vauvojen kirjoitti:

        tarttee imeä äidin tissejä. Se vaihe loppuu siihen, kun lapsella alkaa hampaat kasvamaan. Ei sen ihmeellisempää. Veikkaan että moni kasvissyöjä on miljardi kertaa terveempi kuin "sekasyöjät" jotka syö milloin mitäkin lihiksiä ja sipsejä.

        Vitamiinilisien määrä on suhteellista painoon ja pituuteen. Pienillä on se etu, ettei tarvitse montaa pilleriä ottaa jne. Varsinkin jos syö paljon soijaa.

        Imetin lastani reilut 2v ja takuulla oli likalla hampaat suussa :D


    • surunveri

      Tätä uusiontia ei voi rationaalinen toimija hyödyntää päätöksenteossaan, koska sitä on luonnostaan skeptinen varsinainen tutkimuksen sisällöstä, kun tätä mekanismia ei tarkemmin selvitetty.

      Itse syön vitamiinivalmisteita järkevästi, mutta omaan kuitenkin kasapäin kuolleisuutta kohottavia tilastollisia tekijöitä, ja minun todennäköisyyteni kuolla nuorena on huomattavasti suurempi kuin muiden. Maalaisjärjellä ajatellen, kuitenkin tuo eliniän ennusteeni laskeminen johtuu aivan muista asioista kuin vitamiinien syömisestä, mutta toisaalta vitamiinien syömiseni, saattaa johtua noista varsinaisista ongelmista.

      1. Ravintolisien väärinkäyttö
      Esimerkiksi jos kyseessä on vitamiinivalmisteiden väärinkäytön nostama tilastollinen kuolleisuuden kohoaminen, niin se ei tarkoita että vitamiini valmisteiden kohtuu käyttö haittaisi terveyttä.
      * Ihmiset saattavat esimerkiksi ostaa mielummin sellaisia tuotteita, joissa on yli päivän saantisuosituksen olevia määriä vitamiineja, ja nämä tuotteet saattavat myydä paremmin kuin ne tuotteet, joissa on "vähemmän" hyödyllisiä aineita
      * monet noisa vitamiineista olivat rasvaliukoisia, tai elimistöön muuten kertyviä - selvitettiinkö tutkimuksessa, johtuiko kohonnut kuolleisuus liikakäytöstä?
      * esimerkiksi rautatabletteja ei saisi huviskeen syödä. Tosiaalta C-vitamiini myös nostaa *käsittääkseni* raudan imeytymistä, näin ollen mikäli tutkittavat käyttävät rautatabletteja väärin, saattaisi sekin näkyä tilastollisesti C-vitamiinin haitallisuudessa/hyödyllisyydessä

      2. Mekanismin poissulkeminen ja korrelaatio
      Uutisoinnissa ei myöskään selvitetty, miten korrelaatiot muihin aihettajiin poistettiin tutkimuksessa. Terveydentilastaan huolissaan olevat ihmiset saattavat syödä vitamiinivalmisteita enemmän kuin muut ja heillä saattaa myös olla enemmän aihetta huoleen terveydentilastaan. Yksinkertainen esimerkki: Tupakointi lisää kuolleisuutta, tupakoitsijoille suositellaan C-vitamiinin syömistä. Tästä johtuen voisi väittää tupakoitsijoiden syövän C-vitamiinia tilastollisesti enemmän kuin muiden, toisaalta myös omaavan korkeamman kuolleisuuden. Minä en tiedä syövätkö ne oikeasti enemmän C-vitamiinia, vaiko eivät, mutta uutisoinnista ei jokatapauksessa selviä, miten tarkasti tätä varsinaisten aiheuttajien poissulkemista on suoriettu, vai onko kyseessä pelkästään korrelaatio ravintolisien käyttämisen ja kohonneen kuolleisuuden välillä. Toinen esimerkki: Kärsit jostain vaivasta, saat selville että se voisi johtua "vitamiinin X puutostilasta" - alat syömään vitamiinia X tuohon vaivaasi, ja tämän jälkeen mikäli alkuperäinen vaiva nostaa kuolleisuutta, tämä myös näkyy tilastollisesti korrelaationa kuolleisuuden ja vitamiini X -valmisteen syömisen suhteen, siinä tapauksessa, että vitamiinin X syömisen vaikutus ei poista tuota alkuperäisen vaivan vaikutusta.

      3. Ravinto ja ravintolisät
      Tässä on kyseessä sama ilmiö kuin kohdassa 2, mutta kuitenkin mielestäni niin paljon tärkeämpi asia, että se tulisi huomioida erikseen. Käyttävätkö ihmiset, jotka syövät epäterveellisesti, vitamiinivalmisteita enemmän kuin muut? Näissä purkeissahan yleensä sanotaan, että ravintolisiä ei saisi käyttää monipuolisen ruokavalion korvikkena - se ei kuitenkaan tarkoita, etteivätkö huonosti syövät ihmiset voisi syödä vitamiineja.

      • surunveri

        4. C-vitamiini
        Synteettinen C-vitamiini on käsittääkseeni erilainen molekyylirakenteeltaan kuin luonnontuotteista saatava C-vitamiini, onko tällä vaikutusta asiaan?

        5. Makeutusaineet, aspartaami?
        Olisi mielenkiintoista myös tietää, onko esimerkiksi Aspartaamilla, jota käytetään monissa vitamiinivalmisteissa, tilastollista yhteyttä kohonneisiin kuolleisuuksiin? Tietysti tämä asia olisi ihan tutkimisen arvoinen asian erikseen.

        Aspartaamin aineenvaihduntatuotteista yksi on metanoli, joka puolestaan hajoaa elimistössä muurahaishapoksi ja formaldehydiksi, sen lisäksi aspartaami on myös fenyylialaniinin lähde. Nämä määrät ovat kuitenkin niin pieniä, että niiden sanotaan olevan harmittomia. Onkohan tuo oikeasti niin? Netissä nyt pyörii kaikennäköisiä huhuja makeutusaineen turvallisuuden tutkimuksiin liittyvien rahoitusten kyseenalaisuudesta - suomeksi siis, makeutusaineen valmistaja on rahoittanut näitä aspartaamin tutkimuksia koskevia tutkimuksia.

        No nettihuhut sikseen:
        Yhdysvaltalaisen CSPI:N (center for science in public interest) mukaan aspartaami ei ole turvallinen makeutusaine.

        6. Sukupuoli
        Uutisoinnin mukaan tiedot vitamiinien turvallisuudesta, perustuivat tutkimukseen, johon osallistui pelkästään naisia, voisikohan tuolla olla mitään tekemistä asian kanssa?


      • surunveri
        surunveri kirjoitti:

        4. C-vitamiini
        Synteettinen C-vitamiini on käsittääkseeni erilainen molekyylirakenteeltaan kuin luonnontuotteista saatava C-vitamiini, onko tällä vaikutusta asiaan?

        5. Makeutusaineet, aspartaami?
        Olisi mielenkiintoista myös tietää, onko esimerkiksi Aspartaamilla, jota käytetään monissa vitamiinivalmisteissa, tilastollista yhteyttä kohonneisiin kuolleisuuksiin? Tietysti tämä asia olisi ihan tutkimisen arvoinen asian erikseen.

        Aspartaamin aineenvaihduntatuotteista yksi on metanoli, joka puolestaan hajoaa elimistössä muurahaishapoksi ja formaldehydiksi, sen lisäksi aspartaami on myös fenyylialaniinin lähde. Nämä määrät ovat kuitenkin niin pieniä, että niiden sanotaan olevan harmittomia. Onkohan tuo oikeasti niin? Netissä nyt pyörii kaikennäköisiä huhuja makeutusaineen turvallisuuden tutkimuksiin liittyvien rahoitusten kyseenalaisuudesta - suomeksi siis, makeutusaineen valmistaja on rahoittanut näitä aspartaamin tutkimuksia koskevia tutkimuksia.

        No nettihuhut sikseen:
        Yhdysvaltalaisen CSPI:N (center for science in public interest) mukaan aspartaami ei ole turvallinen makeutusaine.

        6. Sukupuoli
        Uutisoinnin mukaan tiedot vitamiinien turvallisuudesta, perustuivat tutkimukseen, johon osallistui pelkästään naisia, voisikohan tuolla olla mitään tekemistä asian kanssa?

        Niin tai näin, aika mielenkiintoista tietoa. Voihan se olla että nämä kaupalliset ravinnevalmisteet oikeasti ovat useammin haitallisia kuin eivät, mutta hankala tällaista tietoa on sulattaa ilman minkäänlaista lähdekritiikkiä. Mutta kyllä tuo yliopistollinen tutkimus kuulostaa aika luotettavalta sinänsä, varmasti siellä on tosi pätevää porukkaa jotka noita tilastojuttuja tekee, ja sen takia tämmöset epäilyt varmaan on aika turhia.. Ite sitä on kummiski lähinnä tietämätön juntti, joka haluaa pitää kiinni uskomuksistaan et noi ravintolisät on hyödyllisiä. :D


      • surunveri kirjoitti:

        Niin tai näin, aika mielenkiintoista tietoa. Voihan se olla että nämä kaupalliset ravinnevalmisteet oikeasti ovat useammin haitallisia kuin eivät, mutta hankala tällaista tietoa on sulattaa ilman minkäänlaista lähdekritiikkiä. Mutta kyllä tuo yliopistollinen tutkimus kuulostaa aika luotettavalta sinänsä, varmasti siellä on tosi pätevää porukkaa jotka noita tilastojuttuja tekee, ja sen takia tämmöset epäilyt varmaan on aika turhia.. Ite sitä on kummiski lähinnä tietämätön juntti, joka haluaa pitää kiinni uskomuksistaan et noi ravintolisät on hyödyllisiä. :D

        Kannattaa myös muistaa, että ne juntit voi löytyä toimittajista, jotka eivät osaa tulkita tutkimuksien tuloksia oikein. Melko monesta uutisesta olen havainnut tämän, kun olen mennyt tiedon alkuperäisille lähteille.


      • rwrwet2356gf
        abckissakävelee kirjoitti:

        Kannattaa myös muistaa, että ne juntit voi löytyä toimittajista, jotka eivät osaa tulkita tutkimuksien tuloksia oikein. Melko monesta uutisesta olen havainnut tämän, kun olen mennyt tiedon alkuperäisille lähteille.

        MTV3 ei myöskään osannut laittaa linkkiä tutkimukseen.

        Tutkimuksessa oli mukana vain naisia. Toivottavasti kukaan ei nyt lopeta foolihapon ja (lääkärin määräämän) raudan popsimista yms. tämän epäluotettavan seurantatutkimuksen takia.

        D-vitamiinilla ei ollut vaikutusta, koska Valtio suosittelee mitätöntä määrää, ja kiltit kansalaiset tietysti uskovat sitä. MTV3 kertoi tyhjänpäiväsen kommentin aiheesta, "D-vitamiini ei ollut yhteydessä kuolleisuuteen".


    • katink
    • Munaa kannattaa

      imeä ja murista, murina poistaa stressiä ja muna tykkää.

    • big pharman myrkyt

      Näitä tutkimuksia, joiden rahoittaja on Rockefeller ja co.

      Rockefellerit ovat tukahduttaneet hyvin monia parannuskeinoja, mm. parannuskeinoja syöpään.

    • TV1 Lisäaineet lauta
      • myymammma

        Tämä oli taas teollisuuden lobaama tutkimus..toivon mukaan kukaan järki-ihminen ei tätä ohjelmaa ota tosissaan..vai ei ole natriumglutamaatista mitään haittaa., ynnä muista aineista!!! Taas käydään mediasotaa kaikkea luontais ja luomualoja kohtaan. Järjen käyttö on sallittua ja oikeasti lääkefirmat eivät varmastikkaan hyödy terveistä ihmisistä!?


    • fdcbvfdsgh

      Rasvaliukoiset vitamiinit tarvitsee rasvaa.

    • Vitamiinit

      Mikä tarvitsee vitamiineja?
      Aiheesta ei ole näkynyt esityksiä, mutta kerrotaan, että ne yleisesti esiintyvät SOLUT tarvisevat vitamiineja!

    • :D

      Syksystä kevääseen käytän D-vitamiinia. Luulen että se ei lisää kuolleisuuttani. Kuolen joka tapauksessa käytän sitä tai en.

    • rahalla saa

      höpö puhetta 1e lla saa monenmoista tutkimusta ja kaikkia elintarvikkkieta&ravintolisiä on kautta maailman tutkittu,on tutkittu maitoa sekin on havaittu vaaralliseksi jopa kananmunat leipä porkkanat sekä muut vihannekset myöhemmin kaikkia em onkin sitten havaittu terveelliseksi nyt on havaittu kuoleman vaarallisiksi mainitut ravintolisät joskin synteettiset laboratorioissa testatut ja tehtaissa valmistetut tuotteet taitaa asia olla kuitenkin nii,että kyseessä on jonku vasta valmistuneen professori tekeleen yritys saada itsensä pinnalle typerällä pohjattomalla väitteellä eilen terveellisiä tänään kuoleman vaaraksi huomenna taas suositellaan niin se on

    • vitamiinit ruuasta

      En oo ikinä syönyt mitään lisävitamiineja, "tohtotoritolosia". Kun syö monipuolisesti kotiruokaa , vihanneksia, juureksia ja hedelmiä, sellasia kalliita rahastusjuttuja ei tarvi. Terveenä olen pysynyt ja lääkärissä käynyt veri-ym. kokeet joka vuosi otattamassa, kaikki OK.
      Mainoskikkoja ovat vain nuo : lisätään veteen , leipään, lihaan sitä ja tätä lisävitamiinia, kivennäisainetta ja saadaan kallis hinta tuotteelle ja " ihmeaineisiin" uskovat ostavat!

    • Hölyn pölyä kaikki tyynni. Sydänleikkaukseni jälkeen Sydän lääkäri määräsi Juuri luontaistuotteiden rauta valmistetta noin vajaan vuoden.
      Luontais tuotteita tai rohtoja on käytetty vuosituhansia.
      Jos syöt liikaa mitä hyvänsä ei siitä ole kuin haittaa. Eivät luontaislääkkeet lisää ikääsi päivääkään mutta apua niistä ovat monet saaneet, itse muun muassa.
      Ei kannata syödä satunnaisesti, on hyvä ottaa selville tarvitsetko vitamiineja, mineraaleja ym. vai et. Tutkimuksille veisaan viis, ne ovat useimmin tavoitehakuisia. Lääketehtaitten sponsoroimia useimmiten. Liikkuuhan luontaistuote kaupassa isot rahavirrat joten kyllä ne kelpaavat lääketehtaillekin.
      Runsaasta lääkkeiden käytöstä on vaarana myös elimistöön Toksemia joten suo siellä vetelä täällä?

    • justiinsa juu

      No mikä nyt ei olisi "tutkimuksen mukaan vaarallista"? Näitä "tutkimuksiahan" ilmestyy kuin sieniä sateella. Milloin on myrkyllistä maito, milloin liha, milloin kasvikset, hedelmät, leipä... Yleisesti ottaen kaikki mitä leipälävestään sisälle tunkee on vaarallista.

      Maalaisjärjen käyttö on sallittua, jopa suotavaakin. Kaikkea kohtuudella, myös ravintolisiä (mikäli niitä käyttää). Totta helvetissä esim. rauta on myrkyllistä jos sitä nappaa kourallisen viidesti päivässä. Ravintolisiä ei käytetä ruuan korvikkeena vaan täydennyksenä.
      Jos syö riittävästi ja monipuolisesti, tuskin edes tarvitsee ravintolisiä (toki tämäkin yksilöllistä, itse käytän juurikin lisärautaa -ihan lääkärinkin suosituksesta- koska olen aktiivinen verenluovuttaja ja urheilen paljon).

    • Tutkimuksen rahoitus

      Onko näkynyt mainintoja tutkimuksen järjestäjistä ja ja rahoittajista?

    • Onkohan tässä jokin syy-yhteys löydetty sitten? Ehkä voisi olettaa, että ihmiset joilla on terveysongelmia noita pillereitä enemmän popsii. Enpä tiedä tästä sitten. Jokatapauksessa monipuolisesti syömällä nuo pillerit voi aivan huoletta jättää kaupan hyllyyn.

    • Kyllä se on ihan maalaisjärjellä ajateltavissa, että synteettiset ravintoaineet saattavat kerääntyä kehoon aiheuttaen myrkytysoireita. Sen sijaan luontaiset ravinteet käyttävät vain elimistön tarvitseman määrän ja ylimäärä poistuu luonnollisesti pois.

    • D3 auttoi uupunutta

      Minä ainakin olen koko elämäni kulkenut D3 vitamiinivajeella. Tämän huomasin itse, kun D3 vitamiinisuositusta lisättiin. Oloni virkeytyi huomattavasti ja nyt jaksan pitää huolta enemmän kunnostani. Aivan kuin olisin saanut uutta potkua moottoriini tällä D3 vitamiini jytkyannoksella ja tämä on totta. Minkäänlaisia sivuvaikutuksia ei ole ollut ja olo on huipputrimmissä.

    • wegeron

      ja paskan marjat, kaikki me joskus kuolemme, vai onko joku jäänyt henkiin pidemmäksikin ajaksi,

    • nappia naamaan

      Joskus lisäravinteiden käyttö on kyllä välttämätöntä esim. jonkin sairauden takia. Oma isä käyttää reumalääkettä, joka haittavaikutuksena poistaa verestä foolihappoa. Jos ei söisi lääkkeen kanssa foolihappotabletteja, tulee selkeästi huonovointiseksi.
      Itse aloitin D3-vitamiinin säännöllisen käytön jonkin aikaa sitten.. en tiedä onko ollu sinänsä merkittävää vaikutusta entiseen nähden, mutta ainakin kynnet ovat nyt paljon paremmassa kunnossa :)

    • kiittäen d-vitamiini

      minulle on määrätty lääkärin toimesta d-vitamiinia yli 10v. sitten . olen niitä popsinut ohjeen mukaan suolistosairauden oheis hoitona ja siinä sivussa on tullut 10vuotta flunssatonta aikaa, olisioko sattumaa vai d-vitamiinin ansiota. Luitakin vahvistaa ainakin minun sairaudessani.

    • tiky

      MORO!!
      Otan Omega 3-, C-, D- ja kalkkitabletin päivittäin.
      Omegaa ja Deetä ainakin kovasti suositellaan terveysalan lehdissäkin!
      JOS pysyisi jotenkin" fressimmän" näköisenä ja olo olis virkumpi. Raitista ilmaa väliin ja terveelliset safkat kehiin niin eiköhän se siitä.

    • modern eugenics

      Yleensä asiat ovat juuri päinvastoin kuin massamedia haluaa ihmisten ne näkevän.

      Vitamiinienien puutteesta seuraa anemiaa.

      Itse asiassa eu:ssa halutaan kieltää ravintolisät ja vitamiinit.
      Nämä kun syövät lääkeyhtiöiden voittoja.

      Meille halutaan syöttää lisäaineilla kyllästettyä roskaa.
      Jota sitten täytyy täydentää lisävitamiineilla.

      Puolukka, mustikka, sienet ja muut metsän antimet on suomalainen superfood!

    • Vitaminit kohtuudela

      Uskon ,että jos syöt kourallisen sitä ja tä ja tota vitamiinia , niin kyllähän se maksa aika kovilla on, mutta jos otat esim, omega 3, ja vitabro tapletin joka päivä ,niinkuin olen tehnyt, nivel vaivani on tipo tiessä. Ja se on TOSI. kulaus aloevera juomaa tyhjään vatsaa heti aamulla. 5v, enkä ole sairastanut lunssaa, joten ,kannattaa ottaa selville mitä pillereitä syö,.

      • terve-hdys

        Minulla tulee yhdeksän vuotta viimeisimmästä flunssasta. Talvisin d-vitamiini, ei muuta. Luulen että flunssaton elämä johtuu hyvästä vastustuskyvystä eikä vitamiinilisistä. Ylimääräisiä rokotuksia, esim. influenssa- en ole ottanut koskaan. Työssäni altistun monenlaiselle pöpölle.


      • Terveenä
        terve-hdys kirjoitti:

        Minulla tulee yhdeksän vuotta viimeisimmästä flunssasta. Talvisin d-vitamiini, ei muuta. Luulen että flunssaton elämä johtuu hyvästä vastustuskyvystä eikä vitamiinilisistä. Ylimääräisiä rokotuksia, esim. influenssa- en ole ottanut koskaan. Työssäni altistun monenlaiselle pöpölle.

        Minulla ei ole ollut flunssa kuin kerran pari 35 vuoteen enkä käytä vitamiineja enkä mitään lisiä, enkä rokotteita. Eikä muuten muitakaan sairauksia. Enkä lenkkeile!


    • ,.,.,.,.,.,.,.,.,.

      Paskapuhetta!!!

      Jos vitamiinit ja hivenaineet ovat vaarallisia niin sitten myös

      "SOTA ON RAUHAA, VAPAUS ON ORJUUTTA, TIETÄMÄTTÖMYYS ON VOIMAA!"

      David Icke ☼ Zio•Bio the50's Aspartame&CänCer · Agenda Sickening The World!!

      http://www.youtube.com/watch?v=aXr1A-jrD_M

      Mutta mehän elämme jo Orwellimaisessa maailmassa, ja pahemmaksi menee, samalla kun ihmiset tuijottavat viihdettä televisiosta, niin k.v. eliitti tehtailee lakeja, joiden kautta maailmasta tulee orjaplaneetta.

      THIS WORLD IS UTTERLY INSANE!!!

      http://www.youtube.com/watch?v=qJB-p7Rbe-o&feature=player_embedded

      http://www.youtube.com/watch?v=ZRjEIZd24KI

      Ottakaa vain niitä myrkky rokotteita ja välttäkää vitamiineja, ette tule elämään vanhaksi.

    • suolistonukka

      Kyllä sitä kun jalostamattomia elintarvikkeita syö ja luontaistuotteita, ei synteettisiä, elämänlaatu on parempi. Toisaalta, kituravinnolla ja suoranaisessa nälässä eläneet ovat pitkäikäisimpiä. Elämänlaatuun kai voinee vain itse vaikuttaa olemalla realistinen.

    • kiinnostunut___

      Vähän asiallisempi linkki = http://www.uef.fi/uef/uutiset1;jsessionid=7A12BF308BBA85D25434F3FB00679DBB?p_p_id=101_INSTANCE_3IgZ&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-2&p_p_col_pos=1&p_p_col_count=7&_101_INSTANCE_3IgZ_struts_action=/asset_publisher/view_content&_101_INSTANCE_3IgZ_urlTitle=20111010-mursu&_101_INSTANCE_3IgZ_type=content&redirect=/uef/home

      Itse en välitä noista iltalehtien jutuista, koska totutta saatetaan hieman muunnella (?). Tässä siis pienellä vaivalla löydetty (minun mielestäni) hieman parempi linkki Itä-Suomen yliopiston sivuilta.

      • Millainen tutkimus

        > Tutkimuksessa havaittiin, että iso osa tutkituista ravintolisistä oli yhteydessä suurentuneeseen kuolleisuuden riskiin. Yksittäisistä yhdisteistä monivitamiinin, foolihapon, B6-vitamiinin, raudan, magnesiumin, sinkin ja kuparin käytön havaittiin lisäävän kuolleisuutta....

        Onko kysymyksessä luontaiset vai keinotekoiset tuotteet?
        Kuinka ravintolisien tarve ja tasapaino tutkittiin?


    • Loppu Propagandalle

      Voi herran jeesus tätä ravintolisä/"oikein syömisen" uskonlahkoa.

      Alkaa puhua kaikenlaisista muista lisäaineista, kun tulee esille ikäviä tosiasioita.

      Ihan vapaasti laittaa vaan rahanne mihin tahansa huuhaahan, mutta jotain rajaa propagandan uskonnollisen vouhotuksella.

      En syö mitään lisiä, eikä ole tauteja. En syö hampurilaisia, juo limuja, enkä kevyttuotteita eli latekseja. Laitan ruuan perusaineksista, enkä syö eineksiä. Opetelkaa laittamaan ruokaa, se on sitä paitsi mukavaa.

      Miksi pitäisi syödä jotain lisiä, kun monipuolisesta ravinnosta saa kaiken tarvittavan? Miten meidän isovanhemmat ovat selvinneet? Minun isoäitini eli liki 100-vuotiaaksi, eikä ollut mitään lisiä syönyt. Eikä sairastellut. Ensimmäinen sairaalareissu oli 96-vuotiaana ja sille tielle jäi.

      • kiekasotsa

        Perustuukohan kyseinen ravintolisätutkimus samaan otantaan,jossa todettiin sydänlääkkeitä syövien saavan sydänkohtauksen todennäköisemmin ,kuin ne joiden ei tarvitse sydänlääkkeitä napata.


      • shram

        Kas, kun asia on silleen, että toiset ovat saaneet geeneihinsä paremmat perimät kuin toiset. Siksi paremman perimmän saaneet elävät terveinä kauemmin kuin hunomman perimän saaneet.
        Ei se sen kummempi juttu ole. Toiset tarvitsevat lisäravinteita ja toiset pärjää ilmankin.


      • 7+11
        kiekasotsa kirjoitti:

        Perustuukohan kyseinen ravintolisätutkimus samaan otantaan,jossa todettiin sydänlääkkeitä syövien saavan sydänkohtauksen todennäköisemmin ,kuin ne joiden ei tarvitse sydänlääkkeitä napata.

        Kyllä ilmeisesti tälläinen höpö-höpö tutkimus


    • Luonnollista ruokaa

      Minä käytän vain luonnollista ruokaa, en mitään keinotekoisia lisiä. Minä huomasin joskus, että itse luontaistuotemyyjä kuoli nuorena, samoin veljeni vaimo, joka käytti näitä lisiä...eiköhän selvitä tuoreilla hedelmillä ja vihanneksilla ja vaikka pelkällä kasvisruoallakin.

    • sometimes not

      Syön lisäravinteita kuuriluontoisesti, mutta hyvin valikoivasti mielestäni. En syö rauta-magnesium-c-b ym vitamiineja. Rautakuureja olen joutunut ottamaan joskus, kun hemoglobiini mennyt niin alas, et rautavarastot tyhjentyneet. Raudan puutos on erittäin vaarallista - mulla meni niin huonoksi, että hengästyin pelkällä kauppareissulla, samoin tajuton väsymys ja huono olo. Rauta osallistuu hapen kuljetukseen ja moniin tärkeisiin aineenvaihdunnan toimintoihin. Rautakuuri poisti kaikki oireet. Rautaa ei kannata huvikseen syödä, ellei ole kyse sairaudesta kuten raudanpuutosanemiasta.

      D-vitamiinia ja omegaa tai kalaöljykapseleita vedän kuuriluontoisesti. Olen tässä viime aikoina huomannut, että kynnet vahvistuneet (koskaan mikään ei ole tehonnut) ja hiukset alkaneet kummasti kiiltää (luultavasti kalaöljykapseli), eikä tarvii värjäyksillä kiillottaa hiuksia. Miestäni näitä 2 en ainakaan itse saa tarpeeksi ravinnosta, enkä myöskään sairastele flunssia. Syön myös pellavarouhetta ja -siemeniä hyvien rasvahappojen vuoksi. Muutoin uskon, että noita muita vitamiineja ei tarvitse, ja magnesium-hömpötys on turhaa, C:täkin saa ihan riittävästi, kun syö hedelmiä ja vihanneksia, tai juo lasillisen tuoremehua päivässä, B:eet tulee täysjyväviljasta.
      Tietysti on aika luonnollista ja järkeenkäypää, että elimistö hyödyntää vitamiinit parhaiten, kun ne tulevat luonnollisessa muodossa eli ruoan mukana. Vitamiinitkin ovat kemiallisia aineita,eikä niitä kai jatkuvasti pidä syödä huvikseen jos ravitsemus on kutakuinkin muutoin kunnossa. Ylimääräiset kemikaalit kertyvät elimistöön, maksaan.
      Mä uskoisin kyllä, että D-vit. on tällä pallopuoliskolla tarpeellinen lisä ainakin talviaikaan, ja sillähän on todettu olevan paljon suotuisia vaikutuksia, joista useita tutkimuksia. Kyllähän niissä purkeissa on maininta, ettei suosituksia saa ylittää. Jos syön esim. rasvaista lohta, en popsi samana pvnä pillereitä - yritän jotenkin tasapainoilla ja pidän taukoja.
      Eihän noissa tutkimuksissa varmaan ole taas huomioitu muita tekijöitä: liikunta, ylipaino, tupakointi, alkoholinkäyttö jne. Mä tunnen ihmisiä, jotka popsii vitamiineja, vaikka ovat reilusti ylipainoisia - mietin joskus, et ne on niin yliravittuja, että lisävitamiinit tarpeen.

      • FLaxx

        Älä missään nimessä syö pellavarouhetta (ja siemenet turhia,eivät sula).

        Siinä rouheessa on kadmiumia, jota pellava imee maasta.

        Ainoa oikea tapa on keittää pellavansiemeniä, jollloin niistä liukenee ns. limaa ja nauttia sitä.


      • tiedonjanoinennnnn
        FLaxx kirjoitti:

        Älä missään nimessä syö pellavarouhetta (ja siemenet turhia,eivät sula).

        Siinä rouheessa on kadmiumia, jota pellava imee maasta.

        Ainoa oikea tapa on keittää pellavansiemeniä, jollloin niistä liukenee ns. limaa ja nauttia sitä.

        Miten pellavansiemenlimasta voi nauttia?


      • ...

        Tosin ylipainoisuus ei välttämättä tarkoita, että saisi riittävästi tärkeitä ravintoaineita ruoasta. Useimmiten ylipainoiset syövät hyvin yksipuolista ruokaa, joissa on paljon rasvaa ja hiilihydraatteja, mutta liian vähän vitamiineja, kivennäisaineita yms.


    • tokitoco

      Surullisenkuuluisa SETTI-tutkimus mustasi pahoin vitamiinien mainetta, kun synteettinen betakaroteeni aiheutti tupakoiijlla enemmän keuhkosyöpiä.

      Siitä visusti vaiettiin , että E-vitamiiniryhmässä eturauhassyöpä oli yli 30 prosenttia vähäisempää.

    • puun takaa..

      Tuossa jutussa ei käynyt ilmi onko kyse jatkuvasta vitamiinejen popsimisesta vai kuuriluontoisesta. Käsittääkseni aika harva syö vitamiinipillereitä jatkuvasti. Itse syön d-vitamiinia, kalsiumia koska en voi käyttää maitotuotteita, , pari teelusikallista pellavan tai hampunsiemenöljyä, koska ne auttavat atooppiin ihottumaan, maitohappobakteereita kuuriluonteisesti jos vatsa temppuilee. Monivitamiineja olen syönyt todella harvoin, silloin jos olen tuntenut itseni todella väsyneeksi. Ehkä nämä seuratut henkilöt ovat suurkuluttajia ja vitamiini-intoilijoita. Lisäravinteita kun voi käyttää monella tapaa.

      • ei sadu

        Eiköhän tässäkin tutkimuksessa ole takana tarkoitus, etteivät ihmiset pysyisi terveinä. Yleensä tutkimukset tehdään tutkimuksen toimeksiantajan eduksi.
        Itse en usko enää juuri mihinkään tutkimukseen.

        Olen syönyt vitamiineja ja ravintolisiä päivittäin. En sairastele lainkaan kuten silloin, kun en käyttänyt mitään ylimääräistä ruoan lisäksi.
        Jatkan niiden ravintolisien ja vitamiinien popsimista, jotka olen kohdallani hyväksi kokenut.


    • ed

      Niinpä, tässä on Hesarin sivuilta löydetty artikkeli, eli tässä todetaan että tutkimusta ei voi suoraan soveltaa Suomeen.
      http://www.hs.fi/kotimaa/Tutkimus Ravintolisä- ja vitamiinivalmisteista ei juuri hyötyä/a1305546891272

    • Josef

      Herbalife on älykäs ravitsemus. Tiivistetty ruoka. Ei ravintolisä. Turvalinen käyttä.

    • ...

      Pitää sit näköjää lopettaa mivitotalin käyttö.

    • Valion huijaus

      Kyseinen tutkimus on tehty SYNTEETTISILLE vitamiineille ja kuten Valiokin, synteettiset kerääntyvät elimistöön eivätkö liukene sieltä kuten orgaaniset vitamiinit. Aikanaan tehtiin tutkimus A-vitamiinista ja todettiin että jopa maksalaatikon syönti raskausaikana on epäterveellistä. Näin meille jakoi THL ja Puskat väärää tietoa.
      Mutta kuten kaikki tiedämme, saamme porkkanasta esims a-vitamiinin esiastetta eikä porkkanoiden syönti niiden vitamiinipitoisuuden vuoksi ole vaarallista vaan päinvastoin.
      Synteettinen C-vitamiini voi aiheuttaa sitä tai tätä,mutta kotimaiset C-vitamiinipitoiset marjat eivät aiheuta.

      Joten lopputuloksena, syö mahdollisimman paljon kotimaisia (toistaiseksi vielä saatavilla) marjoja,juureksia ja peruselintarvikkeista tehtyä ravintoa.

      Kierrä kaukaa Saarioisten einekset,Valion D-vitaminoidut synteettiset tuotteet ja muut mukamas terveystuotteina mainostetut.

    • "#"#"##"""""""""""""

      Hän varoitti ottamasta sikainfluenssarokotetta, ja oli oikeassa.

      http://www.youtube.com/watch?v=vqMK_yu8APg

      Hän ollut oikeassa monessa asiassa.

      http://www.youtube.com/watch?v=wvoxVsQqMkQ

      Joten häntä kannattaa kuunnella.

      http://www.youtube.com/watch?v=4HAN57I-lnE

      Globaalin eliitin, illuminatin yksi tavoite on raju maailmanlaajuinen väestönvähennys, se tehdään monin eri keinoin, jotka ovat jo käytössä, vitamiien kieltäminen on vain yksi keino, ravintoköyhä valmisruoka ja kielletyt vitamiinit = sairaat ja ennenaikojaan kuolevat ihmiset.

    • omega3 4life,,,,,,,,

      no monikohan narkolepsiaan sairastunut ois nyt sitte jälkeenpäin mietittynä ottanu kyseisen sikapiikkirokotteen vai tavallisia vastustuskykyä parantavia vitamiinejä? Kyllä minusta tuntuu että tämä on nyt taas joku suurenluokan huijaus lääkealalta ajaa omia etuja! Itse syön vitamiineja joka päivä ja syön jatkossakin eipä ole nuhat vaivannu tästä syystä lääkeala yrittää mustamaalata luontaistuotteita että saisivat itse käärittyä rahat kalleilla lääkekuureilla ja flunssa piikeillä tää on mun mielipide

      • omega3 4life

        lisäys vielä edelliseen ja tästä syystä eiköhän ne vitamiinit vielä laissa kielletä että on taas yksi diktaattori lisää eli lääkeala joka on ruvennut nykytrendin mukaan ottanut mallia jo toimivasta pankkien huijauksesta jolla viedään kaikilta rahat!


    • Loppu Propagandalle

      Aamen.

    • Elämän ilo!

      Kaikkea ei pidä ottaa vakavasti!

    • huuhaata vaan

      Tuleehan sitä käytettyä K2-vitanatto, D3vitam, kalaöljyä, magnesium, Befoli, kalcium, nuo myrkyt virtaa veressä. Olihan se kahvi ja suklaakin vaarallisia kauan aikaa, nyt ne onkin terveellisiä ja varmaan käy samoin myös noille vitamiineille että kohta ovatkin terveydelle välttämättömiä, jossain uudessa tutkimuksessa todettu, näinhän se menee. Mistä sen voi tietää että ovat haitaksi kun pitkäaikainen tutkimus ja ihmisiä kuolee jokatapauksessa siinä ajassa, myös niitä testi henkilöitä. Ovat huomanneet vain että lääkkeitten käyttö taitaa vähentyä kun ihmiset terveempiä ja siksi pelottelevat vitamiineilla.

    • Ei Elämästä Selviä..

      Nämä ravitsemukseen liittyvät uutisoinnit pitäisi kieltää lailla parin vuoden ajaksi. Aiheuttaa liikaa huolta, mielipahaa, kiistelyä ja haitallisia vastareaktioita puoleen ja toiseen. Vähentää ihmisten onnellisuutta ja näin lyhentää elinikää varmaan enemmän kuin joku multivitamiinin syöminen.

      Osa meistä tarvitsee lisäravinteita, suurin osa ei. Osa saa liikaa jotain ravinnetta, suurin osa ei. Osalla liikkuminen ja syöminen on tasapainossa, suurella osalla ei. Osa juo liikaa alkoholia tai polttaa tupakkaa ja suurin osa ei. Luomua, "teho"tuotettua, tyydyttyneitä tai joskus tyydyttymättömiä, pekonia tai kaurapuuroa aamiaiseksi, lisäaineita vaikka olisivat luonnosta peräisin... D-vitamiinia 5 tai 50 mikrogrammaa, punaviiniä vai suklaata ja 2 litraa tai levyllinen päivässä? Mustikoita? Superfoodia? Vai täytyykö olla Goji-marjoja? Mitens maitohappobakteerit? ... ... Närästääkö? Palaako pata pohjaan?

      Nyt rauhoittukaa ihmiset. Tässä ajassa sairainta on tämä saatanallinen hysteria kaikkea imailemaamme kohtaan. Ei tämä eläminen rikkaassa länsimaassa oikeasti noin vaarallista ole.

    • haistakaa home

      en millään jaksais pitää mitään luentoo. ravintolisät on tarkoitettu lähinnä urheilijoille kovemman rasituksen takia. tavis pulliainen ei tartte juuri mitään extraa.

    • osta auto
    • muuan_

      VITAMIINILISÄT= MYRKKY ELMISTÖLLE

      Söin aktiivisesti C-VITAMIINILISÄÄ reiluja annoksia noin vuoden verran. Aloin saamaan kummallisia oireita. Aivan, kun sydämen pumppausteho olisi alkanut laskea. Heräilin joskus yöllä todella heikkoon oloon ja pahimmissa tilanteissa jouduin soittamaan ambulanssin asunnolleni. Säikähdin toden teolla oireitani. Minulta otettiin perus tutkimukset, joista ei löytynyt mitään.

      Yritin miettiä, mistä oireeni olivat peräisin, kunnes ymmärsin yhteyden runsaan C-vitamiinin käytön ja oireiden välillä. Lopetin C-vitamiinilisän käytön ja oireet hävisivät saman tien! Samoja oireita aiheuttivat C-vitaminoidut mehut. Kukaan lääkäreistä ei ikinä uskonut, kun selitin, että oireeni syntyvät C-vitamiinista.

      Minä en liputa yhdenkään vitamiinilisään perään oli se sitten keinotekoista tai luonnonmukaista.

      En osta mitään tuotteita, joihin on lisätty vitamiineja. Lähes kaikki maidot ja jogurtitkin on pilattu D-vitamiinilisällä. Luomumaito on ainoa maito, missä ei ole mitään. Mielenkiintoista sekin, että laktoosi-intoleraatikkona en saa luomumaidosta mitään oireita.

      • vitavita,,,,,,,,,,,,

        hmm.. huono olos todennäköisesti johtuu siitä että oot menny liiallisuuksiin syönyt vain vitamiineja etkä syönyt ruokaa? vitamiinithan on ruokavalion lisijä/täydentäjiä EI KORVAA RUOKAA!!! Mitä tarkoitat sydämen pumppaustehon laskulla pulssiako? Nimittäin tuollehan on ihan oma sana sitä kutsutaan KUNNON PARANTUMISEKSI väännetäänpä oikein rautalangasta sitte ku oot vaikka 89vuotias nouset ruuan jälkeen penkiltä seisomaan sun sydämes hakkaa niinkuin tulis rinnasta ylös koska se ottaa sun voimille ja oot väsyny (oot vanha) Ajattele nyt alhaisempi syke voi tarkoittaa sitä et nykysellään voisit vaikka ihan tuosta noin vaan juosta vaikka 5-10kilometriä ja sitte vasta rupeaa sulla syke nouseen eli jaksat pitempään ja olet rautasessa kunnossa! Kyllä sitä sydämen tykytyksiä ja korkeaaverenpainetta kerkiää sitte vanhana kokea!


      • hmmmmm...

        Jos otat tyhjään mahaan c-vitamiinit tai mitätahansa ravintolisää, niin varmasti alkaa heikottamaan. Siksikä ne pitäisi ottaa ruuan kanssa...

        C-vitamiinin liikasaanti voi aiheuttaa väsymyksen tapaista tilaa ja vatsavaivoja.


    • karzan..

      kyllä saa rukkaset heittää nurkkaan jos syö ruokaa, minä syön vaan vitamiineja ja voin hyvin, kävin lekurissa ja lääkärini sanoi että terve kuin mikä, elä vaan samaan malliin nin kuin tähänkin asti, nämä viimeset kaks viikkoo! puahahahaköhihkuihshahahahaha...

    • Halvemmaksi tulee kun ei osta mitään vitamiineja kaupasta.

      Joissakin lääkkeissä saattaa olla rautaa lisättynä, mahtaisikohan lääketeollisuus lopettaa rautalisät tälläisten tutkimusten yleistyessä?
      Loppujen lopuksi lienee suht koht samantekevää mitä syö, jos pysyy kohtuudessa.

    • .........

      Miten nämä levitteet, niissähän on lisätty vitamiineja? Pitääkö käyttää voita sittenkin.

    • lässyn lässyn

      Entäs sitten monet lääkkeet ja rokotukset?Eiköhän niistä ole enemmän haittaa.esim tämä sikainfluenssa rokote.Tämä on taas joku markkina juttu!

    • alkuperäisasukas
    • OSTAKAA OSTAKAAA

      Jaaha Nappikauppiaat on kovasti käyneet peukuttamassa plussaa.

      Pelkäävät tosissaan bisneksien kärsivän.

      Ei hätää suomessa 2,5 miljoonaa ihmistä on keskimääräistä tyhmempiä.

      Joten eikun mainontavolyymiä vaan vähän härskimmäksi.

      • Loppu Propagandalle

        Kukahan pelkää bisneksen kärsivän? Toloset ja paulat!

        Aivan käsittämätöntä logiikkaa, että jos arvostelee huuhaahoitoja niin kannattaisi turhia lääkehoitoja.

        Ei oo pää enää entisensä ravintolisälahkolla...sen verran lahoksi on jo mennyt.


    • Loppu Propagandalle

      Myös B-vitaaminilisät lisäävät kuolleisuutta, joku kun jeesusteli, että ovat vesiliukoista.

      "Mursu et al3 studied consump-
      tion of 15 dietary supplements in 38 772 women ini-
      tially aged 55 to 69 years with a median follow-up pe-
      riod of 19 years; after adjustment for lifestyle variables,
      14 of the supplements were unassociated with total mor-
      tality or were associated with increased mortality. There
      is considerable evidence from randomized clinical trials
      (RCTs) that isolated supplements do not yield expected
      benefits and may even do harm.4 Of particular concern
      in regard to folic acid is the extended follow-up (me-
      dian duration, 38 months) after 2 Norwegian RCTs that
      provided folate, pyridoxine hydrochloride (vitamin B6),
      and cyanocobalamin (vitamin B12) (median duration of
      treatment, 39 months) to men and women with ische-
      mic heart disease.5 The pooled findings for these studies
      found a hazard ratio of 1.18 (95% CI, 1.04-1.33) for total
      mortality, 1.38 (95% CI, 1.07-1.79) for cancer mortal-
      ity, and 1.21 (95% CI,1.03-1.41) for cancer incidence com-
      paring the 3411 participants who were treated with fo-
      lic acid plus cyanocobalamin and pyridoxine
      hydrochloride or folic acid plus cyanocobalamin with the
      3426 participants who were treated with pyridoxine hy-
      drochloride or placebo. Folate is a growth promoter, which
      is of benefit in the early fetal situation, but may be a det-
      riment in cancer. "

      ONLINE FIRST
      The Importance of Food

      David R. Jacobs Jr, PhD
      Jaakko Mursu, PhD
      Katie A. Meyer, MPH, ScD

      ARCH PEDIATR ADOLESC MED WWW.ARCHPEDIATRICS.COM
      PUBLISHED ONLINE OCTOBER 3, 2011


      Ja näille ei löydy lääketeollisuussidonnaisuuksia (olen haka löytämään ne), joten puppupuhetta huuhaauskovaisilta se, että tämä olisi lääketeollisuuden tilaama.

      Ovat terveys- , kansantervcey- ja ravintotieteilijöitä.

      Tässä se varsinainen tutkimus, jos ei vielä netistä löytynyt:

      Mursu J, Robien K, Harnack LJ, Park K, Jacobs DR. Dietary supplements and
      mortality rate in older women: the Iowa Women’s Health Study. Arch Intern Med.
      2011;171(18):1625-1633.

    • maitotyttö.

      Joitain rasvaliukoisia vitamineejä kuten A-vitamiinia ihminen saattaa saada liikaa. Mutta joillain ihmisillä on outo käsitys, että aikuinen ei tarvitse maitoa. Me tarvitsemme enemmän kalsiumia, ei vähemmän! Kuinka moni vanhus tai vanheneva, kaatuu ja loukkaa itsensä eikä parane siitä? Luut haurastuvat, ja siitä huolimatta katsotaan, ettei aikuinen tarvitse maitoa!

      Tarvitsemme enemmän maitoa, ei vähemmän!

      • EL.a . K. IM

        maitotyttö

        Maitoa on hyvä nauttia myös aikuisena.

        Jos on laktoosiintoleranssi, niin on myös hyla valmisteita.

        Mä voin kipata vaikka pastoroituakin.

        Paras ruokajuoma mielestäni on maito.

        Silloin pystyy maistamaan ruuan aromit paremmin.


    • Uuyrewetyuuo

      hei haloo äly älä jätä! Ihmiset syö tosi epäterveellisesti ja kansa lihoaa. Liikuntakin monella niin ja näin. Kyllä jokaiselle kuolema vastaan tulee mutta varmemmin se tulee ennenaikaisena lihaville, huonosti syöville. Kansantaudit tulee ihan muista syistä kuin parin pillerin popsimisesta. Alan asiantuntijakin oli kommentoinut ja sanoi että vääristelyä koko juttu.

      • "Sikaflunssaa"?

        > Alan asiantuntijakin oli kommentoinut ja sanoi että vääristelyä koko juttu.

        Onko kyseessä, levitetäänkö tässä tämän syksyn "sikaflunssaa"?


    • hommatyyppi
    • Kuolema korjaa vitam

      Laksatiivien nauttimien suojaa flunssalta, kertoo tuore tutkimus!

      Itse syön ja olen huomannut jo tulokset
      t. avaaja - nimim .Kuolema korjaa vitam

    • Ei huolta huomisesta
    • Voi vai markku

      Suomessa tehtiin tutkimus aikoinaan sepelvaltimopotilaista, jossa satunnaisesti valituista henkilöistä puolet veti kissanrasvoja ja toinen puoli voituotteita.
      Yllätys oli, että kissarasvoja, eli margariinejä syöneet kuolivat nopeammin, kuin voita käyttäneet!
      Tuosta tutkimuksesta ei kauan mekkaloitu. Varmaan rahalla iskettiin hiljaiseksi ja mappi ööhön.

    • Dead man walking..

      Joo no meigä on delannu jo pari kertaa vitskuihin ja nyt on henki lähtemäs kolmatta kertaa. Mivi total plussaa ja omegaa että näin se henki multa lähtee tällä kertaa.

    • EL.a . K.IM

      Kuolema korjaa vitam

      Se riippuu siitä, onko vaömoste synteettinen.

      Luonnon tuotteista ylimäärä poistuu normaalin ruuansulatuskanavan mukana.

      Synteettiset vitamiinitkin saattaa toimia..

      Mutta annostus on aika tarkka.

      Niistä ylimäärä annostuksesta varastoituu rasvakudokseen.

    • Ravintolisien valmistajat pitäisi mennä nyt konkurssiin, mutta ei mene.

      Kerran opitusta tavasta ei luovuta vaikka on aukottomasti todistettu se tosiasia että touhussa ei ole järkeä.

    • Supervirus uhkaa
    • Kaikessa.

      Liika on liikaa. Vitamiineissa on tärkeää noudattaa annosteluohjeita. Itse syön vitamiineja,koska ruoka jota syön ei ole riittävän monipuolinen. Vitamiineista on ainakin minulle ollut hyötyä,ei ole allergioita,jaksan treenata salilla ja lihakset ovat kuin terästä. Flunssaa tai yskää en ole sairastellut vuosiin. Hiukset kasvavat vauhdilla ja kiiltävinä. Siis miksi lopettaisin vitamiinien käytön,koska tulokset puhuvat niiden puolesta? Paljon löytyy myös tieteellisiä tutkimuksia,joissa kerrotaan vitamiinien käytön hyödyllisyydestä.

    • hmmmm....

      Nyt herää kysymys miten tässä on asiaa tutkittu. On melko mahdotonta seurata noin tarkasti suurta ihmisjoukkoa ja vetää se johtopäätös, että ravintolisien käyttö lisää kuolleisuutta. Ihmisellä on riskejä kaikkialla, voi kuolla milloin vain, joutua kolariin tai auton yliajamaksi tai lentokone voi pudota jne. Onko nyt tarkasti eritelty ne tapaukset, joissa kuolevaisuus on ihan tarkasti lisääntynyt ravintolisien käytön vuoksi? Sellainen erittely on mielestäni ihan mahdotonta kun vertaa siihen miten paljon kaikkia riskejä ihmisillä on, olettaen etteivät he makaa olohuoneen lattialla mahallaan kaiket päivät.

      Luulen, että takana on lähinnä pelottelutaktiikka, ettei vitamiineja käytettäisi. Kohtuus toki on oltava, mutta päivittäisillä saantisuosituksilla ei oikeasti voi kamalasti saada pahaa aikaan... jos ajatellaan, että c-vitamiininkin suositus on vain 60 mg jne. D-vitamiinista suositukset ovat mikrogrammoissa, kun niitä myrkytyksiäkin ilmeni aikoinaan tuhatkertaisilla annoksilla...

      Veikkaanpa, että kysymys on jälleen nollatutkimuksesta.

    • tieteen ystävä
    • yks jukkis

      Voi elämän kevät, luontaistuotejuttu on uskonto,se ei perustu järkeen, vaan verrataan omia kokemuksia ja naapurin tai lähipiirin, sellaisella vertaamisella ei ole tieteellistä pohjaa, turha sitä teille on selitellä, kun vetäkkää kaikkee vaan vaikka kaksin käsin.
      Sitten on kumma kahtiajako, että synteettinen vastaan luonnon heheh luonnosta saadaan myrkkyjä perinteisesti helpommin kuin synteettisesti. Ja että luonnon on aina parempaa ja turvallisempaa, siinäkin tieto auttas himpun verran.
      Ihminen on kumma eläin, sille kun tehdään esim. lääketesti, toinen popula syö lääkettä ja toinen lumelääkettä ja kas lumelääke on monesti parantanut vaivat, no lääke parantaa kyllä enemmän.
      Huolissaan tässä saa olla kun oli vaiva kun vaiva, niin siihen pilleri, kohta ei tarvii ruokaa kun pillereitä syödään niinpaljon.

    • popsi,popsi...

      Kiinnittäkää huomio, ketkä ovat uutisen takana. Kuopiossa on oltu aina vastaan kaikkia ravintolisiä, tärkeitäkin. Siellä se tieto lepää....

    • Rauhanlietsoja

      On totta että synteestisten ravintolisien vaikutus on kyseenalaista, MUTTA käyttännössä tämä on lääketeollisuuden propagandaa, jotta voisivat pitää asiakkaat hyvinä asiakkaina eli sairaina omien synteestisten lääkkeidensä avulla.

      Orgaaniset valmisteet ovat hyviä, mutta vitamiinivalmisteet usein ovat orgaanisia tai semisynteettisiä, toisin kuin Big Pharma tällä kampanjallaan uskottelee. Lääkkeiden markkinointi -ja terveellisen ruuan panettettelukampanja näyttää olevan suuressa juoksussa. Älkää uskoko tuohon höpinään vaan ottakaa selvää asiasta vaikkapa torrent latausten kautta. Tietoa on aivan valtavasti saatavissa kunhan osaa hakea. Jopa syöpään ja diabetekseen on luonnonmukaiset parannuskeinot vaikka lääkeyhtiöt eivät sitä tahdo ihmisille tarjota maksimoidessaan voittonsa. Lääkefirmat muuten rahoittavat ison osan median rahoituksesta.

      Terveyttä lukijoille, välttäkää propagandaa!

      • vältä omaa viestiäsi

        "Terveyttä lukijoille, välttäkää propagandaa! "

        - näinpä. Siksi sinun viestiäsi pitäisikin karttaa ensisijassa. Niin uskomatonta valehtelua oli että voi hyvänen aika. Salaliittohörhöilyt syövän "luonnonmukaisesta" parannuskeinosta on vastuutonta paskapuhetta, josta sietäisit saada kuritushuonetta.


      • Rauhanlietsoja

        Jotta kirjoitukseni ei jää ilman lähteitä niin luettelen muutaman joita kannattaa etsiskellä. Aihepiiri on paljon laajempi kuin pelkästään vitamiinipropaganda, mutta onkin tarkoitus, että lukija voisi saada näistä kokonaisvaltaisen kuvan. Lista sisältää muutamia dokumentteja jotka koskevat rokotteita, mutta liittyvät kyllä oleellisesti aiheeseen. Vitamiinipropagandan lähteet ovat jäävejä ja palvelevat sen uutisoinnin kautta omia etuja.

        Laittakaapa talteen koska mediat ja lääketeollisuus kyllä tekee kaikkensa tiedon leviämisen estämiseksi.

        Jane Burgermaister - Swine Flu Panic, Martial Law, Fema
        Miksi syöpää ei saa parantaa
        Toxins
        Are Vaccines Safe
        Big Bucks Big Pharma - Marketing Disease and Pushing Drugs
        Big pharma an that just wants money
        CBC - Witness - The Origin of AIDS - Polio Vaccine
        Deconstructing the Myth of AIDS
        Dr. Rebecca Carley - Vaccine Induced Diseases (2009)
        EDTV - Vaccination Murder Plan With Jane Burgermeister (2009)
        Healing Cancer from Inside Out - by Mike Anderson (2008)
        House Of Numbers
        Hoxsey - How Healing Becomes A Crime (1987)
        MICHAEL MOORE - SICKO (2007)
        PBS FRONTLINE - Dangerous Prescription
        Rethinking AIDS 2009 Conference
        Shots In The Dark (2008)
        The Marketing Of Madness (2009)
        Under Our Skin - Lyme Disease
        Vaccination The Hidden Truth (1998)
        We Become Silent - The Last Days of Health Freedom
        Burzynski The Cancer Documentary
        CutPoisonBurn
        Perfect Pandemic
        Aspartame - Sweet Misery A Poisoned World
        Psychiatry Industry of Death
        The Cancer Report Rockefeller Influence On Medicine And Cancer
        Simply Raw Reversing Diabetes In 30 Days

        Myös näihin aiheisiin kannattaa tutustua:
        Codex alimentarius (liittyy nimenomaan tuohon vitamiinikampanjaan)
        GMO (Geenimanipuloitu ruoka)
        Chemtrails
        Monsanto
        Aspartaami (aspartame)
        WHO WTO

        Terveydeksi!


      • Rauhanlietsoja
        vältä omaa viestiäsi kirjoitti:

        "Terveyttä lukijoille, välttäkää propagandaa! "

        - näinpä. Siksi sinun viestiäsi pitäisikin karttaa ensisijassa. Niin uskomatonta valehtelua oli että voi hyvänen aika. Salaliittohörhöilyt syövän "luonnonmukaisesta" parannuskeinosta on vastuutonta paskapuhetta, josta sietäisit saada kuritushuonetta.

        Nämä lekurit ja lääkeyhtiöt tosiaankin tahtoisivat totuudenpuhujien olevan kuriushuoneella. Sinä vain osoitat millaista ajatusmallia te edustatte. Sen sijaan että osoittaisit joitain tosilukuja tahdot uskotella minun valehtelevan ja vieläpä tahdot kidutusta ja sananvapauden riistoa. Tulkoon ilmeiseksi millaista sakkia siellä propagandateollisuudessa on. Kiitos että näytät karvasi muillekin. Minä tahdon terveyttä ihmisille, kun sinä kaipaa tauteja ja kärsimystä.

        Kaikki eivät ole yhtä manipuloituja ja manipuloitavissa kuin te viisaiksi itseänne uskottelevat luulette.


      • virkamies
        Rauhanlietsoja kirjoitti:

        Jotta kirjoitukseni ei jää ilman lähteitä niin luettelen muutaman joita kannattaa etsiskellä. Aihepiiri on paljon laajempi kuin pelkästään vitamiinipropaganda, mutta onkin tarkoitus, että lukija voisi saada näistä kokonaisvaltaisen kuvan. Lista sisältää muutamia dokumentteja jotka koskevat rokotteita, mutta liittyvät kyllä oleellisesti aiheeseen. Vitamiinipropagandan lähteet ovat jäävejä ja palvelevat sen uutisoinnin kautta omia etuja.

        Laittakaapa talteen koska mediat ja lääketeollisuus kyllä tekee kaikkensa tiedon leviämisen estämiseksi.

        Jane Burgermaister - Swine Flu Panic, Martial Law, Fema
        Miksi syöpää ei saa parantaa
        Toxins
        Are Vaccines Safe
        Big Bucks Big Pharma - Marketing Disease and Pushing Drugs
        Big pharma an that just wants money
        CBC - Witness - The Origin of AIDS - Polio Vaccine
        Deconstructing the Myth of AIDS
        Dr. Rebecca Carley - Vaccine Induced Diseases (2009)
        EDTV - Vaccination Murder Plan With Jane Burgermeister (2009)
        Healing Cancer from Inside Out - by Mike Anderson (2008)
        House Of Numbers
        Hoxsey - How Healing Becomes A Crime (1987)
        MICHAEL MOORE - SICKO (2007)
        PBS FRONTLINE - Dangerous Prescription
        Rethinking AIDS 2009 Conference
        Shots In The Dark (2008)
        The Marketing Of Madness (2009)
        Under Our Skin - Lyme Disease
        Vaccination The Hidden Truth (1998)
        We Become Silent - The Last Days of Health Freedom
        Burzynski The Cancer Documentary
        CutPoisonBurn
        Perfect Pandemic
        Aspartame - Sweet Misery A Poisoned World
        Psychiatry Industry of Death
        The Cancer Report Rockefeller Influence On Medicine And Cancer
        Simply Raw Reversing Diabetes In 30 Days

        Myös näihin aiheisiin kannattaa tutustua:
        Codex alimentarius (liittyy nimenomaan tuohon vitamiinikampanjaan)
        GMO (Geenimanipuloitu ruoka)
        Chemtrails
        Monsanto
        Aspartaami (aspartame)
        WHO WTO

        Terveydeksi!

        Hei rauhanlietsoja! Kerro minkä värinen aamutabletti jäi ottamatta.

        Varsin luotettavan lähdeluettelon olet liittänyt, buahahahahahaha!


      • *itun virkamies
        virkamies kirjoitti:

        Hei rauhanlietsoja! Kerro minkä värinen aamutabletti jäi ottamatta.

        Varsin luotettavan lähdeluettelon olet liittänyt, buahahahahahaha!

        Ääliö, nuo ovat youtubesta löytyviä videoita. Pidä sinä huoli siitä että otat omat tablettisi niinkuin lääkäri on sinulle suositellu, typerä lammas!


    • Kuolleisuus 100 %

      Kaikki me kuollaan joskus. Kukaan ei ole vielä metusalemiksi jäänyt. Kuolleisuus on aina sata! Ei se siitä voi nousta!

    • Lissee vitamiinia!

      Noe voe tokkiisa. Tuassiisa ovat Savon rohvessorit oleet asjalla. Siellähän Itä -Suomen Yljopistossa vaekuttaa tämä Varkku Pyllykangas, terveespopulismin tosentti. Varkku se sannoo, jot myö ei saataes liäkkeitä popsia. Ne sairauvet on liäketehtaatten ukkoloihen keksintöjä. Mittee jos ei mulukku seeso? Siihe tuo Varkku sannoop jot eihä sellasta vikkoo oo olemassakaan. Pitteeskö panna jiätelötiku kahe puolen mulukkua ja vaekka teipillä kiinnottais. Jos oes oikee paha eukko, niin oekeen tikkusesta puusta voes tuo mulukunkannattimen rakentoo. Sehä se Viakra on aekuse miehe vitamiinj.

      Ja nyt tämä toenen käekäles, Jaakko Hylyje on sanona että elekee niitä vitamiinia ottako, muuton tuloo kuolo. Näkispä tuon tutkimuksen, Amerikan tätejä ovat tutkinneet. Sielläpä se annostus on voena olla aeka palajon julumempi ku meitin rohdoissa. Siitä on olluna hyvä johtopiätöstä vettää.

      Miulla on kaike pahin myrkky tievosa. Se on nimittäin tuo aeka. Pittees kellot ja kalenterit kieltee ja het. Tunnin piästä miekii on tuassiisa lähempänä kuolemmoo. Ja vappaasti vuan suap kellon ostoo.

    • setrtwertertertert

      Tämä on illuminatin codex alimentarusta.

      Illuminati ei välitä suomalaisista tai usalaisista ym. yhtään enempää kuin esim. libyalaisista lapsista, joita se tappaa.

      See what happend to this child...NATO & Rebels Crimes in Sirt.

      http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=hobDCtmx0xo

      Te olette illuminatille vain teuraskarjaa, jota pitää teurastaa suurella kädellä.

      http://www.youtube.com/watch?v=qLoeavGDHjk

      maailmassa on nyt 7 miljardia ihmistä, illuminati haluaa vähentää maapallon väestön 500 miljoonaan ihmiseen.

    • nääin on

      Ihmisten kuolleisuus on aina 100 %, niin kuin kaiken muunkin elollisen.

    • jt

      Tuskin synteettisen vitamiinin syöminen sen vaarallisempaa on kuin lisäainepitoisen ruuan syöminen ja kaupastahan ei muuta ruokaa juuri saakaan enää.

    • vahvat luut

      Kannattaa muistaa, että kaikenlaiset synteettiset aineet rasittavat maksaa. Aina pitäisi miettiä tapauskohtaisesti hyödyt ja haitat. Jos esimerkiksi on kala-allergikko tai on vaikea laktoosi-intoleranssi (puhumattakaan maitoallergiasta), niin ne vitamiinit ja hivenaineet pitää sitten saada jollain muulla tavalla kuin ravinnosta.

      Parasta on saada terveyden vaatimat ainesosat suoraan ravinnosta. Lääketeollisuus ei pysty valmistamaan esimerkiksi synteettistä mustikkaa (mustikkahan on todettu todelliseksi superfoodiksi terveellisyysvaikutustensa takia), mutta se pystyy valmistamaan vitamiinipillerin, jossa on esim. C-vitamiinia. Tutkimus ei silti pysty sanomaan ainakaan vielä, että miten eri aineet reagoivat keskenään ja riittääkö ihmiselle se pelkkä C-vitamiini vai mitä kaikkia tekijöitä mustikassa on, jotta sen erinomaiset terveysvaikutukset todella aktivoituvat ihmisessä.

      Lyhyesti: Syö monipuolista vähän prosessoitua ruokaa ja niin paljon kotimaista ruokaa kuin mahdollista. Tilapäisesti, sairastellessa tai jonkun muun syyn takia voi olla perusteltua syödä ravintolisää.

      Toistaiseksi vain D-vitamiinin nauttimista normaalin ruokavalion lisänä pidetään välttämättömänä.

    • On myös hyötyä

      En oikein usko tähän tutkimukseen tai sitä olisi selvennettävä tarkemmaksi ja jokaiselle eri henkilölle sopivaksi.
      Lienee näin että jos käyttää liian paljon näitä tuotteita tai jos käyttää yhteensopimattomien lääkkeiden kanssa, silloin voi tulla ongelmia.
      Vesiliukoiset vitamiinit eivät edes varastoidu elimistöön vaan liialliset määrät poistuvat kehosta normaalia tietä.
      Aina on parempi jos ruuan mukana saa tarvitsemansa vitamiinit ja hivenaineet. On olemassa suolistosairauksia että nämä aineet eivät välttämättä jokaisella imeydy elimistöön, silloin lisävitamiineja voi käyttää. Hyvin monet käyttää esim. rautavalmisteita raskausaikana koska veren hemoglobiinin katsotaan menevän liian alas. Ja kenellekään ei liene tullut haittaa tästä raskauden aikana käyttämisestä, ei lapsellekaan.

    • kohta työtön?

      Työskentelen luontaistuotealalla: Viimeisen vuoden aikana vastaavanlaisia tutkimuksia on ruennut ilmestymään tämän tästä. Luontaistuotteiden markkinointia ja mainontaa ruetaan supistamaan suurella kädellä ensi vuoden puolella, esim. punariisiä ei saa enään mainostaa kolesterolin alentajana (mitenköhän lie käy Benecol mainosten?).
      Kysymyksiä leijuu ilmassa, miksi näin toimitaan??

    • varmaa.

      Ravintolisien käyttö ei lisää kuolleisuutta! Ei tietenkään; sillä jokainen, joka syntyy, kuoleekin myös. Saman verran kuolee kuin syntyykin, riippumatta mistään lisistä.

    • terveex

      Onneksi olen aina ollut sen verran köyhä, ettei rahani ole riittäneet minkäänlaisiin pillereihin. Kyllä se taitaa olla niin että tuo perusruoka on kaikkein paras terveyden ylläpitäjä.

    • jaaaaahaaa

      Höpö höpö!!! tää on nyt siis levinnyt suomeenkin.. Jenkeissä ruoka alkaa olla ravinneköyhää ja nyt sitä samaa paskaa yritetään syöttää tänne suomeenkin! Älkää ihmiset uskoko kaikkea mitä luette.. Tällä on kytkös lääketeollisuuteen jonka tarkoitus on saada lisää lääkkeitä kaupaksi. Ihmiset syövät pian täälläkin ravinneköyhää ruokaa josta puuttuvat kivennäisaineet ja vitamiinit ja näinollen ihmiset sairastuvat helpommin ja nopeammin ja tästä on lääketeollisuudelle hyötyä.. vittu miten törkeää toimintaa!! Tämä on niin jenkkilääkefirmojen maksama tutkimus ja nämä kyseiset yliopistot saavat rahoituksensa niiltä.. Älkää luojan tähden oikeasti uskoko tuohon tarinaan. Se on taivahan vale!! Minä ostan ravinteita ja syön vitamiinirikasta ruokaa nyt ja aina, kuolemaan saakka. Ja sitäpaitsi ette te ihmiset ikuisesti elä kuitenkaan. Vaikka mitä söisitte niin kuolette kuitenkin. Ihmisen kuolemanpelkoa on niin helppo käyttää aseena että tavallinen suomalainen lammas sanoo vaan "BÄÄ!" kun siihen istutetaan vaikka minkälaista satua.. Ei perhana!

    • Jaahas joo

      Täällä herbakauppiaat taasen virittelevät salaliittoteorioitaan kun jotain ikävää paljastuu. Ainut virallinen ja luotettava ravitsemustieto tulee edustamansa verkostomarkkinointifirman kautta. Näinhän se menee.

    • Marty Feldman

      Optimistit eivät elä liian pitkään ja vitamiineillä voi tappaa itsensä säädyllisesti niin että irvileuat eivät pääse aukomaan päätään, yläpäätään. Kyllä Mölleriä mainostettiin joa 1950 -luvun Valituissa Paloissa, joten nauttikaa kalamaksaöljystä iloisesti sillä D -vitamiinin puutos tappaa ja tekee ihmisistä vajaatehoisia, synteettinen lampaanvillasta eristetty D -vitamiini tai ultravioletti valolla säteilytetty hiiva ja siitä otettu D -vitamiini ei todellakaan ole Möllerin korvike. (taloustaito 3 /2011) . Kyllä tämä sisäsiittoinen kansa kaipaa vitamiineja !! B 12 ehkäisee aivojen kutistumista yli 65 -vuotiailla !!

    • syökääruokaa

      Mulle ovat ainakin.Hemomglobiini lähtee nousuun pillereillä ja kalaöljy närästää sekä henki haisee lohelle.Yäk!

    • hande-56

      Kaikki jotka syövät lisävitamiineja ovat lääketehtaiden mannekiineja.Eihän terveys ole milloinkaan tullut purkeista.Syö monipuolisesti vihanneksia ja muita ruoka-aineta kohtuudella siinä on omat ravinto ohjeet.
      Muttan niikuin jokaisessa jutussa,on tietoa mutta purkista on helpompi mutustella ns.tiivistettyä vitamiinia olevinaan terveelistä.

    • Ravinneköyhä ruoka

      Syödä täytyy, mahdollisimman monipuolisesti. Mutta: Millä oikeudella nyt annetaan niin kärjistettyjä, yksipuolisia lausuntoja julkisuuten sellaisesta, että jopa kaikkien lisäravinteiden tai vitamiini-/hivenainepillerien ottaminen on TÄYSIN turhaa? Jos tästä taas ei ole kysymys, pitäis vähän miettiä sanamuodot uusiks! Minne unohtui se tosiasia, että nykyisestä ruuasta ei taida sittenkään kovin moni saada tarpeeksi vitaimiineja ja hivenaineita? Tutkimustulokset, varsinkin tän laatuset, muuttuu lakkaamatta. Niin se muuttuu tääkin vielä moneen kertaan! Eiköhän pitäis vaihteeks tutkia niitä todellisia HYÖTYJÄ, joita monet saa lisäravinteista. Ei THL eikä kukaan muukaan oo pystyny todistamaan, etteikö niitä todellisia hyötyjä olisi. Laitonta väittää jotain niin jyrkästi, joka liittyy ihmisten hyvinvointiin ja terveyteen! Ja aina ne laittaa sinne sen sen "SAATTAA aiheuttaa...". Että niin vankat perusteet väittää, että kaikki lisäravinteet ois täysin turhia.

    • Vitamiinipillerivää

      Onko meillä nyt joku pula-aika ?

      Ihmiset syövät pelkkää Pettuleipää ja mistään ei saada vitamiineja ?

      Kamalaa !

      Keripukki vaivaa ja vatsa on kuralla.

      Syö heti Jugurttia ja osta pillerisi !
      Hah hah hah...

    • Minkälaiset 40 000?

      Kuka meistä tietää, minkälaisia yksilöitä ne tutkimuksen 40 000 naista oikein oli? Liikaahan ei saa mitään syödä missään muodossa eli yliannostus voi aina myrkyttää tai jopa tappaa. "Viinakin on viisasten juoma". Tais kupsahtaa sellaset naiset siinä tutkimuksessa, jotka otti joka pillerin kun uskoi, että se on automaattisesti "terveellistä"... Äärimmäinen terveysintoilu voi viedä hengen eli ei kannata tämänkään tutkimuksen tulokseen sokeasti luottaa. Sarjassamme: "Nainen kuoli juotuaan LIIKAA vettä" - eikö saa juoda enää ollenkaan vettä??

    • Ravinneköyhä ruoka

      Sehän siinä onkin, ettei ole pula-aika. Siksi se huomattiinkin hetken päästä eikä heti, ettei siitä ruuan paljoudesta huolimatta saadakaan aina riittävästi kaikkia vitamiineja ja hivenaineita.

    • Täydellistä ruokaa?

      Ruokaa on kaupat pullollaan, mutta kappas vaan! Ei ne ookkaan tänä päivänä enää niin ravinnerikkaita. Sitä vaan on niin vaikee uskoo päältä päin, kun niitä kasviksiakin on välillä geenimanipuloitu suuremmiksi ja värikkäämmiksi. Muista lannotteista ja lisäaineista puhumattakaan.

    • Syöpäteollisuus

      "Kehittyneidenkään" maiden ruoka ei oo enää sitä mitä joskus ennen. Ei pidä unohtaa sitäkään. Sokeesti ei kannata mitään valmisteita kuitenkaan popsia.

    • Syö hyvin,

      mutta Älä luota liikaa tän päivän teollisuusruuan "ravinnerikkauteen"!

    • ak

      "Tutkimustulos perustuu tutkittujen viiden eri otantakerran päiväkirjamerkintöihin. Mitään laboratoriotutkimuksia tms. ei ole tehty.

      Tutkimus on ns. meta-analyysi . Yhdysvaltalainen sisätauti-lehti harrastaa juuri tätä "epätarkkaa" metodia luonnonlääketieteellisissä tutkimuksissa kun halutaan tiettyjä tuloksia.

      Kliinistä tutkimusta tehneenä asettaisin myös ihmisten "päiväkirjamerkinnät" hieman epäuskottavaan valoon."

      http://portti.iltalehti.fi/keskustelu//showthread.php?t=606480&page=6

    • ismolaitinen

      Silkkaa propagandaa - kuinka moni vielä uskoo noita Illuminati-eliitin juonia ja valheita. Nyt joku roti tähän touhuun.

      No pitäähän se tukipaketti runnoa vaikka väkisin läpi, että päästään vauhdilla kohti uuden maailmanjärjestyksen toteuttamista (NWO). Eliitti vie kohta veronmaksajien viimeisetkin pennoset ja sitten on todella hauskaa.

      BBC - Los Totalos Financial Meltdown within 2-3 weeks http://losportalos.blogspot.com/2011/10/bbc-los-totalos-financial-meltdown.html

      Saksalaiset ottavat markan takaisin käyttöön? http://losportalos.blogspot.com/2011/10/saksalaiset-ottavat-markan-takaisin.html

      Tietoisuuden Laajentuminen - Tähtilapsen Perspektiivi
      http://www.scribd.com/doc/61830837/Tietoisuuden-Laajentuminen-Tahtilapsen-Perspektiivi

    • foolihappoa
    • Syön kaikkia !.

      Te olette sairaita tai "Luontaistuotekauppiaita".

      Jos minun pitäisi uskoa muutamaa ravintotieteen Professoria. Tai muutamaa Pillerikauppiasta niin....

      Hmmm ompas vaikea valita...

      Kyllä ! kallistun Pillerikauppiaiden kannalle.

    • IrjaRR

      Rahastusta koko pillerikauppa Kun katsoo niitä mainoksia ja miettii niitten pillereiden hintoja niin ihmetttelee kenellä edes on varaa ostaa niitä Hyvää perusruokaa ja siinä kaikki

    • Lose Weight Now

      Tutkimus ei koske HEBALIFE koska HERBALIFE älykäs ravinto, tiivistety ruoka, ei syteetttine vitamine.

    • Anonyymi

      Lääkärin ohjeen mukaan yksi B12 vrk

    • Anonyymi

      ainakaan Sana-sol vitamiinipurkkia ei missään nimessä pidä ostaa, purkin avaaminen aiheuttaa hermoromahduksen, aneurysman ja raivokohtauksen. Jos kohtalosi tiet kuitenkin jonkun epämiellyttävän käänteen myötä kohtaavat tämän purkin kanssa, varaudu kipulääkkeillä, laastareilla, rautasahalla ja kirveellä. Jos purkin saat auki, älä missään nimessä laita sitä enää koskaan kiinni, tai joudut käymään henkilökohtaisen helvettisi läpi uudelleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      656
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe