Kannattaako kyseiset firmat nykyään?
Kyllä niitä vielä jonkun verran näköjään löytyy
antikvariaatti/divari?
2
1429
Vastaukset
- no juu...
Mutta jotenkin en usko, että kukaan niillä varsinaisesti siis pelkällä divarissa istumisella tulisi toimeen eli maksaisi elämisensä??
Ensin pitäisi hankkia isot kokoelmat erilaisia lehtiä, musiikkilevyjä, ehkä kirjoja. Jos kokoelmasi olisi kiinnostava ja olet tehnyt kirjanpidon mitä maksoit ja sitten vaan hinnoittelemaan kaikki voitoksi...
Sitten kaupungin keskustasta liiketila... senkin vuokran joudut maksamaan vai meinasitko asua liiketilassasi vai toistakin vuokraa maksaa?
Sitten jos perustat divarin niin rekisteröit ittes vaan kuten muutkin yrittäjät, se maksaa pikku summan.. mutta mä en vaan käsitä miten tolla siis tulee toimeen??
voiko tosiaan olla niin että kuukaudessa tienaa niin paljon divaritoiminnalla että pystyy maksamaan kahdet vuokrat liiketila asunto, sähkö ja vesilaskut, muut laskut, syömiset....?? entä verot, meneehän nekin.
Entä kirjanpito? Sekin pitää tehdä, tuskin sitä itse teet koska sulla tuskin on kokemusta joten palkkaat yleisesti ottaen kirjanpitäjän joka kustantaa lisää.
Eli riittääkö tulot edes tuohon kun se homma alkaa pyörimään?
Saatko starttirahaa?
Onko sulla jo levyjä ja lehtiä, paljonko?
TSempatkaa nyt muakin tässä ketjussa kun tämä aihe on ihan ok... olen joskus miettynyt itsekin että rupeaisi pitämään divaria mutta kun tässä on oma talo vuokralla kaupungin vieressä niin ei tänne kukaan tule asioimaan ellen vuokraa liiketilaa keskustasta.
Nyt olis hyvä aika vähän sivistää itseään eli olis hienoa jos joku oikea aito divariyrittäjä kertois helpposelkoisesti miten homma toimii :) kiitokset! - bookseja
Esim. Jyväskylässä useampi divari lähellä toisiaan, eli kyllä ne jotenkin kannattavat. Mutta on sen verran on tunnettava alaa, että tietää, mikä myy. Kirjat vievät tilaa, eikä kirja itsessään ole sellainen tuote, jota ostetaan sikana säkissä. Kannattaa aloittaa ostelemalla lopettavien divarien varastoa, tietysti halvalla, sitten pitää osata valita niistä hyvin myytäviä kappaleita kauppaan, loput tunkiolle. Ja lisäksi, pitää keskittyä siihen, minkä alan tuntee. Eli jos ei tunne levyalaa, ei sitten myy niitä. Eikä kannata alkaa hentomieliseksi, eli jos joku tuo vinon pinon kirjoja vaihtoon, niitä ei pidä ottaa vastaan hyvän hyvyyttään. Itse en voisi alkaa divarinpitäjäksi, rakastan kirjoja ihan liikaa.
Nykyisin myydään paljon netissä.
http://www.antikka.net/
http://www.antikvariaatti.net/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663372Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh453184Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1222688- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä861487- 391330
- 821199