Meillä takana 1 ivf: josta 20 munasolua -> 1 2-solun alkio (lääkkeenä puregon), kaksi icsiä, joista ensimmäisessä lääkkeenä puregon ja 14 munasolua -> 5 siirtokelpoista alkioita 2-3 soluisia. Siirrettiin kaksi ja 3 pakkaseen samassa oljessa, ei selvinnyt sulatuksesta! Sitten 2 icsi 9 munasolua menopurilla (sama annos mitä puregonissa) ja 4 siirtokelpoista, kaksi siirrettiin 4 soluinen ja 3 soluinen. Pakkasessa vielä 2 2-solun alkiota.. Itsellä mennyt toivo näihin 2-solun alkioihin ja varsinkin selviämiseen sulatuksesta ;(( Ainakin tuolla menopurilla näyttäisi tulevan parempilaatuisia alkioita..
Mietin jo, että jos pakastealkiot eivät selviydy siirryn väestöliiton puolelle. Miten siinä edetään, kun takana jo 3 hoitoa??
Minulla lievä endometrioosi ja pco..
Onko vielä toivoa? ;(
1
305
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Teillä onkin jo pitkä taival takana hoitojen kanssa. Kertomasi perusteella hoitojen tulos on ollut varsin tavallinen. Olette saaneet useita hyvälaatuisia alkioita joka kerta. Omat taustatekijäsi, etenkin PCO, voi vaikuttaa tilanteeseen siten, että hormonihoitoa voi olla hankalampi saada kerralla optimaaliseksi.
Ennen neljännen hoidon alkua käymme tarkasti läpi kaikki edelliset hoidot ja mietimme kannattaisiko jotain vielä muuttaa hormonihoidoissa tai solujen viljelyolosuhteissa. Pohdimme myös tarvitaanko vielä jotain lisätutkimuksia.
Taloudellisena asiana kannattaa huomioida, että jos yhdestäkään siirrosta ei ole alkanut raskautta niin kuin ymmärrän kohdallanne tapahtuneen, niin neljännessä hoidossa joudutte hakemaan Kelan sv-korvauksen itse.
Kaiken tämän selityksen jälkeen toivon lämpimästi, että vihoviimeinen alkio on onnekkain, olkoonkin vain 2-soluinen!
Syysterveisin
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166598- 1972490
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1001928En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761507Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911059- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46939- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708