Miksi Lahdesta ei saa asuntoa/töitä??

Lähihoitaja*

Siinä siis kysymys. Miehen kanssa yritetty jo puoli vuotta saada asuntoa sieltä, mutta aina ne on mennyt jollekkin muulle.
Sama homma työpaikkojen suhteen, viitisenkymmentä hakemusta olen laittanut eri paikkoihin, oman alan ja myös sellaisiin joihin ei tarvitse mitään koulutusta, mutta silti ei mitään. Eikö sinne tosiaan huolita työntekijöitä muilta paikkakunnilta? Aika kummallista toimintaa.

12

1191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Husari

Koettakaapa muitakin paikkakuntia kuin Lahtea.
      Esim. Hämeenlinnasta ja Tampereelta löytyy niin töitä kuin asuntojakin.

Lahti on muutenkin mustaa työttömyysaluetta ja työpaikat menevät suurimmaksi osaksi niille, joilla on suhteita.

• Anonyymi

Hämeenlinna-Tampere akseli hyvää seutua ja ihmiset ystävällisiä. Lahtelaiset todella sisäsiittoisia. Vaikka mukaviakin löytyy. Joseilahtelainen jotain saa mitä haluaa se varastaa tai hajottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hämeenlinna-Tampere akseli hyvää seutua ja ihmiset ystävällisiä. Lahtelaiset todella sisäsiittoisia. Vaikka mukaviakin löytyy. Joseilahtelainen jotain saa mitä haluaa se varastaa tai hajottaa.

Samaa mieltä.

• eikannata

Itse muutin opiskelemaan Lahteen ja asuntoa etsin juurikin myös puoli vuotta, lopulta sain mutta vaikeaa oli.. :< Nyt töitä olen etsinyt 3kk, edes kaupan kassoille ei huolita, mutta suhteilla oon huomannut kyllä esim. luokkalaisten pääsevän töihin, ei täältä kokemuksella/koulutuksella mitään töitä saa. vituttaa ja tekis mieli muuttaa koko paikasta, oikeesti jos ei edes kauppaan pääse kassalla istumaan niin suosittelen kyllä miettimään kaupunkivalintaa uudestaan..

• Anonyymi

Ehkä tuo asenne on ollut se ongelma, ettet ole päässyt kassatöihin.

• Muuta pois

Hoida ensin opiskelusi loppuun, jos et voi siirtyä toiseen kaupunkiin opiskelemaan. Sekin mahdollisuus kannattaa selvittää.
      Valmistuttuasi kannattaa nostaa kytkintä välittömästi..

Lahti on syvääkin syvemmältä, sisäänpäin lämpiävä ja suhteilla pelaava tuppukylä.

• Loppuun palanut?

joo itse lahtelaisena huomannut myös että nykyään töitä lahdessa aika vähän? suhteilla pääsee tai hemmetinmoisella pommituksella yhteen paikkaan vaan??sit itketää kun ei ole työntekijöitä ja on työttömyyttä? itse kulkenut viimeiset 3.5 vuotta oikeasti pitkää matkaa töihin (työmatkoihin menee 3tuntia päivässä) ja parisuhde/perhe elämä kärsii/kärsiny ihan hemmetisti kun en ole koskaan kotona ja väsynyt koko ajan? hyvä ettei koko ajan räjähdä päässä kun stressaantunu ja väsyny? kauheat riidat avopuolison kanssa koko ajan.sekä lääkärissä käynnit ei paljo auta kun eivät kuuntele ja laittaa päivän saikkua ja taputtaa kyllä se siitä? monesti nähnyt vain silmissäni punaista sekä pahoja mielikuvia????? mutta ihminen kun on loppu niin on loppu? jotkut kestää olla erossa perheestä mielellään mutta minä en pysty enään koska muutenkin jäänyt kaikesta paitsi lapseni kasvamisen kohdalla ym?

• narsisitin uhri

Lahdesta on kunnollisen ihmisen vaikeaa saada asuntoa siksi, että lahti hyysää sosiaalitoimen ongelmatapauksia. jos olisit patoutunut valehtelija ja narsisti. Valehtelisit työnantajan erottaneen sinut laittomasti ja tulisit toiselta paikkakunnalta tehtyäsi perättömiä ilmiantoja lastensuojelulle ja poliisille, saisit asunnon heti.

• Lunaca

Vaikka onkin vanha ketju, niin vastaanpahan silti.. Meille tarjotiin Lahdesta kaupungin vuokra-(rivitalo)asuntoa noin 1,5 TUNNIN kuluttua siitä kun olin laittanut hakemuksen!! Että mättääköhän nyt jossain muualla.. Ja ei, emme ole sosiaalitapauksia vaan työssäkäyvä lapsiperhe!

• Erkki87
    • RahaMaailmaaPyörittää

Minä tässä muutama päivä sitten, ihan leikkimielellä, katselin Lahden talojen kämppiä. Laitoin hakukenttään yksiön, niin sen jälkeen oli ihan sama, että miltä alueelta hait, niin pelkkää ei oota tarjoiltiin. Tietty jos sais yksinasuvana työttömänä Kelan ja sossun kustantamaan kaksion tai kolmion kokonaan tai melkein kokonaan, niin sitten alkais haussa tärppäämään. Mutta eihän sitä, kun on ne vuokran suuruus ja neliörajat, että minkä verran yhellä ihmisellä saa vuokra kustantaa ja mitä saa neliöitä olla. Vuokratkin on niin kovat, ettei alle 3000 euroa/kk kannata töihin mennä. Etenkään, jos työmatkojen vuoksi tarttee auto olla.

• Anonyymi

Neliö rajaa ei enää ole, vain vuokran määrä katsotaan.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      461
      3927
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1672
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1398
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      52
      1286
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1069
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1057
    Aihe