Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miten wlan-verkko pois käytöstä?

Apua jostain pulmaan

Kuka neuvoisi Saunalahden Kotiboxin osalta, joka on yhtiövastikkeellinen: Miten saa langattoman verkon itse pois käytöstä?
Mistä kautta tarvittava asetusten kohta löytyy omasta kotitietokoneestani?

Puhelinkaapelin kautta tuleva kotiboksihan antaa mahdollisuuden tähän ja ohje jopa löytyy netistä Saunalahden sivuilta.

8

3357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apua...

      Siis tv-kaapeliliittymästä on kyse. Ilmeisesti tuota tv-kaapelin kautta kulkevaa ei saakaan otettua wlan-verkon osalta pois käytöstä. Kukaan ei näytä tietävän ainakaan siitä? Tietysti silloin kun virta katkaistaan wlan-verkkokin häviää, varsinkin jos ottaa kaapelin seinästä vielä irti.

      Jotenkin hauska kun tietoa ei kellään käyttäjällä ole eikä asiasta ohjeissakaan missään sanallakaan mainita? Jos soittaa sitten asiakaspalveluun asiasta saa taas pulittaa muutaman euron lisää, jo pitemmän jatkojohdon lisäksi. Vastauskin voi olla kielteinen.

    • Tahtoo wlanit pois

      Laitappa linkki jos sellaisen tiedät olevan, itse tahtoisin wlanin pois päältä.

    • miquelos

      itellä ainaki saa elisan kotiboxin wlanin pois käytöstä menemällä käynnistä, network(verkkoympäristö), ja sit sieltä hiiren oikealla painikkeella klikata kotiboksi kuvaketta sit valita ensimmäinen vaihtoehto jolla pääsee modeemin kotisivulle ja siellä pystyy tuon wlanin ottaa pois käytöstä.

      • lannert

        evvk


    • asfdsafs

      mene http://192.168.100.1/ ja sieltä saa wlanin pois

    • nii se vaan on

      Niin no joo!

      En tiedä onko tarpeen laittaa sitä wlania pois, mutta koneen wlan yhteyden voi jouta katkotkomaan jos vaikka kaapeli-internet ei toimi ja pitää saada tikku päälle.

      Parin läppärin kanssa olen nyt räplänny ja omassa on verkkoasetuksiin kuvake työkalipalkissa jossa on kaikki saatavat wlanit ja tikkuyhteys. siellä valitsee sen oman wlanin ja sulkee sen.

      Toin on F-näppäimissä, jolloin FN näppäin jossa on anteennin kuvake. sit siitä ikkunasta valitsee wlan yhteyden tilaksi OFF.

      Sit se kolmas tapa on ottaa se modemi pois sieltä tv-rasiasta. Ei wörki sen jälkeen.

    • Blaa blaa blaa

      Mites tuntuu, että näissä ohjeissa otetetaan koneelta WLAN / Wi-Fi pois päältä, eikä modeemista ?.

      Itse luottasin vasta sitten, että se o-i-k-e-a-s-t-i modemista pois päältä, sanoo softat mitä tahansa,kun: (A) Sinne ei itse pääse toisella koneella, jossa on langaton yhteys. Tai (B) joku kaveri jonkun PSP:n / kännykän / jne. kanssa, ei pääse sinne vaikka seisoisi modeemin vieressä.

      Onhan noissa salaus, mutta kun menossa 3:s tai 4:s sellainen, kun eka oli helposti murrettava, niin epäilen, että noi ei jää viimeisiksi.

      Olisi ehkä helpointa, jos jokaisessa modeemissa olisi "WLAN On / Off" kytkin. Saisi jokainen valita, käyttääkö sitä vai ei. Hyvä varsinkin niille, jotka ei halua käyttää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2143
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1478
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe