Minulla on noin 30 vuotta vanha postipankin pankkikirja jossa 50 penniä. Onko ko pankkia enää olemassakaan ja mahtaneeko tuo summa kasvaa korkoa.
On kolme muutakin kymmenien vuosien pankkikirjaa ja niihin jäänyt 50-75 penniä. Tuleeko korkoa vain hävitänkö kirjat. Kiitos.
Postipankin pankkikirja
5
3092
Vastaukset
- Sammosta löytyy.
Marssi Sammon konttoriin.
Tiliä ei löydy enää koneelta ja varat on siirretty ns. koontitilille, eivätkä ne ole kasvaneet enää korkoa. Koron jukseminen loppuu siihen, kun tiliä ei ole käytetty kymmeneen vuoteen.
Mutta tili ja rahat kyllä löytyvät. Pari/kolme päivää siihen menee, koska tiedot pitää kaivaa manualisesti. - historian havinaa
Postipankki vaihtui ensin joskus 80-luvulla Leonia pankiksi, ja muistaakseni 90-luvulla Sampo pankiksi. Käsittääkseni nuo penni määrät pankki kirjoilla voi pankin toimesta konvertoida senteiksi.
- rmmbr
Pieni oikaisu vuosikymmeniin: Leoniaksi 1998 ja Sampoksi 2001.
Eräs pankki teki ihmeellisiä muutoksia markoista euroiksi siten että tiliotteiden välillä oli kadonnut muutama sentti. Ovelaa huijausta ;)...
- paskasakkia
Hoida itse tämä pankkikirja-asia.
Suomessa on tehtailtu lahjoituksia vanhoilla pankkikirjoilla. Niihin on väärennetty tilitietoja ja sitten vain paukuteltu leimaa. Näin itse 1977 kun pankkikirjakasaan leimattiin keksittyjä ottoja ja panoja.
Omaisille sitten valehdeltiin, ettei täällä tilillä ole juuri mitään.
Niitä kirjoja säilytettiin vanhainkodin osaston lukitussa kaapissa tai sairaalan osaston kansliassa. Niitä ei mitätöitykään, vaan alettiin väärentäminen - finskesvenske
Danskehan se nykyisin on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh822005Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1211715- 1801306
- 229720
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 57624
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako205580- 47517
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337482