Miten viitataan hierarkiassa ylempänä olevaan kansioon?

Kansiot hukassa

Moi,

Absoluuttisella osoitteella:



tyylitiedosto style.css latautuu mukisematta.

mutta miten lataan samaisen tyylitiedoston polun päästä:
http://company.name.fi/fold1/fold2/fold3/fold4/fold5/index.html
ilman että tiedän kansiota fold4 edeltävästä kansiorakenteesta tuon taivaallista?

kokeilin mm:
../fold1/fold2/fold3/fold4/style.css

eikä toiminut.

4

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kansiot hukassa

      Oho, ei printannu, siis absoluutinen osoite oli muuten sama kuiun tuo alempi mutta se loppui enne fold5 kansiota tyyliin fold4/style.css

    • dasdasdasasd

      kokeiles...

      ../../../../style.css

      ja jos on liikaa tuo 1 ../ niin poista tai lisää jos on liian vähän...

    • kansiot hukassa

      Okei kiitti, en kokeillu vielä mut kokeilen. Ja javascript-funktiolla voi sitten loopata "../"-pätkien määrää lisäten läpi koko kansioraksenteen kunnes se oikea kansiotaso ja sitä kautta css-file on löytynyt?

      Mutta mitä jos olen oikein laiska, löytyyko html:stä, javascriptistä ja tai php:stä ominaisuuksia kyseellä tuota absoluuttista osoitetta tai kansiorakenteen syvyyttä dynaamissesti?

      swf-filen voi ohjelmoida selivittämään asia dynaamisesti, mutta se ei kamalasti auta, jos homman haluaa hoitaa ilman flashiä.

    • hdbfh zhsiugi

      Haluatko siis koodin, joka poistaa URLista osia sen mukaan, mitä joissakin kansioissa sattuu olemaan? Siis haluatko todella luoda esimerkiksi sellaisen sudenkuopan, että kun jokin kansioon tulee vahingossa style.css-niminen tiedosto, niin sivut rupeavat toimimaan kummallisesti?

      Kansiotasoilla leikitään yleensä liikaa, mutta jos on monia tasoja, pitää vain päättää, missä kansiossa on mitäkin ja kirjoittaa viittaukset sen mukaan.

      En ymmärrä miksi alun perin kirjoitit "ilman että tiedän kansiota fold4 edeltävästä kansiorakenteesta tuon taivaallista" ja kuitenkin kerroit kokeilleesi URLia "../fold1/fold2/fold3/fold4/style.css". Jos tarkoititkin fold4:ää _seuraavaa_ (siis alemman tason) rakennetta, niin sittenhän tähän sopii kuin nyrkki silmään URL

      /fold1/fold2/fold3/fold4/style.css

      joka on suhteellinen suhteessa palvelimen juureen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1602
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1048
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe