Kuopion kadut on kyllä aikas huonossa kunnossa. Kuoppia ja kaivonkansia täynnä.
En ole missään muussa SUOMALAISESSA kaupungissa nähnyt yhtä huonoja kaupungin autoteitä kuin Kuopion keskustassa.
Pitäis olla joku ökymaasturi ilmajousituksella, että Kuopiossa keskustassa voisi ajella mukavasti ilman pelkoa, että auto särkyy.
Noh eipähän tarvitse tehdä erikseen hidastetöyssyjä...
Ja eipä keskustassa paljon polkupyörälläkään viihdy.
Kuopion keskustan "tiet"
33
923
Vastaukset
- Elä ajele
Ihan kuin siellä voisi ajella mukavasti muutenkaan, kun koko ajan pitää pysähdellä risteyksissä. Niin helppoa ja yksinkertaista, kun ei ajele siellä ollenkaan!
- kklöfdsklöfds
Ennen oli helppo ajaa, kun kadut olivat yksisuuntaisia. Nyt saa pää pyöriä kuin pöllöllä risteyksissä.
Kukahan apukoulun käynyt keksi kaksisuuntaistaa Kuopion kadut? - ennenoli
kklöfdsklöfds kirjoitti:
Ennen oli helppo ajaa, kun kadut olivat yksisuuntaisia. Nyt saa pää pyöriä kuin pöllöllä risteyksissä.
Kukahan apukoulun käynyt keksi kaksisuuntaistaa Kuopion kadut?Kyllä tosissaan oli parempi kun oli yksisuuntaiset kadut!
Mitä tuosta nyt on iloa, että kaksisuuntaiset tiet? - ....................
ennenoli kirjoitti:
Kyllä tosissaan oli parempi kun oli yksisuuntaiset kadut!
Mitä tuosta nyt on iloa, että kaksisuuntaiset tiet?"Manhattanista jaa ehka parhaiten mieleen hurja liikenteen vilina ja ruutukaava. Melkein kaikki kadut ovat yksisuuntaisia, ja ruutukaava on varsin taydellinen. "
http://photos.jpkware.com/nyc/manhattan-frame.html
Kuopiossa ruutukaava on varsin täydellinen, mutta kadut eivät ole enää yksisuuntaisia.
Toivottavasti tulevat sukupolvet korjaavat tämän takaisin.
Kuopio voisi olla kuin Manhattan. - Manhattan???
.................... kirjoitti:
"Manhattanista jaa ehka parhaiten mieleen hurja liikenteen vilina ja ruutukaava. Melkein kaikki kadut ovat yksisuuntaisia, ja ruutukaava on varsin taydellinen. "
http://photos.jpkware.com/nyc/manhattan-frame.html
Kuopiossa ruutukaava on varsin täydellinen, mutta kadut eivät ole enää yksisuuntaisia.
Toivottavasti tulevat sukupolvet korjaavat tämän takaisin.
Kuopio voisi olla kuin Manhattan."Kuopio voisi olla kuin Manhattan." Hahahahaaa, päivän vitsi! :D Tänne pitäisi ensin taikoa jostain ne 1,5 miljoonaa ihmistä, saada ne ahtautumaan keskustaan ja rakentaa sitten vielä ruutukaava täyteen pilvenpiirtäjiä. Miten luulisit sen olevan mahdollista? Valitettavasti ne yksisuuntaiset eivät tästä mitään Manhattania tee. Siellähän on vielä metro ja ilmaratakin, Kuopiossa tyydytään vain busseihin.
- Tiedonantaja
ennenoli kirjoitti:
Kyllä tosissaan oli parempi kun oli yksisuuntaiset kadut!
Mitä tuosta nyt on iloa, että kaksisuuntaiset tiet?Teiden kaksisuuntaistamisen on laskettu vähentävän turhaa ajelua kaupungin keskustassa kymmeniätuhansia kilometriä. Tarkkaa lukemaa en muista, mutta tälläinen selvitys on tehty. Eli pakokaasuja ja pienhiukkasia vähemmän ihan ihmisten terveyttä ajatellen.
- Vähän mittakaavaa
Manhattan??? kirjoitti:
"Kuopio voisi olla kuin Manhattan." Hahahahaaa, päivän vitsi! :D Tänne pitäisi ensin taikoa jostain ne 1,5 miljoonaa ihmistä, saada ne ahtautumaan keskustaan ja rakentaa sitten vielä ruutukaava täyteen pilvenpiirtäjiä. Miten luulisit sen olevan mahdollista? Valitettavasti ne yksisuuntaiset eivät tästä mitään Manhattania tee. Siellähän on vielä metro ja ilmaratakin, Kuopiossa tyydytään vain busseihin.
No joo, vaikka Queensin kaupunginosan yhdessä kaupunginosassa on tuollainen Kuopion koko vakimäärän verran asukkaita, joten vertailu vähän ontuu.
- swogerjg095gjh5440io
Tiedonantaja kirjoitti:
Teiden kaksisuuntaistamisen on laskettu vähentävän turhaa ajelua kaupungin keskustassa kymmeniätuhansia kilometriä. Tarkkaa lukemaa en muista, mutta tälläinen selvitys on tehty. Eli pakokaasuja ja pienhiukkasia vähemmän ihan ihmisten terveyttä ajatellen.
Miten kukaan voi olla enää elossa ja ilmakehä tallella kun ennen 90-lukua kaasarikoneiden aikaan ei ollut katalysaattoreita autoissa, dieselit kulkivat mekaanisen ruiskutuspumpun avulla ilman tietokoneita ruuttaamalla "suunnilleen sinne päin" oikean määrän dieseliä moottoriin ja päästelivät mustaa nokista savua, bensakoneetkin kulkivat kylmänä niin rikkaalla seoksella että pakokaasuista saattoi haistaa bensiinin sekä kadut olivat yksisuuntaisia joten "turhaa ajelua, pakokaasuja ja pienhiukkasia" tuli varmasti reilusti enemmän kuin nykyajan autotekniikalla vaikka kadut edelleen olisivat yksisuuntaisia.
Nyt autojen pakoputkista tulee suunnilleen vain hiilidioksidia ja vettä mutta nyt hiilidioksidista on keksitty tehdä ongelma. Metsät ja kasvit muodostavat hiilidioksidista happea yhteyttämällä joten mikä ongelma tämä on? Piirtelivätkö päättäjät koulun biologian tunneilla pillunkuvia vihkoon vai miksei tätä asiaa kukaan muista? Päättäjillä ei taida olla mielessä muu kuin sukupuoliyhteyttäminen... - sihtgoiserjoiser
swogerjg095gjh5440io kirjoitti:
Miten kukaan voi olla enää elossa ja ilmakehä tallella kun ennen 90-lukua kaasarikoneiden aikaan ei ollut katalysaattoreita autoissa, dieselit kulkivat mekaanisen ruiskutuspumpun avulla ilman tietokoneita ruuttaamalla "suunnilleen sinne päin" oikean määrän dieseliä moottoriin ja päästelivät mustaa nokista savua, bensakoneetkin kulkivat kylmänä niin rikkaalla seoksella että pakokaasuista saattoi haistaa bensiinin sekä kadut olivat yksisuuntaisia joten "turhaa ajelua, pakokaasuja ja pienhiukkasia" tuli varmasti reilusti enemmän kuin nykyajan autotekniikalla vaikka kadut edelleen olisivat yksisuuntaisia.
Nyt autojen pakoputkista tulee suunnilleen vain hiilidioksidia ja vettä mutta nyt hiilidioksidista on keksitty tehdä ongelma. Metsät ja kasvit muodostavat hiilidioksidista happea yhteyttämällä joten mikä ongelma tämä on? Piirtelivätkö päättäjät koulun biologian tunneilla pillunkuvia vihkoon vai miksei tätä asiaa kukaan muista? Päättäjillä ei taida olla mielessä muu kuin sukupuoliyhteyttäminen...Mutta kun kasveillakin tulee raja vastaan, ne eivät pysty tekemään mitään ylimääräiselle hiilidioksidille. Miten luulit tilanteen parantuvan, kun metsiäkin hakataan koko ajan?
- llllllllllllllllllll
Tiedonantaja kirjoitti:
Teiden kaksisuuntaistamisen on laskettu vähentävän turhaa ajelua kaupungin keskustassa kymmeniätuhansia kilometriä. Tarkkaa lukemaa en muista, mutta tälläinen selvitys on tehty. Eli pakokaasuja ja pienhiukkasia vähemmän ihan ihmisten terveyttä ajatellen.
" Eli pakokaasuja ja pienhiukkasia vähemmän ihan ihmisten terveyttä ajatellen. "
Näin viherpiipertäjät ja ituhipit ajattelevat tai "ajattelevat".
Entä se lisääntynyt tyhjäkäynti risteyksissä. Nyt joutuu odottamaan, että pääsee kääntymään tai odottamaan, että edellä ajava kääntyy.. Kannattaa käydä katsomassa jonoja kirkkokadulla tai asemakadulla, Jono seisoo, bensaa palaa ja maailma pelastuu. - Anonyymi
llllllllllllllllllll kirjoitti:
" Eli pakokaasuja ja pienhiukkasia vähemmän ihan ihmisten terveyttä ajatellen. "
Näin viherpiipertäjät ja ituhipit ajattelevat tai "ajattelevat".
Entä se lisääntynyt tyhjäkäynti risteyksissä. Nyt joutuu odottamaan, että pääsee kääntymään tai odottamaan, että edellä ajava kääntyy.. Kannattaa käydä katsomassa jonoja kirkkokadulla tai asemakadulla, Jono seisoo, bensaa palaa ja maailma pelastuu.Mutta on niin mukava ajaa matalaprofiilisilla renkailla, kun jyryyttää oikein kunnolla.
https://www.is.fi/autot/art-2000010922715.html
- Lahti City People
Käväistiin Kuopiossa autolla ja keskusta oli kyllä aikamoinen anusaukko autoilijalle :D Siinä mentiin kuin puolukka pillussa. Kapeat, töyssyiset, lumiset, autoja ja ihmisiä täynnä olevat keskustan tiet/kadut/keskusta. Mutta eihän keskusta olekaan suunniteltu periaatteessa autoiluun, pitäisi jättää se auto keskustan laitamille.
- 16+6
Mutta kyllähän se on NIMENOMAAN autoiluun, jos tavalliselta kuopiolaiselta menet kysymään. Auto on pyhä lehmä Kuopiossakin, vaikka tämä onkin tilastojen mukaan yksi Suomen vähiten autoistuneista kaupungeista.
- jhjhlhjlhll
Ootko käyny Jyväskylässä?
Siellä vasta onkin tukkoista autoilla.
Vaajakosken ja Jyväskylän välinen kapea tie aina täysin tukossa.
Kuopioon pääsee sentään moottoritietä pitkin. - Pääseepä joo..
jhjhlhjlhll kirjoitti:
Ootko käyny Jyväskylässä?
Siellä vasta onkin tukkoista autoilla.
Vaajakosken ja Jyväskylän välinen kapea tie aina täysin tukossa.
Kuopioon pääsee sentään moottoritietä pitkin.Moottoritie on harvinaista herkkua keskellä huonoa vitostietä. Ennen Kuopion rajaa ja Siilinjärven jälkeen vitostie on kapeaa ja mutkaista...
- Lahti City People
Pääseepä joo.. kirjoitti:
Moottoritie on harvinaista herkkua keskellä huonoa vitostietä. Ennen Kuopion rajaa ja Siilinjärven jälkeen vitostie on kapeaa ja mutkaista...
Whot???Jyväskylän ja Vaajakosken välillähän on se ''moottoritie'', eikä se ole minun mielestäni ole tukkoinen tai kapea, enkä koe itse JKL:n keskustaa kovinkaan tukkoiseksi vaan sen keskustan ympäristön, mieluiten jättää auton sen keskustan ulkopuolelle ja kävelee kävelykadulle/paviljonki/matkakeskus=keskusta missä kaikki palvelut on ;) Me täältä Lahdesta päin koukkaamme Jyväskylän kautta Kuopioon, koska tällä Lahti-JKL välillä ei ole kameroita ja tie on uusittu, on ohituskaistoja jne ja pääsee nopeammin perille(kun ajaa ylinopeutta tietty). Vitostien kautta olisi hullua lähteä Kuopioon. Lahdessa kadut on todella leveät, koska on uudempi kaupunki, ruuhkaisin väli on se Uudenmaankatu/Vesijärvenkatu. Viime jouluna tuo väylä oli aivan tukossa ja liikenne seisoi ja meni uuvuttavan hitaasti, Launeen marketeilta keskustaan (2-4km) kesti ajella n. 20 minuuttia että juu...
- kjfabalkdjbf
jhjhlhjlhll kirjoitti:
Ootko käyny Jyväskylässä?
Siellä vasta onkin tukkoista autoilla.
Vaajakosken ja Jyväskylän välinen kapea tie aina täysin tukossa.
Kuopioon pääsee sentään moottoritietä pitkin.Vaajakoskelle kyllä pääsee motaria pitkin.
- 18+6
Lahti City People kirjoitti:
Whot???Jyväskylän ja Vaajakosken välillähän on se ''moottoritie'', eikä se ole minun mielestäni ole tukkoinen tai kapea, enkä koe itse JKL:n keskustaa kovinkaan tukkoiseksi vaan sen keskustan ympäristön, mieluiten jättää auton sen keskustan ulkopuolelle ja kävelee kävelykadulle/paviljonki/matkakeskus=keskusta missä kaikki palvelut on ;) Me täältä Lahdesta päin koukkaamme Jyväskylän kautta Kuopioon, koska tällä Lahti-JKL välillä ei ole kameroita ja tie on uusittu, on ohituskaistoja jne ja pääsee nopeammin perille(kun ajaa ylinopeutta tietty). Vitostien kautta olisi hullua lähteä Kuopioon. Lahdessa kadut on todella leveät, koska on uudempi kaupunki, ruuhkaisin väli on se Uudenmaankatu/Vesijärvenkatu. Viime jouluna tuo väylä oli aivan tukossa ja liikenne seisoi ja meni uuvuttavan hitaasti, Launeen marketeilta keskustaan (2-4km) kesti ajella n. 20 minuuttia että juu...
Yksi hyvä reitti Heinolan ja Kuopion välillä on Joutsa-Kangasniemi-Pieksämäki-Suonenjoki, mutta ne tiet vasta mutkaisia ja kapeita ovatkin... Ainakin minua hirvittäisi ajaa niitä talvipimeillä, mutta monet tuttuni silti vannovat tämän reitin nimeen.
- Lahti City People
18+6 kirjoitti:
Yksi hyvä reitti Heinolan ja Kuopion välillä on Joutsa-Kangasniemi-Pieksämäki-Suonenjoki, mutta ne tiet vasta mutkaisia ja kapeita ovatkin... Ainakin minua hirvittäisi ajaa niitä talvipimeillä, mutta monet tuttuni silti vannovat tämän reitin nimeen.
Mutta jos siellä ei ole paljoa liikennettä niin... :) Ja ylinopeutta voi ajella kivasti myöskin mutkaisemmalla tiellä...ylinopeudella voi säästää Lahden ja Kuopion välillä ihan kivasti.
- fiugoihpijopjopolkön
Olen ihmetellyt monesti samaa miten helvetissä kadut on täynnään kaivonkansia, eivät ole edes kadun reunassa vaan voi olla keskellä ajolinjaa ja useitakin kaivonkansia voi olla rykelmänä! Aina niille pitää olla vielä mahdollisimman syvä kuoppa tien normaalista tasosta.
Katujen asfaltoinnissa ja infrastruktuurin rakennustöissä ei ole mitään järkeä, kun asfalttipojat ovat juuri saaneet uuden sileän pinnan vedettyä ikivanhan uraisen ja kuoppaisen asfaltin tilalle, tulee jokin porukka joka repii risteyksen auki ties minkä takia ja taas on sen työn jäljiltä pinta epätasainen kun kadun poikki vedetty ura jätetään aina viimeistelemättä muun tien tasalle, käyvät hidastetöyssyistä kun niihin kaadetaan vaan epämääräinen möykky asfalttia peittämään se ura.
Esim. Itkonniemenkadun ja Kullervonkadun risteys kaivettiin äskettäin auki, siihen on jätetty vielä jokin useamman sentin syvyinen ura asfaltoimatta ja auto heiluu huomattavasti vaikka kuinka hiljaa ajaisi siitä yli. Alueella on paljon työpaikkoja joten siitä joutuu ajamaan monikin työn takia joka päivä, miksei niitä katujen korjausten jälkiä voi laittaa heti kuntoon vaan jätetään hommat viimeistelemättä pitkiksikin ajoiksi.
"Tehdäänpä tie tuohon jotta matka-ajat lyhenisivät ja ihmiset olisivat tyytyväisiä. Rakennetaan se sitten täyteen kaivonkansia ja kuoppia jotta matka olisi mahdollisimman epämukava ja ihmisiä vituttaisi entistäkin enemmän"
Mitä niiden kaivonkansien alla on? Jos ne on jotain muun infrastruktuurin tarkastusaukkoja, eikö sitä muuta infraa voi rakentaa jotenkin sivumpaan tiestä ja tarkastusaukotkin tien sivuun eikä perkele keskelle ajorataa! Kyllä vaikuttaa ihan hölmölän touhulta tämmöinen!- saaväistellämöykkyjä
Tämä on kyllä niin totta kun voi olla. Kyllä pitäisi nuo auki revityt kohdat sitten asianmukaisesti paikata ja kaivonkannet oltava samalla tasolla muun tien kanssa.
Mikä siinä voi olla niin vaikeaa asetella se OIKEANkokoinen kaivon/viemärin kansi OIKEALLE korkeudelle OIKEAAN kulmaan (ei niin että toinen puoli kannesta on ylempänä tien pintaa ja toinen alempana tien pintaa).
Miten voi olla niin vaikeata? Ei tajua.
Mahtaa taksikuskeista olla mukavata ajella Kuopion keskustassa. Ja asiakkaasta maksaa möykkyisestä kyydistä. - paskastaon
saaväistellämöykkyjä kirjoitti:
Tämä on kyllä niin totta kun voi olla. Kyllä pitäisi nuo auki revityt kohdat sitten asianmukaisesti paikata ja kaivonkannet oltava samalla tasolla muun tien kanssa.
Mikä siinä voi olla niin vaikeaa asetella se OIKEANkokoinen kaivon/viemärin kansi OIKEALLE korkeudelle OIKEAAN kulmaan (ei niin että toinen puoli kannesta on ylempänä tien pintaa ja toinen alempana tien pintaa).
Miten voi olla niin vaikeata? Ei tajua.
Mahtaa taksikuskeista olla mukavata ajella Kuopion keskustassa. Ja asiakkaasta maksaa möykkyisestä kyydistä.Kuopion keskusta on kyllä aika ****umainen ajaa autolla. Ei pelkästään niiden lukuisten kuoppien ja reikien ja kansien takia, vaan myös, koska siellä on todella likaiset tiet! Pölyä jokapaikassa. Noh, eipähän tarvi ainakaan kävellä siellä **skaa tielle pudottavien rekkojen seassa.
- 11+4
paskastaon kirjoitti:
Kuopion keskusta on kyllä aika ****umainen ajaa autolla. Ei pelkästään niiden lukuisten kuoppien ja reikien ja kansien takia, vaan myös, koska siellä on todella likaiset tiet! Pölyä jokapaikassa. Noh, eipähän tarvi ainakaan kävellä siellä **skaa tielle pudottavien rekkojen seassa.
Tottakai siellä on likaista, ollut jo vuodesta 2010. Mikäs ihme se on, kun on paikat remontissa? Miksi valittaa loputtomiin asiasta, joka on kyllä tasan tarkkaan kaikkien tiedossa...
- Suomi vai Savo
Ehkäpä Kuopio ei olekaan niin suomalainen kaupunki, kun kuvittelit. ;) Serkkuni joskus pienenä kyseli äidiltään, kun olivat Kuopiossa käymässä, että "milloin lähdetään takaisin Suomeen". :D
- hyppykuoppa
Pelimiehen kohdalla niiralasta torillepäin tullessa, kun pitäisi ryhmittyä oikealle kaistalle, on juuri ärsyttävästi noita kaivonkansia keskellä ajoväylää. >:( Sama homma sitä edellisen risteyksen kohdalla... Ei taida kuopion tietyöläiset osata hommiaan.. jyrän alle vaan koko porukka kolojen täytteeksi...
- Taxxxi män
"Kuopiolainen taksiyrittäjä Marko Luostarinen kehuu uusien kaksisuuntaisten katuosuuksien tehneen keskustassa ajamisesta entistä sujuvampaa.
- Vauhti on hiljentynyt, mutta ajo sujuu jouhevammin, kun ei tarvitse kiertää korttelikaupalla päästäkseen haluamaansa paikkaan, Luostarinen pohtii. "- ....................
Taitaa tämä suhari kuskata juoppoja kotiin öisin.
- ja paskat on koloi
uusi iskaris siitä toiotajosetmuutasaa rottelostas.
- Anonyymi
Onko prisman kohdalla olevissa liikennevaloissa mitään logiikkaa? Miksi Kuopiossa yleensäkin on niin paljon liikennevaloja?
- Anonyymi
Liikenteen pysäyttelyn vuoksi, että saisivat aikaan mahdollisimman paljon päästöjä ja sitten saisivat taas tekosyyn haukkua autoilijoita.
- Anonyymi
autoilijat
- Anonyymi
Suattas Kuopijoon soveltuva korkeeprofiiliset renkaat https://www.is.fi/autot/art-2000010922715.html
- Anonyymi
Mikä alue on paras asua?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as983762Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna353242- 603209
- 683029
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)682884Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.672809On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632524Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802321- 452162
- 692158