Skoda Fabia vai uusi Kia Rio ?

autonvaihtaja

Nyt meni auton valinta vaikeaksi.
Vanhan Fabian (vm 2004) vaihto uuteen Fabiaan oli päivän selvä juttu.
Mutta nyt ei enää olekkaan kun viikonloppuna on uuden Kia Rion
ensiesittely.
Rion akseliväli ja raideleveys on sama kuin Skoda Octavian vaikka
Kia Rio on "pikkuauto".

http://www.delta.fi/Portals/7/199173_netti.jpg

48

1823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuuden lähteillä

      Juuri noin, akselimitat ovat kaikkein tärkeintä autossa.

      • 10

        totuuden lähteillä
        12.10.2011 18:04

        "Juuri noin, akselimitat ovat kaikkein tärkeintä autossa."

        Tietenkin ovat. Kia Rion renkaat ovat joka suuntaan yhtä etäällä
        toisistaan kuin luokkaa suuremman Skoda Octavian ja VW Golfin.
        Luulisi olevan pikkuautoksi ihan vakaa ajettava.

        Sinä varmaan ihastelet uudessa autossa ulkonäköä,
        pöriset ääneen ratin takana, ihastelet nuppeja ja nappuloita.


      • luulo vai tieto
        10 kirjoitti:

        totuuden lähteillä
        12.10.2011 18:04

        "Juuri noin, akselimitat ovat kaikkein tärkeintä autossa."

        Tietenkin ovat. Kia Rion renkaat ovat joka suuntaan yhtä etäällä
        toisistaan kuin luokkaa suuremman Skoda Octavian ja VW Golfin.
        Luulisi olevan pikkuautoksi ihan vakaa ajettava.

        Sinä varmaan ihastelet uudessa autossa ulkonäköä,
        pöriset ääneen ratin takana, ihastelet nuppeja ja nappuloita.

        Pitää olla vielä muutakin kuin laveat mitat. Ei ne pelkästään mitään takaa jos suuunnittelu tai toteutus ontuu.
        Itse koeajan auton ennen ostopäätöstä, enkä vain lue lehtiä ja tutki numeraalisia arvoja insinöörimäiseen tyyliin.


      • Skeidaman
        10 kirjoitti:

        totuuden lähteillä
        12.10.2011 18:04

        "Juuri noin, akselimitat ovat kaikkein tärkeintä autossa."

        Tietenkin ovat. Kia Rion renkaat ovat joka suuntaan yhtä etäällä
        toisistaan kuin luokkaa suuremman Skoda Octavian ja VW Golfin.
        Luulisi olevan pikkuautoksi ihan vakaa ajettava.

        Sinä varmaan ihastelet uudessa autossa ulkonäköä,
        pöriset ääneen ratin takana, ihastelet nuppeja ja nappuloita.

        Golf ei sitten ole pikkuauto?


    • SEAT ON PARAS

      Molemmat voi unohtaa. Vaihda Fabia - SEAT Ibiza ST 1.2 TSI DSG. Aivan törkeen kova auto

    • vai paras on hyvä

      "Itse koeajan auton ennen ostopäätöstä, enkä vain lue lehtiä ja tutki numeraalisia arvoja insinöörimäiseen tyyliin."

      Melko hankalaa on ollut koeajaa uusi Kia Rio kun semmoisen
      ensiesittely on vasta tänä viikonloppuna.
      Käyn kyllä koeajamassa mutta tiedän jo etukäteen ettei Hyundai/Kia 1.4 l
      bensiinimoottori ole semmoinen jonka haluan autoni moottoriksi.

      Skoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlon koeajoin muutama viikko sitten.
      On hyvä jämäkkä auto, mahti moottori ja on hintaakin yli 22000.
      SEAT Ibiza ST 1.2 TSI DSG on myös kiinnostava kuin myös Skoda Fabia
      Combi 1.2 TSI DSG.

      Kia Rio on kuvien perusteella melko näyttävä auto, niin ulkoa kuin sisältäkin.
      Melkoiset varusteet ja hintakin vaikuttaa edulliselta ja pitkä 7-vuoden
      takuu. Farmarimallia Kia Riosta ei ole, eikä ehkä tulekkaan, ehkä ?
      Mutta huhujen mukaan 1.0 l ja 1.2 l turbomoottorit tulevat ja saattaa
      olla, että 1.2 TSI saa todellisen kilpailijan. Kia Rion turbo dieselmoottorit
      jo nyt laittavat VW pikkudieselit tosi ahtaalle

      • voi jee....

        "Skoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlon koeajoin muutama viikko sitten.
        On hyvä jämäkkä auto, mahti moottori".. Vai mahtimoottori.. Oleko sä joku koomikko.. 1,2 ja mahtimoottori..Meillä täällä naurua piisaa..

        Löytyisköhän mistää mallista 500 kuutioista turboahdettua MAHTIMOOTTORIA


      • ...
        voi jee.... kirjoitti:

        "Skoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlon koeajoin muutama viikko sitten.
        On hyvä jämäkkä auto, mahti moottori".. Vai mahtimoottori.. Oleko sä joku koomikko.. 1,2 ja mahtimoottori..Meillä täällä naurua piisaa..

        Löytyisköhän mistää mallista 500 kuutioista turboahdettua MAHTIMOOTTORIA

        "Mahti moottori" ei tarkoita kaikille suurta tehoa ja raakaa voimaa. Myös esim. kestävyys ja pieni kulutus voivat tehdä moottorista "mahti moottorin" jollekulle.


    • jatkakaa naurua

      "Meillä täällä naurua piisaa.."

      Husqvarna 77 "tuplaseiska" moottorisahassa oli -60 luvun lopulla
      mahtimoottori. Ei ollu turbo eikä edes 500 ccm vaan 2-tahti 77 ccm.

      Mahtimoottorilla ja sylinteritilavuudella ei ole mitään yhteistä tekijää.

      Sinä voi jee....varmaan luulet, että mitä isompi pää niin sitä
      mahdimpi sälli.

      • x

        voi jee....14.10.2011 20:23

        "Vai mahtimoottori.. Oleko sä joku koomikko.. 1,2 ja mahtimoottori..Meillä täällä naurua piisaa.."

        Kun menet armeijaan, niin sinulle antavat kypäräksi 10-litran teräskattilan.


      • hehheheheheheheheh
        x kirjoitti:

        voi jee....14.10.2011 20:23

        "Vai mahtimoottori.. Oleko sä joku koomikko.. 1,2 ja mahtimoottori..Meillä täällä naurua piisaa.."

        Kun menet armeijaan, niin sinulle antavat kypäräksi 10-litran teräskattilan.

        "Kun menet armeijaan, niin sinulle antavat kypäräksi 10-litran teräskattilan".

        Sinä et tod näk kelvannut lainkaa inttiin. Ei löytynyt tarpeeksi suurta Tsekkiläistä ämpäriä päähäsi..


    • *

      Nyt on Kia Rion koeajo suoritettu.
      Liikkeen sisätiloissa olevaan Kia Rio 1.2 ISG LX 5D
      mallin tekniikkaan tutustuttiin monen Kiasta kiinnostuneen
      henkilön voimin.
      Kia Rio on kertakaikkiaan fiksusti tehty, Ralliautomaisen leveä raideväli
      ja pitkä akseliväli siirtää Kian Rion kokonaan eri luokkaan kuin
      Skoda Fabia. Talvisilla, lumisilla ja uraisilla teillä Kia Rio kulkee
      varmasti oikeiden autojen raiteilla. Todella tasapainoinen kokonaisuus jossa
      silmä lepää. Moottoritilassa huolto- ja tarkistuskohteet ovat esimerkillisen
      hyvin esillä. Jopa semmoinen yksityiskohta kuin apulaitteita pyörittävän
      moniurahihnan kiristys tapahtuu latausgeneraattorin päällä olevasta
      säätöruuvista. Myös ajovalojen 4-valojärjestelmän polttimoiden vaihto
      on tehty äärimmäisen helpoksi. Näkymiä kuskin paikalta ei pysty moittimaan
      ihan on värikkäällä tyylillä mittarit, näytöt, nupit ja nappulat tehty.
      Ei tietoakaan perusmallin Fabian ikivanhoista Nokia puhelimista peräisin
      olevista vihreä pohjaisista harakanvarvas näytöistä.
      No, Kia Rio 1.2 ISX LX 85 hv maksaa, talvirengassarjoineen, toimituskuluineen,
      moottorin ja sisätilan lämmittimellä reilut 16000 euroa.
      Eli saman kuin perusmalli Skoda Fabia 1.2 12V 70 hv.
      Tuossa luokassa tuskin tulee kenellekkään valinnan vaikeutta.

      • ''

        "Tuossa luokassa tuskin tulee kenellekkään valinnan vaikeutta." Äläpäs unohda Iisalmelaista Tsekkien kunniakansalaisuutta yrittävää...


      • leppäköysi

        Ei taida kauppa käydä, kun kauppiaalla on aikaa kopioida esitteen tekstiä suoraan tänne palstalle. Oikea paikka mainoksillesi olisi Kia palstalla.


      • surkaa yritystä!

        Nyt Kia kauppiaskin on ottanut mallia Huntai kauppiaasta ja alkanut käyttää Suolta mainostamiseen. Ei kait kukaan joka harkitsee ja miettii auton valintaa ja käy ensimmäistä kertaa koeajolla, suitsuttaisi jotain huoltokohteita tai miettisi ensimmäiseksi kuinka polttimot vaihdetaan.


      • ***
        surkaa yritystä! kirjoitti:

        Nyt Kia kauppiaskin on ottanut mallia Huntai kauppiaasta ja alkanut käyttää Suolta mainostamiseen. Ei kait kukaan joka harkitsee ja miettii auton valintaa ja käy ensimmäistä kertaa koeajolla, suitsuttaisi jotain huoltokohteita tai miettisi ensimmäiseksi kuinka polttimot vaihdetaan.

        Nää Skodan omistajat ovat just samallaisia, lisäksi ne vielä koeajolla kyykyttää jollain helvatan Fabialla Ferrarin.


    • tasoa keskusteluun

      pikkasen harmittaa tämä keskustelun taso,joku kun tosissaan haluaisi keskustelua eri autoista,niin on kymmenen ameebaa kettuilemassa

      • leppäköysi

        Niin okos tää Kian mainospalsta, vai Skoda keskustelupalsta?


      • *
        leppäköysi kirjoitti:

        Niin okos tää Kian mainospalsta, vai Skoda keskustelupalsta?

        No ei tätä voi ainakaan keskustelupalstaksi sanoa. Enemmänkin Skodan puolustus ja selittely palsta.. Myös kyykytykset suurena osana. Toista näin typerää palstaa ei taida suolisivuilta löytyä.. Kaikki idiootit ovat tällä skodapalstalla. Jos tulee oikea kysymys esim viasta ja tahtoisi apua on vastaus 100% että " tojotero provoaa" Kannattaa mennä ennemmin merkkikerhon sivuille.


      • Skeidaman
        * kirjoitti:

        No ei tätä voi ainakaan keskustelupalstaksi sanoa. Enemmänkin Skodan puolustus ja selittely palsta.. Myös kyykytykset suurena osana. Toista näin typerää palstaa ei taida suolisivuilta löytyä.. Kaikki idiootit ovat tällä skodapalstalla. Jos tulee oikea kysymys esim viasta ja tahtoisi apua on vastaus 100% että " tojotero provoaa" Kannattaa mennä ennemmin merkkikerhon sivuille.

        Merkkikerho sivuille?
        xD)))
        Voittajien klubi.


    • jdyuyt

      odota 1.2 turbo Rioa ja käy sitten koeajolla kunnon maantielenkki.
      Itse otan jo hinnan,tilan ja takuun puolesta Kian,mutta koeajolle vaan kun Rio turbo aikanaan tulee.

      • Ii

        Seuraavana ulos ja avaimet punaisen Kia Rio 1.4 ISG EX 109 hv
        virtalukkoon. Oho, nyt on luxusta. Mutta hintalapussa numerot menevät jo
        yli 20000 ecua.
        Sitten solalle ja niin kuin odottaa saattoi meno on vakaata, se raideleveys
        ja akseliväli. Ihan on muhkea auto pikkuautoksi. Vapaasti hengittävä moottori
        vetää sen kummemmin jurnuamatta melkein millä vaihteella tahansa.
        Sitten isommalle tielle ja vauhtia lisää. Moottorin ääni ei kuulu mutta
        Kumhojen ääni alkaa kuulumaan. On vähän kovempi rengasmelu kuin joku aika sitten koeajamassani Skoda Fabia Monte Carlossa.

        Moottori on ihan pirteä, eikä mietiskele kiihdytyksissä kun vain polkee kaasua.
        Melkoisen mukavaa matkan tekoa mutta, mutta.
        Tätähän pitää vähän ohjata, ei mene silla lailla raiteilla kuin Skoda Fabia
        Monte Carlo. Ehkä kuvittelen vaan, tai sitten en.
        Ja nahkainen lämmitysvastuksella varustettu ohjauspyörä on mainio.
        Skoda Fabia Monte Carlon nahkainen ohjauspyörä oli jo liioitellun muhkurainen ja paksu.

        Sitten emäntä rattiin ja paluumatka Kia myymälään, eipä kuulunut moitteen
        ääntä. Varmasti kelpaisi, emännällehän tässä ollaan uutta autoa ostamassa.
        Mutta yksi moite tuli autoa peruuttamalla parkkeeratessa, takaviistoon ja taakse näkyvyys on huono, Se muotoilu.


    • semmosta I

      surkaa yritystä!
      16.10.2011 10:10

      "Nyt Kia kauppiaskin on ottanut mallia Huntai kauppiaasta ja alkanut käyttää Suolta mainostamiseen. Ei kait kukaan joka harkitsee ja miettii auton valintaa ja käy ensimmäistä kertaa koeajolla, suitsuttaisi jotain huoltokohteita tai miettisi ensimmäiseksi kuinka polttimot vaihdetaan."

      Mutta minä katson. Ja ensimmäisenä vilkaisen aina autouutuksien
      alustaa. Sieltä jo näkee kestääkö alustan tukivarret ja nivelet edes vuodenkaan ajoa kuoppaisilla huonokuntoisilla sorateillä.

      Tuossakin Kia Riossa etualatukivarret oli kiinnitetty teräslevystä
      muotoillun ja hitsatun "apurungon" korvakkeisiin. Melkoisen kevyt, halpa ja
      vanhanaikainen rakenne.
      Skoda Octavian etuakseli rakenteessa ei ole ainuttakaan hitsaussaumaa.
      Alatukivarret ovat valuterästä ja kumipuslien koolit jämäkkää painevalettua
      alumiinia. Samoin Skoda Fabian apurunko on painevalettua alumiinia.

      • tommosta

      • HenckaMaucka
        tommosta kirjoitti:

        Näissä Fabioissahan on saakelin paljon etuakselivikoja, eli eipä tarvii paljon henkseleitä paukutella Skodan alustasta ainakaan Fabian osalta .. Alatukivarret samaa räkäpeltiä kuin Tojotoissa..


        52
        SKODA
        FABIA
        9,59%
        79000km
        Etuakselisto

        http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectionDocuments/Vikatilasto2010/A-Katsastus_vikatilasto_2010_5_vuotta.pdf

        Joo, mutta varmaan tiesitkin, että Fabian mallit ovat muuttuneet. Ei paljon kannata puhua 5 vuotta vanhoista malleista kun tekniikka on uudistunut.


      • **************
        HenckaMaucka kirjoitti:

        Joo, mutta varmaan tiesitkin, että Fabian mallit ovat muuttuneet. Ei paljon kannata puhua 5 vuotta vanhoista malleista kun tekniikka on uudistunut.

        Niin ne 5 vuotta vanhatko on jo savikuopissa. Noissa uusissa on just samalla tavalla eturipustukset kiinni, kannattaako niistäkään puhua??


      • leppäköysi
        tommosta kirjoitti:

        Näissä Fabioissahan on saakelin paljon etuakselivikoja, eli eipä tarvii paljon henkseleitä paukutella Skodan alustasta ainakaan Fabian osalta .. Alatukivarret samaa räkäpeltiä kuin Tojotoissa..


        52
        SKODA
        FABIA
        9,59%
        79000km
        Etuakselisto

        http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectionDocuments/Vikatilasto2010/A-Katsastus_vikatilasto_2010_5_vuotta.pdf

        katsoppa tuossa yläpuolella olevaa kuvalinkkiä. Tuliterän kian akselistossa ja vetonivelessä ruostetta. Siinä sitä laatua!


    • tojomies

      Jos olisi pakko noista kahdesta valita, niin en kyllä edes katsoisi korealaista.

      • *****

        Jos olisi pakko noista kahdesta valita en ottaisi kumpaakaan.


    • *

      tommosta
      16.10.2011 18:16

      "Näissä Fabioissahan on saakelin paljon etuakselivikoja, eli eipä tarvii paljon henkseleitä paukutella Skodan alustasta ainakaan Fabian osalta .. Alatukivarret samaa räkäpeltiä kuin Tojotoissa.."

      Fabiassa on erittäin vankka etuakselirakenne. Kallistuksen vakaimen
      pallonivel tangot on helppo vaihtaa vaikka kotipihalla. Maksavat 15-20 euroa
      kpl ja niitä on kaksi. Kestää yli 90000 km ajon.
      Etuakselin alatukivarren kumihelat kestävät pikiteitä ajettaessa hyvinkin
      yli 150000 km.

      Tällä vm 2004 Fabialla on ajettu kuoppaisilla sorateillä 150000 km.
      Yhtäkään hylkäystä katsastuksssa ei ole tullut.
      Kuvan oton jälkeen "linnunluut" on vaihdettu uusiin. Kaikki muut
      etuakselin osat ovat alkuperäisiä.
      Seuraava katsastus on keväällä ja siihen mennessä vaihdan
      uudet kumihelat alatukivarsiin.
      On niissä joissakin Fabioissa kumihelojen kannakkeet murtuneet
      hyvinkin nopeasti. Silloin kyllä on ollut kyse huonosta alihankinta
      kumihela erästä. Voi sinne uretaani puslat vaihtaa jos tosi jämyn alustan haluaa.
      Kuoppaisilla sorateillä pitää olla joustoa ja alkuperäinen kumihela on
      ihan hyvä ja edullinen ratkaisu.
      Fabiaan saa halvalla alustasarjoja ja Fabian alustasta on helppo tehdä
      just sellaisen kuin haluaa. Fabialla voi osallistua vaikka ralliin, pyörät
      eivät tipu tielle tukivarsineen.
      Ja vielä, Fabian vanteet ovat 5- pulttiset.

      http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1880489.jpg
      http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1880490.jpg

      • skeidaaaaaa...

        Kaikkiin autoihin saa alustasarjoja ja kaikilla voi myös osallistua ralleihin. Lisäksi kaikkiin autoihin voi muuttaa alustan osia., kaikkiin autoihin voi vaihtaa osia vaikka kuusen alla jos ei ole tallia...NYT ON KYSEESSÄ VAKIO ALUSTAT JA NIIDEN OSAT.. Fabiossa on p#rkeleesti etuakselivikoja ja piste. Ja mitä v#tun väliä sillä on monellako pultilla vanteet on kiinni.. F1 autoissa ne on yhdellä pultilla ja sinisissä busseissa 10 pultilla eli mitä sitten.


    • Jartsa1968

      Minusta Kia oli koeajossa lievä pettymys, ei jättänyt itsestään kovin hyvää kuvaa. Stop&start systeemi toimii turhan pitkällä viiveellä, kytkimenliike ihmeen pitkä ja A-pilarit häiritsevät...ulkonäkö on ihan ok. Kone oli mun mielestäni ihmeen hengetön. Nämä siis omia kokemuksia, monet varmasti päätyvät ostamaan Rion...

      Jartsa

    • TTJQ

      Jos korealaisen ostat niin osta se laadukkaampi elikkä Hyundai i20 voitti Autobildin laatututkimuksen 2010 Kia sen sijaan jäi tutkimuksessa puoleenväliin....

    • X

      leppäköysi 21.10.2011 21:30


      "katsoppa tuossa yläpuolella olevaa kuvalinkkiä. Tuliterän kian akselistossa ja vetonivelessä ruostetta. Siinä sitä laatua! "

      Niinpä. Ja mitäs tämä on ?

      http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3314586.jpg

    • xx

      skeidaaaaaa... 21.10.2011 19:45


      "Kaikkiin autoihin saa alustasarjoja ja kaikilla voi myös osallistua ralleihin. Lisäksi kaikkiin autoihin voi muuttaa alustan osia., kaikkiin autoihin voi vaihtaa osia vaikka kuusen alla jos ei ole tallia...NYT ON KYSEESSÄ VAKIO ALUSTAT JA NIIDEN OSAT.. Fabiossa on p#rkeleesti etuakselivikoja ja piste. Ja mitä v#tun väliä sillä on monellako pultilla vanteet on kiinni.. F1 autoissa ne on yhdellä pultilla ja sinisissä busseissa 10 pultilla eli mitä sitten."

      Itse kirjoitat täydellistä skeidaa.
      "Fabiossa on p#rkeleesti etuakselivikoja ja piste."

      Katselet katsastustilastoja ja etkä pysty yksilöimään
      yhtäkään Fabian etuakselivikaa joka katsastuksessa
      johtaa hylkäykseen.
      En minä etkä Sinä tiedä mitä eri alihankkijoiden valmistamia
      kolmiotukivarren kumipuslia Skoda on käyttänyt yhdentoista
      vuoden aikana Fabian etuakseleissa.

      Mutta minä tiedän Skoda Fabian etuakselirakenteen ja
      se rakenne on p#rkeleen kestävä, niin kestävä, että kaikissa VW ryhmän
      autoissa on tänään -90 luvun lopulla kehitetty Skoda Fabia
      etuakseli.

      http://www.skoda-auto.pl/upload/img/newsletters/1528/0005264.jpg

      • hehhehhehheh.....

        Kestävä etuakselirakenne ja autot hylätään katsastuksista juuri niistä..


        Heh heh


    • faktaa iisalmesta

      Kuule nuija kysy niistä vioista katsastusasemilta mistä nivelestä ne autot hylätään

      52
      SKODA
      FABIA
      9,59%
      79
      Etuakselisto

      http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectionDocuments/Vikatilasto2010/A-Katsastus_vikatilasto_2010_5_vuotta.pdf

      Mua ei kiinnosta hevon pa"kaa kuka niitä osia mut käske tehtaan vaihtaa valmistajaa että autot läpäisisivät katsastuksen vai oletko pelle aikonut itse vaihtaa suomen autoihin akselistojen osat siellä pihallasi

      Luuletsä jumaliste että ketään kiinnostaa sen alkaa yksilöidä jotain s#atanan kumipuslaa tai pellin palaa kun inssi lyö hylkäys leiman . Sinä ehkä pyörittelet osaa köyhyyksissäsi siellä Iisalmessa puun alla ja yrität korjata sitä, normi kundi vie auton pajalle ja hakee sen ehjänä himaan..
      Skoda fabioissa on helvetisti etuakselivikoja mistä syystä ne hylätään katsastuksessa ja piste.

      • ps

        "Mua ei kiinnosta hevon pa"kaa kuka niitä osia valmistaa.."


      • he

        Siinä sitä vankkaa etuakselirakennetta

        46
        SKODA
        OCTAVIA
        25,69%
        222
        Käyttöjarru
        Etuakselisto
        Ohjauslaitteet
        29
        SKODA
        FELICIA
        20,33%
        153
        Käyttöjarru
        Etuakselisto
        30
        SKODA
        FABIA
        20,62%
        153
        Seisontajarru
        Etuakselisto
        Käyttöjarru
        http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectionDocuments/Vikatilasto2010/A-Katsastus_vikatilasto_2010_10_vuotta.pdf

        Näkyy kaikki Skodat omaavan samat paskat etuakselirakenteet.. Niistä hylätään vuodesta toiseen. Kyllä kohta tarttee IIsalmessa suurentaa pihamaata kun suomen skeidat tuell remonttiin.. Taitaa olla just nuo huonot rakenteet oikein Skodan akilleen kantapää..


    • 30

      Toyota Avensis Wagon D-4D vm 2004 etuakseli.
      (kuvatekstin vuosimalli 2001 on väärin)

      http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3105169.jpg
      http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2821609.jpg

      Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG vm 2007 etuakseli.

      http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3105171.jpg
      http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3105344.jpg

      Skoda Octavia RS vm 2001 perinteinen Volkswagen
      Golf etuakseli, eikö siinä jo lätällään oleva kumilätkä
      irvistele.
      http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3111726.jpg
      http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img3105152.jpg

      • faktaa..............

        0

        Siinä sitä vankkaa etuakselirakennetta

        46
        SKODA
        OCTAVIA
        25,69%
        222
        Käyttöjarru
        Etuakselisto
        Ohjauslaitteet
        29
        SKODA
        FELICIA
        20,33%
        153
        Käyttöjarru
        Etuakselisto
        30
        SKODA
        FABIA
        20,62%
        153
        Seisontajarru
        Etuakselisto
        Käyttöjarru
        http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectionDocuments/Vikatilasto2010/A-Katsastus_vikatilasto_2010_10_vuotta.pdf

        Näkyy kaikki Skodat omaavan samat paskat etuakselirakenteet.. Niistä hylätään vuodesta toiseen. Kyllä kohta tarttee IIsalmessa suurentaa pihamaata kun suomen skeidat tuell remonttiin.. Taitaa olla just nuo huonot rakenteet oikein Skodan akilleen kantapää..


      • jeps kukkuu

        Kannattaiskohan Skeidan alkaa käyttää noita Avensiksen rakenteita. kun Avensiksia ei hylätä etuakseli vioista ja Skodat hylätään...

        No aina ei voi onnistua


      • xdrcfgvtihnj
        jeps kukkuu kirjoitti:

        Kannattaiskohan Skeidan alkaa käyttää noita Avensiksen rakenteita. kun Avensiksia ei hylätä etuakseli vioista ja Skodat hylätään...

        No aina ei voi onnistua

        Se on toi Skeida akselisto niinku venäläinen tavara yleensä, paksua , raskasta , ja huonolaatuista.


    • .

      faktaa iisalmesta22.10.2011 10:37


      "Kuule nuija kysy niistä vioista katsastusasemilta mistä nivelestä ne autot hylätään"

      Hypi Sinä siellä vaikka tasajalkaa.

      Skodalla ei pulttailla etuakselin tukivarsia
      pellin paloihin joihin on porattu reikä ja piste.

      • joo huomattu on

        Kuka hyppii tasajalkaa..

        "Skodalla ei pulttailla etuakselin tukivarsia
        pellin paloihin joihin on porattu reikä ja piste."

        Joo huomattu on , autot eivät läpäise katsastuksesta.. Kannattais varmaan alkaa pulttaileen ja poraileen ja ottaa muutenkin mallia Avensiksesta niissä ei ole etuakselivikoja...


    • JuttuKa

      Ehdottomasti Hyundai i20!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      67
      3464
    2. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      147
      3305
    3. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3292
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      53
      2739
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      2003
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1900
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1666
    8. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      40
      1605
    9. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      88
      1589
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1370
    Aihe