puun alle kukkia

rikkaruohot nypitty

Puhutaan että omenapuun alus täytyisi olla mulloksella, muua jotkut istuttavat siihen maanpeitto kasvrjakin. Itse haluaisin istuttaa jotain sipilikukkia. Omenapuut on istutettu vasta viimekeväänä. Toinen on jo n.2m korkea, mutta toisella vasta n.60cm korkeutta. Mitä mieltä olette kuinka lähelle ruokoa kukansipulit voisi istuttaa ja mitä lajeja?

4

728

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvattaja

Minulla on kaikenlaisia kukkia omenapuun alla ja runkoa myöden menee vielä köynnöskuusama, ei ole haitannut mitään, olleet siinä jo toistakymmentä vuotta.

Narsissit ja tulppaanit rungon lähelle ja matalammat eteen, onhan niitä , helmililjaa, krookusta, erilaiset matalat laukat, myös keväällä kukkivat esikot ovat kauniita.

• hostafani

Hedelmäpuun alla on mitä parhain paikka pienille sipulikasveille. Nuoren puun juurelle ei kannata vielä laittaa muita taimia tai isoja sipulikukkia, sillä ne vievät juurialueelta liikaa voimaa, vettä ja ravinteita. Vanhemman puun juuret ovat puolestaan jo niin kaukana rungosta (siellä minne latvus ylettyy), joten sen juurella voi olla vaikka pensaita ja köynnöksiä.

Lisää tietoa kasveista ja puutarhasta löydät Puutarha.netistä - siellä on myös oma palstansa kysymyksille!

• Emilia .

Sain viime kesänä samanlaiset ohjeet kuin "hostafani" kertoi
      ja sen että vanhemmankaan hedelmäpuun juurelle ei sais tehdä korkeaa kukkapenkkiä. Se nostaa kosteutta ja hautoo tyveä turhaan. Ja voi houkutella myyriä paikalle. Tykkäävät hedelmäpuunkuoresta muutenkin.

Matalaa penkkiä tai sipulit maahan sellaisenaan.

• päkätin

minulla on puu ympäröity reunakivillä jotta on helppo ajaa nurmikko ja sen kivetyksen sisäpuoli on puunrungosta mitattuna n. 25sm mulloksella johon on istutettu sammalleimua. Kukkii ja kasvaa siihen kivetyksen päälle kauniisti ja voi pienentää tarpeenvaatiessa ihan vaan saksilla leikkaamalla. Kivetystä on reilu neliö, hyvin pääsee leikkaamaan nurtsin kolhimatta puun runkoa tai repimättä itseään oksiin.Olen ollut ratkaisuun tyytyväinen, meillä ne kivet on hautuumaan reunakivien sivukivijätettä jota sai aiemmin kivenhakkaamolta hakemalla, nykyisin ei saa, Mutta saman lopputuloksen saa liuskekivistä tai pihakivista latomalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      282
      1126
    2. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      261
      956
    3. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      49
      910
    4. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      102
      853
    5. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      99
      799
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      73
      798
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      107
      669
    8. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      578
    9. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      2
      551
    10. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      11
      458
    Aihe