Puhutaan että omenapuun alus täytyisi olla mulloksella, muua jotkut istuttavat siihen maanpeitto kasvrjakin. Itse haluaisin istuttaa jotain sipilikukkia. Omenapuut on istutettu vasta viimekeväänä. Toinen on jo n.2m korkea, mutta toisella vasta n.60cm korkeutta. Mitä mieltä olette kuinka lähelle ruokoa kukansipulit voisi istuttaa ja mitä lajeja?
puun alle kukkia
4
577
Vastaukset
- kasvattaja
Minulla on kaikenlaisia kukkia omenapuun alla ja runkoa myöden menee vielä köynnöskuusama, ei ole haitannut mitään, olleet siinä jo toistakymmentä vuotta.
Narsissit ja tulppaanit rungon lähelle ja matalammat eteen, onhan niitä , helmililjaa, krookusta, erilaiset matalat laukat, myös keväällä kukkivat esikot ovat kauniita. - hostafani
Hedelmäpuun alla on mitä parhain paikka pienille sipulikasveille. Nuoren puun juurelle ei kannata vielä laittaa muita taimia tai isoja sipulikukkia, sillä ne vievät juurialueelta liikaa voimaa, vettä ja ravinteita. Vanhemman puun juuret ovat puolestaan jo niin kaukana rungosta (siellä minne latvus ylettyy), joten sen juurella voi olla vaikka pensaita ja köynnöksiä.
Lisää tietoa kasveista ja puutarhasta löydät Puutarha.netistä - siellä on myös oma palstansa kysymyksille! - Emilia .
Sain viime kesänä samanlaiset ohjeet kuin "hostafani" kertoi
ja sen että vanhemmankaan hedelmäpuun juurelle ei sais tehdä korkeaa kukkapenkkiä. Se nostaa kosteutta ja hautoo tyveä turhaan. Ja voi houkutella myyriä paikalle. Tykkäävät hedelmäpuunkuoresta muutenkin.
Matalaa penkkiä tai sipulit maahan sellaisenaan. - päkätin
minulla on puu ympäröity reunakivillä jotta on helppo ajaa nurmikko ja sen kivetyksen sisäpuoli on puunrungosta mitattuna n. 25sm mulloksella johon on istutettu sammalleimua. Kukkii ja kasvaa siihen kivetyksen päälle kauniisti ja voi pienentää tarpeenvaatiessa ihan vaan saksilla leikkaamalla. Kivetystä on reilu neliö, hyvin pääsee leikkaamaan nurtsin kolhimatta puun runkoa tai repimättä itseään oksiin.Olen ollut ratkaisuun tyytyväinen, meillä ne kivet on hautuumaan reunakivien sivukivijätettä jota sai aiemmin kivenhakkaamolta hakemalla, nykyisin ei saa, Mutta saman lopputuloksen saa liuskekivistä tai pihakivista latomalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs541658- 131423
- 1741366
- 791316
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli2921257- 181199
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti98945Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä61938Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää33913- 347825