Oikein hienoa KELAN toimintaa!
Vuonna -96 selkäni leikattiin välilevyn pullistuman aiheuttaman vasemman jalan osittaisen halvauksen vuoksi. Muutama vuosi menin melko hyvin. Olen ollut viimeiset seitsemän vuotta yksityisyrittäjä koneurakointi alalla.Viimeisenä kolmena vuotena alkaneet uudet selkä ja jalka kivut. Selkä kuvattiin ja todettiin, että kahdessa alimmassa välissä vahva diskusdegeneraatio ja spondyloosia ja L4-5 välissä on päätelevyissä erityisesti vasemmalla runsaat Modic II tyypin runsaat signaalin päätelevy muutokset. Leikatussa L5-S1 on pieni sentraalinen resitiiviprolapsi.
Etenkin vasen jalka tunnoton, voimaton ja kävellessä läpsyy. Kyseisten vaivojen vuoksi, kävin magneetti kuvauksessa. Siellä todettiin, että leikkauksella ei voida parantaa vaivaa kuin osittain.
Selkä ja liikutaelin vaivoista johtuen jouduin tarkkaan harkitsemaan yritystoiminnan jatkamista. Tässä vaiheessa oltiin Kelalta yhteydessä hoitavan lääkärin lausuntojen perusteella jossa suositeltiin, ammatillista kuntoutusta tai ammatin vaihdosta. Sillä hetkellä siihen ei ollut mahdollisuutta, koska yritys toimintaa ei voida lopettaa noin vain. Vuonna 2011 alussa vaivat kävivät sietämättömiksi ja totesin itsekkin, että on pakko lopettaa yritystoiminta.
Minulle määrättiin sairausloma. Heinäkuun alussa -11 lopetti Kela sairauspäivärahan maksamisen, vedoten siihen ettei ole näyttöä sairaudesta. Oli tiedossa jo siinä vaiheessa, että menen Kelan kustantamaan tules kuntoutukseen elokuussa -11.
Siellä todettiin seuraavat sairaudet: M51.3 Status post extirpationem prolapsus L5-S1 l.sin., M51.3 Degeneratio disci intervertebralis lumbalis L4-5-S1, M48.0 Stenosis lateralis L4-4, M75 Vasemman puoleinen kiertäjäkalvosin oireyhtymä ja peukalon tyvinivelien nivelrikko.
Määrättiin jatkotutkimukset: neljän raajan ENMG, jossa todettiin alaraajoissa vasenpainotteisia muutoksia sopien krooniseen L5/S1-hermojuuriärsytykseen/spinaalistenoosiin. Yläraajoissa selkeä bilateraalinen medianusmononeuropatia karpaalitunnelisyndroomaan sopien.
Muut sairaudet: psoriaasis/ psoriaasis reuma.
Odotan lähetteitä kaularanka sekä selkäranka kuvaukseen sekä käsien leikkaukseen.
Tästä kyseisestä listasta huolimatta olen Kelan mielestä täysin työkykyinen harjoittamaan entistä ammattia tai siihen vastaavaa ammattia joten en ole oikeutettu enää saamaan sairaupäivärahaa. Useiden lääkäreiden/erikoislääkäreiden antamien lausuntojen perusteella olen täysin työkyvytön.
Onko kenelläkään muulla vastaavanlaista kokemusta Kelan toiminnasta?
Kuinka yksi henkilö Kelalla voi kumota kolmen eri erikoislääkärin lausunnon näkemättä potilasta?!
Ei ihme miksi Suomessa työkyvyttömyys eläkkeelle joutuu ihmisiä psyykkisistä syistä, koska heidän fyysisiä vaivojaan ei uskota.
Ei ihme miksi jeppe juo!
taistelu KELAN kanssa
11
3191
Vastaukset
- lkoiiuyt
Järkyttävää mielivaltaa. Selkäni hajosi ja ammatinvaihto edessä. Kela, lääkärit ja vakuutusyhtiö ovat erittäin haluttomia tekemään yhtään mitään.
Mikä koko Suomea vaivaa? Kukaan ei tee enää työtään vastuullisesti ja kunnolla. Vaan jotain sinne päin.
Mä en ole ajatellut viinaa itselleni vaan suoraan nappi otsaan. Mä en ala dokaamaan ja jos en saa itseäni elätettyä eikä valtio, kunta, kaupunki tms auta, niin eipä ole vaihtoehtoja. Metsässä asuminen ei kiinnosta. Menin alaikäisenä töihin ja aina maksanut laskuni ja vakuutukset. Nyt niistä mistään ei saa mitään apua. Ei edes määrjäajaksi. Ei mitään.- miksi jeppe juo
nappi otsaan vaihtoehto on pois sulljettava sinun niin kuin minunkin kohdalla samaa olen itsekkin miettinyt monta kertaa mutta olen tullut siihen tulokseen että mitä luoja meille on antanut sitä ei pidä oman käden kautta pois mennä ottamaan näin sanon vaikka en mikää ns uskovainen olekkaan.EN minäkään mikään holisti ole vaikka tälläiset vaivat ja murheet ovatkin .Välillä on kuitenkin minun kohdalla pakko noh pakko ja pakko ottaa loivat hermmolliset loivat trinkit, vaikka ei se mitään varmaankaan sen suuremmalti auta mut kuoitenkin vähän nollaa tilannetta.Sen sanon että viina ei korjaa minkään laista elämän tilaetta se on dot näg.
- kohtalankkianaamaan
Minulla on myös tapaturmasta johtuva vaiva ja leikattukin 3 kertaa 2 vuoden sisällä. KELA, Eläkevak.laitos ja tapaturmavakuutuksessa koitetaan viimeiseen asti kanittaa vastaan korvauksissa. Minulla on 3 eri erikoislääkärinlausunnot sekä monia muiden lääkärien ja fysiatrien lausuntoja. Vakuutuslaitosten lääkärit tekevät mitä huvittaa koska moni ei jaksa edes loppuun asti taistella asioiden kanssa ja koska nämä tarkoituksella takertuvat jopa kirjoitusvirheisiin niin kannattaa valitukset tehdä ammattilaisen kanssa esim. käydä oikeusaputoimistossa. Tästä nähdään miten vakuutuslaitosten johtajilla ja lääkäreillä on niin hurja palkka. Monesti miettinyt miten suomen laki toimii, muka oikeus sosiaaliturvaan. Kun olet kunnon kansalainen aina töitä tehnyt verot ja omat laskut maksanut niin ei apua tipu.
- miksi jeppe juo
näin ihmeelistä tämä elämä on minäkin olen 47v 15v lähdin työ elämään nyt loppui terveys työkyky niin tässä on sitten suomen valtion kiitos elämäm työstä .Ei sen puoleen olisin vielä menossa työelämään johkun sopivaan ammattiin jota pystyisin tekemään mutta nyt on ajatukset muuttumassa kelan toimminnan vuoksi pohja se on minunkin säkissä siteeraten kersatti Rokkaa
- lkoiiuyt
Ei pöllömpää. Laita burkha päälle niin tulee rahaa. Saat aikaa parantua tai jopa hoitoa.
Tai tee rikos, pääset vankilaan. Valmis ruoka, asunto ja ylläito. - kohtalankkianaamaan
Ainakaan tuolla valtionhotellissa ei tarvitsisi miettiä eväistä tai katosta pään päällä, helppoa olisi ainakin sen suhteen :D
- miksi jeppe juo
joop se on ihmis luonteesta kiin missä kukakin voi olla häkkiin voi joutua jos jää kii jostain kollttosista itse harrastan metsästystä kalastusta ym erän käyntiin liityvää häkkilinnun elemä rajoittaisi ainakin minun elämää liian paljon .Elämässä varmaankin vaikuttaa jaksamiseen miellekäät esim harrasukset mulla jos ei olis näitä harrastuksia mitä on lapsesta asti ollut niin heikkoina hetkinä olis varmaan ollut tosi vaikeaa.Se helpottaa kun on tosi vaikeeta niin lähtee vaikka hirvikoiran kassa metsään aamusta ja tulee illasta niin on kerennynt miettiä monet asiat ja koirallekin puhua vaikka ei se hirveesti kommentoi kunhan häntäänsä heiluttaa.
- miksi jeppe juo
Kukaan ole niin tyhmä etteikö osaisi muita neuvoa .Wanha sanonta joka piitää paikkansa .
Noh mulla ei oo henk koht kokemusta tosta. Mutta esim mun lähipiirissä eräällä ihmisellä todettiin iskias alta 45v ja sitten 50v alkoi tulemaan kaikki nämä suomalaisten perus-sairaudet. Kuten verensokeritauti sitten iskias paheni kovasti. Ei meinannut päästä edes tuolista ylös. Noh mies meni leikkaukseen ja selkä saatinki kuntoon. Seuraavaks hänellä ilmeni paksu suolessa tukos, jolloin hän sai avanteen mahaan. Eli pussin johon tulee kaikki uloste. Noh hän joutui leikkaukseen ja leikkauksessa todettiin hoito virhe.
Tästä alkoi sitten kauhea taistelu kelan ja muiden vakuutus yhtiöiden kanssa. Kelan mielestä mies oli vielä kuntoutus/työ kelpoinen, tässä vaiheessa jo 56v mies. Koko ikänsä taksia ajanut noin 30v ja sitä ennen tehnyt, raskaita varastotöitä nuoresta asti. Hän joutui menemään oikeuteen asti jotta asia saatiin sovittua. Pääsi ensin osa-aika eläkkeelle ja siitä sitten vanhuuseläkkeelle. Kun täytti 63v! On se hirveätä tuo noiden puoskarien toiminta. Hänelläkin oli kolmen ellei jopa 5 erikoislääkärin lausunnot. Kunnalliselta sekä yksityiseltä puolelta. Mutta ei kela uskonut, hoki vain että töihin töihin. Eipä siinä olisi mennytkin. Mutta kun ei ole silloisen kansakoukun jälkeen kouluja käynyt. Olisi ammatinvalinta jäänyt tiukaksi.- äölkjn
mites nokian kokouksessa on parantunut sekä selkä että syöpäkin todistetusti. lukekaa alan lehtia niin tiedätte.
- näin täällä päin nyt
Arvauskeskuksessa arvotaan seuraava diagnoosi johon määrätään viimeisimmät keksinnöt lääketehtaalta, ja sitten vakuutusyhtiö tienaa mahtavasti ja kela myötää. Loistava ja toimiva systeemi. Paitsi potilaalle.
Onneksi rahalla saa sentään hoitoa ja oikeuksia. Lottovoitto tai kuolema.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073225GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 47899
- 67878
- 53867
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25864Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862