Kuningaskuluttajassa on jokin juttu piilevästä Opel-viasta. Mikähän vika mahtaa olla kyseessä?
Mikä ihmeen vika?
Veijo Esso
13673
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
Vastaukset 13
Vanhimmat
Se on kuule niin piilossa, ettei sitä kukaan löydä, eikä siitä ole haittaa.
kertoo jo, että koko auto on yhtä vikaa. No, kyllähän nuo Opelin konerikot 2,2 litran bensavehkeissä ovat aika harmittomia... Voihan sitä sitten kävellen matkaa jatkaa...
Ne vanhanaikaiset viritykset= nokkaketjut ,hajoittaa koneen.
Joo täytyy muistaa näin kohun keskellä että ei ole ilmainen jakohihnapakettikaan .Maksuja tulee automerkistä riippuen jopa 800ekee vaihtoineen ja jos pajon ajaa niin tutummaksi tulee vaihtokuviot.Että kumpi parenpi kerran ketju vai pikkulypsyllä hihnat
Opelien 2.2 moottoreissa ( Z22SE ja Z22YH) olevissa koneissa yleensä murtuu ensin hammas ketjupyörästä ( joskus jopa 100 tkm ajetusta) jolloin ketju hyppää ja aiheuttaa suuren tuhon moottorin kierroksista riippuen.
Pahimmillaan remontti on n. 4000 euroa riippuen mitä kaikkea on moottorin "yläkerrasta" mennyt.
Jotkut koneet ovat ennen rikkoutumistaan käyneet kuin dieselit.
Koneeseen ketjun vaihto vaihto töineen on n.800 euroa.
Mikäli omistaisin kyseisen moottorin omaavan auton vaihdattaisin ketjun 90 tkm välein.
Uudehkoissa hihnakoneissa opeleissa vaihtoikä ikä on 150 tkm.
Onko jossakin uudessa autossa vielä remmi? Ei ainakaan laatuautoissa.
Uusiin moottoreihin laitetaan aina ketjut mutta joissain uusissakin autoissa on vielä vanhoja peruja olevia hihnamoottoreita.
Onko mahdollisesti yliptkät öljynvaihtovälit tai öljylaatu mahdollinen vian aiheuttaja?
Kyllähän remmit on tietyissä moottoreissa edelleen yleisesti käytössä. Niin Opelilla, Audilla, VW:llä ja monella muulla. Enemmän vain nykyään kuulee ketjuongelmista kuin hihnaongelmista.
Kuningaskuluttajassa esillä ollut vika oli 2.2-moottorin ketjun kiristysmekanismi, joka näköjään löystyy ja aiheuttaa ketjun ylihyppäämisen ja jaon sekasinmenon.
Kumma, ettei GM opi tekemään moottoreita.
Itselläni on 23 v:n aikana osunut yksi hihnanpoikkeaminen ja nyt viimeksi 2.2 ketjun ylihyppääminen tosin startatessa, mutta paljon siinä meni osaa uusiksi kun km-lukema oli vain 42.000 km ja autolla ikää vain 1½ v.
Tämän toisen haaverin jälkeen olen ajellut uudehkoilla bemareilla 520 E60 sekä bens/diesel.
Se ketjun ylihyppy on monellakin tapahtunut juuri startatessa.Toimiiko tuo kiristin öljynpaineella? Startatessa ei vielä ole öljynpainetta, joten se selittäisi tuon hajoamisen juuri startatessa.
Tuota öljynpaineasiaa en todellakaan tiedä, muistan vain sen että oli maaliskuun loppu, joten yöllä on voinut olla kylmä, enkä muista oliko edes sähköjohto seinässä, mutta kun nämä nykyajan lämmittimetkin ovat vain "leiväpaahtimia", on öljy voinut olla jäykkää.
Ironista, että hankin ketjukäyttömoottorisen auton juuri seksi etti ainakaan hihna katkeaisi, mutta kohtalo puuttui peliin.
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2928
tossa juttua kyseisestä asiasta.