Sanotaan että veneessä on Yanmar merkkinen moottori. Tuonmerkkistä moottoritehdasta tuskin kuitenkaan on. Mikä tehdas sen on tehnyt. Olen kuullut että joissakin Yanmareissa olisi BMW.n moottori. Onko kaikki Yanmarit bemaripohjaisia.
Mikä moottori on Yanmar?
52
7684
Vastaukset
- Yanmar 4JH2DTE
Kyl maar Yanmaril ihan oma tehdas on. Paljon tekee moottoreita myös erilaisiin koneisiin.Hyvä ja perinteinen japanilaismerkki. BMW yhteistyötäkin on, mutta vain joissain koneissa.
- genius
Yanmar on toimittanut dieselmoottoreita mm. Bellan matkaveneisiin ja aika tunnettu venepiireissä. Itse ihmettelin keväällä samaa ja päädyin Volvo Pentaan käytetyissä veneissä. En ota kantaa kumpi on parempi, mutta Yamarin maine on hyvä.
- åä-öo0pl7yju
Se ny on kuin Sole. Pienimmät alkavat Fiiuista Perkinsin kautta Catiin ja aina on muka Sole. Ostohetkellä voi valopää kysyä myyjältä, että
"Oottako vaihtanu moottorin, ku ei oo Sole, vaa tuoss lukee Cat?"- nakunaku
Yanmar on kyllä perinteinen moottoritehdas, tsekkaa linkki.
http://www.yanmarmarine.com/index.cfm/go/History/
- Yanmarilla
Olen jostain kuullut, että Hiacen koneet tehdään Yanmarin verstaalla, käyvätkin samalla lailla kuin vanha Hiace
- VP
Yanmarin isommat mallit on samat kuin Toyotan Land Cruiserissa, uusin taitaa olla V8 kun se suora kutonen ei enää täytä kaikkia maantiekäytön päästövaatimuksia.
Yamaha marinoi ne Toyotan moottorit, sisäkalutkin ovat kai usein vähän eri kun autoissa. Paljon alumiiniosia, esim lämmönvaihdin. Hyviä koneita, mutta pitää huoltaa hyvin, ja yks kunnon ylilämpö niin ne voi olla entisiä.
Melkein kaikki uudet dieselit on "salonkimoottoreita" jotka antavat paljon tehoa painoonsa nähden, käyvät kauniisti mutta eivät enää kestä mitä tahansa niin kuin vanhat Majorit jne. Ennen oli 50-60 HV 3.6 litrasessa koneessa, nyt taitaa olla 300 HV. - lm,ö,ö.-
Korjaus VP:n tekstiin: "YANMAR marinoi ne Toyotan moottorit..."
Aloittajalle:
Yanmar on hiljattain alkanut tekemään yhteistyötä BMW:n kanssa, mutta vain kahden moottorin kohdalla. 4- ja 6-sylinterisiä BMW:n lohkoja (2.0 ja 3.0L) saa kumpaakin kahdessa tehoversiossa kuten saa myös autoon asenettuina. Nämä moottorit myydään lähinnä Yanmarin oman uuden ZT350-vetolaitteen yhteydessä ja ovat tarkoitettuja kilpailemaan Volvo Pentan ja Mercruiserin Dieselpakettien kanssa.
Jos vielä jäi epäselväksi, niin Yanmar on hyvinkin olemassa tehtaana ja valmistajana. Tekevät merimoottoreiden lisäksi kaivinkoneita, traktoreita ja generaattoreita.- VP
Aivan oikea korjaus, eli Yanmar eikä Yamaha. Sattui ajatusvirhe...
- Heräsi kysymys
VP kirjoitti:
Aivan oikea korjaus, eli Yanmar eikä Yamaha. Sattui ajatusvirhe...
Löytyykö yhtään (tai muita kuin Kelvin) valmistajaa, joka tekee moottoreita merikäyttöön , vai onko kaikki merimoottorit vain marinoituja etupäässä muihin tarkoituksiin tehtyjä myllyjä ?
- Ainakin...
Heräsi kysymys kirjoitti:
Löytyykö yhtään (tai muita kuin Kelvin) valmistajaa, joka tekee moottoreita merikäyttöön , vai onko kaikki merimoottorit vain marinoituja etupäässä muihin tarkoituksiin tehtyjä myllyjä ?
Vanhoista tulee mieleen Vire.
Nykyään ei pelkällä venemoottorivalmistuksella taida elää.
(ei edes Bukh) - Mitä ihmettä?
Heräsi kysymys kirjoitti:
Löytyykö yhtään (tai muita kuin Kelvin) valmistajaa, joka tekee moottoreita merikäyttöön , vai onko kaikki merimoottorit vain marinoituja etupäässä muihin tarkoituksiin tehtyjä myllyjä ?
Vastaus on ON!
Miten niin vain?
Luuletko että se perusmoottori osaa (tai sen tarvisi) ajatella että nyt olen merimoottori ja toimin ikuisesti ja luotettavasti kun suomalainen veneilijä on minut paattiinsa valinnut (erittäin kevyttä käyttöä noin työkoneeseen verrattuna)?
Nykyään ne peruskoneet on samoja veneen moottorista pihatraktoriin ja laivan pääkoneesta voimalan generaattorinpyörittäjään, varusteltuna kunkin käyttötarkoitukseen sopivaksi!!
Tavallisen veneilijän käytössä kunnon teollisuusmottori ei ikinä saavuta viimeisiä käyttötunteja jos sitä jotenkin "säällisesti" huoltaa (siis moottori, ei ne apulaitteet)! - Aivan.
Mitä ihmettä? kirjoitti:
Vastaus on ON!
Miten niin vain?
Luuletko että se perusmoottori osaa (tai sen tarvisi) ajatella että nyt olen merimoottori ja toimin ikuisesti ja luotettavasti kun suomalainen veneilijä on minut paattiinsa valinnut (erittäin kevyttä käyttöä noin työkoneeseen verrattuna)?
Nykyään ne peruskoneet on samoja veneen moottorista pihatraktoriin ja laivan pääkoneesta voimalan generaattorinpyörittäjään, varusteltuna kunkin käyttötarkoitukseen sopivaksi!!
Tavallisen veneilijän käytössä kunnon teollisuusmottori ei ikinä saavuta viimeisiä käyttötunteja jos sitä jotenkin "säällisesti" huoltaa (siis moottori, ei ne apulaitteet)!Ymmärsitkö edes kysymystä ?
Ei kysytty auto-, paikallis- tai muun moottorin marinoinnista, suomalaisesta veneilijästä tai muusta sekavasta, vaan siitä, onko yhtään moottorivalmistajaa joka suunnittelee, valmistaa, ja markkinoi tuotteensa juuri marine-käyttöön, samoin kuin muutama jenkkitehdas tekee moottoreita VAIN ilmailukäyttöön.
Esimerkkinä Bukh oli aika hyvä, se nimenomaan oli alun alkaen suunnittelupöydältä lähtien tarkoitettu venekäyttöön, ja käyttö laajeni myöhemmin leveämmälle, päin vastoin kuin marinointipajojen muunnellut, muuhun käyttöön alun alkaen tarkoitetut moottorit.
Niin , onko muita kuin (ehkä) Kelvin ? - m6etnm
Aivan. kirjoitti:
Ymmärsitkö edes kysymystä ?
Ei kysytty auto-, paikallis- tai muun moottorin marinoinnista, suomalaisesta veneilijästä tai muusta sekavasta, vaan siitä, onko yhtään moottorivalmistajaa joka suunnittelee, valmistaa, ja markkinoi tuotteensa juuri marine-käyttöön, samoin kuin muutama jenkkitehdas tekee moottoreita VAIN ilmailukäyttöön.
Esimerkkinä Bukh oli aika hyvä, se nimenomaan oli alun alkaen suunnittelupöydältä lähtien tarkoitettu venekäyttöön, ja käyttö laajeni myöhemmin leveämmälle, päin vastoin kuin marinointipajojen muunnellut, muuhun käyttöön alun alkaen tarkoitetut moottorit.
Niin , onko muita kuin (ehkä) Kelvin ?Ymmärrätkö närvelö mitä kysyt?
- Rakentavaa???
m6etnm kirjoitti:
Ymmärrätkö närvelö mitä kysyt?
Ja taas menee keskustelu raiteiltaan kun leikkikoulukiusaajat osallistuvat. Vähenisi nämä kontribuutiot jos kaikki kirjoittaisivat omilla nimillään. Asiallisesti kirjoittavat jatkaisivat ja muut menisivät jonnekkin muualle.
T: Jan - Mitä ihmettä!
Aivan. kirjoitti:
Ymmärsitkö edes kysymystä ?
Ei kysytty auto-, paikallis- tai muun moottorin marinoinnista, suomalaisesta veneilijästä tai muusta sekavasta, vaan siitä, onko yhtään moottorivalmistajaa joka suunnittelee, valmistaa, ja markkinoi tuotteensa juuri marine-käyttöön, samoin kuin muutama jenkkitehdas tekee moottoreita VAIN ilmailukäyttöön.
Esimerkkinä Bukh oli aika hyvä, se nimenomaan oli alun alkaen suunnittelupöydältä lähtien tarkoitettu venekäyttöön, ja käyttö laajeni myöhemmin leveämmälle, päin vastoin kuin marinointipajojen muunnellut, muuhun käyttöön alun alkaen tarkoitetut moottorit.
Niin , onko muita kuin (ehkä) Kelvin ?Enkö mielestäsi vastannut aikaselkeästi kysymykseen että onko kaikki merimoottrit vain marinoituja muuhunkäyttöön suunniteltuja koneita?
"Esimerkkinä Bukh oli aika hyvä, se nimenomaan oli alun alkaen suunnittelupöydältä lähtien tarkoitettu venekäyttöön, ja käyttö laajeni myöhemmin leveämmälle, päin vastoin kuin marinointipajojen muunnellut, muuhun käyttöön alun alkaen tarkoitetut moottorit. "
Oli ja oli, nyt on nyt ja ennen oli ennen!! - sitä ihmettä
Mitä ihmettä! kirjoitti:
Enkö mielestäsi vastannut aikaselkeästi kysymykseen että onko kaikki merimoottrit vain marinoituja muuhunkäyttöön suunniteltuja koneita?
"Esimerkkinä Bukh oli aika hyvä, se nimenomaan oli alun alkaen suunnittelupöydältä lähtien tarkoitettu venekäyttöön, ja käyttö laajeni myöhemmin leveämmälle, päin vastoin kuin marinointipajojen muunnellut, muuhun käyttöön alun alkaen tarkoitetut moottorit. "
Oli ja oli, nyt on nyt ja ennen oli ennen!!Vastasit, mutta monikaan ei tiedä, mihin kysymykseen vastasit. Eli se selkeydestä.
- ymrt
Wärtsilä, Volvo, Ford....... New Holland, Perkins, Mitsubish.... onhan noita..... montako ostat?
- Merläinen
Aika kovalla itseluottamuksella kirjoitat vaikket tunnu tietävän asiasta mitään...
- D6-350
Eikös Volvo Pentan isommat koneet, esim D6-sarja ole vartavasten merikäyttöön tehty?!
- 7
D6-350 kirjoitti:
Eikös Volvo Pentan isommat koneet, esim D6-sarja ole vartavasten merikäyttöön tehty?!
Kyllä lähtökohtana on helvetin vanhaiskainen krouvi kuorma-auton kone, johon on siitten ympätty ns. nykyaikaisia osioita, tietotekniikkaa siis. Kuitenkin se on ominaisuuksiltaan ja painoltaan, se vanha kuorma-auton moottori.
- D6-350
7 kirjoitti:
Kyllä lähtökohtana on helvetin vanhaiskainen krouvi kuorma-auton kone, johon on siitten ympätty ns. nykyaikaisia osioita, tietotekniikkaa siis. Kuitenkin se on ominaisuuksiltaan ja painoltaan, se vanha kuorma-auton moottori.
Ilmankos se kuulostaa tyhjäkäynnillä lähinnä traktorilta! Mutta toimii hyvin!!! :)
- ueujy5
D6-350 kirjoitti:
Ilmankos se kuulostaa tyhjäkäynnillä lähinnä traktorilta! Mutta toimii hyvin!!! :)
Taas finniset pöpertää keskenään. Kyllä D6 on henkilöauton moottori ja kun on suoraruisku, niin pitää suoraruiskun äänen. Sille ei ihmiskunta vielä osaa mitään.
Tämä on ihmeellinen moottori, kun siinä on merkintänä D6 280-380. Luvut ovat sylinteri- ja hevosvoimien uloskiskontamäärät. Perusmootorina 280 hv en ole koskaan kuullu sen menneen solmuun, tai jättäneen matkalle. Niin kestävä se on!
Sitten, kun siitä kiusataan sata heppaa lisää, niin on laakeria ja venttiiliä sökönä. Pahimpia on korjattu kuudesta männästä puolet lohkeilleena. Se edellyttää perkeleellista kiusaamisa ja rääkkäystä Lauttiksen rantamilla ympyräajona. Hajottua ei onneksi ole pitkä matka hinaa rantusuun.
Volvon FL 6 alustaan laitettiin aikoinaan suora kuutonen, joka oli suunnittelijalla venemoottori. Sen huomaa siitä, kuinka vaikeasti siihen on jälkiasenettu mm. ilmakompressori, lämmityslaitteen letkupäät ja vaihdelaatikko. Tuo alusta oli kevyillä kuorma-autoilla ja jopa linjabiilit bygattiin sen päälle.
Suomessa ajoi monet satakuntalaiset bussifirmat niillä. Se oli myös kestävä moottori, mutta juuri tuon marinoinnin muttaminen autokäyttöön teki lämpöongelmaa ja ne lisävermeet hajosi jatkuvasti. - Volvo savuttaa
ueujy5 kirjoitti:
Taas finniset pöpertää keskenään. Kyllä D6 on henkilöauton moottori ja kun on suoraruisku, niin pitää suoraruiskun äänen. Sille ei ihmiskunta vielä osaa mitään.
Tämä on ihmeellinen moottori, kun siinä on merkintänä D6 280-380. Luvut ovat sylinteri- ja hevosvoimien uloskiskontamäärät. Perusmootorina 280 hv en ole koskaan kuullu sen menneen solmuun, tai jättäneen matkalle. Niin kestävä se on!
Sitten, kun siitä kiusataan sata heppaa lisää, niin on laakeria ja venttiiliä sökönä. Pahimpia on korjattu kuudesta männästä puolet lohkeilleena. Se edellyttää perkeleellista kiusaamisa ja rääkkäystä Lauttiksen rantamilla ympyräajona. Hajottua ei onneksi ole pitkä matka hinaa rantusuun.
Volvon FL 6 alustaan laitettiin aikoinaan suora kuutonen, joka oli suunnittelijalla venemoottori. Sen huomaa siitä, kuinka vaikeasti siihen on jälkiasenettu mm. ilmakompressori, lämmityslaitteen letkupäät ja vaihdelaatikko. Tuo alusta oli kevyillä kuorma-autoilla ja jopa linjabiilit bygattiin sen päälle.
Suomessa ajoi monet satakuntalaiset bussifirmat niillä. Se oli myös kestävä moottori, mutta juuri tuon marinoinnin muttaminen autokäyttöön teki lämpöongelmaa ja ne lisävermeet hajosi jatkuvasti.Kysymys: missä henkilöautossa on 5,5 litrainen suora-6 diesel?
- 20
ueujy5 kirjoitti:
Taas finniset pöpertää keskenään. Kyllä D6 on henkilöauton moottori ja kun on suoraruisku, niin pitää suoraruiskun äänen. Sille ei ihmiskunta vielä osaa mitään.
Tämä on ihmeellinen moottori, kun siinä on merkintänä D6 280-380. Luvut ovat sylinteri- ja hevosvoimien uloskiskontamäärät. Perusmootorina 280 hv en ole koskaan kuullu sen menneen solmuun, tai jättäneen matkalle. Niin kestävä se on!
Sitten, kun siitä kiusataan sata heppaa lisää, niin on laakeria ja venttiiliä sökönä. Pahimpia on korjattu kuudesta männästä puolet lohkeilleena. Se edellyttää perkeleellista kiusaamisa ja rääkkäystä Lauttiksen rantamilla ympyräajona. Hajottua ei onneksi ole pitkä matka hinaa rantusuun.
Volvon FL 6 alustaan laitettiin aikoinaan suora kuutonen, joka oli suunnittelijalla venemoottori. Sen huomaa siitä, kuinka vaikeasti siihen on jälkiasenettu mm. ilmakompressori, lämmityslaitteen letkupäät ja vaihdelaatikko. Tuo alusta oli kevyillä kuorma-autoilla ja jopa linjabiilit bygattiin sen päälle.
Suomessa ajoi monet satakuntalaiset bussifirmat niillä. Se oli myös kestävä moottori, mutta juuri tuon marinoinnin muttaminen autokäyttöön teki lämpöongelmaa ja ne lisävermeet hajosi jatkuvasti.Jo pitää olla ylimielinen - ja väärässä ;) Olisiko ollut ihan paha, jos olisit ennen vittuilua selvittänyt vaikka muutaman faktankin, mutta ei - nämä perkeleen palstan tietäjätollot eivät sitten opi !! Vai henkilöauton moottori ;)
- i.y
Volvo savuttaa kirjoitti:
Kysymys: missä henkilöautossa on 5,5 litrainen suora-6 diesel?
http://als.wikipedia.org/wiki/Datei:1984_Volvo_240_GL_D6_.JPG
Niin finiliukunaama nyt taas? Miten menee Välittäjä_LKV:n visvapojulla? - l.y.
20 kirjoitti:
Jo pitää olla ylimielinen - ja väärässä ;) Olisiko ollut ihan paha, jos olisit ennen vittuilua selvittänyt vaikka muutaman faktankin, mutta ei - nämä perkeleen palstan tietäjätollot eivät sitten opi !! Vai henkilöauton moottori ;)
i.y
20.10.2011 07:26
0
Sulje
http://als.wikipedia.org/wiki/Datei:1984_Volvo_240_GL_D6_.JPG
Niin finiliukunaama nyt taas? Miten menee Välittäjä_LKV:n visvapojulla?
VASTAA
Kerro kaverille - Reikä päässä
i.y kirjoitti:
http://als.wikipedia.org/wiki/Datei:1984_Volvo_240_GL_D6_.JPG
Niin finiliukunaama nyt taas? Miten menee Välittäjä_LKV:n visvapojulla?Meinaatko todella että tuo kone on suunniteltu tätä autoa varten?
Tällaisella moottorilla on korkeat suunnittelukustannukset ja tuskinpa sitä on henkilöautoa varten tehty. Tuskin on mikään massamalli tämä Volvo ollut ja todella negatiivinen business case.
Eiköhän tämän moottorin suunniteltu käyttö ole ollut ihan jossakin muualla kuin tuon auton keulalla.
PS: Onko sinulla joku finniangsti? Hä? - Turhaa neuvontaa
Reikä päässä kirjoitti:
Meinaatko todella että tuo kone on suunniteltu tätä autoa varten?
Tällaisella moottorilla on korkeat suunnittelukustannukset ja tuskinpa sitä on henkilöautoa varten tehty. Tuskin on mikään massamalli tämä Volvo ollut ja todella negatiivinen business case.
Eiköhän tämän moottorin suunniteltu käyttö ole ollut ihan jossakin muualla kuin tuon auton keulalla.
PS: Onko sinulla joku finniangsti? Hä?Amis ei tiedä mitään, yrittää vain esittää tietävänsä.
Ei tuon auton moottorilla (VW 2.4L) ole mitään tekemistä Volvon 5.5 L kutosen kanssa. - åPÖO=li
Turhaa neuvontaa kirjoitti:
Amis ei tiedä mitään, yrittää vain esittää tietävänsä.
Ei tuon auton moottorilla (VW 2.4L) ole mitään tekemistä Volvon 5.5 L kutosen kanssa.Eikö sen tyyppi ole D6? Oppikaa paisenenut!
- 20
l.y. kirjoitti:
i.y
20.10.2011 07:26
0
Sulje
http://als.wikipedia.org/wiki/Datei:1984_Volvo_240_GL_D6_.JPG
Niin finiliukunaama nyt taas? Miten menee Välittäjä_LKV:n visvapojulla?
VASTAA
Kerro kaverilleTämä on kyllä hyvä ja ärhäkkä, tollo kylläkin ja edelleen väärässä ;) mutta siihen asiaan tuskin saa millään tavalla muutosta ;)
Katso vaikka tuosta 240 sarjan käytössä olleet henkilöauton dieselmoottorit http://fi.wikipedia.org/wiki/Volvo_200-sarja#Dieselmoottorit
ja tässä tiedot kuorma-autosta jossa käytössä tuon veneenmoottorin alkulähde, joskin sekin jo (uudistettuna). Volvon kuorma-autohistoriikkia taaksepäin seuraamalla löydät tuon moottorin esi-isän.
Pelkästään hevosvoimia vertaamalla, huomaat ettei tuota moottoria ole koskaan käytetty henkilö-autossa ;) Vaikka merkintänä olisi takakontissa D6, joka tosiaankin tarkoitti, että autossa on kuusisylinterinen dieselmoottori - mutta se ei ollut moottorin tyyppimerkintä, joka oli D24 ja tarkoitti n. kuutitilavuutta ja dieseliä. - VP
ueujy5 kirjoitti:
Taas finniset pöpertää keskenään. Kyllä D6 on henkilöauton moottori ja kun on suoraruisku, niin pitää suoraruiskun äänen. Sille ei ihmiskunta vielä osaa mitään.
Tämä on ihmeellinen moottori, kun siinä on merkintänä D6 280-380. Luvut ovat sylinteri- ja hevosvoimien uloskiskontamäärät. Perusmootorina 280 hv en ole koskaan kuullu sen menneen solmuun, tai jättäneen matkalle. Niin kestävä se on!
Sitten, kun siitä kiusataan sata heppaa lisää, niin on laakeria ja venttiiliä sökönä. Pahimpia on korjattu kuudesta männästä puolet lohkeilleena. Se edellyttää perkeleellista kiusaamisa ja rääkkäystä Lauttiksen rantamilla ympyräajona. Hajottua ei onneksi ole pitkä matka hinaa rantusuun.
Volvon FL 6 alustaan laitettiin aikoinaan suora kuutonen, joka oli suunnittelijalla venemoottori. Sen huomaa siitä, kuinka vaikeasti siihen on jälkiasenettu mm. ilmakompressori, lämmityslaitteen letkupäät ja vaihdelaatikko. Tuo alusta oli kevyillä kuorma-autoilla ja jopa linjabiilit bygattiin sen päälle.
Suomessa ajoi monet satakuntalaiset bussifirmat niillä. Se oli myös kestävä moottori, mutta juuri tuon marinoinnin muttaminen autokäyttöön teki lämpöongelmaa ja ne lisävermeet hajosi jatkuvasti.Nyt on kyllä moottorit pahasti sekasin. Volvon marine D6 auton nokalla, heh heh, katso nyt minkä kokonen se kone on :)
- ohufg
20 kirjoitti:
Tämä on kyllä hyvä ja ärhäkkä, tollo kylläkin ja edelleen väärässä ;) mutta siihen asiaan tuskin saa millään tavalla muutosta ;)
Katso vaikka tuosta 240 sarjan käytössä olleet henkilöauton dieselmoottorit http://fi.wikipedia.org/wiki/Volvo_200-sarja#Dieselmoottorit
ja tässä tiedot kuorma-autosta jossa käytössä tuon veneenmoottorin alkulähde, joskin sekin jo (uudistettuna). Volvon kuorma-autohistoriikkia taaksepäin seuraamalla löydät tuon moottorin esi-isän.
Pelkästään hevosvoimia vertaamalla, huomaat ettei tuota moottoria ole koskaan käytetty henkilö-autossa ;) Vaikka merkintänä olisi takakontissa D6, joka tosiaankin tarkoitti, että autossa on kuusisylinterinen dieselmoottori - mutta se ei ollut moottorin tyyppimerkintä, joka oli D24 ja tarkoitti n. kuutitilavuutta ja dieseliä.Niin justiinsa mikään ei pidä paikkaansa.
Sarjat 142, 144, 162, 164, 242, 244 ei ilmoita kuutioita, vaan korimerkintöjä. Kaksi loppuiset ovat kaksiovisia ja yllätys sulle neljä oli neliovinen. Ensimmäinen numero sarjan juoksua ja keskimmäinen versio kehitystä. Siihen tuli 300 ja 400 sarja. Sitten ne sotki sen 700 ja 800 sarjoillaan.
Esim. 164 oli moottorina kolmilitrainen kuutonen. Se oli samalla Volvon paras ha mitä koskaan ovat tehneet. Olisivat vain sitä kehittäneet, niin tappiokierrettä ei olisi tullut. - Reikä päässä
ohufg kirjoitti:
Niin justiinsa mikään ei pidä paikkaansa.
Sarjat 142, 144, 162, 164, 242, 244 ei ilmoita kuutioita, vaan korimerkintöjä. Kaksi loppuiset ovat kaksiovisia ja yllätys sulle neljä oli neliovinen. Ensimmäinen numero sarjan juoksua ja keskimmäinen versio kehitystä. Siihen tuli 300 ja 400 sarja. Sitten ne sotki sen 700 ja 800 sarjoillaan.
Esim. 164 oli moottorina kolmilitrainen kuutonen. Se oli samalla Volvon paras ha mitä koskaan ovat tehneet. Olisivat vain sitä kehittäneet, niin tappiokierrettä ei olisi tullut.Keskimmäinen numero tarkoitti moottorin sylinterilukua. Ei versiota...
- reikä sielläkin
Reikä päässä kirjoitti:
Keskimmäinen numero tarkoitti moottorin sylinterilukua. Ei versiota...
Mulla on ollut 244 kolmilitraisella kuusi sylinterisellä moottorilla. Ei oikein vorki sun "tietoosi".
- Reikä päässä
reikä sielläkin kirjoitti:
Mulla on ollut 244 kolmilitraisella kuusi sylinterisellä moottorilla. Ei oikein vorki sun "tietoosi".
No en sinun autoistasi osaa sanoa, mutta tsekkaa kohdasta "Badges" tämä sivu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_200_Series
"...three digits (in the format 2XY, where X usually represented the number of cylinders and Y represented the doors: 2 for coupés, 4 for sedans, 5 for station wagons)..." - oilyju
Reikä päässä kirjoitti:
No en sinun autoistasi osaa sanoa, mutta tsekkaa kohdasta "Badges" tämä sivu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_200_Series
"...three digits (in the format 2XY, where X usually represented the number of cylinders and Y represented the doors: 2 for coupés, 4 for sedans, 5 for station wagons)..."Tämä on tärkeä kohta
"where X usually" - Reikä päässä
oilyju kirjoitti:
Tämä on tärkeä kohta
"where X usually"...mistä voinee päätellä että alkuperäinen kommenttini oli jotenkin väärin?
- muiyjummyju
Reikä päässä kirjoitti:
...mistä voinee päätellä että alkuperäinen kommenttini oli jotenkin väärin?
oikea sana olisi allways tai ei sanaa lainkaanil
- Anonyymi
i.y kirjoitti:
http://als.wikipedia.org/wiki/Datei:1984_Volvo_240_GL_D6_.JPG
Niin finiliukunaama nyt taas? Miten menee Välittäjä_LKV:n visvapojulla?5,5 litrainen :)
- Anonyymi
i.y kirjoitti:
http://als.wikipedia.org/wiki/Datei:1984_Volvo_240_GL_D6_.JPG
Niin finiliukunaama nyt taas? Miten menee Välittäjä_LKV:n visvapojulla?Toi on volkkarin kone
- juuri yanmar
Yanmarin pienistä vanha GM-sarja, joka nyt on osin korvautunut YM:llä oli harvinaista kyllä suunniteltu merimoottoriksi eikä teollisuuskoneeksi, kuten pienet koneet yleensä on.
- Anonyymi
Niinpä
- yanmarilla
Vanhemman Volvo FL 6:n TD 60 moottori ei paljon kehuja kestä, saattoi kestää, mutta sellaista kylmäkäynnistys savuttajaa ei ole toista, vasta kun siitä jalostettiin TAMD 63, se oli jo parempi, hintavana se jäi kauppaan kun nuukuuttaan ostivat TAMD 42, joiden hevoset olivat samoissa, kun sitä oli kiusattu kompressorilla ja kovilla kierroksilla.
- 20
Kyde ei tainnut olla pelkästään nuukuudesta, vaan painosta jota TAMD63;ssa on parisataa kiloa enemmän, eikä muutenkaan sopinut oikein vanhoille vetolaitteille kuorma-autopohjaisena moottorina. Kun taas TAMD oli/on henkilö-/pakettiaautomoottori, siksi hieman "sirompi ja kevyeempi" ja sopi paremmin pikkujahteihin.
- 31
Öh, eikös Volvon kompressorikoneet ole KAD-alkuisia mallimerkinnältään?
- yanmarilla
Juu, onhan se Kad, ja jos Volvo olisi keksinyt paremman vetolaitteen, jonka pystyakselin laakerointi kestää enemmän kuin 500h ajoa, niin suuri sucsee olis ollut TAMD 63:n voitto, se painaa 150 kiloa enemmän, mutta vääntöä on tuplasti. KADin vetolaite ei kestäisi kuin pyhättömän viikon.
- Reikä päässä
Eikö TAMD-sarja ole akselivetoisiin veneisiin. AQAD vetareihin.
- Volvo savuttaa
Reikä päässä kirjoitti:
Eikö TAMD-sarja ole akselivetoisiin veneisiin. AQAD vetareihin.
Ja kompressorilla KAD vetolaitteisiin ja KAMD merikytkimellä.
- Anonyymi
Yanmar on ainoa marinekäyttöön tehty moottori.Vanhemmissa moottoreissa venttiilin työntötangot saa ohjauksen suoraan kampiakselilta.Erittäin varma toiminta.Yanmarit ovat erittäin varmatoimisia.Siksi viranomaisaluksissa ja veneissä on yleensä kyseiset moottorit.
- Anonyymi
0Aika paljon poikeuksia tuohon viimeiseen väitteeseesi!
Ja myös ensimmäiseen.
- Anonyymi
onko kokemuksia yanmar 420hv venemoottorista.HEIKKI H
- Anonyymi
Maailmassa on paljon ERITTÄIN luotettavia meridieseleitä, jotka on marinoitu ns teollisuusmoottoreista. Edesmenneen Luggerin (kaatui päästövaatimuksiin) marinoimat John Deeret ja Kubotat nakuttivat Alaskan kalapaateissa jopa 50000 tuntia ennen avaamista. Litratehot 30hv/litra luokkaa. MTU:n series 60 (14 litraa ja 300-600 heppaa suunnilleen) on Detroit Dieselin valmistama maailman eniten tehty rekkavetureitten kone alunperin. Sama juttu Caterpillarilla ja Cumminssilla, samoja lohkoja käytetään vaikka missä vetureista panssarivaunujen kautta generaattoreihin ja kaivinkoneisiin. Ehdottoman luotettavia pelejä oikein varusteltuna myös veneisiin, kun vain öljyt ja suodattimet muistaa vaihtaa silloin kun pitää, ja jäähdytys toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418