Oletko katunut vuotta intissä?

kinttulan kaivo

Oletteko koskaan jälkikäteen tulleet katuneeksi intissä viettämäänne vuotta eli aukkia tai rukkia? Onko tuntunut siltä, että hukkaan meni vuosi eikä se niin hyödyllistä ollut mitä on mainostettu?

26

10656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rgergerrt5t

      vituttaa. TJ 264

      • anogolikki

        tj 185. Ai että vituttaa, ku kaverit kotiutuu. Puran pahan oloni tuleviin mortteihin. Aamuja 1/12!!!


      • Korporaali
        anogolikki kirjoitti:

        tj 185. Ai että vituttaa, ku kaverit kotiutuu. Puran pahan oloni tuleviin mortteihin. Aamuja 1/12!!!

        Parahin anogolikki, reservi lähettää seuraavia terveisiä: AAAMUJAAAAA!!!! AAAAAAMUJAAAAA!!!! AAAAAMUJAAAAA!!!

        Hajoa hyvin...


    • Työtön..

      Itse olen katunut sitä, että aikoinaan jätin leikin kesken. Reservin johtajaksi kouluttautuneet kaverit ovat nyt päällikkötason tehtävissä ja liksoilla. On ollut esteenä työnsaannille tuo siviilipalvelus...

      • Reservin pioneeri

        Eipä paljoa DI.n papereilla kysellä sotilasarvoja yms. intti skeidaa. Itteäni kaduttaa se etten päässyt puolta vuotta ennen, en ajanut E korttia ja Keuruun kassu kadutt eniteni, ehkäpä Suomen surkein kassu tai voiko sitä ees kassuks sanoo?? Toivottavasti toi lakkautettaisiin niin eipä tarviis tonne mennä enään kertaamaan.


      • tied.vänskä

        ei vaemasti ole ainoa syy ettet ole ylentynyt töissä se että et inttiä käyny...


    • Asimov123

      Ei todellakaan kaduta. Vuosi oli mielekäs ja luonnossa kaunista. Jäin vielä ylikersantiksikin. Kannattaa katsoa mielekäs toimi. Vuosi on lyhyt aika. Kyllä siitä saa kokemuksia.

      Sinulla on mukavaa jos haluat että sinulla on mukavaa.
      Sinulla on mielekästä jos olet mielekäs.

    • reservin gona alikki

      Jos ihan rehellisiä ollaan niin olen katunut sitä etten hakenut puolen vuoden jääkäriksi vaan uskoin pv:n probagandaa ja olin vuoden palveluksessa.Sotilas arvona alikersantti ja voin sanoa että oli erittäin rasittavaa hommaa varsinkin aukissa kun oli oppilaana.

      Itelle se vuosi oli vähän liikaakin ja se näkyi omassa suhtautumisessa koko palvelukseen gonahdin täysin ja olin lopussa melko välinpitämätön johtaja jota ei olis voinu kiinnostaa paskan vertaakaan.

      Kyllä olis paljon helpommalla päässy ja säästynyt monilta harmeilta kun olis menny miehistö hommiin.

    • liekeri

      Itse oli 9kk puhumattakaan että olisin ollut 12kk.
      Lähdin sillä asenteella että 6kk, mutta ei löivät 9kk. Vieläkin kaduttaa. Olisi pitänyt ryhtyä totaaliksi heti kun 180 päivää tuli täyteen.
      Nyt ryhdyn reservinkieltäytyjäksi.

      • Anonyymi

        Olet sitten ryhtynyt isänmaan petturiksi! Älä koskaan erehdy vaatimaan, että tiukan paikan tullen toisten pitäisi puolustaa sinua. Niin ei käy.


    • 12 kk

      Miksi kaduttaisi olla vuotta intissä? Eikä ne Keuruun kasarmit nyt mitään huonoja ollut niin kuin tuolla joku aikasemmin kirjoitteli.

      Itse tykkäsin olla vuoden intissä ja jäi kaipaamaan sitä, että kuinka hyvin ryhmämme/joukkueemme pystyi toimimaan. Vastaavaa ryhmän toimintaa en ole kokenut viellä(kään) nyt työelämässä ja opiskelussa.

    • 11 kk isänmaalle

      Harakoille meni 11 kk koulutus.

      Alkanut nyt jälkeenpäin harmittaa vieläkin enemmän se turhuus, tuosta pitkästä palvelusajasta ei koitunut kuin korpin armonatsat. "Uralla" etenemistä intin "suorittaminen" ei todellakaan edistänyt.

      Mietin vain, tekisinkö sen tempun, että ilmoittaudun reservin kieltäytyjäksi, vaikka 50-vuotiaana minut poistetaan automaattisesti perunankuorijareserviin. Nyt olen 45.

      Reservin kieltäytymisestähän seuraa se rangaistus, että pääsee viikon leirille Lapinjärvelle - muuten OK, mutta työ- ja perhe-elämään tuo viikko olisi juuri nyt vaikeasti sovitettavissa.

      Taidan ilmoittautua kieltäytyjäksi 49-vuotiaana ja katsoa vieläkö laittavat teinipoikien sekaan Lapinjärvelle.

      • mryppy

        En koskaan ole katunut inttiä, silloin kun kävin intin niin se oli vähän tervan juontia mutta nyt se jälkeenpäin oli aivan mahtava kokemus, kun oli irti siviilistä jopa 5 viikkoa, siellä kun sai palveluspuvun päälle ja kunnon vanhat jatsarit jalkaan jotka sopi kuin valettu niin sitä oli kuin mies, ei siviilissä ole sellaisia pukuja ja tunnetta kuin armejassa kun nuorista tehtiin miehijä, olen kiitollinen siitä kokemuksesta mitä sain palvelusaikana, eihän nyky hintit ole 5 pvä pitempää pois äidin tissiltä, paljosta jäävät paitsi kannattas olla muuallakin kuin kotona tietokoneen äärellä, sillä tietokokoneella ei vi koskaan voiteta, se voittaa joka jaksaa maata vesisateessa suolla, ja odottaa sitä oikeaa hetkeä iskeä.


    • 362

      Intistä maalailtiin tosi hienoja kuvia ja mainostettiin sitä mahtavana kokemuksena ja kun kuuntelin vanhempien kavereitten ja sukulaisten juttuja siitä miten se oli hienoa ja on hyödyllistä ja on sitäjatätä,eli odotukset oli sitten korkealla.Ja olin itsekin vakaasti sitä mieltä että KAIKKIEN PITÄÄ käydä armeija.No,ei siellä sitten montaa päivää tarvinnut olla,kun aloin jo kyseenalaistamaan koko touhun ja omat mielipiteeni ja mitä pitemmälle kevät eteni ja puolen vuoden kavereilla kotiutuminen läheni,oma motivaatio laski kuin lehmän häntä.Jotenkin sen vuoden siellä jaksoi olla,kun ei sitten kuitenkaan ollut pokkaa hankkiutua poiskaan ennen aikojaan ja kiitettävällä palvelustodistuksella sieltä sitten pois pääsin.
      Itse intti oli lähes pettymys,aika laimea kokemus.Tosin itse olin kuvitellut sen olevan jotain "tosisiistii" ja odotin kai armeijan tekevän minusta jotenkin "kunnollisen" ihmisen.Mutta jotain hyvääkin,opin ainakin kyseenalaistamaan asioita ja samalla minusta on tullut helvetin paljon avarakatseisempi,enkä tosiaankaan enää ajattele että kaikkien pitää se armeija väkisin käydä.Toisaalta tuo ajatusmaailman muuttuminen olisi voinut tapahtua varmaan ilman armeijaakin,mene ja tiedä.
      Eli en nyt varsinaisesti kadu,mutta ei sitä voi oikein hehkuttaakaan.Ei kaikista vaan voida väkisin vääntää sotilaita,eikä tosiaan pidäkään.Siviilimaailmasta katsottuna armeija vaikutti niin jännittävältä paikalta.Ja tuntuu näyttävän edelleenkin aika monen 50 ikäisen naisen silmissä.Nämä mammat oli/ovat pahimpia selkääntaputtelijoita,jotka kaikki olisivat aikanaan VARMASTI käyneet armeijan jos olisi ollut mahdollista.Ihan varmasti.Eikä kukaan suostunut uskomaan että varsinkin kassuarki on todellisuudessa helvetin tylsää ja siitä on monesti kaikki sotilaallisuus hyvinkin kaukana.

    • HerraMaisteri

      Lyhyesti: Olen.

    • TÄYTTÄ PASKAA

      8kk ollu.. tj 125.. kyllä vituttaa istua tälläkin hetkellä jossai vitun junassa ja mennä kasarmille tyttöystävän syleilystä johonki vitun hikisten nörttien ja kusipäitten sekaa... vittu vuos elämästä niin vitun hukkaa.. vuoden päästä vast opiskelemaan ja lihonukki iha vtusti.. vittu jos joskus täst paskas laitoksest kotiudun ni vedän kyl sellaset vtun perseet että oksat pois ja toivotan niin vitun vittumaisia aamuja 1/13 ja siit eteenpäin !! Olkaa vuos armeijassa ja pilatkaa elämänne, ei mulla muuta mo !

    • Mersdfar

      Minä kaduin, että menin inttiin, mutta järjestin itseni sieltä pois.

      Olin alokkaana lähes koko ajan vempassa. Toiset olivat leireillä minä kasarmilla, olin esim keksinyt, että jalkani on venähtänyt ja klinkkasin sitä.

      Siellä oli tyhmiä kokelaita jotka halusivat päteä. Oli taas leiri viikko ja minä oli kasarmilla lähestulkoon yksin tuvat olivat tyhjillään.

      Kävin vessassa kakkasin pönttöön ja poimin sieltä mukaani muutaman pökäleen. Menin tyhjään kokelaiden tupaan ja laitoin pökäleitä kokelaiden patjojen alle. En kaikkien ihan noin periaatteesta.

      Kesti 5 päivää ja kokelaat palasivat leiriltä. He ihmettelivät tuvassa olevaa hajua hakivat jonkun kapiaisenkin katsomaan. Mutta eivät keksineet hajulle syytä. Se haju oli sellainen mieto ja imelä, ei sellainen kuin tuoreesta paskasta lähtee ja kokelaat joutuivat jäämään hajusta huolimatta tupaansa.

      Sitten osa heistä alkoi sairastella saivat vatsatauteja jne...

      Sitten joku niistä idiooteista keksi tutkia patjojen alta ja siellähän oli sitä itseään.
      Kun asia tuli julki meidät komennettiin koko komppania riviin ja päällikkö käski syyllisen astua rivistä, muuten kaikki lomat peruttaisiin.

      No minä sitten ilmoittauduin rivistä. Kehotin päällikköä haistamaan paskan ja tunkemaan pistoolin hanuriinsa. Päällikkö kihisi raivosta.

      Minun armeijani loppui siihen. En joutunut edes sivariin. Sain hullunpaperit. Ei tullut myöskään korvauksia ihme kyllä. Enkä oikeuteen joutunut, eikä poliisi tullut perään.

      • Anonyymi

        Oikein toimittu,ala arvoista paskaa koko intti,
        pelkkä maanpuolustus kulissi,lastentarha
        pitäis käydä alle 10v.


    • Tosi_mies_intissä

      Ennen söin vain pullamössöä!

      Nyt syön ratakiskoa ja paskon kettinkiä!

    • EnKadu

      Hieman pelisilmää ja pelailua palikkatestissä. Itse pääsin juuri sinne minne halusinkin eikä mitään metsäleirejä. En toki ollut vuotta, kun halusin päästä mahdollisimman nopeasti pois. Olisi kyllä tarjottu intissä siviilihommaa palveluksen jälkeen, mutta hyvä etten ottanut kun kyseinen varuskunta on lopetettu.

    • Jotenkin ihmetyttää tämä keskustelu.

      Asevelvollisuuden tarkoituksena ei ole tarjota elämyksiä taikka uramahdolllisuuksia rauhanajalle. Sen tarkoituksena on sitä vastoin kouluttaa ikäluokat tappamaan ja tekemään sen niin uskottavasti ja tehokkaasti, ettei kukaan tekisi päätöstä lähteä asevoimin rajojamme taikka itsenäisyyttämme loukkaamaan.

      Mikäli ketään jäi harmittamaan, että intissä tuli vietettyä enemmän kuin minimiaika, on heille sanottava, että koulutus on investointi tulevaisuuteen. Armeijan tapauksessa, mikäli asiat sujuvat kaikkien kannalta hyvin, teidän ei ikinä tarvitse oppimianne taitoja käyttää.

      Mikäli kuitenkin isopilli viheltää ja miehet pojista erotellaan, tuo teidän saamanne lisäkoulutus etua ja vastuuta minimikoulutuksen saaneisiin.

      Kiittäkää tai kirotkaa siinä vaiheessa kohtaloanne, mutta ottakaa asemanne vakavasti, sillä silloin on kyse ihmishengistä ja valtakunnan olemassaolosta.

      • Anonyymi

        Ei ikäluokat, vaan osa ikäluokkaa. Itse asiassa jokaisen ikäluokan vähemmistö.


    • 23d13d123d123

      En suosti katumaan. tehty mikä tehty

    • Oli_se_hienoa

      Päivääkään en ole katunut, vaikka siitä on jo 25 vuotta. Edelleen aina valmiina, on kyse sitten kovasta tai vehistä.

    • Anonyymi

      Kyllä. Puhtaasti omaa napaa tuijottaessa voi sanoa, että hukkaan meni vuosi. Hävitti lukiossa hankitun hyvän lukurutiinin ja oli tuhoisaa henkilökohtaisen talouden kannalta.

      Huono kokemus tuli etupäässä siitä, että ensin minulle tuli väärä koulutushaara (se ainoa, jota en halunnut). Sittemmin en pärjännyt kilpailussa RUKkiin, joten au-kurssin päättymisestä lähtien loppuaika oli pelkkää ajan kituuttamis-paskaa. Kyllä osoitetut työt tuli tehtyä moitteetta. Ikään kuin tosi huono määräaikainen työdiili tai urakka, josta ei päässyt eroon, 24/7 muutaman euron päiväpalkalla.

      Toivottavasti saatte kavereita. Palvelin eri alueella kuin asuin, eikä kontakteja jäänyt myöhempään elämään.

      Maanpuolustuksen näkökulmasta kaikki edellä mainittu on tietysti täysin ok. Massoillahan sitä peliä pelataan eikä yksilöiden mielijohteilla.

      • Anonyymi

        Hukkaan meni se vuosi. Jäi vuoden liksa ja eläkkeet tienaamatta ja ei ole kukaan missään kysynyt koko asiasta kun olen töitä hakenut ja saanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe