TAISTELUVIRSI 170

Jumala ompi linnamme

Jumala ompi linnamme/EIN FESTE BURG IST UNSER GOTT

Hieno virsi tämä Lutherin taisteluvirsi

Virren kolmannessa säkeessä JUMALA kaataa valheen vallat yhdellä Sanalla

Ihanaa olla näin hyvissä käsissä...näin hyvä Jumalamme on ja pitää meistä huolen ihan jokaisessa asiassa!

Sanat uhkuvat uskonvarmuutta ja virttähän veisataankin uskonpuhdistuksen muistopäivänä 31.10

Ihana lukea psalmia 46 ja muitakin psalmeja, niistä saa voimaa tällainen heikko ihmislapsi....mutta Jeesuksessa vahva...Hänen armossaan ja verensä voimassa saa puhtaana kulkea läpi taistelutantereen Taivaan kotiin.
Ylistys Herralle ja Jumalan Rauhaa ja Rakkautta!

8

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n.d,ep

      Jumalan ja Jeesuksen palveleminen ei ole herra Luder/Lutheria uskomista!!!
      Luder/Lutherin opin lahkoissa ilmenee Jumalan ja Jeesuksen pilkkaamisen lisäksi rikollisuuta Jumalan ja Jeesuksen antaman Lain suhteen. Sitä kutsutaan uskoksi!!!
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra
      Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.
      Sittemmin (1800-luvun lopulla) herra-sanan merkitys on laajentunut tarkoittamaan mitä tahansa arvostettua tai vaikutusvaltaista miespuolista henkilöä, tai yksinkertaisesti aikuista miespuolista henkilöä.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra
      Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.

      HERR A < > A ERRHE tarkoittaa "Jumalan erehdys/virhe". Sitä titteliä ei tunneta Sielujen Valtakunnassa. Taivasten Valtakuntaa ei nimittäin ole (Tuomaan Evankeliumi) vaan oikeaoppisesti on Sielujen Valtakunta. Piru osoittelee taivaalle missä ei ole mitään, ja tyhmä uskoo näkevänsä jotain vaikkei siellä mitään ole.

      2. Moos. 15:3 "Herra on sotamies; Herra on hänen nimensä."
      Kuka tuo hän on? Oliskohan itse *******.

      Toisessa raamatussani sama asia on näin:
      3.Herra on soturi, Jahve on hänen nimensä.

      Satanisti: "Minä olen herra."
      Saatananpalvoja: "******* on herra."

      Jumala on Jumala
      Jeeusus on Jeesus
      Pyhän Henki on Pyhä Henki

      herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
      herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
      herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:

      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

      herran mielestä häneen uskovat ovat sieluttomia kuin elukat, järjettömiä ja ymmärtämättömiä ihmisten laille niinkuin elukat yleensä:
      Uskon tunnustus: http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'

      herra mainitseminen Jumalaan ja Jeesuksen Nimeen liitettynä on Jumalan ja Jeesuksen pilkkaamista. Jumalan ja Jeesuksen asettaminen pedofiili pappien, kirkko herrojen jne kaltaisiksi on törkeää Jumalan ja Jeesuksen pilkkaamista ja ivaamista.
      Raamattu on paha opettaja väärennettynä ja katekismus vielä pahempi....

    • LUDE.

      Sen virren siivittäminähän isämmekin läksivät 5- käskyä ihan luvan perästä
      rikkomaan!!!

    • Jumala ompi linnamme

      Puolustammaan maatamme!
      Hieno virsi jokatapauksessa!
      Koti, Isänmaa ja Usko Jumalaan kunniaan!

      Kiitos Jumalalle, että Suomi ei oo Venäjän alla!
      Saat siekin vielä vapaana suomalaisena liikkua!

      Ja ei kun Jumalan Rauhaa siullekkin!

    • Savon ukko

      Olet hyvä ihminen Minä kehun sinua, koska tämän palstan "omistajat" ovat juuri sellaisia. Se on síinä!

    • Gapriel.

      Se ei ole Mikään taistelu virsi , Vaan se oli virsi jonka hän
      sepitti Elävöittämään Itsekin voimakkaita virsiä. kuten Jumala ompi linnamme ja Enkeli,taivaan lausuin,näin .

      Hän sepitti 25 muutakin virttä , jotka Juhlisti Jumalan palveluksen jossa saarna oli kunniapaikalla ja jonka elävöittämiseksi ne tehtiin. n. 1530 .paikkeilla .

    • savon ukko

      Onko siellä seriffinä tää helvetin hevosmies, kun poisti minun analyysini parhaasta virrestä.

      Minä olen tosissani Se virsi on säveleltään kaunis, ja sen säkeistöstä tei oman tulkintani. Oletko keskustalainen kun niin otti koville, että poistit minun viestini.
      Vai oliko leipäjonot liikaa tai minun se kerjätty leipä jota olen syönyt.

      Pyydän se palautuksen, tai perustelun sen poistamiseen. Näytä lestadiolainen nyt oikea sydämmesi ääni.

    • Anonyymi

      sopii alkaa jo opettelemaan....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1303
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      986
    3. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      949
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      929
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      904
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      820
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      811
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      799
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      788
    Aihe