Mitä viinejä Saksan autonhakureissulta

Autosaksasta

3

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    •  Kusetettu

Tämä Suomi24 on jokseenkin viimeinen paikka kysellä asiantuntevia neuvoja viineistä! Asiantuntijat keskustelevat aivan muualla.

Omassa asiantuntemattomassa suussani maistuu esimerkiksi chileläinen Casillero del Diablo Cabernet Sauvignon. Pullon hinta Alkossa 9,99 e, tuolla linkkisi saksalaismyymelissä vain 5,95 €.

Ostin reilu viikko sitten Tallinnasta 24 pulloa, hinta siellä 7,60 € / pullo.

Valtiovaltamme ja monopoliliikkeemme kusettavat meitä raskaasti.

• Hyvä on parempaa

Casillero del Diablo Cabernet Sauvignon on lajissaa aivan ok viini - ei mikään merkkiteos mutta juotavan hyvää. Alkon hinnalla saa Saksata jo kohtuulisen mielenkiintoisia viinejä vaikka Italialainen Zenato Cormi Merlot-Corvina del Veneto löytyy yleensä alle 10€. Vastaavia löytyy vaikka ja kuinka.

•  Kusetettu

Olet varmasti oikeassa. Pienituloisena ja vähävaraisena minun on kuitenkin yleensä tyydyttävä ”Alkossa alle kympin” viineihin.

Zenaton viinitalon tekeleitä – lähinnä Amarone-viinejä – olen joskus ostanut joulunseudun juhlahetkiin. Enkä ole pettynyt, vaikka olen maksanut niistä normaalibudjettiini nähden aivan liikaa.

Kun nyt valkoviineistäkin oli aloituksessa puhe, niin tulkoon sanotuksi, että Saksassa sydämeni sykkii Rheinpfalzin alueen kuivien Rieslingien suuntaan. Wachenheim, Forst, Deidesheim ja mitä niitä kyliä siellä onkaan... Minulla on ollut tilaisuus käydä siellä päin tutustumaan erääseen kelpo viinitilaankin, mutta siitä taitaa olla aikaa jo 43 vuotta.

Tuolta seudulta mainitaan joskus ”kolme kovaa B:tä”. Näiden viinitalojen tuottamat viinit ovat olleet arvostettua tavaraa:
        http://www.buerklin-wolf.de/
        http://www.bassermann-jordan.de/
        http://www.reichsrat-von-buhl.de/

Hintapuolesta minulla ei ole tuoretta käsitystä.

Alkon valikoima saksalaisten valkkareiden osalta ei ole minua jaksanut hinta/laatu-suhteensa puolesta kiinnostaa. Saksasta saa vallan loistavia valkoviinejä, mutta kokemusteni mukaan niitä ei vain löydy Alkon hyllyiltä, ainakaan kohtuuhintaisten korkeudelta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      57
      5469
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      93
      4297
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      374
      2552
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      70
      1065
    5. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      330
      1028
    6. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      61
      843
    7. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      46
      816
    8. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      28
      803
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      102
      789
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      52
      779
    Aihe