Olisin kysynyt teiltä alateitse synnyttäneiltä, etenkin niiltä jotka eivät saaneet repeämiä eikä episiotomiaa tehty, kuinka kauan kesti, että lantiopohjan lihaksisto oli palautunut normaaliksi? Eli esim. kuinka monen päivän/viikon jälkeen saitte katkaistua virtsasuihkun, ja treenasitteko tietoisesti lihaksia päivittäin vai palautuuko ns. "itsestään" ilman treenejäkin?
Lantiopohjan palautuminen
8
1056
Vastaukset
- Äityli +30
Minulla on kulunut synnytyksestä viisi kuukautta ja nyt lantionpohjan lihakset ovat jopa paremmassa kunnossa kuin ennen synnytystä. Mulla repesi paikat sekä leikattiin väliha. Treenasin säännöllisesti heti alusta saakka (kun kotiuduttiin sairaalasta, aloitin harjoitukset sairaalasta saamani vihkosen ohjeiden mukaan). Alkuun tein harjoituksia päivittäin esim. imettäessä ja nykyään noin kolme-neljä krt/vk (silloin, kun muistan). Aion jatkaa harjoituksia lihasten kunnon ylläpitämiseksi, sillä bonuksena: seksielämälle hyvässä kunnossa olevista lihaksista on ollut sekä mieheni että minun mielestä iloa! En muista, koska aloin huomata tuloksia, taisi siihen jokunen viikko ainakin mennä. Jälkitarkastuksessa (n. 5 vkoa synnytyksestä) olivat jo kohtalaisessa kunnossa.
- minä laiska :)
Ei ne palaudu kunnolla ellei niitä treenaa :/ Mulla synnytyksestä 4-vuotta, virtsasuihkun saan kyllä keskeytettyä, mutta virtsan karkailua on edelleen ponnistus tilanteissa, esin. aivastaessa En ole treenannut mutta harkinnassa on ollut että tarvis varmaan alotella kun jaksasi :)
- 13+16
Mulla on synnytyksestä tasan 18 kuukautta (tunnilleen melkein :D). Virtsasuihkun sain keskeytettyä jo viikon tai kahden kuluttua synnytyksestä, karkailua en muista havainneeni sitten ensi päivien. Ahkerasti kyllä treenasin heti, kun vuodeosaston kätilöiltä luvan sain. Olin sen verran lukenut kauhujuttuja kai. :D
Niin ja se synnytys oli kaiketi verrattain helppo. Sain pari tikkiä ja nekin "ulkopuolelle", siinä se. Alkuun (ehkä kuukauden tai vähän päälle en kuitenkaan ihan jälkitarkastukseen asti) tein harjoituksia tunnontarkasti 4-5 kertaa päivässä, sen jälkeen silloin kuin muistin, yleensä kuitenkin 2-3 kertaa päivässä. Ei niistä isoa vaivaa ole kuitenkaan mutta hyötyä senkin edestä! :) - 4:s odott.
Toisen lapsen jälkeen hommasin geishakuulat jotka ovat olleetkin sen jälkeen käytössä tähän päivään asti. Ja sen verran saan niistä etua että jatkan edelleenkin. Huomaamaton ja helppo tapa pitää paikat kunnossa.
- Hei 4:s odottaja
Miten niillä kuulilla sitten treenataan, itellä kans sellaset mutta kertaakaan en ole käyttänyt.
Laitetaan sisään ja liikutellaan niitä siellä lantionpohjan lihasten avulla. Ensin keskitytään siihen, että kuulat saadaan pysymään sisällä, koska ne eivät välttämättä siellä pysy jos lihakset ovat huonossa kunnossa. Itselläni on myös kuulat, mutta en ole oikein päässyt niiden kanssa sinuiksi. Mieluummin treenaan muilla tavoilla. Omasta synnytyksestä kolme viikkoa.
- ninin
Sain synnytyksessä 4 repeämää, mutta vastaanpa silti. 2 viikkoa synnytyksen jälkeen harrastettiin ensimmäistä kertaa seksiä ja kyllä siinä huomasi, ettei paikat ihan kunnossa olleet. Muutamina päivinä jännittelin lihaksia joitakin kertoja ja jo viikon-pari myöhemmin huomasi eron. Enkä ole niitä sen jälkeen juurikaan treenannut ja ihan samassa kuosissa on kuin ennen synnytystäkin.
Kohta toinen synnytys edessä, saas nähdä pysyykö paikat yhtä hyvin kunnossa. - .........
Mulla leikattiin pieni episiotomia, mutta kyllä jo seuraavana päivänä kykenin katkaisemaan pissasuihkun. Mitään pidätysongelmia ei ole synnytyksen jä'lkeen ollut ja aikaa on kulunut jo 1,5 vuotta. Mutta, ongelmanani sen sijaan ovat laskeumat ja se, että välillä pissaa tai isompaa hätää on vaikea saada tulemaan, tai lähinnä niin, että lähes joka kerta, jää tuntumaan, että kaikki ei tullut ulos, kun osa jää johonkin laskeuman aiheuttamaan mutkaan jumiin, seuraavaa kertaa odottelemaan.
Mutta ei siis mtn pidätysvaikeuksia ole ollut, vaikken oikeastaan koskaan ole erikseen lantionpohjan lihaksia jumppaillutkaan. Lääkärin mielestä lihakset toimivat hyvin, ja laskeumat taas johtuu kudosten liiallisesta joustavuudesta, jolloin kudos ei venytyksen jälkeen enää palaudukaan ennalleen. Tämä valitettavasti koskee koko kroppaani =(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841